Aihe

opel vectra b jakohihna

ore

Siis kyseessä opel vectra b autolla ajettu 220000km ja myyjä ei tiedä onko jakohihnaa vaihdettu. Missä kilometreissä tuo pitäisi vaihtaa? Ja onko automallissa muuten mitään yleisiä vikoja (tyhjäkäyntimoottori, laturi...)

15

4132

    Vastaukset

    • diesel on ketjulla ei vaihto huolia

    • Jos ei tietoa vaihtoajankohdasta, niin hihna, rullat ja vesipumppu heti vaihtoon. Lasku on ainakin 10 kertainen, jos hihna pääsee katkeamaan.

      Ruosteet kannattaa tarkistaa ja alustan mahdolliset kolinat kuunnella koeajossa.

      • 60 000 km on vaihtoväli ehdottomasti. EI 100 000 eikä 120 000 tuhatta. Katso että huolletaan laatupaikassa.
        B mallissa paljon sähkövikoja mm. laturi, startti. 1.6 litrainen on susi. 1.8 tai isompi pitäisi toimia.


      • On Opel kirjoitti:

        60 000 km on vaihtoväli ehdottomasti. EI 100 000 eikä 120 000 tuhatta. Katso että huolletaan laatupaikassa.
        B mallissa paljon sähkövikoja mm. laturi, startti. 1.6 litrainen on susi. 1.8 tai isompi pitäisi toimia.

        Kerroppa lisää noista sähkövioista ja miksi tuo 1.6:n on susi.

        t: 1,6 jo 7 vuotta ilman ongelmia.


      • Mikä sähköviat? kirjoitti:

        Kerroppa lisää noista sähkövioista ja miksi tuo 1.6:n on susi.

        t: 1,6 jo 7 vuotta ilman ongelmia.

        Opelin merkkihuollossa neuvoivat hukkaamaan omani 1998 1.6 16.venttiilisen huisin nevadaan.
        Omassa jatkuvasti vikaa mm. pakokaasuanturi, laturi, jännitteensäädin ym. Jätti kolme kertaa tielle. Autolla oli ajettu n.80 000 km. Kaikki huollot tein merkkihuollossa ajallaan.
        Luulin että on maanantaikappale, mutta Opelin merkkihuolto täällä pääkaupunkiseudulla sanoi, että näissä malleissa on ollut ongelmia. Nykyinen C-malli toimii hyvin. Sulla käynyt hyvä munkki, kun ei ongelmia.


      • On Opel kirjoitti:

        Opelin merkkihuollossa neuvoivat hukkaamaan omani 1998 1.6 16.venttiilisen huisin nevadaan.
        Omassa jatkuvasti vikaa mm. pakokaasuanturi, laturi, jännitteensäädin ym. Jätti kolme kertaa tielle. Autolla oli ajettu n.80 000 km. Kaikki huollot tein merkkihuollossa ajallaan.
        Luulin että on maanantaikappale, mutta Opelin merkkihuolto täällä pääkaupunkiseudulla sanoi, että näissä malleissa on ollut ongelmia. Nykyinen C-malli toimii hyvin. Sulla käynyt hyvä munkki, kun ei ongelmia.

        sulla käyny huono tuuri ittelläs 1.6 kanssa kun et oo huoltanu sitä työnnät vaan sen joka kerta merkkihuoltoon ja uskot sen kaiken paskan mitä ne sulle syöttää,opelin huolto on surkea yrittää pimittää rahaa vaihdattamalla ehjiä osia uusiin ja valehtelemalla asiakkaille autoista mitään tietämättä!!omaa kokemusta löytyy tosta masterfit opel huollosta sen verran etten mene sinne koskaan !


      • reinokas kirjoitti:

        sulla käyny huono tuuri ittelläs 1.6 kanssa kun et oo huoltanu sitä työnnät vaan sen joka kerta merkkihuoltoon ja uskot sen kaiken paskan mitä ne sulle syöttää,opelin huolto on surkea yrittää pimittää rahaa vaihdattamalla ehjiä osia uusiin ja valehtelemalla asiakkaille autoista mitään tietämättä!!omaa kokemusta löytyy tosta masterfit opel huollosta sen verran etten mene sinne koskaan !

        Niin se taitaa olla, mutta käytin sitä alussa kun oli takuuaikaa jäljellä. Voi olla, että epäonni kävi minulle, muuta en usko merkkihuollon huoltopäälikön valehtelevan päin naamaa.
        Itse vaihdan jarrupalat ja pakoputkistoa jos tarvis, mutta vähänkin vaikeammat vien merkkihuoltoon.


      • Opel on kirjoitti:

        Niin se taitaa olla, mutta käytin sitä alussa kun oli takuuaikaa jäljellä. Voi olla, että epäonni kävi minulle, muuta en usko merkkihuollon huoltopäälikön valehtelevan päin naamaa.
        Itse vaihdan jarrupalat ja pakoputkistoa jos tarvis, mutta vähänkin vaikeammat vien merkkihuoltoon.

        ainakun tekee itte säästää. ps. merkkihuolto vaan rahan kiskontaa. ei se jakopääkään niin vaikea vaihtaa ole. itse vaihtanut sen ja hyvin toimii. 300 euron sijasta maksoin vaan 125euroa. eihän siinä jos rahaa on nii voi antaa mullekkin :D


      • merkkiliike kiskoo kirjoitti:

        ainakun tekee itte säästää. ps. merkkihuolto vaan rahan kiskontaa. ei se jakopääkään niin vaikea vaihtaa ole. itse vaihtanut sen ja hyvin toimii. 300 euron sijasta maksoin vaan 125euroa. eihän siinä jos rahaa on nii voi antaa mullekkin :D

        Niinpä, mutta tuon surullisen kuuluisan jakopäärempan teetän aina merkkihuollossa 60tkm / 4:n vuoden välein, kun silloin sillä on takuu seuraavan 60tkm ajan, siitä maksan n. 4 vuoden välein mielelläni erotuksen verran 155€ (itse vaihdettuna 125€ / Opel merkkiliikkeessä 280€), jos hajoaa, on Opel huolto vastuussa.


    • itelläki 1.6 16v ja ei mitää vikaa 231000 ajettu. sähköt toimii ja kaikki muukin moitteetta.jos kuluvia osia menee ni tottakai ne pitää vaihtaa. ei se tarkota että auto on susi jos renkaat ja muut puslat ym ym. kuluu.ne menee muistakin kun ooppeleista. ajoissa huoltaminen ja ajotyyli vaikuttaa auton kestoon olennaisesti.kaikki osaa rikkoo auton rääkkäämällä sitä,mutta järkevämpää ois opetella käyttää vehkeitä ni ei tarvii turhaa haukkuu. on aika erikoinen merkkihuolto joka käskee oman merkkisen auton hukkaamaa.siltähä loppuu työt jos kaikki vaihtaa vehettä.keksitty juttu.

      • Täällä kanssa 1.6 16v 260 000 ajettu bensakone 90-luvun lopulta eikä isompia ongelmia. Kuluvia osia menee, mutta Opelin varaosat on halpoja ja pääosin itse vaihdettu. Halpoja ja mukavia kilometrejä. Pellit jo vähän kukkii kun ei ole tullut paljoa pestyä eikä vahattua mutta harvapa näin vanha ja paljon ajettu uudennäköinen on.


    • "1.8 tai isompi pitäisi toimia."

      -ei se 1.8 toimi sen kummemmin..

      -Nokka-akselin asentotunnistimen anturi kettuilee
      -Kampi-akselin asentotunnistimen anturi kettuilee

      -Motonet myy, mutta ne ei toimi.

      -Ovet ei mene lukkoon kaukosäädöllä (vasen takaovi)
      -takapään puslat aina lopussa
      -lasinpyyhkijät toimii, jos sattuu huvittamaan
      -300€ maksava letkukasa alkaa vuotamaan jäähdytysjärjestelmässä.

      Huononpaa autoa, kuin B-mallin Vectra ei yksinkertaisesti ole!!

      Noita paskoja on kaksi ollut, ja nyt vaihtuu meidän pihaan japanilainen.

    • wecra-99 b katkes jakopään hihna ajossa,menikö venttiilit,onko tietoo.

      • maksaa remontti, olis tullu halvemmaksi vaihtaa hihna, 290 euroa ja 60 tuhannen km tai 4 vuoden takuu !


    • Vectra B 1,6 ollut vuodesta 98 käytössäni mittarissa 105000 km.

      Ei mitään vikaa ole ollut,jarrupalat vaihdettu kerran eteen ja taakse,pakoputki uusittu kerran sekä jakopään remontti tehty kaksi kertaa ja normihuollot teetetty,eli nuohan eivät ole vikoja vaan kuluvia osia.

      Ruostesuojattu uutena ja asennettu sisälokarit sen jälkeen 2 jatkokäsittelyä,täysin ruosteeton kori,vahattu kaksi kertaa vuoteen,joten maalipintakin priimakunnosa.

      Mitä tulee sähkölaitteisiin kaikki pelanneet kuten pitää,sähköikkunat toimii,kesluslukot pelittää,eikä laturissa ja startissakaan ole vikoja ilmennyt.

      Joten turha haukkua ks mallia,paras auto minkä olen omistanut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko Stefan Therman monimiljonääri?

      Jotkut väittävät että on, toisten mielestä pelkkä velka-elvis jolle kohta käy köpelösti. Mikä on totuus?
      32
      2749