Rippilahja

yöunensa menettänyt

Mikä on ollut mieluisin saamanne rippilahja? Mietin lahjaa pojalle, jolle en ole mitenkään sukua enkä rahaa ja ruusuja haluaisi viedä. Lahja saisi maksaa noin 0-50 euroa.

23

35110

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Phobos

      Mieluisin saamani lahja on ehdottomasti ollut risti... Mutta kerta hintaa 0-50euroa ja risti on yleensa perheen ostos, niin sanotaan että kirja olisi itselleni mieluinen... Kävin riparin tosin 2003...

    • oliko

      Munkin mieluisin lahja oli kyllä ehdottomasti risti! sitten jos en ois saanu raamattua omasta seurakunnasta niin sellasen oisin ehdottomasti halunnu. Tietysti kirjat ja jotkut harrastuksiin liittyvät jutut on aina kivoja!

    • Kirjan saanut

      Rippiristi on se tavallisin lahja, siitä myös tykätään. Itse sain kivan hengellisen kirjan, jonka olen visusti säilyttänyt. Tänä kesänä monet ovat saaneet Tilkkutäkki -levyn, sieltä löytyy nuorille tuttuja riparilauluja. Ehkäpä levy olisi tässä tapauksessa paras ?!

    • yöunensa menettänyt

      Kiitos vastauksista. Rippiristi on ns. kummin lahja, joten sitä en voi hankkia. Kirja oli hyvä idea, kiitos. Myös muita ehdotuksia/ ideoita otetaan edelleen vastaan. Kaksi viikkoa juhliin, joten onneksi olen liikkeellä ajoissa. :)

      • eijaksakeksiänimimerkkiä

        Myös minulle mieluisin lahja oli kultainen risti. Sitä olen kaulassani pitänyt jo lähemmäs neljä vuotta. Ristinhän yleensä ostaa kummi tai oma perhe joten sitä sinä et voi ostaa... Minä sain myös hopeisen rannekorun, josta myöskin olen paljon tykännyt ja sitäkin olen käyttänyt koko tämän ajan. Eli siinä voisi olla yksi ehdotus..? Sellaisen pitäisi saada alle 50 eurolla. Sellaista paksua panssariketju siis tarkoitan. Siihenhän voi vielä tehdä jonkun kaverruksenkin.


      • yöunensa menettänyt
        eijaksakeksiänimimerkkiä kirjoitti:

        Myös minulle mieluisin lahja oli kultainen risti. Sitä olen kaulassani pitänyt jo lähemmäs neljä vuotta. Ristinhän yleensä ostaa kummi tai oma perhe joten sitä sinä et voi ostaa... Minä sain myös hopeisen rannekorun, josta myöskin olen paljon tykännyt ja sitäkin olen käyttänyt koko tämän ajan. Eli siinä voisi olla yksi ehdotus..? Sellaisen pitäisi saada alle 50 eurolla. Sellaista paksua panssariketju siis tarkoitan. Siihenhän voi vielä tehdä jonkun kaverruksenkin.

        Tämä oli hyvä idea.


    • viime kesän riparilainen

      Itse tykkäsin ristin lisäksi paljon myös kirjasta, johon oli koottu kaikenlaisia runoja jotka sopivat eri elämäntilanteisiin. Tosin koska etsit lahjaa pojalle, niin en tiedä miten runot häneen kolahtais..:)

      • yöunensa menettänyt

        Rippijuhlat ovat ajankohtainen aihe, joten en usko olevani yksin lahjapulmien kanssa, joten uskon että hyvä idea lahjaksi. Kiitos.


    • BoMbEr

      tuota, olen ens vuonna menossa ripille ja kun kevaria varten ajattelin pyytää bandit-kypärää rippilahjaksi, niin onko teidän mielestänne tyhmää toivoa noin erikoista, kun kaikki muut käsitykseni mukaan saavat koruja jne.? eli onko päätös täysin minulla?? pliis auttakaa :(

      • täti

        Esim. kevari t. tietokonevarusteet, levyt ym. hyviä lahjoja.


      • yöunensa menettänyt

        Mielestäni tuttavat ja sukulaiset ovat ainoastaan tyytyväisiä, kun saavat/ pystyvät ostamaan jotain mielekästä, tarpeeseen tulevaa.


    • et1990

      yks lahjaks sopiva ois ainakin toi tilkkutäkki cd-levy

    • sain

      hopeisen valokuvakehyksen. Ollut käytössä ripiltä pääsystä asti - hyödyllinen, kaunis ja samalla muisto.

    • plää

      itse olen ajatellut ostaa sukulaistytölle rippilahjaksi nomination koruun sellaisen levyn, mutta se ei ole ehkä pojalle sopiva vaikka olen kyllä muutamalla pojalla semmoisen nähnyt.

    • voisolla

      Parasta olisi saada harrastukseen liittyvä lahjakortti, esim. musiikkiliikkeeseen, urheilukauppaan, kangaskauppaan tms.. silloin rahat tulisi käytettyä oikeasti johonkin mistä pitää, muuten tuotteen hinta voi jäädä arveluttamaan ellei rahoja ole tavallaan "pakko" viedä sinne.. ;P

    • Konfirmoidaan 2010

      Kesällä rippileiri ja konfirmaatio.
      Itse odotan hyvin paljon leiriä ja konfirmaatiota.
      Luulen,että risti tulee olemaan minulle hyvin tärkeä lahja,sillä se on jokin muisto ja sille tulee varmasti paljon tunnearvoa, sillä kummini ostaa sen, siitä jää todella mukava muisto.
      Varmasti hyvä lahja on myös tilkkutäkki -cd itsekin se voisi olla kiva saada ! (:

      tytteli 14 v : Rippikoulussa ja leirillä on mukavaa ja tulet varmaan muuttamaan aika paljon mieltäsi.On mukavaa esim. pukeutua hienoon mekkoon konfirmaatio päivänä.

    • eijuma222

      Käy sääliksi muita täällä kun saavat lahjaksi jotain lahjakortteja....Meidän perheessä vanhemmat veljet saivat molemmat n.600e rippilahjaksi.

    • Nargo

      Hyi helevetti, jotain rippiristejä..

    • Flikka96

      mulle mieluisin lahja oli myös risti. mut kyl oli ihan mukavaa saada myös rahaa. Sai ainakin ite päättää mihin käyttää rahat vai laittaako säästöön

    • .s.as.q.

      Kertokaapas missä kohtaa Jumalan tai/je Jeesus on omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappneelle rikollisjärjestölle antanut oikeudet Heidän ja Pyhän Hengen Nimissä kouluttaa lahkoonsa rikollisia?
      Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntia ja kirkkoja perustanut vaan sen on tehnyt luciferia ja sitä palvelevat epäjumalat.
      Jeesus ei ole myöskään piispoille, papeille, kanttoreille jne virkoja jakanut!
      Matt 24

      Luukas 20:

      45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:

      46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,

      47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

      Mark. 13:21

      Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko


      Näitäkin murhia kirkollisveroja maksavat ja lähetystyö rikollisuutta tukevat tilaavat:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

      Noitavainot nykyaikana

      Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]



      http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

    • Mukko -

      Paras lahja oli se kun lähdettiin matkoille just ennen riparia ja ripari jäi väliin. Ripariin meno ei ole tullut edes mieleen tämän jälkeen. YÖK riparille.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe