Dyson-imurista

Neito77

Ostin viime viikolla pölypussittoman Dyson Telescope Allergy-imurin ja yllätyin miten kova ääni siinä on, vaikka myyjä toisin vannotti! Siihen ei varmaan mitä "vaimentimia" ole saatavilla?

Mitä mieltä te tekniikasta ymmärtävät olette, onko tuo paljon kehuttu Dyson selkeästi parempi kuin vaikka Mielen hyvä pölypussillinen malli? Tekisi meinaan tosi paljon mieli vaihtaa tuo vaikkapa Mielen kalleimpaan malliin mutta onko ne sitten ratkaisevasti huonompia, kun Dyson kuitenkin aika paljon kalliimpi on?
Vai onko pölypussillinen Miele lähes yhtä hyvä?

Myyjä varmaan suostuisi vaihtamaan vielä imurin koska itsehän jätti mulle aika olennaisen asian kertomatta. Kysyin imurin äänestä ja sanoi ettei ole tavallista kovempi ja kylläpä säikähdin kun käynnistin! Näköjään naisia ei oteta kovin vakavissaan kun ilman miestä menee kodinkoneliikkeeseen, ärrr!

Auttakaa te minua, kun myyjä ei sitä tehnyt. Kiitos! :)

85

115317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • make

Jep! Dysonin huonoin puoli on juuri tuo äänenvoimakkuus, ääntä lähtee kuin suihkukoneesta=) Periaatteessa imuri on nerokas, mutta kyllä imurissa on vähän muotoilua muotoilun vuoksi. Esim. uusissa malleissa teleskooppiputkea ei saa irti letkusta ja jos käyttää pikkusuulakkeita niin varsi on silloinkin lyhimmillään metrin luokkaa.

Lisäksi jos on allerginen, niin pölysäiliön puhdistus ei ole mikään pölytön toimenpide ja ajan kuluessa muovinen läpinäkyvä säiliö muuttuu likaisen sameaksi.

Miele on kyllä tosi hyvä vaihtoehto, 4000-sarja on kuluttaja-lehdessä olleen testin mukaan käyttömukavuudeltaan parhain. Sitten on tuo isompi 5000-sarja, jossa on mm. isompi pölypussi ja suulakekotelo. Kannattaa hankkia sellainen malli, jossa ActiveHEPA-suodatin, aktiivihiili poistaa ikävät hajut ja poistoilman puhtaus on parhain mahdollinen. Lisäksi alkuperäiset kuitupussit suodattavat hyvin pölyä, ja täytyttyä se on helpompi vaihtaa kun tyhjennellä pölyisiä säiliöitä. Niin ja onhan tuo Miele todella hiljainen Dysoniin verrattuna. Yksi mikä on vielä hiljaisempi, on Electroluxin Ultra Silencer...

• Neito77

Kiitos paljon vastauksesta. Ääni tosiaan on kuin pienen suihkukoneen käynnistäisi! ;)

Tosi kiva kun kerroit tuosta suodatinjutusta, siitä olinkin vähän hukassa kun katsoin Mielen esitettä enkä ymmärrä aktiivihiili- ja HEPAsuodattimen eroja. Alustavasti katselin S5-sarjan malleja, Ambiente taisi olla sellainen mikä jäi kiinnostamaan.

Luuletko että Dysonilla ja Mielellä tulee kovinkin erilainen siivoustulos, vai tuleeko imureiden hintaero toisarvoisista seikoista? Kai minä saan kämpän puhtaaksi Mielelläkin? ;D

Allergioita ei onneksi ole, kissa sen sijaan on, en tiedä tosin miten pitkään jos tuolla Dysonilla rupean jyräämään. ;D

• Mike Dyson
        Neito77 kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksesta. Ääni tosiaan on kuin pienen suihkukoneen käynnistäisi! ;)

Tosi kiva kun kerroit tuosta suodatinjutusta, siitä olinkin vähän hukassa kun katsoin Mielen esitettä enkä ymmärrä aktiivihiili- ja HEPAsuodattimen eroja. Alustavasti katselin S5-sarjan malleja, Ambiente taisi olla sellainen mikä jäi kiinnostamaan.

Luuletko että Dysonilla ja Mielellä tulee kovinkin erilainen siivoustulos, vai tuleeko imureiden hintaero toisarvoisista seikoista? Kai minä saan kämpän puhtaaksi Mielelläkin? ;D

Allergioita ei onneksi ole, kissa sen sijaan on, en tiedä tosin miten pitkään jos tuolla Dysonilla rupean jyräämään. ;D

Meille Turun Stockan myyjä jopa esitteli Dysonin ääntä eli ei tosiaan yrittänyt pimittää tietoa. Ostimme silti, koska halusimme pölypussitoman koneen. Vaikea sanoa tehosta, koska vanha imuri oli niin surkea. Siihen verrattuna kaikki uudet imurit ovat varmaan Ferrareja.

• 8o)
        Mike Dyson kirjoitti:

Meille Turun Stockan myyjä jopa esitteli Dysonin ääntä eli ei tosiaan yrittänyt pimittää tietoa. Ostimme silti, koska halusimme pölypussitoman koneen. Vaikea sanoa tehosta, koska vanha imuri oli niin surkea. Siihen verrattuna kaikki uudet imurit ovat varmaan Ferrareja.

Jos Mieleen päädyt niin hommaa ihmeessä koiraihmisenä S 5360 Cat&Dog-imuri. On huomioitu eläinihmisten tarpeet. Pölypussittomissa imureissa imukyky heikkenee ja miten tosiaan estät pölynleviämisen takaisin huoneilmaan tyhjennysvaiheeessa?

• make
        Neito77 kirjoitti:

Pääasiassa suulakkeet ja imurointitapa ratkaisevat tuon siivousjäljen, dysonin suulake on ainakin niin korkea ja leveä, että uskon Mielen suulakkeiden yltävän paremmin sohvien ja sänkyjen alle.

Tosiaan tuossa Cat&Dog mallissa on vakiona turbosuulake, jolla lähtevät kissankarvat paremmin kuin perus lattia/mattosuulakkeella. Lisäksi siinä on aktiivihiilisuodatin, josta periaatteessa ActiveHEPA on vielä paremmin suodattava suodatin.

Niin ja kyllä nuo Mielet liikkuvat vielä ketterämmin kuin Dyson joka kulkee sivuttain johtuen letkun oudosta liitännästä.

Mielen imureissa on myös se hyvä puoli, että niissä on todella herkullinen värivalikoima=)

Nonniin lopetan nyt tän paasaamisen=) Kerro miten kävi...

• värinen
        make kirjoitti:

Pääasiassa suulakkeet ja imurointitapa ratkaisevat tuon siivousjäljen, dysonin suulake on ainakin niin korkea ja leveä, että uskon Mielen suulakkeiden yltävän paremmin sohvien ja sänkyjen alle.

Tosiaan tuossa Cat&Dog mallissa on vakiona turbosuulake, jolla lähtevät kissankarvat paremmin kuin perus lattia/mattosuulakkeella. Lisäksi siinä on aktiivihiilisuodatin, josta periaatteessa ActiveHEPA on vielä paremmin suodattava suodatin.

Niin ja kyllä nuo Mielet liikkuvat vielä ketterämmin kuin Dyson joka kulkee sivuttain johtuen letkun oudosta liitännästä.

Mielen imureissa on myös se hyvä puoli, että niissä on todella herkullinen värivalikoima=)

hyvä siivoustulos ?!

• tosi hiljainen

ääni ratkaiseva tekijä.Siis tarkoitan hiljainen kone ja mekaaninen epäpuhtaus vähenee 5-10 % tai kovaääninen kone ja mekaaninen epäpuhtaus vähenee 5 -10 % ,kumpi on parempi. Minä olen sitä mieltä ,että kova ääninen kone ,jolla mekaaninen epäpuhtaus lähtee n. 99% on paras ja
        arvokkain vaihtoehto.Pölynimurointi näillä ns. tavallisilla pölynimureilla on mielestäni ajankulua ja itsetyytyväisyyden täyttämistä!

• haluat
        Neito77 kirjoitti:

kämpän puhtaaksi se ei tosiaankaan ole Miele ,Dyson eikä mikään muukaan vastaava laite.Tosipuhdasta saa tutkitusti tehokkaammaalla
        laitteella ,jonka nimi on KIRBY.

• make
        tosi hiljainen kirjoitti:

ääni ratkaiseva tekijä.Siis tarkoitan hiljainen kone ja mekaaninen epäpuhtaus vähenee 5-10 % tai kovaääninen kone ja mekaaninen epäpuhtaus vähenee 5 -10 % ,kumpi on parempi. Minä olen sitä mieltä ,että kova ääninen kone ,jolla mekaaninen epäpuhtaus lähtee n. 99% on paras ja
        arvokkain vaihtoehto.Pölynimurointi näillä ns. tavallisilla pölynimureilla on mielestäni ajankulua ja itsetyytyväisyyden täyttämistä!

Mikäs imuri on voittanut viimeisimmät imuritestit 10 vuoden ajalta. Se on Miele. Kyllä siinä on hinta-laatusuhde kohdallaan, jos miettii et Mielen testivoittaja-malli maksoi 259e, kirby maksaa kaikkine irto-osineen 1600e, Vorwerk ja Lux samanverran ja Dyson vaivaiset 400e.

Miele on muuten ainoa imuri, joka on saanut HEPA13-suosituksen koko imurille eikä ainoastaan suodattimelle. Ei se Mielekään hiljaisin ole, mutta tiedän kyllä Dysonin ja Kirbyn toimintaperiaatteen ja mielestäni ne ovat tavallisessa arkikäytössä aivan liian monimutkaisia ja tilaavieviä kapistuksia...

• Make
        make kirjoitti:

Mikäs imuri on voittanut viimeisimmät imuritestit 10 vuoden ajalta. Se on Miele. Kyllä siinä on hinta-laatusuhde kohdallaan, jos miettii et Mielen testivoittaja-malli maksoi 259e, kirby maksaa kaikkine irto-osineen 1600e, Vorwerk ja Lux samanverran ja Dyson vaivaiset 400e.

Miele on muuten ainoa imuri, joka on saanut HEPA13-suosituksen koko imurille eikä ainoastaan suodattimelle. Ei se Mielekään hiljaisin ole, mutta tiedän kyllä Dysonin ja Kirbyn toimintaperiaatteen ja mielestäni ne ovat tavallisessa arkikäytössä aivan liian monimutkaisia ja tilaavieviä kapistuksia...

näköjään hatarat tiedot.Jos tuohon hintaan saan uuden KIRBYN ostan heti.Lisäksi voin mainita myös,että KIRBY on läpäissyt sellaiset testit,joissa ei mielet ,eikä muutkaan pääse palkintosijoille.Et näköjään tiedä mitä KIRBYLLÄ saa aikaiseksi.Kaikesta huolimatta KIRBY on maailman myydyin kodinkone.Se kertoo omalta osaltaan laadusta.Se on ollut markkinoilla 71 vuotta.Mielestäni on rahan heittämistä kankkulan kaivoon on se sitten 239E tai 400E.Itse ostaisin halvimman pölynimurin minkä löydän ,39 E.Ostaisitko pölynimurin värin perusteella.

• make
        Make kirjoitti:

näköjään hatarat tiedot.Jos tuohon hintaan saan uuden KIRBYN ostan heti.Lisäksi voin mainita myös,että KIRBY on läpäissyt sellaiset testit,joissa ei mielet ,eikä muutkaan pääse palkintosijoille.Et näköjään tiedä mitä KIRBYLLÄ saa aikaiseksi.Kaikesta huolimatta KIRBY on maailman myydyin kodinkone.Se kertoo omalta osaltaan laadusta.Se on ollut markkinoilla 71 vuotta.Mielestäni on rahan heittämistä kankkulan kaivoon on se sitten 239E tai 400E.Itse ostaisin halvimman pölynimurin minkä löydän ,39 E.Ostaisitko pölynimurin värin perusteella.

Niin, tiedän kyllä millainen laite Kirby on. Todella painava ja kovaääninen mattoimuri, joka ei mahdu minkään huonekalun alle, mutta imuriin erikseen liitettävän letkun, putken ja suulakkeen kanssa normaali imurointi joten kuten onnistuu. Harvat vain meistä tarvitsevat mattotampparia, huonekalujen vaahtopesulaitetta ym. kun normaali imuri riittää vallan mainiosti. Mitä vähemmän irto-osia, sitä helppokäyttöisempi.

Ja mitä tulee noihin suodattimiin, niin tosiaan jos ei ole allergiaa eikä lemmikkieläimiä niin periaatteessa normaali mikrosuodatin riittää. Eikä noista HEPA-suodattimistakaan paljon hyötyä ole, kun ihmiset eivät osaa niitä hoitaa. Kuinka moni ihminen jättää imurin käyttöohjeen lukematta, josta seurauksena on se, että imurista osataan vain vaihtaa pölypussi ja ravistella sitä moottorinsuojasuodatinta kun ei edes tiedetä tai muisteta, että imurissa on joku pestävä hepa tai joku muu mikrosuodatin....

Jokainen valitkoon sellaisen imurin, jonka parhaaksi näkee. Itselläni on Siemens Dynapower, johon olen ollut erittäin tyytyväinen, maksoi 229e, pärjäsi hyvin Kuluttaja-lehden testissä.

Niin eikä tuo Kirbyn 70v. markkinoilla ole sen enempää kuin muillakaan. Hoover 1908, Electrolux 1911, Miele 1927...

• "Robin Hood"
        haluat kirjoitti:

kämpän puhtaaksi se ei tosiaankaan ole Miele ,Dyson eikä mikään muukaan vastaava laite.Tosipuhdasta saa tutkitusti tehokkaammaalla
        laitteella ,jonka nimi on KIRBY.

Älytön hinta n.3500€ järjestelmä?ainakin S-24 sivujen jutuissa.Saa 10-20 hyvää imuria.
        Yleensä ottaen kaikki kotisuoramyynti laitteet on ylihinnoiteltuja reilusti.

• make

Jos ei ole allergiaa, niin imurin puhdistuskyvyllä ei ole niin suurta merkitystä kuin jollekin allergiselle. Pääasiassa Suomessa lattiamateriaalit ovat parkettia, puuta tai muovia, jolle riittää tavallinen letkuimuri (niin ja riittää että imuri on puolella teholla). Paksuilla matoilla voi käyttää maksimitehoa. Jos asunnossa on kokolattiamatto niin kirbyn osto voi olla fiksua, mutta kun kalliita itämaisia mattoja tai liimattuja paksunukkaisia ei saa edes moottoroidulla mattosuulakkeella imuroida niin kyllä imurin käyttöalueet ovat varsin pienet. Ehkä ainut mihin Kirbyä kannattaisi käyttää on patja, mutta tavallisiinkin imureihin saa tamppaavan suulakkeen 50e joihinkin tulee kaupan päälle, en väitä että olisi yhtä kyvä, mutta riittää minulle ja uskon että monelle muullekin. Minulle riittää että imurilla imuroidaan pölyt, jos tarvitsen hierontaa menen hierojalle, jos vaahtopesua sohvalle, niin vuokraan koneen. 2000e tai mitä tuo Kirby sitten maksaakaan on kyllä kohtuuton hinta jos ajattelee, että hyvälaatuisen HEPA-suodattimella varustetun imurin saa 200e, jota on mukava käyttää ja säilyttää=) Ainiin eihän sen Kirby ollutkaan imuri vaan kodinkone. Älytön ajatus sinäänsä, sillä mikä muukaan se on kuin imuri. Uskon, että aika vähän käytetään muuhun kuin imurointiin.

En ole koskaan kirbyllä imuroinut, mutta kyllä näyttää hemmetin monimutkaiselta ja tilaavievältä kapistukselta. Täytyykö tuolla ensin imuroida matot ja sitten laittaa letku ja imuroida lattiat vai mikä työjärjestys imurilla on?

Tekniikan maailmassahan testattiin kyseinen imuri joskus 80-luvun lopulla, eikä sitä siinä mitenkään erityisesti kehuttu, ainakin todettiin painavaksi ja kovaääniseksi, kaksi sellaista ominaisuutta joita imuriltani en halua=)

• makella
        make kirjoitti:

Jos ei ole allergiaa, niin imurin puhdistuskyvyllä ei ole niin suurta merkitystä kuin jollekin allergiselle. Pääasiassa Suomessa lattiamateriaalit ovat parkettia, puuta tai muovia, jolle riittää tavallinen letkuimuri (niin ja riittää että imuri on puolella teholla). Paksuilla matoilla voi käyttää maksimitehoa. Jos asunnossa on kokolattiamatto niin kirbyn osto voi olla fiksua, mutta kun kalliita itämaisia mattoja tai liimattuja paksunukkaisia ei saa edes moottoroidulla mattosuulakkeella imuroida niin kyllä imurin käyttöalueet ovat varsin pienet. Ehkä ainut mihin Kirbyä kannattaisi käyttää on patja, mutta tavallisiinkin imureihin saa tamppaavan suulakkeen 50e joihinkin tulee kaupan päälle, en väitä että olisi yhtä kyvä, mutta riittää minulle ja uskon että monelle muullekin. Minulle riittää että imurilla imuroidaan pölyt, jos tarvitsen hierontaa menen hierojalle, jos vaahtopesua sohvalle, niin vuokraan koneen. 2000e tai mitä tuo Kirby sitten maksaakaan on kyllä kohtuuton hinta jos ajattelee, että hyvälaatuisen HEPA-suodattimella varustetun imurin saa 200e, jota on mukava käyttää ja säilyttää=) Ainiin eihän sen Kirby ollutkaan imuri vaan kodinkone. Älytön ajatus sinäänsä, sillä mikä muukaan se on kuin imuri. Uskon, että aika vähän käytetään muuhun kuin imurointiin.

En ole koskaan kirbyllä imuroinut, mutta kyllä näyttää hemmetin monimutkaiselta ja tilaavievältä kapistukselta. Täytyykö tuolla ensin imuroida matot ja sitten laittaa letku ja imuroida lattiat vai mikä työjärjestys imurilla on?

Tekniikan maailmassahan testattiin kyseinen imuri joskus 80-luvun lopulla, eikä sitä siinä mitenkään erityisesti kehuttu, ainakin todettiin painavaksi ja kovaääniseksi, kaksi sellaista ominaisuutta joita imuriltani en halua=)

Ihan kuin et olisi ymmärtänyt yhtään lukemaasi tekstiä.Kirjoitat aivan puuta heinää.Yritän vielä
        selventää Sinulle.En tiedä tiedä oletko automiehiä,mutta jos aamuinen työmatkasi olisi 100KM ja autostasi loppuisi aina 5 KMn jälkeen polttoaine ja joutuisit lopun matkaa juoksemaan työhön ehtiäksesi.Montako päivää haluaisit käydä tällä autolla töissä.Minä muuten pidän kovasti autoilusta ja haluan myös aina päästä perille.

• make
        makella kirjoitti:

Ihan kuin et olisi ymmärtänyt yhtään lukemaasi tekstiä.Kirjoitat aivan puuta heinää.Yritän vielä
        selventää Sinulle.En tiedä tiedä oletko automiehiä,mutta jos aamuinen työmatkasi olisi 100KM ja autostasi loppuisi aina 5 KMn jälkeen polttoaine ja joutuisit lopun matkaa juoksemaan työhön ehtiäksesi.Montako päivää haluaisit käydä tällä autolla töissä.Minä muuten pidän kovasti autoilusta ja haluan myös aina päästä perille.

Ihmisillä kun sattuu olemaan erilaisia tarpeita koski ne sitten autoa, asuntoa tai imuria. Itse en usko että tuo Kirby tekee mitään 100% jälkeä, se riippuu paljon miten siivoaa ja koska tuo kirby on niin monimutkainen ei sitä tule edes käytettyä niin usein kuin tavallista imuria.

Niin ja Kuluttajalehden testissä kaikki imurit selvisivät paljaan lattian imuroinnista täysin pistein. Ja harvalla enää on kokolattiamattoa, toisin kuin USAssa tai Englannissa. Joten aika tarpeeton tuo Kirby loppujen lopuksi on. Usko vaan. Minulle riittää, että näkyvät roskat poistuu lattioilta ja matoilta, en tarvitse mitään syväpuhdasta. Ennemmin ostan vaikka joka vuosi uuden 200e imurin kuin että pitäisin tuollaista 20kg kapistusta kaapissa pölytyymässä=)

Sinulla on kyllä vähän ontuvat vertaukset, ovatko nuo jostain Kirbyn myyntikoulutuksesta. Vähäb äälittää ihmiset, jotka puhutaan pyörryksiin, että ostamalla 2000e imurin on kotisi niin ja niin puhdas=)

• näistä imuri höpötyksistä
        make kirjoitti:

Ihmisillä kun sattuu olemaan erilaisia tarpeita koski ne sitten autoa, asuntoa tai imuria. Itse en usko että tuo Kirby tekee mitään 100% jälkeä, se riippuu paljon miten siivoaa ja koska tuo kirby on niin monimutkainen ei sitä tule edes käytettyä niin usein kuin tavallista imuria.

Niin ja Kuluttajalehden testissä kaikki imurit selvisivät paljaan lattian imuroinnista täysin pistein. Ja harvalla enää on kokolattiamattoa, toisin kuin USAssa tai Englannissa. Joten aika tarpeeton tuo Kirby loppujen lopuksi on. Usko vaan. Minulle riittää, että näkyvät roskat poistuu lattioilta ja matoilta, en tarvitse mitään syväpuhdasta. Ennemmin ostan vaikka joka vuosi uuden 200e imurin kuin että pitäisin tuollaista 20kg kapistusta kaapissa pölytyymässä=)

Sinulla on kyllä vähän ontuvat vertaukset, ovatko nuo jostain Kirbyn myyntikoulutuksesta. Vähäb äälittää ihmiset, jotka puhutaan pyörryksiin, että ostamalla 2000e imurin on kotisi niin ja niin puhdas=)

11.8 kerroit ,ettet ole koskaan koskenut KIRBYYN.
        Seuraavana päivänä väität jo punniinnesi sen.Minulla on paljon kevyempi KIRBY vain 6.5 kg.Aika paljon kevyempi siis.Mahtaneeko vaakasi toimia samalla teholla kuin nuo ylistämäsi pölyn-puhaltajat.Saanen vielä muistuttaa Make,että KIRBY on maailman myydyin "imuri".Olen aivan vakuuttunut ,että hinta/laatu kuvastaa sen suosiota.Sinulle annan vinkiksi .Meillä oli sanomissa tänään tyrkyllä hyvä pölynpuhaltaja
        vain 39EUR.Miksi siis maksaa 200EUR.Aivan järjetöntä.....

• make
        näistä imuri höpötyksistä kirjoitti:

11.8 kerroit ,ettet ole koskaan koskenut KIRBYYN.
        Seuraavana päivänä väität jo punniinnesi sen.Minulla on paljon kevyempi KIRBY vain 6.5 kg.Aika paljon kevyempi siis.Mahtaneeko vaakasi toimia samalla teholla kuin nuo ylistämäsi pölyn-puhaltajat.Saanen vielä muistuttaa Make,että KIRBY on maailman myydyin "imuri".Olen aivan vakuuttunut ,että hinta/laatu kuvastaa sen suosiota.Sinulle annan vinkiksi .Meillä oli sanomissa tänään tyrkyllä hyvä pölynpuhaltaja
        vain 39EUR.Miksi siis maksaa 200EUR.Aivan järjetöntä.....

Niin tekniikan maailman testissäkin kyseinen imuri painoi 6,5 kg, mutta siinä oli huomioitu myös että pölypussi vetää 15l. pölyä, joten jos pölypussi on täysi niin imuri painaa sen 20kg.

tässä lainausta: " jos kodissani olisi kokolattiamatot tai raskaita plyyshimattoja, jos omistaisin kissan tai koiran tai jos perheemme kärsisi todella pölyallergiasta, olisivat kaupat syntyneet heti". Minulla kun ei ole mitään näistä niin pärjään 200e imurilla. Toisekseen väitän että Miele ja Electrolux ovat menneet ohi Kirbyn poistoilmansuodatuksen tasosta.

Jos et tiedä, mitä eroa on 39e ja 200e imureiden välillä kannattaisi sinunkin päivittää tietosi ajan tasalle. Kyllähän ne kaikki imee, mutta minulle tärkeintä on käyttömukavuus, jota ei halvoista imureista löydy (eikä tässä tapauksessa kalliistakaan kuten kirbystä)

Mistä gallupista mahtaa löytyä tieto, että Kirby olisi maailman eniten myyty imuri? Epäilen, että tässäkin on pieni aukko, sillä Dyson on napannut markkinat ja pelkästään Suomessa on myyty yli miljoona electrolux-konsernin imuria (eli Electrolux, Volta, Lux ja myöhemmin myös Aeg.

Tämä höpöttely on kieltämättä kyllä hupaisaa, nimittäin surkuhupaisaa=)

Mistäs muuten johtuu, että kovin ovat suppeat tiedot tuolla kirbyn kotisivuilla. Jos tuote on hyvä pitää siitä olla jotain faktaa ihmisten saatavilla (katso Dysonin sivut). Kovin vähän näytti olevat myös myyntikonttororeita maailmalla verrattuna esim. Luxin vastaavaan. Tiedän kyllä, että suoramyynti perustuu ostajien aivopesuun, koska olen tehnyt aiheesta opinnäytetyönkin=) Huomaan, että sinulle on käynyt samoin!!!

• ETTÄ 15L
        make kirjoitti:

Niin tekniikan maailman testissäkin kyseinen imuri painoi 6,5 kg, mutta siinä oli huomioitu myös että pölypussi vetää 15l. pölyä, joten jos pölypussi on täysi niin imuri painaa sen 20kg.

tässä lainausta: " jos kodissani olisi kokolattiamatot tai raskaita plyyshimattoja, jos omistaisin kissan tai koiran tai jos perheemme kärsisi todella pölyallergiasta, olisivat kaupat syntyneet heti". Minulla kun ei ole mitään näistä niin pärjään 200e imurilla. Toisekseen väitän että Miele ja Electrolux ovat menneet ohi Kirbyn poistoilmansuodatuksen tasosta.

Jos et tiedä, mitä eroa on 39e ja 200e imureiden välillä kannattaisi sinunkin päivittää tietosi ajan tasalle. Kyllähän ne kaikki imee, mutta minulle tärkeintä on käyttömukavuus, jota ei halvoista imureista löydy (eikä tässä tapauksessa kalliistakaan kuten kirbystä)

Mistä gallupista mahtaa löytyä tieto, että Kirby olisi maailman eniten myyty imuri? Epäilen, että tässäkin on pieni aukko, sillä Dyson on napannut markkinat ja pelkästään Suomessa on myyty yli miljoona electrolux-konsernin imuria (eli Electrolux, Volta, Lux ja myöhemmin myös Aeg.

Tämä höpöttely on kieltämättä kyllä hupaisaa, nimittäin surkuhupaisaa=)

Mistäs muuten johtuu, että kovin ovat suppeat tiedot tuolla kirbyn kotisivuilla. Jos tuote on hyvä pitää siitä olla jotain faktaa ihmisten saatavilla (katso Dysonin sivut). Kovin vähän näytti olevat myös myyntikonttororeita maailmalla verrattuna esim. Luxin vastaavaan. Tiedän kyllä, että suoramyynti perustuu ostajien aivopesuun, koska olen tehnyt aiheesta opinnäytetyönkin=) Huomaan, että sinulle on käynyt samoin!!!

pölyä painaa 13,5 KG.

• kun ei
        8o) kirjoitti:

Jos Mieleen päädyt niin hommaa ihmeessä koiraihmisenä S 5360 Cat&Dog-imuri. On huomioitu eläinihmisten tarpeet. Pölypussittomissa imureissa imukyky heikkenee ja miten tosiaan estät pölynleviämisen takaisin huoneilmaan tyhjennysvaiheeessa?

se just pölypussittomassa heikkene.

• Volta.
        make kirjoitti:

miten pärjää mikrokuitupussi.
        ja Volta bolido.

jäi sellanen vaikutelma että sulla ois tietoa imureista.

• putkinäköinen
        Make kirjoitti:

kiihkoilija, voisitko nyt jo lähtee lätkimään ja viedä sen KIRBYs mukanas? Anna ihmisten luoda jotain rakentavaa keskustelua jossa ollaan avoimin mielin kaikelle! Kuullostat siltä ettet koskaan ole KIRBYsi lisäksi muuta kokeillutkaan. Keskustelun tarkoituksena on varmaan jakaa kokemuksia kun itse kokeilu tulisi aika kalliiksi.

• Katsahdus..
        make kirjoitti:

"...mutta kun kalliita itämaisia mattoja tai liimattuja paksunukkaisia ei saa edes moottoroidulla mattosuulakkeella imuroida niin kyllä imurin käyttöalueet ovat varsin pienet..." Tuo on silkkaa höpöpropagandaa. Tietenkin on paljon järkevämpää jättää se hiekka sinne mattoon jäytämään nukan poikki, niin että maton joutuu vaihtamaan uuteen neljä kertaa nopeammin? Hiekan vaikutusta voi tietenkin nopeuttaa liikuttamalla nukkaa höpö-imurilla, jolloin nukka tuhoutuu nopeammin, ja saa ostaa uuden kalliin maton lattialle vauhdikkaammin, mutta onko se järkevää? Kirbyä käyttävänä tiedän että sillä hiekka ja töhnä todellakin lähtee. Sain ilmaisen maton pari viikkoa sitten. Naapuri jossa on kissoja, oli heittänyt hienon 2x3 metrisen paksunukkaisen turkkilaisen villamaton roskikseen, koska se oli kirjaimellisesti TÄYNNÄ karvoja, ja harmaita tahrojakin oli. Ei tarvinnut kuin vetää sormea 15 cm maton nukkaa pitkin, niin muodistui harmaa karvakehrä sormen eteen. Tämän maton syväpuhdistin Kirbyllä. Meni paljon aikaa, koska sitä karvaa ja töhnää tuli ja tuli sieltä. Sitten pesin sen, tahranpoistoineen päivineen, Kirbyllä, ja nyt se on uudehkon näköinen. :) Kun imurissa on likaisen ilman moottorin läpi ajava systeemi, menee valtaosa imutehosta filttereiden voittamiseen sekä moottorin jäähdyttämiseen. Tämä on kaikissa imureissa Luxia myöten. Loput tehosta katoaa letkuun. Sitäpaitsi se likainen ilma kuumenee moottorin luona, ja se tuttu imurin löyhkä syntyy. Lopulta moottori kärähtää, 1-3 vuoden käytön jälkeen. Ja taas meni 2-300 uuteen sähkölaitoksen ilahduttajaan, höpö-imuriin. Kaksikammioisuuden ansiosta Kirbyn koteloitu moottori jäähdytetään omalla puhtaalla huoneilmalla, ja imuripuolelle jää paljon enemmän imutehoa per sähköwatti.

• Eh?!
        make kirjoitti:

Joku vissiin uskoi Hesarin aprillipilaan, jossa väitettiin että pölypunkit ovat kuolleet sukupuuttoon? Tuo ihon, ihran, pölypunkkien, sekä niiden ulosteen summa *aiheuttaa* allergiaa jne., siksi näistä halutaa päästä eroon. Se moska on terveydelle vaarallista. "Jos ei ole allergiaa, niin imurin puhdistuskyvyllä ei ole niin suurta merkitystä kuin jollekin allergiselle." Mattoja, varsinkaan paksuja sellaisia, ei yksinkertaisesti voi saada puhtaaksi tavallisella imurilla, se on fyysisesti mahdotonta, koska suulake painaa nukan taivuksiin, ja hiekka jne. jää jumiin. Lialla voi mennä pari viikkoa vajota ihan maton nukan juureen. Sekin tapahtuu kun kävelemme matolla ja nukka liikkuu, mahdollistaen lian putoamisen. Vibraation antava suulake laittaa liikettä nukkaan, jolloin hiekka ym. saadaan irti ja imaistua pois. "Paksuilla matoilla voi käyttää maksimitehoa."

• OK..
        make kirjoitti:

"Täytyykö tuolla ensin imuroida matot ja sitten laittaa letku ja imuroida lattiat vai mikä työjärjestys imurilla on?" Niin päivittäiseeen imurointiin riittää se letkusysteemi vallan mainiosti. Pysyvät lattiat, listat, huonekalut, verhot ja kirjat pölyttöminä. Samalla koneen 14-litrainen Hepa-suodatinpussi puhdistaa huoneen ilmaa. Sitten vaikkapa 2-3 kuukauden välein voi tehdä suursiivouksen, jolloin vetää matoista, patjoista ja sohvista hiekat, karvat ja töhnät. Matot on tietysti hyvä ajaa syväpuhdistus-suulakkeella kerran viikossa, jotta töhnä ei ehdi vajota syvälle mattoon Tuo suursiivousväli on varmaan tiheämpi mm. koiraperheissä, ja landella jossa hiekkaa on heti kotioven ulkopuolella.

• Kymysys..
        Katsahdus.. kirjoitti:

"...mutta kun kalliita itämaisia mattoja tai liimattuja paksunukkaisia ei saa edes moottoroidulla mattosuulakkeella imuroida niin kyllä imurin käyttöalueet ovat varsin pienet..." Tuo on silkkaa höpöpropagandaa. Tietenkin on paljon järkevämpää jättää se hiekka sinne mattoon jäytämään nukan poikki, niin että maton joutuu vaihtamaan uuteen neljä kertaa nopeammin? Hiekan vaikutusta voi tietenkin nopeuttaa liikuttamalla nukkaa höpö-imurilla, jolloin nukka tuhoutuu nopeammin, ja saa ostaa uuden kalliin maton lattialle vauhdikkaammin, mutta onko se järkevää? Kirbyä käyttävänä tiedän että sillä hiekka ja töhnä todellakin lähtee. Sain ilmaisen maton pari viikkoa sitten. Naapuri jossa on kissoja, oli heittänyt hienon 2x3 metrisen paksunukkaisen turkkilaisen villamaton roskikseen, koska se oli kirjaimellisesti TÄYNNÄ karvoja, ja harmaita tahrojakin oli. Ei tarvinnut kuin vetää sormea 15 cm maton nukkaa pitkin, niin muodistui harmaa karvakehrä sormen eteen. Tämän maton syväpuhdistin Kirbyllä. Meni paljon aikaa, koska sitä karvaa ja töhnää tuli ja tuli sieltä. Sitten pesin sen, tahranpoistoineen päivineen, Kirbyllä, ja nyt se on uudehkon näköinen. :) Kun imurissa on likaisen ilman moottorin läpi ajava systeemi, menee valtaosa imutehosta filttereiden voittamiseen sekä moottorin jäähdyttämiseen. Tämä on kaikissa imureissa Luxia myöten. Loput tehosta katoaa letkuun. Sitäpaitsi se likainen ilma kuumenee moottorin luona, ja se tuttu imurin löyhkä syntyy. Lopulta moottori kärähtää, 1-3 vuoden käytön jälkeen. Ja taas meni 2-300 uuteen sähkölaitoksen ilahduttajaan, höpö-imuriin. Kaksikammioisuuden ansiosta Kirbyn koteloitu moottori jäähdytetään omalla puhtaalla huoneilmalla, ja imuripuolelle jää paljon enemmän imutehoa per sähköwatti.

"Loput tehosta katoaa letkuun" Eiköhän se imuteho katoa pölypussiin ennemmin? Jos vaikka patjan imuroi, niin paljon hyvin hienojakoista tomua saapuu tukkimaan pölypussin huokoset. Moottori kuumenee lisää, ja kohta on imuri entinen?

• BadBag..
        8o) kirjoitti:

"...Pölypussittomissa imureissa imukyky heikkenee..." Kyllä se imukyky heikkenee pussillisessa imurissa heti kun imuroi jotain hienojakoista, vaikkapa jauhoa. Tukkii pölypussin huokoset. Moottori saa sitten vähemmän ilmaa, lika moottorin pinnalla kuumenee, laite alkaa haisemaan ja raksamies kaivaa taas yhden imurin roskiksesta työmaan tarpeisiin... Tämä ongelma on kaikissa imureissa joissa ilma menee moottorin kautta ulos laitteesta.

• tsirppi2
        make kirjoitti:

Olet aivan oikeassa, Kirby on suunniteltu kokolattiamatoille! Se on painava vehje käyttää, varsinkin kun pölypussi alkaa täyttyä. Sänkyjen ja matalien pöytien alustojen imurointi on hankalaa, sohvat ja nojatuolit yms. muut matalat kalusteet pitää siirtää tieltä pois, jos haluaa niidenkin alustat imuroida. Pölypussista puhaltuu mikroskooppista pölyä ilmaan, suodatus on olematon verrattuna esim. Mielen imureihin.

• jeba1
        tsirppi2 kirjoitti:

Olet aivan oikeassa, Kirby on suunniteltu kokolattiamatoille! Se on painava vehje käyttää, varsinkin kun pölypussi alkaa täyttyä. Sänkyjen ja matalien pöytien alustojen imurointi on hankalaa, sohvat ja nojatuolit yms. muut matalat kalusteet pitää siirtää tieltä pois, jos haluaa niidenkin alustat imuroida. Pölypussista puhaltuu mikroskooppista pölyä ilmaan, suodatus on olematon verrattuna esim. Mielen imureihin.

... siinä on kyllä parempi suodatus kuin esim mielessä... vertaa niiden suodattimien kokoa äläkä suoraan vertaa "hepa " luokkaan... ja tosiaan sillä tampparilla oli tarkotus vissiinkin n. kerran kuussa käydä matot läpi muuten vaan perus siivoilua.

• ikinä
        BadBag.. kirjoitti:

"...Pölypussittomissa imureissa imukyky heikkenee..." Kyllä se imukyky heikkenee pussillisessa imurissa heti kun imuroi jotain hienojakoista, vaikkapa jauhoa. Tukkii pölypussin huokoset. Moottori saa sitten vähemmän ilmaa, lika moottorin pinnalla kuumenee, laite alkaa haisemaan ja raksamies kaivaa taas yhden imurin roskiksesta työmaan tarpeisiin... Tämä ongelma on kaikissa imureissa joissa ilma menee moottorin kautta ulos laitteesta.

Jep, pölypussillisissa imuteho heikkenee pussin täyttyessä.

Mutta pussittomissa imuteho on jo heti kättelyssä huonompi. Lisäksi halpismalleissa se alkujaankin välttävä imuteho suorastaan romahtaa, kun säiliöön kertyy pölyä. Eli todellisuudessa toiminta on aivan päinvastaista markkinointikusetukseen verrattuna ...mutta silti hölmöt ostaa näitä onnesta soikeina ja tyhjentää sitten säiliötä (mikä on sottaista puuhaa) joka toisen imurointikerran jälkeen.

Dyson sentää pitää paremmin pintansa tätä imutehon hiipumista vastaan ... mutta pölypussillisiin verrattuna ei sekään ole kovin imeellinen esitys. Pölypussillisilla on varaa antaa tasoitusta, koska niissä imuteho tosiaan on parempi alussa.

Ja ne melutasot .... pussittomat huutaa jopa 82 dB äänitalossa eli niiden kanssa pitäisi käyttää kuulosuojaimia! Ei taida sisältyä hintaan....

Parhaat pölypussilliset ovat 68-72 dB haarukassa. "Pieni" ero, kun kyse on logaritmisesta asteikosta.

• Pikku1nekku
        make kirjoitti:

Tämän lisäksi Kirby on todella raskas perässä vedettävä siinä vaiheessa, kun pölypussi rupeaa olemaan täynnä - ei pysy pystyssä!

• mitä imurilla teet

Pienhiukkaset on aivan tolkuttoman vaikeita imuroitavia, hiukkaset ovat niin pieniä, että ne leijuvat käytännössä koko ajan. Jos imuroit normaalilla tavalla, eli suulake on lattiassa kiinni, saat ehkä 2 % pienhiukkasista imuriisi.
      Se on yksi ja sama tulevatko takaisin hengitettäviksi vai jäävätkö imuriin, määrä on niin pieni.
      Kauppiaat hehkuttavat aina kuinka tehokas heidän imurinsa on, niin hän ne ovat jos satut saamaan pölyn imuriin asti, mikä on epätodenkäköistä.
      Näkyvän pölyn suodattaa melkein mikä tahansa imuri.

Käytettävyys, melu ja hinta ratkaisevat normaalisti oston, ei se kuinka monta pienhiukkasta suodattimeen on jäänyt. Jos imurissa lukee HEPA 12 ja HEPA 12 sillä ei ole mitään eroa normaalille käyttäjälle, 12 ja 13 ovat molemmat erittäin hyviä suodatustuloksia.

• löytänyt

oikean linjan ,mitä nykyinen siivoustaso saa aikaan. Jos haluat puhdasta niin puhutaan järjestelmästä ,jolla voi tehdä oikeastaan 20 erilaista siivoushommmaa.

• Neito77

Nyt kun olen lukenut teidän viestejä, olen entistä enemmän sekaisin ja on vaikea kuvitella että mikään imuri voi olla hyvä kun kaikki jättää suurimman osan pölyistä leijumaan huoneilmaan. Tämä on sitten vaikeaa!

Mä nyt taidan kuitenkin tulla siihen tulokseen että käyn vaihtamassa joko Mielen Ambienteen tai sitten siihen Cat&Dog-malliin, jos saisin vähän hiljaisemman koneen. Kai se sen verran siivoaa kuin muutkin.

Mitä luulette, suostuuko myyjä vaihtaa kun olen avannut paketin ja käynnistänyt sen? En ole imuroinut sillä kuitenkaan mitään.

• make

Et tule katumaan, se on yksi parhaista imureista. Uskoisin, että ottavat Dysonin takaisin jos samasta paikasta ostat sen Mielen tilalle.

• Neito77
        make kirjoitti:

Et tule katumaan, se on yksi parhaista imureista. Uskoisin, että ottavat Dysonin takaisin jos samasta paikasta ostat sen Mielen tilalle.

Minä nyt tutkin tätä Mielen esitettä (S5-sarjan), eikä yhdessäkään imurissa ole sitä ActiveHepaa. Onko se lisävaruste?
        Näissä on joko aktiivihiilisuodatin tai sitten HEPA-suodatin.

Make on mun uusi tekninen tukeni. ;)

• Neito77 kirjoitti:

Minä nyt tutkin tätä Mielen esitettä (S5-sarjan), eikä yhdessäkään imurissa ole sitä ActiveHepaa. Onko se lisävaruste?

S 5580 Ambientessa on Hepa-suodatin ja Cat&Dogissa Aktiivihiilisuodatin. Hepoja saa ostettua lisätarvikkeina tarvittaessa.

• make
        Neito77 kirjoitti:

www.miele.fi--> imurit -->lisävarusteet, niin siellä on nämä eri suodattimet. Erikoisratkaisuista löydät tuon Cat&Dog mallin S5360. Jos tiedoissa mainitaan tuo HEPA, niin se tarkoittaa juuri ActiveHEPA-suodatinta, koska muuta hepasuodatinta ei mielen imureissa olekaan (käsittääkseni). Esim. tuossa Cat&Dogissa on aktiivihiilisuodatin, joka suodattaa hajut vielä paremmin kuin activeHEPA, mutta ei taas mikroskooppisia hiukkasia, koska harvemmin eläinperheessä on allergiaa, jolloin allergiasuodatin (HEPA) olisi niin tärkeä. ActiveHEPAssa on ohut aktiivihiilikerros ja sen päällä hepasuodatin, jolloin se suodattaa sekä mikroskooppiset hiukkaset että pölypussista tulevat hajut. Ehkä meni vähän vaikeaksi, mutta siis jos esim. paljon koiria niin pelkkä aktiivihiilisuodatin toimii tehokkaammin ja kauemmin kuin ActiveHEPA, koska siinä on 5 krt. enemmän aktiivihiiltä.

"Mielen HEPA-suodattimella varustetut S 300 - S 700-sarjojen sekä S4- ja S5-sarjan imurit takaavat ensiluokkaisen suodatustuloksen ja tämän vuoksi niitä suositellaankin allergiasta kärsiville. Tämä on testattu ja todettu erinäisissä tutkimusinstituuteissa.
        Erikoisrakenteisen suodattimen moninkertaisesti laskostettu suodatinlevy suodattaa pienimmätkin pölypartikkelit. HEPA-suodatin sisältää myös aktiivihiiltä, joka suodattaa pölypussin sisällöstä aiheutuvaa hajua". www.miele.fi

• Neito77
        make kirjoitti:

www.miele.fi--> imurit -->lisävarusteet, niin siellä on nämä eri suodattimet. Erikoisratkaisuista löydät tuon Cat&Dog mallin S5360. Jos tiedoissa mainitaan tuo HEPA, niin se tarkoittaa juuri ActiveHEPA-suodatinta, koska muuta hepasuodatinta ei mielen imureissa olekaan (käsittääkseni). Esim. tuossa Cat&Dogissa on aktiivihiilisuodatin, joka suodattaa hajut vielä paremmin kuin activeHEPA, mutta ei taas mikroskooppisia hiukkasia, koska harvemmin eläinperheessä on allergiaa, jolloin allergiasuodatin (HEPA) olisi niin tärkeä. ActiveHEPAssa on ohut aktiivihiilikerros ja sen päällä hepasuodatin, jolloin se suodattaa sekä mikroskooppiset hiukkaset että pölypussista tulevat hajut. Ehkä meni vähän vaikeaksi, mutta siis jos esim. paljon koiria niin pelkkä aktiivihiilisuodatin toimii tehokkaammin ja kauemmin kuin ActiveHEPA, koska siinä on 5 krt. enemmän aktiivihiiltä.

"Mielen HEPA-suodattimella varustetut S 300 - S 700-sarjojen sekä S4- ja S5-sarjan imurit takaavat ensiluokkaisen suodatustuloksen ja tämän vuoksi niitä suositellaankin allergiasta kärsiville. Tämä on testattu ja todettu erinäisissä tutkimusinstituuteissa.
        Erikoisrakenteisen suodattimen moninkertaisesti laskostettu suodatinlevy suodattaa pienimmätkin pölypartikkelit. HEPA-suodatin sisältää myös aktiivihiiltä, joka suodattaa pölypussin sisällöstä aiheutuvaa hajua". www.miele.fi

Kiitti, tämä selvitti asiaa paljon! Mielen nettisivuilla (mitkä muuten toimii todella huonosti ja hitaasti!), oli vähän hämäävästi kun jonkun sarjan malleissa on erikseen mainittu ActiveHEPA ja uusimmissa malleissa vain HEPA tai aktiivihiili.

Mä taidan nyt päätyä tohon S5-sarjan malliin S 5780. Onko hyvä valinta?
        Hinnasta ei ole mitään tietoa, ei varmaan tule se Dysonin hinta täyteen. Onneksi liike suostuu kuitenkin imurin vaihtaa, sen varmistin tänään.

• keppos
        Neito77 kirjoitti:

Kiitti, tämä selvitti asiaa paljon! Mielen nettisivuilla (mitkä muuten toimii todella huonosti ja hitaasti!), oli vähän hämäävästi kun jonkun sarjan malleissa on erikseen mainittu ActiveHEPA ja uusimmissa malleissa vain HEPA tai aktiivihiili.

Hinnasta ei ole mitään tietoa, ei varmaan tule se Dysonin hinta täyteen. Onneksi liike suostuu kuitenkin imurin vaihtaa, sen varmistin tänään.

Katso http://www.allergia.com/index.phtml?menu_id=658&lang=1

• Neito77
        keppos kirjoitti:

Se ei oo mulle oikeestaan oleellinen kriteeri, kun ei allergiaa ole. Kyllä mä luulen että tuon Mielen kanssa meillä siivous sujuu ihan hyvin ja se on suht miellyttävääkin, tärykalvoille. ;)

• eivät haet
        keppos kirjoitti:

tunnusta, koska se maksaa. Testien laadusta voidaan olla montaa mieltä. Meilen imurit ovat hyväksyttyjä - allergikolle sopiva tyyppiä.

Kaikki Mielen HEPA-suodattimella varustetut imurit täyttävät RWTÜV:n TÜV-standardin mukaiset vaatimukset sisäilman puhtaudelle. Näin ollen ne ovat erinomainen valinta hengitystieallergiasta kärsiville sekä puhtautta arvostaville henkilöille. Mielen HEPA-suodattimella varustetuilla imureilla on oikeus käyttää tarkastusmerkkiä "Allergikolle sopiva":

Eli lopetetaan p..kan puhuminen ja hankitaan käyttöön ja kukkaroon sopiva hyvä ja testattu imuri. Ei ole mitään perusteita maksaa imurista yli 400 euroa, ei mitään varsinkin jos imuria käytetään kotona eikä laboratorioissa.

• make
        eivät haet kirjoitti:

tunnusta, koska se maksaa. Testien laadusta voidaan olla montaa mieltä. Meilen imurit ovat hyväksyttyjä - allergikolle sopiva tyyppiä.

Kaikki Mielen HEPA-suodattimella varustetut imurit täyttävät RWTÜV:n TÜV-standardin mukaiset vaatimukset sisäilman puhtaudelle. Näin ollen ne ovat erinomainen valinta hengitystieallergiasta kärsiville sekä puhtautta arvostaville henkilöille. Mielen HEPA-suodattimella varustetuilla imureilla on oikeus käyttää tarkastusmerkkiä "Allergikolle sopiva":

Eli lopetetaan p..kan puhuminen ja hankitaan käyttöön ja kukkaroon sopiva hyvä ja testattu imuri. Ei ole mitään perusteita maksaa imurista yli 400 euroa, ei mitään varsinkin jos imuria käytetään kotona eikä laboratorioissa.

Vaikka Hooverilla on allergia ja astmaliiton suositus, on se suodatukseltaan yksi huonoimmista. Imurissa sellainen suunnitteluvirhe, että pölyt tuppaavat menemään pussin kauluksen ulkopuolelle. Että se siitä...

Kuluttajalehdessä löytyy Hooverin, Mielen ja Luxin suodatustestit, Hoover ja Lux 4/5 ja Miele täydet 5/5.

Eli noilla suosituksilla ei ole mitään tekemistä todellisuudessa sen kanssa miten hyvin imurit itseasiassa sopivat allergikoille. Hassua on se, että Dysonia suositellaan vaikka allergiselle pölysäiliön tyhjennys on todella arveluttavaa ja toisekseen miksei millään keskusimurilla ole allergialiiton tunnusta..mainostekstiä vaan.

• Jay_
        make kirjoitti:

Vaikka Hooverilla on allergia ja astmaliiton suositus, on se suodatukseltaan yksi huonoimmista. Imurissa sellainen suunnitteluvirhe, että pölyt tuppaavat menemään pussin kauluksen ulkopuolelle. Että se siitä...

Kuluttajalehdessä löytyy Hooverin, Mielen ja Luxin suodatustestit, Hoover ja Lux 4/5 ja Miele täydet 5/5.

Eli noilla suosituksilla ei ole mitään tekemistä todellisuudessa sen kanssa miten hyvin imurit itseasiassa sopivat allergikoille. Hassua on se, että Dysonia suositellaan vaikka allergiselle pölysäiliön tyhjennys on todella arveluttavaa ja toisekseen miksei millään keskusimurilla ole allergialiiton tunnusta..mainostekstiä vaan.

Siemensin imureista??? Mikä on niiden taso??

• kermaani
        Jay_ kirjoitti:

Siemensin imureista??? Mikä on niiden taso??

ovat. Tuossa äsken joku väitti että Miele on voittanut kaikki testit, mutta totuus on kyllä se, että Siemens on voittanut kaksi viimeistä
        kuluttajalehden testiä, sattuu nimittäin tulemaan
        töihin kyseinen lehti. Electroluxilta taasen
        löytyy myös HEPA13 suodattimet ja lisäksi ne ovat
        pestäviä, joten käyttöikä suodattimella on melkoisen paljon pidempi kuin muilla. HEPA suodatin kun tulisi vaihtaa n. vuoden välein ja kustannus on n.30-40 euroa (luxin pestävä maksaa saman, vaihtoväli 2-3v.)

• make
        kermaani kirjoitti:

ovat. Tuossa äsken joku väitti että Miele on voittanut kaikki testit, mutta totuus on kyllä se, että Siemens on voittanut kaksi viimeistä
        kuluttajalehden testiä, sattuu nimittäin tulemaan
        töihin kyseinen lehti. Electroluxilta taasen
        löytyy myös HEPA13 suodattimet ja lisäksi ne ovat
        pestäviä, joten käyttöikä suodattimella on melkoisen paljon pidempi kuin muilla. HEPA suodatin kun tulisi vaihtaa n. vuoden välein ja kustannus on n.30-40 euroa (luxin pestävä maksaa saman, vaihtoväli 2-3v.)

Viimeisessä kuluttaja-lehden testissä 3/2005 oli 5 imuria, jotka saivat 4 pistettä viidestä. Eli Bosch BSG71835, Siemens VS07, Miele S571, Miele S371 ja Miele S4210. Näistä Mielen uusin malli S4210 S4 sarjan imuri oli ylivoimaisesti parhain käyttömukavuudeltaan saaden täydet 5 pistettä. Kuudentena Electrolux Oxysystem ZO6320, joka sai täydet poistoilman suodatuksesta. On kuitenkin huomattava, että kaikki testissä olleet Mielen imurit olivat varustettu mikrosuodattimilla eikä HEPA-suodattimella, joten jos Mielessä olisi ollut hepasuod. niin olisivat pärjänneet Boschia ja Siemensiä paremmin=)

Edellinen testi 3/2003 testivoiton jakoivat Siemens Dynapower 2040 ja Miele S571, saaden 4½/5pistettä. Tässä Mielen arvosana poistoilman suodatuksesta oli täydet 5/5 kun Siemens Dynapowerilla se oli 3/5. Toinen tärkeä seikka on hinta, Mielen hinta oli 230e kun taas Siemensin 430e. Eli mielestäni Miele on tässäkin vahvemmilla.

Tätä edellisessä testissä 4/2001 parhaan kokonaisarvosanan sai Miele S518i, 4½/5, pölynimukyky matolta 5/5, lattialta 5/5 ja poistoilman puhtaus 5/5. Electrolux Oxygen 5531 jäi kakkoseksi Volta U4550 Bolidon kanssa.

Ja mitä tulee noihin pestäviin suodattimiin, niin mikään taho ei ole testannut, mikä on poistoilman puhtaus kun suodatinta on menty pesemään. Ainakin meillä kotona oli Electrolux Excellio, jossa oli pesävä poistoilmansuodatin. Vaikka suodatinta pesi säännöllisesti, niin poistoilma oli tunkkaista. Tämä poistui ainoastaan ostamalla uuden suodattimen.

Toisaalta nykyään pölypussit alkavat olla niin korkealaatuisia, että esim. Mielen suodattimia ei tarvitse joka vuosi uusia, koska alkuperäinen kuitupussi ja moottorisuojasuodatin keräävät valtaosan pienistäkin hiukkasista. Lisäksi kun Mielen hepa sisältää aktiivihiiltä on poistoilma hajutonta aikas kauan.

• tosi on
        make kirjoitti:

Allergia-ja astmaliiton suosituksen saa, kun on valmis maksamaan siitä. Tämä on fakta.

• kermaani
        make kirjoitti:

Viimeisessä kuluttaja-lehden testissä 3/2005 oli 5 imuria, jotka saivat 4 pistettä viidestä. Eli Bosch BSG71835, Siemens VS07, Miele S571, Miele S371 ja Miele S4210. Näistä Mielen uusin malli S4210 S4 sarjan imuri oli ylivoimaisesti parhain käyttömukavuudeltaan saaden täydet 5 pistettä. Kuudentena Electrolux Oxysystem ZO6320, joka sai täydet poistoilman suodatuksesta. On kuitenkin huomattava, että kaikki testissä olleet Mielen imurit olivat varustettu mikrosuodattimilla eikä HEPA-suodattimella, joten jos Mielessä olisi ollut hepasuod. niin olisivat pärjänneet Boschia ja Siemensiä paremmin=)

Edellinen testi 3/2003 testivoiton jakoivat Siemens Dynapower 2040 ja Miele S571, saaden 4½/5pistettä. Tässä Mielen arvosana poistoilman suodatuksesta oli täydet 5/5 kun Siemens Dynapowerilla se oli 3/5. Toinen tärkeä seikka on hinta, Mielen hinta oli 230e kun taas Siemensin 430e. Eli mielestäni Miele on tässäkin vahvemmilla.

Tätä edellisessä testissä 4/2001 parhaan kokonaisarvosanan sai Miele S518i, 4½/5, pölynimukyky matolta 5/5, lattialta 5/5 ja poistoilman puhtaus 5/5. Electrolux Oxygen 5531 jäi kakkoseksi Volta U4550 Bolidon kanssa.

Ja mitä tulee noihin pestäviin suodattimiin, niin mikään taho ei ole testannut, mikä on poistoilman puhtaus kun suodatinta on menty pesemään. Ainakin meillä kotona oli Electrolux Excellio, jossa oli pesävä poistoilmansuodatin. Vaikka suodatinta pesi säännöllisesti, niin poistoilma oli tunkkaista. Tämä poistui ainoastaan ostamalla uuden suodattimen.

Toisaalta nykyään pölypussit alkavat olla niin korkealaatuisia, että esim. Mielen suodattimia ei tarvitse joka vuosi uusia, koska alkuperäinen kuitupussi ja moottorisuojasuodatin keräävät valtaosan pienistäkin hiukkasista. Lisäksi kun Mielen hepa sisältää aktiivihiiltä on poistoilma hajutonta aikas kauan.

lisää. Siemensin markkinahinta ei ole suinkaan
        430€, uutta mallia Siemensistä saa reilusti alle
        300€, uusi malli mm. selvästi tehokkaampi. Siemensissä myös reilusti isompi pussi: käyttökustannukset alhaisempia. 2001 vuoden testejä on kyllä turha tässä esitellä, ne ovat antiikka ja mallit ovat siitä vaihtuneet jo useampaankin kertaa. Myöskin jossittelut voi unohtaa, koska silloin lehmätkin lentäisivät, faktat puhuvat puolestaan.
        Itselläni on luxin imuri pestävällä suodattimella, enkä ole havainnut poistoilmassa tunkkaisuutta muuta kuin silloin, kun pussi on
        unohtunut vaihtaa ajoissa. Koskee kyllä kaikkia
        merkkejä, aktiivihiili auttaa asiaan. Sen saa käytännössä kaikkiin parempiin imureihin, sekään ei suinkaan ole ainoastaan Mielen ominaisuus.
        Niin että kyllä markkinoilta löytyy muiltakin merkeiltä vähintäänkin Mielen tasoisia imureita.

• make
        kermaani kirjoitti:

lisää. Siemensin markkinahinta ei ole suinkaan
        430€, uutta mallia Siemensistä saa reilusti alle
        300€, uusi malli mm. selvästi tehokkaampi. Siemensissä myös reilusti isompi pussi: käyttökustannukset alhaisempia. 2001 vuoden testejä on kyllä turha tässä esitellä, ne ovat antiikka ja mallit ovat siitä vaihtuneet jo useampaankin kertaa. Myöskin jossittelut voi unohtaa, koska silloin lehmätkin lentäisivät, faktat puhuvat puolestaan.
        Itselläni on luxin imuri pestävällä suodattimella, enkä ole havainnut poistoilmassa tunkkaisuutta muuta kuin silloin, kun pussi on
        unohtunut vaihtaa ajoissa. Koskee kyllä kaikkia
        merkkejä, aktiivihiili auttaa asiaan. Sen saa käytännössä kaikkiin parempiin imureihin, sekään ei suinkaan ole ainoastaan Mielen ominaisuus.
        Niin että kyllä markkinoilta löytyy muiltakin merkeiltä vähintäänkin Mielen tasoisia imureita.

Tuon testivoittajaimurin hinta on nykyään 299e. Mulla on itsellänikin tuo Siemens Dynapower, ja ihan suht tyytyväinen oon. Huonoja puoliakin tosin löytyy. Juuri tuo iso pölypussi, pussi jää väkisinkin alle puolilleen kun se on pahan hajun takia vaihdettava. Toisekseen teleskooppiputken ja letkun lukitus on huono, jo kerran takuuna vaihdettu. Lisäksi imurissa ei ole kunnollisia pikkusuulakkeita (kuten esim. Mielessä) vaan monitoimisuulake on imurin varressa, eikä ole mitenkään erityisen kätevä, koska pölyharja on liian pehmeä, reuna naarmuttaa, tekstiiliosa on liian kapea sohville ja patjoille sekä rakosuulakeosa sellainen, että sekään ei mahdu oikein mihinkään.

Edellinen imurini oli Miele S311i, se oli tosi hyvä imuri, kunnolliset suulakkeet ja tuli hyvin perässä. Annoin sen vaan mummulleni kun sen imuri hajosi ja ostin itselleni uuden.

Ja poistoilman puhtaudesta on todettava että Siemens ei ole pärjännyt Mielelle, eikä missään muussa kuin mielessä ole yhdistettyä hepa- ja aktiivihiilisuodatinta vaan ne on ostettava erikseen. Ja näinhän niitä harvemmin tulee edes hankittua...

Niin oli mulla puolisen vuotta Electroluxin Oxygen mutta koska olen pitkä niin teleskooppivarsi oli onnettoman lyhyt ja muutenkin imuri oli vikoja täynnä. Jos haluaa imurin jota täytyy kiikuttaa huoltoon kerran kuussa niin silloin kandee hankkia tuo Oxygen=)

Niin ja mitä tulee noihin testeihin niin vuoden 2001 testi-imureista on vielä myynnissä ainakin Mielen S251 ja Voltan Bolido U4550. Että tarkennusta sinnekin päin=)

• merkin
        keppos kirjoitti:

saa se tuotemerkki, jonka tuote on riittävän hyvä suosituksen saamiseksi sekä, että maksaa allergialiitolle sopivan summan suosituksesta. Suositus ei ole ilmainen "suositus" vaan perustuu rahan vaihtoon kahden eri toimijan välillä

• onks tietoo
        make kirjoitti:

kertokaa mulle miks ? miten joku kirby voiolla niin ylivoimanen?ok maksaahan ferraikin paljo enempi ku volvo . voiks kirbyllä pestä ja hioo tai vahata lattiaa yms.

• sittenkin tyytyväinen!

ostin eilen dysonin! mietin kauan mielen cat and dogin yms vertaillen. myyjä lupasi että saan tulla vaihtamaan vaikka kokeilisin kotona.
        tulin kotiin. imuroin yläkerran mummon mielen jäljiltä, ja säiliöön tuli melkein litra pölyä!!!
        vaikka meteli on karmiva, ( no, ei se nyt niiiin paha ole,) tulos merkitsee minulle sittenkin enemmän. kun ollaan kaikki allergisia, ja eläimiäkin on siunaantunut vaikka mitä ja vaikka kuinka monta.... ja tuoksuukin puhtaammalle!
        olen hyyvin tyytyväinen!

• Martti09

• ainaskin..

Kysy, ja jos kielteinen vastaus, niin sopella vaikka ääniherkästä lapsesta, niin eiköhän vaihto onnistu. Varsinkin jos vaihdat hitusen kalliimpaan = lisää rahaa kaupalle.

• Vika..
        onks tietoo kirjoitti:

kertokaa mulle miks ? miten joku kirby voiolla niin ylivoimanen?ok maksaahan ferraikin paljo enempi ku volvo . voiks kirbyllä pestä ja hioo tai vahata lattiaa yms.

Kun moottori jäähdytetään likaisella ilmalla, samalla jossa roskat ovat, niin moottori likaantuu. Kaikesta hepa-12-puheesta huolimatta näitä pikkufilttereitä ei voida tehdä kovinkaan tiiviiksi, muuten kone tukkiutuu alta aikayksikön. Näin moottoriin tullut lämmin hilse ja ihra alkaa haisemaan, ja tuttu imurilöyhkä on tuloksena. Kirbyssä moottori pärjää erillisellä 65 (kuudenkymmenenviiden) watin jäähdytysilmalla, ja loput menee siihen mihin se on tarkoitettukin, imutehoon. Kirby on tehty kestämään, lentokonemetallia plus kypäristä tuttua lujitemuovia. Ja Kirbyssä on kymmeniä toimintoja, mutta kahvia se ei keitä. ..kertokaa mulle miks ? miten joku kirby voiolla niin ylivoimanen?ok maksaahan ferraikin paljo enempi ku volvo . voiks kirbyllä pestä ja hioo tai vahata lattiaa yms..

• ollut...
        Neito77 kirjoitti:

tosi tyytyväinen s5280 malliin.
        todella tyytyväinen.

• Kokemusta.
        Vika.. kirjoitti:

Kun moottori jäähdytetään likaisella ilmalla, samalla jossa roskat ovat, niin moottori likaantuu. Kaikesta hepa-12-puheesta huolimatta näitä pikkufilttereitä ei voida tehdä kovinkaan tiiviiksi, muuten kone tukkiutuu alta aikayksikön. Näin moottoriin tullut lämmin hilse ja ihra alkaa haisemaan, ja tuttu imurilöyhkä on tuloksena. Kirbyssä moottori pärjää erillisellä 65 (kuudenkymmenenviiden) watin jäähdytysilmalla, ja loput menee siihen mihin se on tarkoitettukin, imutehoon. Kirby on tehty kestämään, lentokonemetallia plus kypäristä tuttua lujitemuovia. Ja Kirbyssä on kymmeniä toimintoja, mutta kahvia se ei keitä. ..kertokaa mulle miks ? miten joku kirby voiolla niin ylivoimanen?ok maksaahan ferraikin paljo enempi ku volvo . voiks kirbyllä pestä ja hioo tai vahata lattiaa yms..

Minulla on kirby ja olen pessyt ja vahannut lattioita sillä. Harjapesua ei mikään voita, varsinkaan jos on kohokuviollinen kovamuovilattia, vaikka puujäljitelmä.

Hiomiseen pitää Kirbyllä varata runsaasti aikaa, koska hiontalaikka on aika pieni. Mutta säästyyhän siinä paljon rahaa kun ei tarvi tilata ammattilaista tai vuokrata isoja pyöriviä laitteita jotka melkein tempaisee tekijän mukaansa.

• hieman ylimielistä

Teknisissä tiedoissa ei ilmoiteta moottorin ottotehoa ainostaan imuteho, miksi sitä ei voi ilmoittaa ? Onko ottoteho niin iso, että siitä olisi haittaa esim energiatehokkuusvertailussa ?

Ihmeen lyhyt takuu jos kone on niin ylivertainen, kahden vuoden takuu. Kun osaan imureista saa eräältäkin kauppiaalta viiden vuoden takuun.

Ja millä ihmeellä voidaan puolustella yli 400 € hintaa ? Ei mene jakeluu. Puoleen hintaan saa HEPA12 suodatuksella olevan tehokkaan imurin kotiinsa, ja viiden vuoden takuulla.

Miten voidaan perustella imurin käytettävyyttä jos käyttäjän pitäisi käyttää kuulosuojaimia imuroidessaan, Dyson pitää kuulemma aika moista meteliä, pitääkö paikkansa - en tiedä, en ole itse kuullut moiden imurin ääntä.

Nykyinen Miele on hankittu 12 vuotta sitten ja hyvin pyyhkii, mikrokuitupussit ja aktiivihiilisuodatus poistoilmalla. Uuden - uudella tekniikalla olevan Mielen saisi reilulla 200 € ja tietää ainakin mitä on ostamassa.

Ei tulisi mieleenkään hankkia toista merkkiä. Edellinen imuri oli Hoover ja uutta hankkiessa ensimmäinen edellytys oli se, että merkki ei ole Hoover. Vanha imuri piti tautista meteliä ja levitti pölyä pitkin asuntoa

• tosi on

kirpyn käyttäjänä tiedän sen olevan vertaansa vailla .kirby ei pilaa vaan raikasttaa sisäilman .kirpy on todella monipuolinen ja helppo käyttää sain siihen erillisen opastuksenkin.parveketuolienkin maalaaminenkin onnistui yli odotusten.edustaja oli asiallinen eikä tyrkyttänyt tuotetta.tulipaljon hyötyä monitoimikoneesta.

• on ollut
        tosi on kirjoitti:

kirpyn käyttäjänä tiedän sen olevan vertaansa vailla .kirby ei pilaa vaan raikasttaa sisäilman .kirpy on todella monipuolinen ja helppo käyttää sain siihen erillisen opastuksenkin.parveketuolienkin maalaaminenkin onnistui yli odotusten.edustaja oli asiallinen eikä tyrkyttänyt tuotetta.tulipaljon hyötyä monitoimikoneesta.

jo kaksi vuotta "kirby# ei kirpy.Ihan tyytyväisii
        ollaan.Ukko pesee autonpenkitkin pari kertaa vuoteen.

• Sähköllä se käy

1400w tehoa Dysonissa hintaa liki 500€ ulkonäkö"törttö",ääni valittava.

• imuputki
        Sähköllä se käy kirjoitti:

1400w tehoa Dysonissa hintaa liki 500€ ulkonäkö"törttö",ääni valittava.

Tietääkö kukaan löytyykö imuria markkinoilta jolla voisi vahata lattiat, pestä matot ja astiat? Saakotelkkaria imuroida? Entäs vaatteet? Jos löytyy hyvä imuri, niin voinko pestä sillä auton? Ja pitäshän toi takapihakin putsata (asumme pikku rivarissa)...

• löytyy
        imuputki kirjoitti:

Tietääkö kukaan löytyykö imuria markkinoilta jolla voisi vahata lattiat, pestä matot ja astiat? Saakotelkkaria imuroida? Entäs vaatteet? Jos löytyy hyvä imuri, niin voinko pestä sillä auton? Ja pitäshän toi takapihakin putsata (asumme pikku rivarissa)...

meillä on perheessä ollut jo useamman vuoden tossun alle joutunut ukonrahjus, hoitaa kaikki yllämainitut hommat. ja ylläpitokin on kohtalaisen halpaa. ollaan kyllä harkittu tuon KIRBYn laittamista, en ole varma, pystyykö sillä telkkaria imuroimaan, mutta sillä kuulemma pystyy imuroimaan nettiä. en kylläkään suosittele KIRBYä pihan imurointiin, jos maaperätutkimusta ei ole asiallisesti tehty, pelkkä lapiolla kuopaisu tontin nurkasta ei riitä(takuujuttuja)...

• "neuvottelija" myös
        löytyy kirjoitti:

meillä on perheessä ollut jo useamman vuoden tossun alle joutunut ukonrahjus, hoitaa kaikki yllämainitut hommat. ja ylläpitokin on kohtalaisen halpaa. ollaan kyllä harkittu tuon KIRBYn laittamista, en ole varma, pystyykö sillä telkkaria imuroimaan, mutta sillä kuulemma pystyy imuroimaan nettiä. en kylläkään suosittele KIRBYä pihan imurointiin, jos maaperätutkimusta ei ole asiallisesti tehty, pelkkä lapiolla kuopaisu tontin nurkasta ei riitä(takuujuttuja)...

toi on jo aika...

• Onpas melko rallia
        löytyy kirjoitti:

Tämä keskusteluhan on kun ostoskanavan jenkkimainoksesta :) Ihan sairasta..

• joohh
        Onpas melko rallia kirjoitti:

Tämä keskusteluhan on kun ostoskanavan jenkkimainoksesta :) Ihan sairasta..

Täällä nyt joku yksi ja sama henkilö hehkuttaa jotain Kirby merkkiä.
        Taitaa yrittää halpaa mainoskikkaa. katsokaa Google haulla niin selviää mistä TV-shop tuotteesta taas kyse.

• Kirby..
        joohh kirjoitti:

Täällä nyt joku yksi ja sama henkilö hehkuttaa jotain Kirby merkkiä.
        Taitaa yrittää halpaa mainoskikkaa. katsokaa Google haulla niin selviää mistä TV-shop tuotteesta taas kyse.

Kirbyä myydään vain kotikäynneillä, koska haluavat asiakkaan toteavan sen soveltuvuuden omiin tarpeisiin. Ja opettavat käyttämään erillisellä käyttökoulutuksella. Tämän kun näkisi vaikkapa digiviihde-alalla heh. Kirbyn asiakastyytyväisyys Euroopassa on yli 90%, vertaa vaikka Nokiaan, n. 70% luokkaa. Enkä usko että vain yksi henkilö. Itse en ainakaan ole tuo yllä paljon kirjoitellut.

• hojohojo..
        Kirby.. kirjoitti:

Kirbyä myydään vain kotikäynneillä, koska haluavat asiakkaan toteavan sen soveltuvuuden omiin tarpeisiin. Ja opettavat käyttämään erillisellä käyttökoulutuksella. Tämän kun näkisi vaikkapa digiviihde-alalla heh. Kirbyn asiakastyytyväisyys Euroopassa on yli 90%, vertaa vaikka Nokiaan, n. 70% luokkaa. Enkä usko että vain yksi henkilö. Itse en ainakaan ole tuo yllä paljon kirjoitellut.

Kerran tuon shown katselleena ei voi kuin nauraa noille Kirbymiehille. Aika surullista porukkaa järjestään. Tolkuttoma hinta 50-luvun vehkeistä, ja aina soitellaan "pomolta" päivän hinta... ja ku kauppaa ei ala kuulumaan, niin alkaa ne valitusvirret siitä että pitäis pari konetta saada myytyä ku otin autoonkin lainaa sen takia et pääsen myymään Kirbyjä. Pientä teatteria - ja amatöörinäyttelijöiden voimin. Huh huh!

Meillä päästiin vielä kyykyttämään aika raskaasti tuo huviksi paikalle päästetty Kirbymies, kun mamma ennen pölkkärikauppiaan tuloo veti omalla Mielellä & moottorisuulakkeella olkkarin maton putipuhtaaks (talossa siis 4 koiraa - ja siisteydestä diggaava mamma) .. ei jääny Kirbymiehen mustaan velouripussiin ku vähän jotain hippuja. Ukko oikein toljotti tulosta ja imuroi vielä vähän lisää.. mahto ottaa kuuppaan.

Enemmän tossa hommassa vtuttaa se kun kaverit menee yleensäkään antamaan meikäläisen yhteystietoja tommosille häiriköille - me osataan kyllä itekkin ostaa imurimme, ei tartte tulla kotirauhaa häiriköimään noilla vuoden miekka ja kilpi vehkeillä.

• hokselias
        hojohojo.. kirjoitti:

Kerran tuon shown katselleena ei voi kuin nauraa noille Kirbymiehille. Aika surullista porukkaa järjestään. Tolkuttoma hinta 50-luvun vehkeistä, ja aina soitellaan "pomolta" päivän hinta... ja ku kauppaa ei ala kuulumaan, niin alkaa ne valitusvirret siitä että pitäis pari konetta saada myytyä ku otin autoonkin lainaa sen takia et pääsen myymään Kirbyjä. Pientä teatteria - ja amatöörinäyttelijöiden voimin. Huh huh!

Meillä päästiin vielä kyykyttämään aika raskaasti tuo huviksi paikalle päästetty Kirbymies, kun mamma ennen pölkkärikauppiaan tuloo veti omalla Mielellä & moottorisuulakkeella olkkarin maton putipuhtaaks (talossa siis 4 koiraa - ja siisteydestä diggaava mamma) .. ei jääny Kirbymiehen mustaan velouripussiin ku vähän jotain hippuja. Ukko oikein toljotti tulosta ja imuroi vielä vähän lisää.. mahto ottaa kuuppaan.

Enemmän tossa hommassa vtuttaa se kun kaverit menee yleensäkään antamaan meikäläisen yhteystietoja tommosille häiriköille - me osataan kyllä itekkin ostaa imurimme, ei tartte tulla kotirauhaa häiriköimään noilla vuoden miekka ja kilpi vehkeillä.

Kirby kauppias narahti
        hokselias 13.9.2009 10:13
        Myyjä jäi kiinni!
        Meillekkin saapui eräs joka pisti 70,luvun korjaamon pystyyn olohuoneeseemme!
        oma 370 e euron testivoittaja imurimme hävisi tuolle uskomattomalle imuhirmulle 100/1

itse imuroin noin 100 edestakaista vetoa noin neliön kokoisella alueella ja kirpy yhdellä vedolla imaisi noin 800% enemmän pölyä "demo" liinoihinsa.

Ainoa harmittava asia on kun niissä liinoissa on tuo pöly valmiina, niin ovelasti tyyppi ne sihtasi imuriin sinne putken sisään josta ne pullahtivat ulos ja sen sisällä ollut violetti "kapseli" oli joka kerta kadonnut. sanoisin että kadonnut pölyksi...

toinen testi lasilevyn alla olleesta paperista jota vaihdeltiin tavan takaa. en vippas konstia huomannut mutta tuo masiina on niin monitahoinen ja klipsejä tinkeleitä putkia, tohistimia ja nipsekkeitä löytyy niin paljon että näppärä myyjä piilottaa sinne vaikka serkkunsa annostelemaan törkyä papereille..

Jäi meinaan nuo paperitestimet omaan roskikseen. sieltä seuraavana päivänä tutkin pölyä niin...
        - pöly oli täysin eriväristä kuin koko muu sisustus.
        - vihreetä nukkaa, ei koko asunnossa ole mitään vihreää.
        - matto itsessään oli ruskea/valkea tuotos mustanpunainen.

toivottavasti tämä luihu oli ainokainen laatuaan, mutta pahoin pelkään..

toki muuten hieno kone. jos jaksaa uskoa, ja sillä rahalla sitä luultavimminkin tekee mieli, niin ei saavu se petetty paha mieli..

Ottakaapas joku oikein asiaksi narauttaa tuollainen kauppias, kun kauppias on testiliinansa asentanut, nostakaa kone kokoperheen voimin irti lattiasta vaikka metrin korkeuteen. ja imekää vähän aikaa.
        veikkaan että ihmekirbyn liina on aivan yhtä pölynen kuin siinä lattiallakin..
        (omien kokemusten perusteella toimii ainakin niiden mustien liinojen kohdalla, niitä oli terästetty magialla)

saattaa olla että myyjä pyrkii siinävaiheessa ulos ovesta. välittämättä siitä että yksi 3800 euroa maksava imuri perheelle jäisikin.. (jos haluatte kunnolla kiusata muistakaa ennen suoritusta lukita ovet

• tyytyyväinö
        hokselias kirjoitti:

Kirby kauppias narahti
        hokselias 13.9.2009 10:13
        Myyjä jäi kiinni!
        Meillekkin saapui eräs joka pisti 70,luvun korjaamon pystyyn olohuoneeseemme!
        oma 370 e euron testivoittaja imurimme hävisi tuolle uskomattomalle imuhirmulle 100/1

itse imuroin noin 100 edestakaista vetoa noin neliön kokoisella alueella ja kirpy yhdellä vedolla imaisi noin 800% enemmän pölyä "demo" liinoihinsa.

Ainoa harmittava asia on kun niissä liinoissa on tuo pöly valmiina, niin ovelasti tyyppi ne sihtasi imuriin sinne putken sisään josta ne pullahtivat ulos ja sen sisällä ollut violetti "kapseli" oli joka kerta kadonnut. sanoisin että kadonnut pölyksi...

toinen testi lasilevyn alla olleesta paperista jota vaihdeltiin tavan takaa. en vippas konstia huomannut mutta tuo masiina on niin monitahoinen ja klipsejä tinkeleitä putkia, tohistimia ja nipsekkeitä löytyy niin paljon että näppärä myyjä piilottaa sinne vaikka serkkunsa annostelemaan törkyä papereille..

Jäi meinaan nuo paperitestimet omaan roskikseen. sieltä seuraavana päivänä tutkin pölyä niin...
        - pöly oli täysin eriväristä kuin koko muu sisustus.
        - vihreetä nukkaa, ei koko asunnossa ole mitään vihreää.
        - matto itsessään oli ruskea/valkea tuotos mustanpunainen.

toivottavasti tämä luihu oli ainokainen laatuaan, mutta pahoin pelkään..

toki muuten hieno kone. jos jaksaa uskoa, ja sillä rahalla sitä luultavimminkin tekee mieli, niin ei saavu se petetty paha mieli..

Ottakaapas joku oikein asiaksi narauttaa tuollainen kauppias, kun kauppias on testiliinansa asentanut, nostakaa kone kokoperheen voimin irti lattiasta vaikka metrin korkeuteen. ja imekää vähän aikaa.
        veikkaan että ihmekirbyn liina on aivan yhtä pölynen kuin siinä lattiallakin..
        (omien kokemusten perusteella toimii ainakin niiden mustien liinojen kohdalla, niitä oli terästetty magialla)

saattaa olla että myyjä pyrkii siinävaiheessa ulos ovesta. välittämättä siitä että yksi 3800 euroa maksava imuri perheelle jäisikin.. (jos haluatte kunnolla kiusata muistakaa ennen suoritusta lukita ovet

halvimman dysonin(ds08) 280ee joitakin vuosia sitten hyvä on ollut ja hyvin kukkuu vieläkii

• 70
        tyytyyväinö kirjoitti:

halvimman dysonin(ds08) 280ee joitakin vuosia sitten hyvä on ollut ja hyvin kukkuu vieläkii

dyson!! Huomas heti, että pöly näkyvillä pinnoilla hävisi parin viikon käytön jälkeen. 3 kissaa ja karvat lähtee vaik minkälaisesta matosta ja huonekalusta. ääni ei oo vielä hermoon käynyt..

• ....................
        70 kirjoitti:

dyson!! Huomas heti, että pöly näkyvillä pinnoilla hävisi parin viikon käytön jälkeen. 3 kissaa ja karvat lähtee vaik minkälaisesta matosta ja huonekalusta. ääni ei oo vielä hermoon käynyt..

imuri missä on vesisuodatin ei tarvitse haistella imurista tulevaa pölyä.

• luulin
        .................... kirjoitti:

Just.
        Se, se vasta bakteeripesä on.
        Jos ei ole koko ajan vettä vaihtamassa.

• parempi näin?
        .................... kirjoitti:

Jeps. Vesilelun kanssa ei tarvitse haistella pölyä, vaan hometta, joka muhii imurin sisuksissa.

Vanhoja juttuja aiheesta kaivelemalla pitäisi löytyä video, missä esitellään imurien päästöjä hiukkaslaskurin (ilmeisesti optinen laskuri, joka "näkee" yli 0,3 mikrometrin hiukkaset) avulla tarkasteltuna.

Jonkin Mielen vehkeen poistoilmassa mittari näyttää nollaa (kyllä tästäkin jotain läpi tuli, mutta mittalaitteen kyvyt loppui kesken), mutta "vesilelun" poistoilmassa oli huimat pitoisuudet, enemmän kuin huoneilmassa. Ne hiukkaset taisivat olla suurelta osin homeitiöitä, koska imuriin kehittyi "älyllistä elämää" hetkessä, jos sitä ei tyhjentänyt ja kuivannut imuroinnin jälkeen.

• Legenda 21
        parempi näin? kirjoitti:

Jeps. Vesilelun kanssa ei tarvitse haistella pölyä, vaan hometta, joka muhii imurin sisuksissa.

Vanhoja juttuja aiheesta kaivelemalla pitäisi löytyä video, missä esitellään imurien päästöjä hiukkaslaskurin (ilmeisesti optinen laskuri, joka "näkee" yli 0,3 mikrometrin hiukkaset) avulla tarkasteltuna.

Jonkin Mielen vehkeen poistoilmassa mittari näyttää nollaa (kyllä tästäkin jotain läpi tuli, mutta mittalaitteen kyvyt loppui kesken), mutta "vesilelun" poistoilmassa oli huimat pitoisuudet, enemmän kuin huoneilmassa. Ne hiukkaset taisivat olla suurelta osin homeitiöitä, koska imuriin kehittyi "älyllistä elämää" hetkessä, jos sitä ei tyhjentänyt ja kuivannut imuroinnin jälkeen.

Kyllä Miele on legenda, edelleenkin paras imuri ja kestävin sellainen, koko imurin rakenne ehodottoman tiivis, näin se on Mielessä.

• hepahepaa

Eikös mikrokuitupussi pitäisi vaihtaa kuukauden välein vaikkei imuria juuri paria kertaa enempää olisi edes kuukauden aikana käyttänyt. Pussiin kehittyy mikrobikasvustoa jo siinä ajassa. Itselläni on E-lux ja käytän hepa13-suodatinta. Pölypussin vaihdan kuukausittain. Tuo hepasuodatin kestää pari vuotta. Huuhtelen sen juoksevan veden alla joka kerta tai ainakin joka toinen kerta - vaikka se kehoitetaan huuhtelemaan pussin vaihdon yhteydessä. Olen ollut tosi tyytyväinen jo muutaman vuoden. Imuteho ei tipu. Pussin vaihdan kun se on täyttynyt korkeintaan yhden kolmasosan tilavuudestaan. Hepasuodatin täytyy kuitenkin kuivattaa hyvin ennen imuriin takaisinlaittamista.

Tosi pieni kustannus on vaihtaa pussi vähän useammin ja imuri on kuin uusi ja raikas aina.

• 1/2 v Dysonia riitti

Ostin n. puolisen vuotta sitten Dyson DC29-imurin sen allergisille antaman terveellisyyslupauksen innoittamana. Laite maksoi n. 400 €.
      Vasta käyttöönotossa huomasin, että malliin ei ikuulunut pölysuulaketta, jolla saa jalkalistat, taulujen pokat jne naarmuttamatta putsattua. Rakosuulakkeessa oli kyllä avuton karvalisäke, jolla ei tee mitään. Toinen havainto oli, että laite toimii kunnolla vain täydellä imuteholla, jolloin arkojen pintojen matalatehoinen imurointi on mahdotonta, varsinkaan kun ei ole ao. suulaketta.
      Laitteessa on putken otekahvassa imutehon alennusliipasin, jota on pidettävä manuaalisesti auki, jos haluaa imuroida esim, verhoja tms, mutta seuraus on, että pölyä jää laitteen putkistoon tai jonnekin ennen pölysäiliötä ja laite alkaa haista eltaantuneelta, eniten syklon-osa, jota ei saa edes osittain puhtaaksi kuin toisella pölynimurilla. Huonepölystä suurin osa on kuollutta ihoa, joka oikeissa imureissa jää ensin pölypussiin ja viimeistään HEPA-suodattimeen.
      Satasen kalliimmassa Dysonissa olisi ollut kunnollisempi pölysuulake. Olen yrittänyt ostaa sellaista varaosana ensin maahantuojalta, sitten kodinkoneiden varaosakauppiailta ja lukuisilta Dyson-nettikauppiailta. Lisälaitteita olisi nettikauppiailla mutta ei varaosia.
      Dyson suulakekiinnitykseen sopii vain Dyson-suulakkeet, ei erikoissuulakket joita allergiakodissa tarvittaisiin.
      Jos olisin ostanut esim. maalareiden suosiman siroimmankin teollisuusimurin, olisin saanut samaan hintaan Dyson-kömpelyyttä, vain halutessa valittavan Dyson-vakioäänekkyyden mutta lisäksi huolto- ja varaosapalvelun.
      Tuttavani lunasti Dysonini mökki-imuriksi. Tappiota tuli, koska hinta jäi tietysti alle kauppojen nyt halvimpienkin Dyson-tarjousten.
      Ostin tilalle tunnetun ja luotettavan merkin HEPA-imurin, jossa varusteet ja käyttöominaisuudet monipuoliseen kotikäyttöön. Hinta jäi hieman alle Dysonin, mutta terveys maksaa.

• oowehr

Dysonin kaikki irtoavat osat voi pestä vedellä...

• Paitsi syklonia

Kyllä, kaikki muut irto-osat, putket, letkut, suulakkeet ja tietysti pölysäiliön voi pestä vedellä, kuten ajoittain pitääkin, kuten kaikissa imureissa.
        Dysonin syklon-osaa kielletään käyttöohjeen mukaan kastelemiselta (sivu 24. kohta "Läpinäkyvän pölysäiliön puhdistaminen").
        Juuri sykloniin kerääntyvä orgaaninen pöly alkaa haista pahalle samalla lailla kuin mikä tahansa putsaamaton imuri. Ongelma vain on siinä, että Dysonin pahinta hajunkerääjää nimenomaan ei voi pestä tai muutenkään edes välttävästi puhdistaa.
        Vai onko "oowehrilla" tai jollakin lisävalaistusta syklonin pesumahdollisuudesta?

• Sound Barrier.

Dysonissa on kovempi ääni kuin Kirbyssä. Ainakin ärsyttävämpi koska Dysonin ääni on niin kimeä. Tuttavat kertoneet että Dyson suulakkeet menevät usein tukkoon. Itse en "kuoleman poikaa" kotiin hanki.

• einiinhyvääetteihuon

Hommasin Dyson allergyn ja täytyy sanoa että on aikamonen kölsy!
      Muuten tehoa kyllä riittää liiaksikin,vetää muovimattooan niin ahnaasti ,että täytyy pitää liipasinreikää auki kokoajan...
      Entinen Elektrolux oli paljon käytännöllisempi ,mutta se haju mikä siihen jää (on koiria) on ällöttävä,ei auta vaikka mitkä suodattimet vaihtaa ja hajos lopulta...
      Ihmettelen kuinka isoja kölsyjä on nuo mattosuuttimet nyky imureissa..
      Dysonissa muutenkin lyhyt sähköjohto ja imurinputki,myös epä käytännölliset putkien irottimet ja tuntuu että hajoaa muutenkin koko hökötys ..
      Ääni ei ole ongelma,pitää vaan seurata alkaako pölysäiliö vuotaan yläreunasta...
      Arvosana = Menettelee,mutta kömpelö kapistus kun ei voi pystyssäkään säilyttää..

• Dyytsoni

Jos Dyson imurin pölysäiliö vuotaa, niin silloin siinä on vika, joten hae takuuseen uusi.
        Meillä on ollut tämä Dysonin "suihkumoottori" jo useamman vuoden, eikä se ole hajonnut varsin kovakouraisesta käsittelystä huolimatta... esim. eräs metallirunkoinen pölynimuri meni kappaleiksi koska se oli koirien mielestä "hyvä juttu".

• öalkjdölkfjas

Olet onnekas kun omistat Dysonin. Meillä Dyson on tehnyt hyvää työtä nyt jo yli kymmenen vuotta, ilman ongelmia. Olen pessyt kahdesti pölysäiliön kun on tullut joku mielenhäiriö että "eihän tuota samentunutta kukaan katso". :)

• öalkjdölkfjas

Niiiiin, ja sen pölysäiliön saa suht pölyttömästi tyhjennettyä kun sen työntää suoraan roskapussiin, kääntään ympäri ja sulkee tiukasti pussin reunat säiliötä vasten. Allerginen olen, enkä ole kokenut tätä asiaa vaikeaksi.

• ihmettelenpä vaan..

Miks dyysonit pidetään kellarissa. Verkko-komeroissa niitä näkee. Melkein kaikilla on. Onks siihen jokin syy?

• Erittäin kölsy!

Mainettaan huonompi imuri,ollut käytössä vuoden ja erittäin kömpelö käsitellä..
      johto lyhyt ,letku lyhyt ( lähtee sivusta tässä mallissa )..
      Ainoa mitä vois kehua on se ,että koiranhaju jää sykloniin ja ei tule poistoilman mukana huoneeseen...
      Pesen säiliön joka tyhjennys kerta ja harjaan kuivalla tiskiharjalla syklonin sisutan pölystä,sievästi kopsuttelemalla sieltä saa tomut pois ( sen teen ulkona )
      Mutta kunhan "lakkaan köyhtymästä" hommaan Eleckroluxin vastaavan imurin!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      130
      3241
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2573
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2455
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      2258
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      29
      1746
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1730
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1428
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      303
      1334
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      307
      1293
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      63
      1120
    Aihe