Olen 52-vee ukko, ja tähän ikään ilman mainittavia vaivoja.
Tänä kesänä korvat pyrkivät lukkoon tämän tästä, ja välillä menevätkin. Toisten puhe kuuluu kuin seinän takaa, ja oma puhe kuuluu oudosti pään sisältä. Sisäkorvissa on ikäänkuin paineen tuntu.
Nämä lukkuitumiset ajoittuvat usein fyysiseen rasitukseen.
Mikä avuksi? Pitäisikö mennä tarkistuttamaan, onko vahaa/vaikkua korvissa, ja voiko se ylipäätään tätä aiheuttaa?
Korvat lukossa.
5
2223
Vastaukset
- här
Mulla ajoittain sama ongelma, eli korva menee välillä tukkoon ja oma puhe kuuluu oudosti pään sisältä. Minulla usein tukkeutumisen aiheuttaa fyysinen tai psyykkinen rasitus. Tällainen "kohtaus" kestää max pari tuntia.
Lisäksi kun toinen korva on ollut tukossa syntymästä lähtien (mikrotia), niin tuo toisen korvan ajoittainen tukkeutuminen haittaa tosi paljon. - Emilia Erikoinen
Siis miulla kanssa lukkiutuu nuo korvat rasituksessa. Lukkiutuminen voi kestää 15min tai useamman tunnin. Ja on tosi ikävä, kun mitään ei kuule ja itse on kuin tynnyristä puhuisi. Mistä lie kysymys tässä. Ei pitäisi olla mitään limakalvoturvotustakaan, kun allergioita ei ole todettu. Tälläkin hetkellä vähän ovat korvat tukossa, eivät kuitenkaan täysin.
- kumma juttu
Mistähän johtuu tämäkin vaiva. Lääkäriltä ei saa mitään järkevää vastausta. Oletteko te saanneet selityksen? Kun stressaan ja olen töihin menossa, korvani lukkiintuu ja päässä tuntuu olevan painetta.
Onkohan tämä vaarallista, ettei vaan suoni katkeisi päästä.
AK - Kenny86
kumma juttu kirjoitti:
Mistähän johtuu tämäkin vaiva. Lääkäriltä ei saa mitään järkevää vastausta. Oletteko te saanneet selityksen? Kun stressaan ja olen töihin menossa, korvani lukkiintuu ja päässä tuntuu olevan painetta.
Onkohan tämä vaarallista, ettei vaan suoni katkeisi päästä.
AKitellä ollu jo 4 vuotta tuo sama vaiva.. menee kesällä lukkoon mutta ei aukea millään.. ensin toinen korva sitten toinen.. lääkäreiltä en ole vastauksia saanut.. sanovat että allerginen nuha joka turvottaa korvat tukkoon.. kun päätä kallistaa niin korva aukeaa hetkeisesti.. ärsyttävä vaiva koska se kestää viikkoja.. itse syön cirrus 5mg/120mg allergiseen nuhaan tarkoitettuja debo tabletteja.. niitä kun syö 2-3 viikkoa niin auttaa.. en tiedä onko allergiaa vai mitä.. mutta rasituksen alla ja ja pään ollessa alaspäin vaiva pahenee.. muiden ääni ei kuulu hyvin ja oma puhe kuuluu oudosti pään sisällä aika kovana joten rupean puhumaan hyvin hiljaa kun korvat menee lukkoon.. lääkärit on katsonut monta kertaa korvat eikä ole vaikkua tai likaa ollut..
- sivusta seuraaja
Kenny86 kirjoitti:
itellä ollu jo 4 vuotta tuo sama vaiva.. menee kesällä lukkoon mutta ei aukea millään.. ensin toinen korva sitten toinen.. lääkäreiltä en ole vastauksia saanut.. sanovat että allerginen nuha joka turvottaa korvat tukkoon.. kun päätä kallistaa niin korva aukeaa hetkeisesti.. ärsyttävä vaiva koska se kestää viikkoja.. itse syön cirrus 5mg/120mg allergiseen nuhaan tarkoitettuja debo tabletteja.. niitä kun syö 2-3 viikkoa niin auttaa.. en tiedä onko allergiaa vai mitä.. mutta rasituksen alla ja ja pään ollessa alaspäin vaiva pahenee.. muiden ääni ei kuulu hyvin ja oma puhe kuuluu oudosti pään sisällä aika kovana joten rupean puhumaan hyvin hiljaa kun korvat menee lukkoon.. lääkärit on katsonut monta kertaa korvat eikä ole vaikkua tai likaa ollut..
Vaivojen kuvailun perusteella vaikuttaa allergialta. Siihen viittaa myös tukkoisuuden kausittaisuus. Kokeile allergian hoitoon tarkoitettuja nenäsumutteita ja erilaisia allergialääkkeitä, eri ihmisillä eri lääkkeet toimivat paremmin. Pienet lääkepakkaukset (10 tablettia) maksavat muutamia euroja, joten pienehköllä rahallisella uhrauksella löydät parhaiten toimivat lääkkeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184631Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4982437Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422001Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181909- 811586
- 1461505
- 121186
- 102984
- 124842
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40839