Runoa pukkaa :)

Aloitteleva runonvääntäjä

Ihan itse tämän kirjoitin. Mitä tykkäätte? Onko lapsellisen pliisu ?


Toivon sinun syksyysi:

Suuria perunoita,
makeita omenoita.
Mukavia syystöitä,
kuulaita kuutamoöitä.
Ruskaa auringon kultaamaa,
kirpeiden syysaamujen tunnelmaa.
Voimia keskelle pimeyttä,
kun myrsky ulvoo ja kaataa vettä.

26

1576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

      Kiitos!
      Samaa toivon Sinunkin syksyysi... ;D

    • niisku-myy46

      Ette kyllä ikinä arvaa, kuka tämän kirjoitti :D

      Kiitos :D *punastuu*

      • Mysteriet

        Sinustahan kuoriutuu uusia puolia - kuin sipulista ;D

        Perskuta - melkein kunniakirjan paikka taas... ;D


      • niisku-myy46
        Mysteriet kirjoitti:

        Sinustahan kuoriutuu uusia puolia - kuin sipulista ;D

        Perskuta - melkein kunniakirjan paikka taas... ;D

        Ihan oikeesti. Minä tämän väsäsin ja ihan yhdellä istumalla :D Pistin vain mielikuvittelun liikkeelle ja se oli siinä.

        Mutta tämä nyt on näitä... harrastajan tekstejä... ÄH, Öh, mutta kiitos nyt kuitenkin, ÖH.

        *punastuu taas*


      • Mysteriet
        niisku-myy46 kirjoitti:

        Ihan oikeesti. Minä tämän väsäsin ja ihan yhdellä istumalla :D Pistin vain mielikuvittelun liikkeelle ja se oli siinä.

        Mutta tämä nyt on näitä... harrastajan tekstejä... ÄH, Öh, mutta kiitos nyt kuitenkin, ÖH.

        *punastuu taas*

        Kirjoitin tälläisen - kun oli ikävä erästä, yhtä... ;D

        Maailmani kirjoitan
        sana sanalta
        ta-vu ta-vul-ta
        kirjoitan

        Sinut sinne
        k i r j a i n k i r j a i m e l t a
        DNA-koodiasi
        kopioin


        ...kun kerran Sinäkin uskalsit ;D


      • niisku-myy46
        Mysteriet kirjoitti:

        Kirjoitin tälläisen - kun oli ikävä erästä, yhtä... ;D

        Maailmani kirjoitan
        sana sanalta
        ta-vu ta-vul-ta
        kirjoitan

        Sinut sinne
        k i r j a i n k i r j a i m e l t a
        DNA-koodiasi
        kopioin


        ...kun kerran Sinäkin uskalsit ;D

        Siis, glumps... SULLA ON TAITO HANSKASSA. Olen sanaton. Positiiviset adjektiivit ei riitä :D


      • Mysteriet
        niisku-myy46 kirjoitti:

        Siis, glumps... SULLA ON TAITO HANSKASSA. Olen sanaton. Positiiviset adjektiivit ei riitä :D

        Olet kiltti ;D


    • runo - positiivinen, vaikka ihan vielä en oikeastaan syksyä odotakaan kun kesälomakin vasta ensi viikolla alkaa:) mutta perunat voisi ainakin olla jo isompia.

    • jasso laamanen

      Suoraan kysymykseen suora vastaus:
      esikoululaiseltakin irtoaa parempaa värssyä.
      pientä ajatuksen köyhyyttä aistittavissa, mutta kyllähän tuo varmasti ekaluokkalaisiin uppoaa!

      • niisku-myy46

        Voi hitsi.. Anteeksi, kun menin töppäämään.


      • niisku-myy46

        lyötkö sinä itse Tabermanin "yks-nolla". Vai mahtaako teidän esikoululainen näyttää kyntensä :D

        Pistäs jotain kehiin nyt :)


    • niisku-myy46

      Poista tämä minun tyhmä runo, mutta jätä tuo kaunis.

      Kiitos!

      • (.)Y(.)

        Vaan, kirjotahan lisää.. :))


      • Mysteriet

        Mitään ei poisteta!
        Höh...

        Tuo perhanan pahanilmanlintu (jasso laamanen) näytti olleen muuallakin palstalla irvimässä...

        Tässäpä sille kieltä -plrlrlrlr :P


      • niisku-myy46
        Mysteriet kirjoitti:

        Mitään ei poisteta!
        Höh...

        Tuo perhanan pahanilmanlintu (jasso laamanen) näytti olleen muuallakin palstalla irvimässä...

        Tässäpä sille kieltä -plrlrlrlr :P

        No sitten. En luovuta. Ajattelin, että toiset vaan kohteliaisuuden vuoksi ette haukkuneet. En väittänytkään, että tässä ammattilaisia ollaan.

        Kai tuolla Jassolla on jotenkin huono päivä, MUTTA SILTIKÄÄN EI SAA OLLA ILKEÄ! Eihän?


      • ...nng
        niisku-myy46 kirjoitti:

        No sitten. En luovuta. Ajattelin, että toiset vaan kohteliaisuuden vuoksi ette haukkuneet. En väittänytkään, että tässä ammattilaisia ollaan.

        Kai tuolla Jassolla on jotenkin huono päivä, MUTTA SILTIKÄÄN EI SAA OLLA ILKEÄ! Eihän?

        Kipeää tehneet toiset kalikat
        nilkassa pilkkalaulajan
        Koston on elettävä
        kenties loppuelämän
        Jalustaa korottamaan
        mielessään huteran

        Missä ovatkaan hurraahuudot
        missä parvi ajatusten samojen
        Kohtaa pilkkaaja muurin
        evästykset opastajien
        Vaan kieltää mieli horjunut
        kera rienauksen jatkuvan

        Sinä siellä
        sinä tuolla
        te kaikkialla
        alemmalla

        Itsensä arvoonsa asettanut
        sokeaksi kohtaan inhimillisyyden
        Mykkä sanoille oikoville
        kuuro ihmissuhteille aidoille
        Suvaitsevaisuus on oppia
        läpi elämän vaikean

        ---

        Höyrypäitä riittää, koeta kestää.


      • MysNa
        ...nng kirjoitti:

        Kipeää tehneet toiset kalikat
        nilkassa pilkkalaulajan
        Koston on elettävä
        kenties loppuelämän
        Jalustaa korottamaan
        mielessään huteran

        Missä ovatkaan hurraahuudot
        missä parvi ajatusten samojen
        Kohtaa pilkkaaja muurin
        evästykset opastajien
        Vaan kieltää mieli horjunut
        kera rienauksen jatkuvan

        Sinä siellä
        sinä tuolla
        te kaikkialla
        alemmalla

        Itsensä arvoonsa asettanut
        sokeaksi kohtaan inhimillisyyden
        Mykkä sanoille oikoville
        kuuro ihmissuhteille aidoille
        Suvaitsevaisuus on oppia
        läpi elämän vaikean

        ---

        Höyrypäitä riittää, koeta kestää.

        sanankäytön akrobaatti :) Tämä oli yksi parhaitasi!
        Taidan leikata muistikirjaani - saanko?

        Pahan palstapäivän varalle, talteen laittaisin...


      • ...nng
        MysNa kirjoitti:

        sanankäytön akrobaatti :) Tämä oli yksi parhaitasi!
        Taidan leikata muistikirjaani - saanko?

        Pahan palstapäivän varalle, talteen laittaisin...

        en nyt menisi kehumaan parhaikseni, joten ole
        hyvä vaan.


    • kikakakkonen

      Runosi sopisi korttiharrastukseeni oitis, joten onko se vapaasti käytettävissä?

      • niisku-myy46

    • joka kasvoi somasti loppuhuipennukseensa - mainio:)

      • runotyttö vm 59

        Mukavaa, että piditte!
        Onhan mulla näitä pöytälaatikossa paljonkin, en vaan ole "uskaltanut" koskaan kenellekään näyttää. :)


      • niisku-myy46
        runotyttö vm 59 kirjoitti:

        Mukavaa, että piditte!
        Onhan mulla näitä pöytälaatikossa paljonkin, en vaan ole "uskaltanut" koskaan kenellekään näyttää. :)

        Minä olen sitä mieltä, että jokainen, tosimielellä paperille kirjoitettu runo, ajatelma tms. on hyvä. Se on osa sinua itseäsi ja peilaa sinua :D

        Tsemppiä!


      • niisku-myy46

        Sinäkin... Zamioni... Glumps. Eikä myö mittään sitä oteta poekkeen. Annetaan olla, uhallakkii :D


      • Rekkaamaton rontti
        niisku-myy46 kirjoitti:

        Sinäkin... Zamioni... Glumps. Eikä myö mittään sitä oteta poekkeen. Annetaan olla, uhallakkii :D

        Niin sitä pitää!!! :)


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe