Nyt on niin, että meidän pihassa käy päivittäin vähintään yksi kissa. Taajama alueella asutaan. Mitä ehdottaisitte ongelman poistamiseksi?
Mitä muita keinoja pitää kissat pois pihasta, kuin ilmakivääri?
74
4985
Vastaukset
- kauheaa!
Suosittelen muuttoa
- Kissastaja
Eiköhän se pitäisi olla niin, että se kissa muuttaa, eikä ihmiset. Jos me haluaisimme kissan pihalle, niin toki meillä olisi oma.
- itsesi
Kissastaja kirjoitti:
Eiköhän se pitäisi olla niin, että se kissa muuttaa, eikä ihmiset. Jos me haluaisimme kissan pihalle, niin toki meillä olisi oma.
ennemmin.
- Ääliö !!
Meilläkin käy montakin kissaa, on käynyt jo monta vuotta...
- Kissastaja
Päästättekö te kulkemaan myös ihmiset omiin pihoihinne? Jos te pidätte kissoista, niin hyvä. Kaikki eivät halua kissoja pihaansa.
Mutta oliko sinulla vinkkiä ongelmasta eroon pääsemiseksi? - HÄÄTÄMISEEN
Kissastaja kirjoitti:
Päästättekö te kulkemaan myös ihmiset omiin pihoihinne? Jos te pidätte kissoista, niin hyvä. Kaikki eivät halua kissoja pihaansa.
Mutta oliko sinulla vinkkiä ongelmasta eroon pääsemiseksi?Kissakarkotetta joka nurkkaan,suihkepulloon vettä ja aina kun näet kissan ruutaat kohti.Tällä konstilla meidän pihalta ainaki häipyivät.
- ole pihaa
Kissastaja kirjoitti:
Mutta oliko sinulla vinkkiä ongelmasta eroon pääsemiseksi?mutta mun partsilla käy jatkuvasti lintuja. Tää oikeesti ottaa pattiin, ku kattelee niitten paskoja ja miettii lintuinfluenssaa....ei hyvä.
Ja näin kesäaikaan käy sitten kaiken maailman hörhiläistä ja hämähäkkejä, hyi vittu vihaan hämähäkkejä! Oon tehnyt niille varoituskylttejä, että täällä tapetaan jos näkyy, mutta ei tehoo...en kyl usein uskalla tappaa vaan juoksen vaan sisälle ja lyön oven lujaa kii, etteivät tuu perässä.
Tän lisäksi oon viime aikoina huomannut, että mun partsille ja ulkona muutenkin leijailee puista semmosii pienii siemeniä! Siis ihan vittua. Mitähän sille vois tehdä, tietääkö kukaan? Mun mielestä edes puilla ei oo oikeutta roskata, enhän mäkään heittele karkkipapruja ihmisten päälle!
Tosiaa nää aiheuttaa mulle päänvaivaa. Mullei kyl oo omaa pihaa, joten en tiiä, miten ne kissat sais pois. Kauheita häiriköitä! Oot sä koettanut puhua niille? Tai niiden omistajille? Saaks kissoi ampua? Tai niiden omistajia, jos löytää ne? Mä en tiiä. - on hyvä keino
Kissastaja kirjoitti:
Mutta oliko sinulla vinkkiä ongelmasta eroon pääsemiseksi?Piikkilanka maata pitkin pihan ympäri on yksi hyvä keino, kun kissa pari kertaa tulee kotiin verisenä, niin omistaja tuskin enää antaa sen kuljeksia yksin ilman valvontaa, jos välittää kissasta edes vähän.
- Kaverilla
Tuttavaperhe hommasi koiran, joka ei pidä kissoista. Muutaman kerran oli kuulemma kissa lähtenyt verissäpäin pihasta, alkoi pysyä poissa.
- Kissaihminen
Kyllähän se on niin että tänä päivänä kissanrääkkääjänaapurit saavat vastata teoistaan käräjillä kissanrääkkäyksestä jos eläintä mennään rääkkäämään. Korvien välissä on pahasti vikaa!
Kissasta ei ole mitään harmia kenellekään, sekö se ärsyttää kun kissa katsoo silmiin? Eläimet arvioivat meidät hyvien ja pahojen tekojen perusteella, siihen ei voi vaikuttaa.
Yhdenkin kerran kun saan tietää että naapuri rääkkää eläimiä, pistän eläinsuojeluihmiset asialle, poliisille rikosilmoitus korvausvaatimukset, etenkin jos on kyse kalliista rotukissasta. - kengät män roskiin
Kissaihminen kirjoitti:
Kyllähän se on niin että tänä päivänä kissanrääkkääjänaapurit saavat vastata teoistaan käräjillä kissanrääkkäyksestä jos eläintä mennään rääkkäämään. Korvien välissä on pahasti vikaa!
Kissasta ei ole mitään harmia kenellekään, sekö se ärsyttää kun kissa katsoo silmiin? Eläimet arvioivat meidät hyvien ja pahojen tekojen perusteella, siihen ei voi vaikuttaa.
Yhdenkin kerran kun saan tietää että naapuri rääkkää eläimiä, pistän eläinsuojeluihmiset asialle, poliisille rikosilmoitus korvausvaatimukset, etenkin jos on kyse kalliista rotukissasta.Eikö siitä ole harmia, jos kissa käy ulostamassa kukkapenkkiin (kitkiessä ja istutellessa sormet paskassa), kusee kuistille ja kengille (tiedätkö mitä esim. kunnon juoksulenkkarit maksavat?), raatelee toistuvasti pikkulintuja pihallesi (ah, kuka ei rakastaisi verisiä höyheniä)???
Eikä mitään, rakastan kyllä kissoja ja koiria, mutta se on omistajan vastuulla pitää kuri. Ehkä minä alan käyttää mustiani paskalla naapurin rappusilla. Kun sehän toteuttaa vaan vaistojansa, eikä siitä ole mitään haittaa... - .....
Kissaihminen kirjoitti:
Yhdenkin kerran kun saan tietää että naapuri rääkkää eläimiä, pistän eläinsuojeluihmiset asialle, poliisille rikosilmoitus korvausvaatimukset, etenkin jos on kyse kalliista rotukissasta.Miksi sen kärsivän osapuolen pitäisi kustantaa kissankarkoitusaineet? Eikö naapuri voisi jakaa niitä kaikille halukkaille? No, ei varmaan koska ne maksavat pirusti! En minäkään ehdota, että naapuri rakentaisi kustannuksellaan korkean aidan, etteivät lemmikkini juoksentelisi heidän pihallaan. Se on minun, omistajan, vastuulla pitää eläimeni kontrollissa.
- kissaihminen
kengät män roskiin kirjoitti:
Eikö siitä ole harmia, jos kissa käy ulostamassa kukkapenkkiin (kitkiessä ja istutellessa sormet paskassa), kusee kuistille ja kengille (tiedätkö mitä esim. kunnon juoksulenkkarit maksavat?), raatelee toistuvasti pikkulintuja pihallesi (ah, kuka ei rakastaisi verisiä höyheniä)???
Eikä mitään, rakastan kyllä kissoja ja koiria, mutta se on omistajan vastuulla pitää kuri. Ehkä minä alan käyttää mustiani paskalla naapurin rappusilla. Kun sehän toteuttaa vaan vaistojansa, eikä siitä ole mitään haittaa...Pidä kenkäsi sisällä, mitä sinä niitä ulkona pidät? Kalliita kenkiäsi... nehän homehtuu ulkosalla.
Käytä kissakarkotetta kuistillasi, sitä saa lemmikkikaupasta. Mutta jos kissaan menet kohdistamaan väkivaltaa niin siitä joutuu edesvastuuseen, ihan varmasti. Sakkotuomioita on annettu eläinrääkkäyksestä.
Ja mene keskustelemaan kissan omistajan kanssa kissan aiheuttamista haitoista, kerro että kissa sotkee paikkoja ja aiheuttaa harmia. Vastuullinen kissanomistaja huolehtii siitä, että kissa ei ole taajama-alueella muiden harmina. Jos kissa on selkeästi heitteillä niin siitä kannattaa ilmoittaa eläinsuojeluun.
Käytätkö muuten itse koirasi jätöksille muovipussia tms. jolla poimit koirasi tekemät nokareet pois ihmisten silmistä? - siitä
Kissaihminen kirjoitti:
Yhdenkin kerran kun saan tietää että naapuri rääkkää eläimiä, pistän eläinsuojeluihmiset asialle, poliisille rikosilmoitus korvausvaatimukset, etenkin jos on kyse kalliista rotukissasta.mitään haittaa ole...ilmoitappa missä asut, ja tulen lemmikkihevoseni paskattamaan pihallesi. samalla voin antaa sen kävellä autosi päällä ja kusta lastesi hiekkalaatikkoon.
yksi ratkaisu on loukuttaa kissa ja toimittaa se paikalliselle rankkurille. noutakoon omistaja sieltä.olen myös ymmärtänyt,ettei samaa kissaa laiteta häkkiin kahdesti... - kissaihminen
siitä kirjoitti:
mitään haittaa ole...ilmoitappa missä asut, ja tulen lemmikkihevoseni paskattamaan pihallesi. samalla voin antaa sen kävellä autosi päällä ja kusta lastesi hiekkalaatikkoon.
yksi ratkaisu on loukuttaa kissa ja toimittaa se paikalliselle rankkurille. noutakoon omistaja sieltä.olen myös ymmärtänyt,ettei samaa kissaa laiteta häkkiin kahdesti...Paikallisessa eläinsuojassa ei ole lopetettu yhtään ainutta löytökissaa. Kaikille löytökissoille on löytynyt parempi koti, jossa kissalla on paikkansa; arvostettu oma paikkansa perheessä.
Löytökodissa myös katsotaan, kenelle kissa voidaan luovuttaa. Ihan kaikille huithapeleille ei sellaista eläintä voi ymmärrettävistä syistä antaa. - kissasi sisällä
kissaihminen kirjoitti:
Pidä kenkäsi sisällä, mitä sinä niitä ulkona pidät? Kalliita kenkiäsi... nehän homehtuu ulkosalla.
Käytä kissakarkotetta kuistillasi, sitä saa lemmikkikaupasta. Mutta jos kissaan menet kohdistamaan väkivaltaa niin siitä joutuu edesvastuuseen, ihan varmasti. Sakkotuomioita on annettu eläinrääkkäyksestä.
Ja mene keskustelemaan kissan omistajan kanssa kissan aiheuttamista haitoista, kerro että kissa sotkee paikkoja ja aiheuttaa harmia. Vastuullinen kissanomistaja huolehtii siitä, että kissa ei ole taajama-alueella muiden harmina. Jos kissa on selkeästi heitteillä niin siitä kannattaa ilmoittaa eläinsuojeluun.
Käytätkö muuten itse koirasi jätöksille muovipussia tms. jolla poimit koirasi tekemät nokareet pois ihmisten silmistä?>Pidä kenkäsi sisällä
>Käytä kissakarkotetta
Mitä jos enemmän sinä pitäisit kissasi sisällä? Miksi minä joudun kärsimään sun kissasta? Miksi minä en saa kuivata vaatteita omalla pihallani, miksi minun pitää haistella kissasi paskat terassillani, miksi minun pitäisi huolehti kissastasi?
Jos kerran hankit sellaisen, niin huolehdi itse kissoistasi, tai minä teen rikosilmoituksen heitteillejätöstä ja ilmoitan eläinsuojelun. - jatkossa...
kissaihminen kirjoitti:
Paikallisessa eläinsuojassa ei ole lopetettu yhtään ainutta löytökissaa. Kaikille löytökissoille on löytynyt parempi koti, jossa kissalla on paikkansa; arvostettu oma paikkansa perheessä.
Löytökodissa myös katsotaan, kenelle kissa voidaan luovuttaa. Ihan kaikille huithapeleille ei sellaista eläintä voi ymmärrettävistä syistä antaa.Jos näen kissan pihallani niin otan kiinni ja vien seuraavana päivänä työmatkalla jonnekin 50 kilometrin päähän löytöeläinpisteeseen. Hakekoon omistaja sen sieltä sitten pois ja maksakoon kaikki haku ja ylläpitokustannukset.
- satkut
Kissaihminen kirjoitti:
Yhdenkin kerran kun saan tietää että naapuri rääkkää eläimiä, pistän eläinsuojeluihmiset asialle, poliisille rikosilmoitus korvausvaatimukset, etenkin jos on kyse kalliista rotukissasta.Jos koira on omassa pihassa ja kissa tulee sinne ja saa turpaansa niin kenenkö vika se on??
Vika on tyhmän kissanomistajan joka ei tajua että kissoja EI PIDETÄ IRTI.
Eikä tämä asia koskaan mene jakeluun näille idiooteille kissaihmisille.
KISSOJA EI PIDETÄ IRTI.
Laita pihaan supihäkki (siis ansa).
Kun kissa on ansassa vie se poliisille tai löytöeläinkotiin jos omistaja ei kysele kissaansa niin sitten se lopetetaan, et syyllisty mihinkään.
Jotkin kaupungit lainaavat noita häkkejä.
Ja vielä, vika ei ole kissoissa vaan niiden tyhmissä omistajissa. - Ruttovieköön
Kissaihminen kirjoitti:
Yhdenkin kerran kun saan tietää että naapuri rääkkää eläimiä, pistän eläinsuojeluihmiset asialle, poliisille rikosilmoitus korvausvaatimukset, etenkin jos on kyse kalliista rotukissasta.Se ärsyttää, kun kissat kuseksii ja paskoo pitkin pihaa, mm. lasten leikkipaikoille. Yhden kerran tuli terassille, mutta annoin vähän kyytiä. Ei ole tullut sen jälkeen.
Taitaa kissanomistajan päässä viirata, jos päästää kalliin rotukissansa kuleksimaan vapaana. - vastuu
kissasi sisällä kirjoitti:
>Pidä kenkäsi sisällä
>Käytä kissakarkotetta
Mitä jos enemmän sinä pitäisit kissasi sisällä? Miksi minä joudun kärsimään sun kissasta? Miksi minä en saa kuivata vaatteita omalla pihallani, miksi minun pitää haistella kissasi paskat terassillani, miksi minun pitäisi huolehti kissastasi?
Jos kerran hankit sellaisen, niin huolehdi itse kissoistasi, tai minä teen rikosilmoituksen heitteillejätöstä ja ilmoitan eläinsuojelun.ota kissa kiinni kotipihaltasi ja vie minne löytöeläimet viedään kun omistaja sen useamman kerran lunastaa kotiin niin eiköhän miuku pysy kotona
- selkeä kissa ihminen
Kissaihminen kirjoitti:
Yhdenkin kerran kun saan tietää että naapuri rääkkää eläimiä, pistän eläinsuojeluihmiset asialle, poliisille rikosilmoitus korvausvaatimukset, etenkin jos on kyse kalliista rotukissasta.kuuleppas nyt kissat pysyköön kotonaan SILLOIN niistä ei harmia naapureille .jos lasket sen meidän pihallemme niin silloin lähtee ,sattuu tai ei kivi koira puskutraktori mikä hollille sattuu ,kissaansat ovat kivoja ota kissa kiinni ja vie tuttavan mökkitien varteen posiolle oppii virsaamaan lasten hiekkalaatikkoon ja tuhoamaan ulosteillaan toisten omaisuutta. voisin toki käyttää kissakarkoitetta tai muuta vastaavaa mutt, sinäkö armon kissaihminen sen minulle ostat ? en ole hommannut kissaa (enkä taatusti hommaa) joten poisto tapani ovat minulle ilmaisia kuten kivittäminen minä en todellakaan maksa muiden elukoiden häätämisestä vaan sen ja muiden korvausten maksaja olet kyllä sinä kissaihminen. lasken kyllä että jos teen hiekkalaatikon ja hommaan siihen hiekan ja kissasi kusee siihen sinun olevankorvaus vastuussa yhtälailla kun kissasi kusee kalusteiden pehmusteille ,joten raastuvassa nähdään kissan paska ihmiset ,kyllä se nyt vaan niin on että ,omallapihallani lasten terveys menee kirkaasti ohi kotiin linkkaavan kissan.laki se on meidänkin puolellamme hönö.odota vaan kun joku naapurisi lukee tämän ja ottaa opiksi laista ja huomaa että olet korvausvelvollinen eläimesi aiheuttamiin haittoihin. monetko kissan hiekkalaatikon(lasten) vaihdot haluat maksaa?? puollusta vaan sinä viatonta luontokappaletta jonka tyhmä omistaja laskee sen toisten pihoille. mene itseesi ja kasva aikuiseksi......
p.s. luuletko että saisin vinkkipalkkion kadommeista kissoista jos ilmoittaisin niiden löytyvän posiolta???
- sietää ...
Jos haluat toimia laillisesti, otat kissan kiinni ja toimitat löytöeläinten hoitolaan. Sieltä omistaja sen noutaa (noutaminen maksaa tosin hieman) ja päästää heti kohta uudelleen pihaasi, josta sinä taas...
Laillista on sekin, jos viitsii toimittaa eläimen vaikkapa 500km päässä olevaan hoitolaan, josta omistaja luultavasti ei arvaa kysellä kissaansa. Parhaassa tapauksessa kiusankappale päästetään siellä lopullisesti päiviltä.
Eräs mahdollisuus on sekin, että irtokissat vain katoavat jonnekin. Nykyään kun liikkuu nälkäisiä ilveksiä ja muitakin petoja ihan taajamissa ja niille kotikissa on helppo saalis. - catcat
Saako nuo irtokissat lopettaa? Eikös ne ole ihan lainsuojattomia jos ovat irrallaan toisten mailla? Näin ainakin aikoinaan oli. Onko tullut jotain uutta lakia? Kissahan on ihan rottaan verrattava elukka.
- Kissimissi
Nythän on niin että kissa poistaa myyrät ja käärmeet pihastanne. Ole onnellinen!
- cal 22
pikkulinnut,oravat ja sotkee pikkulasten hiekkalaatikot?Eli parempi on poistaa kissat!!
- kissan ystävä
cal 22 kirjoitti:
pikkulinnut,oravat ja sotkee pikkulasten hiekkalaatikot?Eli parempi on poistaa kissat!!
Miksi lasten hiekkalaatikossa on hiekkaa? Kyllä sinne käy tekemässä jätöksensä muutkin kuin kissat! Koirat kuoputtavat, metsän eläimet sotkevat hiekkalaatikon.
Ei taajamassa hiekkalaatikkoa tule pitää, laita hiekkalaatikkoon hiekan sijasta karkeaa soraa niin kissa ei mene sitä kuoputtamaan. Sora ei myöskään kulkeudu kakaroiden kengissä toisten pihoille.
Minulla ei lapsena ollut hiekkalaatikkoa. Eläimiä kyllä senkin edestä - kiitos siitä, olen oppinut rakastamaan eläimiä. - ja nyt se näkyy
kissan ystävä kirjoitti:
Miksi lasten hiekkalaatikossa on hiekkaa? Kyllä sinne käy tekemässä jätöksensä muutkin kuin kissat! Koirat kuoputtavat, metsän eläimet sotkevat hiekkalaatikon.
Ei taajamassa hiekkalaatikkoa tule pitää, laita hiekkalaatikkoon hiekan sijasta karkeaa soraa niin kissa ei mene sitä kuoputtamaan. Sora ei myöskään kulkeudu kakaroiden kengissä toisten pihoille.
Minulla ei lapsena ollut hiekkalaatikkoa. Eläimiä kyllä senkin edestä - kiitos siitä, olen oppinut rakastamaan eläimiä.et taida lääkehouruiltasi paljon muistaa .laita soraa hiekkalaatikkoon ei siitä sorasta mitään lapset saa värkättyä miksei samalla vaikka asfalttia ei kiinnosta kissoja sekään. voi että joukut voi vaan olla TYHMIÄ .kysyppä omilta vanhemmiltasi mitä he ovat mieltä ideasta? jos nyt edes tiedät keitä he ovat kun ei tommosta ihan pienessä huppelissa omakseen tunnusta....
voihan seillä laatikossa käyttää myös käpyjä tiiliä kaljapulloja munankuoria vanhoja autonrenkaita laminaattia tms.. mieti....mieti...mieti... mieti...
T:iskä vaan - kuuluu
kissan ystävä kirjoitti:
Minulla ei lapsena ollut hiekkalaatikkoa. Eläimiä kyllä senkin edestä - kiitos siitä, olen oppinut rakastamaan eläimiä.siis sille kutulle/vuohelle ? eläin rakkauden ystävä.muuttakaa ruotsii siellä asuu sukulaisianne.....
- NATO lankaa
ja loppuu kissan kuleksinta.
- mukavaa??
Kun aina kun kissa astuu tontille niin sitä saa nasauttaa impalla persiille, kissa nimittäin liikahtaa aika äkäseen...=)
Sehän on kulkiessaan pois omalta tontilta kulkukissa, eli LAINSUOJATON!!!! Siis metsäsätyslain mukaa kulkukissan saa ottaa pois päiviltä, mutta onkos se nyt sitten mukavaa??? (tai sitten on ;))- Jossulainen
"Sehän on kulkiessaan pois omalta tontilta kulkukissa, eli LAINSUOJATON!!!! Siis metsäsätyslain mukaa kulkukissan saa ottaa pois päiviltä, mutta onkos se nyt sitten mukavaa??? (tai sitten on ;)) "
Jaa-a, mutta missäs päin päätäsi majailee se tieto, että KOTIKISSAN l. toisen LEMMIKIN tappaminen on rikos. Taajama-alueilla et ilman pitkäjänteistä seurantaa voi sanoa, mikä on kulkukissa ja mikä taas jonkun lemmikki.
En missään nimessä puolusta kissojen vapaata ulkoilua taajamissa, on totta että nekin aiheuttavat tuhoja, mutta tappamaan niitä ei silti pidä ryhtyä. Jo pariin kertaan tässä ketjussa on kerrottu, että helpoin ja laillisin toimenpide on viedä pihassa majaileva kissa löytöeläinpisteeseen.
T: 2 Sisäkissan omistaja.
- Kissat takaisin katukuvaan
Meillä ei näy kissoja missään. Sen jälkeen kun kissat piti poistaa katukuvasta sisätiloihin ja valjaisiin ilmestyivät rotat ja muut pikkunisäkkäät. Linnutkin mellastavat täysin vapaasti. Sitten myrkytellään nurkkia ja lasten kanssa täytyy olla todella varovainen.
- Kissa rakas
Pahin uhka on ihmiset ja kakarat mitä tiedän. Vähin on pien eläimet joista on hyötyäkin. Kissat pitää jyrsijät kurissa. Täällä ainakin olisi hiiri, myyrä ongelma jollei kissoja olisi.
Ympäristön tuhoojina on pahimmat kakarat, jotka naulaa puut ja häiriköi ihmisiä kiljumalla ja huutamalla. Tietäisit kuinka voidaan häiriköidä naapureita niin et valittaisi mitään kissoista.
Eläimet on pienin riesa mitä tässä maailmassa voi olla. Meidän pihassa istuu monta kattia ja se ei ole tuottanut minulle ikinä mitään harmaita hiuksia kuten taas on kakarat ja aikuiset!- kissanvihaaja
Kun lukee kissaihmisten mielipiteitä niistä huomaa että omistajat muistuttavat entistä enemmän lemmikkejään.(Kissa on maailman tyhmin ja turhin eläin)?
- Rakastan katteja yli kaiken
kissanvihaaja kirjoitti:
Kun lukee kissaihmisten mielipiteitä niistä huomaa että omistajat muistuttavat entistä enemmän lemmikkejään.(Kissa on maailman tyhmin ja turhin eläin)?
Kissa on maailman tarpeellisin eläin, ainakin meilläpäin!
Lapsena kissa nukkui samalla tyynyllä kaiket yöt ja itkin kun kissan oli joku tappanut. Rakastan kissoja yli kaiken ja vedän turpiin niitä jotka kissoille pahaa tekee! Kissa on erittäin älykäs ja ihana eläin. Kissa ei tykkää kenestä tahansa jotenka pidän huolta kaikkien kissoista! - Kalle
Rakastan katteja yli kaiken kirjoitti:
Kissa on maailman tarpeellisin eläin, ainakin meilläpäin!
Lapsena kissa nukkui samalla tyynyllä kaiket yöt ja itkin kun kissan oli joku tappanut. Rakastan kissoja yli kaiken ja vedän turpiin niitä jotka kissoille pahaa tekee! Kissa on erittäin älykäs ja ihana eläin. Kissa ei tykkää kenestä tahansa jotenka pidän huolta kaikkien kissoista!lueppas tämän palstan ohjeet uhkailusta?olet varmaan (finninaamainen rääpäle)et pysty lyömään kuin itseäsi jakkaralle nousten!Laita kuitenkin nimesi ja osoitteesi kaikkien näkyville.Terv.Kissantappaja
- häädä vain pois
jOs et tykkää kissoista niin häädä kissat pois älykkyydelläsi. Minäkin hääsin kakarat pois älykkyydelläni. Häädän kaikki napurit pois ...
Teen kaikkeni jotta ....- kissanvihaaja
jos on kauempana niin hirvikiväärillä,100%varma keino,ei tule tyhmä katti takaisin!!
- Kissaihminen
kissanvihaaja kirjoitti:
jos on kauempana niin hirvikiväärillä,100%varma keino,ei tule tyhmä katti takaisin!!
Kalliiksi tulee kissavihaaja-nimimerkille haulikolla ja kiväärillä paukuttelu.
Bengalinkissan hinta on n. 1500,- ja kissan arvo nousee näyttelytulosten mukaan noin 5000-7000 euroon. Naaraskissalla vielä enemmän, jos tekee pentuja ja on pärjännyt näyttelyissä erinomaisesti.
Ei riitä kissanvihaajan lompsassa rahat kissan korvaamiseen, jos on kissan tappanut :)
Yhdysvalloissa kissanmurhaamisesta on tuomittu ihan vankilaan! Suomessa eläinrääkkäyksestä ja kissantappamisesta seuraa korvausten maksaminen ja tuomio! Siinäpä työnantajakin saa arvioida työntekijänsä mielentilan uudelleen, kun on tullut tuomio eläinrääkkäyksestä :) - kissavihaaja
Kissaihminen kirjoitti:
Bengalinkissan hinta on n. 1500,- ja kissan arvo nousee näyttelytulosten mukaan noin 5000-7000 euroon. Naaraskissalla vielä enemmän, jos tekee pentuja ja on pärjännyt näyttelyissä erinomaisesti.
Ei riitä kissanvihaajan lompsassa rahat kissan korvaamiseen, jos on kissan tappanut :)
Yhdysvalloissa kissanmurhaamisesta on tuomittu ihan vankilaan! Suomessa eläinrääkkäyksestä ja kissantappamisesta seuraa korvausten maksaminen ja tuomio! Siinäpä työnantajakin saa arvioida työntekijänsä mielentilan uudelleen, kun on tullut tuomio eläinrääkkäyksestä :)taidat olla vielä tyhmempi kuin kissat,jos kissa ammutaan haulikolla tai hirvikiväärillä se ei ole eläinrääkkäystä,kuolee varmasti heti!Todettu päikanpäällä lukemattomia kertoja.On aivan sama olkoon vaikka rotukissa(mitähän se tarkoittaa)kukahan idiootti maksaa tyhmästä katista tuhansia euroja?jos tulee meidän maalle aina henki pois!!
Huom.matkaa lähimpään naapuriin on yli kilometri ja sielläkään ei siedetä tyhmiä kissoja. - Kissaihminen
kissavihaaja kirjoitti:
taidat olla vielä tyhmempi kuin kissat,jos kissa ammutaan haulikolla tai hirvikiväärillä se ei ole eläinrääkkäystä,kuolee varmasti heti!Todettu päikanpäällä lukemattomia kertoja.On aivan sama olkoon vaikka rotukissa(mitähän se tarkoittaa)kukahan idiootti maksaa tyhmästä katista tuhansia euroja?jos tulee meidän maalle aina henki pois!!
Huom.matkaa lähimpään naapuriin on yli kilometri ja sielläkään ei siedetä tyhmiä kissoja.Kyllä vaan kissat ovat älykkäitä eläimiä. Kissojen kognitiiviset taidot ovat lähellä simpanssia ja n. kolmen vuoden ikäistä lasta. Voin laittaa sinulle tästä artikkelin sähköpostiin, jos haluat. Asia oli julkaistu Annual Reviews of Psychology lehdessä. Julkaisu on englanninkielinen, joten saatat joutua turvautumaan sanakirjaan.
Nyt sinä menet kehäpäätelmissäsi hiukan liian pitkälle, vertaat kissanomistajia kissoihin - heh. Jos sinua kävelisin vastaan, tuskin osaisit sanoa onko minulla kissaa vai ei.
Sitä paitsi minulla on sellainen tunne että tämä "kissanvihaaja" nimimerkki terrorisoi näitä keskustelufoorumeita useilla eri nimimerkeillä, laittaen provoviestin jotta saisi siihen vastauksia. En usko että asut maalla (tai voit vaikka asuakin, koska et hallitse oikeinkirjoitusta). Asut mitä luultavimmin kaupungin vuokrayksiössä kerrostalossa. - hullut!
Kissaihminen kirjoitti:
Yhdysvalloissa kissanmurhaamisesta on tuomittu ihan vankilaan! Suomessa eläinrääkkäyksestä ja kissantappamisesta seuraa korvausten maksaminen ja tuomio! Siinäpä työnantajakin saa arvioida työntekijänsä mielentilan uudelleen, kun on tullut tuomio eläinrääkkäyksestä :)Sanopa rehellisesti, monenko 5000 - 7000 euron hintaisen rotukissan tiedät satunnaista karkaamista lukuunottamatta ulkoilevan vapaana ilman valvontaa. Eihän niin kalliita kissoja oikeasti ole edes missään olemassa.
En usko, että sellaisia löytyy koko Suomesta. Enkä usko sitäkään, että edes niitä 1500 euron sekundoja kukaan raaskisi vapaana pitää. Karkaamiset tietty niidenkin osalta erikseen.
Tyypillisesti vapaana ulkoilevat ja ympäristölleen haittoja aiheuttavat kissat ovat sekarotuisia maatiaiskissoja, jotka on helppo ja halpa korvata lupaamalla hankkia omistajalle uusi eläin tapetun tilalle. Kissan pentuja kun on yleisesti jaossa ihan ilmaiseksi. - hehehee_
Kissaihminen kirjoitti:
Kyllä vaan kissat ovat älykkäitä eläimiä. Kissojen kognitiiviset taidot ovat lähellä simpanssia ja n. kolmen vuoden ikäistä lasta. Voin laittaa sinulle tästä artikkelin sähköpostiin, jos haluat. Asia oli julkaistu Annual Reviews of Psychology lehdessä. Julkaisu on englanninkielinen, joten saatat joutua turvautumaan sanakirjaan.
Nyt sinä menet kehäpäätelmissäsi hiukan liian pitkälle, vertaat kissanomistajia kissoihin - heh. Jos sinua kävelisin vastaan, tuskin osaisit sanoa onko minulla kissaa vai ei.
Sitä paitsi minulla on sellainen tunne että tämä "kissanvihaaja" nimimerkki terrorisoi näitä keskustelufoorumeita useilla eri nimimerkeillä, laittaen provoviestin jotta saisi siihen vastauksia. En usko että asut maalla (tai voit vaikka asuakin, koska et hallitse oikeinkirjoitusta). Asut mitä luultavimmin kaupungin vuokrayksiössä kerrostalossa.Ovatko kaikki lehdissä julkaistut artikkelit aina totta? Miksi?
Millä tavoin oikeinkirjoituksen hallinta ja maalla tai kaupungissa asuminen korreloivat keskenään?
Missä lehdessä siitä on julkaistu artikkeli?
Haluaisitko lähettää senkin johonkin sähköpostiin?
Oletko muuten ihan varma omasta oikeinkirjoituksestasi? - kissantappaja
Kissaihminen kirjoitti:
Kyllä vaan kissat ovat älykkäitä eläimiä. Kissojen kognitiiviset taidot ovat lähellä simpanssia ja n. kolmen vuoden ikäistä lasta. Voin laittaa sinulle tästä artikkelin sähköpostiin, jos haluat. Asia oli julkaistu Annual Reviews of Psychology lehdessä. Julkaisu on englanninkielinen, joten saatat joutua turvautumaan sanakirjaan.
Sitä paitsi minulla on sellainen tunne että tämä "kissanvihaaja" nimimerkki terrorisoi näitä keskustelufoorumeita useilla eri nimimerkeillä, laittaen provoviestin jotta saisi siihen vastauksia. En usko että asut maalla (tai voit vaikka asuakin, koska et hallitse oikeinkirjoitusta). Asut mitä luultavimmin kaupungin vuokrayksiössä kerrostalossa.Tämä todistaa sen,laitoin kissaloukkuun kissanruokaa syötiksi,seuraavana aamuna oli katti siellä,päästin sen pois kolmen tunnin päästä se oli siellä takaisin.
Villieläin esim.supi ei mene kahta kertaa peräkkäin loukkuun. - mikä tekosyy
kissantappaja kirjoitti:
Tämä todistaa sen,laitoin kissaloukkuun kissanruokaa syötiksi,seuraavana aamuna oli katti siellä,päästin sen pois kolmen tunnin päästä se oli siellä takaisin.
Villieläin esim.supi ei mene kahta kertaa peräkkäin loukkuun.Tuo kissa oli varmaan oikeasti hylätty ja nälkäinen, toimita se hoitokotiin. Seuraavaksi luovu aseestasi, aseen käyttömotiivisi ei ole se, minkä olet esittänyt lupaa (onko?) hakiessasi.
- Kissaihminen
Olen 26 ja mies. Koulutukseltani FM ja teen väitöskirjaa. Rssat ovat kalliita, mutta kissaroduista puhuminen ei kuulu tälle palstalle.
- ....
Kissaihminen kirjoitti:
Olen 26 ja mies. Koulutukseltani FM ja teen väitöskirjaa. Rssat ovat kalliita, mutta kissaroduista puhuminen ei kuulu tälle palstalle.
hahhahhahhahhah...
- Tatti
Kissaihminen kirjoitti:
Yhdysvalloissa kissanmurhaamisesta on tuomittu ihan vankilaan! Suomessa eläinrääkkäyksestä ja kissantappamisesta seuraa korvausten maksaminen ja tuomio! Siinäpä työnantajakin saa arvioida työntekijänsä mielentilan uudelleen, kun on tullut tuomio eläinrääkkäyksestä :)Vain hölmö kissanomistaja päästää kalliin kissansa kuleksimaan mihin sattuu. Kissan omistajalle ei tietenkään tullut mieleen, että senhän voi vaikka joku kettu nappasta lounaakseen lähimetsässä.
Jokainen voi tietysti tehdä rahoilleen mitä tykkää. Jos minä ostaisin tuhansia maksavan kissan, niin kyllä se visusti pysyisi kiinni. - jp
Kissaihminen kirjoitti:
Yhdysvalloissa kissanmurhaamisesta on tuomittu ihan vankilaan! Suomessa eläinrääkkäyksestä ja kissantappamisesta seuraa korvausten maksaminen ja tuomio! Siinäpä työnantajakin saa arvioida työntekijänsä mielentilan uudelleen, kun on tullut tuomio eläinrääkkäyksestä :)todellakaan ei mtn järkee että tappaa kissoi ku neki luontokappaleita ja tappaa tautisia hiiriä yms ja kauemmin ollu olemassa ku me ihmiset ni huh huh
- laittaa
appelsiinin kuoria pihan rajoille. Tätini sai tällä tavalla kissat häädettyä rivaripihaltaan.
- Lissu
jonkin aikaa mielenkiinnolla,näin kissaihmisenä täytyy ikäväkyllä todeta kissanvihaajien olevan 10-1 voitolla väittelyssä.
Itselläni on myös koira jos olisi pakko valita niin kyllä koira vetäisi pitemmänkorren. - Urkki
Lissu kirjoitti:
jonkin aikaa mielenkiinnolla,näin kissaihmisenä täytyy ikäväkyllä todeta kissanvihaajien olevan 10-1 voitolla väittelyssä.
Itselläni on myös koira jos olisi pakko valita niin kyllä koira vetäisi pitemmänkorren.Olet fiksu nainen,hyvää loppukesää sinulle.
- kissaihmiset
Lissu kirjoitti:
Itselläni on myös koira jos olisi pakko valita niin kyllä koira vetäisi pitemmänkorren.ovat sen verran fiksuja, etteivät vaivaudu väittelemään murrosikäisten kanssa.
- kissanvihaaja
kissaihmiset kirjoitti:
ovat sen verran fiksuja, etteivät vaivaudu väittelemään murrosikäisten kanssa.
Mitähän ylläolevat kirjoitukset sanovat kissaihmisten älykkyydestä??
Joku "kissanvihaaja"pitää teitä pilkkanaan ja nauraa teille makeasti,taas idiootit meni lankaan.
Kiitos hieman yksinkertaisille kissaihmisille monesta hauskasta hetkestä.Heko,Heko - viestisi
kissanvihaaja kirjoitti:
Mitähän ylläolevat kirjoitukset sanovat kissaihmisten älykkyydestä??
Joku "kissanvihaaja"pitää teitä pilkkanaan ja nauraa teille makeasti,taas idiootit meni lankaan.
Kiitos hieman yksinkertaisille kissaihmisille monesta hauskasta hetkestä.Heko,Hekomuutamaan kertaan... Taitaa murkkua sen jälkeen vähän hävettää. Voit myös säästää tekstisi ja lukea ne vuosien päästä. Voi olla, että silloin kiemurtelet häpeän tuskassa, mutta onneksi jokainen yleensä viisastuu vanhetessaan.
- ???????
kissaihmiset kirjoitti:
ovat sen verran fiksuja, etteivät vaivaudu väittelemään murrosikäisten kanssa.
Murrosikäisten? Ovatko siis sinun mielestäsi kaikki ihmiset, jotka eivät halua naapurinsa kissaa pihaansa, murrosikäisiä?
Tuskin sinäkään haluaisit meidän lapsiamme juoksemaan pitkin sinun pihaasi. Kusemisesta ja paskantamisesta puhumattakaan ;) ?
- että aloin
itse käydä kusella ja paskalla kissaihmisen pihahiekalla. Ei menny montaa päivää kun kissa oli kurissa.
- kissantappaja
se ei päässyt kissojen taivaaseen vaan joutui "hiilihankopuolelle",oli tappanut valtavan määrän pikkulintuja ja oravia y.m.
- Utelias
kissantappaja kirjoitti:
se ei päässyt kissojen taivaaseen vaan joutui "hiilihankopuolelle",oli tappanut valtavan määrän pikkulintuja ja oravia y.m.
mikä on paljon puhuttu kissojentaivas??
- Hirmuinen
En lukenut kaikkia viestejä, enkä tiedä onko ehdotukseni laillinen, mutta.. Jos pihallani kulkisi jatkuvasti kissoja ja olisin omistajalle siitä maininnut (mikäli omistajan tietäisin) ja omistaja olisi täysin haluton muuttamaan käytöstään, niin tekisin näin: Asettaisin kissanloukkuja pihalle ja odottaisin kunnes kissa on sisällä loukussa. Toki sellaisia loukkuja, joissa kissa ei loukkaa itseensä, vaan loukun ovi sulkeutuu kun ansa laukeaa. Kun kissa on pyydyksessä, veisin sen lähimpään eläinkotiin. Sieltä joko omistaja saa hakea kissansa maksua vastaan, sille etsitään uusi koti taikka se viimeisenä keinona lopetetaan. En usko, että kissanomistajat kovinkaan montaa kertaa kissaansa eläinkodista hakisi takaisin, etenkään jos siihen liittyy vielä vaikkapa 50 euron maksu. Eli kenties oppisi pitämään kissansa omilla maillaan/sisällä. Loppujen lopuksi kissan seikkailut naapurin pihalla loppuisivat. Tästä keinosta ei kärsi kissa, vain naapuri saa sen mitä ansaitseekin.
Eli loukkua kissanruuan kera omalle pihamaalle. Toivotaan tulosta! - Turvattu piha
Sähköaita pihan ympärille ja kunnon jännitteet ja virrat aitaan niin jo pysyy poissa kissat, koirat, naapurin mummot ja kaikki muutkin.
- ...mutta en ymmärrä...
Kyllä, olen kissaihminen, mutta luultavasti eroan aika paljon muista. Olen täysin samaa mieltä ns. "kissanvihaajien" kanssa. En itsekkään haluaisi omalle pihalleni muiden kissoja merkkailemaan ja sotkemaan kukkapenkkiä. Kyllä se on vastuullisen kissanomistajan vastuulla pitää se eläin siellä sisällä (tai ulkoillessa valjaissa! Kissa EI KUULU SUOMEN LUONTOON jos sitä ei joku vielä tiennyt? Nyt saattaa joku mummeli siellä alkaa kihistä ja sanoa että "onhan niitä navetoissa ollut vuosikausia". No tiedoksi vaan, että kissa ei ole mikään metsäneläin.
Minun kissani pysyy sisällä niin, että se ei ketään muuta häiritse. En haluaisi naapurini koiraakaan pihalleni, ei hänkään sitä vapaana juoksuta! Menkää itseenne tietyt kissanomistajat ja pitäkää huolta niistä omista kisuistanne! Kaikki eivät niitä halua pihoilleen!
- tomppa x
Kissan irtipäästäjä syyllistyy eläinsuojelulain, metsästyslain ja järjestyslain mukaan kotieläimen heitteillejättöön, ja lain mukaan siihen pitäisi kunnan eläinsuojeluvalvojan, jos saa tietoonsa, puuttua (muutama varoitus ja eläintenpitokielto)
Mutta ensihätään ota kissa kiinni (jos et saa houkuttelemalla niin vaikka vaikka supiloukulla) ja toimita kunnan ylläpitämään löytöeläinten talteenottopaikkaan. Kissanomistaja saa lunastaa kissan sieltä lunastus- ja päiväkorvausta vastaan. Muutaman lunastamisen jälkeen saattaa kissa alkaa pysyä kiinni
http://www.hesy.fi/talteenottopaikat.htm
ko toimenpide on absoluuttisen laillinen
t- JAHIMEES
ympäri maata,lähin metsänreuna ja lapio mukaan??
- Sairas ihminen...
En ole mikään suuri kissafani, mutta söpöjä veijareita ovat. Mutta kuitenkin, oikeus niilläkin on täällä kulkea jos luulit että sinä ja sun oma persees päättää kaiken täälä, niin väärässä olet. Ja jos menet ilmakolla kissaa ampumaan ni mene hoitoon. Jos tajuat että kissat ovat joillekkin kuin oma perheenjäsen sit sairas ihminen lähtee ilmakolla ampumaan. Joo unohda ilmakot vaikutat päästäsi sairaalta ihmiseltä. Jos lintu tulee takapihallesi, tapatko sen? se kissa tuskin siellä mitään ihmeempiä ettii. Häädät pois! etkä rupee ilmakolla riehuu. Sinunlaiset ihmiset saisi laittaa telkien taakse ja monta tuhatta euroa korvauksia kissan omistajalle... EN TAJU MIKÄ HELVETIN OIKEUS ON MENNÄ ILMAKOLLA AMPUU ELÄINTÄ?? SE VARMAAN TAJUAA MISSÄ SAA OLLA JA MISSÄ EI... mieti uudestaan. Mönkään menit. Laita aitoja ni ei pitäis kissoja tulla. JOS NE NIIN PALJON HÄIRITSEE...
- MMM98
Kuka helvetin idiootti luulee että kissa kuolee ilmakon osumasta se jää kitumaan, jos kissan haluaa hengiltä niin pienoiskivääri tai haulikko on sopivampi väline.
- MSM83
Tarjoa sille kissalle jauhelihaa ja rotanmyrkkyä.
- entykkääkissoist
En kyl tajuu näit kissojen hyysääjiä.. Meillä kävi kans yks naapurin kissa joka päivä kuseksimassa meijän pihaan ja siis kissan pissa ei haise ihan miedolta. Ihan kammo löyhkä. Kun näin oli tapahtunu muutaman kerran (ei asuta missään maalla), niin mä kävin sanomassa pari valittua( tai ei oikeestaan niin kovin valittua, kun olin just astunu sen kapisen katin paskaan lähtiessäni töihin ja olin melko raivona) sanaa sille omistajalle. Lupas ihan nöyränä pitää kattinsa sisätiloissa. Ja mun tietääkseni kaupungissa on kiellettyy pitää kissaa vapaana. Ihan niinku koiriakin.
- janestrsrt
Hanki kissan karkotin. On joko suihkutettavaa... mutta sitten on sellainen sähkökäyttöinen, joka päästää tosi korkeaa, kissasta ikävää ääntä. Samalla lähtee myyrät ja hiiretkin. Näppärää
- ........
Tutustu kissakirjoihin ja opi rakastamaan näitä hienoja eläimiä. Se on terveellistä.
Ehdota naapurille, että hän rakentaa aidan/kissatarhan tai ulkoiluttaa kisua valjaissa tai vahtii sitä kun se on pihalla. Kissahan on eläin ja eläimet on luonnostaan villejä eikä tajua mitään mistään muista rajoista kuin reviirien hajurajoista. Omistaja tietysti vastaa vahingoista. Kutsu vaikka ystävällisesti pihalle katsomaan ja haistamaan todisteita ja miettikää yhdessä jokin hyvä ratkaisu. Kun tullaan oikein juttelemaan aikuismaisesti, voi tulla jotain rakentavaa ideaa mieleen.
En kyllä oikein ymmärrä, miten kisu tekisi kakkoja keskelle nurmea. Talvella voi tietysti haudata lumeen, mutta kun kissa haluaa kuopsata jotain päälle. Tehkää jokin pieni ryteikkö siihen lähelle, niin se varmaan houkuttelee enemmän. Tai omistaja voisi tehdä pihalleen kunnon hiekkalaatikon. Hei, siinähän olisikin ideaa. Ei tarvitsisi lähteä merta edemmäs kalaan. - hyvin järjestetty
Meillä on pihalla hiekkalaatikoita, kummallakin puolella kerrostaloa, siellähän ne meidänkin kisulit osaavat jo käydä. On se hyvä ettei tarvitse mennä kauemmaksi metsään, siellähän saattaisi astua koiranpaskaan, yäk mikä sotku siitä tulee. Vaikka on sitä koiranpaskaa kyllä jalkakäytävilläkin ihan riittävästi, aina ei oikein tiedä mihin astuisi.
- animal lover
Kissan on vaarallista kulkea irrallaan. Jo edesmennyt koirani tappoi kaksi kissaa, toisen jopa niin että oli hihnassa - en ehtinyt tehdä mitään. Hölmö kissa kulki liian läheltä.
Ja tykkään kyllä kissoistakin. Meinasi vain mennä mieheltä henki kun kissa oli kuseksinut keväällä kiimassa polttopuiden päälle. On niin kovasti allerginen - onneksi tulin ajoissa kotiin ja sain pelastettua miehen hengen. Että kissan omistajat eivät tällaista varmaan edes tule ajatelleeksikaan.
Täytyy varmaan ainakin kevät aikaan ostaa tuota kissankarkotin ainetta. Hyvä vinkki - Annelia..
Heitä kissaa vaikka tyhjällä ämpärillä tai vvastaavalla mistä tulee meteliä ja pelästyy mutta ei osu. Kissa on arka eikä tule kauaa pihaan jsota joutuu häädetyksi niin että pelästyy. Näin itse häädin kissan pois pihalta kun lapsi nukkui rattaissa pihalla..Toimi mutta olisit nähnyt kerran isännnän ilmeen kun sitä heitin ämpärillä ja kissa suhautti moukasten omalle puolelle. No samapa tuo minun piha joten heitän siellä ihan mitä huvittaa ja koska vaan...
- ehdottaisin
muuttoa ilomantsiin, sielä voi tosin liikkua karhuja ja susia pihoissa mutta kissoja melko varmasti ei ..
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t775802- 353191
- 442818
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402112Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272095Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291889- 1021888
- 1771847
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241508Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171278