Yrittäjäystävällisen ja kehittyvän sekä kaikinpuolin monipuolisten palveluiden kaupungin eli Haapaveden Posti-palvelut siirrettiin Siwan tiloihin säästösyistä. Nyt, kun olen useita kertoja asioinut kyseisessä "postissa", oli pakko alkaa antamaan vähän palautetta asiasta.
Joka ikinen kerta, kun olen asiakkaana Postissa ollut, olen joutunut jonottamaan tiskille vähintään 10 minuutin ajan. On täysin KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, että Siwan kassalla ja Postin tiskillä työskentelee vain yksi henkilö! Kassajono ja Postin asiakasjono ovat vielä huvittavasti vastakkain - niinpä siellä tänäänkin oli meitä vaivautuneita ja tuskastuneita asiakkaita kummallakin puolen hiukan hukassa ollutta työntekijää. Ja haapavetiset uteliaimmat saavat ainakin Postiin jonottaessaan tyydytystä tuijottelemalla Siwan kassahihnalle ja miettimällä, että "Jaa, se tuokin ostaa nuin kallista makkaraa eikä käy edes töissä" tai toisinpäin kassalla olijat saavat aitiopaikalta seurata, tuleeko naapurin rouvalle paketti Ellokselta vaiko Hobby hallista :). Ei siis minkäänlaista intimiteettisuojaa.
En voi ymmärtää, miksi Postiin ei ainakin näin alkuajaksi palkattu ihan OMAA työntekijää? Säästösyistäkö? Tänäänkin meitä Postiin jonottaneita lähti jonosta ja luovutti, koska palvelu oli niin tuskastuttavan hidasta. Myös ovelta palasi ihmisiä takaisin nähtyään sekä kaupan että Postin puolella olleet pitkät jonot.
Hitaudenkin ymmärtäisi, jos palvelu olisi muuten ystävällistä ja asiallista, mutta omalle kohdalleni on ainakin sattunut joka kerran Postissa asioidessani epäsiisti ja töykeä asiakaspalvelija. Lisäksi Postissa ei ole ollut tavaraa (pakettipusseja yms.) vaan sieltä on myyty ei-oota.
Toivottavasti Postin palvelut kehittyvät parempaan suuntaan. Nykyisen palvelun laadun ja hitauden huomioon ottaen on melkein sama ajaa vaikka Kärsämäelle Postiin.
Joka ikinen kerta, kun olen asiakkaana Postissa ollut, olen joutunut jonottamaan tiskille vähintään 10 minuutin ajan. On täysin KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, että Siwan kassalla ja Postin tiskillä työskentelee vain yksi henkilö! Kassajono ja Postin asiakasjono ovat vielä huvittavasti vastakkain - niinpä siellä tänäänkin oli meitä vaivautuneita ja tuskastuneita asiakkaita kummallakin puolen hiukan hukassa ollutta työntekijää. Ja haapavetiset uteliaimmat saavat ainakin Postiin jonottaessaan tyydytystä tuijottelemalla Siwan kassahihnalle ja miettimällä, että "Jaa, se tuokin ostaa nuin kallista makkaraa eikä käy edes töissä" tai toisinpäin kassalla olijat saavat aitiopaikalta seurata, tuleeko naapurin rouvalle paketti Ellokselta vaiko Hobby hallista :). Ei siis minkäänlaista intimiteettisuojaa.
En voi ymmärtää, miksi Postiin ei ainakin näin alkuajaksi palkattu ihan OMAA työntekijää? Säästösyistäkö? Tänäänkin meitä Postiin jonottaneita lähti jonosta ja luovutti, koska palvelu oli niin tuskastuttavan hidasta. Myös ovelta palasi ihmisiä takaisin nähtyään sekä kaupan että Postin puolella olleet pitkät jonot.
Hitaudenkin ymmärtäisi, jos palvelu olisi muuten ystävällistä ja asiallista, mutta omalle kohdalleni on ainakin sattunut joka kerran Postissa asioidessani epäsiisti ja töykeä asiakaspalvelija. Lisäksi Postissa ei ole ollut tavaraa (pakettipusseja yms.) vaan sieltä on myyty ei-oota.
Toivottavasti Postin palvelut kehittyvät parempaan suuntaan. Nykyisen palvelun laadun ja hitauden huomioon ottaen on melkein sama ajaa vaikka Kärsämäelle Postiin.
Vastaukset 69
Vanhimmat
jättänyt tuon palautteen SIVASSA olevaan palautelaatikkoon.
mittään, että jättää johonkin vidun laatikkoon jonkun palutteen, ne ei ensinnäkään lue niitä, vaan pyyhivät takapuolensa niillä ja postia ei kiinnosta yhtään mitä ihmiset ajattelevat sen toiminnasta!! se on kuule turha noihin "palautelaatikkoihin" laittaa yhtään mitään. POSTIA EI KIINNOSTA YHTÄÄN!!
...Siwan ja Postin työntekijöille ihan suoraankin. Ajattelin vaan, että jospa tätä kautta tulisi kommentteja muiltakin Postin toiminnasta.
jos soittaisi johonkin postin palvelunumeroon ja tekisi asiasta sinne valituksen. Olen keskustelun avaajan kanssa TÄYSIN samaa mieltä. Myös minä olen tuskissani jonossa tönöttänyt ja kun vihdoin viimein kassalle asti pääsee, tulee jotain tylyä kommenttia. JA: Ne kaupan asiakkaat katsovat hiljaa ja hartaasti kassajonossa. Eihän se tietenkään heidän vikansa ole, mutta olisi kiva jos siinä olisi vaikka joku seinän tapainen.
Olenkin tässä alkanut miettiä, josko jättäisi tuon postin käytön kokonaan (vähenisi jonokin) ja ajaisi vaikka Nivalaan hoitamaan postiasiansa. Varmaan ihan missä tahansa muualla saa parempaa palvelua kuin täällä.
Toista se oli ennen *mummomainen lausahdus* : Postin työntekijät olivat paneutuneet työhönsä ja tykkäsivät työstänsä, se kyllä näkyi. Postin valikoima oli riittävä ja jos jostain syystä jotain ei olisi ollutkaan, olisi asialle varmasti tehty jotain. Asiakaspalvelu oli ihan toista luokkaa.
Tyytymättömyyskin tosin näkyy naamasta. Toisekseen, postin asiakkaiden asiat tuskin kuuluvat virkailijalle, ainakaan niin, että niitä pitäisi koko kaupan kuullen hoilottaa.
on olemassa ratkaisu. Postissa (myös nykyisessä) on seinällä valmiita A4 palautelomakkeita. Päällä on teksti:"Mielipiteesi palvelustamme". Takana on tilaa omille hengentuotteille. Postimaksu on jo maksettu. Sinä voit sen täyttää ja viedä vaikka Nivalaan ja eräs aikaisempi vastaaja kiikuttanee sen Kärsämäelle. Ottakaa kuitenkin huomioon, että oma postimme on avoinna paljon pitempään, kuin em. paikkakuntien!
Todella hoppuisille on olemassa myös palautenumero: 020071000(pvm, mpm).
...kuten sanottu niin kyllä palautetta on annettu joka paikkaan johon sitä on mahdollista antaa. Kiitos tiedoista, jospa niistä on hyötyä jollekin muulle Postin toimintaan ärsyyntyneelle.
Ja vielä kerran; uskoisin, ettei tämän ketjun aloittajan tarkoituksena ollut saada itse kritiikkiä siitä, mihin palautetta tulee antaa vaan yksinkertaisesti kuulla muidenkin mielipiteitä asioista!
Kiitos :-).
tietää mikä on OSOITTEENMUUTOSKORTTI! Ehkä asiasta jotain koulutusta olisi Siwan tytöille tulossa :D
Ja sekin vielä :D :D :D
Osoitteenmuutoskortti on tässä postissa tuntematon käsite! Tiedoksi vain niitä hakeville: vääntäkää rautalangasta, mikä se kortti on.
yhtään vaikka olisit yksi niistä myyjistä. Gröhm. Vastauksesi oli suoraan postin tiskiltä.
myyjä, kuin sinä olet 74v! Itsekin postin toimintaan tyytymättömänä minulla sattuu olemaan näitä palautelappuja pöydälläni!
Lähestymistapani ongelmaan on kuitenkin toinen, sensijaan, että lyttäisin nykyiset palvelut täysin ja uhoaisin muuttamisella naaapurikylän postin asiakkaaksi, haluaisin kehittää täällä olemassaolevaa! Se on pitkässä juoksussa kaikkein viisainta! Ei kai yksi posti voi olla koko elämä!
Näillä mennään, sanoi jääkiekkovalmentaja!
...olenko siis 72-vuotias? :))
nyt on hyvin paljon esimerkkejä täällä Haapavedellä - kaikki palvelut lähtee, ei täällä mitään kehitetä! Ei edes asiakaspalautteella joka on vain pisara meressä.
ainakin kehitystä, kun se on paljon pitempään auki kuin entinen!
tällaiset ja pannaan postilaatikkoon!
olen siis päättänyt olla käyttämättä haapaveden "postia". Pakettini tilaan tästä lähin ärrälle jossa saan iloista palvelua! ja muut postiasiat hoidan naapurikuntien posteissa. Edellisessä OIKEASSA POSTISSA oli miellyttävä asioida palvelun ja valikoiman puolesta, sekä asiakaspalvelijat olivat etenkin ammattitaitoisia. Tähän on Haapavesi menossa minkä tuo nykyinen "posti" näyttää!
tilata R:lle?
...postimyyntifirmojen paketit voi :). Ja tulevatkin jopa kolmessa arkipäivässä perille, siitä saa vielä ilmoituksen kännykkään. Ja palvelu pelaa!
Samaa mieltä...hermot menee ootellessa ja
kun vihdoin on vuoroni työntekijä ei osaa
ja kysyy toiselta ja jonkun mitättömän asiaks-
palautuksen palautus tuottaa ongelmia
Kyllähän minä vanhana martta- ja maalaisliiton jäsenenä koen oikeudekseni saada kunnon palvelua edes näin vanhemmalla iällä.
Minä ja minun sukupolvi ollaan maksettu veroja niin paljon ja tehy työtä, että ei olis uskonu mihin tämä yhteiskunta lopulta menee.
Ei ollu meidän nuoruudessa kännyköitä, ei atk:ta eikä väritelevisioita. Oli vain kovat maataloustyöt ja reipas mieli sekä riuskat kädet.
Ei tullu mieleenkään että joskus vielä kaupassa seisoisin postia odottelemassa juoppojen seassa.
Mutta kyllä herra vielä rankaisee niitä jotka vääryyden tekee, sen tulette tietämään. Minä sanon sen nyt. Huorin tekijöille ja juopoille on kova kohtalo edessä viimeisellä tuomiolla.
Mutta toivon että te nuoriso vielä opitte tavoille ja arvostatte meitä jotka rakensimme tämän maan ja teimme pohjan teidän hyvinvoinnille.
Herran rauhaa teillekin
saatana ei kun jutut paranee voi saatana mitä hurskastelijoiden porukkaa täällä on.Vali vali vali vali.
mieltä. Ensinnäkään en voi ymmärtää, mitä posti tässä säästää! Sillä on käytössä samat vanhat valtion virastotalon tilat, kuin ennenkin sitten Siwan tilat ja työvoima. Lisäksi postin vanhat toimistotyöntekijät on sijoitettu muihin posteihin! Mutta eihän valtion toimia ole aina järkisyillä pystytty selittämään!
Palvelun ynseyttä ja hitautta en aivan allekirjoita. Toki se voisi joustavamminkin toimia, mutta olisko se alkukankeutta, vähän niinkuin nudistileirillä! Jospa se tästä suttaantuu!
Tavaravalikoimasta näyttää kyllä puuttuvan kuvalliset postikortit, joita entisessä oli runsaasti.
Ihan kohtuullisella jonotuksella itse pääsin. Miten käynee sitten kun on Jouluruuhka tai joku äänestys (vai tapahtuuko se jossain muualla?). Vielä en ole mitään pakettipostia saanun mutta siinä yksi vaihtoehto on että tilaa sen R-kioskille. Ja postimerkkejä voi ostaa muualtakin kuin postista. Mutta eiköhän se siitä ala suttaantuun, toivottavasti...
...vaikka tämä ei sinänsä Postin toimintaan liitykään niin on se nyt helevetti että ei kaupassa/postissa enää saa käydä rauhassa! Aina on se juoppokööri pihalla suutaan soittamassa ja kuseksimassa ympäriinsä.
Eikö sille alkkisporukalle voi tehdä mitään? Luulisi sen karkottavan arimmat asiakkaat muihin kauppoihin?
että ne häiritsee. Itse olen kerran toisen kaupan tuulikaapissa "kööränneistä" sedistä maininnut kaikessa ystävyydessä kauppiaalle niin se auttoi. En ole mikään vinkuiikka, mutta haju oli melkoinen niin päätin sanoa että kannattais varmaan häätää ne ulkosalle. Henkilökunnan pitäis reagoida vähän paremmin tuollaisiin, ei ainakaan hyvää mainosta ole.
Siirtäkää posti kirkkoon, jossa asiointi tapahtuisi alttarilla ja isommat paketit voitaisiin noutaa sakastista. Kotiinkuljetukset hoitaisi suntio.
Ja ette palaisi kiirastulessa viimeisellä tuomiolla, te syntiset lampaat.
Ja odotellessa voisi diakonissalta tilata lasillisen talon punaviiniä ja niitä vaaleita aika mauttomia sipsejä.
synnit ja postit?
että synnit postitse?
pitkä odotus ennen kuin pääsin luukulle! Ja myös minua vaivasi se, että kaupan asiakkaat toljotti!
mitä ne toljotti,on kyllä tosi tympiä asioija siellä.
ne toljottaa, että mitä tuo toljottaa :D
sulla auki?
toljotuspaikka, joutas siirtää pois sieltä.
asian!
melko tollotusjonot.
ihmisarkaa porukkaa ei uskalleta postiin mennä jos vaikka sattuu naapuri olemaan samaan aikaan kaupassa.Kyllä olette poloset sairaita oikeita mehtäläisiä, ajatelkaa nyt itsekkin.
että siinä on kaksi jonoa, kaupan ja postin naamakkain. Pakosta näkee toisensa.
Ei liene kiellettyä liittyä kaupan jonoon ja hoitaa postiasia sitä kautta, jos asia häiritsee!
tolkuttomia mullottajia?
postinjono mollottaa.
sinun kai käydä asioimassa siellä? Joka on käynyt, allekirjoittaa kaikki edelliset kommentit. Myyjät ei osaa mitään, joskus molemmat myyjät yrittää touhuta postin ongelmien kimpussa ja kassajono seisoo. Pahinta on kuitenkin tökerö palvelu, yksityisyydestä ei ole tietoakaan, varsinkin jos se vanhempi rouva palvelee, sehän raakkuu suurella äänellään niin että kauppa raikuu. Sanonpahan vain, etten ikinä osannut arvostaa postia ja sen ystävällistä henkilökuntaa tarpeeksi. Silloin pidin niitä palveluja itsestään selvinä.Jos kansalaisadressia kerätään, olisko tuossa jo asiallinen keräyksen paikka?
tai oikeestaan *hyst.naur* :)
mieltä!
Se vanha nainen huutaa, kuin palosireeni! Kuulohan siinä asiakkailta menee! Ei liene enää terveellistäkään, eihän lakikaan salli tuollaista työpaikkamelua!
Kuulosuojaimet mukaan postiin!
mutta kyllä ne tolkulliset ovat pahempia!
takaperin (=selkä edellä)?
oli hyvä idea! Eipä tullut heti mieleen. Kiitos vinkistä :)
tulijat mollottaa!
alkaisikin kulkea seinän viertä selkä muihin päin? Aloittaisi sen heti siellä ulkosalla. Tämähän voisi olla ratkaisu ongelmaan!
Haapavedellä! Toisilla Huutonet, meillä Huutoposti!
Kehitystä ei voi pysäyttää!
pulit sitten seinän veiressä tollottaa.
ollut jo vuosia!
olis alkanut jos POSTIN palvelupiste olisi vietykkin Ylivieskaan. Eiköhän tämä nyt ole kuitenkin paras ratkaisu.
ratkaisu,tosi tyhymä järjestely oli postilta tuo.
tyhmää ratkaisua joudutaan varmasti vielä nielemään.Mutta näillä mennään ei auta vaikka me täällä kuinka vaahdotaan.Asiallinen palaute on toki aina paikallaan mutta täytyy muistaa ettei 1.5 kuukauden aikana voi kaikki sujua sutjakkaasti.
voinu suunnitella vähän paremmin,olisi posti vaikka omana tilana.
systeemit olis voinut tehdä paremminkin mutta postin 1100 asiamiespostiin mahtuu monenlaista yrittäjää.Mutta pitää kuitenkin muistaa miten olis jos nämäkin palvelut pitäisi hakea 30-40 kilometrin takaa.
Välillä posti on toiminut, ja välillä ei. En itsekään suuremmin innostunut Siwassa toimivasta postista.
Mutta: Asialle pitää pystyä tekemään jotakin. Kun tässä tietokoneidemme äärellä istutaan, niin aletaan laittamaan porukalla asiallista palautetta postille, että homma ei oikein toimi. Netin kauttahan se onnistuu helposti. Tuntuisi ainakin, että jotakin niiden täytyy asialle tehdä, jos homma ei toimi. Mitä olette mieltä. Itse taidan heti laittaa vähän kyselyä menemään...
Pannaan vaan porukalla, lähden mielelläni mukaan siihen!
tuota 74. minä panen tuota 72 ta.
melko puutteessa olette kun vanhoja mummoja meinaatte paneskella. Hyi teitä.
Kyllä se mulle sopii, sais vähän kokemusta siitäkin ikäryhmästä. Pannaanko menemään?
kysymys postipalveluista!
voisi nimetä vaikka Tollukka postiksi.
sano paneskelija joko alotetaan.
Mukavahan siellä jonotellessa on näin kesäisin katsella vähäpukeisia naisvartaloita... Tiukkoja runkoja kieltämättä löytyy tästäkin kylästä!
sinusta tuumivan? Siitähän se on kiinni miten katsoo. Vai meneekö töllöttämiseksi (:
Onhan niitä moniakin hyviä tapauksia nähty. Niin vaaleaa kuin tummaa ja tulistakin...
eihän se postin vika ole jos Siwan myyjillä palvelu tökkii.
postin vika kun valitsee tommose paikan.
minunkin lusikkani tähän soppaan iskeä! ;) Itse olin " pöyristyneen järkyttynyt " sen vuoksi, että meiltä loppui Posti!! Siellä henkilökunta oli aivan ihana ja todella ystävällinen. Oli myynnissä oheistuotteita ja paikka oli muutenkin siisti ja oli hyvä asioida. Ei ollut pitkiä jonoja..
Mutta sitä minä en ymmärrä, että täällä, "julkisella areenalla", mollataan Siwan työntekijöitä! Onko se millä lailla heidän vikansa, että Posti päätti siirtyä sinne? En oikein jaksa uskoa, että Siwan työntekijät kynsin hampain vaativat itselleen lisää työtä ja vastuuta. Sitä paitsi, kuka meistä on seppä syntyessään? Hän heittäköön ensimmäisen kiven. Yhtä lailla sinulla ja minulla olisi homma hakusessa, kun uudet tehtävät nakattaisiin eteen. Ei voi olettaa, että heti osaa kaiken kyselemättä! Ja minä ainakin olen tyytyväinen Siwan asiakaspalveluun, ei ole moittimista.
Tietenkin minä toivoisin, että Posti olisi siellä missä ennenkin. Mutta nyt, kun tilanne on mitä on, toivoisin, että me kaikki jaksaisimme odottaa mahdollisista jonoista huolimatta omaa vuoroamme. Pitää ymmärtää, että ajan mittaan homma helpottuu ja työt rutinisoituu! Ja jos on sanottavaa, lähetetään tästä edespäin palaute suoraan Postin " isokenkäisille ", täällä näiden asioiden käsittely aiheuttaa vain pahaa mieltä asianomaisille ja heidän läheisilleen! Jookos? =)
Ja vielä, Siwan/Postin työntekijöille KIITOS! Jaksakaa, kyllä se joskus helpottaa! =)
Ensin mietin pitkään uskallanko näitä keskusteluja käydä lukemassa ollenkaan... Mutta nyt ainakin tiedätte, että mielipiteenne on kuultu.
Jos postin tuleminen siwaan olisi ollut työntekijöistä kiinni, sitä ei varmasti siinä olisi! Mutta valitettavasti ne ovat isommat herrat jotka asioista päättävät, ja niiden jotka työn tekevät on vain sopeuduttava. Ja jos luulette että tädeillä palkka nousee kun tekevät kahta työtä, luulette väärin. Silti, hoidettavana olisi sekä kauppa että posti... ja voin myöntää että molemmat kärsii. Mutta parhaamme yritämme. Ja kyllä se siitä, ajan kanssa.
Työntekijät eivät myöskään mielestäni saaneet tarpeeksi koulutusta postin hommaan. Vakituiset kävivät kahtena päivänä oulussa... ja siinähän kaiken varmasti oppii. Herrojen mielestä kyllä. Itse olen kesätyöntekijä, ja ihan itse olen oppinut sen mitä olen oppinut... Kursseja en ole käynyt, joten asiat voivat alkuun olla hakusassa. Ja mitä muihin työntekijöihin tulee, heille ei esimerkiksi tietokoneen käyttö ole niin itsestäänselvää kuin meille nuoremmille, varsinkaan kun se kone ei ole vielä päivääkään toiminut ongelmitta, kiitos uuden ohjelmiston jota vasta posteissa testaillaan... Kyllähän kaupan puolellakin kone on mutta siinä on täysin erilainen ohjelma, kuten voitte kuvitella. Ja ottakaa huomioon se, että entisessä postissa oli useampi työntekijä etsimässä teidän pakettejanne yms... meitä on siihen hommaan vain yksi, ja sekin jaettuna kaupan kanssa... joten jonot eivät ole mitenkään yllätys...
Pyydänkin kaikilta, jotka ovat kokeneet saaneensa huonoa palvelua, anteeksi! Me todellakin yritämme parhaamme, mutta olemme vain ihmisiä, ja kuten tiedätte ihmiset ovat erilaisia persoonia... Joten yrittäkää ymmärtää.
Voisin kirjoittaa vielä vaikka mitä ja vaikka miten pitkään, mutta täytyy lähteä töihin :) Ehkä jaksan vielä hymyillä tämänkin illan ja palvella asiakkaita... aina se ei ole niin helppoa kun on nukkunut yön huonosti, sillä postilta ei saa aina rauhaa öisinkään. Enkä todellakaan ole ainoa meistä työntekijöistä, joka näkee postin hommista painajaisia... uskokaa tai älkää...