Mikä ois paras mahdollinen kannettava tohon hintaluokkaan? käytän eniten valokuvien käsittelyssä. Kuinka paljon erillinen näytöohjain suhteessa integroituun vaikuttaa nopeuteen? vai onko tärkeämpi satsata keskusmuistiin? kuitenki akkukestoaki pitäis olla, ni pystyy junamatkoilla kattelee leffoja.
kannettavaa 900-1100 e
12
1242
Vastaukset
Macbookki vois olla tosin hinta menee vissiin vähän "tiukaks", mutta noihin käyttötarkoituksiin kone sopisi kuin nakutettu ja jos välttämättä windowssia tarvitsee niin senkin asentaa käden käänteessä (tosin ihmettelen, että miksi)
Integroidun näytönohjaimen (ts keskusmuistia käyttävän) ainoa huono puoli on 3d pelit muussa käytössä ei haittoja ole. Kannettavuuden kannalta jopa etu sillä 3d "peli" näytönohjaimet yleensä vie sähköä siihen malliin, että akkukesto on lyhempi.- Eka.
Macbookkiin ei taidaa saada sitä normaalia näytön koko eli 15 tuumaa.
- ukkeli
Eka. kirjoitti:
Macbookkiin ei taidaa saada sitä normaalia näytön koko eli 15 tuumaa.
Siis täh...missä on määrätty kannettavan näytön koko
15tuumaa... niitähän on 9# - 20#
itsellä
macbook 13.3
fujitsu 15.4
acer 15
toshiba 12
eli 3/4 on muita kuin 15#
huomaa myös, että näytön koon kasvaessa kannettavuus ja akkukesto heikkenee... - Eka.
ukkeli kirjoitti:
Siis täh...missä on määrätty kannettavan näytön koko
15tuumaa... niitähän on 9# - 20#
itsellä
macbook 13.3
fujitsu 15.4
acer 15
toshiba 12
eli 3/4 on muita kuin 15#
huomaa myös, että näytön koon kasvaessa kannettavuus ja akkukesto heikkenee...Ja applen koneita ei saa 15 tuuman näytöllä olevia
alle kahdella tonnilla ja sekin on vieläpä pakosta
laajakuva näyttö. Alle 15 tuuman näytöt on leluja. - ukkeli
Eka. kirjoitti:
Ja applen koneita ei saa 15 tuuman näytöllä olevia
alle kahdella tonnilla ja sekin on vieläpä pakosta
laajakuva näyttö. Alle 15 tuuman näytöt on leluja.No sinun mielestäsi 15tuumaa on normaali.
Ja pienemmät on "leluja" eikös se ole niin, että näyttö/kannettava pitäisi valita käyttötarkoituksen mukaan. Esim 17tuumainen ei ole mikään mukava mukana kuljetettava kokonsa/painonsa/sähkönkulutuksen vuoksi.
ns. pöytäkoneen korvaajana ok, mutta "kannettavana"
ei niinkään hyvä.
tiesitkös, että 30-45% kannettavan sähkönkulutuksesta tulee näytöstä ja tällöin yksinkertainan kaava...mitä isompi näyttö / sen enemmän vie virtaskaa eli akkukesto on huonompi.
Jossain koneissa tätä on "kierretty" isommalla akulla joka taas tuo painoa lisää....
Eli kuten huomaat..tähän ongelmaan ei ole yhtä oikeaa vastausta vaan kuten sanoin käyttötarkoitus ratkaisee...
Tässä oikein esimerkki:
oma mac 13.3tuumaa 5-6h akkukesto paino 2,3kg
oma fujitsu 15,4tuumaa akkukesto 1:45 paino 4 kiloa... fujitsu ei paljoa saa "ulkoilua" vaan on työpöydällä yms ja käytetään pääasiassa pelaamiseen kun taas mac on aina mukana töissä. - 1stMacFinn
ukkeli kirjoitti:
No sinun mielestäsi 15tuumaa on normaali.
Ja pienemmät on "leluja" eikös se ole niin, että näyttö/kannettava pitäisi valita käyttötarkoituksen mukaan. Esim 17tuumainen ei ole mikään mukava mukana kuljetettava kokonsa/painonsa/sähkönkulutuksen vuoksi.
ns. pöytäkoneen korvaajana ok, mutta "kannettavana"
ei niinkään hyvä.
tiesitkös, että 30-45% kannettavan sähkönkulutuksesta tulee näytöstä ja tällöin yksinkertainan kaava...mitä isompi näyttö / sen enemmän vie virtaskaa eli akkukesto on huonompi.
Jossain koneissa tätä on "kierretty" isommalla akulla joka taas tuo painoa lisää....
Eli kuten huomaat..tähän ongelmaan ei ole yhtä oikeaa vastausta vaan kuten sanoin käyttötarkoitus ratkaisee...
Tässä oikein esimerkki:
oma mac 13.3tuumaa 5-6h akkukesto paino 2,3kg
oma fujitsu 15,4tuumaa akkukesto 1:45 paino 4 kiloa... fujitsu ei paljoa saa "ulkoilua" vaan on työpöydällä yms ja käytetään pääasiassa pelaamiseen kun taas mac on aina mukana töissä.Olen kyllä vahvasti eri mieltä tuosta 17 tuumaisesta. Kannevani painaa kolme kiloa, akkukäyttöä ilman virransäästökikkailua 3-4 tuntia. Olen moista "järkälettä" kantanut joka päivä jo neljättä vuotta.
Mutta olen kokeillut myös Macbookia, iBookia (12"). Kaikki käy, mitään oikeata ei ole.
- Simo.
Acer Aspire 5112 WLMi 15.4
Tehoa ja multimediaa koteihin! Erinomainen valinta myös PK -yrityksille. Vapaudu työpöydän kahleista. Kattavat kommunikaatio-ominaisuudet.
# AMD Turion 64 X2 TL50 1.6Ghz.- A6Vm
Itse suosittelisin tekniikan maailman testivoittajaa Asus A6VM:ää. Samassa vertailussa oli mm. myös edellisessä viestissä mainittu Acer 5112.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/42676
- pölkkypyy
kuinkahan toimivia nuo ohjelmat ovat macillä? Itselläni on vino pino pc-ohjelmia. esim. photoshop cs 2 ja macromedia studio. toimivatko mitkään pc:n ohjelmat macillä ilman hurjia lisäkikkailuja?
macciin macin ohjelmat windowssiin windowssin ohjelmat.
Toisaalta macbookkiin saa asennettua windowssin joten hommalla ei sinänsä ole väliä :)
Ja mukana tulevilla ohjelmilla pärjää tosi pitkälle...nääs ne vaan toimii...- MP33
Tuon Photoshop ( muut Adoben ohjelmat) lisenssin voi halutessaan vaihtaa virallisessa Adoben jälleenmyyntiliikkeessä Mac versioksi. Samoin on myös Macromedian kohdalla. Tämä siis siinä tapauksessa että käyttämäsi versiot ovat laillisia. Näin oli ainakin jokunen vuosi sitten kun silloin ekat PC:stä siirtyävt kyselivät noista lisenssijutuista.
Jos käyttämäsi ohjelmat ovat piratteja niin hanki sitten niistä Macci versiot.
Jokaisesta Adoben ja Macromedian softasta on olemassa Mac versio. Moni mediafirma käyttää Maccia joten luonnollisesti Adoben ja Macromedian softat löytyvät myös Mac versioina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483