ranskalaiset töykeitä?

suomineito

Maaliskuussa lähtö Pariisiin!! :)) onkohan ajankohta millanen? vettä varmaan sataa..

mutta sitä kysyisin, että ovatko ranskalaiset (naiset) töykeitä? mulla on sellanen kuva, että ne kipittää korkkokengät jalassa nokka pystyssä eikä katokkaan päälle:D entä millaisia ovat joissain muotiliikkeissä myyjät, kun tällainen "tavis" menee ostoksille? :)

kiitos:)

19

3478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osa ei.

    • Boucle d'or

      Pariisissa on varmaan jo kevättä ilmassa maaliskuussa :-).

      Ranskalaiset eivät ole sen töykeämpiä kuin muutkaan eurooppalaiset, hieman liian kansallistuntoisia tosin. Pariisilaiset ovat muiden ranskalaisten puheissa arrogantteja, mutta omat kokemukset ovat olleet aina hyviä. Kunhan muistaa pari sääntoä! Muista AINA tervehtiä esim. kauppaan astuessasi. Käytä sanoja bonjour, merci, s'il vous plait ja au revoir tuhlailevasti (Pardon-sanalla pääsee myös jouhevasti liikkumaan tungoksessa). Jos et tervehdi ja ole kohtelias, ei myöskään sinulle olla kohteliaita.

      Muotiliikkeistä en tiedä, mutta vaateliikkeitä on kaikentasoisia ja palvelu varmasti vaihtelee. Pariisissa näkee yhtä paljon lenkkareita kuin korkokenkiäkin.

      Bon voyage!

      • suomineito

        Juu eli kiitos vinkeistä! :) tuli tuosta mieleen eräs tapaus kun olin Espanjassa.. olin kohtelias ja hymyileväinen kun tein kauppaa paikallisen kanssa.. hinta silti oli aika pilvissä.. osaan kuitenkin hieman espanjaa.. kun aloin puhumaan paikallista kieltä, hinnat tuntuivat tippuvan sitä mukaa mitä enemmän puhuin:D (vaikka espanjan kielentaitoni ei todellakaan ole hyvää) kai paikalliset arvostavat, jos edes yrittää sönkätä heidän äidinkieltään.. en tiedä..


      • Fr.

        Heips
        Kävin perheeni kanssa reilun viikon lomalla Pariisissa heinäkuun alussa. Olen opetellut jonkin verran ranskaa ja osaan tervehtiä ja esittää haluamani asian yksinkertaisesti paikallisella kielellä. Ja oikein hienoin sanakääntein kerroin ravintolan hovimestarille ranskan kielen opintojeni olevan hivenen vaiheessa, joten olisiko mahdollista vaihtaa hienosta kielestänne keskustelukieli vaikkapa englanniksi, saksaksi, espanjaksi tai ruotsiksi. Lopputulos ensin niin palvelualttiista hovimestarista vaihtui välittömästi hyvin kireän oloiseksi ja hän alkoi selittää hyvin nopeasti omalla kielellään jotain, josta en ehtinyt montaakaan sanaa tajuta. Lopuksi eteeni työnnettiin kulunut A4-arkki jossa luki "closed", tätä lappua hän näytti minulle ja saattoi meidät pois ravintolasta. Ovella kerroin hänelle hymyillen olevan viisasta ilmoittaa myöskin muille ravintolassa oleville asiakkaille paikan äkillisestä sulkeutumisesta :) ja tietysti kannattaisi oveen vaihtaa sulkemisaika klo 23.00:sta klo 13.25:een. Huh, en muista ihan heti koskaan törmänneeni moiseen ukkeliin missään päin maailmaa. Ja tämä toistui kolmessa ravintolassa ihan keskustassa. Ainakin opin, etten viitsi mennä Pariisissa ravintolaan, jossa ei jo ovella ilmoiteta palvelusta eri kielillä. Tällä en yritä yleistää tätä koskemaan kaikkia Ranskalaisia, mutta on hyvä tietää etukäteen mitä saattaa olla odotettavissa. Kaikenkaikkiaan kuitenkin aivan mahtava reissu.

