Hei. eli kyselisin mikä olisi edullinen pakettitoimittaja. tarkoitus olisi tehdä perustukset noin 50 sisätöistä itse. Älspyy ei tule kyseeseen. Palnonko tälläiseen tulisi uppoamaan halvimmillaan rahaa kun täällä perämettissä tontin hinta on noin 3000€. Tarkoitus olisi rakentaa ihan perustalo noin 110-130 neliöö, yksi kerros takka sähkölämmitys.
Antakaahan arviota, kiitos
Edullinen talopaketti
6
7132
Vastaukset
- miehelle
Kannattaa varmaan tontin hinnan lisäksi selvittää mitä jätevedet, käyttövedet ja sähköt tulevat kustantamaan. ( Siis jos johonkin korpeen rakennat)
Muihin kysymyksiin löydät vastauksia esim osuuspankin laskurilla... - saa kyllä
Tuollaisen peruspaketin saa pienelementteinä esim. Omatalolta varmaan n.40 000 euron hintaan,plus miinus 5 tonnia talomallista riippuen.
Toivottavasti tiedät mitä "talopaketti" tarkoittaa, ja kuinka pienen osan se muodostaa kokonaiskustannuksista ;)- teerenpeli
joo eli. kaavatontti olisi kuitenki kyseessä. ja liittymien hinnat on tiedossa. Mahtaiskohan 120 00 rakentaa valmiin talon esim. tollasesta omatalon paketista
- Riippuu sinusta
teerenpeli kirjoitti:
joo eli. kaavatontti olisi kuitenki kyseessä. ja liittymien hinnat on tiedossa. Mahtaiskohan 120 00 rakentaa valmiin talon esim. tollasesta omatalon paketista
Joku onnistuu rakentamaan tuohon hintaa, suurin osa varmaankaan ei onnistu. Aika suuri merkitys on oman työn osuuden lisäksi sillä millaisia valintoja tekee sitten talon sisäpuolelle. Mahtavan osan lohkaisee myös perustus on pitää alkaa paaluttamaan tai vaihtamaan suuria määriä maata alta. Talon voit tosiaan tiukalla budjetilla saada tuohon hintaan, mutta lisärakennukset (autosuoja, varastot) eivät kyllä enää tuohon budjettiin mahdu.
- Nyrkkisääntö
Perusvarusteisen puutalon, tekemällä itse lähes kaiken saa kasaan 1300euroa/asuinneliö. Tämä hinta sisältää kaiken pl. tontti (perustukset, liittymät, pihan). Teettämällä koko homma ulkopuolisilla hinta nousee helposti 2000e/m2 pintaan. Roskalavoja koluamalla ja kaikesta tinkien vuosikausia rakentaen saattaa päästä palstan kuninkaiden mainitseman haamurajan 1000e/m2 alle. Sitä sopii itse kunkin miettiä mitä vuosikausien rakentaminen tekee perhesuhteille ja omalle mielenterveydelle..
Oma projekti maksoi itse erittäin paljon tehden n. 1430e/m2 (n210000e, 147 asuin m2), mutta kaikki ratkaisut eivät olekaan kaikkein halvimmasta päästä. Aikaa meni puiden kaadosta muuttoon 10kk. - johanna_4
Tässä jotain edullisa talopaketteja esiteltyinä: http://www.omaraha.org/edulliset-talopaketit/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3442742Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201519Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa56967Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15934Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27914Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149878- 79868
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm58826