Uusi pentu

Ryöväri-Ronja

Hei!
Poika tuli kotiin! Eli kaksi päivää sitten haettiin saku-uros, jätkällä on ikää 10 viikkoa. Nyt olen alkanut ihmettelemään sitä että jutteleeko se meille vikisemällä vai onko hätänä joku? Ikävöikö kotia? Mikään ei näyttäisi olevan hätänä mut melkein koko ajan piipitys kuuluu tai sitten se ynisee.. Yöt nukkuu melko hyvin, välillä piippaa ja kysyy et hei ottekos te vielä tallessa..
Kun Ronja nyt 5v. saksanpaimen narttu tuli mulle 8 viikon ikäisenä ei se itkenyt yhtään, ovatko urokset sitten herkempiä?

Kun se alkaa piippaan niin todetaan sille vain että ei ole hätää tms. mutta ei lässytetä.. eikös semmoinen vain lisää sitä piippausta..

On vain tuo poika niin paljon erinlainen kuin Ronja pentuna..

Kertokaas teidän kokemuksia!

Oikein reipas pentu on, hyvin kulkee lenkillä mukana ja ottaa hyvin katsekontakstia puhuttaessa.. Eli ihan terve penska!

6

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apinanaiti

      Meiänki uros oli tullessaan oikein pieni apina. Joka välissä jonkumoista ääntä tuli. Ei se ikävästä kai. En tarkalleen muista et millon loppu. Nyt 1,5 vuotiaana ainakin ihan normaali :) ei ylimääräsiä vingu.

      • Kyl meil ainakii pari ekaa päivää ikävöi toisia pentuja. sit kun sylii otti niin rauhottu tai käden anto yöllä tai pehmolelun niin hiljeni. kyl se pian pitäs oppii uuteen kotiin.


      • täällä..
        silimat kirjoitti:

        Kyl meil ainakii pari ekaa päivää ikävöi toisia pentuja. sit kun sylii otti niin rauhottu tai käden anto yöllä tai pehmolelun niin hiljeni. kyl se pian pitäs oppii uuteen kotiin.

        mun koira koht puoltoista vuotias..
        pari ekaa päivää meni inisten, uros kyseessä.
        yöllä kun anto sängyn vieressä nukkua ja kättä piti koiran lähellä, ni rauhoittui.


      • Ryöväri-Ronja
        täällä.. kirjoitti:

        mun koira koht puoltoista vuotias..
        pari ekaa päivää meni inisten, uros kyseessä.
        yöllä kun anto sängyn vieressä nukkua ja kättä piti koiran lähellä, ni rauhoittui.

        Taitaa se sitten niin olla että urokset on herkempiä! Viime yön kakara nukkui vikisemättä, mutta sitä edeltävänä yönä piippaili välillä. Annoin käden sille niin jätkä alkoi hammastamaan. Sillä taitaa hampaita kutittaa kun kokeilee hampaita joka paikkaan. Annetaan sille aina oma luu kun eksyy väärää paikkaa puremaan mutta kenkä maistuisi paremmalta kakaran mielestä!

        Kakru käy meidän Ronja-tädin kanssa lenkillä. Seuraa kiltisti meidän nartun mukana, irti ollaan pidetty kun tulee niin hyvin mukana. Ne pennut on käynyt äitinsä kanssa samalla lailla kävelyllä kasvattajan luona.

        Kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen pentuun. On rohkea eikä säiky turhia.


      • miiah_
        Ryöväri-Ronja kirjoitti:

        Taitaa se sitten niin olla että urokset on herkempiä! Viime yön kakara nukkui vikisemättä, mutta sitä edeltävänä yönä piippaili välillä. Annoin käden sille niin jätkä alkoi hammastamaan. Sillä taitaa hampaita kutittaa kun kokeilee hampaita joka paikkaan. Annetaan sille aina oma luu kun eksyy väärää paikkaa puremaan mutta kenkä maistuisi paremmalta kakaran mielestä!

        Kakru käy meidän Ronja-tädin kanssa lenkillä. Seuraa kiltisti meidän nartun mukana, irti ollaan pidetty kun tulee niin hyvin mukana. Ne pennut on käynyt äitinsä kanssa samalla lailla kävelyllä kasvattajan luona.

        Kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen pentuun. On rohkea eikä säiky turhia.

        että löysit mieleises pennun! :) itellä on kans kova etsintä päällä ja jännittää kyllä kun on ensimmäinen "oikea" saksanpaimenkoira :)


      • -K-
        miiah_ kirjoitti:

        että löysit mieleises pennun! :) itellä on kans kova etsintä päällä ja jännittää kyllä kun on ensimmäinen "oikea" saksanpaimenkoira :)

        mun haukku narttu tuli kotiin (nyt 14kk) kaikki meni loistavasti... Mulla oli sillain hyvä tilanne, että pääsin/sain luvan käydä kasvattajan luona kattomassa pentuja joka päivä. Sitten kun tuli se päivä, että sain vihdoin ja viimein hauvan kotiin, se tunnisti jo nimensä ja tunsi minut hyvin....
        Haukku ei itkenyt yhtään kotona, ja ensimmäinen yökin meni loistavasti, kun laitoin iiiiison leijona pehmon lattialle...Siitä haukku löysi hyvän kolon nukkua... =)

        *Voi niitä aikoja*


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      155
      3482
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      98
      2333
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2164
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      127
      2075
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1829
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1475
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      102
      1294
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      29
      1275
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1140
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1029
    Aihe