        H.R


      • kun...
        Fr. kirjoitti:

        Heips
        Kävin perheeni kanssa reilun viikon lomalla Pariisissa heinäkuun alussa. Olen opetellut jonkin verran ranskaa ja osaan tervehtiä ja esittää haluamani asian yksinkertaisesti paikallisella kielellä. Ja oikein hienoin sanakääntein kerroin ravintolan hovimestarille ranskan kielen opintojeni olevan hivenen vaiheessa, joten olisiko mahdollista vaihtaa hienosta kielestänne keskustelukieli vaikkapa englanniksi, saksaksi, espanjaksi tai ruotsiksi. Lopputulos ensin niin palvelualttiista hovimestarista vaihtui välittömästi hyvin kireän oloiseksi ja hän alkoi selittää hyvin nopeasti omalla kielellään jotain, josta en ehtinyt montaakaan sanaa tajuta. Lopuksi eteeni työnnettiin kulunut A4-arkki jossa luki "closed", tätä lappua hän näytti minulle ja saattoi meidät pois ravintolasta. Ovella kerroin hänelle hymyillen olevan viisasta ilmoittaa myöskin muille ravintolassa oleville asiakkaille paikan äkillisestä sulkeutumisesta :) ja tietysti kannattaisi oveen vaihtaa sulkemisaika klo 23.00:sta klo 13.25:een. Huh, en muista ihan heti koskaan törmänneeni moiseen ukkeliin missään päin maailmaa. Ja tämä toistui kolmessa ravintolassa ihan keskustassa. Ainakin opin, etten viitsi mennä Pariisissa ravintolaan, jossa ei jo ovella ilmoiteta palvelusta eri kielillä. Tällä en yritä yleistää tätä koskemaan kaikkia Ranskalaisia, mutta on hyvä tietää etukäteen mitä saattaa olla odotettavissa. Kaikenkaikkiaan kuitenkin aivan mahtava reissu.

        H.R

        jahkailee sen tilauksen kanssa, niin ravintola menee kiinni.
        13.25 tuskin enää missään mielellään otetaan tilausta vastaan, kun huomataan että on hitaammanpuoleista porukkaa liikkeellä. Kokki lähtee himaan viimeistään klo 14.


      • Fr.
        kun... kirjoitti:

        jahkailee sen tilauksen kanssa, niin ravintola menee kiinni.
        13.25 tuskin enää missään mielellään otetaan tilausta vastaan, kun huomataan että on hitaammanpuoleista porukkaa liikkeellä. Kokki lähtee himaan viimeistään klo 14.

        Heh, tuohan onkin jo melkoista selvännäköä. Tarkoitatko, että tämä hovimestari näki jo heti etten pysty tilausta tekemään alle kymmenen tunnin ?
        Kyseinen ravintola oli vielä 23.30 avoinna kun siitä vielä hotellille mennessä ohi kävelin.

        H.R


      • on nimittäin
        Fr. kirjoitti:

        Heh, tuohan onkin jo melkoista selvännäköä. Tarkoitatko, että tämä hovimestari näki jo heti etten pysty tilausta tekemään alle kymmenen tunnin ?
        Kyseinen ravintola oli vielä 23.30 avoinna kun siitä vielä hotellille mennessä ohi kävelin.

        H.R

        ruoka-ajat:
        noin 12-14
        noin 19.30-23.30
        muina aikoina kokit ja tarjoilijat eivät ole töissä.


      • Fr.
        on nimittäin kirjoitti:

        ruoka-ajat:
        noin 12-14
        noin 19.30-23.30
        muina aikoina kokit ja tarjoilijat eivät ole töissä.

        Kappas, en olekaan huomannut että Ranskassakin on olemassa ruokailuajat. Tuon olen kylläkin muualla maailmassa havainnu, jopa täällä Suomessa. Tuosta mainitsemastani ravintolasta oli kutakuinkin kymmenen minuutin kävely La Marbeul-nimiseen paikkaan. (kirjoitusasusta nimen suhteen en ole täysin varma)
        Siellä oli lounasajaksi merkitty 12.00-15.00, ja myös ilmoitettu muunkielisestä palvelusta kuin vain heidän äidinkielellään. Viivyimme johonkin likemmäs klo 16.00 asti, eikä meitä tultu ajamaan pois ja tarjoilijat olivat kyllä paikalla. Toki heillä on oma tyylinsä aukioloaikojen suhteen erikoisesti ruokakauppojen osalta. Kyse oli kuitenkin lähinnä siitä miten palveluammatissa oleva esittää asiansa asiakkaalle. Oletko sitä mieltä että puhtaasti ranskaa osaamattomalle voi huoletta ruveta karjumaan ? Tässä viimemainitussa paikassa palvelu oli mielestäni erittäin hyvää, vaikkakin ruokailu tuli melko arvokkaaksi. Minun osalta kommentointi loppuu tähän.

        H.R


      • suomineito
        Fr. kirjoitti:

        Heips
        Kävin perheeni kanssa reilun viikon lomalla Pariisissa heinäkuun alussa. Olen opetellut jonkin verran ranskaa ja osaan tervehtiä ja esittää haluamani asian yksinkertaisesti paikallisella kielellä. Ja oikein hienoin sanakääntein kerroin ravintolan hovimestarille ranskan kielen opintojeni olevan hivenen vaiheessa, joten olisiko mahdollista vaihtaa hienosta kielestänne keskustelukieli vaikkapa englanniksi, saksaksi, espanjaksi tai ruotsiksi. Lopputulos ensin niin palvelualttiista hovimestarista vaihtui välittömästi hyvin kireän oloiseksi ja hän alkoi selittää hyvin nopeasti omalla kielellään jotain, josta en ehtinyt montaakaan sanaa tajuta. Lopuksi eteeni työnnettiin kulunut A4-arkki jossa luki "closed", tätä lappua hän näytti minulle ja saattoi meidät pois ravintolasta. Ovella kerroin hänelle hymyillen olevan viisasta ilmoittaa myöskin muille ravintolassa oleville asiakkaille paikan äkillisestä sulkeutumisesta :) ja tietysti kannattaisi oveen vaihtaa sulkemisaika klo 23.00:sta klo 13.25:een. Huh, en muista ihan heti koskaan törmänneeni moiseen ukkeliin missään päin maailmaa. Ja tämä toistui kolmessa ravintolassa ihan keskustassa. Ainakin opin, etten viitsi mennä Pariisissa ravintolaan, jossa ei jo ovella ilmoiteta palvelusta eri kielillä. Tällä en yritä yleistää tätä koskemaan kaikkia Ranskalaisia, mutta on hyvä tietää etukäteen mitä saattaa olla odotettavissa. Kaikenkaikkiaan kuitenkin aivan mahtava reissu.

        H.R

        Olipas töykeää palvelua! en voi uskoa! jos minulle oltaisiin tuollasia lomalla, varmana sanoisin takaisin! itse olen tottunut hyvään palveluun ja YSTÄVÄLLISIIN ihmisiin (turkki, thaimaa, kreikka..) ja mitkä ihmeen "ruoka-ajat", niin kuin joku kirjoittaja kertoi... (?) äh, kyllä ravintolassa pitää kokin olla paikalla kun asiakkaita tulee:) no joo... kiitos kommenteista!! :))


      • maassa maan tavalla
        suomineito kirjoitti:

        Olipas töykeää palvelua! en voi uskoa! jos minulle oltaisiin tuollasia lomalla, varmana sanoisin takaisin! itse olen tottunut hyvään palveluun ja YSTÄVÄLLISIIN ihmisiin (turkki, thaimaa, kreikka..) ja mitkä ihmeen "ruoka-ajat", niin kuin joku kirjoittaja kertoi... (?) äh, kyllä ravintolassa pitää kokin olla paikalla kun asiakkaita tulee:) no joo... kiitos kommenteista!! :))

        Espanjassa ja Italiassa on myös ravintoloissa ruokailuajat, aivan kuten Ranskassakin. Ravintolat pitävät auki lounaan ajan ja sitten sulkevat ravintolan. Ravintola avataan taas päivällisen ajaksi. Aivan normaalia käytäntöä monessa etelä Euroopan maassa. Kahvilat ja pikaruokapaikat taas pitävät usein auki koko päivän.

        Perussääntö on jos näet ravintolan pöytien olevan katettuja valmiiksi valkoisilla liinoilla ja lautaset, lasit ja haarukat ja veitset jo valmiina pöydillä niin silloin on kyse juuri edellä mainistemasta ravintolasta.

        Noihin ravintolohin on myös mieluiten varattava pöytä. Ranskassa Brasseriat ja Bistrot ovat juuri tämän laisia ravintoloita. Ravintolaan ei sovi myöskään mennä kuinka tahaansa pukeutuneena. Miehillä on oltava puvuntakki ja kravatti ja naisilla siisti puku, leninki tai hame ja jakku. Eikä sinne ravintolaan viedä kauppakasseja eikä muita vehkeitä mukaan. Ravintolan asiakkaat tulevat suurin piiretin samaan aikaan ravintolaan ja syövät menun, alkupalan, pääruuan ja jälkiruuan suunnilleen samaan aikaan. Asiaton käyttäytyminen koetan sivistymättömyytenä ja häriköintinä. Joten maassa maan tavalla, on ainakin parasta yrittää.

        Itse en mene noihin ravintoloihin juuri niitteen jäykkyyden takia vaan syön kahviloissa ja viinibaareissa tai pikaruokaloissa. Kalliiksi tulee myös noissa ravintoloissa. Joten sehän on oma valinta missä syö.

        Pariisissa on hyviä ravintintoloita esim. Museo Orsayssa, tvaratalo Samaritairen kattoterassilla ja Centre Pompidoussa. Niissä voi syödä rennommin joten suosittelen.

        Halleilta löytyy vaikka kinka paljon ravintoloita ja pikaruokapaikkosja, monet auki koko yön.

        Au Pied de Cochon, 6 Rue Coquilliere, aivan Hallien pohjoispuolella on auki yötä päivää ja sieltä löytyy ruokaa jokaisen makuun. Se on myös halpa ruokapaikka.

        Bon Appétit!


    • CMP

      Ranskalaiset ovat törkeitä, sukupuoleen katsomatta. Meidän piti olla viikko Ranskassa, mutta päätettiin typistää se neljään päivään. En eläissäni ole ollut maassa, jossa: ihmiset on äärimmäisen töykeitä, ruoka on ala-arvoista (suosittelen Mc Donaldsia), hotellit hirveitä murjuja (myös 4 tähden) ja kaikki maksaa aivan kauheasti. Veikkaampa, kun menet Pariisiin, niin kaikki glamour katoaa viimeistään tunnin kuluttua.

      Pari esimerkkiä: mennään neljän tähden hotelliin kysymään huonetta. Respan tyttö sönköttää Ranskaa ja me Englantia/Suomea takaisin. Viiden mituutin jälkeen hän osoittaa ovea. Ovelta kuuluu, kun hän puhuu täydellistä Englantia tarjoilijan kanssa...siis puhdasta vittuilua.

      Toinen esimierkki on todella hienosta pizzeriasta, josta tilattiin pizzat. Puolen tunnin odotuksen jälkeen saadaa pizzat, joiden pohja on puoleen väliin palanut mustaksi ja päältä täysin raaka. Kun huomautan asiasta niin tarjoilija hakee kokin, joka haukkuu meitä tyhmiksi saksalaisiksi. Maksettiin ja jättiin paskat siihen. Onneksi parin sadan metrin päässä oli Mc Donalds, josta saatiin ensimmäisen kerran ruokaa Ranskassa...

      Tämmöistä touhua kun katsottiin neljä päivää joka asiassa, niin päätettiin ottaa suunnaksi itä ja Italiasta löytyi palvelua, yösijaa ja kunnon ruokaa...

      • menja

        "Ranskalaiset ovat törkeitä, sukupuoleen katsomatta."

        Juuri näin, ihan ilman mitään yleistyksiä.;D

        "En eläissäni ole ollut maassa, jossa: ihmiset on äärimmäisen töykeitä, ruoka on ala-arvoista (suosittelen Mc Donaldsia), hotellit hirveitä murjuja (myös 4 tähden) ja kaikki maksaa aivan kauheasti."

        - Et ole koskaan tainnut tutustua tallinnalaiseen "palvelukulttuuriin"..? ;)
        - Ranskan hintatasoa pidän yleisesti edelleen edullisempana kuin Suomen. Pariisissakin pitää tietysti tietää missä käy.
        - Ranskalainen ruoka on erilaista kuin suomalainen ruoka ja siinä arvostetaan erilaisia asioita. En silti itsekään ole mikään ranskalaisen keittiön ylin ystävä.

        "Respan tyttö sönköttää Ranskaa ja me Englantia/Suomea takaisin. Viiden mituutin jälkeen hän osoittaa ovea. Ovelta kuuluu, kun hän puhuu täydellistä Englantia tarjoilijan kanssa...siis puhdasta vittuilua. "

        Tämä oli ranskalaista huumoria parhaimmillaan.;)

        Tai ehkä hän ei ymmärtänyt että yrititte puhua englantia?;)

        "Onneksi parin sadan metrin päässä oli Mc Donalds, josta saatiin ensimmäisen kerran ruokaa Ranskassa..."

        Mitäh, puhuivatko ne muka englantia McDo:ssa?:D Oikeasti meinaan aika harvinaista:)


      • CMP
        menja kirjoitti:

        "Ranskalaiset ovat törkeitä, sukupuoleen katsomatta."

        Juuri näin, ihan ilman mitään yleistyksiä.;D

        "En eläissäni ole ollut maassa, jossa: ihmiset on äärimmäisen töykeitä, ruoka on ala-arvoista (suosittelen Mc Donaldsia), hotellit hirveitä murjuja (myös 4 tähden) ja kaikki maksaa aivan kauheasti."

        - Et ole koskaan tainnut tutustua tallinnalaiseen "palvelukulttuuriin"..? ;)
        - Ranskan hintatasoa pidän yleisesti edelleen edullisempana kuin Suomen. Pariisissakin pitää tietysti tietää missä käy.
        - Ranskalainen ruoka on erilaista kuin suomalainen ruoka ja siinä arvostetaan erilaisia asioita. En silti itsekään ole mikään ranskalaisen keittiön ylin ystävä.

        "Respan tyttö sönköttää Ranskaa ja me Englantia/Suomea takaisin. Viiden mituutin jälkeen hän osoittaa ovea. Ovelta kuuluu, kun hän puhuu täydellistä Englantia tarjoilijan kanssa...siis puhdasta vittuilua. "

        Tämä oli ranskalaista huumoria parhaimmillaan.;)

        Tai ehkä hän ei ymmärtänyt että yrititte puhua englantia?;)

        "Onneksi parin sadan metrin päässä oli Mc Donalds, josta saatiin ensimmäisen kerran ruokaa Ranskassa..."

        Mitäh, puhuivatko ne muka englantia McDo:ssa?:D Oikeasti meinaan aika harvinaista:)

        "Mitäh, puhuivatko ne muka englantia McDo:ssa?:D Oikeasti meinaan aika harvinaista:)"

        Kyllä ne ymmärtää kun sanoo BigMac and Coca Cola.


    • kotiin matkannut

      Me vietettiin viikko Pariisissa, tultiin viime yönä kotiin.

      Maaliskuun säistä en tiedä, mutta ainakin nyt satoi vettä lähes joka päivä ja oli viileää.

      Kaupunki oli vaikuttava, matkaamme sinne joskus uudestaankin, tuskin enää viikoksi, mutta esim. pitkäksi viikonlopuksi.

      Emme osaa ranskaa, mutta tulimme toimeen englannilla. Ainakin nuoremmat tarjoilijat ym kohteidemme henkilökunnat osasivat englantia, ja kommunikointi onnistui (välillä viittimoilalla tai muuten auttaen). Toki kohteliaat alkutervehdykset ja kiitokset ehkä auttoivat palvelutilanteita, niinhän se on kaikkialla. Välillä tuntui siltä, että ei tule mitään, mutta niin se on mielestäni aina, jos ei kohdemaan kieltä osaa.

      Pariisilaiset osaavat kyllä pukeutua, enkä ihmettele, jos resupellejä katsotaan nenän vartta pitkin, niinhän se on jokapaikassa. Tietty suurkaupungissa on muitakin kulkijoita, mutta pääsääntöiessti oli upeasti pukeutunutta väkeä liikenteessä.

      Me saatiin viikon aikana sekä hyvää, että jossain vähemmän hyvää palvelua, mutta ei valittamista.

      Hyvää matkaa sinulle!

      • Pariisiin matkaaja

        Olen viettänyt Pariisissa reilut kolme viikkoa parissa pätkässä, ranskaa en puhu, enkä juuri ikinä ole saanut huonoa kohtelua. Kaikki apteekin neidistä hovimestariin ovat olleet iloisia ja hyvätuulisia, eikä palvelussa ole ollut valittamista.

        En kyllä ole ollut hankala asiakaskaan, sillä ymmärrän että olen vieraana heidän maassaan enkä vaadi täydellistä englannin kielistä palvelua, koska tiedän että sitä voi olla hankala saada. Vaikka usein olen yllättynytkin heidän kielitaidoistaan. Usein englantia taitamaton on pyytänyt paikalle jonkun joka osaa kieltä, ikinä en ole tullut torjutuksi mistään paikasta eikä kieli ikinä ole ollut mikään ongelma.

        Oma ystävällinen käytös auttaa varmasti, paljon hymyilyä eikä pidä pahastua heti jos tulee väärinkäsityksiä. Pariisissa käy muistaakseni 28 miljoonaa turistia vuodessa, siihen määrään mahtuu jos jonkilaista koppavaa palvelun vaatiaa. Ei siis ihme jos tarjoilijoilla ym. ei riitä kärsivällisyyttä aina. Heillä on varaa valita asiakkaansa, ne ei sieltä lopu. Eikä sieltä ne ravintolatkaan lopu, eli ei kannata liika sydämistyä jos yhdestä saa hieman tylympää kohtelua.

        Luulempa siis että se on hieman asiakkaasta kiinni millaista kohtelua saa. Ranskan ja Suomen tapakulttuurit eroavat toisistaan hyvin paljon, ja on omaa tyhmyyttä jos olettaa Ranskassa, tai missä tahansa muualla asioiden hoituvan samaan tapaan kuin Suomessa, näin ei todellakaan ole.

        Jos haluaa tehdä asiat totuttuun suomalaiseen tapaan, neuvoisin jatkossa matkustelemaan vain Suomen rajojen sisäpuolella.

        Säästä vielä, olin siellä viime maaliskuussa, mutta silloin siellä oli kuulemma normaalia kylmempää. Satoi paljon ja oli kylmä, ehkä 10-15 astetta, pari päivää oli aurinkoistakin. Lehtiä ei ole vielä puissa silloin. Mutta ei Pariisiin mennä sään takia, se lumoaa, satoi tai paistoi. Minun sydämeni ainakin jäi sinne ja palaan sinne varmasti vielä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan..


      • ei kummoista

        Pariisilaiset miehet pukeutuu mielestäni keskivertoa paremmin, mutta naisten pukeutumiseen olen pettynyt, naiset kulkevat siellä mitä kummallisimmissa virityksissä. Tottakai todella tyylikkäitä tapauksiakin löytyy, mutta ei niin paljoa kuin kuvittelin. Pariisissa näkee kaikenlaista pukeutumista, aivan laidasta laitaan, stereotypiat ei tässä kohtaa pidä mielestäni juuri ollenkaan paikkaansa.


      • ehkäpä ei
        ei kummoista kirjoitti:

        Pariisilaiset miehet pukeutuu mielestäni keskivertoa paremmin, mutta naisten pukeutumiseen olen pettynyt, naiset kulkevat siellä mitä kummallisimmissa virityksissä. Tottakai todella tyylikkäitä tapauksiakin löytyy, mutta ei niin paljoa kuin kuvittelin. Pariisissa näkee kaikenlaista pukeutumista, aivan laidasta laitaan, stereotypiat ei tässä kohtaa pidä mielestäni juuri ollenkaan paikkaansa.

        kaikki vastaantulijat olekaan ranskalaisia.

        minun mielestä ranskalaiset pukeutuvat vanhanaikaisesti ja klassisesti.eikä siinä mitään vikaa.


      • onko noin
        ehkäpä ei kirjoitti:

        kaikki vastaantulijat olekaan ranskalaisia.

        minun mielestä ranskalaiset pukeutuvat vanhanaikaisesti ja klassisesti.eikä siinä mitään vikaa.

        Hei kiitti kun kerroit että ne kaikki ei oo ranskalaisia, oisin muuten kuvitellu niin!

        Sä et nyt vissiin ymmärtäny mitä tarkoitin, ei kyse ole klassisesta pukeutumisesta, sehän on oikein tyylikkään näköstä ja sitä näkee yllättävän harvoin siellä. Tarkotin sitä että paljon enemmän näkee sellasta keskivertopukeutumista, ei todellakaan mitään muodin ja tyylin ilojuhlaa, kuten monet kuvittelee. Seuraapa seuraavan kerran kun menet, toteat varmasti aivan saman.


      • Mmlle
        onko noin kirjoitti:

        Hei kiitti kun kerroit että ne kaikki ei oo ranskalaisia, oisin muuten kuvitellu niin!

        Sä et nyt vissiin ymmärtäny mitä tarkoitin, ei kyse ole klassisesta pukeutumisesta, sehän on oikein tyylikkään näköstä ja sitä näkee yllättävän harvoin siellä. Tarkotin sitä että paljon enemmän näkee sellasta keskivertopukeutumista, ei todellakaan mitään muodin ja tyylin ilojuhlaa, kuten monet kuvittelee. Seuraapa seuraavan kerran kun menet, toteat varmasti aivan saman.

        Olen viettänyt Pariisissa enemmänkin aikaa ja myönnettäköön että oheistuksen ei pitäisi vaikuttaa ihmisen arvosteluun mutta kun ei muuta vastaantulijasta tiedä niin arvostelemiseksi menee.Pariisissa ja vielä enemmän Lontoossa olen kummastellut naisten pukeutumista, vaatevalikoimaa olisi pilvin pimein mutta katukuva antaa aivan toisenlaisen käsityksen.Keskivertoisesti suomalaiset nuoret naiset pukeutuvat paljon paljon paremmin!Mutta toisaalta pariisilaisilla onkin ylpeyttä sekä itsetietoisuutta ehkä kuitenkin enemmän eli ehkä heidän ei tarvitse kohentaa egoa vaatetuksin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1663
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1160
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      937
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      65
      822
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      131
      793
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      758
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      751
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      699
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      674
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      629
    Aihe