Listatkaa Kokkolan hyvät ja huonot puolet. Täällä on yksi joka tosissaan harkitsee muuttoa sinne.
hyvät ja huonot puolet
15
2255
Vastaukset
- Dilja
,,,
- että...
Itse kun muutin suuremmasta kaupungista Kokkolaan, olin hämmästynyt miten monipuolisesti täällä on kauppoja, musiikkielämää ja tapahtumia. Tietenkin kokoon suhteutettuna. Hyviin puoliin kuuluukin kompakti koko, kaikki mitä tarvitsee on mukavan lähellä.
Huonoja puolia on monien kokkolalaisten negatiivinen asenne omaa kaupunkiaan kohtaan ilman hyvää syytä. Toinen huono on kaupungin keskellä virtaava likaoja, joka pilaa muuten kauniita maisemia. - kokkolalainen
paljon hyvää vähemmän surkeeta.
Jalkapallo on jeesuksen asemassa joka on väärin muita harrastuslajeja kohtaan. Varsinkin kun kaksi seuraa kiistelee kaupungin herruudesta. Siinä taitaa olla kyllä enemmän kysymys kieliasioista kuin mistään muusta.
Kaksikielisyys on hyvä ja huono asia. Hyvää on nimenomaan se kaksikielisyys ja huonoa on se, että ruotsinkieliset ja suomenkieliset eivät pysty tekemään yhdessä mitään. Jos jotain talkoita pitäisi järjestää niin se ei onnistu kuin omissa kieliporukoissa. Seinäjokeen verrattuna Kokkola on lapsenkengissä talkoo asioissa.
Kävelykeskusta hyvää kesälomakaudella, huonoa talvikaudella. Kaikista eniten kärsii pikkuliikkeet. Ehkäpä se olisi pitänyt avata vasta sitten kun kaikki raksahommat olisi olleet valmiit.
Tarjonta on hyvää, musiikki, harrasteet, kaupat jne...
Omaan napaan tuijottaminen on huonoa. Politiikoista alkaen pyritään pitämään omista asioista huolta ennen yhteistä hyvää. - se on
Hyvissä puolissa KOIVUHAKA.
Huonotpuolet ennakoluuloiset ihmiset.- ........
ÄLÄ HÖPÖTÄ;EIKÖHÄN JOKA PUOLELLA OO SAMANLAISIA IHMISIÄ.LUULIN ETTÄ OON ASUNNUT HYVÄSSÄ KAUPUNGISSA;MUTTA SITTEN TULI NÄMÄ MAALAISET JA PILAS KAIKKI.MENKÄÄ HYVÄT IHMISET SEMMOISELLE PAIKKAKUNNALLE MISTÄ EI VIKOJA LÖYDY!
- TOSIrealisti Kokkola
Koivuhaka on paikkana hyvä, mutta mustat asukkaat (loiset) pilaa sen.
- Anonyymi
TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:
Koivuhaka on paikkana hyvä, mutta mustat asukkaat (loiset) pilaa sen.
Onko ahdistavaa?
- kampela
Hyviä asioita on Kokkolassa paljon.Kaupunki on sopivan kokoinen niinkuin edellä mainittiin.Löytyy vilskettä ja menoa, mutta myös rauhallisia ja kauniita paikkoja.Kaupungista löytyy kaikki mitä pitääkin ja nyt kun on kasvuvauhti päällä tulee uusia liikkeitä ja ketjuja kokoajan.Tekemistä löytyy varmasti jos vaan viitsii itse olla edes hiukan aktiivinen eikä vain itkeä ja marista joka asiasta(kuten monella on tapana)
Huono puoli on todellakin joidenkin ihmisten asenteissa tätä kaupunkia kohtaan.He pilaavat muuten omasta mielestäni mukavan ympäristön tunnelman.Toisinaan tuntuu myös, että rikoksia tehdään aika paljon.
Jos päätät lopulta asettua tänne niin veikkaanpa yllättyväsi positiivisesti.Näin on ainakin käynyt minulle ja muillekkin tänne muuttaneille(kenen kanssa olen asiasta puhunut).Ei muuta kuin Tervetuloa jos siltä tuntuu :) - lkf9os
Hyvät koulut ja koulutus mahdollisuudet. Lapsille hyvät oltavat, laadukasta päivähoitoa, hienoja puistoja. Rauhallista. Kohtuullinen hintataso asumisessa. Hyvä terveydenhuolto eikä juuri jonoja. Täällä välitetään ihmisestä ja naapurit juttelee toisilleen. Puhdasta. Huonoja puolia? No, jotkut nipottaa ihme asioista kuten koirankakasta, jota ei oikeastaan enää näy (ehkä juuri näiden nipottajien ansiota että kiitos heille siitä). Kaksikielisyys voi olla huono asia sillä se rajoittaa hyvien suomenkielisten työnsaanti mahdollisuuksia kun pitäisi jokaisen olla kaksikielinen vaikka niin se ei täälläkään ole... Tämä on vain minun mielipide, itse olen onnistunut pääsemään työhön, jossa vaaditaan kaksikielisyyttä vaikka en puhu kuin tasan suomea mutta aina löytyy työkaverista tulkkia kun olen tarvinnut. Tule meille vaan, meillä leivotaan!
- suomessa suomea
Huono puoli, rantaruottalaiset eli hurrit.
- trans Sonja
Mä oon aikoinaan pienemmästä P-Pohjanmaan kylästä (kaupunki jo 90-luvulta, vaikka kyläpahanen onkin), muutin Kokkolaan 2006, jolloin tämä viesti on näköjään kirjoitettu, mutta vastaan silti, jos joku muu painii näiden kysymysten kanssa. Kerron omat kokemukseni.
Asuin 2006-2010 keskustassa. Nautin Kokkolan rauhaisista kävelyreiteistä, sopivan kokoisista palvelukeskuksista, terveysasemat, KELA jne. Ei tarvinnut jonotella ja nopeampaa hoitui päätökset ja lekurien saannit, kunnes sitten 2010 muutin tyhmänä Ouluun "paremman perässä". Se oli täyttä fiaskoa alusta asti. Mikään palvelu ei siellä tahdo pelata ja sitten ihmiset on paljon kylmempiä, mukavia kävelyreittejä ei ole jne. Näkyy myös nuorison huonossa voinnissa, jota itsekin vielä toistaiseksi edustan, vaikka melkein 30v olenkin.
Muutin takaisin Kokkolaan pysyvästi tänä syksynä (2014) ja nautin todella siitä, että pääsen taas lenkkeilemään miellyttävissä maisemissa, meri on mukava piriste, ihmisiä ei ole liikaa kaduilla, ruotsalaiset (suomenruotsalaiset), mustalaiset, eivätkä ulkomaalaiset minua haittaa yhtään.
2011 asuin hetken Koivuhaassa. Sitä paikkaa en suosittele, siis jos ei ole varaa ostaa Omakotitaloa sieltä reunoilta. Mutta ennemmin ostaisin sen esim. Kirkonmäeltä, jos olisi rahaa omakotitaloon. Vuokratalot on ihan kauheita Koivuhaassa, kun vertaa muihin taloihin, jossa olen asunut vuokralla esim. Vidnäsinkadulla ja nyt opiskelija-asunnossa Tankkari femmassa. Tää on itseasiassa toisiksi hiljaisin talo sen Vidnäsinkadun asunnon jälkeen, missä oon koskaan asunut ja vuokra ei päätä huimaa. Oulussa ja muissa "suurkaupungeissa", vuokrat ovat naurettavissa sfääreissä.
Toki Lakea, SKV:t ym. ottaa paljon myös Kokkolassa vuokralla asumisestakin, mutta kukin rahatilanteensa mukaan sitten koittaa saada jonkinlaista mieluisaa asuntoa.
Suosittelen tätä kaupunkia lämpimästi em. seikkojen puolesta.
Teksti voi olla epäselvä AD/HD:n takia. - TOSIrealisti Kokkola
Maailman paras paikka asua on Tosirealistin "takapiha", eli Kokkolan Halkokari. Suosittelen tänne muuttoa lämmöllä.
- kierräkivelätkaukaa
jos muutat, niin kalliolahdentie 5, 67300 kokkola on osoite, jonka kierrät KAUKAA!!!!
Tosirealistin valtakunta: https://www.google.fi/maps/@63.866506,23.1307198,3a,75y,293.79h,79.18t/data=!3m4!1e1!3m2!1srzi6RJpts1wprjouoJqx3A!2e0 - Anonyymi
Mulla ei ole hajua
- Anonyymi
Wiiks avaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad781303- 43931
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että360753- 127709
- 53683
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116656- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584