veljeni leijonamieli

lukutoukka

voisiko joku ystävällinen kertoa kirjan veljeni leijonamieli loppu ratkaisun. olen kirjassa kohdassakun korppu löysi joonatanin erään vanhan ns"isoisän"luota. voisiko joku kertoa loppu ratkaisun! Kiitos jo etukäteen.

10

2730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pipana

      Voisitko lukea kirjan itse?

      On muuten yksi suosikkikirjoistani vielä näin aikuisiälläkin.

      • korppu

        Samaa mieltä. Lindgren osaa kertoa tärkeistä asioista yksinkertaisesti.

        .. muuten ihminen on vain rikkahippunen...


    • moxu

      Nimimerkki ja kysymyksen sisältö eivät kohdallasi ihan lyö yksiin, mutta toivottavasti alkuperäinen viestisi oli tarkoitettu (huonoksi) vitsiksi...

      Olet kyllä valinnut luettavaksesi hienon kirjan.
      Minun mielestäni se on Astrid Lindgrenin laajan tuotannon kaikkein upein teos. Vaikkei Astrid olisi kirjoittanut mitään muuta, hän kuuluisi suurten kirjailijoiden joukkoon. Peppi ja Eemeli hänet toki sinne nostivat, mutta ne eivät olisi ainoina teoksina olleet samanlaisia mestariluomuksia.

    • --

      joonatan tapaa loppuosassa tytön, rosalien, he kihlautuvat. kaikki ongelmat selviävät lopussa, korppu, joonatan ja rosalie jatkavat elämäänsä onnellisina nangijalassa. siinähän tuo lyhyesti...

      • Taata Musa

        ...eihän loppuratkaisu noin mene. Korppu ja Joonatan hakevat lopussa vuorten kätköistä sen louhikäärmeen, roudaavat sen vihollisen kimppuun ja teurastavat about kaikki. Lohikärmeksen liekki kuitenkin napsahtaa sen verran Joonataniin, että hänestä tulee ilkeämielinen diktaattori, joka alistaa ikeensä alle molemmat kylät. Korppu osoittautuu lopussa varsinaiseksi vastarintamieheksi. Hän kokoaa muutamasta kapinallisesta joukon, joka tunkeutuu Joonatanin rakennuttamaan palatsiin, tappaa lohikäärmeen ja kohtaa lopulta hirviöksi muuttuneen Joonatan Leijonan. Korpun ja Joonatanin kaksintaistelu on veristä luettavaa, mutta lopulta, kun Joonatan on silponut veljeään aika pahasti, Korppu onnistuu työntämään miekkansa Joonatanin suojaamattomista nivusista sisään ja hirviö kuolee. Korpusta tehdään paikkakunnan prinssieversti ja kuningas, joka hallitsee alaisiaan lempeällä kädellä onnelliseen loppuun asti, paitsi että Korppu opettelee tupakoimaan...


      • ...
        Taata Musa kirjoitti:

        ...eihän loppuratkaisu noin mene. Korppu ja Joonatan hakevat lopussa vuorten kätköistä sen louhikäärmeen, roudaavat sen vihollisen kimppuun ja teurastavat about kaikki. Lohikärmeksen liekki kuitenkin napsahtaa sen verran Joonataniin, että hänestä tulee ilkeämielinen diktaattori, joka alistaa ikeensä alle molemmat kylät. Korppu osoittautuu lopussa varsinaiseksi vastarintamieheksi. Hän kokoaa muutamasta kapinallisesta joukon, joka tunkeutuu Joonatanin rakennuttamaan palatsiin, tappaa lohikäärmeen ja kohtaa lopulta hirviöksi muuttuneen Joonatan Leijonan. Korpun ja Joonatanin kaksintaistelu on veristä luettavaa, mutta lopulta, kun Joonatan on silponut veljeään aika pahasti, Korppu onnistuu työntämään miekkansa Joonatanin suojaamattomista nivusista sisään ja hirviö kuolee. Korpusta tehdään paikkakunnan prinssieversti ja kuningas, joka hallitsee alaisiaan lempeällä kädellä onnelliseen loppuun asti, paitsi että Korppu opettelee tupakoimaan...

        No oliko teidän pakko mennä paljastaan sille se loppu.

        Todella hyvä kirja muuten.


    • tito

      mikä lukutoukka sä oot jos et lue itse kirjaa loppuun?...en nyt oikeen tajua,
      leijonamieli on kyllä tosi hyvä ja epäilen et
      mukavampi se on itse lukea kuin pyytää vastaus
      toiselta,mut jos tykkäsit leijonamielestä
      niin kannattaa lukea myös Mio,poikani mio

    • Ronja

      Minäkään en ymmärrä mikset voi vain lukea kirjaa loppuun.

      Mutta lue kuitenkin Mio poikani Mio ja Ronja ryövärintytärkin.

      Veljeni leijonamieli saa vieläkin sydämeni värisemään.

    • Katja

      Että olette saaneet tehtäväksenne koulusta lukea tuon kirjan, mut olet niin laiska, että et jaksa ja sen vuoksi olet täällä kyselemässä loppua, ettei opettaja suutu????!!!!!!!

      ARVASINKO OIKEIN?

    • SUUTUN

      Niin samaa mieltä ei ei se mene näin älkää kirjoitelko enää tänne loppu ratkaisua !!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe