nuorten seksistä ja rakkaudesta

poika 89

mikä vanhemmist yläasteikästen seksis on niin kamalaa jos ehkäsystä huolehditaan ja molemmat sitä haluaa.
emmä sitä täll tarkota et kuukauden seurustelun jälkeen kannattas sänkyyn mennä,mut miksei puolen vuoden seurustelun jälkeen seksii vois harrastaa jos ehkäsystä huolehditaan.
must seksin alottaminen ei ole iästä kiinni vaan siitä millon tuntee olevansa itse valmis siihen ja ehkäsystä osataan huolehtii.meil kotona porukat sanoo et se on hyvä kypsyyden mittari seksin alottamiselle kun asiasta pystyy puhumaan ilman et naama näyttää ylikypsältä tomaatilta ja
ehkäsyvälineita kehtaa ite mennä ostaa.sitten vie toinen juttu johon näil keskustelu palstoil usein törmää on se kun aika usein kuulee ettei esim 13-14 vuotias tiedä mitä oikee rakkaus on eikä pysty rakastaa viel ketää oikeesti jne.tää
oli vaan esimerkki.olis kiva kuulla mihkä tällänen ajatus perustuu ettei nuoret pysty rakastaa.omiin kokemuksiinko vai
johonkin tukimuksiin vai mihin.okei välttämättä kaikki ei 13
tai 14 vuotiaan osaa rakastaa,mut kyll mä silti väitän et jotkut osaa ja pystyyy rakastaa siin miss aikuinenkin.mä ite tapasin likkakaverini 14 vuotiaan ja nykyään ollaan lähemmäs 3 vuotta oltu yhes.yks hyvä esimerkki nuorten rakkaudest on mun kummit jotka on 14 vuotiiast ollu yhes.nykyään ne on ollu lähemmäs 30 vuotta naimisis ja hyvin menee edelleen.
eiks tää ole aika ristiriitasta jos nuoret ei osaa muka rakastaa ja silti jotkut on ollu kymmenii vuosii yhessä?.
pistäkää mielipiteitä ja ajatuksii kiitos!.

140

13854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkistätejä

      seksisuhteen. Sun tytön vanhemmat voi saattaa sut vastuuseen jos ne suuttuu sulle,se on oikeasti rangaistava teko alaikäisellä.
      Muista että jos tyttö tulee raskaaksi ja tekee sen lapsen,joudut maksamaan elatusmaksuja siihen saakka kun se lapsi on 18. Jos se opiskelee,niin yli senkin vielä. Joka ikisestä rahasummasta mitä saat,maksat,vaikka et haluaisikaan. Vouti vie jos et vapaaehtoisesti maksa.
      Puhumattakaan siitä jos muutatte yhteen....silloin ei riitä tilitkään.

      • nyt.

        jos nuorten ikäero on melko pieni, ei seksin harrastaminen alaikäisen kanssa ole välttämättä rangaistavaa. mikäli tytön vanhemmat haluaisivat pojan saatta teoistaan lain eteen, kysyttäisiin tytön mielipidettä asiasta. tuskinpa tyttö rakastamaansa poikaa pulaan saattaa. ja juurihan aloittaja totesi ehkäisyasioiden olevan kunnossa. kyllä nuoretkin osaavat ottaa vastuuta, arvon täti tietäväinen!


      • poika 89
        nyt. kirjoitti:

        jos nuorten ikäero on melko pieni, ei seksin harrastaminen alaikäisen kanssa ole välttämättä rangaistavaa. mikäli tytön vanhemmat haluaisivat pojan saatta teoistaan lain eteen, kysyttäisiin tytön mielipidettä asiasta. tuskinpa tyttö rakastamaansa poikaa pulaan saattaa. ja juurihan aloittaja totesi ehkäisyasioiden olevan kunnossa. kyllä nuoretkin osaavat ottaa vastuuta, arvon täti tietäväinen!

        mä oon kyll nyt ihan pihal.siis millä perusteel mun likkakaverin vanhemmat vois haastaa mut oikeuteen muka?.
        mitä laitonta mä muka oon tehny maatessani itteeni 3 kuukautta nuoremman tytön kans.en mä ole pakottanu likkakaveriani mihinkään mitä se ei ite ole halunnu ja emmä tietääkseni lastenseksuaaliseen hyväksikäyttöönkään ole syllistyny kun olen vast 16(marraskuus 17) ja likkakaveri on
        16 täyttäny tän vuoden tammikuus.mun tietäekseni kaks alaikästä eli alle 18 vuotiasta saa harrastaa seksii keskenään ja ainoastaan jos 18 vuotias tai vanhempi sekaantuu alle 16 vuotiaaseen niin sillon se olis laitonta.niin kun jo kerran olen sanonut en väitä että asia olisi näin kun en ole suomenlaki kirjaa lukenut,mutta tällänen käsitys mull on asiasta.ja mitä niihin elatus maksuihin josta joku puhu niin mun tietääkseni niitä tarvii
        maksaa tasan siihen päivään kun lapsi täyttää 18 vuotta ja
        toiseks ei niitä elatus maksui tarvii maksaa jos käyttää ehkäsyy oikein eikä vahinkoo käy.


      • äitee +4
        poika 89 kirjoitti:

        mä oon kyll nyt ihan pihal.siis millä perusteel mun likkakaverin vanhemmat vois haastaa mut oikeuteen muka?.
        mitä laitonta mä muka oon tehny maatessani itteeni 3 kuukautta nuoremman tytön kans.en mä ole pakottanu likkakaveriani mihinkään mitä se ei ite ole halunnu ja emmä tietääkseni lastenseksuaaliseen hyväksikäyttöönkään ole syllistyny kun olen vast 16(marraskuus 17) ja likkakaveri on
        16 täyttäny tän vuoden tammikuus.mun tietäekseni kaks alaikästä eli alle 18 vuotiasta saa harrastaa seksii keskenään ja ainoastaan jos 18 vuotias tai vanhempi sekaantuu alle 16 vuotiaaseen niin sillon se olis laitonta.niin kun jo kerran olen sanonut en väitä että asia olisi näin kun en ole suomenlaki kirjaa lukenut,mutta tällänen käsitys mull on asiasta.ja mitä niihin elatus maksuihin josta joku puhu niin mun tietääkseni niitä tarvii
        maksaa tasan siihen päivään kun lapsi täyttää 18 vuotta ja
        toiseks ei niitä elatus maksui tarvii maksaa jos käyttää ehkäsyy oikein eikä vahinkoo käy.

        alle 16-v on suojaikä jolloin seksin harrastaminen on kielletty sukupuoleen katsomatta. Kuitenkin jos kumpikin on tuon iän alle ei kumpikaan ole tehnyt väärin tai rangaistavsti rikosoikeudellisesti.

        On ihan sama onko 16, 18 tai 30 niin saa harrastaa tuo sakki keskenään ihan mitä lystää! Suojaikä on tuo 16 ja jako on sen alle tai yli eikä ikäeron pienuus tai suuruus vaikuta yhtään mitään..

        Alaikäisellä ei ole muuten elatusvelvollisuuttakaan vaan sossu hoitaa asian automaattisesti. Kun maksaja täyttää 18v on hänellä elatusvelvollisuus tulojensa mukaan. Siis jos se vahinko sattuu..


      • pieleen
        äitee +4 kirjoitti:

        alle 16-v on suojaikä jolloin seksin harrastaminen on kielletty sukupuoleen katsomatta. Kuitenkin jos kumpikin on tuon iän alle ei kumpikaan ole tehnyt väärin tai rangaistavsti rikosoikeudellisesti.

        On ihan sama onko 16, 18 tai 30 niin saa harrastaa tuo sakki keskenään ihan mitä lystää! Suojaikä on tuo 16 ja jako on sen alle tai yli eikä ikäeron pienuus tai suuruus vaikuta yhtään mitään..

        Alaikäisellä ei ole muuten elatusvelvollisuuttakaan vaan sossu hoitaa asian automaattisesti. Kun maksaja täyttää 18v on hänellä elatusvelvollisuus tulojensa mukaan. Siis jos se vahinko sattuu..

        "Suojaikä on tuo 16 ja jako on sen alle tai yli eikä ikäeron pienuus tai suuruus vaikuta yhtään mitään.."

        -laki kuitenkin sanoo..

        "Joka

        1) on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa,

        2) koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan hänen kehitystään, tai

        3) saa hänet ryhtymään 2 kohdassa tarkoitettuun tekoon,

        on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

        Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa."


      • ...
        poika 89 kirjoitti:

        mä oon kyll nyt ihan pihal.siis millä perusteel mun likkakaverin vanhemmat vois haastaa mut oikeuteen muka?.
        mitä laitonta mä muka oon tehny maatessani itteeni 3 kuukautta nuoremman tytön kans.en mä ole pakottanu likkakaveriani mihinkään mitä se ei ite ole halunnu ja emmä tietääkseni lastenseksuaaliseen hyväksikäyttöönkään ole syllistyny kun olen vast 16(marraskuus 17) ja likkakaveri on
        16 täyttäny tän vuoden tammikuus.mun tietäekseni kaks alaikästä eli alle 18 vuotiasta saa harrastaa seksii keskenään ja ainoastaan jos 18 vuotias tai vanhempi sekaantuu alle 16 vuotiaaseen niin sillon se olis laitonta.niin kun jo kerran olen sanonut en väitä että asia olisi näin kun en ole suomenlaki kirjaa lukenut,mutta tällänen käsitys mull on asiasta.ja mitä niihin elatus maksuihin josta joku puhu niin mun tietääkseni niitä tarvii
        maksaa tasan siihen päivään kun lapsi täyttää 18 vuotta ja
        toiseks ei niitä elatus maksui tarvii maksaa jos käyttää ehkäsyy oikein eikä vahinkoo käy.

        Sinulla (kuten useimmilla muillakin) on hiukan väärä käsitys, että elatusvelvollisuus loppuu siihen päivään, kun lapsi täyttää 18 vuotta. Asia onkin näin, mikäli lapsi on silloin ja koulunsa suorittanut ja on esimerkiksi työelämässä mukana, mutta useimmiten tuon ikäinenhän vielä opiskelee, jolloin vanhempi on velvollinen maksamaan lapsen opiskelut loppuun saakka. Olen ymmärtänyt että tällä kuitenkin tarkoitetaan vain toisen asteen opintoja (eli lukiota ja ammatillisia oppilaitoksia), mikäli lapsi hakeutuu tämän jälkeen korkeakouluun, niissä opiskelua vanhempi ei ole enää velvollinen kustantamaan.


      • äitee +4
        pieleen kirjoitti:

        "Suojaikä on tuo 16 ja jako on sen alle tai yli eikä ikäeron pienuus tai suuruus vaikuta yhtään mitään.."

        -laki kuitenkin sanoo..

        "Joka

        1) on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa,

        2) koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan hänen kehitystään, tai

        3) saa hänet ryhtymään 2 kohdassa tarkoitettuun tekoon,

        on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

        Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa."

        tuo henkinen kehitys sulkee siis pois kehitysvammaiset ja tietyt mielenterveysongelmaiset. Ilmeisesti aloittaja ei kuitenkaan kuulu kumpaankaan ryhmään..

        Ja muutenkin tuo on seikka jota en kauheasti alkaisi mainostaa sillä se on pykälä jolla lapseen sekaantuja saattaa välttää niin hoidon kuin tuomionkin.


      • solid snake

        alaikäiseltä seksisuhdetta, vaan alle 16-vuotiaalta, ja tässäkin asiassa löytyy porsaanreikä: alle 16-vuotiaitten seksiä sisältävät suhteet ovat sallittuja, jos ikäero ei ole liian raju ja henkilöt ovat henkisesti samalla tasolla. Et silleensä.


      • Poika92
        äitee +4 kirjoitti:

        tuo henkinen kehitys sulkee siis pois kehitysvammaiset ja tietyt mielenterveysongelmaiset. Ilmeisesti aloittaja ei kuitenkaan kuulu kumpaankaan ryhmään..

        Ja muutenkin tuo on seikka jota en kauheasti alkaisi mainostaa sillä se on pykälä jolla lapseen sekaantuja saattaa välttää niin hoidon kuin tuomionkin.

        Siis mitähän täällä oikein selitetään. :D Saa kai 15-vuotias harrastaa samanikäisen kumppanin kanssa seksiä jos siltä tuntuu, jos tuollainen kiellettyä niin kai nyt hitto kaupassa kumeja ostaessa papereita kysyttäisiin. Seksi on iloinen asia kun se hoidetaan kunnolla ja on itse valmis! :)


      • 12vtyttö
        Poika92 kirjoitti:

        Siis mitähän täällä oikein selitetään. :D Saa kai 15-vuotias harrastaa samanikäisen kumppanin kanssa seksiä jos siltä tuntuu, jos tuollainen kiellettyä niin kai nyt hitto kaupassa kumeja ostaessa papereita kysyttäisiin. Seksi on iloinen asia kun se hoidetaan kunnolla ja on itse valmis! :)

        unohit tosta että kun on ite valmis...ei riitä sen toisenkin on oltva valmis!


      • inlööv13

        asun kaukana yhdestä ihanasta kimmasta...tapaamme joka lomalla jne ja aina meillä on todella mukavaa


      • poju 98

        ei kiellä. Haista home täti


      • kevehwjwke
        12vtyttö kirjoitti:

        unohit tosta että kun on ite valmis...ei riitä sen toisenkin on oltva valmis!

        senkin urpo. se toinen ajattelee samalla tavalla "kun itsekin on valmis" ja kun se toinen itsekin on valmis ni on molemmat valmiita. etkö osaa matematiikkaa? ja toiseksee en ymmärrä miten porukka alko vahtoo jostai suojalaista joka on selitetty jo terveystiedon tunneilla.


      • amaa(;
        inlööv13 kirjoitti:

        asun kaukana yhdestä ihanasta kimmasta...tapaamme joka lomalla jne ja aina meillä on todella mukavaa

        heippaa c: ei se mun mielest oo väärin jos te toisianne rakastatte :3


      • Anonyymi
        äitee +4 kirjoitti:

        alle 16-v on suojaikä jolloin seksin harrastaminen on kielletty sukupuoleen katsomatta. Kuitenkin jos kumpikin on tuon iän alle ei kumpikaan ole tehnyt väärin tai rangaistavsti rikosoikeudellisesti.

        On ihan sama onko 16, 18 tai 30 niin saa harrastaa tuo sakki keskenään ihan mitä lystää! Suojaikä on tuo 16 ja jako on sen alle tai yli eikä ikäeron pienuus tai suuruus vaikuta yhtään mitään..

        Alaikäisellä ei ole muuten elatusvelvollisuuttakaan vaan sossu hoitaa asian automaattisesti. Kun maksaja täyttää 18v on hänellä elatusvelvollisuus tulojensa mukaan. Siis jos se vahinko sattuu..

        onko niin nainen milloin annoit panna iseäsi ja saitko jo silloin orkasmin nauttko en tieddä mikä on mutta toivon että saat aina ihania orkasmia olet varmaan puolisosi rakkakkain iitos


      • Anonyymi
        pieleen kirjoitti:

        "Suojaikä on tuo 16 ja jako on sen alle tai yli eikä ikäeron pienuus tai suuruus vaikuta yhtään mitään.."

        -laki kuitenkin sanoo..

        "Joka

        1) on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa,

        2) koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan hänen kehitystään, tai

        3) saa hänet ryhtymään 2 kohdassa tarkoitettuun tekoon,

        on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

        Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa."

        mitä teit ensin naitko lakikira sänyssä ilma NEITIÄ


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Sinulla (kuten useimmilla muillakin) on hiukan väärä käsitys, että elatusvelvollisuus loppuu siihen päivään, kun lapsi täyttää 18 vuotta. Asia onkin näin, mikäli lapsi on silloin ja koulunsa suorittanut ja on esimerkiksi työelämässä mukana, mutta useimmiten tuon ikäinenhän vielä opiskelee, jolloin vanhempi on velvollinen maksamaan lapsen opiskelut loppuun saakka. Olen ymmärtänyt että tällä kuitenkin tarkoitetaan vain toisen asteen opintoja (eli lukiota ja ammatillisia oppilaitoksia), mikäli lapsi hakeutuu tämän jälkeen korkeakouluun, niissä opiskelua vanhempi ei ole enää velvollinen kustantamaan.

        NO KYLLÄ ITSELLÄNI EI OLE KOSAAN OLLUT ISÄÄ FYYSISESTI ITSE OLEN MUSIIKKI UPS. JA SINI B KIITOS KUITENKIN ELÄMÄ JATKUU


      • Anonyymi
        Poika92 kirjoitti:

        Siis mitähän täällä oikein selitetään. :D Saa kai 15-vuotias harrastaa samanikäisen kumppanin kanssa seksiä jos siltä tuntuu, jos tuollainen kiellettyä niin kai nyt hitto kaupassa kumeja ostaessa papereita kysyttäisiin. Seksi on iloinen asia kun se hoidetaan kunnolla ja on itse valmis! :)

        OLEN SAMAA MIELTÄ KUN TULIN KOTIIN LAPSENI SANOI MKSI VAARI MENEE ÄIDIN SÄNKYYN JA VAARI OLI ÄITINI AVIOMIES ETTÄ VEDÄ KÄTEEN KATSO PEILIIN


      • Anonyymi
        kevehwjwke kirjoitti:

        senkin urpo. se toinen ajattelee samalla tavalla "kun itsekin on valmis" ja kun se toinen itsekin on valmis ni on molemmat valmiita. etkö osaa matematiikkaa? ja toiseksee en ymmärrä miten porukka alko vahtoo jostai suojalaista joka on selitetty jo terveystiedon tunneilla.

