Olen 52-vee ukko, ja tähän ikään ilman mainittavia vaivoja.
Tänä kesänä korvat pyrkivät lukkoon tämän tästä, ja välillä menevätkin. Toisten puhe kuuluu kuin seinän takaa, ja oma puhe kuuluu oudosti pään sisältä. Sisäkorvissa on ikäänkuin paineen tuntu.
Nämä lukkuitumiset ajoittuvat usein fyysiseen rasitukseen.
Mikä avuksi? Pitäisikö mennä tarkistuttamaan, onko vahaa/vaikkua korvissa, ja voiko se ylipäätään tätä aiheuttaa?
Korvat lukossa.
5
2310
Vastaukset
- här
Mulla ajoittain sama ongelma, eli korva menee välillä tukkoon ja oma puhe kuuluu oudosti pään sisältä. Minulla usein tukkeutumisen aiheuttaa fyysinen tai psyykkinen rasitus. Tällainen "kohtaus" kestää max pari tuntia.
Lisäksi kun toinen korva on ollut tukossa syntymästä lähtien (mikrotia), niin tuo toisen korvan ajoittainen tukkeutuminen haittaa tosi paljon. - Emilia Erikoinen
Siis miulla kanssa lukkiutuu nuo korvat rasituksessa. Lukkiutuminen voi kestää 15min tai useamman tunnin. Ja on tosi ikävä, kun mitään ei kuule ja itse on kuin tynnyristä puhuisi. Mistä lie kysymys tässä. Ei pitäisi olla mitään limakalvoturvotustakaan, kun allergioita ei ole todettu. Tälläkin hetkellä vähän ovat korvat tukossa, eivät kuitenkaan täysin.
- kumma juttu
Mistähän johtuu tämäkin vaiva. Lääkäriltä ei saa mitään järkevää vastausta. Oletteko te saanneet selityksen? Kun stressaan ja olen töihin menossa, korvani lukkiintuu ja päässä tuntuu olevan painetta.
Onkohan tämä vaarallista, ettei vaan suoni katkeisi päästä.
AK - Kenny86
kumma juttu kirjoitti:
Mistähän johtuu tämäkin vaiva. Lääkäriltä ei saa mitään järkevää vastausta. Oletteko te saanneet selityksen? Kun stressaan ja olen töihin menossa, korvani lukkiintuu ja päässä tuntuu olevan painetta.
Onkohan tämä vaarallista, ettei vaan suoni katkeisi päästä.
AKitellä ollu jo 4 vuotta tuo sama vaiva.. menee kesällä lukkoon mutta ei aukea millään.. ensin toinen korva sitten toinen.. lääkäreiltä en ole vastauksia saanut.. sanovat että allerginen nuha joka turvottaa korvat tukkoon.. kun päätä kallistaa niin korva aukeaa hetkeisesti.. ärsyttävä vaiva koska se kestää viikkoja.. itse syön cirrus 5mg/120mg allergiseen nuhaan tarkoitettuja debo tabletteja.. niitä kun syö 2-3 viikkoa niin auttaa.. en tiedä onko allergiaa vai mitä.. mutta rasituksen alla ja ja pään ollessa alaspäin vaiva pahenee.. muiden ääni ei kuulu hyvin ja oma puhe kuuluu oudosti pään sisällä aika kovana joten rupean puhumaan hyvin hiljaa kun korvat menee lukkoon.. lääkärit on katsonut monta kertaa korvat eikä ole vaikkua tai likaa ollut..
- sivusta seuraaja
Kenny86 kirjoitti:
itellä ollu jo 4 vuotta tuo sama vaiva.. menee kesällä lukkoon mutta ei aukea millään.. ensin toinen korva sitten toinen.. lääkäreiltä en ole vastauksia saanut.. sanovat että allerginen nuha joka turvottaa korvat tukkoon.. kun päätä kallistaa niin korva aukeaa hetkeisesti.. ärsyttävä vaiva koska se kestää viikkoja.. itse syön cirrus 5mg/120mg allergiseen nuhaan tarkoitettuja debo tabletteja.. niitä kun syö 2-3 viikkoa niin auttaa.. en tiedä onko allergiaa vai mitä.. mutta rasituksen alla ja ja pään ollessa alaspäin vaiva pahenee.. muiden ääni ei kuulu hyvin ja oma puhe kuuluu oudosti pään sisällä aika kovana joten rupean puhumaan hyvin hiljaa kun korvat menee lukkoon.. lääkärit on katsonut monta kertaa korvat eikä ole vaikkua tai likaa ollut..
Vaivojen kuvailun perusteella vaikuttaa allergialta. Siihen viittaa myös tukkoisuuden kausittaisuus. Kokeile allergian hoitoon tarkoitettuja nenäsumutteita ja erilaisia allergialääkkeitä, eri ihmisillä eri lääkkeet toimivat paremmin. Pienet lääkepakkaukset (10 tablettia) maksavat muutamia euroja, joten pienehköllä rahallisella uhrauksella löydät parhaiten toimivat lääkkeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain2719433Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve52821Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2482047Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1061955- 1441457
SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,751456Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1331398Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931016- 71941
- 40848