Taulukko HCG:n määrästä?

Bumblebee

Muistaako joku millä sivulla oli taulukko tuosta HCG:n määrästä raskauden eri vaiheissa? Muistaakseni täällä oli linkki joskus - tai sitten ei - mutta en nyt löytänyt sitä.

13

9389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivuilla

      googlaa vaikka hcg vaasan keskussairaala. käytin sitä itsekin juuri.

    • katjuli
      • Bumblebee

        Tuota mä kai hain.. :) Nyt en vaan oikein ymmärrä noista luvuista mittään, onks se niin että ekoilla raskausviikoilla voi hcg:n määrä olla jotain tuolta väliltä 9-130?


      • katjuli
        Bumblebee kirjoitti:

        Tuota mä kai hain.. :) Nyt en vaan oikein ymmärrä noista luvuista mittään, onks se niin että ekoilla raskausviikoilla voi hcg:n määrä olla jotain tuolta väliltä 9-130?

        niin minä sen ymmärrän. Raskaustestithän näyttää positiivista jos veressä on 25 ug/l (u meinaa tassä yhteydessä mikroa, eipä ole mulla moisia näppäimiä) tai herkemmät jos 10 ug/l. Ja siis ekoilla viikoilla (olikohan se nyt 3-4) veressä sitä yleensä on 9 ug/l - 130 ug/l (siis tuon linkin mukaan).

        Mutta tiedä sitten kuinka nuo määrät vaihtelevat. Raskausviikolla 5-6 luvut oli reippaasti isompia, mutta kaikilla ei siltikään raskaus vielä näy testissä, mistä lie johtuu...

        Hehe, liekkö mitään selvensi :)


      • Bumblebee
        katjuli kirjoitti:

        niin minä sen ymmärrän. Raskaustestithän näyttää positiivista jos veressä on 25 ug/l (u meinaa tassä yhteydessä mikroa, eipä ole mulla moisia näppäimiä) tai herkemmät jos 10 ug/l. Ja siis ekoilla viikoilla (olikohan se nyt 3-4) veressä sitä yleensä on 9 ug/l - 130 ug/l (siis tuon linkin mukaan).

        Mutta tiedä sitten kuinka nuo määrät vaihtelevat. Raskausviikolla 5-6 luvut oli reippaasti isompia, mutta kaikilla ei siltikään raskaus vielä näy testissä, mistä lie johtuu...

        Hehe, liekkö mitään selvensi :)

        Kuinkahan herkkä testi on RFSU? En usko että kovin herkkä, ei varmaan ainakaan vielä 10ug/l tunnista.. Pitääpä ottaa selvää jostain...


      • katjuli
        Bumblebee kirjoitti:

        Kuinkahan herkkä testi on RFSU? En usko että kovin herkkä, ei varmaan ainakaan vielä 10ug/l tunnista.. Pitääpä ottaa selvää jostain...

        että se olisi tuo 25 ug, eli ei kaikista herkin. Varmaan käyttöohjeessa lukee ja usein noiden herkkien kohdalla on tuo "herkkä" sana mainittu selkeästi.

        Muuten tuolla nettisivuilla (rfsu.com) luki, että tulosten pitäisi olla 99,9 % luokkaa oikea (siis positiivisesta), eli aika korkeat. Tuolla herkällä Advance testillä (itellä kaapissa)se oli muistaakseni 99,98 %.


      • Susanna;)
        Bumblebee kirjoitti:

        Tuota mä kai hain.. :) Nyt en vaan oikein ymmärrä noista luvuista mittään, onks se niin että ekoilla raskausviikoilla voi hcg:n määrä olla jotain tuolta väliltä 9-130?

        Hcg hormonin määrä veressä nousee alkuraskaudessa 1,5 vrk:n välein kaksinkertaiseksi...sen vuoksi niin suuri vaihtelu lukemissa yhdenkin viikon aikana. Näin lääkäri mulle kertoi.

        Viitearvo on alle 5 IU/ml, sen yli menevä määrä veressä viittaa raskauteen.

        ymmärsittekö yhtään?


      • Bumblebee
        katjuli kirjoitti:

        että se olisi tuo 25 ug, eli ei kaikista herkin. Varmaan käyttöohjeessa lukee ja usein noiden herkkien kohdalla on tuo "herkkä" sana mainittu selkeästi.

        Muuten tuolla nettisivuilla (rfsu.com) luki, että tulosten pitäisi olla 99,9 % luokkaa oikea (siis positiivisesta), eli aika korkeat. Tuolla herkällä Advance testillä (itellä kaapissa)se oli muistaakseni 99,98 %.

        Mutta mikä sitten on positiivinen tulos? :D Kirjoitin RFSU:lle ja vähän valitin, että ei noin epäselviä testejä pitäisi ollakaan... Mun mielestä se tämänaamuinen viiva oli ihan selvä haamu, näin itse kun se ilmestyi siihen tikkuun vähitellen, alussa ei ollut yhtään mitään siinä. Mutta ukko palautti mut maanpinnalle.. :/ No, viime kierrosta viisastuneena en luota noihin testeihin liikaa vaan haen apteekista niin prkln herkän testin että se testaa raskauden vaikka naapurin isomahaisesta tädista kymmenen metrin päästä! :D


      • katjuli
        Bumblebee kirjoitti:

        Mutta mikä sitten on positiivinen tulos? :D Kirjoitin RFSU:lle ja vähän valitin, että ei noin epäselviä testejä pitäisi ollakaan... Mun mielestä se tämänaamuinen viiva oli ihan selvä haamu, näin itse kun se ilmestyi siihen tikkuun vähitellen, alussa ei ollut yhtään mitään siinä. Mutta ukko palautti mut maanpinnalle.. :/ No, viime kierrosta viisastuneena en luota noihin testeihin liikaa vaan haen apteekista niin prkln herkän testin että se testaa raskauden vaikka naapurin isomahaisesta tädista kymmenen metrin päästä! :D

        Kieltämättä ärsyttävää, eipä noissa testeissä pitäisi joutua itse tulkitsemaan viivojen laatua. Mä kyllä ite aattelisin, että jos siinä ilman mikroskooppia erotettava viivantapainen tulee (kontrollin lisäksi) niin positiivistahan sen pitäisi näyttää. Mutta tosissaan lienee kannattavaa vaihtaa luotettavimpiin!


      • katjuli
        Susanna;) kirjoitti:

        Hcg hormonin määrä veressä nousee alkuraskaudessa 1,5 vrk:n välein kaksinkertaiseksi...sen vuoksi niin suuri vaihtelu lukemissa yhdenkin viikon aikana. Näin lääkäri mulle kertoi.

        Viitearvo on alle 5 IU/ml, sen yli menevä määrä veressä viittaa raskauteen.

        ymmärsittekö yhtään?

        jopa mä ymmärsin :D


      • Bumblebee
        katjuli kirjoitti:

        Kieltämättä ärsyttävää, eipä noissa testeissä pitäisi joutua itse tulkitsemaan viivojen laatua. Mä kyllä ite aattelisin, että jos siinä ilman mikroskooppia erotettava viivantapainen tulee (kontrollin lisäksi) niin positiivistahan sen pitäisi näyttää. Mutta tosissaan lienee kannattavaa vaihtaa luotettavimpiin!

        Ihan selkeästi ja kauempaa ja joka valaistuksessa se viiva näkyi, ei tarvinnu käännellä eikä väännellä.. Mutta silti se oli jotenki epäilyttävän näköinen. Tai mun mielestä se oli haalea haamu mutta mies ei halunnut sitä vielä uskoa. Hän ei taida uskoa kuin vahvaan plussaan. :) Mutta nyt kuitenki alavatsassa tuntuu menkkakipuja aina välillä joten josko tässä nyt sittenkin hihkuttiin liian aikaisin.. :/ Huoh, kurjaa kun pitäis malttaa odottaa huomisaamuun.


      • määrästä
        Bumblebee kirjoitti:

        Tuota mä kai hain.. :) Nyt en vaan oikein ymmärrä noista luvuista mittään, onks se niin että ekoilla raskausviikoilla voi hcg:n määrä olla jotain tuolta väliltä 9-130?

        Sinä päivänä kun testasin plussan, menin vielä päivystykseen verikokeeseen, kun en meinannut uskoa tulosta.. Silloin oli kuukautisten oletettuun alkuun vielä 3 päivää. Ne mittasi sen hcg-pitoisuuden verestä, joka oli

        1721 IU/L kp 25/28. Eikö se ole aika korkea?

        Sain tuloksen ilman että sitä mulle tulkittiin. Nyt oon ollut jo lääkärissä ja epäillään että viime kuukautiset ois ollut jotain valevuotoa ja raskaus alkanut jo sitä ennen. Että yhtäkkiä tähän saattaa pärähtää 4 vkoa lisää!


    • Anonyymi

      Viimeksi mulla menkat oli 1.1.2021. Sain tietää 29.1.2021, että olen raskaana. 3.2.2021 mulla oli kovat ala vatsakivut ja pinkin ja ruskean väristä vuotoa tuli. 22.2.2021 kävin sairaalassa ja otettiin verikoe raskaushormonin tulosta varten. Silloin oli 158iu/l. Sit joka tiistai kävin labrakokeissa. Kun viimeinen kerta kun kävin oli laskenut 54:n. 5.3. Kävin taas labrakokeissa ja tulos olikin noussut 64:n. Kävin tänään 9.3.2021 taas ottamaan verikoe oli noussut 106 IU/l. 


      En tiedä, mitä tuo tarkoittaa, kun kerrotaan kohdun olevan tyhjä. Ihan sekava tilanne. Osaako joku vastaa tähän. Kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe