'Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa..'
Yksi ihmeellisyys on näin kesäisin havaittava moottoripyöräilijöiden vauhti yleisillä teillä. Kai heillä lienee samat liikennesäännöt kuin meillä auton ratin pyörittäjilläkin? Oletteko koskaan nähneet ainuttakaan moottoripyöräilijää, joka malttaisi pitää yllä lain määräämää ajonopeutta?
Toinen ihmeellinen ryhmä ovat taksikuskit; heillä ammattilaisina luulisi olevan korkean työmoraalin, koska kovasta ylinopeudesta kärähtäminen saattaisi vaikuttaa ammattiajmisen loppumiseen ainakin joksikin aikaa. Vai 'rengitkö' ne vain hurjastelevat?
Nyt on tunnustettava, että kaikki taksit eivät toki liian vauhdikkaasti tien päällä lentele. Ehkä asiakkaan lupaama provisio elokuvissa näkemämme tapaan houkuttelee muutamat taksit hurjastelemaan.
Yksi ihmettelyn aihe tässä on vielä otettava esiin: meteorologien säätiedotteet. Luvassa on 'hyvää säätä' = hellettä ja aurinkoa, vaikka maa rutisee kuivuuttaan ja kasvillisuus nääntyy janoon. Ihan kaikki meistä maan asukkaistakaan eivät rakasta hellettä ihan kohtuuttomasti. Kenenkähän mieliksi tässä toimitaan? Kukkia sille säätiedottajalle, joka sadesäästä ilmoittaessaan uskaltaa sanovansa, että hyvää säätä tiedossa!
Hämmästyttää, ehkä syystäkin...
17
960
Vastaukset
Onhan niitä sääntöjen mukaan ajaviakin. Ovat vaan niin pieniä autojen välissä, ettei niitä jonossa näe. Varsinkin yli 50 v harrikkakuskit.
Taksissa on koko yhteiskunnan kirjo. Niitäkin, jotka ovat "parempia" kuin muut ja joilla on sen 15 sek suurempi kiire kuin sinulla. Se ohitustarve on jotenkin selkärangassa kun luulee kiireen yllättäneen. Pienellä laskutoimituksella kyllä huomaa, ettei jonossa kannata paljon ohitella...
Tottahan helle on aina hyvä uutinen! Sade on hyvä uutinen vain niille, jotka ajattelevat kokonaisparasta tai omaa nurmikkoaan.
Onneksi kaikilla mailla on "maailman paras" hallitus ja nokkamiehet ,-) joten ollaan edes onnellisia siitä...- a-woman1
'Nurmikko' kyllä rapisee jalkojen alla, mutta yritän olla kiitollinen kauniista pääministeristä ja naisystävästään sekä hmmm... presidentistä ja hallituksesta...
Hyvä, että palautit maan pinnalle, Vaarivaari:)! - vuman
a-woman1 kirjoitti:
'Nurmikko' kyllä rapisee jalkojen alla, mutta yritän olla kiitollinen kauniista pääministeristä ja naisystävästään sekä hmmm... presidentistä ja hallituksesta...
Hyvä, että palautit maan pinnalle, Vaarivaari:)!Harmaita papparaisia nuo motoristit suurelta osin ovat, mummeleita myös. Viisikymppisenä on varaa ostaa eka kunnon pyörä, joka on aivan liian tehokas reagointikykyyn nähden. Kaikkea se nuoruuden tavoittelu teettää!Taksit ovat röyhkeimpiä liikenteessä ja kuivuudesta olen samaa mieltä. Aina katsotaan asiaa luonnosta vieraantuneen kaupunkilaisen silmin. Sähkökin nousee taas ja Lilius vain rikastuu!
vuman kirjoitti:
Harmaita papparaisia nuo motoristit suurelta osin ovat, mummeleita myös. Viisikymppisenä on varaa ostaa eka kunnon pyörä, joka on aivan liian tehokas reagointikykyyn nähden. Kaikkea se nuoruuden tavoittelu teettää!Taksit ovat röyhkeimpiä liikenteessä ja kuivuudesta olen samaa mieltä. Aina katsotaan asiaa luonnosta vieraantuneen kaupunkilaisen silmin. Sähkökin nousee taas ja Lilius vain rikastuu!
Hämmästyttää tämän heinä-elokuun punkkikausi. Useilla tuttavilla on ollut punkki ihossa kiinni ja se ei ole ihan harmiton juttu.
Harikka papat kujasilla on tämän päivän pop ja jos mahdollissa takaistuimella pitää olla säihkysäärinen neitokainen. Minkähän tehostusta sekin on, uskoisin Harikan enemmän aiheuttavan ohikulkijoiden kiinnostusta.- lea
Eilen olin liikenteessä ostoskeskuksessamme ja siellähän on nopeusrajotus 40km/tunnissa.Kuinka ollakkaan reilun kilometrin matkalla minusta ajoi ohi 3henkilöautoa ja linjaauto jossa oli muutama matkustajakin kyydissä.Oli siinä letkassa myös moottoripyörä joka ajoi edessäni. Ajattelin ,että jopa niillä on kiire kun ohi piti mennä ja oma nopeuteni oli hiukka päälle 40.Moottoripyörä ja minä etenimme kaikessa sovussa sallittua nopeutta ja kas kummaa mitä siellä loivan kurvin takana olikaan.Poliisit piti tutkaa ja kaikki 3henkiloautoa sekä linjaauto seiso peräkanaa jonossa odottaen omaa sakkolappuaan,mutta me kaksi jatkoimme matkaa.Menimme samalle parkkialueelle ja siellä huomasin motoristin nuoreksi mieheksi.Ilosesti hän heilautti kättään minulle ja huikkasi, taidettiin just voittaa ainaski satanen,että se niistä kaahaavista moottoripyöristä.Hyviä ajokelejä kaikille.
- Pär Pillhard
,,,
- vuman
Niin, tautihan se on neliraajahalvauskin!
Toinen veljistäni sai vaihtaa GoldWingin kultasiivet valkoisiin, kun sivutieltä tuli ralliautoilijaa leikkivä nuori mies ja pamautti miehen pyörineen nurin...
Toistasataa goldwingiläistä olivat totisia poikia hautajaisissa.- lea
vuman kirjoitti:
Niin, tautihan se on neliraajahalvauskin!
Kirjoitat kun se olisi seurausta moottoripyörällä ajosta.Olen ajanu moottoripyörää liki 30vuotta ja eiköhän se ole monen sattuman summa kun vahinkoja sattuu. Kyllä niitä onnettomuuksia tapahtuu autoilioille myös. Moottoripyöräiliä on vaan huonommassa asemassa ja suojattomampi kun autoilia ja onnettomuuteen voi joutua vaikka jalankulkia.Uskallampa väittää että moottoripyöräiliät on hyvin tietoisia liikenne käyttäytymisestä ja onhan aina joka lähtöön ne poikkeukset.
- Vastarannan kiiski
lea kirjoitti:
Kirjoitat kun se olisi seurausta moottoripyörällä ajosta.Olen ajanu moottoripyörää liki 30vuotta ja eiköhän se ole monen sattuman summa kun vahinkoja sattuu. Kyllä niitä onnettomuuksia tapahtuu autoilioille myös. Moottoripyöräiliä on vaan huonommassa asemassa ja suojattomampi kun autoilia ja onnettomuuteen voi joutua vaikka jalankulkia.Uskallampa väittää että moottoripyöräiliät on hyvin tietoisia liikenne käyttäytymisestä ja onhan aina joka lähtöön ne poikkeukset.
Eivät vaan maantieajossa malta käyttää oppejansa! Viimeksi tänään kaksi (ne ainoat, jotka kohtasin) moottoripyöräilijää ohitti iloisesti minut moottoritiellä, vaikka ajoin suurinta sallittua nopeutta!
Aikaisemmin kerroit esimerkin, kuinka taajamassa malttoi joku ajaa mp:llä rajoitusten mukaan. Varmaan totta; tyhmiähän olisivat, jos 'ihmisten ilmoilla' hurjastelisivat! Maantieajossa sensijaan eivät noudata nopeusrajoituksia, näin väitän!
P.S. Jos minulla olisi kaksipyöräinen, en mene takuuseen, että malttaisin olla hurjastelematta :))! - surinasussu
lea kirjoitti:
Millainen pyörä sinulla on? Ajatko tosiaan vielä?
- Kerran takana istunut
MdK-MdK kirjoitti:
Toinen veljistäni sai vaihtaa GoldWingin kultasiivet valkoisiin, kun sivutieltä tuli ralliautoilijaa leikkivä nuori mies ja pamautti miehen pyörineen nurin...
Toistasataa goldwingiläistä olivat totisia poikia hautajaisissa.Oma "unohtumaton" kokemukseni olisi voinut päättyä samoin:
Olin lukiolaistyttö, joka oli hoitamassa sisarensa vauvaa yhdessä hänen kanssaan heti kesäloman alettua parisen viikkoa, ristiäisiin saakka, ja samalla kumminakin sitten.
Olin aamulla varhain lähdössä kotiini bussilla ja vilkuttelin hyvästiksi siskolleni ikkunaan, kun hänen miehensä veli, myös lukiolainen, päräytti pihaan moottoripyörällään ja sanoi vievänsä minut nopeammin kotiin.
En kehdannut kieltäytyä, vaikka en erikoisemmin pitänyt hänestä.
Matka oli niin kauhea, että haluaisin sen pyyhkiä pois mielestäni. Hän yritti vain näyttää, miten kovaa hän pääsee ja minä palelin ja olin putoamaisillani laukkuni kanssa koko matkan, jouduin vielä pitämään hänestä kiinni kohmeisin käsin. YÄK.
Kun pääsin kotiin, kysyin, haluaako hän käydä kahvilla. Tottakai hän halusi. Sanoin äidille, että keitätkö Matille kahvia, ja Matille sanoin kiitokset, sitten häivyin omaan huoneeseeni, enkä enää näyttäytynyt, vaikka tyyppi luuhasi siellä aivan loputtoman pitkän ajan.
Se riitti minulle moottoripyöräilystä. - lea
surinasussu kirjoitti:
Millainen pyörä sinulla on? Ajatko tosiaan vielä?
Viimekesänä vielä pikkupyräyksiä,mutta nyt vaihdettiin pyörä ja se on minulle liian iso. 1500:n Kavasaki on nyt.Kyydissä kyllä olen edelleen,mihkäs tavoistaan pääsee.Auto on minun kulkuväline nykyään.
- Nainen2006
Kerran takana istunut kirjoitti:
Oma "unohtumaton" kokemukseni olisi voinut päättyä samoin:
Olin lukiolaistyttö, joka oli hoitamassa sisarensa vauvaa yhdessä hänen kanssaan heti kesäloman alettua parisen viikkoa, ristiäisiin saakka, ja samalla kumminakin sitten.
Olin aamulla varhain lähdössä kotiini bussilla ja vilkuttelin hyvästiksi siskolleni ikkunaan, kun hänen miehensä veli, myös lukiolainen, päräytti pihaan moottoripyörällään ja sanoi vievänsä minut nopeammin kotiin.
En kehdannut kieltäytyä, vaikka en erikoisemmin pitänyt hänestä.
Matka oli niin kauhea, että haluaisin sen pyyhkiä pois mielestäni. Hän yritti vain näyttää, miten kovaa hän pääsee ja minä palelin ja olin putoamaisillani laukkuni kanssa koko matkan, jouduin vielä pitämään hänestä kiinni kohmeisin käsin. YÄK.
Kun pääsin kotiin, kysyin, haluaako hän käydä kahvilla. Tottakai hän halusi. Sanoin äidille, että keitätkö Matille kahvia, ja Matille sanoin kiitokset, sitten häivyin omaan huoneeseeni, enkä enää näyttäytynyt, vaikka tyyppi luuhasi siellä aivan loputtoman pitkän ajan.
Se riitti minulle moottoripyöräilystä.Myöskään lapsilleni en aikoinaan suostunut moottoripyörää ostamaan, olimme mieheni kanssa täysin yksimielisiä siitä, että oikeassa polkupyöräilyssä on myöskin terveellinen, urheilullinen antinsa, raitis ilma pyöräteillä ja mahdollisuus myös oppia itse huoltamaan ajoneuvonsa.
He ovat nyttemmin aivan samaa mieltä tästä asiasta. - N2006
Nainen2006 kirjoitti:
Myöskään lapsilleni en aikoinaan suostunut moottoripyörää ostamaan, olimme mieheni kanssa täysin yksimielisiä siitä, että oikeassa polkupyöräilyssä on myöskin terveellinen, urheilullinen antinsa, raitis ilma pyöräteillä ja mahdollisuus myös oppia itse huoltamaan ajoneuvonsa.
He ovat nyttemmin aivan samaa mieltä tästä asiasta.Sekin vaikutti asiaan, että kuulimme niihin aikoihin jonkun isän ostaneen pojalleen ison moottoripyörän lähiseudulla.
Ajettuaan sillä pari kilometriä, poika oli vainaa.
Vieläkään en voi ymmärtää sellaisten vanhempien asennoitumista. Mikä saa ostamaan ison pyörän pojalle? - Kuiteskin ajattelen, että
N2006 kirjoitti:
Sekin vaikutti asiaan, että kuulimme niihin aikoihin jonkun isän ostaneen pojalleen ison moottoripyörän lähiseudulla.
Ajettuaan sillä pari kilometriä, poika oli vainaa.
Vieläkään en voi ymmärtää sellaisten vanhempien asennoitumista. Mikä saa ostamaan ison pyörän pojalle?kuolemaakin pahempi tulos moottoripyöräilystä on tuo neliraajahalvaus..
- karavaanari90
Se on tuvallisuus kysymys M:pyörälle.Jos samalle ajokaistalle rinnakkain sopii 1 kpl M.pyöriä
ja 1 kpl autoja,minä ainakin ajaisin
ylinopeutta,koska hiljentäminen ei auta.Taksiin
en ota kantaa,mutta jos meteoroligi lupaa
enemmän kuin toden-näköisen sään,kannattasi
ehkä uusia koulutus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3317179Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714388- 2083175
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242987- 741952
- 1531826
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2161773Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661587Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891448