Eli porakaivon syvyys 92m ja tuotto olis yli 200 l/minuutissa. Nyt mietityttää vain, että minkä pumpun valitsisin. Ejektori vai uppopumppu????
Eli jos oikeasti on pumpuista jotain tietoa eikä pelkästään mutu pohjalta niin kannanotot kiinnostaisi. Uppopumppu olisi halvempi, mutta mitkä käyttöiät, koska tiedän ejektoripumppujen toimineen yli 30v ilman huoltoja. Lisäksi on peloteltu ajatuksella, että reijästä lohkeaisi kivi ja pumppua ei sen jälkeen enään kaivosta nostettaisi.
MIKÄ PORAKAIVOPUMPPU!?!?!?!?!?!?
8
11909
Vastaukset
- perskutarallaa
Grundfos on vähän kallis mut paras
- porakaivopumpuista
on ihmeellinen.
Grundfos on aataminaikainen pumppu, kestävyyskin niin ja näin ja takuuasiat täysin p**seestä.
Osta Wilo, saksalainen laatutuote, Franklinin moottorilla ja 3 vuoden takuulla, eikä ole hinnankiroissa.
- Muuan2
Kylä Grundfosilla hyvät pumput on. Aataminaikuisesta tuossa joku puhui, mutta 70-luvun ejektoripeli hyrrää vielä nätisti. Tuskinpa hyötysuhde tms. on niiltä ajoilta huimasti noussut.
Kyllähän ejektorilla syvältäkin saa. Tuo 70-lukulaiseni imee 30 metristä. Ejektoripelin minä kyllä laittaisin - ehkäpä tottumuksen takia.- ostajana
Juu eli näköjään ekaan kirjoitukseen tuli tuoton osalta virhe. Eli oikea tuotto on 200 l/h. Pinta on 50m kohdalla vai oliko se 40m??
Mitenkäs on noiden reijän sortumisien kanssa, onko niihin kukaan törmännyt? - Muuan2
ostajana kirjoitti:
Juu eli näköjään ekaan kirjoitukseen tuli tuoton osalta virhe. Eli oikea tuotto on 200 l/h. Pinta on 50m kohdalla vai oliko se 40m??
Mitenkäs on noiden reijän sortumisien kanssa, onko niihin kukaan törmännyt?Niitä reiän "rotankoloista" voi varista. Poraushiesua taitaa tulla lähes jokaisesta reiästä.
Eipä ole täällä rapakivialueellakaan reikä umpeen sortunut.
Pitkähuiskeat putket tarvitset, jos vaikkapa pihaa letkulla kastelet. Paras käyttää kastelukannua. - ostajana
Muuan2 kirjoitti:
Niitä reiän "rotankoloista" voi varista. Poraushiesua taitaa tulla lähes jokaisesta reiästä.
Eipä ole täällä rapakivialueellakaan reikä umpeen sortunut.
Pitkähuiskeat putket tarvitset, jos vaikkapa pihaa letkulla kastelet. Paras käyttää kastelukannua.Mitäs muuten näet ejektorin eduksi? Itse taas koen sen näiltä osin ainakin heikommaksi. Sähkönkulutus suurempi, hinta kalliimpi, tuotto heikompi.
Miinuksia uppopumpussa on juuri tuo kaivoon jäämisen pelko, mutta onko muita huonoja puolia? - Muuan2
ostajana kirjoitti:
Mitäs muuten näet ejektorin eduksi? Itse taas koen sen näiltä osin ainakin heikommaksi. Sähkönkulutus suurempi, hinta kalliimpi, tuotto heikompi.
Miinuksia uppopumpussa on juuri tuo kaivoon jäämisen pelko, mutta onko muita huonoja puolia?Työpuolellakin olen tullut näkemään, että kaikki mahdollinen on rakennettava ja asennettava vedenpinnan yläpuolelle. Veden alle vain välttämätön. Ns. pitkässä juoksussa tulee ongelmia vetenalaisille vehkeille.
Sähkönkulutus on runoutta, noilla kaivon tuottoarvoilla. Kaapelinveto ei ole mikään ongema sinulle, kun putket pitää kuitenkin kaivaa maan sisään. Laita uppopumppu, ja syvälle.
- kaivonporaaja
pitäisi kertoa mikä pumppu reikään, jos on ollut rikkonaista matkalla, eli pumppu täytyy laittaa halkeaman alle vesituoton takia ni ejektori tai 3 tuumanen uppopumppu.varmatoimisin ehkä kuitenkin on ollut 4 tuumanen 3-vaihe uppari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1111229
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258977- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907