        JUURI NOIN PITÄÄKIN TEHDÄ JA OPPIA


    • päiväkodista, miten ...

      ne 5-vuotiaatkin saattoivat olla oikeita pikku-ritareita tyttöjen suhteen, keistä pitivät. Kenelläkään ei ole mielestäni oikeutta vähätellä kenenkään rakkautta toiseen osapuoleen, olipa ikä sitten mikä tahansa. Kyllä tosiaan 5-vuotiaskin osaa rakastaa ja tuntea rakkautta ... palavastikin, kuitenkin sillä tietoisuudella ja resursseilla, mitä hänellä on käytettävissään sillä hetkellä.
      Niin, luulla olevansa valmis seksiin ja tietää olevansa valmis seksiin. Niilläkin on vissi ero. Vanhempasi olivat siinä mielessä väärässä, että se ei ole tae seksuaalisesta valmiudesta, jos kehtaa ostaa ehkäisyvälineitä kaupasta tai puhua siihen liittyvistä asioista punastumatta. Siihen kykenevät tänä päivänä uskomattoman nuoret ihmiset. Mikään ei ole tabu, eivätkä mitkään asiat tunnu miltään. Yleistää ei toki voi. Ollakseen täysin valmis seksiin, nuoren pitää olla suhteellisen sinut oman kehonsa kanssa ja oman identiteettinsä kanssa ja tarpeeksi vastuullinen, sekä tietoinen myös niistä mahdollisista negatiivisista asioista, mitä seksiin liittyy. Parempi olla kaukaa viisas ja läheltä helvetin hyvännäköinen :), eikös se mennyt niin?

    • mitä tarkoitat

      Tuo ensimmäinen sinulle vastannut henkilö on kyllä väärässä väittäessään, että seksi sinun ja tyttöystäväsi välillä olisi (tai olisi aikaisemmin ollut) rangaistavaa. Alaikäisten välinen seksihän ei ole rangaistavaa silloin, kun molemmat ovat suunnilleen samanikäisiä tai henkisesti samalla tasolla, ja kumpikaan ei käytä toista hyväksi (eli siis molemmat haluavat seksiä vapaaehtoisesti). Kuusitoista vuotta täyttäneet saavat jo harrastaa seksiä siinä missä täysi-ikäisetkin.

      Olen myös samaa mieltä kanssasi, että jokainen tietää sisimmässään, milloin on seksiin valmis. Kun seksi on vapaaehtoista ja se tapahtuu rakkaudesta, ei siinä ole mitään väärää. Luultavasti useimmat vanhemmat tietävät ja ymmärtävät tämän jo omasta kokemuksestaankin.

      Vanhempien tehtävä on kuitenkin pitää huolta lapsistaan, ja vanhemmat eivät aina pysty näkemään, onko juuri heidän lapsensa oikeasti valmis seksiin. Seksuaalisuus on kuitenkin yksi ihmisen arvokkaimmista asioista, jota pitää vaalia ja hoitaa, ei turmella. Liian aikaisin aloitettu seksi voi olla todella vahingoksi, eikä sellaista vahinkoa kukaan vanhemmista lapselleen halua. Siksi on parempi huolehtia liikaa kuin liian vähän.

      No joo, yritin vain valaista sinulle asiaa vanhempien näkökulmasta, en siksi, että tekisit niin kuin tällaiset vanhemmat haluavat, vaan siksi, että ymmärtäisit heitä. Vanhemmat eivät kuitenkaan enää voi tietää, mikä sinulle on oikein ja mikä ei, sinä tiedät sen jo itse. On hyvä, että osaat kuunnella sisimpäsi ääntä ja luotat siihen.

      Vähän sinun puolestasi ärsyttää tällainen "rakastavat ne päiväkotilapsetkin" ja "makselet sitten elatusmaksuja lopun ikääsi" -vastailu. Useimmat nuoret eivät ole typeriä ja vastuuttomia idiootteja. Ja tiedän omasta kokemuksestani senkin, että moni nuori osaa rakastaa, samoin sen, että kaikki aikuiset eivät osaa rakastaa. (Tietysti lienee totta, että rakastumisen muuttuminen syväksi, kaiken kestäväksi rakkaudeksi vaatii vuosia ja ehkä muutaman riidan ja kriisinkin, mutta tätä rakkauden tasoa ei nykyisin taida saavuttaa moni avioerojensa ja tilapäissuhteidensa kanssa rimpuileva aikuinenkaan.)

      • yläkoulussa ollaan

        12v15v ja sen ikäiset ei todellakaan saa pykälien mukaan harrastaa seksiä! Siitä oli kyse. Ikäraja on se 16v. Sori vaan...


      • poika 89
        yläkoulussa ollaan kirjoitti:

        12v15v ja sen ikäiset ei todellakaan saa pykälien mukaan harrastaa seksiä! Siitä oli kyse. Ikäraja on se 16v. Sori vaan...

        mä olen sellasen käsityksen saannu jostain et alaikäset sais keskenään harrastaa seksii ja ainoastaan jos täys ikänen eli yli 18 vuotias sekantuu alle 16 vuotiaaseen niin se olis laitonta.emmä väitä et olisin oikees kun en ole lakikirjaa lukenu,mut tälläsen käsityksen olen jostain saannu.


      • noin!
        poika 89 kirjoitti:

        mä olen sellasen käsityksen saannu jostain et alaikäset sais keskenään harrastaa seksii ja ainoastaan jos täys ikänen eli yli 18 vuotias sekantuu alle 16 vuotiaaseen niin se olis laitonta.emmä väitä et olisin oikees kun en ole lakikirjaa lukenu,mut tälläsen käsityksen olen jostain saannu.

        Oikeassa olet, Poika89. Asia on juuri noin.


      • 12vtyttö
        yläkoulussa ollaan kirjoitti:

        12v15v ja sen ikäiset ei todellakaan saa pykälien mukaan harrastaa seksiä! Siitä oli kyse. Ikäraja on se 16v. Sori vaan...

        luulempa että kyllä alle 16 vuotiaat saattaa harrastaa seksiä älkäää olko niin varmoja.. ;-D


      • NYT JÄRKI KÄTEEN!
        yläkoulussa ollaan kirjoitti:

        12v15v ja sen ikäiset ei todellakaan saa pykälien mukaan harrastaa seksiä! Siitä oli kyse. Ikäraja on se 16v. Sori vaan...

        Ihan vaan SULLE viisastalija tiedoksi että se on SUOJAIKÄRAJA. Ymmärsitkö? Se tarkoittaa että yli 18V ei saa olla seksuaalisesti minkäänlaisessa yhteyessä alle 16V kanssa. Paitsi JOS näiden kahden henkilön välillä ei ole suurta ikä- tai kypsyyseroa. Onko asia tällä selvä? PS. Jokainen päättää OMASTA elämästä. Ei toisen.


      • skevrodld
        yläkoulussa ollaan kirjoitti:

        12v15v ja sen ikäiset ei todellakaan saa pykälien mukaan harrastaa seksiä! Siitä oli kyse. Ikäraja on se 16v. Sori vaan...

        puhu sää viistelija omasta puolestas ja takasi koulun penkille. 16v suojaikä tarkottaa sitä että täysi-ikäinen ei saa harrastaa seksiä alle 16 vuotiaan kanssa. mutta kyllä vaikka 14 v ja 14 v saa koska ovat saman ikäisiä. tarkoitus on estää liian nuoria tekemään epäjärkeviä valintoja.


      • Anonyymi
        skevrodld kirjoitti:

        puhu sää viistelija omasta puolestas ja takasi koulun penkille. 16v suojaikä tarkottaa sitä että täysi-ikäinen ei saa harrastaa seksiä alle 16 vuotiaan kanssa. mutta kyllä vaikka 14 v ja 14 v saa koska ovat saman ikäisiä. tarkoitus on estää liian nuoria tekemään epäjärkeviä valintoja.

        KYSYMYS MILLOIN SAIT EKA KERRAN ORKASMIN MINKÄ IKÄISENI KERROI LAPSELLESI MILTÄ TUNTUI JATUNSITKO HIMOA


    • th äiti

      poika tunnut olevan. olen samaa mieltä porukoittesi kanssa niistä seksin aloittamiskriteereistä. Minusta ei ole koskaan myöskään liian myöhäistä aloittaa seksiä eli ei sillä kiirkään ole.

      Mutta minuakin äitinä on aina harmittanut, kun sanotaan että jonkin ikäinen ei osaa vielä rakastaa... eihän rakkautta ole vain yhdenlaista (mitä se sitten onkin). Kukin rakastaa ja tuntee omalla tavallaan eri ikäisenä. Eihän ala-aste ikäisten rakkaus ole samanlaista kuin ikäihmisten, mutta kumpikin tuntee syviä tunteita toista kohtaan. En voi lainkaan vähätellä tai naureskella poikani tunteille ja lopulta sydänsuruille 6. luokkalaisena. Kyllä ne kaihersivat äidinkin sydäntä.

    • ********

      Mutta usko pois se käsitys siitä mitä se rakkaus on muuttuu kun aikuistuu. Ja en kannata liian varhain yhdyntöjen aloittamista( muu sekstailu sitten erikseen) Koska se ei välttämättä mm. tee hyvää nuoren tytön kehittymättömille limakalvoille. Tämä vaan ihan esimerkkina ja pohdittavaksi.Sitäpaitsi hyvinkin nuoret voivat haluta seksiä mutta ei se tarkoita sitä että on siihen valmis. Aina puhutaan tuosta henkisestä kypsyydestä mutta kuten aiemmin vihjasin niin paikat ei vielä kovin nuorena kestä ja haavaumat ja tulehdukset voivat aiheuttaa ongelmia myöhemmin.

      • Anonyymi

        MELKEIN KAIKKI OIKEIN KYSYMYS MILLOIN SAI EKA ORKASMIN TUNTUIKO SE HYVÄLTÄ KERRO LAPSELLESI KUOLEMME KAIKKI KUITENKIN ÄLÄ JÄTÄ LAPSILLESI VIHAA TAI SURUA OLEN KOKENUT


    • jkjkvbgklv

      nii onks se paha jos 15vuotias ja 17vuotias harrastaa seksii????

      • 11v

        Ei, ainaskaa mun tietääkseni, koska se on vaan silleen et yli 18v ei saa koskee alle 16 veehen (kai)


      • seksityhmyliini
        11v kirjoitti:

        Ei, ainaskaa mun tietääkseni, koska se on vaan silleen et yli 18v ei saa koskee alle 16 veehen (kai)

        tää on nyt sit tosi tyhmä kysymys mut eiks seksii vois harrastaa alusvaatteet päällä, koska sehän olis vähän niinku yhenlainen ehkäsy keino?


      • 12v
        seksityhmyliini kirjoitti:

        tää on nyt sit tosi tyhmä kysymys mut eiks seksii vois harrastaa alusvaatteet päällä, koska sehän olis vähän niinku yhenlainen ehkäsy keino?

        Ei todellakaan siis miten sen munan pilluun saa jos on alusvaatteet päällä


      • Tottatämä

        Joo on.

        Parikymppisinä ootte jo kyllästyneet seksiin.Nuoruuteen kuuluu rakkaus ja romantiikka ilmaan petiin menoa.

        Toisaalta yhteiskunta on yliseksualisoitunut ja teiltäkin on viety mahdollisuus normaaliin kehitykseen.Rahan mahti on suurempi, seksi myy.


      • mopo poika
        12v kirjoitti:

        Ei todellakaan siis miten sen munan pilluun saa jos on alusvaatteet päällä

        Vetoketju auki silloin voi lähteä koittaa meneekö muna sinne pilluu


      • Anonyymi
        Tottatämä kirjoitti:

        Joo on.

        Parikymppisinä ootte jo kyllästyneet seksiin.Nuoruuteen kuuluu rakkaus ja romantiikka ilmaan petiin menoa.

        Toisaalta yhteiskunta on yliseksualisoitunut ja teiltäkin on viety mahdollisuus normaaliin kehitykseen.Rahan mahti on suurempi, seksi myy.

        KYLLÄ SE ON NIIN ETTÄ POIKAS IHMETTELEE MIKSI TOI KIKKELI ON NOIN PYSTYSSÄ VANHEMPANA ET OLE KERTONUT JA VARINKIN SILLOIN PIOKA HIPLAA ITSEÄÄN JA TYLEE SIEMENSYÖKSY SINUN PITÄÄ KERTOA ETTÄ EI TARVI MENNÄ LÄÄKÄRIIN KOSKA SAIT EKA ORKASMIN IKÄ


      • Anonyymi
        mopo poika kirjoitti:

        Vetoketju auki silloin voi lähteä koittaa meneekö muna sinne pilluu

        JUURI NOIN SILLOIN OPPII MUISTAKAA ANA NII POJA KUIN TYTÖTKIN EKAKERTA VOI SATTUA JOS OLET NEITSYT SAMOIN POIKALUULEE ETTÄ OK JALUULEE SATTUVANSA SINUA LUONTO ON VAIN NÄIN KIITOS


    • vanhemman mietteitä

      Psykologisesti ajatellen liian nuorena aloitettu seksisuhde haittaa henkistä kypsymistä omaan seksuaalisuuteen. Minulla ei ole tytärtä, mutta jos olisi, pitäisin huolta siitä, ettei hän vahingoittiaisi itseään peruuttamattomasti vain halussaan kokeilla. Omien tarpeidensa ja tunteidensa käsittelyynkin kasvetaan vähitellen. Minun on ollut vaikea ymmärtää niitä vanhempia, ketkä sallivat, että alaikäinen tytär saa harjoittaa seksiä, kunhan hän tekee sitä vanhempien katon alla vakinaisessa seksisuhteessa pojan kanssa. En näe mitään hyvää siinä, että tällaista sallitaan vanhempien toimesta, joiden tehtävänä on suojella lastaan. Kyllä 15 vuotiaskin voi olla kiintynyt ja tuntea vahvoja tunteita, mutta voidaan myös ajatella niin päin, että mitä vikaa odottamisessa sitten on? Eikö halailu ja pussailu riitä tässä iässä varsin hyvin?

      • 12

        paskaa toi henkinen kehitys ja pälä pälä! ite ainaki unelmoin SEKSISTÄ! ja oon 12v TYTTÖ!


      • seksihullu
        12 kirjoitti:

        paskaa toi henkinen kehitys ja pälä pälä! ite ainaki unelmoin SEKSISTÄ! ja oon 12v TYTTÖ!

        mä olen 13v poika ja haluan seksiä olen Kainuusta ilmoitelkaa jos haluatte tavata minut seksi jutuissa laittakaa sähköpostia [email protected]


      • pussailu

        ei ehkä riitä,kun ikää alkaa olla se likimain 18 vuotta.Luulenpa,että minun kattoni alla on harrastettu seksiä,vaikka ei ole se maaginen täysi-ikäisyys ollut ihan vielä saavutettu.Mielestäni raja on häilyvä seksin aloittamiselle,toiset löytävät kaverin aiemmin,jotkut ei vielä 18-vuotiaanakaan ole hankkineet tyttö- tai poikakaveria.
        Tärkeämpaa kuin joku tarkka ikäraja on mielestäni se,miten ohjaamme lapsiamme seksuaalisuuteen.Toisen arvostaminen ja kunnioittaminen on se juttu numero yksi.Seksuaalisuus ei ole myöskään se kauhea ja paha asia,jossa mies on aina vaatimassa ja kinuamassa ja nainen parhaampansa mukaan yrittää estellä.Toisella palstalla oli juuri keskustelua siitä,miten oman äidin opettama asenne seksuaalisuuteen (rumaa ja saastaista) on saanut tyttären aikuisenakin suhtautumaan seksiin ahdistuneesti.


      • poika955
        12 kirjoitti:

        paskaa toi henkinen kehitys ja pälä pälä! ite ainaki unelmoin SEKSISTÄ! ja oon 12v TYTTÖ!

        moi missä päin asut?


      • poika-15v
        seksihullu kirjoitti:

        mä olen 13v poika ja haluan seksiä olen Kainuusta ilmoitelkaa jos haluatte tavata minut seksi jutuissa laittakaa sähköpostia [email protected]

        no voi elämä sun kaa... Täällä sä vaan kinuat seksiä niinkö. Et sä oo mikään aikuinen joka chattaa jossain teksti-tvn hetero-palstoilla. Sä oot 13 vuotias... Kannattaisko ettiä oma tyttöystävä eikä mennä sänkyyn ihan tuntemattomien kanssa...


      • samppa10786
        12 kirjoitti:

        paskaa toi henkinen kehitys ja pälä pälä! ite ainaki unelmoin SEKSISTÄ! ja oon 12v TYTTÖ!

        Ei seksissä ole mitään pahaa!Itse kasvoin erittäin ahdistavassa ilmapiirissä ja päinvastoin,jonka nuorena aloittaa sen vanhempana taitaa......

        Kyllä seksin saa aloittaa vaikka 12 veeenä ,jos siltä tuntuu.On se kumma kun tappaminen väkivalta on sallittua,mutta seksi ei??Ei mene minun kaaliini.

        Itse olen nykyään 39v mies ja nyt päässyt eroon jo lapsuuden traumoista....

        Ainoastaan ehkäisy tulee muistaa(kondomi).


      • 11v
        12 kirjoitti:

        paskaa toi henkinen kehitys ja pälä pälä! ite ainaki unelmoin SEKSISTÄ! ja oon 12v TYTTÖ!

        No kuule sama täällä 12!
        ja mä oon 11 v!
        Mä oon varmaa jotenki sairas mut ei voi mittää!


      • D E A T HB R E A T H
        samppa10786 kirjoitti:

        Ei seksissä ole mitään pahaa!Itse kasvoin erittäin ahdistavassa ilmapiirissä ja päinvastoin,jonka nuorena aloittaa sen vanhempana taitaa......

        Kyllä seksin saa aloittaa vaikka 12 veeenä ,jos siltä tuntuu.On se kumma kun tappaminen väkivalta on sallittua,mutta seksi ei??Ei mene minun kaaliini.

        Itse olen nykyään 39v mies ja nyt päässyt eroon jo lapsuuden traumoista....

        Ainoastaan ehkäisy tulee muistaa(kondomi).

        SAMPPA10786::
        OLET TÄYSIN OIKEASSA :D pakko myöntää, oma ikäni on 13, ja olen valmis seksiin ja tiedän että poikaystävänikin on . hän on kylläkin 1½ vuotta vanhempi :/ mutta olen jopa vanhempien kanssa asiasta puhunut ja nekin ovat varmoja ja tykkäävät poikakaveristani. JA TOTTAKAI NYT HERRAISÄ MINKÄ IKÄINEN VAAN OSAA RAKASTAA HERRANJUMALA MITÄ IHMISET TE OIKEIN VÄITÄTTE ???? o.o


      • toinen 11v
        samppa10786 kirjoitti:

        Ei seksissä ole mitään pahaa!Itse kasvoin erittäin ahdistavassa ilmapiirissä ja päinvastoin,jonka nuorena aloittaa sen vanhempana taitaa......

        Kyllä seksin saa aloittaa vaikka 12 veeenä ,jos siltä tuntuu.On se kumma kun tappaminen väkivalta on sallittua,mutta seksi ei??Ei mene minun kaaliini.

        Itse olen nykyään 39v mies ja nyt päässyt eroon jo lapsuuden traumoista....

        Ainoastaan ehkäisy tulee muistaa(kondomi).

        kuinkas paljon ne kondomi paketit maksaa???
        ajattelin ihana tulevaisuuden varalle ostaa semmosen paketin!!!
        ei sitten varmasti satu vahinkoja!


      • Toinen 11v
        toinen 11v kirjoitti:

        kuinkas paljon ne kondomi paketit maksaa???
        ajattelin ihana tulevaisuuden varalle ostaa semmosen paketin!!!
        ei sitten varmasti satu vahinkoja!

        *ihan


      • tykkään ite ainaki
        11v kirjoitti:

        No kuule sama täällä 12!
        ja mä oon 11 v!
        Mä oon varmaa jotenki sairas mut ei voi mittää!

        tääl 9 vee mun pippeli kököttää joskus! se on jänskää


      • moi 13
        12 kirjoitti:

        paskaa toi henkinen kehitys ja pälä pälä! ite ainaki unelmoin SEKSISTÄ! ja oon 12v TYTTÖ!

        Ooko valmis seksiä harrasamaan se tekis hyvää mun pippelille


      • moi kaikille
        moi 13 kirjoitti:

        Ooko valmis seksiä harrasamaan se tekis hyvää mun pippelille

        oon valmis harrastaa seksiä se olis kivaa


      • seksin haku
        moi kaikille kirjoitti:

        oon valmis harrastaa seksiä se olis kivaa

        millä paika kunnalla asut mää voin tulla harrastaa seksiä sunkaa haluukko harrastaa seksiä


      • Anonyymi
        12 kirjoitti:

        paskaa toi henkinen kehitys ja pälä pälä! ite ainaki unelmoin SEKSISTÄ! ja oon 12v TYTTÖ!

        JOS VANHEMMAT VALVOIS LAPSIAAN PAREMMIN NIIN EKA KERTA ITSE KOKELIT KERRO MILTÄ SE TUNNTUI NO SAMA ASIA NYT KOKEILEE HUUMEITA KALJAA JA VIINAA MUTTA ANNOITKO ITSE PÄÄSTÄÄ POJAN KÄTTÄ HAMEESI ALLE TAI PIKKARIEN SISÄÄN NYT ALKKAA MULLAKIN HORMOONIT VOI VAIMOKIN OLLA ILLALLA KOVILLA OLLAAN OLTU 27V YHHESSÄ KIITOS


    • riccadonna

      jostain syystä parempana pidetään toisten hakkaamista kuin rakastamista

      • matti-annikki

        Paskapuhetta että minkä ikänen vaan voi rakastaa. Mää oon 13 enkä todellakaan pysty rakastamaan ketään. Se kyky rakastaa kehittyy vasta murrosiässä.


      • gify
        matti-annikki kirjoitti:

        Paskapuhetta että minkä ikänen vaan voi rakastaa. Mää oon 13 enkä todellakaan pysty rakastamaan ketään. Se kyky rakastaa kehittyy vasta murrosiässä.

        nii varmaan. EI VITTU OLE NOIN


      • 12vpoika
        matti-annikki kirjoitti:

        Paskapuhetta että minkä ikänen vaan voi rakastaa. Mää oon 13 enkä todellakaan pysty rakastamaan ketään. Se kyky rakastaa kehittyy vasta murrosiässä.

        Mää oo 12 poika ja tytön kaa jo kuljen (Iha rakastan)


    • viisas paska

      mää ainakin aloitin seksin harrastamisen 7v nykyään käyn tunneilla musa-opistos seon niin kiva soitin ite treenaan likan kaa noin 999 kertaa päiväs







      ps.ota pillua ja jätä se paska vittu soikoo turussa asti

      • pikku Jenni ei iso

        Hei, oon 12v tyttö ja teen semmosta että jos tiedän että saan ollla päivän yksin kotona yksin niin juon paljon limsaa tai vettä että saisin pissattua enemmän kun se hetki koittaa.Jos kaikki menee hyvin ja ketään ei oo kotona hiippailen kylppärriin ja asetun aina semmoseen asentoon jossa mulla on alapää ylhäällä ja työnnän sellaista
        isoa tekomunaa joka on jotain 35cm ja paksu pyllyyn ihan hiljaa ja joskus siinä menee tosi kauan että sen saa juureen asti mutta se tuntuu ihan huipulta lopulta ja voisin olla siinä koko päivän.Tuntuu että pylly aukeaa ihan auki. Tykkään ''runkata'' pimsaa tai joskus sisko tekee sitä mulle ja siitä asennosta pissaan joskus omaan suuhun ja juon vähän yleensä omaa pissaa.En oo ikään nähnyt että mun sisko hiplais itteensä mutta sitä ei kyllä haittaa yhtään auttaa mua siinä asiassa.Me ei kumpikaan olla mitään lesboja.On se kysyny että haluaisinko mä että se nuolis mua leikillään mutta mulle riittää että se joskus pitää mun dildoo pohjassa ja peukaloa mun pimpsassa.Kyllä se varmaan tykkää kattoo tai jotain.


      • DB-
        pikku Jenni ei iso kirjoitti:

        Hei, oon 12v tyttö ja teen semmosta että jos tiedän että saan ollla päivän yksin kotona yksin niin juon paljon limsaa tai vettä että saisin pissattua enemmän kun se hetki koittaa.Jos kaikki menee hyvin ja ketään ei oo kotona hiippailen kylppärriin ja asetun aina semmoseen asentoon jossa mulla on alapää ylhäällä ja työnnän sellaista
        isoa tekomunaa joka on jotain 35cm ja paksu pyllyyn ihan hiljaa ja joskus siinä menee tosi kauan että sen saa juureen asti mutta se tuntuu ihan huipulta lopulta ja voisin olla siinä koko päivän.Tuntuu että pylly aukeaa ihan auki. Tykkään ''runkata'' pimsaa tai joskus sisko tekee sitä mulle ja siitä asennosta pissaan joskus omaan suuhun ja juon vähän yleensä omaa pissaa.En oo ikään nähnyt että mun sisko hiplais itteensä mutta sitä ei kyllä haittaa yhtään auttaa mua siinä asiassa.Me ei kumpikaan olla mitään lesboja.On se kysyny että haluaisinko mä että se nuolis mua leikillään mutta mulle riittää että se joskus pitää mun dildoo pohjassa ja peukaloa mun pimpsassa.Kyllä se varmaan tykkää kattoo tai jotain.

        sanon vaa suoraa mut ihan sairasta o.o mut sen kans sanon sydämen pohjasta jos susta tuntuu siltä niin siitä vaa ! o:


      • toinen 11v
        pikku Jenni ei iso kirjoitti:

        Hei, oon 12v tyttö ja teen semmosta että jos tiedän että saan ollla päivän yksin kotona yksin niin juon paljon limsaa tai vettä että saisin pissattua enemmän kun se hetki koittaa.Jos kaikki menee hyvin ja ketään ei oo kotona hiippailen kylppärriin ja asetun aina semmoseen asentoon jossa mulla on alapää ylhäällä ja työnnän sellaista
        isoa tekomunaa joka on jotain 35cm ja paksu pyllyyn ihan hiljaa ja joskus siinä menee tosi kauan että sen saa juureen asti mutta se tuntuu ihan huipulta lopulta ja voisin olla siinä koko päivän.Tuntuu että pylly aukeaa ihan auki. Tykkään ''runkata'' pimsaa tai joskus sisko tekee sitä mulle ja siitä asennosta pissaan joskus omaan suuhun ja juon vähän yleensä omaa pissaa.En oo ikään nähnyt että mun sisko hiplais itteensä mutta sitä ei kyllä haittaa yhtään auttaa mua siinä asiassa.Me ei kumpikaan olla mitään lesboja.On se kysyny että haluaisinko mä että se nuolis mua leikillään mutta mulle riittää että se joskus pitää mun dildoo pohjassa ja peukaloa mun pimpsassa.Kyllä se varmaan tykkää kattoo tai jotain.

        et oo yhtään sairas tai jos oot ni sit mäki oon!!!
        mun mielest kyl kumpikaa meistä ei oo sairas!


      • 13poika
        pikku Jenni ei iso kirjoitti:

        Hei, oon 12v tyttö ja teen semmosta että jos tiedän että saan ollla päivän yksin kotona yksin niin juon paljon limsaa tai vettä että saisin pissattua enemmän kun se hetki koittaa.Jos kaikki menee hyvin ja ketään ei oo kotona hiippailen kylppärriin ja asetun aina semmoseen asentoon jossa mulla on alapää ylhäällä ja työnnän sellaista
        isoa tekomunaa joka on jotain 35cm ja paksu pyllyyn ihan hiljaa ja joskus siinä menee tosi kauan että sen saa juureen asti mutta se tuntuu ihan huipulta lopulta ja voisin olla siinä koko päivän.Tuntuu että pylly aukeaa ihan auki. Tykkään ''runkata'' pimsaa tai joskus sisko tekee sitä mulle ja siitä asennosta pissaan joskus omaan suuhun ja juon vähän yleensä omaa pissaa.En oo ikään nähnyt että mun sisko hiplais itteensä mutta sitä ei kyllä haittaa yhtään auttaa mua siinä asiassa.Me ei kumpikaan olla mitään lesboja.On se kysyny että haluaisinko mä että se nuolis mua leikillään mutta mulle riittää että se joskus pitää mun dildoo pohjassa ja peukaloa mun pimpsassa.Kyllä se varmaan tykkää kattoo tai jotain.

        Olen poika ja runkkaan usein.. Eikä siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä, etenkään kun tiedän että kaverinikin tekevät sitä.


      • poika 13
        pikku Jenni ei iso kirjoitti:

        Hei, oon 12v tyttö ja teen semmosta että jos tiedän että saan ollla päivän yksin kotona yksin niin juon paljon limsaa tai vettä että saisin pissattua enemmän kun se hetki koittaa.Jos kaikki menee hyvin ja ketään ei oo kotona hiippailen kylppärriin ja asetun aina semmoseen asentoon jossa mulla on alapää ylhäällä ja työnnän sellaista
        isoa tekomunaa joka on jotain 35cm ja paksu pyllyyn ihan hiljaa ja joskus siinä menee tosi kauan että sen saa juureen asti mutta se tuntuu ihan huipulta lopulta ja voisin olla siinä koko päivän.Tuntuu että pylly aukeaa ihan auki. Tykkään ''runkata'' pimsaa tai joskus sisko tekee sitä mulle ja siitä asennosta pissaan joskus omaan suuhun ja juon vähän yleensä omaa pissaa.En oo ikään nähnyt että mun sisko hiplais itteensä mutta sitä ei kyllä haittaa yhtään auttaa mua siinä asiassa.Me ei kumpikaan olla mitään lesboja.On se kysyny että haluaisinko mä että se nuolis mua leikillään mutta mulle riittää että se joskus pitää mun dildoo pohjassa ja peukaloa mun pimpsassa.Kyllä se varmaan tykkää kattoo tai jotain.

        Mää oon poika mää haluaisin koittaa kuulua käsin


      • seksi jäbä 12v
        pikku Jenni ei iso kirjoitti:

        Hei, oon 12v tyttö ja teen semmosta että jos tiedän että saan ollla päivän yksin kotona yksin niin juon paljon limsaa tai vettä että saisin pissattua enemmän kun se hetki koittaa.Jos kaikki menee hyvin ja ketään ei oo kotona hiippailen kylppärriin ja asetun aina semmoseen asentoon jossa mulla on alapää ylhäällä ja työnnän sellaista
        isoa tekomunaa joka on jotain 35cm ja paksu pyllyyn ihan hiljaa ja joskus siinä menee tosi kauan että sen saa juureen asti mutta se tuntuu ihan huipulta lopulta ja voisin olla siinä koko päivän.Tuntuu että pylly aukeaa ihan auki. Tykkään ''runkata'' pimsaa tai joskus sisko tekee sitä mulle ja siitä asennosta pissaan joskus omaan suuhun ja juon vähän yleensä omaa pissaa.En oo ikään nähnyt että mun sisko hiplais itteensä mutta sitä ei kyllä haittaa yhtään auttaa mua siinä asiassa.Me ei kumpikaan olla mitään lesboja.On se kysyny että haluaisinko mä että se nuolis mua leikillään mutta mulle riittää että se joskus pitää mun dildoo pohjassa ja peukaloa mun pimpsassa.Kyllä se varmaan tykkää kattoo tai jotain.

        Mä Voisin Tulla nussimaan Sua Millo vaan


    • 11v

      mä muuten koitin tota kans sillee omalla tavallani "pikku jenni ei iso" ja kyllä helpotti seksin haluni! mä koitin sitä sillee että mä laiton oman sormeni mun pimpsaan samaan aikaan kun pissasin. ja ei muuten kannata kattoo skinssiä! siitä vaan olo pahenee kun ne tyypit siellä harrastaa seksiä koko ajan!

    • hannnaaa!!

      maljonkos ne kondomi paketin maksaa???

      • qwerty

        pari euroo


    • Siis uuhh..

      Ylä-aste ikäinen on kakara !

      Itse olen ylä-astelainen KAKARA

      ! Oon 15 !

      ! Poika !

      Naurattaa kun alle 16 v haaveilee oikeest seksi rakkaudesta...

    • Tiia14

      0_________0 Järkytyin ku luin näitä kommentteja... Tää poika 89 puhuu ihan asiaa mutta mitä vittua nää alle13 vuotiaat täällä puhuu tommossii :o !! Ite olen 14 vuotias tyttö ja itsetyydytys ei oikeesti iske! Mua ällöttää tuo "pikku Jenni ei iso"... OMA SISKO ?!?! HUHHUH.. ihan järkyttävää....

      Nii ja sit siihen alkuperäseen asiaan. Oon sen suojaikärajan alasena viä, ja oon harrastanu 18 vuotiaan kanssa petihommia eikä kukaan oo puhunukkaa mistää lakijutuista. Mun mielestä on ihan okei jos homma toimii ja muistetaan ne kumit sunmuut. Itelläni on kerran meinannu käyä vahinko sen 18 vuotiaan takia ja siitä meinasin ite ruveta ragee, mut ei kukaan, joka oikeesti rakastaa, halua ongelmia rakkaalleen...

    • >)o

      Oikein Tiia14. Montako 13-10 vuotiasta seksiä harrastavaa täällä on?

    • Neitsyt

      mä oon 13 (täytän 14) enkä ole harrastanut seksiä, koska en ole valmis.Ei mua hävettäis ainakaan sanoa poikaystävälle ( Jos olis ) etten oo valmis seksiin.En vaan oo.

    • 2121

      Tosiasia on, että esimurrosikäinen teini ei voi olla yhtä kypsä kuin esim. parikymppinen, vaikka toiset teinit ovatkin hieman fiksumpia kuin toiset. Seksi paranee itsetuntemuksen ja kypsyyden myötä. Vahinkojakin sattuu ja niiden seuraukset on helpompi hoitaa kun on ikää enemmän. Mitä rakkauteen tulee, penskat sekoittavat herkästi ihastumisen rakkauteen. Pystyvätkö sen ikäiset kovin moniuloitteisesti miettiä sitä, mitä rakkaus ylipäänsä on? Seksiin ei ole kiire. Ei 15 kesäisellä tarvitsisi olla ollut viittä seksikumppania. Vastahan IL:n mukaan monet katuvat liian aikaisin aloitettua seksielämää. Lähes kaikki murkkujen parisuhteethan kariutuvat nopeasti. Ei teiniseksi väärin ole, mutta miksi ei keskittyisi muihin asioihin ja eläisi lapsuuttaan ja nuoruuttaan astumatta aikuisuuteen liian varhain.

    • tyttö18w (lukekaa!)

      nuoret osaa rakastaa!!, tämä voi kuulostaa hullulta mutta oon 18v . kun olin 11w rakastuin yhten poikaan olimme olleet 7kk yhdessä niin rakastuneita kun ollla ja voi silloin molemmat alkoi puhumaan seksistä, ja päätime yhdessä että kokeilisimme sitä joku päivä. siitä hetkestä lähtien olemme olleet 7vuotta onnellisesti yhdessä. riitoja on tullu mut niistäki on selvitty! joten kaikki vahemmat,, te kiellätte lapsiltanne seksisuhteet ja parisuhteet jne. mutta mistä helvetistä tiiätte mitä lapsi tekee vapaa ajalle kun menee kavereitten kanssa ulos?? tai menee kaverille yöksi tai kun olette töissä!?? VANHEMMAT JÄRKI KÄTEEN! iha oikeesti! alkakaa ymmärtää nykypäivää,, en tarkoita sitä että teidän pitäisi hyväksyä seksi/parisuhteet mutta antakaa lapsenne kulkea elämä mahdollisimman vapaasti asettakaa rajoja muttei liian ankaria!

      • poi18

        Olet oikeassa


    • siis oikeest

      poika 89 : tee mitä tykkäät älä kuuntele randomien mielipiteitä! elä omaa elämää

    • 15v tyttö

      Terveystiedon tunnilla on aina sanottu että seksin saa aloittaa kun kumppani ja itse on siihen valmis. Ja se 16v ja 18v juttu on suojaikäraja! Jos kaks kolmetoist vuotiast varhaisnuorta haluu harrastaa seksii ja molemmat on valmiita siihen ni miks ne ei muka sais? :O niitten täytyy vaa muistaa ehkäisy ettei käy vahinkoja. Ja en ymmärrä myöskään sitä et jos 18v poika ja 15v tyttö haluu harrastaa seksii ni miks ne ei sais jos molemmat haluu ja on valmiita siihen? :O jos mitään pakottamista tai toisen seksuaalisuutta loukkaavaa ei ilmenny ni miks siit pitäis rankaista?! :O Ja kaiken ikäiset voivat rakastua mutta se miten rakastaa saattaa muuttua iän myötä! Tämmönen tieto vaa niille jotka väittää toisin :D

      • •••

        No voi saakeli te kaikki puhutte yhden sivun takia...


    • 12w poika

      Mä oon harrastanu itsetyydytystä ja mua vähän nolottaa ku aika monet mua nuoremmat on jo saanu niin mietin vaan että pitäskö itekki yrittää pyytää jotain tyttöä ja jossain vessassa pomppia toinen mun sormi sen pepussa ja pippeli pimpissä?? Vastatkaa

      • seksi

        Minkä ikästä sää haluat


      • petetty8

        mun ex poikkis jätti mut se petti mua mun ex bestiksen kans ne vaa pussaili


    • poju 98

      pystyin rakastamaan jo 7 vuotiaana et oot ooikeessa ainaki siinä.

      • 13v, rakastunut poika;)

        Olen 13v poika, ja oon tavannu ja tutustunut lIVENÄ n. kuukausi sitten elämäni ihanimman tyttöön! ..juteltiin facebookissa ja sovittiin että nähtäis laskettelukeskuksessa, meillä synkkas todella hyvin ja lasketeltiin koko päivä yhdessä:) ..sitten iltapäivällä uskalsin kysyä kasvotusten hiihtohississä;) ..se helpotti paljon!:) ..LIVENÄ PUHUMINEN JA AVAUTUMINEN ON TODELLA HAASTAVAA!! ..sitten samana iltana oli meidän ensimmäinen suudelma, aloite siihen oli vaikea, mutta sen jälkeen nuoltiin useasti sinä päivänä vielä:) ..samalla viikolla sovittiin uusi tapaaminen samaan paikkaan, kaikki sujui vielä paremmin kuin edellisellä kerralla:) ..ihastuttiin oikein kunnolla


      • 13v, rakastunut poika;)

        Vielä lisään siis että aivan loppupuolella hieroin myös tytön klitorista, ja tissejä, vaatteiten alta:)) ..sitten kyytini tuli, ei kerennyt enempää :D


      • 15v tytsy (=
        13v, rakastunut poika;) kirjoitti:

        Vielä lisään siis että aivan loppupuolella hieroin myös tytön klitorista, ja tissejä, vaatteiten alta:)) ..sitten kyytini tuli, ei kerennyt enempää :D

        Kyllä tota voi jo sanoa seksiksi (= mut muistakaa jatkossa käyttää ehkäisyä kuten: kortsua tai e-pillereitä nii ei satu sitä vahinko sitt :)) mut onnee sulle ja tytölles ;))


      • huora3
        15v tytsy (= kirjoitti:

        Kyllä tota voi jo sanoa seksiksi (= mut muistakaa jatkossa käyttää ehkäisyä kuten: kortsua tai e-pillereitä nii ei satu sitä vahinko sitt :)) mut onnee sulle ja tytölles ;))

        IMEKÄÄ JA OTTAKAA KUNNOL MUNA SUUHU JA PURKAA SE HALKI SE DILDO :DDDDDDDDDDDDD


      • poika 16
        13v, rakastunut poika;) kirjoitti:

        Olen 13v poika, ja oon tavannu ja tutustunut lIVENÄ n. kuukausi sitten elämäni ihanimman tyttöön! ..juteltiin facebookissa ja sovittiin että nähtäis laskettelukeskuksessa, meillä synkkas todella hyvin ja lasketeltiin koko päivä yhdessä:) ..sitten iltapäivällä uskalsin kysyä kasvotusten hiihtohississä;) ..se helpotti paljon!:) ..LIVENÄ PUHUMINEN JA AVAUTUMINEN ON TODELLA HAASTAVAA!! ..sitten samana iltana oli meidän ensimmäinen suudelma, aloite siihen oli vaikea, mutta sen jälkeen nuoltiin useasti sinä päivänä vielä:) ..samalla viikolla sovittiin uusi tapaaminen samaan paikkaan, kaikki sujui vielä paremmin kuin edellisellä kerralla:) ..ihastuttiin oikein kunnolla

        olisitte menny peiton alle 13v, rakastunut poika;)


      • pillun joitaja
        huora3 kirjoitti:

        IMEKÄÄ JA OTTAKAA KUNNOL MUNA SUUHU JA PURKAA SE HALKI SE DILDO :DDDDDDDDDDDDD

        Harrasta seksiä junkun pojan kanssa olen poika 16v


      • Sain Kaksoset
        13v, rakastunut poika;) kirjoitti:

        Olen 13v poika, ja oon tavannu ja tutustunut lIVENÄ n. kuukausi sitten elämäni ihanimman tyttöön! ..juteltiin facebookissa ja sovittiin että nähtäis laskettelukeskuksessa, meillä synkkas todella hyvin ja lasketeltiin koko päivä yhdessä:) ..sitten iltapäivällä uskalsin kysyä kasvotusten hiihtohississä;) ..se helpotti paljon!:) ..LIVENÄ PUHUMINEN JA AVAUTUMINEN ON TODELLA HAASTAVAA!! ..sitten samana iltana oli meidän ensimmäinen suudelma, aloite siihen oli vaikea, mutta sen jälkeen nuoltiin useasti sinä päivänä vielä:) ..samalla viikolla sovittiin uusi tapaaminen samaan paikkaan, kaikki sujui vielä paremmin kuin edellisellä kerralla:) ..ihastuttiin oikein kunnolla

        Mäki näin yhen tytön laskettelukeskuksessa ja menin sillee et moi mikä sun nimi on ja en ny kerro sen nimee ja olin 14 ja meil meni samalla tavalla ku teil ja oltiin nähty joku 10 kertaa ku alettiin juttelee seksistä ja kun meillä ei ollu porukkoja kotona nii lähettii ostaa kortsuja ja me suudeltii jtn 10 min keittiössä ja nostin sen pöydälle ja sit se sano että jatketaan sun huoneessa ja suudeltii lisää kunnes aloin hiljaa pistää kättä sen alapäähän ensiks housujen päälle sit pikkuhiljaa se alko tulee päälle ja sit aloin laittaa kättä housujen alle se oli just ajanu karvat ihan niinku mäki ehkäsy oli tietenkin hoidossa kun harrastin ensimmäistä kertaa seksiä niin se oli kömpelä mutta kun oltiin pantu pari kertaa niin se alkoi luistaa ja nyt olen 17 ja meille on tulossa kaksoset! Sillä on espoon isoimmat aidot tissit ja painaa vaa 54 kg arvakkaa onko ihana panna pöydällä??


    • seksiä huorille

      MUN POIKAYSTÄVÄ PANEE MUA PERSEESEE JA PILLUU ;) JA MAKAAN KIIMASEN SEN ALLA JA OTAN SUIHI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 ;))

      • poi18

        minkä ikänen olet mää oon 16v


    • poik3

      olen 16v poika haluaisin harrastää seksiä ilmottakaa so te haluaisitte harrastaa seksiä munkaa

      • Just joo...

        En vitus jos oot joku 60 pedari ! :OO enkä harrasta tuntemattomie kaa yhtää MITÄÄN! -.-


      • Vanha huora
        Just joo... kirjoitti:

        En vitus jos oot joku 60 pedari ! :OO enkä harrasta tuntemattomie kaa yhtää MITÄÄN! -.-

        Oon 100v mummo ja vøin antaa mun ruttusta tussua 90-05 v ukkelille ;)


      • tyttö 16

        Millä paikka kunnalla asut 16v töttö


    • poika 16

      olen 16v olen poika mää oon itse tyyjytystä hyrrastanu tarpeeksi pitäs yrittää jotai tyttöä harrastaa seksiä

    • poika161

      onko kukaan harrastanu ulkona seiksiä ole 16v poika

      • joku hemmo

        KETÄÄN EI VITTU KIINNOSTA SUN SEKSIN HARRASTAMISES! :D


    • seksi

      mistä kaupasta saa konjoomia

      • Löytyy kaupasta

        Eiköhä niit tavallisesta kaupasta saa? :) ja se on kondomia EI konjoomia (;


    • kondomia

      minkä ikänen saa ostaa kondomia

      • Öö?? Et ainakaa SÄ

        Et ainakaa sä jos oot 3v pentu!!!! ;DD


      • ikä raja

        Kondomia niissä ei ole ikä rajaa


      • Pippeli kikkeli dildo xD
        ikä raja kirjoitti:

        Kondomia niissä ei ole ikä rajaa

        Hih, mul on 200 KORTSU pakettii voitte tulla østaa!!! :DD hehee xD


      • ostaja16
        Pippeli kikkeli dildo xD kirjoitti:

        Hih, mul on 200 KORTSU pakettii voitte tulla østaa!!! :DD hehee xD

        mää voin tulla ostaa millä paka kunnalla olet


      • jenni34
        Öö?? Et ainakaa SÄ kirjoitti:

        Et ainakaa sä jos oot 3v pentu!!!! ;DD

        moi kuka noin 10-12 poika haluis nussii 12 v tyttöö rajamäelt mul on kortsut mulle sopis tälläset ajat 27.6-1.7 oon seksikäs ja kokenu iha voidaan tehä anaali seksii soita numeroon 0400358469052398


    • Minä vain

      Olen 13 (kohta 14) vuotias tyttö, ja olen seurustellut aivan ihanan pojan kanssa kohta kolme kuukautta. Hän on saman ikäinen kuin minä. Me oikeasti rakastamme toisiamme, eikä suhde ole vain halailua ja kädestä pitämistä. Olen kypsä ikäisekseni, ja sinut itseni kanssa. Olemme poikaystäväni kanssa tyydyttäneet toisiamme käsin ja nyt olemme keskustelleet seksin harrastamisesta. Olemme molemmat valmiita siihen ja haluaisimme tehdä sen. Aluksi halusin odottaa, koska kaikki sanovat että " sitä ei saa tehdä, tulet raskaaksi" jne, mutta nyt minusta todella tuntuu että haluan tehdä sen.

      Ja sehän ei ole rikos alle 16 vuotiaana jos molemmat osapuolet kokevat olevansa valmiita ja tekevät sen omasta vapaasta tahdostaan.

    • poi1

      11v tyttoä oon tyyjyttäny sormin ja pitäny pillussa kättä mää silloin yritin päästä pitemälle mää aukasin jo housut viime talvena mää olin silloin 16v poika me meinattiin harrastaa seksiä onkose laitonta

    • 00poika

      Minä ja yks muija aijotaa nussii ku nähää, ja oon 13 ja se 14 ja molemmat halutaa sitä, ja ehkäsystä pidän huoli, mikäs siinä :D

    • emppu<3
      • poika 15

        mää haluun tulla seksiä harrastaa sunkaanssa haluuko ehkäisiä tai ei ehkäisyä mää haluaisi permat laukeis pilluun säsille haluuko ehkäsyn mää voin käyvä ostamassa mää 15v poika missä me harrastetaan seksiä


    • poika 16v

      Mää panin 15v tyttön raskaaksi mää oon 16v on tulossa isä poika perjantai iltana me pantiin msta on tulossa isä sunnuntaina se teki raskaustestin me päätettiin hoitaa

      • Typerys!!

        Vitun pelle! Panit siis tyttös raskaaks?? -.- saatana Urpo


      • uuuuuuuuuuuuuuuu
        Typerys!! kirjoitti:

        Vitun pelle! Panit siis tyttös raskaaks?? -.- saatana Urpo

        juu


    • jejep122

      typerys!! hiljaa paras ikä saada lapsi!

      • Ghgluyg

        Eikä oo!! Oot kurane pimpsan pippeli! :DD mut tosissaa olisitte käyttäneet ehkäsyy vitu clownit


      • uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
        Ghgluyg kirjoitti:

        Eikä oo!! Oot kurane pimpsan pippeli! :DD mut tosissaa olisitte käyttäneet ehkäsyy vitu clownit

        ei haluttu käyttää ehkäsyä


      • isä16
        uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

        ei haluttu käyttää ehkäsyä

        se on kivaa päästä isäksi


    • 15v emopoika

      Juu olen 15v ja niin on tyttöystäväki ja alotettii seksin harrastaminen (ehkäsy tietenkin hoidettu joka kerta) 6kk sitte ku olla seurusteltu jo jtn 1 ja pual vuotta. Se vaan ku täällä on kommenteja että ei saa harrastaa seksiä jos on alaikäinen, mutta ei se minun tietääkseni ole kielletty lailla... vai onko.... Pliis vastatkaa tähän viestiin/kommenttiin mahdollisimman nopeasti!

      • Luin vahingos lakia

        Lain mukaa seksin harrastaminen on laillist myös alla 16 vuotiaille, jos niiden henkilöiden henkises tai fyysises kehitykses ei oo kovin paljon eroa ja kummatkin ovat suostuneet seksiin. Seksi on laitont vaan, jos se tehdään ilman kumpienkin suostumust tai, jos toinen on yli 16v. ja toinen alla.


    • 16 poika

      kuka tyttö haluu harrastaa seksiä 16v poika

    • poju12v

      Moi, onko paha olen 12v ja panin eilen 11v tyttöö? Oli ehkäsy. Harrastettiin metässä..

    • tiedoksi4
    • jok6

      mä panin ekan kerran 11v ja oon nyt 12v kössin aina kortsut yhen mun kaverin faijalta oon koht ollu mun poikkiksen kaa 5 vuotta mut me ei harrasteta anaali seksii se on ihana

    • jolle4

      panin ekan kerran mun serkkuu se on mua vuoden nuorempi

      • PANO HULLU

        SIIS PANIT SUN SERKKUU


    • jussi_95

      kertokaas tytöt senttimetreissä (pituus/ympärysmitta) minkä kokosen vehkeen tohon seksin harrastamiseen tarvii? itsellä 16/12,3 cm ei varmaan riitä

    • hämillään

      voiko 11 vee poika nussii mil on 8cm pitkä muna ja 5 ympärysmitalta

      ku oon ottanu silt suihi ja silt ei tullu ees spermaa oon itte 12vee tytsyh

      • ahah

        No jos alkaa panee jonku 11 vuatiaa kans ni mitä voi odottaa...


    • Dämm

      Onks mun pikkuveli kirjottanu tän?o_O xd

    • 14 poika tietää

      en tiiä mä ootan että musta tulee isä!!!!!!!! se on ihanaa seurata lapsen kasvua!!!seuraavan kerran kun sormitatte tehkää se 15,4cm pitusella ja 4cm paksulla se on mun koko!!!!!!!!!!!!!!

      • tahdon panna

        Olen kahta kuukautta vaille 14 vuotias tyttö ja haluaisin seksiä. Asun etelä suomessa aika lähellä helsinkii ;)) pojat ;)


    • Noin

      Kai nyt vaikka 12v ja 12v saa seksiä harrastaa jos tietää että ehkäisy on kunnossa

    • poika 12

      He oon 12v ja jos halutaa nii ilmottakaa ja poika

      • SAAPANNAMUARAJUSTI

        OON 12V JA HALUTTAA SAAda PANNATYTTÖÄ TAI POIKAA ELI MOLEMMAT KÄY ! MULLA EI OO ALKANU MENKKOI EIKÄ SILLON TARTTEE KORTSUU ELI VOI LAUKASTA♥TYTÖT JA POOJAT ♥♥PS:MUA SAA PANNA RAJUSTI


      • poika13
        SAAPANNAMUARAJUSTI kirjoitti:

        OON 12V JA HALUTTAA SAAda PANNATYTTÖÄ TAI POIKAA ELI MOLEMMAT KÄY ! MULLA EI OO ALKANU MENKKOI EIKÄ SILLON TARTTEE KORTSUU ELI VOI LAUKASTA♥TYTÖT JA POOJAT ♥♥PS:MUA SAA PANNA RAJUSTI

        En sinuna suosittelisi vielä tässä iässä kokeilemaan, koska jos saat traumoja voit menettää seksin ilon koko loppu elämäksi. Masturbointi auttaa joten leiki itsekses ja varmasti auttaa.


    • onneton 12v

      oon 12v en ikinä pussannut, suudellut, serustellut saati sitte pannut... Mut mun yks kaveri on jo 15v ja se on seurustellu noin...puoltoist vuotta(?) ja jos oon sen luona nii se räplää joka SAATANAN sekuntti sitä puhelint. Ja sit ain jos laitan sil viestin nii se kertoo et "sori kun kesti vastaa kato ku olin Siljan luona (nimi muutettu)". ja se käy sen luo joka päivä! ja se on ollu siellä yötäkin... eli se poika on tuskin enää neitsyt. mul alkaa olla yksinäinen olo kun mul vähä kavereit. ja muutki mun kaverit seurustelee! oon erilainen selkeesti.... Dont touch me, I'm a monster...

    • Anonyymi

      olen iskä ja iso iso pappa rakastan kaikkia niin kauvan kun elän kiiitos jatiinalle 50 ,v

    • Anonyymi

      jos olet oikea äiti kerro hänelle koska annoit ekan kerran a miksi ,voi ,v

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe