kannettavaa 900-1100 e

pölkkypyy

Mikä ois paras mahdollinen kannettava tohon hintaluokkaan? käytän eniten valokuvien käsittelyssä. Kuinka paljon erillinen näytöohjain suhteessa integroituun vaikuttaa nopeuteen? vai onko tärkeämpi satsata keskusmuistiin? kuitenki akkukestoaki pitäis olla, ni pystyy junamatkoilla kattelee leffoja.

12

1222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Macbookki vois olla tosin hinta menee vissiin vähän "tiukaks", mutta noihin käyttötarkoituksiin kone sopisi kuin nakutettu ja jos välttämättä windowssia tarvitsee niin senkin asentaa käden käänteessä (tosin ihmettelen, että miksi)

Integroidun näytönohjaimen (ts keskusmuistia käyttävän) ainoa huono puoli on 3d pelit muussa käytössä ei haittoja ole. Kannettavuuden kannalta jopa etu sillä 3d "peli" näytönohjaimet yleensä vie sähköä siihen malliin, että akkukesto on lyhempi.

• Eka.

Macbookkiin ei taidaa saada sitä normaalia näytön koko eli 15 tuumaa.

• ukkeli
        Eka. kirjoitti:

Macbookkiin ei taidaa saada sitä normaalia näytön koko eli 15 tuumaa.

Siis täh...missä on määrätty kannettavan näytön koko
        15tuumaa... niitähän on 9# - 20#
        itsellä
        macbook 13.3
        fujitsu 15.4
        acer 15
        toshiba 12
        eli 3/4 on muita kuin 15#
        huomaa myös, että näytön koon kasvaessa kannettavuus ja akkukesto heikkenee...

• Eka.
        ukkeli kirjoitti:

Siis täh...missä on määrätty kannettavan näytön koko
        15tuumaa... niitähän on 9# - 20#
        itsellä
        macbook 13.3
        fujitsu 15.4
        acer 15
        toshiba 12
        eli 3/4 on muita kuin 15#
        huomaa myös, että näytön koon kasvaessa kannettavuus ja akkukesto heikkenee...

Ja applen koneita ei saa 15 tuuman näytöllä olevia
        alle kahdella tonnilla ja sekin on vieläpä pakosta
        laajakuva näyttö. Alle 15 tuuman näytöt on leluja.

• ukkeli
        Eka. kirjoitti:

Ja applen koneita ei saa 15 tuuman näytöllä olevia
        alle kahdella tonnilla ja sekin on vieläpä pakosta
        laajakuva näyttö. Alle 15 tuuman näytöt on leluja.

No sinun mielestäsi 15tuumaa on normaali.
        Ja pienemmät on "leluja" eikös se ole niin, että näyttö/kannettava pitäisi valita käyttötarkoituksen mukaan. Esim 17tuumainen ei ole mikään mukava mukana kuljetettava kokonsa/painonsa/sähkönkulutuksen vuoksi.
        ns. pöytäkoneen korvaajana ok, mutta "kannettavana"
        ei niinkään hyvä.
        tiesitkös, että 30-45% kannettavan sähkönkulutuksesta tulee näytöstä ja tällöin yksinkertainan kaava...mitä isompi näyttö / sen enemmän vie virtaskaa eli akkukesto on huonompi.
        Jossain koneissa tätä on "kierretty" isommalla akulla joka taas tuo painoa lisää....
        Eli kuten huomaat..tähän ongelmaan ei ole yhtä oikeaa vastausta vaan kuten sanoin käyttötarkoitus ratkaisee...
        Tässä oikein esimerkki:
        oma mac 13.3tuumaa 5-6h akkukesto paino 2,3kg
        oma fujitsu 15,4tuumaa akkukesto 1:45 paino 4 kiloa... fujitsu ei paljoa saa "ulkoilua" vaan on työpöydällä yms ja käytetään pääasiassa pelaamiseen kun taas mac on aina mukana töissä.

• 1stMacFinn
        ukkeli kirjoitti:

No sinun mielestäsi 15tuumaa on normaali.
        Ja pienemmät on "leluja" eikös se ole niin, että näyttö/kannettava pitäisi valita käyttötarkoituksen mukaan. Esim 17tuumainen ei ole mikään mukava mukana kuljetettava kokonsa/painonsa/sähkönkulutuksen vuoksi.
        ns. pöytäkoneen korvaajana ok, mutta "kannettavana"
        ei niinkään hyvä.
        tiesitkös, että 30-45% kannettavan sähkönkulutuksesta tulee näytöstä ja tällöin yksinkertainan kaava...mitä isompi näyttö / sen enemmän vie virtaskaa eli akkukesto on huonompi.
        Jossain koneissa tätä on "kierretty" isommalla akulla joka taas tuo painoa lisää....
        Eli kuten huomaat..tähän ongelmaan ei ole yhtä oikeaa vastausta vaan kuten sanoin käyttötarkoitus ratkaisee...
        Tässä oikein esimerkki:
        oma mac 13.3tuumaa 5-6h akkukesto paino 2,3kg
        oma fujitsu 15,4tuumaa akkukesto 1:45 paino 4 kiloa... fujitsu ei paljoa saa "ulkoilua" vaan on työpöydällä yms ja käytetään pääasiassa pelaamiseen kun taas mac on aina mukana töissä.

Olen kyllä vahvasti eri mieltä tuosta 17 tuumaisesta. Kannevani painaa kolme kiloa, akkukäyttöä ilman virransäästökikkailua 3-4 tuntia. Olen moista "järkälettä" kantanut joka päivä jo neljättä vuotta.

Mutta olen kokeillut myös Macbookia, iBookia (12"). Kaikki käy, mitään oikeata ei ole.

• Simo.

Acer Aspire 5112 WLMi 15.4

Tehoa ja multimediaa koteihin! Erinomainen valinta myös PK -yrityksille. Vapaudu työpöydän kahleista. Kattavat kommunikaatio-ominaisuudet.

# AMD Turion 64 X2 TL50 1.6Ghz.

• pölkkypyy

kuinkahan toimivia nuo ohjelmat ovat macillä? Itselläni on vino pino pc-ohjelmia. esim. photoshop cs 2 ja macromedia studio. toimivatko mitkään pc:n ohjelmat macillä ilman hurjia lisäkikkailuja?

• macciin macin ohjelmat windowssiin windowssin ohjelmat.
        Toisaalta macbookkiin saa asennettua windowssin joten hommalla ei sinänsä ole väliä :)
        Ja mukana tulevilla ohjelmilla pärjää tosi pitkälle...nääs ne vaan toimii...

• MP33

Tuon Photoshop ( muut Adoben ohjelmat) lisenssin voi halutessaan vaihtaa virallisessa Adoben jälleenmyyntiliikkeessä Mac versioksi. Samoin on myös Macromedian kohdalla. Tämä siis siinä tapauksessa että käyttämäsi versiot ovat laillisia. Näin oli ainakin jokunen vuosi sitten kun silloin ekat PC:stä siirtyävt kyselivät noista lisenssijutuista.

Jos käyttämäsi ohjelmat ovat piratteja niin hanki sitten niistä Macci versiot.

Jokaisesta Adoben ja Macromedian softasta on olemassa Mac versio. Moni mediafirma käyttää Maccia joten luonnollisesti Adoben ja Macromedian softat löytyvät myös Mac versioina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3129
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      74
      3034
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2892
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2574
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      40
      2061
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1657
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1629
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1615
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1610
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe