Kuljetusyrittäjäksi

Ex-renki

Elikkäs kyselisin jos täällä kukaan tosissaan tietää/haluaa auttaa viisampana, että mistä alottelevalle yritykselle ajoja?
Olen ajatellut käydä kuljetusyrittäjäkurssin ja hankkia liikenneluvan(ei tietääkseni muita kuluja yrittäjäksi rupeamisessa?).. Siis ainakaan isompia. Ajattelin ostaa joko sprintterin tai kuorma-auton kumpi kannatavampi?
Miten maksavat ajoista esim.postilla, kiitolinjalla yms..

Lopuksi vielä, että elättääkö yksi ihminen itsensä yhdellä autolla.. Eli en yritä rikastua vaan ensiksi ainakin vain tulla toimeen .. KIITOS

32

26491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä idea

      jos on valmis ottamaan riskin yrittäjänä niin se on jo iso juttu eteenpäin. olen itse kans yrittäjä kahdella yhdistelmällä ja sillä elättää perheen ja pystyy jopa harrastamaan.niin ja pystyy palkan maksamaan kuskille.ajoja kannattaa kysyä vähän joka puolelta,mutta isommista taloista kenellä on varaa ottaa yrittäjiä. tuo auto homma on aika hankala...riippuu millaseen ajoon olet menossa...?se kumpi tuntuu paremmalta kyseiseen ajoon. itse kun aikoinaan ajoin kelpolle yhdellä autolla niin sain tehdä "arvion" omista taksoista josta ruvettiin leipomaan molemmille hyvät hinnat ja toimeen tulin silloinkin. kyllä elättää jos ei aivan halvalla mene ajamaan...onnea alkuun!

      • töitä on

        kyllä töitä saat, mutta kyllä perus edellytys pitäisi olla myös yleisten yrittäjän taitojen hallinta. Aluksi tuo torppariksi ryhtyminen on helpointa, mutta se varmistaa sen että koskaan ei tule tienaamaan kunnolla, elää kyllä jos päämies kunnollinen ja itse hoitaa asiat kunnolla. Siinäkin pitää kyllä osata laskea kannattaako, ja seurata onko pääyritys edelleen varma maksaja jne.
        Jos menet huonoon taloon torppariksi ja aluksi ostat ylihintaisen romun saattaa joutua tosi kuseen.


    • kokemuksella

      Suosittelen säiliöpuolen torppariksi lähtemistä. Esim haanpäälle pääsee kun laittaa vaan alustan itse ja säiliöt tulee haanpäältä vuokralle. Ei putoa ainakaan korkealta jos kaikki ei menekään putkeen kun omaa ei ole kuin alusta. Muitakin varteenotettavia vaihtoehtoja toki on kuin haanpää, ja kyselemällä ne selkiää

      • Rahti77

        On ollut mielessä pidemmmän aikaa.Halua ja kiinnostusta yrittäjäksi.Kokemukset yhden,kahden auton yrittäjiltä kiinnostaa.Auton osalta se kai tänä päivänä taitaa tulla kysymykseen leasing vaihtoehto.Tuo esim säiliöpuolelle torppariksi lähtö voisi tulla kysymykseen.


      • heh heh heh

        haanpaalle,, sieltähän lopettaa torppareita koko ajan kun ovat ekan miljoonasa saana hankittua.osa jopa päässyt kuulemma velkasaneeraukseen asti liene.. Kotoa pitäen saat käydä painamassa virka-aikana .... Heh heh .. Muista käyttää sopparia jollain lukeneella että piristät heidän yksitoikkoista työpäiväänsä....


      • Anonyymi
        heh heh heh kirjoitti:

        haanpaalle,, sieltähän lopettaa torppareita koko ajan kun ovat ekan miljoonasa saana hankittua.osa jopa päässyt kuulemma velkasaneeraukseen asti liene.. Kotoa pitäen saat käydä painamassa virka-aikana .... Heh heh .. Muista käyttää sopparia jollain lukeneella että piristät heidän yksitoikkoista työpäiväänsä....

        Älkää nyt H********tissä sinne menkö. Samat tyypit, Samat Kuormat, Samat asiakkaat.
        Nim. Alihankkijoiden laskut tarkastanut.


    • Pikku auto

      Itsellä sama mielessä mutta olen kyllä vahvasti kallistunut Sprinter/Atego kokoluokan autoon. Kulut on ihan toista luokkaa kun isossa autossa ja tuntiveloituksessa ei kuitenkaan ole niin suurta eroa. Onhan se tietysti "hienompaa" ajaa kun on 25 metriä selän takana ja 60 tonnia alla. Kylän isoin ja hienoin se pitää olla, vähintään rivitalon mittainen.
      Yksi tuttava tossa siirtyi isoihin autoihin kun oli kuullut että siellä raha liikkuu - joo kyllähän se liikkui mutta yrittäjän kannalta väärään suuntaan.

      • Ex-renki

        Kiitos kaikille jotka vastasitte asiallisesti viestiini.. Kysyisin vielä MIELIPIDETTÄ muutamaan asiaan.

        -Leasing vai oma?
        -Kannattaako mennä koffille ajamaan kaljaa?
        -Kongreettisia summia mitä maksavat tunnilta?
        -Pitää olla varmaan heti 2 autoa jos toinen laukeaa niin pystyy laittamaan uuden tilalle, ettei keikat kuse.

        Kiitos


      • qdeded
        Ex-renki kirjoitti:

        Kiitos kaikille jotka vastasitte asiallisesti viestiini.. Kysyisin vielä MIELIPIDETTÄ muutamaan asiaan.

        -Leasing vai oma?
        -Kannattaako mennä koffille ajamaan kaljaa?
        -Kongreettisia summia mitä maksavat tunnilta?
        -Pitää olla varmaan heti 2 autoa jos toinen laukeaa niin pystyy laittamaan uuden tilalle, ettei keikat kuse.

        Kiitos

        sinuna en edes miettisi, kun on kerran NOIN hakusessa asiat.


      • matkaan kamu
        Ex-renki kirjoitti:

        Kiitos kaikille jotka vastasitte asiallisesti viestiini.. Kysyisin vielä MIELIPIDETTÄ muutamaan asiaan.

        -Leasing vai oma?
        -Kannattaako mennä koffille ajamaan kaljaa?
        -Kongreettisia summia mitä maksavat tunnilta?
        -Pitää olla varmaan heti 2 autoa jos toinen laukeaa niin pystyy laittamaan uuden tilalle, ettei keikat kuse.

        Kiitos

        Kohvilta kannattaa kysellä jo ennen kuin aloitat koulusi. Niillä oli puolisenvuotta sitten haku päällä parillekymmenelle uudelle yrittäjälle, joille tarjosivat koulutuksen, ajot ja tuen kaluston hankkimmiseen. Aika kivuton tapa aloittaa. Ehkä kannattaa alkaa siitä, mitä on itse tehnyt. Itse en lähtisi säiliöitä ajamaan, kun olisin sormisuussa ihmettelemässä missä mennään


      • löytyi
        Ex-renki kirjoitti:

        Kiitos kaikille jotka vastasitte asiallisesti viestiini.. Kysyisin vielä MIELIPIDETTÄ muutamaan asiaan.

        -Leasing vai oma?
        -Kannattaako mennä koffille ajamaan kaljaa?
        -Kongreettisia summia mitä maksavat tunnilta?
        -Pitää olla varmaan heti 2 autoa jos toinen laukeaa niin pystyy laittamaan uuden tilalle, ettei keikat kuse.

        Kiitos

        netin ihmeellisestä maailmasta. käy katsastamassa
        http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=6455199&index=109&anchor=6455199


      • sopimuksen

      • tulla tosiasiaa
        sopimuksen kirjoitti:

        jos vaativat sitoutumista heidän jakelu yrittäjäksi jo kurssille mennessä on varsinainen ansa. Voi seurata ilmaista työtä vuorotta.
        Jos hommasta maksettais kannattavasti ei yrittäjiä tarvitsisi tällai hankkia.

        eli mene poika vaan takasin kuljettajaksi,siitä saa aina kuitenkin jonkunlaisen korvauksen.


      • sinä
        tulla tosiasiaa kirjoitti:

        eli mene poika vaan takasin kuljettajaksi,siitä saa aina kuitenkin jonkunlaisen korvauksen.

        Poika pienenpää suuta. Kyllä tässä yrittäjänäkin ihan vaan leiville lyö ja on sentään muutakin omaa kuin reissukassi ja puukengät.


      • ..........
        sinä kirjoitti:

        Poika pienenpää suuta. Kyllä tässä yrittäjänäkin ihan vaan leiville lyö ja on sentään muutakin omaa kuin reissukassi ja puukengät.

        jos koffille haet sinne koulutukseen kannattaa heti alkuun kysyä mikä on koulutuksen jälkee ohjelmassa. eli millä hinnalla joutuu sitä kaljaa ajamaan. eikä ole mikään fyysisesti helppoa hommaa. itse ajoin aikoinaan hartwallille ja oli kyllä melko raskas työ.ja näitä kuka täällä sanoo että yrittäjyys ei kannatta,eivät itse uskalla aloittaa tai ajavat jo yrittäjänä liian halvalla. "yrittäjäksi ei lueta siihen ruvetaan" itsekki pelkän kansakoulun pohjalta ajan yrittäjänä ja pakko sanoa että kyllä tällä tienaa kun osaa laskea oikeita hintoja eikä sellaisia että saa just ja just naftat ja kahvit maksettua.


      • Rahti77
        .......... kirjoitti:

        jos koffille haet sinne koulutukseen kannattaa heti alkuun kysyä mikä on koulutuksen jälkee ohjelmassa. eli millä hinnalla joutuu sitä kaljaa ajamaan. eikä ole mikään fyysisesti helppoa hommaa. itse ajoin aikoinaan hartwallille ja oli kyllä melko raskas työ.ja näitä kuka täällä sanoo että yrittäjyys ei kannatta,eivät itse uskalla aloittaa tai ajavat jo yrittäjänä liian halvalla. "yrittäjäksi ei lueta siihen ruvetaan" itsekki pelkän kansakoulun pohjalta ajan yrittäjänä ja pakko sanoa että kyllä tällä tienaa kun osaa laskea oikeita hintoja eikä sellaisia että saa just ja just naftat ja kahvit maksettua.

        todellisuudessa yrittäjänä olevilta mielellään kuulee kommentteja.Ja taitaahan sitä jotain yrittäjät tienata kun esim näitä yhden ja kahden auton yrittäjiäkin suomessa pirusti on.Yrittäjyys kiinnostaa ja kurssikin alkas syksymmällä.Joskushan se on ensimmäinen siirto tehtävä.


      • laskee
        .......... kirjoitti:

        jos koffille haet sinne koulutukseen kannattaa heti alkuun kysyä mikä on koulutuksen jälkee ohjelmassa. eli millä hinnalla joutuu sitä kaljaa ajamaan. eikä ole mikään fyysisesti helppoa hommaa. itse ajoin aikoinaan hartwallille ja oli kyllä melko raskas työ.ja näitä kuka täällä sanoo että yrittäjyys ei kannatta,eivät itse uskalla aloittaa tai ajavat jo yrittäjänä liian halvalla. "yrittäjäksi ei lueta siihen ruvetaan" itsekki pelkän kansakoulun pohjalta ajan yrittäjänä ja pakko sanoa että kyllä tällä tienaa kun osaa laskea oikeita hintoja eikä sellaisia että saa just ja just naftat ja kahvit maksettua.

        Eipä noissa alihankintahommissa paljoa tarvii niitä hintoja laskea, kun muut tahot sanoo millä hinnalla ajetaan.

        Ja jos olen käsittänyt, niin nämä avustamiset auton hankinnassakin tarkoittavat lähinnä sitä, että annetaan alle pakasta vedetty leasing-auto, jossa kuitenkin ollaan 2. haltija ja turha välikäsi koko sopimuksessa tyyliin, että auto voidaan ottaa pois alta jos muualle lähdet ajamaan.

        Ja vaikka hommaat ihan omankin auton parempia ajoja varten, niin alihankkijoiden ajossa olevien on silti liikuttava. Ja siinähän se vaikeus onkin, niillä tuntihinnoilla on vaikeata maksella sellaisia palkkoja, joilla taloon saataisiin luotettava ja varma kuljettaja, joka myös pysyisi talossa.

        Toheltajia kyllä piisaa, milloin on mikäkin tavara hajalla/pilalla jos auto ylipäätään edes pysyy tiellä ja saikkupäiviä on enemmän kuin työpäiviä. Ja auton tunnistaa kontin kylkeen niitatuista lukuisista pellinpaloista.


      • kyllä
        sinä kirjoitti:

        Poika pienenpää suuta. Kyllä tässä yrittäjänäkin ihan vaan leiville lyö ja on sentään muutakin omaa kuin reissukassi ja puukengät.

        siis kyllä yrittäjänä on mahdollista tienata, mutta kyse olikin lähteä tekemään sopimus yhden kanssa ennen kun on varmistunut kannattavuudesta.
        Yrittäjän pitää mm. osata laskea kustannukset ja osata arvioida tulevia tilanteita ja jos ei ole todella hyviä sopimuksia pitäisi olla useita asiakkaita.


      • yrittäjät
        sopimuksen kirjoitti:

        jos vaativat sitoutumista heidän jakelu yrittäjäksi jo kurssille mennessä on varsinainen ansa. Voi seurata ilmaista työtä vuorotta.
        Jos hommasta maksettais kannattavasti ei yrittäjiä tarvitsisi tällai hankkia.

        Nykyiset yrittäjät ei lähde tarpeeksi kyseisiin töihin koska hinta alle kannattavuus rajan, siis kannattaa vain jos tekee enemmän työtä halvemmalla kun palkka työntekijät.


      • ......
        Ex-renki kirjoitti:

        Kiitos kaikille jotka vastasitte asiallisesti viestiini.. Kysyisin vielä MIELIPIDETTÄ muutamaan asiaan.

        -Leasing vai oma?
        -Kannattaako mennä koffille ajamaan kaljaa?
        -Kongreettisia summia mitä maksavat tunnilta?
        -Pitää olla varmaan heti 2 autoa jos toinen laukeaa niin pystyy laittamaan uuden tilalle, ettei keikat kuse.

        Kiitos

        hyvä että oivalsit tuon että heti alussa tarvitaan kaksi autoa, toinen jolla ajetaan ja toinen joka on korjauksessa jos jotain yllättävää tulee.. matka jatkuu aina, se on pääasia. Kannattaa heti vaan ostaa itselle kunnon koppiautot eikä mitään liisailla, siinä elätät vaan rahoittavaa yhtiötä, lainaa kun maksat on kaikki kuitenkin kuin säästöä itselle.

        Lisäksi kannattaa myös täysperä hommissa ostaa toinen kärrykin varalle, ihan niinkuin tuo ajattelemasi autokin. Nykyään kun korjaamoilla on niin pitkät jonotkin niin on tärkeää ettet ole muista riippuvainen. Rahtien hinta on nykyisellään kuitenkin niin korkealla että maksat kahta omaakin uutta autoa kevyesti jos yksin ajat.


      • nii!!!
        qdeded kirjoitti:

        sinuna en edes miettisi, kun on kerran NOIN hakusessa asiat.

        en aukois päätä jos toinen yrittää ottaa asiasta selvää!! Totta kai homma on hakusessa kaikilla aluks, paitsi tietysti sulla, sä oot varmaan joku nero nortin puoikas jonka vanhemmat on hemmotellu rahalla piloille! Että pidä sä se turpas kii!!!


      • entinen koffin renki
        Ex-renki kirjoitti:

        Kiitos kaikille jotka vastasitte asiallisesti viestiini.. Kysyisin vielä MIELIPIDETTÄ muutamaan asiaan.

        -Leasing vai oma?
        -Kannattaako mennä koffille ajamaan kaljaa?
        -Kongreettisia summia mitä maksavat tunnilta?
        -Pitää olla varmaan heti 2 autoa jos toinen laukeaa niin pystyy laittamaan uuden tilalle, ettei keikat kuse.

        Kiitos

        Empä tiedä mennäänkö sitä vaan koffillekkaan, eiköhän ne tarjousten perusteella valkkaa yrittäjät. yksin saa ajaa niiden liksoilla ja todella piiitkää ja raskasta päivää, normaali mies ei sitä montaa kuukautta jaksa yksin. kolmelta aamulla kun toimivalla autolla lähdet lastaan ja illalla kympin maissa tuut purkaan niin siinä buhti vähenee varsinkin kesä helteellä kun hyllytät kaikki juomat kaupoissa jne. mut onnea yrittäjyyteen. itekkin juuri olen hankkimassa sprinteriä ihan vaan muuttoihin ym kappale tavaran ajoon, tili tsto hoitaa kaikki asiat ja ei t.mi tarvi edes yrittäjä kurssia jossei startti rahaa haluu.


      • Anonyymi
        Ex-renki kirjoitti:

        Kiitos kaikille jotka vastasitte asiallisesti viestiini.. Kysyisin vielä MIELIPIDETTÄ muutamaan asiaan.

        -Leasing vai oma?
        -Kannattaako mennä koffille ajamaan kaljaa?
        -Kongreettisia summia mitä maksavat tunnilta?
        -Pitää olla varmaan heti 2 autoa jos toinen laukeaa niin pystyy laittamaan uuden tilalle, ettei keikat kuse.

        Kiitos

        No ei nyt ainakaan hevoskaljan ajoon. Loputon suo, ett voi jatkaa muualla.


    • Rahti 3187 (Pori)

      yrittäjänä oon ollut pian viis vuotta itse ja harkinnut isojen autojen (2) vaihtamista paku versioihin.syynä mm.huomattavasti pienemmät käyttö/huoltokulut,hankinta hinta edullisempi,taksat ns.nyytti hommissa paremmat,enemmän vapaa-aikaa(ei tarvi lauantaina lähteä laivaan ja tulla viikon kahden kuluttua lauantaina takas)ONNEA KUITENKIN ÄLÄKÄ SUINPÄIN TARTU EKAAN TARJOUKSEEN

      • zacceus

        Moro. Itseä kans kiinnostaa toi kuljetusyrittäjäksi ryhtyminen, mutta pakettiautolla koska ei ole edes c korttia.
        Yhdellä autolla oon homman suunnitellu alottaa ja yksityisille, sekä yrityksille palveluja tarjota.
        En siis yhdelle isolle talolle. Niin olisin kysyny vaan niistä luvista, et mitä sen kuljetusyrittäjä kurssin suorittaminen maksaa ja onko se nyt ihan välttämätön?
        Miten voi jäädä kiinni / Mitkä on sanktiot kiinnijäämisestä ja mitkä ne rajat on siinä auton koossa että kysein kurssi yrittäjältä vaaditaan?


    • malew

      Yrittäjiksi kannustaminen (pakottaminen) on aikamoinen ansa!!
      Juuri nämä yhden auton yrittäjät ovat työelämän uusi orja-luokka.
      Sitä vain voi haaveilla pätkätyöläisen elämästä.

      Yrittäjällä ei ole minimipalkkaa, palkkaturvaa eikä mahdollisuuksisia sairastaa.

      Toisin sanoen ajohinnat on ylhäältä annettuja, hiljaiset jaksot kärsit omasta nahastasi ja sairastamista täytyy lykätä niin pitkälle että sut kannetaan paareilla ambulanssiin.

      Ajatelkaa nyt kahdesti ennenkuin ryhdytte yrittäjiksi.
      Kuskeille riittää töitä vieraankin leivissä.

      Mitä sitten vaikka joskus vituttaa?
      Yrittäjänä on vielä taloudelliset riskit ja vastuut kaiken päälle.

      Itelläkin ollu polvi sökönä toista vuotta mutta ei mitään mahdollisuutta mennä leikkaukseen ja kuukauden sairaslomalle jonka toipuminen vaatii.
      Luottotappiot ja ylimääräiset rempat on kaikki pois omasta tilistä.

      Toisaalta tässä pitäisi toivoa että yrittäjiksi ryhtyviä tolloja riittäisi niin joku voisi ostaa minunkin autoni pois...
      Sitten palaisin vieraan hommiin, hoitaisin oman tonttini ja saisin takaisin hiukan ihmisarvoani..

      • kannustusta

        On tainnut tämäkin kaveri lähteä siitä, että on ensin ostanu auton pihaan ennen kuin on hommannu ajoja, sit on ollu pakko lähteä ajamaan sillä hinnalla mitä on sanottu ku kalusto seisoo pihas ja pankki soittelee sen perään. Itse kappaletavara yrittäjäkurssin käyneenä voin sanoa et sieltä saa paljon hyödyllistä tietoa joita hyödyksi käyttämällä pärjää. Ihmetyttää missä on kannustus nuorille jotka yrittäjäksi aikoo.. Rohkeasti liikkeelle ja järkeä peliin.


      • Heh heh
        kannustusta kirjoitti:

        On tainnut tämäkin kaveri lähteä siitä, että on ensin ostanu auton pihaan ennen kuin on hommannu ajoja, sit on ollu pakko lähteä ajamaan sillä hinnalla mitä on sanottu ku kalusto seisoo pihas ja pankki soittelee sen perään. Itse kappaletavara yrittäjäkurssin käyneenä voin sanoa et sieltä saa paljon hyödyllistä tietoa joita hyödyksi käyttämällä pärjää. Ihmetyttää missä on kannustus nuorille jotka yrittäjäksi aikoo.. Rohkeasti liikkeelle ja järkeä peliin.

        Saaristo.


      • Paskan saa koffilta
        Heh heh kirjoitti:

        Saaristo.

        Edellisten kommenttien lisäksi totean itse omasta kokemuksesta, että todellinen orjatalo kyseinen p****panimo on! Ajovastaavina eli 'fildmanagereina' ;) toimivat pikkunilkit tekevät elämästäsi todella limaisen mutta jos kielesi on pitkä ja valmiiksi ruskea saatat sillä saada ajoja hengenpitimiksi. Mieti todella tarkoin mihin sotkeudut, älä ainakaan koffiin. Mutta jos edelleen ala kiinnostaa niin kysele Hartwallilta siellä ajavilta kuskeilta olen kuullut ihan posiitivisia kommentteja mm. ajopalkkioista ja erityisesti yrittäjien kohtelusta.


      • Kapitalistiriistäjä
        Paskan saa koffilta kirjoitti:

        Edellisten kommenttien lisäksi totean itse omasta kokemuksesta, että todellinen orjatalo kyseinen p****panimo on! Ajovastaavina eli 'fildmanagereina' ;) toimivat pikkunilkit tekevät elämästäsi todella limaisen mutta jos kielesi on pitkä ja valmiiksi ruskea saatat sillä saada ajoja hengenpitimiksi. Mieti todella tarkoin mihin sotkeudut, älä ainakaan koffiin. Mutta jos edelleen ala kiinnostaa niin kysele Hartwallilta siellä ajavilta kuskeilta olen kuullut ihan posiitivisia kommentteja mm. ajopalkkioista ja erityisesti yrittäjien kohtelusta.

        ja tiliä tekee....!!!!

        Mascus.fi ja sieltä laitteet halvalla...!!!!! Sitten mollista kuski ja sitten alat laskuttamaan...!!!!!
        Aamulla kun heräät ,räit kattoon ja illalla kun kännissä menet nukkumaan, rä'it kattoon...!!!!!
        Lopun aikaa väistelet...!!!!!


    • Anonyymi

      1 miehen kuletukset ei kannata, tällä kylällä ,2 miestä ja pakettiauto ajelee 30 euron tuntiliksalla. Herää kysymys et onkohan laskettu ihan niiku jären kanssa mitää? Ite sanon että ei. Tuskin on nuuta kun pimeä liikenne kysees, ei tolla kustannuksia maksella.

    • Anonyymi

      Aloitteleva yrittäjä tarvitsee leipäpuun. Se puu ei ei todellakaan ole isomman kuljetusliikkeen alihankkijana. Esimerkiksi voi mennä hommiin johonkin kusetusvälitysliikkeeseen jos ottavat päivävartioon. Ei siis vuoden sopparia. Yhteenkään sopimuslappuun ei nimee mutta sulla on auto jos tarttee. Suoriteala mikä hyvänsä.
      Lueskelet sitten niitä mahdollisesti ajettujen reissujen kuormakirjoja, ja otat yhteyttä suoraan lähettäjään/vastaanottajaan. Siitä lähtee ura.
      Itse olen näin toiminut.
      Vastaantulleet pariin konkurssiin menneet välittät ei paljoo tervehdi speden konttiHCTn ratissa.
      HAH

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5679
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      486
      3615
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      162
      3422
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      171
      2657
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2449
    6. 273
      2072
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1527
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1452
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe