Rukous & Loitsut

Rukoilija/Loitsija?

Eli mitä eroa on rukouksella ja loitsulla? Vai onko niissä muuta eroa kuin, että loitsu lausutaan vain erillä tavalla, tai silleen?

Onko rukous yhtä vahva kuin loitsu? Että jos pyydän jotain sairautta vaikka joltain pois, niin toimiiko rukous yhtä vahvasti kuin loitsu?

6

905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eroja

      Energian käsittelystähän kummassakin on kyse, mutta käsittelytavat kyllä ovat täysin erilaiset.
      Siinä missä rukoilijat pyytävät jotakin asiaa jumalaltaan rukoilemalla,
      loitsuajat toteuttavat saman asian itse, pyytelemättä mitään.

      Tapojen tehokkuuksista en osaa sanoa juuta enkä jaata, tältä osin minulta puuttuu alan empiirinen tutkimus täysin.
      Näin on, koska käytän vain jälkimmäistä tapaa, mutta se ainakin toimii.

    • Cyberanimal

      nuo rukoukset ja loitsut. Rukoiluun vaan kuuluu hyvin vahvasti myös tämän jumaluuden palveleminen, huomioonottaminen kaikessa. muuten eivät rukoukset oikein toimi. Loitsutkin vaativat taitoa tietää milloin se toimii ja milloin sitä vaan leikkii esim. kynttilöillä ja puhelee mystisiä runoja. Loitsija voi myös olla loitsimatta, eikä loitsujen teho häviä. Rukoilija ei voi olla rukoilematta tai muuten muomioimatta jumaluuttaan, sillä silloin jumaluus katsoo palvojansa kääntäneen selkänsä itselleen ja se tekee samoin.

    • Valerien

      Rukous on pyyntö jollekkin muulle tehdä jotain hänen puolestaan ja toteuttamaan rukoilevan Tahtoa.

      Loitsimisessa itse käyttää energiaa ja Tahtoaan tuloksen saamiseksi.

    • luminara

      loitsulla voit itse (oman tahdonvoimasi kautta) vaikuttaa asioihin, rukouksella vastaavasti pyydät jumaluuksia/jumalaa tai jumalatarta muuttamaan asian haluaamasi suuntaan ilman että itse teet asian hyväksi yhtään mitään. Itse uskon enemmän loitsun voimaan kuin rukoukseen...

      Toki molenpiin pitää varmastikin uskoa jotta ne toimisivat...

    • LightSleeper

      Molempien niistä pitäisi olla yhtä vahvoja tapoja.
      periaatteessa samaa energiaa niissä käsitellään.

    • Goddess Worshipper

      Kummatkin toimivat, sekä rukoukset että loitsut,
      kysymyshän on vaan energioitten käsittelyistä.

      Loitsut kyllä tuntuvat toimivat paremmin,
      koska loitsuissa on aina selvä päämäärä,
      on tietty tahto
      ja tietty voima joka suunnataan juuri tiettyyn asiaan.

      Suuntaaminen pyynnön kautta rukouksella,
      ikäänkuin kulman takaa, ilman tahtoa,
      se ei
      useinkaan näy toimivan kovinkaan täsmällisesti
      vaan energia ikäänkuin hajaantuu.

      Itsekään en rukoile, eli ei ole kokemusta siitä, mutta ystäväpiiriini kuuluu kristittyjä.
      Omat juttuni tuntuvat kyllä toimivan huomattavasti paremmin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1395
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      152
      1111
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      947
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      793
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      291
      730
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      723
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe