Eli muutan Jyväskylään opiskelaan ja sain asunnon Kuokkalasta Ykköspesä-nimisestä talosta. Tuossa alempana näyttääkin olevan Kiulua koskeva keskustelu, mutta mä haluaisin kuulla ihmisten kommentteja/kokemuksia myös tästä Ykköspesästä...:) Olen ymmärtänyt, että se on kutakuinkin Kuokkalan keskustassa? Millainen paikka asua?
Kuokkala
14
2841
Vastaukset
- Kohtalotoveri
Kuokkalaan olen minäkin muuttamassa - myös keskustaan, jos olen oikein käsittänyt. Ja opiskelut yliopistossa alkavat minullakin. Kohtalotovereita siis näköjään löytyy. :) Minuakin kiinnostaisi Kuokkalaan liittyvät kommentit. Ja ylipäätään koko Jyväskylä kaikin puolin on vielä tässä vaiheessa minulle suuri jännittävä kysymysmerkki.
- ...
Asun itse ainolanrannassa ja tuntuu siltä, kun hiippailen tuonne kuokkalan puolelle (siellä lähimmät palvelut), että tulisin ihan eri maahan. Viimeksi eilen joku yritti ajaa autolla päälleni suojatiellä. Spurguja kuokkalan keskustasta löytyy enemmän kuin putkaan mahtuis, oli sitten aamu tai ilta. Paljon siellä on ulkomaalaisia. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia, koska asun turvallisen etäisyyden päässä. Kuokkalan "paikallinen" on kyllä sitä tasoa, että en sinne astuis.
- Kohtalotoveri
... kirjoitti:
Asun itse ainolanrannassa ja tuntuu siltä, kun hiippailen tuonne kuokkalan puolelle (siellä lähimmät palvelut), että tulisin ihan eri maahan. Viimeksi eilen joku yritti ajaa autolla päälleni suojatiellä. Spurguja kuokkalan keskustasta löytyy enemmän kuin putkaan mahtuis, oli sitten aamu tai ilta. Paljon siellä on ulkomaalaisia. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia, koska asun turvallisen etäisyyden päässä. Kuokkalan "paikallinen" on kyllä sitä tasoa, että en sinne astuis.
Olen muuttamassa Helsingin Kalliosta, joten en usko pienestä säikähtäväni. Täällä jos missä olen tottunut kuvaamaasi elämään varmasti vielä paljon suuremmassa mittakaavassa ja silti viihtynyt todella hyvin. :D Mutta hyvä tietysti, että infosit, niin osaan varautua, ettei Kuokkalakaan mikään lintukoto olo, vaikka siltä vaikuttikin silloin, kun asuntoa katsomassa kävin... Varmasti paljon merkkaa asunto ja asuintalo, jotka onneksi minun tapauksessani ovat varmasti rauhallisia ja mukavia. Mutta saapi nähdä. Tuo kirjoittamasi teksti ei ainakaan liikoja odotuksia alueesta anna. Ehkä parempi niin.
- tipulan takiako?
Kohtalotoveri kirjoitti:
Olen muuttamassa Helsingin Kalliosta, joten en usko pienestä säikähtäväni. Täällä jos missä olen tottunut kuvaamaasi elämään varmasti vielä paljon suuremmassa mittakaavassa ja silti viihtynyt todella hyvin. :D Mutta hyvä tietysti, että infosit, niin osaan varautua, ettei Kuokkalakaan mikään lintukoto olo, vaikka siltä vaikuttikin silloin, kun asuntoa katsomassa kävin... Varmasti paljon merkkaa asunto ja asuintalo, jotka onneksi minun tapauksessani ovat varmasti rauhallisia ja mukavia. Mutta saapi nähdä. Tuo kirjoittamasi teksti ei ainakaan liikoja odotuksia alueesta anna. Ehkä parempi niin.
Olet saanut siinä mielessä väärää ja
vanhentunutta infoa jyväskylän yliopistosta, että
se muka olisi avoin ja suopea kaikille hesasta
muuttaville feministeille. Näin ehkäpä oli
halosen 1. kaudella. Nyt ajat ovat muuttuneet ja
itsesikin kannalta olisi järkevintä, että
pysyisit "stadissasi". Teitä ei täällä kaivata.
Ei nyt eikä tulevaisuudessa. - Kohtalotoveri
tipulan takiako? kirjoitti:
Olet saanut siinä mielessä väärää ja
vanhentunutta infoa jyväskylän yliopistosta, että
se muka olisi avoin ja suopea kaikille hesasta
muuttaville feministeille. Näin ehkäpä oli
halosen 1. kaudella. Nyt ajat ovat muuttuneet ja
itsesikin kannalta olisi järkevintä, että
pysyisit "stadissasi". Teitä ei täällä kaivata.
Ei nyt eikä tulevaisuudessa.Helsinki oli mulle vain välivaihe, kotoisin olen ihan muualta, enkä suinkaan koe olevani mikään stadilainen. :D Olen sellainen vaeltaja-henkinen, joka mielellään haluaa nähdä ja kokea elämää eri kaupungissa - hetken myös Helsingissä. Eipä kannata yleistää kaikkia Helsingistä muuttavia. Eipä meistä taida mitään uhkaa siellä Jyväskylässä sulle tai kenellekään muulle olla. :D Mutta kiva, että "tipula" on sulle niin tärkeä, että haluat omia sen henkeen ja vereen. :D Ehkäpä Jyväskylässä on siis jotain sellaista maagista taikaa, joka saa tämänkin vaeltajan pysähtymään sinne.. Katsotaan. :D
- varastetaan
paljon polkupyöriä (siltä ainakin tuntuu, kun on omalle kohdalle sattunut :))mut missäpä ei.
kaveri on asunut ykköspesässä ja ei siellä mitään ihmeitä koskaan tapahtunut.
kuokkalan siltaa on ainakin ennen pidetty vaarallisena, mutta olen siitä eräänkin kerran kännissä hoiperrellut, eikä ole mitään koskaan käynyt minulle eikä kenellekään tutulle. aika rumaa seutua se tietysti on, kun on niin täyteen rakennettu.- asukkim
mistäköhän moinen huhu Kuokkalan sillan vaarallisuudesta on yleensäkkään tullut. Itse olen kulkenut liki 5 vuotta baareista yöllä kyseistä siltaa pitkin, enkä ihan yks tai kaks kertaa... enkä ole kertakaan törmännyt tai nähnyt ongelmia koko matkalla.
- käveltyon
asukkim kirjoitti:
mistäköhän moinen huhu Kuokkalan sillan vaarallisuudesta on yleensäkkään tullut. Itse olen kulkenut liki 5 vuotta baareista yöllä kyseistä siltaa pitkin, enkä ihan yks tai kaks kertaa... enkä ole kertakaan törmännyt tai nähnyt ongelmia koko matkalla.
no, mitäs nyt jokainen tuttu tullut siinä tai keskustassa ryöstetyksi tai hakatuksi tai tappeluun joutunut (kaveri hakkasi kolme päällekäynyttä, ainakin oman sanomisensa mukaan=)
- kväeltyon
käveltyon kirjoitti:
no, mitäs nyt jokainen tuttu tullut siinä tai keskustassa ryöstetyksi tai hakatuksi tai tappeluun joutunut (kaveri hakkasi kolme päällekäynyttä, ainakin oman sanomisensa mukaan=)
ei kannata paljoa seisoskella birran edustalla ja kotiin mennessä käyttää taksia!
- kuokkamies
Ihan rauhallinen ja mukava kaupunginosa asua, ainakin omasta mielestäni. 3 vuotta olen täällä asunut. Ei tämä nyt niin hirvittävän rumaakaan aluetta ole. Taloja tänne on rakennettu aika lähekkäin viimevuosina, mutta aika uusia pääasiassa ovat.
Omalle kohdalle ei mitään pyörävarkauksia tai muitakaan ongelmia ole sattunut, enkä ole kuullut muillekaan tutuille niin käyneen. Ja ulkomaalaisiakin täällä asuu, mutta mitä sitten? Ei heistä mitään vaivaa ole ollut.
Eikä täällä nyt sen enempää mitään spurguja pyöri kuin muuallakaan. Kyllä niitä spurguja keskustassa enemmän näyttäisi liikkuvan. Lähinnä nuorisoa tuossa kauppojen edustalla iltaisin liikkuu.
En tiedä missä te sitten olette liikkuneet, kun noin synkän kuvan Kuokkalasta olette saaneet? - eimitäänsanottavaa
Ei Kuokkala mitään täyteen rakennettu oo. Ja noi Tipulan kommentit voi jättää täysin omaan arvoonsa, tyyppi ei ymmärrä, että ketään ei kiinnosta. Tää on Jyväskylän rauhalisinta seutua asustella, ei oo kauaa aikaa siitä, kun Kuokkala oli aivan täyttä peltoa. Tervetuloa!
- Kohtalotoveri
Kyllä siellä ainakin ystävällisen oloista sakkia asustaa - sinä ja kuokkamies, joilta tulee asiallista kommenttia. :) En tarkoita, että kehua tarvitsisi, jos syytä ei ole. Kyllä mä kestän lukea myös kritiikkiä Kuokkalasta yms., kunhan on asiallisesti kirjoitettu - muuten en haukkuja usko. :D Mielenkiinnolla kyllä nyt odotan, että näen omin silmin, millainen Kuokkala on, kun se näköjään tuntuu hajottavan mielipiteen aikalailla äärilaitoihin.
- kuokkalalainen
olen asunut kuokkalasta siitä lähtien kun kotoa muutin pois, eli vuodesta 2002.
ensin asuin kuokkalanpellolla, kiulun opiskelija kämpässä.aluehan on opiskelijoita täynnä, mut eipä siellä niin rähisty kuin kaikkialla puhuttiin.ihan sain rauhassa kyllä elää omaa elämääni, vaikka naapurissa asui manneja ja ulkomaalaisia.
nyt olen pari vuotta asunut kuokkalan keskustassa, eikä tässäkään mitään suurempia häiriötekiöitä ole. toki poliisit ja ambulanssit pillit päällä tuosta ohi menee melkein joka toinen päivä, mut eihän siinä.. spurguja löydät kaikkialta missä vain asut, jopa ökyalueelta lutakosta!! asut missä hyvänsä aina on mahdollisuus että sun pyörä/auto pöllitään.
ei kuokkala ole sen huonompi paikka asua kuin esim kangaslampi tai keltinmäki. ehkä voisin sanoa että tää on jopa parempikin paikka. tänne vain asustelemaan! :) - hupi.
Katso netistä asuntojen hintoja Jyväskylässä. Ne on kuokkalan alueella keskustan ja lutakon jälkeen kalleimmat. Et kai se jotain kertoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103297GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys451200- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja541116Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601007
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27900- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872