Eli olen aikeissa hankkia ensimmäisen paineilmakompressorin. Kokemusta näistä laitteista ei siis entuudestaan ole. Kertokaahan vinkkejä mikä kannattaisi hankkia kun laite tulee harrastekäyttöön eikä sen tarvitse olla ihan vimpan päälle mutta kuitenkin ihan asiallinen laite. Hintahaitari on vielä vähän avoin mutta varmaan max 300e. Kitoos.
mikä kompura?
13
19666
Vastaukset
- jaakko
älä osta 100 ekun tavaratalokompuroita. osta ainaskin 50 litran säiliöllä ja ilmatuotto yli 300 litraa. älä osta gern, einhel ym muita halpiskompuroita....
- on pelittäny hyvin
Itse hankin Kraftin kompuran, hinta 219e Robin Hoodista. 50 litran säiliö, 3 hp, ilmantuotto 356 l/min, max 8 bar. On pelannu hyvin mitä oon tähän asti sitä käyttäny eikä hintakaan ollu järin paha. Laitteella kahden vuoden takuu.
- apo
agrimarketin lehdessä oli tarjouksessa kompura;
JERE 2000
-teho 1,5kw
-säiliö 24l
-paine max 8bar
-tuotto 150l/6bar
-öljyvoideltu
hinta 99e
tekeekö tällä mitään? tarkoitus oli hommata sellainen kompura jolla onnistuu maalaaminenkin... - kokemusta on...
apo kirjoitti:
agrimarketin lehdessä oli tarjouksessa kompura;
JERE 2000
-teho 1,5kw
-säiliö 24l
-paine max 8bar
-tuotto 150l/6bar
-öljyvoideltu
hinta 99e
tekeekö tällä mitään? tarkoitus oli hommata sellainen kompura jolla onnistuu maalaaminenkin...jos haluat maalata, niin hanki isompi kompura. mielummin 50 litran säiliö ja tuotto siinä 350 litraa. itselläni on 50 litran strongline kompura ja toiminut on. pienissä 100 euron kompuroissa ilmantuotto maalaamiseen on liian pieni. kyllä niillä toki pystyy maalaan, mutta ajottain joutuu odottamaan, että säiliö täyttyy ilmalla. kannattaa ostaa heti isompi, niin ei tule äitiä ikävä, kun sitten ostelee muita ilmalaitteita..
- apo
joo kävin tänään katsomassa tuota robin hoodin kraftia. Näyttäisi ihan asialliselta vehkeeltä. Tuleeko siinä muuten mitää muuta mukana kun itse kompura, eli paineletkua jne?
- teet!!
Ostanut paljon tavaraa starkilta sinne vaan ja olet uuden hyvän kompuran omistaja!!
- kompura..
stark ei myy hyvää ja edulista kopuraa. ja 100 euron market kompuraa ei kannata ostaa...!
- apo
kompura.. kirjoitti:
stark ei myy hyvää ja edulista kopuraa. ja 100 euron market kompuraa ei kannata ostaa...!
kävin paikallisessa k-raudassa ja sain tällaisen tarjouksen;
ABAC Forza
teho 1,5kw
säiliö 24l
tuotto 160 l/min/6bar
hinta 230e
mitä mieltä olette tästä? - kompuran käyttäjä
apo kirjoitti:
ABAC Forza
teho 1,5kw
säiliö 24l
tuotto 160 l/min/6bar
hinta 230e
mitä mieltä olette tästä?ilman tuotto liian pieni. kyseisellä vehkeellä voi käyttää viimeiselynaulainta ja täyttää renkaat, mutta muihin hommiin liian tehoton. osta 50 litran säiliö ja ilmatuotto vähintään 350 litraa...usko jo...!
- apo
kompuran käyttäjä kirjoitti:
ilman tuotto liian pieni. kyseisellä vehkeellä voi käyttää viimeiselynaulainta ja täyttää renkaat, mutta muihin hommiin liian tehoton. osta 50 litran säiliö ja ilmatuotto vähintään 350 litraa...usko jo...!
Laittakaa linkkejä asiallisista kompuroista mitkä ovat alle 300e ja litratehot sun muut kohillaan. Kitoos.
- tehoton
apo kirjoitti:
ABAC Forza
teho 1,5kw
säiliö 24l
tuotto 160 l/min/6bar
hinta 230e
mitä mieltä olette tästä?Riittää se pienempiin hommiin, mutta hinnassa on ainakin puolet liikaa. Vastaavia saa halpakaupoista alle 100€.
- Numppa
Mec-air kompressorit todella hyviä.
Malli TI 262 tms. ovh 300eur alv.22%
Myyjinä toimii Starkit , Ramirent, Rak.Konevuokraamot.
www.mechelin-company.fi
tt: Vuokraamotyöntekijä - raju raksaaja
Tai katsoppa täältä http://www.avs-yhtiot.fi/vs/?cmd=luettelo&dir=1._kompressorit/1.1_mantakompressorit&otsikko=1.1%20M%C4NT%C4KOMPRESSORIT ja valitset rakennus kompurat siitä löytyy jo parempi kuin tuo mechelinin kone ja pikkuisen halvempi. Kirvesmiehellä ollu pienempi kone yli 10 vuotta ja aika huolettomalla huollolla. Yhä tyrkkää painetta runkonaulaintakin varten. Siis kestävä laite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799