Edullinen talopaketti

teerenpeli:)

Hei. eli kyselisin mikä olisi edullinen pakettitoimittaja. tarkoitus olisi tehdä perustukset noin 50 sisätöistä itse. Älspyy ei tule kyseeseen. Palnonko tälläiseen tulisi uppoamaan halvimmillaan rahaa kun täällä perämettissä tontin hinta on noin 3000€. Tarkoitus olisi rakentaa ihan perustalo noin 110-130 neliöö, yksi kerros takka sähkölämmitys.
Antakaahan arviota, kiitos

6

7173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehelle

      Kannattaa varmaan tontin hinnan lisäksi selvittää mitä jätevedet, käyttövedet ja sähköt tulevat kustantamaan. ( Siis jos johonkin korpeen rakennat)

      Muihin kysymyksiin löydät vastauksia esim osuuspankin laskurilla...

    • saa kyllä

      Tuollaisen peruspaketin saa pienelementteinä esim. Omatalolta varmaan n.40 000 euron hintaan,plus miinus 5 tonnia talomallista riippuen.
      Toivottavasti tiedät mitä "talopaketti" tarkoittaa, ja kuinka pienen osan se muodostaa kokonaiskustannuksista ;)

      • teerenpeli

        joo eli. kaavatontti olisi kuitenki kyseessä. ja liittymien hinnat on tiedossa. Mahtaiskohan 120 00 rakentaa valmiin talon esim. tollasesta omatalon paketista


      • Riippuu sinusta
        teerenpeli kirjoitti:

        joo eli. kaavatontti olisi kuitenki kyseessä. ja liittymien hinnat on tiedossa. Mahtaiskohan 120 00 rakentaa valmiin talon esim. tollasesta omatalon paketista

        Joku onnistuu rakentamaan tuohon hintaa, suurin osa varmaankaan ei onnistu. Aika suuri merkitys on oman työn osuuden lisäksi sillä millaisia valintoja tekee sitten talon sisäpuolelle. Mahtavan osan lohkaisee myös perustus on pitää alkaa paaluttamaan tai vaihtamaan suuria määriä maata alta. Talon voit tosiaan tiukalla budjetilla saada tuohon hintaan, mutta lisärakennukset (autosuoja, varastot) eivät kyllä enää tuohon budjettiin mahdu.


    • Nyrkkisääntö

      Perusvarusteisen puutalon, tekemällä itse lähes kaiken saa kasaan 1300euroa/asuinneliö. Tämä hinta sisältää kaiken pl. tontti (perustukset, liittymät, pihan). Teettämällä koko homma ulkopuolisilla hinta nousee helposti 2000e/m2 pintaan. Roskalavoja koluamalla ja kaikesta tinkien vuosikausia rakentaen saattaa päästä palstan kuninkaiden mainitseman haamurajan 1000e/m2 alle. Sitä sopii itse kunkin miettiä mitä vuosikausien rakentaminen tekee perhesuhteille ja omalle mielenterveydelle..

      Oma projekti maksoi itse erittäin paljon tehden n. 1430e/m2 (n210000e, 147 asuin m2), mutta kaikki ratkaisut eivät olekaan kaikkein halvimmasta päästä. Aikaa meni puiden kaadosta muuttoon 10kk.

    • johanna_4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe