Laulun sanat

nainen51

Sattuuko kukaan muistamaan laulun sanoja sellaisesta kappaleesta kuin,Läähätän ja läkähdyn,sen muistan että sen laulaa J.Karjalainen,olisin kiitollinen jos joku kertoo sanat.
En löydä täältä netistä sanoja ainakaan mistään,vaikka kuinka olen yrittänyt etsiä,enkä viitsi ostaa yhden kappaleen takia levyäkään.

14

5032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hammas Peikko

      Tarkoitatko tätä?


      Läähätän ja läkähdyn hyökyessä hyväilyn. Tunne vähän tolkuton polvissa on.

      Henkeäkään saa mä en silmiisi, kun katselen. Pala menee kurkkuhun nähdessäin sun.

      Mä olen vanttera voimapussi kuin vanha kunnon Jukolan Jussi oon. Mä mitään tällaista tilannetta en ole ottanut huomioon.

      Voit panna tankoo sä kylmää rautaa, sataan ja piikkiin sen kyllä ilmaan saan, vaan silti sai tyttö minut kiikkiin, en osaa tempaista ollenkaan.

      Läähätän ja läkähdyn syövereissä syleilyn, syttyessä säteiden katseesi sen.

      Kieleni mä nielaisen, ovenpieleen nojailen saanut akupunktion sydän jo on.

      En edes juhlia linnan pelkää, pukeudun mokkiin tai vaikk rakettiin. Mä tänään hehtaarin pellon raivaan ja lyön sen huomenna pakettiin.

      Kun mua potkaisi polle päähän, mä sanoin määhän jo siitä hevonen. Vaan mitään tässä ei sanat auta, jo jukaulauta mä tiedän sen.

      Läähätän ja läkähdyn, hätäilen ja hengästyn. Sähkövirtavoima sun lamaan saa mun.

      Kurkkuani kakistan, vapisen ja hikoan. Hyytelöä vetelää luuni on nää..."

      • Hammas Peikko

        Ja esittäjä oli Markku Karjalainen...


      • nainen51
        Hammas Peikko kirjoitti:

        Ja esittäjä oli Markku Karjalainen...

        Suuri kiitos teille kaikille vaivan näöstä.
        Tosi ihanaa kun sain nämä laulun sanat,kun sulhon kanssa on mietitty,että miten se laulu oikein menee.
        Tosiaan esittäjä on M.Karjalainen,eikä J.Karjalainen


      • Anonyymi

        Tässä on parempi laulu :)

        1.
        Kristus-kuningas,
        kaikkivaltias,
        joudu, voittoon vie jo valtakuntasi!
        Vielä tuskan maa
        kaipaa, odottaa.
        Milloin on se täynnä tuntemistasi?
        On viety sanaa autuuden
        jo halki vuosisatojen.
        Vielä miljoonat
        yössä kulkevat.
        Milloin valtasuuruutesi kirkastat?

        2.
        Kristus-kuningas,
        yksin voimakas,
        kerran annat koittaa aamun autuaan.
        Auta, että me
        siihen uskomme
        silloinkin, kun yötä kohti kuljetaan.
        Soit tehtävän niin valtavan,
        on vastaan mahti maailman,
        mutta heikkojen,
        meidän köyhien
        väkevyytenä on Herra taivaitten.

        3.
        Kristus-kuningas,
        valtakunnassas
        meidän salli taistella ja kärsiä
        kaiken antaen,
        vaivat kantaen
        saada puhdistusta, voimaa ristiltä.
        Jo ilta tummuu yllä maan,
        siis auta meitä joutumaan,
        ennen kuin on yö,
        päättyy kylvötyö,
        saavut, Kristus, Herra, lopun hetki lyö.




        Pauli Vaalas 1951. Virsikirjan lisävihkoon 1963.


    • Musiikkidiggari

      Tuon kappaleen on viimeksi levyttänyt A.Aallon rytmiorkesteri muutama vuosi sitten. J.Karjalainen ei kyllä ole tuollaista esittänyt, vaan omia sävellyksiään.

    • taxidriver

      Tämä ei ole J.Karjalaisen levyttämä vaan Ahti Karjalaisen.

      • Hörähdystekeehyvää

        Tämä nauratti jo eilen ja nytkin. Hölmöydestään huolimatta jotain vitsinpoikasta siis.


      • Anonyymi

        Hyvä, ett saa nauraa, olipa hassu oivallus!


      • Anonyymi

        Yeap, nauramisessa on jotain terapeuttista - tai itseasiassa aika paljonkin ... - Nm. Kantsii opetella


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Huono witsi. - Nm. Ongelmia(ko?)


    • Anonyymi

      Kuka on söanottanut@ s äveltänyt kyseessä oleva,n laulun

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe