Kanslistin palkka

Muurla

Olen hakenut kunnalta töitä ja sain kutsun haastatteluun. Työnimike on kanslisti ja palkkaus kvtes.

Työnkuvaan kuuluu mm. yleisen edunvalvojan sijaisuudet, toisen kanslistin sijaisuudet sekä lastensuojeluun, elatusapuun ja toimeentulotukeen liittyvien asioiden avustaminen.

Kuuluuko nämä edellämainitut ihan yleisestikin sosiaalitoimen kanslistin tehtäviin??

Kanslistin tehtäväkohtaisen palkan sanotaan keskimäärin olevan 1637euroa ja kokonaispalkan 1865euroa. Tarkoittaako tämä siis sitä että tuo 1865 on palkka lisineen ja peruspalkka on tuo 1637? vai mitä tuo tehtäväkohtainen palkka tarkoittaa?

Onko tuo palkkaus ok näillä aiemmin mainituilla työtehtävillä?
Koulutus mulla tehtävään on just passeli, mutta työkokemusta vastaavalta alalta ei vielä ole.

5

4809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulusihteeri

Just niin se on

• kuin yksityisellä

Kyllä se vaan niin on, että näissä kunnan naisvaltaisissa hommissa kuten kanslistit/sihteerit jne. saa paljon parempaa palkkaa kunnalla kuin mitä yksityisellä puolella vastaavasta työstä maksetaan. Yksityisellä puolella et välttämättä saa edes 1500 €/kk samantapaisesta työstä.

• tiinu_
        kuin yksityisellä kirjoitti:

Kyllä se vaan niin on, että näissä kunnan naisvaltaisissa hommissa kuten kanslistit/sihteerit jne. saa paljon parempaa palkkaa kunnalla kuin mitä yksityisellä puolella vastaavasta työstä maksetaan. Yksityisellä puolella et välttämättä saa edes 1500 €/kk samantapaisesta työstä.

kyllä se taitaa nyt olla vähän miten sattuu, koska mä pääsin suoraan merkonomiksi valmistuttuani, ilman sen kummempaa työkokemusta yksityiselle assistentiksi ja palkka on 2000 euroa/kk ja sekin on vaan aloittelija palkka, tosin paikkani on ikävä kyllä määräaikainen.

• yksityisellä työssä
        tiinu_ kirjoitti:

kyllä se taitaa nyt olla vähän miten sattuu, koska mä pääsin suoraan merkonomiksi valmistuttuani, ilman sen kummempaa työkokemusta yksityiselle assistentiksi ja palkka on 2000 euroa/kk ja sekin on vaan aloittelija palkka, tosin paikkani on ikävä kyllä määräaikainen.

2600€ palkkani sihteerinä - olen tyytyväinen, erittäin.

• Sossutätiksi haluava?

Mikäs koulutus sulla on?
      Ootko merkonomi, tradenomi vaiko sosionomi amk?
      Luulen että eri kunnat järjestää vähän erilailla edunvalvojan, lastensuojelusos.tt:n ym. sijaisuudet.Eräässä kunnassa sos.sihteeri hoitaa edunvalvojan tehtäviä tämän ollessa pois, esim.

Kanslistin pitää tietää vähän joka asiasta, jos kerran joutuu kaikkia tuuraamaan. Mutta kai sen pitää tietää muutenkin vähän kaikesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3502
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      3011
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2376
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1464
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe