Oli mennä kahvi väärään paikkaa kun kellokkaan toimittaja"3.08.2006" kehui peltosaarta turvallikseksi paikaksi asua että täällä viihtyy.peltosaari seuran-puheenjohtaja kehuu omasta puolestaan paikkaa mikä ei todellakaan pidä paikkaansa täällä otavankadulla aikoinaan tehtiin suomen suurin huume takavarikko ampumis tapaus paljon muuta peltosaari ei tule muuttumaan vaikka mitä tekisi, kannataisi puheen-johtajan ottaa selvää mitä mielta todella asukkaat ovat mieltä peltosaaresta "eikä vaan sisäpiiristä" täällä on todella turvatonta täällä saa olla silmät selässä.Kannataisi todella puheen-johtajan miettiä mitä sammakoita suustaan laskee toimittajalle. todella surkeasta paikasta.(Toimmittajan kannataisi tulla tutusmaan todelliseen peltosaareen viikonloppuna 18-03) Täälläkin maahan muuttajat yrittävät jengeineen terrorisoida muita talon asukkaita uhkaillen rikkoen kaiken mikä irti lähtee. Riihimäen kaupunki ei todellakaan välitä peltosaaren asukkaista pätkääkään.
PELTOSAARESTA
201
8667
Vastaukset
- Möttöskä
Toden totta!
Kaikkeen saa varautua tuona kellonaikana jos mielii olla hengissä!
Eihän Peltosaari seuran kaikki ihmiset voi tietää mitä täällä IHAN OIKEESTI tapahtuu, kun linnoittautuu omaan huoneistoonsa klo 15 jälkeen. Täällä ei uskalla olla ulkona myöhään illalla...edes selvänä. Saati hutikassa!
Se miksi kutsutaan yksityisen ihmisen elämän rajoittamiseksi, on täällä totista totta. Sen rajoittamisen tekee vaan rikollisuus ja ihmisten itsesuojelu vaisto!
Jos menee ulos illalla myöhään, pitää olla aina kättä pidempää mukana, jollei satu omaamaan todella häijyä luonnetta ja pärstäkerrointa!- Jannica
Peltosaari on ihan hyvä paikka asua. Itse olen asunut täälä kymmenisen vuotta. Monestikkin kuljen illalla/yöllä, eikä minun ole tarvinnut koskaan pelätä mitään. Onhan siellä toki hiukan rauhattomampiakin taloja, mutta aina voi valittaa jos on ongelmia. Peltomyyrässä otetaan kyllä valituksia vastaan ja ryhdytään toimenpiteisiin.
Jos ei uskalla kulkea ilman "kättä pidempää", niin kannattaa käydä psykiatrin juttusilla. Vaikka peltsikassa saattaakin asua rikollisia ja huumeittenkäyttäjiä, niin ei se tarkoita että ne kaikkien päälle on käymässä. Voisin väittää että jokaisessa muussakin kerrostalolähiössä asuu ainakin yksi "huumehörhö", se nyt vaan on nykypäivää ja siihen on sopeuduttava.
Jokaisessa lähiössä on omat "mustat lampaat", ei peltosaaressa niitä ole enempää kuin muuallakaan. - Möttöskä
Jannica kirjoitti:
Peltosaari on ihan hyvä paikka asua. Itse olen asunut täälä kymmenisen vuotta. Monestikkin kuljen illalla/yöllä, eikä minun ole tarvinnut koskaan pelätä mitään. Onhan siellä toki hiukan rauhattomampiakin taloja, mutta aina voi valittaa jos on ongelmia. Peltomyyrässä otetaan kyllä valituksia vastaan ja ryhdytään toimenpiteisiin.
Jos ei uskalla kulkea ilman "kättä pidempää", niin kannattaa käydä psykiatrin juttusilla. Vaikka peltsikassa saattaakin asua rikollisia ja huumeittenkäyttäjiä, niin ei se tarkoita että ne kaikkien päälle on käymässä. Voisin väittää että jokaisessa muussakin kerrostalolähiössä asuu ainakin yksi "huumehörhö", se nyt vaan on nykypäivää ja siihen on sopeuduttava.
Jokaisessa lähiössä on omat "mustat lampaat", ei peltosaaressa niitä ole enempää kuin muuallakaan.Mites jos menisit peilin eteen?
taitaa tyttökulta olla niin ettet ole ihan kaikkea ajatellut mitä kirjoitat?
Minulla kun nyt VAAN sattuu olemaan tältä suunnalta kokemuksia ja sitä SINÄ et arvon leidi taida tietää että ulkon on IHAN OIKEESTI vaarallista... Noh mikäpäs minä olen sinulle neuvoja antamaan...kerranhan se vaan kirpaisee sinunkin nahoissasi jos satut jäämään puukonkannattimeksi...
Katsos, kun on kokemusta monesta muustakin kaupungista kuin tämän Peltosaaren puolustajien AH niin ihanaksi mainitsemasta Thaimaalaisten ja huumehörhöjen tatskattujen linnankundien tyyssijasta.
Oisko ihan OIKEESTI kateltava sunkin niskan taakse illalla liikkuessas? Ja se että liikkuu kättäpidemmän kanssa ulkona illalla on sitä itsesuojeluvaistoon liitettyä varovaisuutta...ei siinä tarvita psykiatria...mutta siinä kyllä jollei ole enää sitä itsesuojeluvaistoa!
Täällä peltosaaressa on minun ystävättäreni yritetty raiskata ja samassa paikassa eräs toinen nainen sitten raiskattiinkin. Viime syksynä yksi pariskunta pahoinpideltiin ja pari hakattiin...jahtasivat kiinni ja hakkasivat!
Eikä ollut minulla alkoholilla osuutta kun eteeni kahteen otteeseen mies (kummallakin kerralla eri) hyökkäsi! Jollei koirani olisi ollut valpas ja puolustanut, niihän oisin ollut lehtien palstoilla minäkin!
"Peltosaari on erään tutkimuksen mukaan asukasluvultaan suomen rikollisin kaupunginosa"
Noin eräs kirjoittaja täällä palstalla paljasti ja olen samaa mieltä tutkimuksen tuloksesta!
Asuin eräässä kaupungissa jopa 40vuotta ja muutin työn perässä tänne Riihimäkeen ja tiedän siis aivan hyvin millainen on Riihimäki ja Peltosaari nimenomaan!
Niin että se siitä! - POIS MUUTTAVA
Jannica kirjoitti:
Jokaisessa lähiössä on omat "mustat lampaat", ei peltosaaressa niitä ole enempää kuin muuallakaan.Jos valitat peltomyyrään niin ei ne todellakaan välitä.Hei tervetuloa tähän nykypäivään "tähän taloon" niin tulisi sinullekin pisut housuun näkisit sinäkin todellellisuuden mitä täällä oikein tapahtuu se on helppo naukuu kun et tiedä totuutta kun olet sellaiseen aikaan kulkennut kun hörhöt nukkuvat tulepa joskus puolen yön aikaan katselemaan kuusibaariin mitä hörhöt siellä touhuavat.
Tämä talo TODELLA rauhaton kannataisi jonkun muun mennä kallonkutistajan luo jos ei nää totuutta mitä täällä todella tapahtuu siellä missä minä asuin aikaisemmin niin siellä ei ollut likimainkaan ollut huumehörhöjä/juoppoja niin kuin täällä. Siis tämä paikka on suomen ikävin paikka asua - Ricoch3t
Jannica kirjoitti:
Jokaisessa lähiössä on omat "mustat lampaat", ei peltosaaressa niitä ole enempää kuin muuallakaan...on pelastettu: ensimmäinen ihminen pitkiin aikoihin joka on peltsistä samaa mieltä mun kanssa.. :D
Ei täällä todellakaan tarvi pelätä.. Ja se "kättä pidempää" on kans hyvin usein turha eikä sitä näillä kaduilla tarvi käyttää..
Ainoo vaan että kaikki jotka on peltsistä negatiivistä mieltä alkavat liikkumaan massassa ja aivopesemään muita riksulaisia peltsiä vastaan, joka on loppujen lopuksi täysin aiheetonta..
Kellokasta hieman lainaten: "Poliisipartiot tuovat rauhallisen olon tunteen" (tai jotenkin noin siinä sanottiin)
Ja kyllä täällä saa muutenkin olla aivan hyvissä mielin ja rauhassa.. - PuustaKatsoja
Ricoch3t kirjoitti:
..on pelastettu: ensimmäinen ihminen pitkiin aikoihin joka on peltsistä samaa mieltä mun kanssa.. :D
Ei täällä todellakaan tarvi pelätä.. Ja se "kättä pidempää" on kans hyvin usein turha eikä sitä näillä kaduilla tarvi käyttää..
Ainoo vaan että kaikki jotka on peltsistä negatiivistä mieltä alkavat liikkumaan massassa ja aivopesemään muita riksulaisia peltsiä vastaan, joka on loppujen lopuksi täysin aiheetonta..
Kellokasta hieman lainaten: "Poliisipartiot tuovat rauhallisen olon tunteen" (tai jotenkin noin siinä sanottiin)
Ja kyllä täällä saa muutenkin olla aivan hyvissä mielin ja rauhassa..22vuotiaan silmin ehkä Riihimäki kaikkine rikollisineen saattaa olla oikeen oivallinen paikka sille mitä itse aikoo!
- Ricoch3t
PuustaKatsoja kirjoitti:
22vuotiaan silmin ehkä Riihimäki kaikkine rikollisineen saattaa olla oikeen oivallinen paikka sille mitä itse aikoo!
juu morkkaapa sinä vaan meitä nuoria kun itse olet kaiketi niin vanha että tiedät kaikesta kaiken..
mikä helvetti on vikana ku nuoria syrjitään (etenkin niitä jotka asuu peltsissä)? jos joku 33 vee on narkkis ni se ei helvetti tarkota että kaikki on!
joku sais heittää sua pikkukivellä päähän et putoisit sieltä sun puustas ja tulisit takas tänne maanpinnalle tarkkailemaan.. - kaupunki
Möttöskä kirjoitti:
Mites jos menisit peilin eteen?
taitaa tyttökulta olla niin ettet ole ihan kaikkea ajatellut mitä kirjoitat?
Minulla kun nyt VAAN sattuu olemaan tältä suunnalta kokemuksia ja sitä SINÄ et arvon leidi taida tietää että ulkon on IHAN OIKEESTI vaarallista... Noh mikäpäs minä olen sinulle neuvoja antamaan...kerranhan se vaan kirpaisee sinunkin nahoissasi jos satut jäämään puukonkannattimeksi...
Katsos, kun on kokemusta monesta muustakin kaupungista kuin tämän Peltosaaren puolustajien AH niin ihanaksi mainitsemasta Thaimaalaisten ja huumehörhöjen tatskattujen linnankundien tyyssijasta.
Oisko ihan OIKEESTI kateltava sunkin niskan taakse illalla liikkuessas? Ja se että liikkuu kättäpidemmän kanssa ulkona illalla on sitä itsesuojeluvaistoon liitettyä varovaisuutta...ei siinä tarvita psykiatria...mutta siinä kyllä jollei ole enää sitä itsesuojeluvaistoa!
Täällä peltosaaressa on minun ystävättäreni yritetty raiskata ja samassa paikassa eräs toinen nainen sitten raiskattiinkin. Viime syksynä yksi pariskunta pahoinpideltiin ja pari hakattiin...jahtasivat kiinni ja hakkasivat!
Eikä ollut minulla alkoholilla osuutta kun eteeni kahteen otteeseen mies (kummallakin kerralla eri) hyökkäsi! Jollei koirani olisi ollut valpas ja puolustanut, niihän oisin ollut lehtien palstoilla minäkin!
"Peltosaari on erään tutkimuksen mukaan asukasluvultaan suomen rikollisin kaupunginosa"
Noin eräs kirjoittaja täällä palstalla paljasti ja olen samaa mieltä tutkimuksen tuloksesta!
Asuin eräässä kaupungissa jopa 40vuotta ja muutin työn perässä tänne Riihimäkeen ja tiedän siis aivan hyvin millainen on Riihimäki ja Peltosaari nimenomaan!
Niin että se siitä!Sanoit eläneesi 40v jossain toisessa kaupungissa! No sitten rohkeutta kehiin ja mainitse missä!!
Mä itse joudun liikkumaan milloin mihinkin vuorokauden aikoihin ja ainakaan itselläni ei reiluun pariinkymmeneen vuoteen ole eteeni tullut ongelmia.
Mutta, kuten todettua, kyllä kyseisessä kaupunginosassa on ne omat ongelmansa -kuten toisaallakin. Mutta osittain täällä kyllä väritetään asioita, puolin ja toisin. - PuustaKatsoja
Ricoch3t kirjoitti:
juu morkkaapa sinä vaan meitä nuoria kun itse olet kaiketi niin vanha että tiedät kaikesta kaiken..
mikä helvetti on vikana ku nuoria syrjitään (etenkin niitä jotka asuu peltsissä)? jos joku 33 vee on narkkis ni se ei helvetti tarkota että kaikki on!
joku sais heittää sua pikkukivellä päähän et putoisit sieltä sun puustas ja tulisit takas tänne maanpinnalle tarkkailemaan..SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA KOLAHTAA!
Oletpas herkkänahkainen nuorukainen!? - Möttöskä
kaupunki kirjoitti:
Sanoit eläneesi 40v jossain toisessa kaupungissa! No sitten rohkeutta kehiin ja mainitse missä!!
Mä itse joudun liikkumaan milloin mihinkin vuorokauden aikoihin ja ainakaan itselläni ei reiluun pariinkymmeneen vuoteen ole eteeni tullut ongelmia.
Mutta, kuten todettua, kyllä kyseisessä kaupunginosassa on ne omat ongelmansa -kuten toisaallakin. Mutta osittain täällä kyllä väritetään asioita, puolin ja toisin.Jos tiedät sen kaupungin yhden osan kuin Tonttila tai vaikkapas Liipola tai vaikkapas Saksala tai Ahtiala, tiedät kaupunginkin.
Mutta jollet, en kertoile enempää!
Tonttilassa ON huumeiden käyttäjiä, mutta myös selviytyjiä ja se että ryöstetyksi tulee, ei pidä paikkaansa! En koskaan---SIIS KOSKAAN---tuon 40v aikana ole kuullut että Tonttilassa olisi ryöstetty ketään!
Siinäkin kaupungissa on rauhoittunut osa niistä kaupunginosista mistä mainitsin juuri, mutta tiedän todella hyvin että missä on vaarallista ja missä on porukkaa jota kannattaa varoa, mutta että tälläistä menoa kuin täällä Peltsissä?! EI OLE KOSKAAN OLLUT!
Kummat ihmiset ja kumma kaupunki! Täällä tuntuu vallitsevan niin käyttäytymisen kuin sääntöjen ja lakien noudattamisessa viidakon lait!
PS. Tuossa mainitsemassani kaupungissa ON JÄRJESTYS!
- täällä..
kaupunginosa kaupunginosien joukossa.
ei pahempi paikka ja varmasti ainakin mieshenkilöt voi rauhassa liikkua vaikka yölläkin.- Möttöskä
Niinpäs niin taas!
Mihet varmaan uskaltaa---kai?--- Muistelen olevani nainen ja naisiin sekä vanhempiin täällä ne rikokset onkin kohdistuneet. Nämä rikolliset kun pelkäävät saavansa turpaansa mieheltä jos kimppuun hyökkäävät!
Itse olen kaksi kertaa joutunut todellakin kiperään tilanteeseen kun koiraani olen lähtenyt lenkittämään ja mies (kummallakin kerralla eri mies) on hyökännyt pusikon takaa eteeni. Jollei koirani olisi suojeluvaistoinen, ei olisi tarvinnut paljon aavistaa mitä olisi tapahtunut!
Niin että se siitä rauhallisesta kaupunginosasta! - tuokin kai..
Möttöskä kirjoitti:
Niinpäs niin taas!
Mihet varmaan uskaltaa---kai?--- Muistelen olevani nainen ja naisiin sekä vanhempiin täällä ne rikokset onkin kohdistuneet. Nämä rikolliset kun pelkäävät saavansa turpaansa mieheltä jos kimppuun hyökkäävät!
Itse olen kaksi kertaa joutunut todellakin kiperään tilanteeseen kun koiraani olen lähtenyt lenkittämään ja mies (kummallakin kerralla eri mies) on hyökännyt pusikon takaa eteeni. Jollei koirani olisi suojeluvaistoinen, ei olisi tarvinnut paljon aavistaa mitä olisi tapahtunut!
Niin että se siitä rauhallisesta kaupunginosasta!itse menen aina muijaa vastaan junalle, mutta en sen takia että muija ei uskaltaisi itse täällä liikkua, vaan sen takia että ikävä on jo kova kun muija tulee junalla tänne..
- Ricoch3t
Herrajumala kuinka negatiivisia ihmiset on peltosaarta kohtaan.. täällä ei oo mitään pahaa.. historia on historiaa entäs sitten?
Ja se mitä pemarin pj. sano ni kyllä se osittain pitää paikkansa.. itse juuri keväällä muutin takasin peltsiin 1,5 vuoden poissaolon jälkeen ja just nimenomaan otavankadulle.. Täällä vaan on niin rauhallista ja mukavaa, eikä tarvi pelkää et joku tulee päälle.. Täällä vaan on niin kotoisaa ja mukavaa, toivottavasti muutat tänne vielä takaisin kun kerran olet lähtenyt..
Tänne päätyy aina kuitenkin takasin vaikka kuinka haluis muuttaa pois..
Ja yrittäkää nyt hyvät "peltsin pommittajat" ja ym. ihmiset ymmärtää että se historia todellakin on vain sitä historiaa.. Tää ei oo niin paha paikka mitä huhut ja kaikki muu paska antaa ymmärtää.. Täällä ehkä tapahtuu, mut se kaikki on pääasiassa ihan sattumanvaraista, ei järjestäytynyttä..
"Avartakaa maailmaanne, avatkaa silmänne ja katsokaa sitä toisin silmin niin ymmärrätte myös sen kauneuden." (mikäli nyt aivokapasiteettinne siihen kykenee)- Möttöskä
... et sinäkään onneton ole rauhallisessa paikassa IHAN OIKEESTI vielä asunut!
- MiniMaalinen
...ihan perseestä koko Riksun kaupunki!
- POIS MUUTTAVA
Voi kyllä teit elämäsi virheen kyllä sinäkin tulet
huomaamaan kuinka paska paikka tää peltsi oikeesti on
joskus se voi kolahtaa omalle kohdalle.Kun pois täältä lähden niin HYVÄSTI PASKA PELTSI ei ikinää takas tänne kaipaa. 22vuotiaalle peltsi voi olla ihanne paikka. - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
... et sinäkään onneton ole rauhallisessa paikassa IHAN OIKEESTI vielä asunut!
asuin ensimmäisenä kun riksuun muutettiin joskus 90-luvun alussa kun menin esikouluun.. sitten muutettiin peltsiin marsinkadulle kun olin tokan luokan puolivälissä, sieltä linnunradankadulle, otavankadulle, minä muutin opareille, linnunradankadulle, kivimiehenkadulle sakon taakse, takasin otavankadulle..
En mä oo täältä lähössä sen takia että "täällä on rikollisia ym ym ym" koska ne huhut eivät todellakaan pidä paikkaansa (tai ainakaan suurin osa ei pidä).. Tää on mun kotipaikka eikä se siitä miksikään muutu.. - Ricoch3t
POIS MUUTTAVA kirjoitti:
Voi kyllä teit elämäsi virheen kyllä sinäkin tulet
huomaamaan kuinka paska paikka tää peltsi oikeesti on
joskus se voi kolahtaa omalle kohdalle.Kun pois täältä lähden niin HYVÄSTI PASKA PELTSI ei ikinää takas tänne kaipaa. 22vuotiaalle peltsi voi olla ihanne paikka.jotenkin vaan tuntuu että elämäni virheen tekivät vanhempani kun hyvinkäältä muuttivat pois ennen kuin menin koulun penkille..
mutta enpä voi vanhempiani siitä syyttää että suurimman osan elämästäni asunut tällä ihan sopuisalla alueella (n.16 vuotta) eikä ole tähän päivään mennessä ollut mitään valittamista asuin paikkojen suhteen.. naapurit olleet mukavia, samoin koko pihapiiri jne jne..
mikäs täällä ollessa vaimokkeen ja tyttären kanssa.. ei mitään vikaa/valittamista koko peltsissä.. - peltsistä
Ricoch3t kirjoitti:
jotenkin vaan tuntuu että elämäni virheen tekivät vanhempani kun hyvinkäältä muuttivat pois ennen kuin menin koulun penkille..
mutta enpä voi vanhempiani siitä syyttää että suurimman osan elämästäni asunut tällä ihan sopuisalla alueella (n.16 vuotta) eikä ole tähän päivään mennessä ollut mitään valittamista asuin paikkojen suhteen.. naapurit olleet mukavia, samoin koko pihapiiri jne jne..
mikäs täällä ollessa vaimokkeen ja tyttären kanssa.. ei mitään vikaa/valittamista koko peltsissä..valittavat.. antakaa pois nettiliittymänne ja vähentäkää telkkapeleihin lähettämiänne tekstiviestejä ja käyttäkää nekin rahat vähän kallimpaan vuokraan jossakin muualla.
- Ricoch3t
peltsistä kirjoitti:
valittavat.. antakaa pois nettiliittymänne ja vähentäkää telkkapeleihin lähettämiänne tekstiviestejä ja käyttäkää nekin rahat vähän kallimpaan vuokraan jossakin muualla.
...vaihtoehto. :D Ei täällä tarvi asua jos ei uskalla mut turha sit on mitään huhujakaan levitellä.. Kyllä täällä viihtyy aivan mainiosti eikä tää ole mikään kanta-hämeen henkirikosten tai muidenkaan rikosten alkupiste niinku peltsin vihaajat luulee..
- vuokraan vai
peltsistä kirjoitti:
valittavat.. antakaa pois nettiliittymänne ja vähentäkää telkkapeleihin lähettämiänne tekstiviestejä ja käyttäkää nekin rahat vähän kallimpaan vuokraan jossakin muualla.
Peltsissä on just kamalat vuokrat muka sen takia, että sähkö kuuluu vuokraan. Ikinä en ostais kämppää sieltä, vaikka kämpät onkin halpoja, mutta vastikkeet ovat ihan vuokran suuruisia.
- juttu vaan
Ricoch3t kirjoitti:
jotenkin vaan tuntuu että elämäni virheen tekivät vanhempani kun hyvinkäältä muuttivat pois ennen kuin menin koulun penkille..
mikäs täällä ollessa vaimokkeen ja tyttären kanssa.. ei mitään vikaa/valittamista koko peltsissä..Toivotaan, ettei teille käy kuten minun tyttärelleni ollessaan pieni. Joku namusetä jahtasi ulkona, mutta onneksi pääsi turvaan kotiin. Se oli viimeinen niitti ja muutettiin pois.
- Jannica
juttu vaan kirjoitti:
Toivotaan, ettei teille käy kuten minun tyttärelleni ollessaan pieni. Joku namusetä jahtasi ulkona, mutta onneksi pääsi turvaan kotiin. Se oli viimeinen niitti ja muutettiin pois.
Sepä ei taida olla Peltsin ongelma... Patastenmäen hienolla omakotitaloalueella on jatkuvasti joku namusetä ehdottelemassa. Ja muutenkin niitä on myös kaikkialla muualla.
Ja mitä tulee siihen että Peltsissä tehdään eniten rikoksia tai jotain sellasta, ni eikös se poliisi Tarja Turunen juuri siinä Kellokkaassa sanonu ettei Peltosaari sen rikollisempi ole kuin muutkaan alueet, joissa on yhtä paljon asukkaita.
Tämä mielipiteeni Peltsistä ei ole vain minun. Jopa 85-vuotias mummoni oli sitä mieltä, että on hyvä paikka asua. Enkä ole keltään muultakaan tutulta kuullu että he mitenkään erityisesti pelkäävät.
Jos koko ajan kyttää olan yli ja tuijottaa muitten tekemisiä, ni kai nekin suhun kiinnittää huomionsa.
Antakaa ihmisten olla rauhassa niin saatte itekki olla... - Möttöskä
Ricoch3t kirjoitti:
asuin ensimmäisenä kun riksuun muutettiin joskus 90-luvun alussa kun menin esikouluun.. sitten muutettiin peltsiin marsinkadulle kun olin tokan luokan puolivälissä, sieltä linnunradankadulle, otavankadulle, minä muutin opareille, linnunradankadulle, kivimiehenkadulle sakon taakse, takasin otavankadulle..
En mä oo täältä lähössä sen takia että "täällä on rikollisia ym ym ym" koska ne huhut eivät todellakaan pidä paikkaansa (tai ainakaan suurin osa ei pidä).. Tää on mun kotipaikka eikä se siitä miksikään muutu.....sitten tulevaisuudelle...vai pitäskö laittaa "tulevaisuudelle"?
Turhaan sinä höyryät täällä olemisella ja koitat puolustella Peltosaarta. Se mitä oli noin 10 vuotta sitten ei päde enää!
Tää on pahentunut vuosi vuodelta ja luulet varmaan etten tiesä millaista oli silloin? VÄÄRIN!
Mullakin ON täällä ystäviä, joiden kanssa olen ollut tekemisissä ties kuin kauan. Tiedän tasan millainen Peltsi oli joskus aikoinaan ja mikä se nyt on. - Möttöskä
Ricoch3t kirjoitti:
mikäs täällä ollessa vaimokkeen ja tyttären kanssa.. ei mitään vikaa/valittamista koko peltsissä....ne peltitynnyrit tuolla Peltosaaren suihkualtaassa jotenki sit tilataidetta vai?
- MintuVeeraAleksandraVirtanen
Jannica kirjoitti:
Sepä ei taida olla Peltsin ongelma... Patastenmäen hienolla omakotitaloalueella on jatkuvasti joku namusetä ehdottelemassa. Ja muutenkin niitä on myös kaikkialla muualla.
Ja mitä tulee siihen että Peltsissä tehdään eniten rikoksia tai jotain sellasta, ni eikös se poliisi Tarja Turunen juuri siinä Kellokkaassa sanonu ettei Peltosaari sen rikollisempi ole kuin muutkaan alueet, joissa on yhtä paljon asukkaita.
Tämä mielipiteeni Peltsistä ei ole vain minun. Jopa 85-vuotias mummoni oli sitä mieltä, että on hyvä paikka asua. Enkä ole keltään muultakaan tutulta kuullu että he mitenkään erityisesti pelkäävät.
Jos koko ajan kyttää olan yli ja tuijottaa muitten tekemisiä, ni kai nekin suhun kiinnittää huomionsa.
Antakaa ihmisten olla rauhassa niin saatte itekki olla.....mummo jotenki muistihäiriöinen?
Tää peltsi ei oo enää niin kuin joskus 80 luvulla! - Möttöskä
Ricoch3t kirjoitti:
...vaihtoehto. :D Ei täällä tarvi asua jos ei uskalla mut turha sit on mitään huhujakaan levitellä.. Kyllä täällä viihtyy aivan mainiosti eikä tää ole mikään kanta-hämeen henkirikosten tai muidenkaan rikosten alkupiste niinku peltsin vihaajat luulee..
..on täyttä totta ja siksi ainakin meitin porukka lähtee täältä!
- Jannica
MintuVeeraAleksandraVirtanen kirjoitti:
..mummo jotenki muistihäiriöinen?
Tää peltsi ei oo enää niin kuin joskus 80 luvulla!Mummon muistissa ei mitään häikkää. Vielä viime vuonna kehu kuinka on hyvä paikka asua. Nyt tosin pois muuttaneena jo, muutti Hirsimäkeen mullan alle. Muuhun ei olisi edes tahtonut lähteä.
Olisi saanut paikan palvelutalosta, mutta ei tahtonut, koska Peltsi on niin hyvä paikka asua. - Jannica
Möttöskä kirjoitti:
..ne peltitynnyrit tuolla Peltosaaren suihkualtaassa jotenki sit tilataidetta vai?
Milläs tavalla tuo littyy siihen että Peltsissä ei ole turvallista. Vai pelkäätkö että ne hyökkää kimppuusi joskus kun olet ilman koiraasi ulkona ;o)
Tokihan niitten kanssa taistellessa on hyvä olla jotain kättä pidempääkin mukana... - silleen..
Jannica kirjoitti:
Mummon muistissa ei mitään häikkää. Vielä viime vuonna kehu kuinka on hyvä paikka asua. Nyt tosin pois muuttaneena jo, muutti Hirsimäkeen mullan alle. Muuhun ei olisi edes tahtonut lähteä.
Olisi saanut paikan palvelutalosta, mutta ei tahtonut, koska Peltsi on niin hyvä paikka asua.Ei tainnut mummo sitten viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen nokkaansa ulos laittaa luukustaan.
- Jannica
silleen.. kirjoitti:
Ei tainnut mummo sitten viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen nokkaansa ulos laittaa luukustaan.
No ei sen useemmin ku vähintään kerran päivässä...
- tainnut
Jannica kirjoitti:
No ei sen useemmin ku vähintään kerran päivässä...
tuo näkö- ja kuulopuoli toimia enää kiitetttävällä tavalla...
- Jannica
tainnut kirjoitti:
tuo näkö- ja kuulopuoli toimia enää kiitetttävällä tavalla...
Mitäs jos nyt jätettäis jo mummon kuulot ja näöt tämän asian ulkopuolelle, hän nyt ei ainakaan ketään hakannu ja raiskannu. :o) Oli tyytyväinen asuessaan täällä Peltsissä ja sillä selvä...
- Möttöskä
Jannica kirjoitti:
Mitäs jos nyt jätettäis jo mummon kuulot ja näöt tämän asian ulkopuolelle, hän nyt ei ainakaan ketään hakannu ja raiskannu. :o) Oli tyytyväinen asuessaan täällä Peltsissä ja sillä selvä...
..muuten jätetä!
Ite vedit mummos tähä mukaan! - Möttöskä
Jannica kirjoitti:
Milläs tavalla tuo littyy siihen että Peltsissä ei ole turvallista. Vai pelkäätkö että ne hyökkää kimppuusi joskus kun olet ilman koiraasi ulkona ;o)
Tokihan niitten kanssa taistellessa on hyvä olla jotain kättä pidempääkin mukana.....kirjoittaa sellainen ihminen joka ei liiku illalla---eikä yleensäkkään liiku Peltsissä!?
Kuinkas sinä tulet tänne kirjoittamaan mitään kannanottoja kun et tiedä huitsin vittua koko Peltsistä?! Ethän siellä edes liiku iltaisin jotta näkisit todellisen Peltsin kasvot!
No no!
Itse muistaakseni mainitsit että jos pitää kantaa kättä pidempää, pitää mennä psykiatrin puheille!
Nyt oletkin sitten taas puolta!
En ota enää kantaa sinun juttuihisi. Net kun näkyy olevan mitä milloinkin... - tuulesta temmattuja on
Möttöskä kirjoitti:
..kirjoittaa sellainen ihminen joka ei liiku illalla---eikä yleensäkkään liiku Peltsissä!?
Kuinkas sinä tulet tänne kirjoittamaan mitään kannanottoja kun et tiedä huitsin vittua koko Peltsistä?! Ethän siellä edes liiku iltaisin jotta näkisit todellisen Peltsin kasvot!
No no!
Itse muistaakseni mainitsit että jos pitää kantaa kättä pidempää, pitää mennä psykiatrin puheille!
En ota enää kantaa sinun juttuihisi. Net kun näkyy olevan mitä milloinkin...En kiellä etteikö niitä olis sattunut,mut itselläni yli 10v kokemus alueesta,pienten lapsien äitinä vielä,en todellakaan voi yhtyä noihin sun mielipiteisiisi siitä,et tarttis kättä pidempää olla mukana kun ulkona kulkee..tiesitkö muuten,et aseen (vaikka rautapatukankin) kantaminen mukana (vaikkakin itsepuolustuksen takia) vahingoittamis tarkoituksessa on rikos = )
- Eipäs muuten olekkaan
tuulesta temmattuja on kirjoitti:
En kiellä etteikö niitä olis sattunut,mut itselläni yli 10v kokemus alueesta,pienten lapsien äitinä vielä,en todellakaan voi yhtyä noihin sun mielipiteisiisi siitä,et tarttis kättä pidempää olla mukana kun ulkona kulkee..tiesitkö muuten,et aseen (vaikka rautapatukankin) kantaminen mukana (vaikkakin itsepuolustuksen takia) vahingoittamis tarkoituksessa on rikos = )
Ei vaan olekkaan tuulesta temmattuja!
terveisin kaiken kokenut - Jannica
Möttöskä kirjoitti:
..kirjoittaa sellainen ihminen joka ei liiku illalla---eikä yleensäkkään liiku Peltsissä!?
No no!
En ota enää kantaa sinun juttuihisi. Net kun näkyy olevan mitä milloinkin...Voi vitt*. Hyvin ymmärrät lukemasi asiat...
