Heips!
Tutkin koko naistentautipalstan mutta kaikkea muuta, joista mullakin kokemuksia kuten hiivasta, kohdunpoistosta, papa kakkosesta, "kroonisesta" virtsatulehduksesta ym...
Mutta: onko kellään vastaavaa?
Sain, sekä omasta että lääkärinkin mielestä herpeksen alapäähän mieheni huuliherpesrakkulan aktiivivaiheesta kun ei "älytty" olla tarpeeksi varovaisia vaan harrastettiin suuseksiä. Siitä 5 päivän päästä alkoi mulla oireet, joita luulin aluksi hiivaksi, mutta kun tutkin tarkemmin ja huomasin rakkulat niin selvä pyy.
Sain heti acilocvir-kuurin 5 pv 5 tab päivässä mutta olo vain paheni. Kuume nousi ja kauheat säryt ilmaantui kuin pahassa flunssassa ikään eikä muuta voinut kuin nukkua ja nukkua mitä nyt kivuilta pystyi.
Nyt olo on siinä vaiheessa että rakkulat puhkeaa eikä pysty istumaan eikä kävelemään. Vessassa käynti on tuskaa eikä suihkuttamaankaan pysty tuskalta.
Epäreilua! 26 vuotta ollaan oltu yhdessä eikä vieraissa käyty ja nyt ihanan kesäloman päätteeksi tuli ähäkutti! Töihin ei voinut ajatellakaan menevänsä.
Onko kukaan muu saanut huuliherpeksestä tautia alapäähän???
Lääkäri sanoi että näinä aikoina se on aika tavallista.
Ja että virus tietty jää elimistöön mutta että eka infektio on se pahin. Juu, tuntuu että en ikinä ole oikeesti näin kipee ollut.
Edes pikkuhousuja en pysty pitämään vaan hame päällä täällä kotona köpöttelen.
Huomenna otettava yhteys lääkäriin koska töihin en täs kunnossa selviä...
Pelottaa uskaltaako enää seksiä harrastaakaan vaikka onkin oma ja sama aviomies vuosikymmenten takaa ja varmaan jo kaikki virukset menneet sekaisin meidän välillä...
Pliis, kertokaa kokemuksianne, jos teillä on!
Herpeksestä, pliis
8
2156
Vastaukset
- täti moonika
Yleensä sukupuoliherpes on Herpes Zoster 2 ja huuliherpes Herpes Zoster 1. On tietääkseni aika harvinaista että huuliherpes tarttuu alapäähän. No limakalvo mikä limakalvo . kaikki on mahdollista. Suutelemista ja suuseksiä on paras välttää kun herpes rakkulat ovat "päällä". Samasta kupista ei kannata juoda herpeshuulisen kanssa. Vältä myös lastesi suukottelua herpes tulehduksen aikana.
Seksiä voitte harjoittaa, mutta nyt et varmaan voi kipujen vuoksi. Herpes jää elimistöön ja lehahtelee aina uudelleen ja voi tarttua parteneriin. Rakkuloiden ollessa limakalvoilla, on parasta käyttää kondoomia. Kyllä se voi joskus tarttua, vaikka tulehduvaihe ei olisi "päälläkään".
Herpeksessä on ensimmäinen tulehdus AINA kivulias, kuumeinen ja raju. Rakkuloita on paljon. Toiset eivät ole niin rajuja. Heti kun alat tuntea kutinaa, sykkimistä tai kipua, alkoita herpes voiteen käyttö. Vectavir ja mitakin herpes lääkkeitä saat apteekista ilman reseptiä. Nyt olisi hyvä saada reseptillä myös suun kautta otettavia herpes tabletti lääkkeitä. Käväise lääkärissä. Voit saada myös puuduttavaa voidetta kipuihisi.
Jos synnytät vielä, voidaan joutua tekemaan sektio ("keisarinleikkaus"), jos herpes tulehdus on aktiivisena. Vastasyntynyt voi saada äidiltään herpes tulehduksen, joka voi aiheuttaa aivovaurion, jopa kuoleman vastasyntyneelle, MIKÄ ON HARVINAISTA. Siksi turvaudutaan useimmiten sektioon, jos äidillä on herpes tulehdus.
Et ole loppuelämääsi noin kipeä. Iloitkaa toisistanne ja harrastakaa seksiä ja suuseksiä. Ikävä sairaushan se herpes tulehdus on - ainakin ensimmäisellä kerralla.- Kokemuksia?
Heips!
Kiitos täti moonika kun vaivauduit vastaamaan!
Lääkäri "valisti", että nykyään kun suuseksi on niin yleistä voi herpes tarttua molempiin suuntiin.
Tähän asti oon tuurilla selvinnyt ilman tartuntaa mutta kesäloma, helle ja autio kallioranta vissiin villitsivät...
Neljä lasta ja kohdunpoisto kaksi vuotta sitten takaavat sen että ei enää synnytyksiä. Varsinkin kun nuorin on 15 ja ite 48.
Nyt vielä tuntuu siltä että en parane tästä ikinä!
Eikä kyllä seksi ekana -edes kondomilla tule mieleen, kun alakerta on täynnä sekä rakkuloita että puhjenneita sellaisia.
