Tietääkös kukaan, onko remontin viivästymisestä mitään standardikorvausta. Meillä alkoi juhannuksen jälkeen saunaremontti, remontin piti kestää 1-2 viikkoa. Nyt se on kestänyt kuusi viikkoa, enkä tiedä koska valmistuu.
Sopimuksessa lukee vain, että remontti saa viivästyä 2 viikkoa alkuperäisestä aikataulusta ilman seuraamuksia. Kiitos tiedoista.
Korvaus remontin viivästymisestä
9
6275
Vastaukset
- paikallaan
Viivästyssakkoon oli olemassa jokin prosentti urakan kokonaisarvosta mutta en juuri nyt muista sitä.
Asioissa kannattaa kuitenkin olla maltillinen koska viivytykset voivat johtua remontoijasta riippumattomista syistä.Neljä viikkoa kylppäriremontissa vaikuttaa jo aika paljolta.
Jos viivästys johtuu remontintekijän saamattomuudesta niin kyllä sakko on ihan paikallaan. Mutta älä uhittele asialla koska työn jälki saattaa huonontua kitinästä.
Ota oikeuksistasi selvää ja pyydät remppaajaa hoitamaan asiansa loppuun.Vihjaat kohteliaasti mahdolliseen sakkoon. Ja jos homma toimii sen jälkeen niin hyvä on.
Sitten kun remppa on tarkastettu ja lasku saatu niin kiistät sen ja vaadit siihen hyvitykset viivästymisestä. Ei kannata silloin enää olla kaveria.
Ei ole remppaajakaan ollut kaveri kun on jättänyt hommat tekemättä.
Näissä asioissa kuitenkin kannattaa aina käyttää harkintaa viivästyksille ja ongelmille saattaa olla järkeviä syitä. Riitelemään ei kannata ennenkuin hommat on tehty. Ei myöskään maksaa laskuja.- Utelias
Tappelemaan tässä ei juu ole ruvettu. Remontoija toki syytti tavarantoimittajaa, mutta tilanne oli kyllä se, että tilauksia ei oltu tehty ajoissa. Ne olisi voitu tehdä jo huhtikuussa, mutta tehtiin vasta siinä vaiheessa kun remontin piti olla jo valmis. Itse asiassa tänään tilattiin viimeinen tavara.
Ja koska heidän omassa sopimuksessaan on tuo seuraamuskohta, oletan saavani jonkinlaista korvausta. Plus kulut, joita tullut viivästyksestä.
Viivästyksen lisäksi remontissa meinasi tapahtua pahoja virheitä, onneksi ne saatiin oiottua ennen pahempaa tuhoa. - korvauksia
Utelias kirjoitti:
Tappelemaan tässä ei juu ole ruvettu. Remontoija toki syytti tavarantoimittajaa, mutta tilanne oli kyllä se, että tilauksia ei oltu tehty ajoissa. Ne olisi voitu tehdä jo huhtikuussa, mutta tehtiin vasta siinä vaiheessa kun remontin piti olla jo valmis. Itse asiassa tänään tilattiin viimeinen tavara.
Ja koska heidän omassa sopimuksessaan on tuo seuraamuskohta, oletan saavani jonkinlaista korvausta. Plus kulut, joita tullut viivästyksestä.
Viivästyksen lisäksi remontissa meinasi tapahtua pahoja virheitä, onneksi ne saatiin oiottua ennen pahempaa tuhoa.Et saa korvauksia ellet niitä erikseen vaadi.
Kukaan ei rahoistaan vapaaehtoisesti luovu tai sitten remppa urakassa on ilmaa paljon.
Vaikuttaa,että olet tekemisissä ns. epämääräisten yrittäjien kanssa. Mieti iteksesi paremmin yksityiskohdat tietävänä onko kyseessä firman saamattomuus välinpitämättömyys tms. Vaiko kokemattomuus ja ikävien yhteensattumien summa.
Ekassa ei kannata jännitellä tokassa kannattaa harkita siiman antamista.
Joka tapauksessa pidä nassu kiinni ja hymyile kunnes kaikki on kunnossa,vasta laskun saatuasi järjestät älämölöä jos koet sen tarpeelliseksi.
Älä maksa laskua ennenkuin asiat on selvitetty. Jo maksettu lasku tulkitaan juridiikassa usein hyväksymiseksi ja kompensaation perintä vaikeutuu.
Myös reklamoinnissa ja laskun kiistämisessä ei pidä viivytellä. Eli ilmoitat heti tyytymättömyytesi ja syyn siihen sekä mikä mielestäsi olisi hyvä kompensaatio.
Älyttömyyksiä ja liiottelua kannattaa välttää se yleensä johtaa vaan vielä vaikeampiin tilanteisiin. - tyrnävänemäntä
Utelias kirjoitti:
Viivästyksen lisäksi remontissa meinasi tapahtua pahoja virheitä, onneksi ne saatiin oiottua ennen pahempaa tuhoa.ikävä kyllä näin se on
- Korvauksia saanut
mikään muu. Viitataanko sopimuksessanne yleisiin rakennustyön ehtoihin tms? Kun itse tein sopimusta, varmistin itse että sakkopykälä tulee ja urakoitsijalla ei ollut mitään urputtamista kun noudatimme yleisiä alan sopimusehtoja = tästä maininta sopimuksessa.
- Samuell
Rakennusalan töiden yleiset sopimusehdot RYS-9 1998 mukaiset viivävästymiskorvaukset ovat muistini mukaan puoli prosenttia viikkoa kohden urakanviivästyneeltä osalta. Eli todella mitätön korvaus.
Käytännössä tämä tarkoittaa, että rakennus urakoitsija voi viivyttää urakan valmistumista lähes mielin määrin.
Lisäksi sinun kannattaa vaatia korvattavaksi viivästymisestä aiheutuneet välittömät kulut jotka urakoitsija on sinulle myös lain mukaan velvollinen korvaamaan. Ongelmaksi tietysti saattaa muodostua urakoitsijan eriävä näkemys välillisistä ja välittömistä kuluista.
Itse olen tekemässä valitusta kuluttajavalituslautakuntaan firmasta, jonka tekemä "kahden viikon" kylpyhuoneremontti venähti 11 viikon mittaiseksi. - 623
Samuell kirjoitti:
Rakennusalan töiden yleiset sopimusehdot RYS-9 1998 mukaiset viivävästymiskorvaukset ovat muistini mukaan puoli prosenttia viikkoa kohden urakanviivästyneeltä osalta. Eli todella mitätön korvaus.
Käytännössä tämä tarkoittaa, että rakennus urakoitsija voi viivyttää urakan valmistumista lähes mielin määrin.
Lisäksi sinun kannattaa vaatia korvattavaksi viivästymisestä aiheutuneet välittömät kulut jotka urakoitsija on sinulle myös lain mukaan velvollinen korvaamaan. Ongelmaksi tietysti saattaa muodostua urakoitsijan eriävä näkemys välillisistä ja välittömistä kuluista.
Itse olen tekemässä valitusta kuluttajavalituslautakuntaan firmasta, jonka tekemä "kahden viikon" kylpyhuoneremontti venähti 11 viikon mittaiseksi.Onko Blosius? Meillä 9 viikon remppa venyi 16 viikkoon.
- Asiasta tietoinen
Sen siitä saa kun ottaa jonkun pikkufirman töihin..
- Hermot menee
Keneltä ja mitä korvauksia voin vaatia, kun taloyhtiössä ei ole noteerattu isännöitsijän eikä rakennuttajan puolelta pyyntöäni joka oli jo 14.8.2013. Asia koskee katossa olevaa vuotojälkeä. Kuka "todistaa", että vuoto ei ole pahentunut 5 kk aikana ja mennyt esim. seinän väliin? Kuka maksaa remontin? Tiedän mitä kuuluu taloyhtiölle ja mitä asunnonomistajalle, mutta kun on näin pitkä aika ettei mitään ole tapahtunut kai siitä jotain korvausta voi saada. Rakennus firma on laillinen eikä isännöitsijässäkään ole "vikaa". Olen saanut kärsiä ko. henkilöiden saamattomuudesta monella tapaa; odottaminen, yöunien menettäminen, psyykkiset oireilut (rytmihäiriöt), soittelu, kiirehtiminen, oman asunnonkaupan vaikeutuminen jne. jne. jne. jne. jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274