Siis kyseessä opel vectra b autolla ajettu 220000km ja myyjä ei tiedä onko jakohihnaa vaihdettu. Missä kilometreissä tuo pitäisi vaihtaa? Ja onko automallissa muuten mitään yleisiä vikoja (tyhjäkäyntimoottori, laturi...)
opel vectra b jakohihna
15
7575
Vastaukset
- dti
diesel on ketjulla ei vaihto huolia
- Vectaristi
Jos ei tietoa vaihtoajankohdasta, niin hihna, rullat ja vesipumppu heti vaihtoon. Lasku on ainakin 10 kertainen, jos hihna pääsee katkeamaan.
Ruosteet kannattaa tarkistaa ja alustan mahdolliset kolinat kuunnella koeajossa.- On Opel
60 000 km on vaihtoväli ehdottomasti. EI 100 000 eikä 120 000 tuhatta. Katso että huolletaan laatupaikassa.
B mallissa paljon sähkövikoja mm. laturi, startti. 1.6 litrainen on susi. 1.8 tai isompi pitäisi toimia. - Mikä sähköviat?
On Opel kirjoitti:
60 000 km on vaihtoväli ehdottomasti. EI 100 000 eikä 120 000 tuhatta. Katso että huolletaan laatupaikassa.
B mallissa paljon sähkövikoja mm. laturi, startti. 1.6 litrainen on susi. 1.8 tai isompi pitäisi toimia.Kerroppa lisää noista sähkövioista ja miksi tuo 1.6:n on susi.
t: 1,6 jo 7 vuotta ilman ongelmia. - On Opel
Mikä sähköviat? kirjoitti:
Kerroppa lisää noista sähkövioista ja miksi tuo 1.6:n on susi.
t: 1,6 jo 7 vuotta ilman ongelmia.Opelin merkkihuollossa neuvoivat hukkaamaan omani 1998 1.6 16.venttiilisen huisin nevadaan.
Omassa jatkuvasti vikaa mm. pakokaasuanturi, laturi, jännitteensäädin ym. Jätti kolme kertaa tielle. Autolla oli ajettu n.80 000 km. Kaikki huollot tein merkkihuollossa ajallaan.
Luulin että on maanantaikappale, mutta Opelin merkkihuolto täällä pääkaupunkiseudulla sanoi, että näissä malleissa on ollut ongelmia. Nykyinen C-malli toimii hyvin. Sulla käynyt hyvä munkki, kun ei ongelmia. - reinokas
On Opel kirjoitti:
Opelin merkkihuollossa neuvoivat hukkaamaan omani 1998 1.6 16.venttiilisen huisin nevadaan.
Omassa jatkuvasti vikaa mm. pakokaasuanturi, laturi, jännitteensäädin ym. Jätti kolme kertaa tielle. Autolla oli ajettu n.80 000 km. Kaikki huollot tein merkkihuollossa ajallaan.
Luulin että on maanantaikappale, mutta Opelin merkkihuolto täällä pääkaupunkiseudulla sanoi, että näissä malleissa on ollut ongelmia. Nykyinen C-malli toimii hyvin. Sulla käynyt hyvä munkki, kun ei ongelmia.sulla käyny huono tuuri ittelläs 1.6 kanssa kun et oo huoltanu sitä työnnät vaan sen joka kerta merkkihuoltoon ja uskot sen kaiken paskan mitä ne sulle syöttää,opelin huolto on surkea yrittää pimittää rahaa vaihdattamalla ehjiä osia uusiin ja valehtelemalla asiakkaille autoista mitään tietämättä!!omaa kokemusta löytyy tosta masterfit opel huollosta sen verran etten mene sinne koskaan !
- Opel on
reinokas kirjoitti:
sulla käyny huono tuuri ittelläs 1.6 kanssa kun et oo huoltanu sitä työnnät vaan sen joka kerta merkkihuoltoon ja uskot sen kaiken paskan mitä ne sulle syöttää,opelin huolto on surkea yrittää pimittää rahaa vaihdattamalla ehjiä osia uusiin ja valehtelemalla asiakkaille autoista mitään tietämättä!!omaa kokemusta löytyy tosta masterfit opel huollosta sen verran etten mene sinne koskaan !
Niin se taitaa olla, mutta käytin sitä alussa kun oli takuuaikaa jäljellä. Voi olla, että epäonni kävi minulle, muuta en usko merkkihuollon huoltopäälikön valehtelevan päin naamaa.
Itse vaihdan jarrupalat ja pakoputkistoa jos tarvis, mutta vähänkin vaikeammat vien merkkihuoltoon. - merkkiliike kiskoo
Opel on kirjoitti:
Niin se taitaa olla, mutta käytin sitä alussa kun oli takuuaikaa jäljellä. Voi olla, että epäonni kävi minulle, muuta en usko merkkihuollon huoltopäälikön valehtelevan päin naamaa.
Itse vaihdan jarrupalat ja pakoputkistoa jos tarvis, mutta vähänkin vaikeammat vien merkkihuoltoon.ainakun tekee itte säästää. ps. merkkihuolto vaan rahan kiskontaa. ei se jakopääkään niin vaikea vaihtaa ole. itse vaihtanut sen ja hyvin toimii. 300 euron sijasta maksoin vaan 125euroa. eihän siinä jos rahaa on nii voi antaa mullekkin :D
- Meilläkin on Opel
merkkiliike kiskoo kirjoitti:
ainakun tekee itte säästää. ps. merkkihuolto vaan rahan kiskontaa. ei se jakopääkään niin vaikea vaihtaa ole. itse vaihtanut sen ja hyvin toimii. 300 euron sijasta maksoin vaan 125euroa. eihän siinä jos rahaa on nii voi antaa mullekkin :D
Niinpä, mutta tuon surullisen kuuluisan jakopäärempan teetän aina merkkihuollossa 60tkm / 4:n vuoden välein, kun silloin sillä on takuu seuraavan 60tkm ajan, siitä maksan n. 4 vuoden välein mielelläni erotuksen verran 155€ (itse vaihdettuna 125€ / Opel merkkiliikkeessä 280€), jos hajoaa, on Opel huolto vastuussa.
- huoltakaa ni kestää
itelläki 1.6 16v ja ei mitää vikaa 231000 ajettu. sähköt toimii ja kaikki muukin moitteetta.jos kuluvia osia menee ni tottakai ne pitää vaihtaa. ei se tarkota että auto on susi jos renkaat ja muut puslat ym ym. kuluu.ne menee muistakin kun ooppeleista. ajoissa huoltaminen ja ajotyyli vaikuttaa auton kestoon olennaisesti.kaikki osaa rikkoo auton rääkkäämällä sitä,mutta järkevämpää ois opetella käyttää vehkeitä ni ei tarvii turhaa haukkuu. on aika erikoinen merkkihuolto joka käskee oman merkkisen auton hukkaamaa.siltähä loppuu työt jos kaikki vaihtaa vehettä.keksitty juttu.
- 2+8
Täällä kanssa 1.6 16v 260 000 ajettu bensakone 90-luvun lopulta eikä isompia ongelmia. Kuluvia osia menee, mutta Opelin varaosat on halpoja ja pääosin itse vaihdettu. Halpoja ja mukavia kilometrejä. Pellit jo vähän kukkii kun ei ole tullut paljoa pestyä eikä vahattua mutta harvapa näin vanha ja paljon ajettu uudennäköinen on.
- ei kestä hermo
"1.8 tai isompi pitäisi toimia."
-ei se 1.8 toimi sen kummemmin..
-Nokka-akselin asentotunnistimen anturi kettuilee
-Kampi-akselin asentotunnistimen anturi kettuilee
-Motonet myy, mutta ne ei toimi.
-Ovet ei mene lukkoon kaukosäädöllä (vasen takaovi)
-takapään puslat aina lopussa
-lasinpyyhkijät toimii, jos sattuu huvittamaan
-300€ maksava letkukasa alkaa vuotamaan jäähdytysjärjestelmässä.
Huononpaa autoa, kuin B-mallin Vectra ei yksinkertaisesti ole!!
Noita paskoja on kaksi ollut, ja nyt vaihtuu meidän pihaan japanilainen. - helpertti
wecra-99 b katkes jakopään hihna ajossa,menikö venttiilit,onko tietoo.
- Noin 4 tonnia
maksaa remontti, olis tullu halvemmaksi vaihtaa hihna, 290 euroa ja 60 tuhannen km tai 4 vuoden takuu !
- Tyytyväinen
Vectra B 1,6 ollut vuodesta 98 käytössäni mittarissa 105000 km.
Ei mitään vikaa ole ollut,jarrupalat vaihdettu kerran eteen ja taakse,pakoputki uusittu kerran sekä jakopään remontti tehty kaksi kertaa ja normihuollot teetetty,eli nuohan eivät ole vikoja vaan kuluvia osia.
Ruostesuojattu uutena ja asennettu sisälokarit sen jälkeen 2 jatkokäsittelyä,täysin ruosteeton kori,vahattu kaksi kertaa vuoteen,joten maalipintakin priimakunnosa.
Mitä tulee sähkölaitteisiin kaikki pelanneet kuten pitää,sähköikkunat toimii,kesluslukot pelittää,eikä laturissa ja startissakaan ole vikoja ilmennyt.
Joten turha haukkua ks mallia,paras auto minkä olen omistanut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873982
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.543303Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1603022Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,622961SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.772464Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52296Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a251984Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s621961Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1671942- 931348