Onneks mul on ihana mies, joka elää mun kanssa.
Lääkäri sanoi myös, että jos tietää, että on esim. jotain tärkeetä, matka tms niin voi tablettikuurin ottaa estolääkityksenä.
Sain tabletit nytkin ja loppuu huomenna. Onneksi eivät olleet edes kalliita. Luulin, että maksaa monta kymppiä, mutta ko. lääke maksoi vain vähän yli 3e.
Vaivatonta kesän jatkoa!!! - täti moonika
Kokemuksia? kirjoitti:
Heips!
Kiitos täti moonika kun vaivauduit vastaamaan!
Lääkäri "valisti", että nykyään kun suuseksi on niin yleistä voi herpes tarttua molempiin suuntiin.
Tähän asti oon tuurilla selvinnyt ilman tartuntaa mutta kesäloma, helle ja autio kallioranta vissiin villitsivät...
Neljä lasta ja kohdunpoisto kaksi vuotta sitten takaavat sen että ei enää synnytyksiä. Varsinkin kun nuorin on 15 ja ite 48.
Nyt vielä tuntuu siltä että en parane tästä ikinä!
Eikä kyllä seksi ekana -edes kondomilla tule mieleen, kun alakerta on täynnä sekä rakkuloita että puhjenneita sellaisia.
Onneks mul on ihana mies, joka elää mun kanssa.
Lääkäri sanoi myös, että jos tietää, että on esim. jotain tärkeetä, matka tms niin voi tablettikuurin ottaa estolääkityksenä.
Sain tabletit nytkin ja loppuu huomenna. Onneksi eivät olleet edes kalliita. Luulin, että maksaa monta kymppiä, mutta ko. lääke maksoi vain vähän yli 3e.
Vaivatonta kesän jatkoa!!!Eivät seuraavat tulehdukset ole noin rajuja.Hyvä
kun et enää synnytä niin tuleville lapsille ei koidu vaaraa. Ihanaa kun sinulla on jo lapsia ja noin monta. Oliko 15 vuotiaalla jo rippijuhlat ?
Elät elämäsi parasta aikaa ja hienoa, että sinulla on ymmäräväinen mies. Pitäkää huolta toisistanne jatkossakin ja nauttikaa seksistä, toisiinne luottaen. Älä anna jatkossa herpeksen kiusata, vaan kertokaa aina toisillenne tuntemuksista. Ei se herpes enää tartu kun on jo tarttunut. Mihellesi tietenkin voi tarttua myös alapäähän ja sekin on kiusallinen vaiva, joten muutaman päivän tauko tai kondoomin käyttö on paikallaan, kun seuraavalla kerralla rakkulat sinulle tulevat. Herpes saattaa esiintyä sinulla jatkossa muutaman kerran vuodessa, tai alussa vaikka kerran kuukaudessa. Pidä hyvä huoli yleiskunnostasi niin herpeskin pysyy aisoissa.
Heti kun tunnet kihelmöintiä ja kutinaa jossain kohdassa, aloita herpes lääkitys (eri merkkisiä voiteita apteekeista).
Oletko huomannut että monessakin kohdassa kysellään kohdun poistosta, kivuista, jatkosta. Kerro niissä kirjoituksissa kokemuksistasi. Siskolleni tehtiin kohdun poisto anemian ja voimakkaiden myoomista johtuvien verenvuotojen vuoksi. Hänellä se leikkaus meni hyvin ja puolison kanssakin menee hyvin. Heillä oli jo isot lapset leikkauksen aikoihin.
Onnellista loppukesää ! - Kokemuksia?
täti moonika kirjoitti:
Eivät seuraavat tulehdukset ole noin rajuja.Hyvä
kun et enää synnytä niin tuleville lapsille ei koidu vaaraa. Ihanaa kun sinulla on jo lapsia ja noin monta. Oliko 15 vuotiaalla jo rippijuhlat ?
Elät elämäsi parasta aikaa ja hienoa, että sinulla on ymmäräväinen mies. Pitäkää huolta toisistanne jatkossakin ja nauttikaa seksistä, toisiinne luottaen. Älä anna jatkossa herpeksen kiusata, vaan kertokaa aina toisillenne tuntemuksista. Ei se herpes enää tartu kun on jo tarttunut. Mihellesi tietenkin voi tarttua myös alapäähän ja sekin on kiusallinen vaiva, joten muutaman päivän tauko tai kondoomin käyttö on paikallaan, kun seuraavalla kerralla rakkulat sinulle tulevat. Herpes saattaa esiintyä sinulla jatkossa muutaman kerran vuodessa, tai alussa vaikka kerran kuukaudessa. Pidä hyvä huoli yleiskunnostasi niin herpeskin pysyy aisoissa.
Heti kun tunnet kihelmöintiä ja kutinaa jossain kohdassa, aloita herpes lääkitys (eri merkkisiä voiteita apteekeista).
Oletko huomannut että monessakin kohdassa kysellään kohdun poistosta, kivuista, jatkosta. Kerro niissä kirjoituksissa kokemuksistasi. Siskolleni tehtiin kohdun poisto anemian ja voimakkaiden myoomista johtuvien verenvuotojen vuoksi. Hänellä se leikkaus meni hyvin ja puolison kanssakin menee hyvin. Heillä oli jo isot lapset leikkauksen aikoihin.
Onnellista loppukesää !Heips!
Tulin just omalääkäriltä koskapa hain uuden sairaslomatodistuksen ja sain vielä lisäksi uuden 5 päivän aciclovir-kuurin.
Ois pitänyt kysyä riittääkö jatkossa pelkkä salva kun kihelmöi. Toisaalta lääkäri kyllä sanoi että voin soittaa heti ja saada tablettireseptin. Tosin taitaa olla siinä vaiheessa jo myöhäistä aloittaa vaan pitäs olla ensiapu koko ajan käden ulottuvilla.
Sitäkin mietin kuinka erotan hiivatulehduksen ja herpeksen oireet kun ihan ensin luulin että tämä on hiivaa.
Kauheesti vaan ahdistaa uuden tulehduksen mahdollisuus.
Rippijuhlat on vielä edessä. Muutaman viikon päässä. Kun "rippilapsi" oli leirillä niin teimme ikimuistoisen Venetsian matkan...
Itseltäni poistettiin kohtu monien vuosien runsaiden kuukautisten ja myös anemian takia. Myoomia ei ollut joten leikkaus tehtiin alateitse. Asennoiduin itse
hyvin "kevytmielisesti" niin että sen jälkeenhän taas heti kohta mennä porskutan, mutta toipumisaika olikin yllättävän pitkä vaikka kaikki menikin tosi hyvin.
Yllättävän kipeä olin alavatsasta niin, että ne yöt(2) jotka olin sairaalassa sain kipupiikkejä ja sairaanhoitajat höösäsivät mielestäni ihan liikaa. Kun ihmettelin sitä he sanoivat että ymmärrä nyt hyvä ihminen että sulle on tehty iso leikkaus vaikka se ei päälle päin näykään. Kauheen varovainen piti olla kuukauden verran. Sanottiin ettei saa kantaa mitään eikä edes juuri siivota.
Jäykistyin niin että sain noidannuolen joka pitkitti töihin menoa. Vaikka liikuinkin joka päivä jonkun verran mutta kun olen tottunut liikkumaan "kunnolla".
Nyt on tosi ihanaa kun ei tarvi joka reissua ennen ottaa kuukautisten siirtokuuria tai pitää kassillista varavaatteita mukana kun joka kerta vuodin monta päivää ja aina läpi. Ei voinut ajatellakaan menevänsä teatteriin tai leffaan menkkojen aikana.
Tätä se elämä näköjään on: kun yhdestä pahasta pääsee niin jo pukkaa seuraavaa.
Osaispa ottaa vähän kevyemmin ja huumorin kannalta. - miäskö
Oliko se kuitenkin herpes simplex 1 vai 2.
Eli 1 yläpäässä yleensä, voi mennä ristiinkin.
Mikäli 1 tarttuu alas on voimakkaampi kuin 2.
Esto lääkitystä vaan ja elämän iloja.
- huuliherpeksestä
sain myös itse tartuntani n. vuosi sitten. Se ensimmäinen kerta oli tosiaankin yhtä helvettiä, mutta uudelleen ei ole rakkulat puhjennut. Olen harrastanut seksiä aivan normaalisti ja kumppanini ovat tienneet vaarasta, mutta yksikään ei ole oireillut. Kuulemma herpes tarttuu naisesta vaikeammin mieheen, tiedä häntä.
- Iso B
Just pyysin lääkäriltä uuden estolääkereseptin herpekseen. Sanoi, et miks oottaa tulipaloa, ku voi estää syttymisen - siis huumorintajuinen lääkäri, loistavaa! Mulla on herpes iholla ja se piru uusii jatkuvasti. Onhan se inhottava, mut oon niin tottunut siihen, ettei sitä juuri ajattele. Voisin varmasti olla sen suhteen varovaisempikin, käsiä pesen kyllä ihan hulluna ja pidän paikan peitossa. Tartunnan mahdollisuus on kuitenkin olemassa, senkun voi siirtää itselläänkin paikasta toiseen. Tää ei ole mullistanut mun elämää eikä monen muunkaan, mutta joillekin se on ihan kauhea pala. Hengissä ollaan :-)
- Riksu
Mäkin sain viikko sitten mieheni huuliherpeksestä tartunnan ja luulin sitä ensin hiivaksi. Canestenia käytin ja oireet vaa paheni. Sit otin yhteyden lääkäriin ja sain Aclovir kuurin. Musta vaan tuntuu, että ei tää kuuri riitä. Tää on hirveetä, ihan helvetillistä. Itku tulee pissiessä.
Mä sain tän 30-vuotislahjaks. Ironista, tähän saakka selvinnyt ilman sukupuolitauteja, sama kumppani ollut 9 vuotta.
Ihmettelen vaan miksi lääkäri ei kirjottanu suoraan puuduttavaa voidetta mulle..jotain tuohon toosaan on pakko koko ajan laittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659