Holipompeli

Ryanair Inflight Magazine

Halpalennot tuovat valtavasti turisteja, piristävät elinkeinoelämää ja lisäävät työpaikkoja. Tukholman kaupunki on tänä kesänä ollut aivan haltioissaan. Koskaan aiemmin kaupungissa ei ole ollut niin paljon matkailijoita. Kiitos Ryanairin ja muiden halpalentoyhtiöiden. Matkailijat jättävät kaupunkiin miljardeja. Meillä Suomessa ei oikein vielä tajuta, millainen oste matkailulle ja työllisyydelle halpalennot ovat. Usein ajatelaan vain sitä, että itse päästäisiin mahdollisimman halvalla täältä pois.

Ryanairin Inflight lehden (10/2006) sivuilla on jo toisen kerran tänä vuonna esittelyssä Ryanair destination Tampere. Ryanairin vaikutus näkyy Tampereen matkailussa. Varsinkin brittien ja saksalaisten yöpymiset hotelleissa ovat lisääntyneet rajusti. Iso osa Ryanairin matkustajista jatkaa kuitenkin suoraan Pirkkalan kentältä pääkaupunkiseudulle Ryanairin bussilla. Osa jatkaa junalla tai vuokratulla autolla eri puolille Suomea. Lokakuusta alkaen Ryanairilla on päivittäin jopa 5 edestakaista lentoa Tampere-Pirkkalasta. Kohteita on neljä.
http://www.ryanairmagazine.com/pdfs/city_portraits/tampere.pdf

Liverpoolin alueella on kuulemma myös käynnistymässä Suomi/Tampere mainoskampanja. Ryanairin uusin reitti Liverpool-Tampere aukeaa 4.10.

Helsinki on aktiivisesti mukana Ryanairin sivuilla mainostamassa pakettejaan. Paketteihin sisältyy mm. hotelli ja kuljetus Tampereen lentoasemalta Helsinkiin.
http://www.activitybreakseurope.com/?aff=1001&pos=HOME_TOP_SIDE

7

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kimberly

      Joo, kyllä tämä Suomi on valitettavasti halpalentojen takapajula. Ainoa isohko toimija kesän jälkeen on Ryanair. Air Berlin (erinomainen lentoyhtiö, mutta halpoja paikoja suhteellisen vähän) ja Germanwings ovat ne muut halpikset. Sterling lähtee kesän jälkeen ja FlyMe lopetti jo. No, onhan sitten vielä Blue1, mutta onko se halpalentoyhtiö? On ja ei.

      Faktaahan se tosiaan on, että kun lentolippu on halpa, kynnys lähteä johonkin outoonkin paikkaan, kuten Suomeen, laskee. Harva tulisi tänne usean sadan euron lipuilla, ellei ole ihan oikeasti jotakin asiaa. Maan kolea ilmasto ja kallis hintataso pitää huolen siitä, että turistit pysyvät poissa. Jos lento maksaa 10 €, Suomikin voi saada jonkin verran matkailijoita. Ainakin kesällä ja lopputalvella.

      • realismia.

        10€ ei ole oikea hinta lentolipulla pitkällä tähtäimellä,vrt.esim. öljynhinta jne. Jostain muusta nyhdetään erotus, tai muuten yhtiö menee nurin. 10€ lentolipusta, jos ei edes junalipustakaan ole realistinen.
        Tuohan Finnair huomattavia määriä gateway-toiminnan kautta turisteja Aasiasta, hieman eri mittakaavassa kuin joku surkea halpalentoyhttiö yhdellä päivittäisella lennollaan!


      • kille
        realismia. kirjoitti:

        10€ ei ole oikea hinta lentolipulla pitkällä tähtäimellä,vrt.esim. öljynhinta jne. Jostain muusta nyhdetään erotus, tai muuten yhtiö menee nurin. 10€ lentolipusta, jos ei edes junalipustakaan ole realistinen.
        Tuohan Finnair huomattavia määriä gateway-toiminnan kautta turisteja Aasiasta, hieman eri mittakaavassa kuin joku surkea halpalentoyhttiö yhdellä päivittäisella lennollaan!

        Finnairilla yli sata lentoa kuukaudessa Kiinaan

        Elokuusta aina lokakuun loppuun Finnair lennättää matkustajia Kiinan-kohteisiin sadan lennon kuukausivauhtia: päivittäin Pekingiin ja Shanghaihin, viidesti viikossa Hongkongiin ja neljästi Kantoniin.

        – Sadan lennon raja on meille tärkeä virstanpylväs, joka osoittaa Aasian-strategiamme onnistuneen. Yhä useammat pohjoiseurooppalaiset matkustajat ovat todenneet, että suorin ja nopein tie Kiinaan käy Helsingin kautta. Esimerkiksi lähimpiin kilpailijoihin verrattuna Kantonin-lennon aikavoitto Finnairin hyväksi on kolme ja puoli tuntia suuntaansa. Myös eteläkiinalaiset ovat huomanneet, ettei heidän tarvitse käyttää Hongkongia pakollisena välilaskupaikkana päästäkseen Euroopan-lennoille, vaan he voivat lentää Finnairilla suoraan Kantonista Helsinkiin ja jatkaa nopeilla jatkoyhteyksillä yli
        30 Euroopan-kohteeseemme, kertoo reittistrategioista vastaava johtaja Petteri Kostermaa.

        Finnair aloitti liikenteensä Kiinaan kerran viikossa lennettävällä Pekingin-reitillä vuonna 1988. Viime vuoden elokuussa Kiinan-lentojen määrä oli 13 viikossa, nyt jo 23 viikkovuoroa. Kiinan kohteiden lisäksi Finnair lentää Aasiassa Bangkokiin, Singaporeen, Tokioon, Osakaan ja Nagoyaan. Delhin-reitti avataan lokakuun lopussa ja Kuala Lumpuriin aletaan lentää ensi keväänä.


      • ...
        realismia. kirjoitti:

        10€ ei ole oikea hinta lentolipulla pitkällä tähtäimellä,vrt.esim. öljynhinta jne. Jostain muusta nyhdetään erotus, tai muuten yhtiö menee nurin. 10€ lentolipusta, jos ei edes junalipustakaan ole realistinen.
        Tuohan Finnair huomattavia määriä gateway-toiminnan kautta turisteja Aasiasta, hieman eri mittakaavassa kuin joku surkea halpalentoyhttiö yhdellä päivittäisella lennollaan!

        "10€ ei ole oikea hinta lentolipulla pitkällä tähtäimellä"

        Eihän nyt mikään yhtiö myy lippuja 10e:n keskihintaan. Lippujen hinnat vaihtelevat paljon riippuen reitistä, ostohetkestä, matkustamispäivästä jne...


        "Tuohan Finnair huomattavia määriä gateway-toiminnan kautta turisteja Aasiasta, hieman eri mittakaavassa"

        Lähes kaikkki Finnairin Aasialaiset matkustajat eivät jää Suomeen vaan jatkavat muualle Eurooppaan. Ryanair on muuten reilusti Finnairia suurempi lentoyhtiö...


      • muualle Euroopaan
        kille kirjoitti:

        Finnairilla yli sata lentoa kuukaudessa Kiinaan

        Elokuusta aina lokakuun loppuun Finnair lennättää matkustajia Kiinan-kohteisiin sadan lennon kuukausivauhtia: päivittäin Pekingiin ja Shanghaihin, viidesti viikossa Hongkongiin ja neljästi Kantoniin.

        – Sadan lennon raja on meille tärkeä virstanpylväs, joka osoittaa Aasian-strategiamme onnistuneen. Yhä useammat pohjoiseurooppalaiset matkustajat ovat todenneet, että suorin ja nopein tie Kiinaan käy Helsingin kautta. Esimerkiksi lähimpiin kilpailijoihin verrattuna Kantonin-lennon aikavoitto Finnairin hyväksi on kolme ja puoli tuntia suuntaansa. Myös eteläkiinalaiset ovat huomanneet, ettei heidän tarvitse käyttää Hongkongia pakollisena välilaskupaikkana päästäkseen Euroopan-lennoille, vaan he voivat lentää Finnairilla suoraan Kantonista Helsinkiin ja jatkaa nopeilla jatkoyhteyksillä yli
        30 Euroopan-kohteeseemme, kertoo reittistrategioista vastaava johtaja Petteri Kostermaa.

        Finnair aloitti liikenteensä Kiinaan kerran viikossa lennettävällä Pekingin-reitillä vuonna 1988. Viime vuoden elokuussa Kiinan-lentojen määrä oli 13 viikossa, nyt jo 23 viikkovuoroa. Kiinan kohteiden lisäksi Finnair lentää Aasiassa Bangkokiin, Singaporeen, Tokioon, Osakaan ja Nagoyaan. Delhin-reitti avataan lokakuun lopussa ja Kuala Lumpuriin aletaan lentää ensi keväänä.

        Fnnairin Kiinan lentojen asiakkaista yli 90% jatkaa saman tien lopullisen kohteeseensa Euroopassa. Vain muutama jää Suomeen tai edes käy Helsingin keskustassa.

        Halpalennot tuovat niitä matkustajia maahamme, jotka ihan oikeasti kuluttavat täällä rahaa.
        Kyse on miljardeista vuodessa. Lisää matkailijoita Suomeen kylläkin tarvittaisiin. Samoin lisää halpalentoja.


      • asiakkaat
        ... kirjoitti:

        "10€ ei ole oikea hinta lentolipulla pitkällä tähtäimellä"

        Eihän nyt mikään yhtiö myy lippuja 10e:n keskihintaan. Lippujen hinnat vaihtelevat paljon riippuen reitistä, ostohetkestä, matkustamispäivästä jne...


        "Tuohan Finnair huomattavia määriä gateway-toiminnan kautta turisteja Aasiasta, hieman eri mittakaavassa"

        Lähes kaikkki Finnairin Aasialaiset matkustajat eivät jää Suomeen vaan jatkavat muualle Eurooppaan. Ryanair on muuten reilusti Finnairia suurempi lentoyhtiö...

        Ai Rynaairin asiakaat tuo rahaa?
        Joopa joo ;)
        Nehän aina kyselee mistä saisi halvemman
        majapaikan kun sillan allakin oli jo täyttä.


    • Riksu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3087
    2. Kaksi tyttöä putosi

      Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      81
      2944
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      190
      2489
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2195
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      21
      1504
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1416
    7. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    8. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1269
    10. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      22
      1251
    Aihe