Mikä iso custom paras?

Pyörä kuume

Onko kokemuksia tai tietämystä mikä olisi paras isoksi customiksi, Kawasaki vn 1500 , Suzuki intruder 1400 taikka honda vt- 1100 vuosimalleina olisivat n. 92-96?

ajot -->ei kovin pitkiä matkoja, mutta kaksin ajoa jonkin verran.

48

11068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Mulla on itsellä Kawa Vulcan 1500.Aika kiva pyörä mutta kytkin vähän heikko ja joitakin muitakin pieniä heikkouksia.Niitä saa aika halvalla kun nytkin nettimotossa pyysi joku 4400e.Hondasta ei kokemuksia.Intruderista kuullut pelkästään hyvää mutta jotkut turhaan vierastaa sitä kun niin yleinen.Kuulemma todella luja prätkä ja kromit ehkä parhaat Japseista.Ostaisin sinuna Intikan.

      • jarkka

        osta jammu Royal Star V4 1300


      • Pyörä kuume

        Hyvä kun kerroit. Joten jätän "väinön" pois listasta (pikku vikainen). Viragoa ja intikkaa tuntuu olevan joka toisella customin omistajalla. Joten voi olla että inressit kasvaa honda 1100 shadowiin päin entisestään. Niitä ei kovin paljon näytä liikenteessä olevan. Shadowit on aina ollut hyvässä maineessa tekniikan osalta.


      • Musta möhkö

        Minulla on kierroksessa Intikka VL1500,ja pitää myöntää että olen yllättynyt positiivisesti omistamaani pyörään. Ainut miinus pyörässä on se että kansalaiset luulevat sen olevan jokin Harri Davittilan maamoottorin ympärille rakennettu moottoripyörä.


      • citizen kane
        Musta möhkö kirjoitti:

        Minulla on kierroksessa Intikka VL1500,ja pitää myöntää että olen yllättynyt positiivisesti omistamaani pyörään. Ainut miinus pyörässä on se että kansalaiset luulevat sen olevan jokin Harri Davittilan maamoottorin ympärille rakennettu moottoripyörä.

        Kerro niille kansalaisille, Että maamoottori pyörittää jotakin laitetta hihnan välityksellä. Moottoripyörän oikea voimansiirtotapa on kardaani. Eiköhän se viimeistään valaise kansalaisille sen, ettei kyse olekkaan maamoottorista.......


      • Muista myös sanoa
        citizen kane kirjoitti:

        Kerro niille kansalaisille, Että maamoottori pyörittää jotakin laitetta hihnan välityksellä. Moottoripyörän oikea voimansiirtotapa on kardaani. Eiköhän se viimeistään valaise kansalaisille sen, ettei kyse olekkaan maamoottorista.......

        että oletko sinä muka puettu päästä varpaisiin HooDee-kledjuihin? Hoodeemiehet on.


      • Cruiserkuski
        Musta möhkö kirjoitti:

        Minulla on kierroksessa Intikka VL1500,ja pitää myöntää että olen yllättynyt positiivisesti omistamaani pyörään. Ainut miinus pyörässä on se että kansalaiset luulevat sen olevan jokin Harri Davittilan maamoottorin ympärille rakennettu moottoripyörä.

        No pitääkös sitä sitten hankkia jokin "Wanna Be H-D"?
        Eikös voisi hankkia sellaista, jota ei alunperinkään ole tarkoitettu yhdenkään toisen pyörän klooniksi tai kopioksi?


      • Onneksi on muitakin
        Cruiserkuski kirjoitti:

        No pitääkös sitä sitten hankkia jokin "Wanna Be H-D"?
        Eikös voisi hankkia sellaista, jota ei alunperinkään ole tarkoitettu yhdenkään toisen pyörän klooniksi tai kopioksi?

        merkkejä tarjolla kuin HD,niin ei tarvitse kaikkien ryhtyä liivirikollisiksi! Voimme ihan vaan nauttia moottoripyöräilystä itsestään.


      • Olkaa ny hiljaa !
        Pyörä kuume kirjoitti:

        Hyvä kun kerroit. Joten jätän "väinön" pois listasta (pikku vikainen). Viragoa ja intikkaa tuntuu olevan joka toisella customin omistajalla. Joten voi olla että inressit kasvaa honda 1100 shadowiin päin entisestään. Niitä ei kovin paljon näytä liikenteessä olevan. Shadowit on aina ollut hyvässä maineessa tekniikan osalta.


    • vt 1100

      minulla vt 1100 ja erittäin tyytyväinen.vm 94 ja myytävänä kun olen ajatellut vaihtaa välillä mallia...

      • mahdollinen ostaja

        Kiinnostusta olisi. Onkos kuvia joita voisit lähettää pyörästäsi.

        Tässä sähköposti osoiteeni:

        [email protected]

        ..ja ehkä aletaan hieroon kauppoja:)


    • ainoa oikea

      Miksi ostaist kopioita? Osta aito Road King niin ei tarvitse makeilla ja puhua lässyttävällä äänellä. Rupea sinäkin mieheksi.

      • jenkit persestä

        Mitä miehekästä HD:ssä on? Ääni häiriöksi ympäristölle, HD:t leviää minne sattuu ja kaikenlisäksi jenkkiroinaa, hyi-helvetti mitä paskaa: ei kiitos! Romurautaa ja asennevammaisuutta koko touhu...

        Tiedättekö muuten, missä valtaosa Harrikoista kasataan..?

        maantiellä... heh heh!


      • Lil' Devil
        jenkit persestä kirjoitti:

        Mitä miehekästä HD:ssä on? Ääni häiriöksi ympäristölle, HD:t leviää minne sattuu ja kaikenlisäksi jenkkiroinaa, hyi-helvetti mitä paskaa: ei kiitos! Romurautaa ja asennevammaisuutta koko touhu...

        Tiedättekö muuten, missä valtaosa Harrikoista kasataan..?

        maantiellä... heh heh!

        Tiesitkö että HD on maailman ensimmäinen kyykkypyörä?


        Johtuu siitä kun kuski on tienposkessa kyykyssä ihmettelemässä että mikä siihen taas tuli.


      • entinen hd man
        jenkit persestä kirjoitti:

        Mitä miehekästä HD:ssä on? Ääni häiriöksi ympäristölle, HD:t leviää minne sattuu ja kaikenlisäksi jenkkiroinaa, hyi-helvetti mitä paskaa: ei kiitos! Romurautaa ja asennevammaisuutta koko touhu...

        Tiedättekö muuten, missä valtaosa Harrikoista kasataan..?

        maantiellä... heh heh!

        kiinassa


    • penoo

      Mopoja ovat alle 1500cc customit! Isoja customeita ovat Honda1800vtx, Suzuki 1800, Yamaha 1900, Kawazaki 2000 ja Triumph 2300. Kaikki muutoin kelpo mopoja paitsi, että em. malleissa kaikissa ei ole nestejäähdytystä ja kardaanivetoa, mitkä ovat mielestäni tärkeimpiä ominaisuuksia!
      Hondassa, Suzukissa ja taitaapa Trumpassakin olla asiat ok!

    • uusin

      Tekniikan maailma. Isot customit testissä poislukien Kawan VN 2000. Trumppa siellä vei voiton, vaikka varmaan hyviä pyöriä kaikki. Lopulta varmaan sopivuus itselle ratkaisee, ehkä kukkarokin jossain määrin vaikuttaa...

    • tärkeää?

      vesijäähdytys customissa on vain mielikuvan luomista edistyksellisestä tekniikasta,toimii hyvin ilmajäähdytykselläkin,vanhemmiten voi aiheuttaa vain lisäharmia ja kait se nostaa pyörän hintaakin sekä huoltokustannuksia ,näin kertoi mp-korjaaja vesicustomeista,tosin itse ajan vesijäähdytteisellä,taitaa olla nykytrendi.

      • kiwa

        Kyllä vesijäähy takaa luotettavaa matkantekoa pitkässäjuoksussa . kun vielä otetaan ruiskukone hd iskunpituudella . 6-loikkarivaihteella ja hydraulinen kytkin ja venat. sekä aluvanteet että paikkapullo toimi . on sitten ominaisuudet ja kestävyys samassa paketissa niin alkaa valinta selviämään se on Kawa,


    • Shadov

      Mikä pyörä vaan. Se ihan riippuu itsestäsi eli mikä miellyttää silmää, kukkaroa ja tarvetta. Eikä tuohon kokoon pidä tuijottaa, koska eipä tehoilla yms. tee mitään Suomen nopeusrajoituksilla. Eikä customilla mitään kovia nopeuksia ole edes kiva ajaa.

      Itselläni on Honda VT 1100 vm. -88 ja se riittää minulle. On ihan kiva peli ajaa.

      Ostin pyörän kun sain sen aivan naurettavaan hintaan, kun kaverin lanko teki tarjouksen mistä ei voinut kieltäytyä. Eli olisin niillä ehdoilla ottanut minkä pyörän tahansa. Nyt tuli tämä.

      Itse olen tyytyväinen ominaisuuksiin eli nestejäähdytys ja kardaaniveto.
      Kuluneen kesän helteillä voi kone olla aika kovilla kaupunkiajossa ilmajäähdytteisillä, mutta joku joka tietää koneista enemmän niin voisi kertoa paremmin.
      Kardaani on minun mielestä siinä mielessä mukavampi ettei tarvitse ketjuja säädellä ja rasvailla.

      Totta on että nuo em. ominaisuudet lisäävät hintaa ja huoltokustannuksia sekä jos ne hajoaa niin on kalliimpaa. Mutta eipä ole vielä mitään tapahtunut.

      Siitä sitten valitsemaan ja ostamaan ja etenkin ajamaan.

    • mulle tämä

      itse ajelen 1500 vn. vm. 1996. Olen odotellut niitä pikku vikoja. Kytkin pelaa ja muutakaan häikkää ei ole ilmaantunut. Kilometrejäkin olen ajellut kymppitonnin verran.

    • liisa21

      yamaha 1800 siinä on munaa terkuin liisa täti

      • Yamahalla ei ole

        1800cc koneella prätkää sorry vaan.


    • 1854cc/100hp

      Yamaha XV 1900 Midnight Star
      Vuosi: 2006
      Luokka: Custom / Cruiser
      Arvosana: 78.9 100.. Näytä koko luokitus ja verrata muihin polkupyörää
      Moottori ja vaihteisto
      Tilavuus : 1854,00 ccm (113,13 kuutiometriä tuumaa)
      Moottorin tyyppi: V2, nelitahti
      Teho: 98.69 HP (72.0 kW )) @ 4250 RPM
      Vääntömomentti : 167,80 Nm (17,1 kgf-m tai 123,8 ft.lbs) @ 8000 RPM
      Compression : 9,5:1
      Bore x stroke : 100,0 x 118,0 mm (3,9 x 4,6 tuumaa)

      Alumiini runko,kunnon jarrut..

      PS. Tällä pyörällä ei ole xv 1600 kanssa muuta yhteistä kuin valmistaja ja käyttötarkoitus.
      2006 mallin päivittämön versio tuottaa noin sataheppaa.

      http://www.youtube.com/watch?v=QEsM7e3MbTs

      • aatos643

        hienot on specksit mutta aivan hirvittävän näkönen kapistus..


      • Uusi pelottaako ???
        aatos643 kirjoitti:

        hienot on specksit mutta aivan hirvittävän näkönen kapistus..

        Yamaha on luonut omansa tyylikkään mallin jossa on kaunis moottori ja profiili, toki taantuneimmat eivät hyväksy mitään uutta ja muodokasta. Kyllä 50-luku vintage mallien aika on auttamattomasti ohi.


      • aatos643
        Uusi pelottaako ??? kirjoitti:

        Yamaha on luonut omansa tyylikkään mallin jossa on kaunis moottori ja profiili, toki taantuneimmat eivät hyväksy mitään uutta ja muodokasta. Kyllä 50-luku vintage mallien aika on auttamattomasti ohi.

        Jos uutta ja tylikästä haet hanki suzuking M1800R. Ulkonäöllisesti pesee tuon yammun mennen tullen..


      • Jutustelija1

        On nuo väännön kierrosluvut "pikkasen" pielessä.

        Mutta kova laite customia hakevalle.


    • keinie

      "Teho: 98.69 HP (72.0 kW )) @ 4250 RPM
      Vääntömomentti : 167,80 Nm (17,1 kgf-m tai 123,8 ft.lbs) @ 8000 RPM"

      Ensimmäinen vehje, jossa on vääntö suuremmilla kierroksilla kuin teho.

      • Ei tuo ole edes

        mahdollista!


    • Nauti elämästä

      Parasta customia/kyykkyä/enduroa jne... ei ole, on vain mielitekoja ajaa jollain merkillä ja mallilla. Ei ole järkivalintaa vain intohimoa ajaa.
      Itselläni merkit ja mallit vaihtuneet monesti vuosien saatossa, joskus hyviä ja
      joskus vähemmän hyviä valintoja mutta ei kaduta, nykyisellä customilla 3 vuotta
      mennyt ja ensi kaudeksi himoittaisi matkapyörää/ matkaenduroa euroopan kiertoreissun kiilto silmissä.

      • Erkki

        Vahva tämä ja aina kun ostat pyörän niin se on kompromissi ominaisuuksien välillä. Pitäisi olla ainakin 3 pyörää tallissa että olisi fiiliksiin sopiva masiina alla, nyt omana suzuki m1800 ja se on tällä hetkellä minulle paras kompromissi vaikka välillä tekisi mieli kunnon kura/enskaa jolla temuta tai sitten kunnon kyykky jolla kävisi radalla taikka luoti matkustamissa euroopassa.
        Nykyinen täyttää matkustus vaatimuksen 2 päällä, sopivan väännökäs/tehokas motti että yksinkin on kiva käydä vähän mutka tietä ajelemassa joten tällä mennään taas ainakin ensivuoteen.


    • Jaakko-Olavi

      Miten sen parhaan määrittelee?
      Hinta, käyttötarkoitus, varusteet, huolto ( hinta ja helppous...) varaosien saanti jne.
      Tää on vähän kuin vaimo; Naapurin mies on ihan hyvä jätkä, mutta sillä on "tommonen muija". Ja naapuri ajattelee minusta samalla tavalla... ;-)

    • Keka

      Yamahan Virago 535 on suositeltava matkapyörä ja melko ketterä myös kaupunkiajoon.
      Tehokas moottori takaa vaivattomat mäkien nousut myös kaksi päällä ajettaessa.
      Melko sopivaan hintaan nykyisin saatavana.

    • customimies

      Paras hd-vastine japseista vn1700 joka isompi ja kestävämpi kuten kaikki tunnetut japski merkit. ,jos hd-tyyliä ja fiilistä hakee ulkonäöstä,iskunpituudesta yms. niin hyvä vaihtoehto.Liemien ja kulutusosien vaihtoa ja kovaa ajoa,no problems....

    • Jutustelija1

      Aloittajan vermeistä Kawa ja Suzuki on legendoja, tuossa Hondassa taasen ei ole mitään järkeä.

      • Ja mikähän on HONDA SHADOWS:sa vikana olisi kiva tietä kun Nelari vaihtui 750 Black spirit hondaan


      • Vissiin Bemari


      • Jutustelija1
        Murimoto kirjoitti:

        Ja mikähän on HONDA SHADOWS:sa vikana olisi kiva tietä kun Nelari vaihtui 750 Black spirit hondaan

        Honda on laiska kuin mikä verrattuna noihin kahteen legendaan.

        Lisäksi jälleenmyynti arvoa ajatellen... Legendoilla on aina legendan hinnat ja se näkyy tässkin asiassa. Suzukin 1400 ja 1500 Väinö kiinnostaa keräilijöitäkin vähän eri malliin kuin joku voiman ja maineen puutteesta kärsivä...

        Mutta hyvää kesää ja onnea ajoihin :-)


      • KelvollisiaVermeitä
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Honda on laiska kuin mikä verrattuna noihin kahteen legendaan.

        Lisäksi jälleenmyynti arvoa ajatellen... Legendoilla on aina legendan hinnat ja se näkyy tässkin asiassa. Suzukin 1400 ja 1500 Väinö kiinnostaa keräilijöitäkin vähän eri malliin kuin joku voiman ja maineen puutteesta kärsivä...

        Mutta hyvää kesää ja onnea ajoihin :-)

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.com/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • No en nyt sanois laiskaksi tämä minun vehje otti 160h suht rivakkaan ei kyllä Bemarille pärjää mutta ohitukset onnistui hyvin ja piti Motarilla 120km vaivatta voi olla kun on uusi peli niin on tiukempi kone


      • Jutustelija1
        Murimoto kirjoitti:

        No en nyt sanois laiskaksi tämä minun vehje otti 160h suht rivakkaan ei kyllä Bemarille pärjää mutta ohitukset onnistui hyvin ja piti Motarilla 120km vaivatta voi olla kun on uusi peli niin on tiukempi kone

        No, tärkeintä on aina että on itse tyytyväinen. Muutenhan hommassa ei olisi mitään järkeä.


      • Juu ja joutuuhan tuota viellä korvaamaan et on mieleinen


      • Murimoto kirjoitti:

        Juu ja joutuuhan tuota viellä korvaamaan et on mieleinen

        Siis modaamaan


      • Jutustelija1
        Murimoto kirjoitti:

        Siis modaamaan

        Joo korvaaminen on kyllä ihan ymmärrettävä termi itselle. Tuo on aina hyvä kun itse on tyytyväinen koska epämieluisa hankinta voi helposti pilata hienon harrastuksen.


    • IsoIines

      Intruder 1500, mukava niin kauppareissuillakin kuin maantiellä.

    • äreevanhaukko

      Täältä ääni Triumph Rocket lll :selle,,lähtee ja liikkuu,,vaikea löytää huonoja puolia jos mietitään isoa custom-tyylistä pyörää. (Aijoo,,se keuliminen,,siihen pitää laskea takarenkaasta paineita,sitten onnistuu) muuten tahtoo vaan sutia..

    • Anonyymi

      Kawasaki Drifter. Tyylikkäin Japsi customi. Matkii Indiania.
      Ruiskulla ja kardaanilla. Eipä ole vikoja ollut 4 vuoden omistuksen aikana.
      En vaihtais HD:hen. Ainoastaan aitoon Indianiin jos olisi varaa.

      Drifterillä on omat harrastus foorumit USA:ssa. Drifteri on todella harvinainen
      pyörä. Myynnissä ehkä 3 kpl / kesä Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe