Uusi Lexus LS 460 AMS-koeajossa

v.B

Auto Motor und Sport kävi koeajamassa Lexuksen uutta huippumallia.

Kokonaisuutena erittäin positiiviset arviot. Pari lyhyttä pointtia heille jotka eivät ymmärrä Saksaa.

Uusia D-4S (Direct injection Superior version) ja VVT-iE (Electric Motor Driven Variable Valve Timing with intelligence) järjestelmiä hyödyntävää V8 moottoria kehuttiin kovasti.

Äänieristys on parempi kuin yhdessäkään toisessa autossa. Moottorin ääni on kuultavissa vasta 7000 kierroksen tuntumassa. Tuulen suhinoita, rengasääniä tai muutakaan melua ei ole.

Uusi 8-vaihteinen automaatti vaihtaa täysin huomaamatta.

Koeajetun US-version ilmajousitusta pidettiin liian pehmeänä.

Automaattinen pysäköintijärjestelmä on Lexuksessa selvästi helppokäyttöisempi kuin Toyota Priuksessa.

Uutta automaattista ohjausta kehuttiin kovasti. Maantieajossa Lexuksen huippumallin kuljettajan ei tarvitse itse ohjata autoa. Auto pysyttelee oman kaistan keskellä itse, kuljettajan on vain lepuutettava kättä ohjauspyörällä. Automaattiohjaus toimii nopeuksilla 45-170 km/h.

Lopuksi todetaan että kilpailijoilla on pitkä tie ennen kuin saavat omat autonsa teknisesti samalle tasolle.

http://img207.imageshack.us/img207/44/lexusls460ams20061ry1.jpg

http://img320.imageshack.us/img320/7976/lexusls460ams20062py8.jpg

http://img207.imageshack.us/img207/971/lexusls460ams20063gn1.jpg

http://img207.imageshack.us/img207/1237/lexusls460ams20064dt6.jpg

(Hotlinking Imageshackiin ei toimi joten linkki pitää kopioida selaimen osoitekenttään)

Selvempi kuva koko autosta

http://news.caradisiac.com/IMG/jpg/LS_600h_1.jpg

43

3981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehtijuttu

      ajattelin, että olit ihan itse käynyt koeajamassa.

    • MAG.

      S-luokan Mercedes-Benz pärjää tälle "kokonaisuutena" ajateltuna,vaikka LS 600hL -malli on vielä tulossa?.

      • voi voi voi!!!

        suomeen nähtäväksi, epäilen ettei yhtään, AMG:tä on useampi, sekä S malleja on, taitaa olla vain tojo lasien läpi nähtyjä kosteita päiväunia, leksusta ei ole edes saatavana panssaroituna, on vielä kehittämisen varaa, eipä ole leksuksia näkynyt suurmiehien kuljetuksessa niin kun on mersuja ja paljon, monta on esim, eduskunnan käytössä olevia leksuja, ei yhtään.


      • ja mitä
        voi voi voi!!! kirjoitti:

        suomeen nähtäväksi, epäilen ettei yhtään, AMG:tä on useampi, sekä S malleja on, taitaa olla vain tojo lasien läpi nähtyjä kosteita päiväunia, leksusta ei ole edes saatavana panssaroituna, on vielä kehittämisen varaa, eipä ole leksuksia näkynyt suurmiehien kuljetuksessa niin kun on mersuja ja paljon, monta on esim, eduskunnan käytössä olevia leksuja, ei yhtään.

        Päivän naurut tuli tästä kommentista, kiitos! Mistäs sinä tiedät, ettei ole saatavana panssaroituna? Mistä SINÄ tiedät?

        Minä sensijaan tiedän, että suurin osa järeästi panssaroiduista tehdään muualla kuin autonvalmistajan omalla pajalla, myös MB:t, BMW:t sun muut. Valmistaja tarjoilee vain suht keveitä panssarointeja.

        Entä mitä tarkoittaa "eduskunnan käytössä", heh! Niillä on käytössä MB Vito, eipä juuri muuta.


      • taisi 1
        ja mitä kirjoitti:

        Päivän naurut tuli tästä kommentista, kiitos! Mistäs sinä tiedät, ettei ole saatavana panssaroituna? Mistä SINÄ tiedät?

        Minä sensijaan tiedän, että suurin osa järeästi panssaroiduista tehdään muualla kuin autonvalmistajan omalla pajalla, myös MB:t, BMW:t sun muut. Valmistaja tarjoilee vain suht keveitä panssarointeja.

        Entä mitä tarkoittaa "eduskunnan käytössä", heh! Niillä on käytössä MB Vito, eipä juuri muuta.

        olla mersu, pääministerillä BMV, tarkoitin ettei ole japskeja eikä leksuksia näkynyt, tarkistapas tietosi pansaroinnista, ei ole leksukseen saatavana ikävä tosiasia. miksi niillä päämiehillä ole niitä leksuksia. Kun se on olevinaan paras auto, herrat kulkee aina parhailla kun ei ole omasta pussista pois.


      • kysyn vain
        ja mitä kirjoitti:

        Päivän naurut tuli tästä kommentista, kiitos! Mistäs sinä tiedät, ettei ole saatavana panssaroituna? Mistä SINÄ tiedät?

        Minä sensijaan tiedän, että suurin osa järeästi panssaroiduista tehdään muualla kuin autonvalmistajan omalla pajalla, myös MB:t, BMW:t sun muut. Valmistaja tarjoilee vain suht keveitä panssarointeja.

        Entä mitä tarkoittaa "eduskunnan käytössä", heh! Niillä on käytössä MB Vito, eipä juuri muuta.

        presidentin käytössä, ei se ainankaan leksus ollut.


      • ytoyo
        taisi 1 kirjoitti:

        olla mersu, pääministerillä BMV, tarkoitin ettei ole japskeja eikä leksuksia näkynyt, tarkistapas tietosi pansaroinnista, ei ole leksukseen saatavana ikävä tosiasia. miksi niillä päämiehillä ole niitä leksuksia. Kun se on olevinaan paras auto, herrat kulkee aina parhailla kun ei ole omasta pussista pois.

        Vanhasella Avensis Sedan ;)


      • lapsukaisia
        taisi 1 kirjoitti:

        olla mersu, pääministerillä BMV, tarkoitin ettei ole japskeja eikä leksuksia näkynyt, tarkistapas tietosi pansaroinnista, ei ole leksukseen saatavana ikävä tosiasia. miksi niillä päämiehillä ole niitä leksuksia. Kun se on olevinaan paras auto, herrat kulkee aina parhailla kun ei ole omasta pussista pois.

        Nyt on asialla joku teiniviiksi, tai paatunut esson baarin mies. Ottakaa selvää mikä ero on eduskunnalla ja valtioneuvostolla.

        Toisekseen, Lexuksia, jopa Toyotia panssaroidaan siinä missä muitakin. Josko tavaisit kirjoitukseni uudestaan.

        Heti ensimmäisellä google-haulla löytyy yrityksiä, kuten vaikkapa tämä:

        http://www.alpineco.com/

        tai tämä...

        http://www.worldwidearmor.com/vehicles.html

        Kyllä näitä riittää. Olen muuten henkilökohtaisesti nähnyt useita Lexuksia juuri suomessa edustuskäytössä, mm. diplomaateilla. Ette te sieltä peräkylän Essolta näitä asioita tiedä.


      • reba
        kysyn vain kirjoitti:

        presidentin käytössä, ei se ainankaan leksus ollut.

        Virka-autona. Näin on.


      • Lexus/luxusta!.
        lapsukaisia kirjoitti:

        Nyt on asialla joku teiniviiksi, tai paatunut esson baarin mies. Ottakaa selvää mikä ero on eduskunnalla ja valtioneuvostolla.

        Toisekseen, Lexuksia, jopa Toyotia panssaroidaan siinä missä muitakin. Josko tavaisit kirjoitukseni uudestaan.

        Heti ensimmäisellä google-haulla löytyy yrityksiä, kuten vaikkapa tämä:

        http://www.alpineco.com/

        tai tämä...

        http://www.worldwidearmor.com/vehicles.html

        Kyllä näitä riittää. Olen muuten henkilökohtaisesti nähnyt useita Lexuksia juuri suomessa edustuskäytössä, mm. diplomaateilla. Ette te sieltä peräkylän Essolta näitä asioita tiedä.

        Tuo oli hyvä maininta,kelpaa se Lexuskin vaikka onkin halvempi kuin S-luokan Mercedes-Benz!.
        Ei se hinta kerro aina koko totuutta ja tässä asiassa Lexus vetää pidemmän korren kuin Mercedes-Benz.
        Tuo LS 460 Lexus on vähintään yhtä hyvin vakiovarusteltu,kuin S-luokan Mersu mutta hinnaltaan edullisempi kuin ...you know?.
        =)


      • laatu autot erikseen
        ytoyo kirjoitti:

        Vanhasella Avensis Sedan ;)

        ajoja avella eikä leksuksella, se on BMV, eihän työ eikä virka ajoja kuljeta millään skinnerillä vaan tilavalla laatuvaunulla.


      • autoilia 1
        lapsukaisia kirjoitti:

        Nyt on asialla joku teiniviiksi, tai paatunut esson baarin mies. Ottakaa selvää mikä ero on eduskunnalla ja valtioneuvostolla.

        Toisekseen, Lexuksia, jopa Toyotia panssaroidaan siinä missä muitakin. Josko tavaisit kirjoitukseni uudestaan.

        Heti ensimmäisellä google-haulla löytyy yrityksiä, kuten vaikkapa tämä:

        http://www.alpineco.com/

        tai tämä...

        http://www.worldwidearmor.com/vehicles.html

        Kyllä näitä riittää. Olen muuten henkilökohtaisesti nähnyt useita Lexuksia juuri suomessa edustuskäytössä, mm. diplomaateilla. Ette te sieltä peräkylän Essolta näitä asioita tiedä.

        Diplomaatti voi ajaa japanilaisella pelillä, mutta ei ainoakaan eurooppalainen, onhan niillä diplomaateilla näköjään skodia, olen nähnyt jopa minejä, kyllä sinne sopii autoja laidasta laitaan, puhuinkin millä autoilla kuljetetaan kansanedustajia tai pressaa. suomesta löytyy muutamia MAYBACH merkkisiä loisto autoja, leksukset loistaa poissa olollaan, luultavasti loisto puuttuu leksukselta. jos on varaa ostaa auto niin ei ne tyydy mihinkään jaappanin autoihin. kerro jos olen aivan väärässä.


      • voi lapsukainen
        lapsukaisia kirjoitti:

        Nyt on asialla joku teiniviiksi, tai paatunut esson baarin mies. Ottakaa selvää mikä ero on eduskunnalla ja valtioneuvostolla.

        Toisekseen, Lexuksia, jopa Toyotia panssaroidaan siinä missä muitakin. Josko tavaisit kirjoitukseni uudestaan.

        Heti ensimmäisellä google-haulla löytyy yrityksiä, kuten vaikkapa tämä:

        http://www.alpineco.com/

        tai tämä...

        http://www.worldwidearmor.com/vehicles.html

        Kyllä näitä riittää. Olen muuten henkilökohtaisesti nähnyt useita Lexuksia juuri suomessa edustuskäytössä, mm. diplomaateilla. Ette te sieltä peräkylän Essolta näitä asioita tiedä.

        kirjoittaa Amerikkalaisista, mutta eipä tuossa näytetty ainoatkaan japanilaista, ensinnäkin leksukseen jos laitettaisiin panssarointi niin eihän sen kantavuus riittäisi kuljettamaan ihmisiä, koska leksuksen kantavuus on vähän yli 400kg, niin miten sinne voidaan ottaa esim, 4x100kg miestä, se on yli kantavuuden, mainitaan nytten erikseen että Amerikkalaisissa ja euroautoissa on kantavuutta enemmän, leksuksessa joutuu valitsemaan kuljettaako se ihmisiä vai pelkän panssaroinnin.


      • unohtui
        reba kirjoitti:

        Virka-autona. Näin on.

        unohdin mainita Amerikkalaiset sori, mutta ei ole japanilaisia autoja liiemmälti näkynyt.


      • teitä...
        voi lapsukainen kirjoitti:

        kirjoittaa Amerikkalaisista, mutta eipä tuossa näytetty ainoatkaan japanilaista, ensinnäkin leksukseen jos laitettaisiin panssarointi niin eihän sen kantavuus riittäisi kuljettamaan ihmisiä, koska leksuksen kantavuus on vähän yli 400kg, niin miten sinne voidaan ottaa esim, 4x100kg miestä, se on yli kantavuuden, mainitaan nytten erikseen että Amerikkalaisissa ja euroautoissa on kantavuutta enemmän, leksuksessa joutuu valitsemaan kuljettaako se ihmisiä vai pelkän panssaroinnin.

        No jos vaivautuisit LUKEMAAN annettuja lähteitä, eikä katsomaan pelkkiä valokuvia. Nuohan olivat yksittäisiä esimerkkejä siitä, kuinka helposti löytyy yrityksiä, jotka tekevät panssarointeja myös Lexuksiin ja Toyotiin. Kyseessä ei ollut siis kaksi maailman ainoaa yritystä.

        Mitä ihmeen tenavia täällä oikein mussuttaa? Etkö tosiaan ymmärrä, että aina kun autoa panssaroidaan niin, että sen paino kasvaa merkittävästi, myös sen alustaa vahvistetaan. Tämä ei koske vain Lexusta, vaan ihan kaikkia merkkejä.

        Mitä tukevampi panssarointi, sen tukevampi alusta. Ja kantavuus riittää, usko pois. Voi jumaliste mitä argumentointia...


      • ei näin
        autoilia 1 kirjoitti:

        Diplomaatti voi ajaa japanilaisella pelillä, mutta ei ainoakaan eurooppalainen, onhan niillä diplomaateilla näköjään skodia, olen nähnyt jopa minejä, kyllä sinne sopii autoja laidasta laitaan, puhuinkin millä autoilla kuljetetaan kansanedustajia tai pressaa. suomesta löytyy muutamia MAYBACH merkkisiä loisto autoja, leksukset loistaa poissa olollaan, luultavasti loisto puuttuu leksukselta. jos on varaa ostaa auto niin ei ne tyydy mihinkään jaappanin autoihin. kerro jos olen aivan väärässä.

        Et sinä tiedä diplomaattien kansallisuuden ja automerkin suhteesta yhtään mitään, älä siis esitä oman mielikuvituksesi tuotteita faktoina.

        Et sinä tiedä edes sitä, montako Lexusta Suomeen on rekisteröity, ja millaisessa käytössä ne ovat.

        Etkä sinä tiedä edes automerkkien imagotutkimuksista yhtään mitään, näköjään.

        Etkä sinä tiedä kansanedustajien kuljettamisestakaan yhtään mitään, he käyttävät taksia, eivät henkilökohtaista autoa ja kuljettajaa.

        Ministerit ajavat Hanselin määrittelemillä autoilla, ja valinnat perustuvat yleensä lähinnä kokonaistaloudellisuuteen. Niinpä valtion edustusautoissa on viime vuosina pyörinyt mm. Skoda Suberb ja Nissan Maxima.

        Hyvä esimerkki suuntauksen muutoksesta oli pääministerin BMW. Ei mersu kelvannut enää, vaan tuli videopeli-bemari, joka onkin jättänyt sitten ministerin tielle jo muutamaan otteeseen.

        Älkää lapset ja lapsenmieliset aikuiset satuilko asioista, joista ette selvästikään mitään tiedä. Ei telkkarin uutispätkien katselu silloin tällöin tee teistä mitään luksusautojen asiantuntijaa.


      • päättelyä
        laatu autot erikseen kirjoitti:

        ajoja avella eikä leksuksella, se on BMV, eihän työ eikä virka ajoja kuljeta millään skinnerillä vaan tilavalla laatuvaunulla.

        "BMV" = BMW
        "skinneri" = kinneri
        laatu auto = laatuauto
        leksus = Lexus
        virka ajoja = virka-ajoja
        laatuvaunu = Lexus

        Pääministerin BMW on jättänyt ministerin tielle jo monta kertaa teknisten ongelmien takia. Josko kävisit sen peruskoulun ensin loppuun, hankkisit ajokortin ja vähän elämänkokemusta. Katsotaan sitten lisää.


      • työmies1
        päättelyä kirjoitti:

        "BMV" = BMW
        "skinneri" = kinneri
        laatu auto = laatuauto
        leksus = Lexus
        virka ajoja = virka-ajoja
        laatuvaunu = Lexus

        Pääministerin BMW on jättänyt ministerin tielle jo monta kertaa teknisten ongelmien takia. Josko kävisit sen peruskoulun ensin loppuun, hankkisit ajokortin ja vähän elämänkokemusta. Katsotaan sitten lisää.

        jättänyt yhden kerran. Elämän kokemusta taitaa olla autoilun saralta sen verran että olen peruuttanut elämäni aikana enemmän kun itse olet eteen päin kulkenut autolla. Työkseni olen autoillut kohta 30v erilaisilla laitteilla, ajettavasta ruohon leikkurista, traktorista,puoliperävaunusta, telakaivurista, pyöräkuormaajasta, samoin monista erimerkkisistä autoista sellaisetkin harvinaisuudet mitä et ole luultavasti nähnytkään, esim VW 412/E, en viitsi alkaa luetella nyt mitä on tullut ajettua, mutta pysy sinä vain sen kynän päässä, kun ei taidot muuhun riitä, voit vaikka alkaa korjailemaan näitä kirjoitus virheitä. Olet luultavasti saanut juuri lukion päätökseen.


      • kerran..
        työmies1 kirjoitti:

        jättänyt yhden kerran. Elämän kokemusta taitaa olla autoilun saralta sen verran että olen peruuttanut elämäni aikana enemmän kun itse olet eteen päin kulkenut autolla. Työkseni olen autoillut kohta 30v erilaisilla laitteilla, ajettavasta ruohon leikkurista, traktorista,puoliperävaunusta, telakaivurista, pyöräkuormaajasta, samoin monista erimerkkisistä autoista sellaisetkin harvinaisuudet mitä et ole luultavasti nähnytkään, esim VW 412/E, en viitsi alkaa luetella nyt mitä on tullut ajettua, mutta pysy sinä vain sen kynän päässä, kun ei taidot muuhun riitä, voit vaikka alkaa korjailemaan näitä kirjoitus virheitä. Olet luultavasti saanut juuri lukion päätökseen.

        Lue ne iltapäivälehdet tarkemmin siellä Esson baarissa, useammin kuin kerran on jäänyt tielle.

        Kuka tahansa kirjoitustaitoinen voi satuilla ja höpötellä omasta ajokokemuksestaan ihan mitä tahansa paskaa silmät ja suut täyteen.

        Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä tämän aiheen kanssa, kun puhe on Lexuksen uudesta mallista, tai muista uusista luksusautoista. Sellaisella TUSKIN olet ajanut.

        Minä päätin lukion aika kauan sitten, sen jälkeen olen päättänyt jo parit korkeakouluopinnotkin. Mutta ei sillä ole mitään tekemistä tämän Lexuksen kanssa.

        Esitetyt argumentit tätä Lexusta vastaan ovat alakoululaisten tasoa. Olisi ehkä kannattanut käydä elämänkoulua ja vähän muitakin kouluja pitempään, ja jättää se "ruohon leikkurilla" ajelu vähän vähemmälle. Ei tulisi julkisesti esiteltyä noin typeriä mielipiteitä.


      • tietoa10
        kerran.. kirjoitti:

        Lue ne iltapäivälehdet tarkemmin siellä Esson baarissa, useammin kuin kerran on jäänyt tielle.

        Kuka tahansa kirjoitustaitoinen voi satuilla ja höpötellä omasta ajokokemuksestaan ihan mitä tahansa paskaa silmät ja suut täyteen.

        Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä tämän aiheen kanssa, kun puhe on Lexuksen uudesta mallista, tai muista uusista luksusautoista. Sellaisella TUSKIN olet ajanut.

        Minä päätin lukion aika kauan sitten, sen jälkeen olen päättänyt jo parit korkeakouluopinnotkin. Mutta ei sillä ole mitään tekemistä tämän Lexuksen kanssa.

        Esitetyt argumentit tätä Lexusta vastaan ovat alakoululaisten tasoa. Olisi ehkä kannattanut käydä elämänkoulua ja vähän muitakin kouluja pitempään, ja jättää se "ruohon leikkurilla" ajelu vähän vähemmälle. Ei tulisi julkisesti esiteltyä noin typeriä mielipiteitä.

        että olen ajanut uudemmilla luksusautoilla kun sinä. Ystävälläni on auto liike/huolto, voin aloittaa esim, MB 55CL AMG hinta 221000e, oli ilmajousitus, ilmastoidut istuimet,ym ym, olisin päässyt ajamaan myös MB 65CL AMG, mutta en ehtinyt kun näkemään kyseisessä liikkeessä. Enkä puhu paskaa kuten eräs yrittää säveltää. Kyseinen MB:n hinta on 331000e, molemmat on liikenteessä täällä Helsingin suunnalla. Elämän koulusta voin olla kanssasi vähän eri mieltä, jos perseesi on kulunut koulun penkillä niin siinähän se elämän koulu karttuu. Eihän siinä kirjan vieressä kokemus juuri lisäänny kun teoria tasolla, voin opettaa sinua monessa käytännön asiassa enemmän kun kirjat. Inssikin osaa tehdä mahdottomasta mahdollisen paperilla, mutta käytännön tiedoilla voi monesti pyyhkiä perseensä. Se on ammattitaito mitä ei kirjat opeta, se on työ elämässä nähty monet kerrat, kun näille "mestareille" lyödään työkalut käteen, niin miksi ne "mestarit" yleensä häipyy, se siitä elämän kokemuksesta.


      • koko puhe
        tietoa10 kirjoitti:

        että olen ajanut uudemmilla luksusautoilla kun sinä. Ystävälläni on auto liike/huolto, voin aloittaa esim, MB 55CL AMG hinta 221000e, oli ilmajousitus, ilmastoidut istuimet,ym ym, olisin päässyt ajamaan myös MB 65CL AMG, mutta en ehtinyt kun näkemään kyseisessä liikkeessä. Enkä puhu paskaa kuten eräs yrittää säveltää. Kyseinen MB:n hinta on 331000e, molemmat on liikenteessä täällä Helsingin suunnalla. Elämän koulusta voin olla kanssasi vähän eri mieltä, jos perseesi on kulunut koulun penkillä niin siinähän se elämän koulu karttuu. Eihän siinä kirjan vieressä kokemus juuri lisäänny kun teoria tasolla, voin opettaa sinua monessa käytännön asiassa enemmän kun kirjat. Inssikin osaa tehdä mahdottomasta mahdollisen paperilla, mutta käytännön tiedoilla voi monesti pyyhkiä perseensä. Se on ammattitaito mitä ei kirjat opeta, se on työ elämässä nähty monet kerrat, kun näille "mestareille" lyödään työkalut käteen, niin miksi ne "mestarit" yleensä häipyy, se siitä elämän kokemuksesta.

        Aina vaan epäuskottavampaa satua. Nyt kun olet "perustelemisen" vauhtiin päässyt, vastaapa kahteen hyvin yksinkertaiseen kysymykseen

        1. Miten tämä paasaus elämänkokemuksestasi liittyy uuteen Lexukseen, jota tuskin KUKAAN on ajanut Suomessa?

        2. Minkälainen fakiiri pitää olla, että pystyy muutaman netissä heitetyn kommentin perusteella arvioimaan toisen ihmisen kokemustaustoja noin uskottavasti?

        Toistan varmuuden vuoksi:

        Mi-ten tämä paasaus elämänkokemuksestasi liittyy uuteen Lexukseen?


      • erkki_q
        kysyn vain kirjoitti:

        presidentin käytössä, ei se ainankaan leksus ollut.

        Mikä auto sulla on ?


      • erkki_q
        voi voi voi!!! kirjoitti:

        suomeen nähtäväksi, epäilen ettei yhtään, AMG:tä on useampi, sekä S malleja on, taitaa olla vain tojo lasien läpi nähtyjä kosteita päiväunia, leksusta ei ole edes saatavana panssaroituna, on vielä kehittämisen varaa, eipä ole leksuksia näkynyt suurmiehien kuljetuksessa niin kun on mersuja ja paljon, monta on esim, eduskunnan käytössä olevia leksuja, ei yhtään.

        Mitä sillä on väliä että millä niitä valtiomiehiä kuskataan ?

        Kysymyshän on siitä että minkä auton itse ostaisit ?

        Itse ottaisin ennemmin tuon uuden Lexuksen kuin Mersun S-sarjalaisen, vaikka ei mersussakaan mitään vikaa ole. Lexus on vaan persoonallisempi.

        Suomi on sellaisten persaukisten (kiitos verot!) ja kateellisten maa, että uuden Lexus-malliston esittelykin aiheuttaa tällaista paskanjauhantaa.


      • tietoa 1
        koko puhe kirjoitti:

        Aina vaan epäuskottavampaa satua. Nyt kun olet "perustelemisen" vauhtiin päässyt, vastaapa kahteen hyvin yksinkertaiseen kysymykseen

        1. Miten tämä paasaus elämänkokemuksestasi liittyy uuteen Lexukseen, jota tuskin KUKAAN on ajanut Suomessa?

        2. Minkälainen fakiiri pitää olla, että pystyy muutaman netissä heitetyn kommentin perusteella arvioimaan toisen ihmisen kokemustaustoja noin uskottavasti?

        Toistan varmuuden vuoksi:

        Mi-ten tämä paasaus elämänkokemuksestasi liittyy uuteen Lexukseen?

        elämän kokemuksen karttumiseen. Minä vastasin edellisen epäilyyn, hän alkoi epäillä elämän kokemuksesta, en puhunut lexuksen ajosta mitään, jos osasit lukea, niin mainitsin MB:n ajosta se on täysin totta, minkä takia täällä yleensä tuuletetaan kyseistä auto, sellainen on tulossa, eipä taida tulla suomeen yhtään, vai olenko väärässä, tarkoitan lexusta.


      • tuuletetaan
        tietoa 1 kirjoitti:

        elämän kokemuksen karttumiseen. Minä vastasin edellisen epäilyyn, hän alkoi epäillä elämän kokemuksesta, en puhunut lexuksen ajosta mitään, jos osasit lukea, niin mainitsin MB:n ajosta se on täysin totta, minkä takia täällä yleensä tuuletetaan kyseistä auto, sellainen on tulossa, eipä taida tulla suomeen yhtään, vai olenko väärässä, tarkoitan lexusta.

        Ei täällä varsinaisesti mitään tuuleteta. Kunhan keskustellaan mainiosta artikkelista. Lue ensin se, ja kertoile sitten lisää.

        Tulee Suomeen muuten hyvin suurella todennäköisyydellä. Tuon hintaluokan autoista suurin osa tulee aina myyntiin Suomessa. Ei ole olemassa mitään syytä, miksi ei tulisi. Yhtä lailla voisi väittää ettei S-sarjan Mersua tai 7-sarjan Bemaria tulisi myyntiin Suomessa, sehän on aivan hatusta vedetty ajatus.

        Kaikki satuilu kyseisen auton "huonoudesta" tai kehnosta imagosta kaatuu, kun tavaa tuon saksankielisen artikkelin läpi. Ei siinä paljon huonoudesta saati kehnosta imagosta puhuta, päinvastoin.


      • väärää tietoa
        lapsukaisia kirjoitti:

        Nyt on asialla joku teiniviiksi, tai paatunut esson baarin mies. Ottakaa selvää mikä ero on eduskunnalla ja valtioneuvostolla.

        Toisekseen, Lexuksia, jopa Toyotia panssaroidaan siinä missä muitakin. Josko tavaisit kirjoitukseni uudestaan.

        Heti ensimmäisellä google-haulla löytyy yrityksiä, kuten vaikkapa tämä:

        http://www.alpineco.com/

        tai tämä...

        http://www.worldwidearmor.com/vehicles.html

        Kyllä näitä riittää. Olen muuten henkilökohtaisesti nähnyt useita Lexuksia juuri suomessa edustuskäytössä, mm. diplomaateilla. Ette te sieltä peräkylän Essolta näitä asioita tiedä.

        Suomessa ei ole yhtään Lexusta diplomaattikäytössä. Iltalehdessä oli lueteltu kaikki Suomessa diplomaattien käytössä olevat autot. Mersua, Bemaria, Volvoa, Audia ja muutama 607 Peugeot.


      • joo-o..
        väärää tietoa kirjoitti:

        Suomessa ei ole yhtään Lexusta diplomaattikäytössä. Iltalehdessä oli lueteltu kaikki Suomessa diplomaattien käytössä olevat autot. Mersua, Bemaria, Volvoa, Audia ja muutama 607 Peugeot.

        Viimeksi näin Lexus LS430:n Jyväskylässä diplomaattikilvissä.

        Pidätkö sinä jotakin Iltalehteä luotettavana tietolähteenä???


      • leo.p
        joo-o.. kirjoitti:

        Viimeksi näin Lexus LS430:n Jyväskylässä diplomaattikilvissä.

        Pidätkö sinä jotakin Iltalehteä luotettavana tietolähteenä???

        Valehtelet vain vitusti.

        Sinua taitaa harmittaa pirusti kun lexusta ei euroopassa juuri arvosteta.


      • ei harmita
        leo.p kirjoitti:

        Valehtelet vain vitusti.

        Sinua taitaa harmittaa pirusti kun lexusta ei euroopassa juuri arvosteta.

        Kyllä se tuossa Taulumäen kirkon pihassa oli, ovien edessä. Taisi olla Jyväskylän sinfoniaorkesteri esiintymässä.

        Aivan sama se minulle on, vaikka et uskoisi. On ollut todella huvittavaa seurailla satusetien selittelyitä tässä ketjussa. Jopa Yleistä autoilusta -palstalla osataan argumentoida paremmin. Tämä palsta lienee provoilijoiden farmiliiga.

        Tuossa ketjun ensimmäisenä kuitenkin seisoo saksalaisen autolehden ylistävä artikkeli. Ette te siitä pääse yli eikä ympäri.

        Ei vaikka unissanne olette ajaneet autoilla jo 45 vuotta, ja tallissa on viisi Lexusta parempaa autoa ja kaverilla liikkeessä lisää. Jos jotakuta harmittaa, niin teitä.


      • nip(p)oni
        väärää tietoa kirjoitti:

        Suomessa ei ole yhtään Lexusta diplomaattikäytössä. Iltalehdessä oli lueteltu kaikki Suomessa diplomaattien käytössä olevat autot. Mersua, Bemaria, Volvoa, Audia ja muutama 607 Peugeot.

        suurlähettiläällä on kyllä 1v vanha LS430 ja taitaa niilla pai IS ja GS autoakin olla


      • CDi
        väärää tietoa kirjoitti:

        Suomessa ei ole yhtään Lexusta diplomaattikäytössä. Iltalehdessä oli lueteltu kaikki Suomessa diplomaattien käytössä olevat autot. Mersua, Bemaria, Volvoa, Audia ja muutama 607 Peugeot.

        höpö höpö käyppä etelärannassa japanin suurlähetystössä niin lekaa cd kilvissä löytyy.


      • Sivusta seuraaja
        kerran.. kirjoitti:

        Lue ne iltapäivälehdet tarkemmin siellä Esson baarissa, useammin kuin kerran on jäänyt tielle.

        Kuka tahansa kirjoitustaitoinen voi satuilla ja höpötellä omasta ajokokemuksestaan ihan mitä tahansa paskaa silmät ja suut täyteen.

        Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä tämän aiheen kanssa, kun puhe on Lexuksen uudesta mallista, tai muista uusista luksusautoista. Sellaisella TUSKIN olet ajanut.

        Minä päätin lukion aika kauan sitten, sen jälkeen olen päättänyt jo parit korkeakouluopinnotkin. Mutta ei sillä ole mitään tekemistä tämän Lexuksen kanssa.

        Esitetyt argumentit tätä Lexusta vastaan ovat alakoululaisten tasoa. Olisi ehkä kannattanut käydä elämänkoulua ja vähän muitakin kouluja pitempään, ja jättää se "ruohon leikkurilla" ajelu vähän vähemmälle. Ei tulisi julkisesti esiteltyä noin typeriä mielipiteitä.

        Matti Vanhasen virka-auto ei ole varsinaisesti jättänyt tielle, vaan kuljettaja tilasi hinausauton paikalle kun auton alustasta kävi kuulumaan kolinaa.

        Tämä on käynyt tasan yhden kerran. Kolinan aiheuttajaksi paljastui alustarakenteisiin kiinni jäätynyt sohjo, joka otti auton korirakenteisiin kiinni ajaessa monttuun, jolloin kuului kolahtava ääni.

        Korkeassa asemassa olevien henkilöiden autonkuljettajille on ohjeistettu, että pienimmänkin häiriön tai ylimääräisen äänen takia on välittömästi soitettava hinausauto paikalle.

        Että eipä tuota voi kovinkaan vakavana asiana pitää.


    • pakko sanoa

      Muotoilu on erittäin onnistunut, näyttää selvästi Lexukselta, eikä miltään muulta.

    • Antijapanilainen

      Ei tuo ulkokuori ainakaan kovin sykähdyttävä ole. Takaapäin näyttää ihan Saabin 9-3 SS:lta. Toivottavasti tekniikka ei sentään ole sieltä matkittua;)
      Jenkeissä varmaan menee hyvin kaupaksi. Ne kun ovat yleensä niin "laatutietoisia".

      • yrittäisit edes

        Saabin näköinen? Aika monta sientä täytyy vetää, että tuo näyttää Saabilta. Josko lukisit tuon artikkelin, niin ymmärtäisit, ettei moista tekniikkapakettia osaa kukaan muu vielä tehdä. Että näin.


      • Antijapanilainen
        yrittäisit edes kirjoitti:

        Saabin näköinen? Aika monta sientä täytyy vetää, että tuo näyttää Saabilta. Josko lukisit tuon artikkelin, niin ymmärtäisit, ettei moista tekniikkapakettia osaa kukaan muu vielä tehdä. Että näin.

        Katso kuva, joka otettu taka-oikealta. Sienesi voit syödä sitten sen jälkeen. Joo, on varmaan todellinen tekniikkapaketti. Sellaista on Toyotalta jo vuosia odotettukin:)


      • ei onnistu
        Antijapanilainen kirjoitti:

        Katso kuva, joka otettu taka-oikealta. Sienesi voit syödä sitten sen jälkeen. Joo, on varmaan todellinen tekniikkapaketti. Sellaista on Toyotalta jo vuosia odotettukin:)

        Ei tuosta Saabia saa tekemälläkään. Saabit ovat olleet AINA maailman rumimpia autoja, ja ovat edelleen. Uusi Lexushan on erittäin tyylikäs.

        Tekniikkaa on ollut riittämiin jo vuodesta 1989, kun ensimmäinen Lexus tuli markkinoille.


      • Antijapanilainen
        ei onnistu kirjoitti:

        Ei tuosta Saabia saa tekemälläkään. Saabit ovat olleet AINA maailman rumimpia autoja, ja ovat edelleen. Uusi Lexushan on erittäin tyylikäs.

        Tekniikkaa on ollut riittämiin jo vuodesta 1989, kun ensimmäinen Lexus tuli markkinoille.

        Eli ei Lexuskaan siten ole kovin kaunis?
        Kysymys oli takaoikealta otetusta kuvasta, jos et täysin ymmärtänyt mistä kyse...
        Jaa niin kuin pyörät alla jne? Näihin päiviin asti ei Lexuksesta ole löytynyt mitään mitä muilla ei olisi. Paitsi ehkä muovinen vaikutelma Toyotalta...


      • anna olla
        Antijapanilainen kirjoitti:

        Eli ei Lexuskaan siten ole kovin kaunis?
        Kysymys oli takaoikealta otetusta kuvasta, jos et täysin ymmärtänyt mistä kyse...
        Jaa niin kuin pyörät alla jne? Näihin päiviin asti ei Lexuksesta ole löytynyt mitään mitä muilla ei olisi. Paitsi ehkä muovinen vaikutelma Toyotalta...

        Älä nyt anna sheriffille aihetta poistaa kirjoituksiasi. Ulkonäkö on makuasia. Minun mielestäni Saabit ovat olleet aina rumia. Lexukset, etenkin nämä uudet ovat mielestäni erittäin tyylikkäitä.

        Aika harvoin esitellään autoja, joissa olisi oikeasti jotakin mullistavaa uutta. Useimmat innovaatiot ovat vain mukaelmia ja parannuksia jo olemassaolevista. Se ei silti vähennä teknisten ratkaisujen hyvyyttä.

        Juuri tässä uudessa Lexuksessa on merkittäviä teknisiä innovaatioita, joita ei tällä hetkellä muista autoista löydy. Varmasti tulee, mutta tällä hetkellä ei ole.


    • Myynti vähenee

      Netissähän oli vuotanut jälleenmyyjän asiakkaalleen lähettämä epävirallinen faksi, missä oli ls460 eri mallien hinnat ja varusteet ja nuo hinnat olivat kyllä aika korkeat. Hintoihin vaikutti vielä se, että
      Lexus näköjään harrastaa jenkeissä näitä fully loaded
      versioita, jolloin hintaakin tuli 86000 dollaria L- mallille. Nythän ls430 on pääasiallisesti myynyt juuri hintansa takia ja jos hintaetu kilpaileviin saksalaisiin supistuu huomattavasti, asettaa se merkin myynnille ihan uudenlaisia haasteita..
      Suurempi uutinen lienee se, että tuleva ls600h tulee rikkomaan luultavasti tuon maagisen 100000 dollarin rajan, mikä jenkeissä on aikamoinen kipukynnys monelle auton ostajalle. Ainakin nykyiset ls430 omistajat ovat hämmästelleet siellä noita hintatietoja ja moni miettii varmasti jatkosssa merkin vaihtamista esimerkiksi Bemarin 7- sarjaan.

      • näinhän se on

        auton hinta kun nousee tarpeeksi. Niillä joilla on rahaa niin siinä ei ratkaise se hintalappu, ne on tosi ostajia ketkä ostaa kalliitakin autoja. silloin puhutaan maybach, rollsit, bentley, mitkä tehdään käsityönä, niin ei siellä ole enää lexuksilla sijaa. Ne valmistetaan juuri sellaisella varustuksella kun asiakas se haluaa, ja hinta on mitä on, ei väliä.


      • toyota-tietoa

        Kirjoitat ilmeisesti jollain keskustelupalstalla tekemiesi havaintojen perusteella. Itse näen kokonaisuuden hiukan toisin.

        Ennen mallistossa oli vain yksi vaihtoehto, LS 430.
        Nyt USA:ssa tulee olemaan kolme, LS 460, LS 460L ja LS 600hL.

        LS 460 korvaa vanhan mallin ja sen hinta nousee vain marginaalisesti. LS 460L ja LS 600hL ovat Lexukselle uusia aluevaltauksia.

        Loogisesti voisi kuvitella että jokainen LS 460L ja LS 600hL mallien ostaja on joko uusi Lexus asiakas tai nykyinen asiakas joka olisi siirtynyt muihin merkkeihin jollei mallistoa olisi laajennettu ylöspäin.

        Itse en ymmärrä miksi nykyiset asiakkaat vaihtaisivat merkkiä sen takia että mallistoa on laajennettu ylöspäin.

        Mielenkiintoista nähdä miten tämän luokan myynti kehittyy. Lexus LS on pitänyt globaalisti kolmospaikkaa. S-Mersu on ollut myydyin, BMW 700 kakkosena ja Audi A8 neljäntenä. Uuden mallin ja laajentuneen malliston avulla Lexus noussee vähintään kakkoseksi ensi vuonna. Myyntiä nostaa myös LS-mallin myynnin aloitus Japanissa ensi kuussa. Japani on tärkeä markkina-alue tässä luokassa.


      • toivoa sopii!
        toyota-tietoa kirjoitti:

        Kirjoitat ilmeisesti jollain keskustelupalstalla tekemiesi havaintojen perusteella. Itse näen kokonaisuuden hiukan toisin.

        Ennen mallistossa oli vain yksi vaihtoehto, LS 430.
        Nyt USA:ssa tulee olemaan kolme, LS 460, LS 460L ja LS 600hL.

        LS 460 korvaa vanhan mallin ja sen hinta nousee vain marginaalisesti. LS 460L ja LS 600hL ovat Lexukselle uusia aluevaltauksia.

        Loogisesti voisi kuvitella että jokainen LS 460L ja LS 600hL mallien ostaja on joko uusi Lexus asiakas tai nykyinen asiakas joka olisi siirtynyt muihin merkkeihin jollei mallistoa olisi laajennettu ylöspäin.

        Itse en ymmärrä miksi nykyiset asiakkaat vaihtaisivat merkkiä sen takia että mallistoa on laajennettu ylöspäin.

        Mielenkiintoista nähdä miten tämän luokan myynti kehittyy. Lexus LS on pitänyt globaalisti kolmospaikkaa. S-Mersu on ollut myydyin, BMW 700 kakkosena ja Audi A8 neljäntenä. Uuden mallin ja laajentuneen malliston avulla Lexus noussee vähintään kakkoseksi ensi vuonna. Myyntiä nostaa myös LS-mallin myynnin aloitus Japanissa ensi kuussa. Japani on tärkeä markkina-alue tässä luokassa.

        saavat samanlaisen imagon/statuksen,kuin mitä Mercedes-Benzillä on!!!.
        Toivottavasti onnistuvat mahdollisimman pian!.
        Tuo tuleva LS 600-malli toivottavasti onnistuu tässä asiassa!.


    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1016
    4. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      19
      1013
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      815
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 66
      742
    Aihe