Hayabusan hinnalla saa pyörän jossa on Erkki 5:n tehot. Vähän epäsuhtainen tilanne. Siksi sinänsä laadukkaan tuntuinen ja hyvä-ääninen pyörä ei kai menekään oikein kaupaksi.
Luulen, ettei esim. yksikään 15000 maksava Monsteri kulje läheskään 200 kun bussi kulkee lähes 300. Eikös pyörä osteta suorituskyvyn takia???
Tämä on provosoivaa tekstiä mutta aika pitkälti totta.
Hayabusan hinnalla
37
14678
Vastaukset
- ni sittenhän ei oo mitään o...
Osta sä busa ja ajele sillä ni kaikki ovat tyytyväisiä.
Ja jos provosointia jatketaan niin busan hinnalla saa vähän saatanasti paperia ja ennemmin sitä pistää rahansa paperiin mistä voi leikellä joulutähtiä kuin, että ajelis jollain riisifantilla. - samaa
Miksi kummassa ducateja, harrikoita, hondan ökysohvia ja muita nuhapumppuja tai matkapärriä enää edes valmistetaan? Eihän ne kulje mihinkään ja maksaa aivan sikana. Milelstäni ne voisi poistaa markkinoilta ja myydä pelkkiä kilokiksereitä ja kymppiärriä. Jos haluaa matkalle lähteä tavaroiden kanssa niin suosittelen lämpimästi autoa. Moottoripyörä on sitä varten, että mennään kovaa. Se ei saa olla lälläripyörä.
- vain
poika ittelles, äläkä yleistä?
- Italiano
Junallahan pääsee suoraan kuljettaessa lujaa, joskus menin kiinassa 430km/h junalla. Ja kuten tämä Suzukin matala lehmä, niin junakin ajeli mutkat hiljaisesti. Moottoripyörillä ajetaan lujaa. Lällypellet ajelee pusalla 300 suoralla tiellä, mitäs kummaa siinä nyt on? Tulkaa pojat radalle ja tutustukaa Ducatin takavalojen väriin. Ja kun tulette pitkin motaria sillä pusallanne niin katselkaa peiliin ettette jää alle kun joku pyyhkäisee teistä Agustalla ohi.
- T.Urbo
Eihän moottoripyörän ostoa juuri monikaan perustele järkevyydellä.Pyörä usein ostetaan ihan tunnesyistä.Monelle twinien käyntiääni on se mikä pistää ostamaan esim.Ducatin.H-d:n taas moni ostaa nauttiakseen elämäntavasta,joka liittyy ko.pyörämerkkiin.Hayabusalla moni taas prassailee syystä,että hänellä on yksi nopeimmista moottoripyöristä.Jos oikein viisaasti ajattelee,niin eihän moottoripyörä ainakaan Suomessa ole mikään järkevä ostos,eteenkin jos vertaa autoon.Kallis,vaarallinen ja usein epämukavakin.Juuri mitään lompakkoa ja kännykkää suurempaa ei useimmilla katupyörillä pysty kuljettamaan.Ajaessa olet täysin säiden armoilla ym.ym.
Kyllä pyörän hankinnassa hyvin suurta osaa näyttelee siis nuo tunteet!Juuri siitä syystä ja juuri sen vuoksi pyöräily on huonoista puolistaan huolimatta niin mukavaa. - ducatisti
Pakko myöntää että Busa on hieno peli, vaikka ei enää kuuma uutuus olekaan. Tavallaan se myös lopetti keskustelun huippunopeuksista vähäksi aikaa.
Monsteria tai muuta nakua en ehkä huippunopeuskeskusteluun toisi. Mutta kahden Busan hintainen 999 taitaa pudota Busan kyydistä jossain 270:n vaiheilla ellei ennen. En vain tajua missä niin kävisi. Autobaanalla ehkä? Radalla Busa tuskin on nopeampi kuin 999?
Aika monilla on nykyään enemmän maksukykyä kuin kykyä ajaa tappavaa ylinopeutta, ja kun edes kusiaisen huippunopeudet ei tule vastaan radalla tai motarilla, niin ostavat sitten jonkun fiilispyörän jolla voi ajella omia nopeuksiaan. Ei siinä mitään.- Kaos
Honda asetti aivan uudet nopeusstandardit moottoripyörille Blackbirdillään -97.Pari vuotta myöhemmin Suzuki esitteli Hayabusan,joka otti nopeimman tittelin itselleen,kunnes vuonna 2000 Kawasaki vastasi kilpailuun ZX12R-mallillaan.Tämän jälkeen Japanilaiset pyörätehtaat sopivat keskenään,ettei mikään heidän valmistamansa pyörä kulje yli 300:aa todellista nopeutta.Niihin asennettiin nopeudenrajoittimet,eikä nopeusmittari periaatteessa enää nouse yli 299km/h:n.Se,onko Kawasaki livennyt sopimuksesta uudella ZZR1400:lla jää nähtäväksi.Kulkee yli 300,mutta kuinka paljon on vielä epäselvää.Ainakaan Suomessa ilmestyvissä alan lehdissä ei tietoja ole.Tulevassa Bike:ssa tosin nähdään nopeimmat pyörät nopeustestissä ovaaliradalla.Ulkomaisissa lehdissä varmaan vastaavia testejä saattanut jo ollakin?!Oisko nopeuskilpailu alkanut uudestaan??
- mie vuan
mutta jos etsii nopeaa ja mukavaa (uskomatonta, mutta se on mukava pienien muutosten jälkeen) sporttipyörää jolla VOI käydä radalla ja erityisesti jolla 2 matkustaa kamojen kanssa baanalla 200km/h ja kuitenkin omaa hyvän alaväännön ja jolla on kiva ajaa myös mutkapätkiä sekä yksin että kaksin, niin ei taida 999 siihen pystyä.... Lisäksi olen ajanut radalla 999 ja mielestäni se oli aika vaativa verrattuna esim. Apriliaan joka oli mielestäni vakaampi, mutta kuitenkin hyvä kääntymään. Eli ei ne laitteet tee mitään ratakuskia, vaan pitäs myös osata ajaa? Itse ajoin Alastrossa 999:llä ja yli 60v (Matti Salonen) päräytti jollain hornetilla ohi niin että korvissa vaan suhahti...:) Ja kuitenkin olen ajellut mopoilla jo 34v minäkin....
- espi
mie vuan kirjoitti:
mutta jos etsii nopeaa ja mukavaa (uskomatonta, mutta se on mukava pienien muutosten jälkeen) sporttipyörää jolla VOI käydä radalla ja erityisesti jolla 2 matkustaa kamojen kanssa baanalla 200km/h ja kuitenkin omaa hyvän alaväännön ja jolla on kiva ajaa myös mutkapätkiä sekä yksin että kaksin, niin ei taida 999 siihen pystyä.... Lisäksi olen ajanut radalla 999 ja mielestäni se oli aika vaativa verrattuna esim. Apriliaan joka oli mielestäni vakaampi, mutta kuitenkin hyvä kääntymään. Eli ei ne laitteet tee mitään ratakuskia, vaan pitäs myös osata ajaa? Itse ajoin Alastrossa 999:llä ja yli 60v (Matti Salonen) päräytti jollain hornetilla ohi niin että korvissa vaan suhahti...:) Ja kuitenkin olen ajellut mopoilla jo 34v minäkin....
Voi raukkaa. On se kuule Matti S. ajanut monen muunkin paljon tai vähän ajaneen ohi MM sarjoissa aikanaan. Ei se kuitenka mikkä häppee o josei masal pärjä.
- minäkin tarkoitin,
espi kirjoitti:
Voi raukkaa. On se kuule Matti S. ajanut monen muunkin paljon tai vähän ajaneen ohi MM sarjoissa aikanaan. Ei se kuitenka mikkä häppee o josei masal pärjä.
että JOS osaa ajaa, niin osaa. Laitteilla voi tietenkin tilannetta muuttaa jonkin verran, mutta kun näillä palstoilla on vain niitä huippukuskeja jotka tietävät rata-ajosta kaiken ja ovat nopeita, niin halusin vain huomauttaa että mikä on todellisuus.....
- ducatit
on ihan hanurista. Mokomakin helistin, ja tolla hinnalla saa parempaakin. Tosin voihan sitä ducatin ostaa jos välttämättä haluaa mutta en kyllä ymmärrä miksi kun löytyy parempiakin vermeitä... ja halvemmalla.
Niin ja ne desmoventtiilit... ne vasta perseestä on.- mutta älä kitise täällä
osta sä niitä halevempia vermeitä ja ole onnellinen vai oletko sittenkään kun pitää täällä itkeä ja kiukutella.
Taitaa poikaa vaan ottaa pattiin ku Ducatit kiertää kasia sen niiden bussien ympärillä.
Mieltä korpee ja itkuksi pistää Ducatien ylivoima, muuten ei voi ymmärtää tätä katkeraa bussipoikien tilitystä Ducatiryhmässä.
No koittakaa kestää vielä hetki ni lumet tulee ja pääsette laskee pulkalla. - kloppi....
mutta älä kitise täällä kirjoitti:
osta sä niitä halevempia vermeitä ja ole onnellinen vai oletko sittenkään kun pitää täällä itkeä ja kiukutella.
Taitaa poikaa vaan ottaa pattiin ku Ducatit kiertää kasia sen niiden bussien ympärillä.
Mieltä korpee ja itkuksi pistää Ducatien ylivoima, muuten ei voi ymmärtää tätä katkeraa bussipoikien tilitystä Ducatiryhmässä.
No koittakaa kestää vielä hetki ni lumet tulee ja pääsette laskee pulkalla.se on muuten joku muu joka itkee ja kitisee... lueppas edellinen viestisi...
Ei ole bussia eikä ducatia, löytyy paljon parempaa... eikä helise kytkin.
Mennään muuten tosiaan talvella laskemaan pulkallakin jos vaan lunta piisaa. - haluaisit
ajaa ducatilla, mutta lompsa ei anna periksi muille niin huokeaa harrastusta. Siksi siis ruikutat täällä "helistimien" kalleudesta ja olet vakaasti sitä mieltä, että halvemmalla saa parempiakin. No sitten suosittelen ostamaan sen halvemman sorsapillin kuuloisen japsiduidan jolla sahaat ylpenä, kuin teiden ritari.
- ducatisti
haluaisit kirjoitti:
ajaa ducatilla, mutta lompsa ei anna periksi muille niin huokeaa harrastusta. Siksi siis ruikutat täällä "helistimien" kalleudesta ja olet vakaasti sitä mieltä, että halvemmalla saa parempiakin. No sitten suosittelen ostamaan sen halvemman sorsapillin kuuloisen japsiduidan jolla sahaat ylpenä, kuin teiden ritari.
Eipä nyt mennä provosoitumaan. Vaikka itse ajelen Ducatilla, niin Busa on ainakin minusta tosi hieno peli ja nykyhinnoilla aika varteenotettava valinta jos tuollaista mukavaa ja tehokasta kilometrinnielijää kaipaa. Sen muotoilu on alusta asti jakanut mielipiteitä, mutta kyllä se ainakin minua miellyttää.
- nyt löytyi
ducatisti kirjoitti:
Eipä nyt mennä provosoitumaan. Vaikka itse ajelen Ducatilla, niin Busa on ainakin minusta tosi hieno peli ja nykyhinnoilla aika varteenotettava valinta jos tuollaista mukavaa ja tehokasta kilometrinnielijää kaipaa. Sen muotoilu on alusta asti jakanut mielipiteitä, mutta kyllä se ainakin minua miellyttää.
yhtäläisyyttä HD ja Ducatikuskien välillä. Samanlaisia herneneniä ja ruikuttimia. No pyörien hintalaatusuhdekin yhdistää.. eli matala on. Liekö sillä suoraan vaikutusta mielialaan ja ruikutuksen määrään?
- ducati 851
ducatisti kirjoitti:
Eipä nyt mennä provosoitumaan. Vaikka itse ajelen Ducatilla, niin Busa on ainakin minusta tosi hieno peli ja nykyhinnoilla aika varteenotettava valinta jos tuollaista mukavaa ja tehokasta kilometrinnielijää kaipaa. Sen muotoilu on alusta asti jakanut mielipiteitä, mutta kyllä se ainakin minua miellyttää.
Ihmettelen tätä keskustelua Ducatin ja Hayabusan paremmuudesta. Meiltä löytyy mölemmat eikä niitä voi millään lailla edes verrata toisiinsa... Mulla on 851 Ducati ja emännällä on sekä Ducati että Hayabusa...
Ei olla saatu mitää maailmaa suurempaa riitaa aikasiks vaikka molemmat seisoo tossa pihalla...ainakin sillon kun ei olla tienpäällä :)
- duce851
aja ensin sillä busalla mutkatiet täysillä kutonen pesäs ja tule sit vasta puhumaan noista huippunopeuksista.itsee henk. kohtasesti jurppii noi huippunopeus puheet kun keskinopeus on se mikä ratkaisee. ts:suoralla paanalla ajaa kuka tahansa pusasta kaikki tappiin,kokemusta on.
- jaaha....
Taitaa olla aika loivia mutkia tai sitten sulla on tosi lyhyet välitykset. Ja miksi pitäsi ajaa kutosella kun busalla riittää kolmonen tuonne 220 nopeuksiin....?
Keskustelun avaaja ehkä kirjoitti hieman väärin, kun luultavasti hän tarkoitti että busseja ja bläkkäreitä saa nykyään lähes puoli-ilmaiseksi ja samalla tulee aika paljon lisää voimaa...
Mutta se millä kukakin ajaa, ei kuulu kenellekään.
- Bartti
Itsellä on 900 sport -02. Maksoi aikoinaan, noin 14tk€. Kulkee suoraa jotain 210-220, kai.. En ole kokeillu. Mutta radalla ajellessa Busat, Blacbirdi ja ZX12R:t pyörii jaloissa.. Ihme homma :-)
- Busa hajalla?
On tää kumma maa! Voisi kuvitella, että jos omaan (?) mopoonsa on tyytyväinen, myhäilisi vaan ihan issekseen ja pitäisi turpansa kiinni, mutta ei!Vääränmerkkisen/mallisen/värisen/kokoisten/ikäisten/jnejne harrastajille pitää vaan aukoa lärviä (harvemmin toki livenä..), ja julkituoda kaikin (sinänsä rajallisin) keinoin ja taidoin, kuinka onneton onkaan se tunari, joka on valinnut ajokikseen TOISENLAISEN pyörän kun on (?) itsellä. Voi voi! OIKEAT prätkäharrastajat kuitenkin onneksi lienevät enimmäkseen sitä mieltä että tärkeintä ei ole, millä ajat vaan että ajat! Tietystikin se MITEN ajat, on taas oma neuvonnan aiheensa... Ainakin näillä palstoilla.
- twinin jytke
ajavat kesäisin mutkaisillateillä,eivät suinkaan täälä keskustelupalstoilla.
mutta kumminkin nyt on ehkä kaikkien aikojen makein ducati 1098 ilmestynyt
- Kai Ehkä
Hayabusan hinnalla saa myös aimo pläjäyksen keskiolutta, muutaman tonnin pala- tai hienoa sokeria, usean kuorma-autollisen ylivuotista leppähalkoa, helevetin monta paria sukkahousuja, elokuvissa sillä hinnalla kävisi tuhansia kertoja, kuten myös Linnanmäellä tai Kansallismuseossa. Kun taas uutta Rolls Roycea sillä ei saisi, eikä omakotitaloa. Ei myöskään valtamerilaiva taitaisi irrota, eikä edes lentokone. Mutta olisiko sittenkin sijoitettava se raha lomaosakkeisiin?
- SEKAANTUKO
MIESTEN ASIOIHIN!!!
- Eri vehkeet eri hommiin..
On tullu kokeiltua tälläistä.H-busa kyllä kulkee kuin nato ohjus ,ei siinä mitään mutta aikakin täällä Saksan pikkuteillä ei mitään jakoa mun Ducatille (SS1000).Busa on pirun raskas taiteltava yms. yms.. Baanalla tilanne tietenkin toisinpäin.Ja ihan oikeesti hyvät motoristit siellä Suomessa, mistä siellä löytyy latua ajaa pitkää siivua 300 vauhdilla.Taitaa olla aika harvassa ne paikat? Ja eihän siellä saa ajaa ku 120km/h..Ja se jenkkipojan kaasuturbiini KATUpyörä kulkikaan jotain 428km/h..Et on oikeesti Busastakaan mihinkään?
- Unsci
jes dösä on kiree, hintansa väärti
- tullee
Onhan Dukati sentään moottoripyörä jonkin japanialaisen verrattuna.Hei
- pääasia
Yksinkertaiset ostaa tehon takia..maassa jossa on 100km kattopeus !
- Urkki
Missä maassa on 100km:kattonopeus??
- jukka_Duca
Mulla oli ennen Suzukin GSX-F ja nyt Ducatin 749. Täysin eri fiilis ja tuntuma on ajossa. En ole ajanut Hayahusalla, mutta en uskoisi siinä olevan 749:n dynamiikkaa kaarteissa ( liian raskas siihen, mutta varmasti mainio varsinkin isommalle miehelle maantieajoon.)
Ja kyllä tuo Ducan 749:n kin 260 km/h riittää mulle aika monelle enkä ole toisten jalkoihin jäänyt silläkään. - jukka_moto3
Itsekin joskus katselin ns. sillä silmällä tuota Busaa...mut kaveri sanoi sen näyttävän lehmältä ;-) Ja itse asiassa samaa näköä siinä onkin. Et en ottais..en enää.
- tiedän
ducati ostetaan,kun halutaan näyttää ,että minullä on hieno ja kallis moottoripyörä!
Suuri osa ducatikuskeista ei hallitse pyöräänsä.- oikeilla jäljillä
Saanko täsmentää hiukan: Ducati ostetaan silloin kun halutaan Ducati, Suzuki ostetaan silloin kun halutaan Suzuki. Molemmat kelpo pyöriä.
- Lopullinen
oikeilla jäljillä kirjoitti:
Saanko täsmentää hiukan: Ducati ostetaan silloin kun halutaan Ducati, Suzuki ostetaan silloin kun halutaan Suzuki. Molemmat kelpo pyöriä.
Päätelmä lukiessani juttujanne on, että tuntuu pikku-ukot kirjoittelevan.Jos ei jaksa isoa pyörää hallita niin on tyytyminen pienempään, vaikka kuinka
v.....aa. Eikös punttisali ole nyt IN? - Suiza-Man
Lopullinen kirjoitti:
Päätelmä lukiessani juttujanne on, että tuntuu pikku-ukot kirjoittelevan.Jos ei jaksa isoa pyörää hallita niin on tyytyminen pienempään, vaikka kuinka
v.....aa. Eikös punttisali ole nyt IN?Niinpä niin.Kädenvääntö jatkuu varmaan maailman
tappiin saakka.Makuasioista voi kiistellä,ja ottaa
yhteen ja niin pitääkin.En vedä köyttä puoleen jos
toiseen.MP-asentajana ja motoristina 70-luvun alun
vuosilta tähän päivään asti kokee ja näkee jotain.
Japsi on arkisen luotettava,joskus hyvännäköinen.
Italiaano on aina kaunis,harvoin luotettava.
- Motonomi
Saa siis ihan oikean moottoripyörän käytettynä. Vai mitä tuo otsikko tarkoitti?
- Lady Duca
Ducatissa on fiilis ja mahaa kouraisee ja vaikka mitä kun kuuntelee pepun alta niiitä ääniä =) AH!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1394279- 892069
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152041Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi641745Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541492Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1391475VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021362- 741266
- 981201
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181090