Taisin sanoa että niitten helv*tin suihkulähteessä olevien juttujen (mitä lie oletkaan siellä nähnyt) kanssa tarvii varmaan sitä kättä pidempää :o)
Ja eikös se selviä jo tuolta alkuteksteistä että minä olen liikkunut ja tulen liikkumaan Peltsissä illalla, yöllä, aamulla, päivällä. Ja mihinkään aikaan ei pelota. Paitsi ehkä että kohtaan sinut ja hurjan koirasi, heh heh...
Mitenhän sinä voit tietää mitään koko Peltsistä parin vuoden kokemuksella. Ja ethän uskalla liikkuakkaan, niin miten voit mistään mitään tietääkkä...
Mulle sopii todella hyvin ettet ota kantaa mun juttuihin kun et niitä ymmärräkkään. - Möttöskä
Jannica kirjoitti:
Tokihan niitten kanssa taistellessa on hyvä olla jotain kättä pidempääkin mukana...Oli tolle yhelle... ei sulle...
Olen todella pahoillani siitä mitä täällä tapahtuu ja siksi että täällä on todella rauhatonta, lähdemme pois...
Sellaisille namusetille pitäs tehä vaan ja ainoostaan yks juttu!
Tiedät varmaan mikä? - gljhfgig
Eipäs muuten olekkaan kirjoitti:
terveisin kaiken kokenutjoutua raiskatuksi (tai yrityksen kohteeksi) kuin kävellä rauhassa peltosaaressa?
siitähän tässä oli kyse..
(ja jos olisit lukenut viestin ennenku vastasit,niin siinähän luki,etten väitä ettei niitä olisi tpahtunut..) - Möttöskä
Jannica kirjoitti:
Voi vitt*. Hyvin ymmärrät lukemasi asiat...
Taisin sanoa että niitten helv*tin suihkulähteessä olevien juttujen (mitä lie oletkaan siellä nähnyt) kanssa tarvii varmaan sitä kättä pidempää :o)
Ja eikös se selviä jo tuolta alkuteksteistä että minä olen liikkunut ja tulen liikkumaan Peltsissä illalla, yöllä, aamulla, päivällä. Ja mihinkään aikaan ei pelota. Paitsi ehkä että kohtaan sinut ja hurjan koirasi, heh heh...
Mitenhän sinä voit tietää mitään koko Peltsistä parin vuoden kokemuksella. Ja ethän uskalla liikkuakkaan, niin miten voit mistään mitään tietääkkä...
Mulle sopii todella hyvin ettet ota kantaa mun juttuihin kun et niitä ymmärräkkään.... ei noin sitkeetä lihaa syö, mutta puolustaa tarpeen tullen ja siitä olen pirun iloinen!
- Möttöskä
gljhfgig kirjoitti:
joutua raiskatuksi (tai yrityksen kohteeksi) kuin kävellä rauhassa peltosaaressa?
(ja jos olisit lukenut viestin ennenku vastasit,niin siinähän luki,etten väitä ettei niitä olisi tpahtunut..)AIVAN!
- Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
..muuten jätetä!
Ite vedit mummos tähä mukaan!kyllä sen jo voi jättää kun ei tässä maailmassa enää edes asu noiden tekstien perusteella..
minkäs mahdat kun peltsi vaan on niin hyvä paikka asua ettei täältä vapaaehtoisesti viitti lähtee.. vaikka mummo nyt vedettiinki tähän mukaan, niin vain koska hänellä ollut samat mielikuvat peltsistä kuin myös monella muullakin täällä: mukava ja hyväksyvä paikka omine vikoineen (korkeet vuokrat) jne jne..
ja se möttöskä voi muutenkin pitää sen naamarinsa ummessa kun ei näytä tietävän enään mitä täällä päin tapahtuu ja millaset paikat täällä on et onko narkkiksia ja murhaajia vai onko kunnon ihmisiä.. samanlainen paikka peltsi on ku kaikki muutki.. - Ricoch3t
Jannica kirjoitti:
Tokihan niitten kanssa taistellessa on hyvä olla jotain kättä pidempääkin mukana.....lyö niin kovaa että siinä koirakin lentää samalla.. :D mihin täällä ylipäänsä edes tarvii mitään kättä pidempää? onko joku tarvinnut? en itse ainakaan.. ja veikkaan ettei kyllä kovin moni muukaan..
noi tynnyrit suihkulähteessä muutenkin niin kuuluu tähän peltsin maineesta puhuttavaan keskusteluun niin hirveesti..
mee hakee pois jos et viitti katella.. vai pelottaako et joku hyökkää lähteestä ja roiskii sua vedellä? - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
No no!
En ota enää kantaa sinun juttuihisi. Net kun näkyy olevan mitä milloinkin.....näissä sunkaan postauksissas pahemmin mitään järkee ole.. sun mielestä on vaan kiva aina vittuilla kaikille ketkä tykkää asua peltsissä kun et ite pidä paikasta yhtään..
ootte vaan kateellisia kun peltsi on ehkä yks parhaimmista alueista riksusta missä voi asustaa rauhassa ilman mittän outoja mielijohteita.. - Ricoch3t
tuulesta temmattuja on kirjoitti:
En kiellä etteikö niitä olis sattunut,mut itselläni yli 10v kokemus alueesta,pienten lapsien äitinä vielä,en todellakaan voi yhtyä noihin sun mielipiteisiisi siitä,et tarttis kättä pidempää olla mukana kun ulkona kulkee..tiesitkö muuten,et aseen (vaikka rautapatukankin) kantaminen mukana (vaikkakin itsepuolustuksen takia) vahingoittamis tarkoituksessa on rikos = )
tähän on pakko yhtyä.. miksi pitäisi leimata itsensä ja saada merkintö pahoinpitelystä/törkeestä pahoinpitelystä tai jopa tapon yrityksestä sen takia et joku noin 0,00001% varmuudella tulee päälle..
ei mitään järkee ainakaan mun mielestä.. - Ricoch3t
Eipäs muuten olekkaan kirjoitti:
terveisin kaiken kokenutnyt kun kerran on noin paljo näitä kokeneita ja nähneitä ni mitäs jos vaikka alkaisitte latelemaan kohgreettisia todisteita ennen ku tuutte seuraavaks sanomaan et taas ne kävi mun päälle.. ei kannata pahemmin mihinkään tollasiin kuulopuheisiin tai "mä olen kokenut sen ja sen ja sen" tyylisiin juttuihin näillä palstoilla kun siitä ei ole minkäännäköisiä todisteita että joku on oikeesti ollu niissä tapauksissa mukana jotenkin..
- Ricoch3t
gljhfgig kirjoitti:
joutua raiskatuksi (tai yrityksen kohteeksi) kuin kävellä rauhassa peltosaaressa?
(ja jos olisit lukenut viestin ennenku vastasit,niin siinähän luki,etten väitä ettei niitä olisi tpahtunut..)ja paskat... todennäköisintä on tuo että kaikki tarinat peltsistä on 75-prosenttisesti väritettyjä nallepuh-kuvia..
eli toisinsanoen toi 75% on pelkkää paskaa.. - Ricoch3t
Jannica kirjoitti:
Voi vitt*. Hyvin ymmärrät lukemasi asiat...
Mulle sopii todella hyvin ettet ota kantaa mun juttuihin kun et niitä ymmärräkkään.ei se "möttöskä" kuitenkaan tajua ni turha sille räjähtää.. se on vaan joku minttu tai ville joka pelkää peltsiä yöllä yhtä paljo ku lammas susia..
saanu yliannostuksen noista kuulopuheista eikä enää uskalla liikkua täällä.. - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
... ei noin sitkeetä lihaa syö, mutta puolustaa tarpeen tullen ja siitä olen pirun iloinen!
...jo sen saatanan vittuilun ku ei vois vähempää kiinnostaa..
- sitten
Ricoch3t kirjoitti:
luet näitä ja kommentoit kärkkäästi, jos ei voisi vähempää kiinnostaa?
- Ricoch3t
sitten kirjoitti:
luet näitä ja kommentoit kärkkäästi, jos ei voisi vähempää kiinnostaa?
kyse nyt sattuu olemaan mun asuinalueesta enkä mä anna tollasten nirppanokkien pikkupirujen hyppiä mun nenille..
painukaa vittuun te jotka peltsiä noin paljon vihaatte.. - totta..
Ricoch3t kirjoitti:
kyse nyt sattuu olemaan mun asuinalueesta enkä mä anna tollasten nirppanokkien pikkupirujen hyppiä mun nenille..
painukaa vittuun te jotka peltsiä noin paljon vihaatte..on nimittäin painuttu jo vähän fiksuimmille asuinseuduille. Kyllä kaupungin pitäisi valistaa ulkopaikkakuntalaisia Peltsin levottomuudesta asuntoa tarjottaessa.
- Ricoch3t
totta.. kirjoitti:
on nimittäin painuttu jo vähän fiksuimmille asuinseuduille. Kyllä kaupungin pitäisi valistaa ulkopaikkakuntalaisia Peltsin levottomuudesta asuntoa tarjottaessa.
yhtä levotonta on muuallaki riksussa et älä yhtään ala..
ja sitäpaitsi: peltsi kuuluu kysytyimpiin alueisiin tällä hetkellä kun hinnat on alkanut putoilemaan ja alue paranemaan siitä mitä oli vielä joskus 8-10 vuotta sitten..
yks riksun parhaimmista asuinympäristöistä.. - jätkä muuttanut
Ricoch3t kirjoitti:
En mä oo täältä lähössä sen takia että "täällä on rikollisia ym ym ym" koska ne huhut eivät todellakaan pidä paikkaansa (tai ainakaan suurin osa ei pidä).. Tää on mun kotipaikka eikä se siitä miksikään muutu..tuohon ikään mennessä, vaihtanut asuntoa kuin mustalainen hevosta, mistähän syystä, herää vain kysymys ?????????????
- Möttöskä
Ricoch3t kirjoitti:
EN!
- Möttöskä
Ricoch3t kirjoitti:
ja paskat... todennäköisintä on tuo että kaikki tarinat peltsistä on 75-prosenttisesti väritettyjä nallepuh-kuvia..
eli toisinsanoen toi 75% on pelkkää paskaa.....ja kysyit että olenko niin vanha (ja jotain muutakin siinä taisi olla)? Ja että ikärasismia kun teitä "nuoria" moititaan?
TSOT POIKA!
Muisteles että kuinka ikärasismia käytetään muutenkin täällä suomessa?
Kuka ikärasismin on aikaan saanut?
TE NUORET OLETTE MOITTIMASSA VANHEMPIEN IHMISTEN KOKEMUKSIA ELÄMÄSTÄ!
Luulette onnettomat että vanhemmilla ei ole kokemusta?
EI! Vanha en ole ja tyhmä olisinkin jos sanoisin olevani! Nuoreksi en enää tule, joten vittuillessanikin sanon että mieti poika että minkä ikäinen olen! - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
...ja kysyit että olenko niin vanha (ja jotain muutakin siinä taisi olla)? Ja että ikärasismia kun teitä "nuoria" moititaan?
TSOT POIKA!
Muisteles että kuinka ikärasismia käytetään muutenkin täällä suomessa?
Kuka ikärasismin on aikaan saanut?
TE NUORET OLETTE MOITTIMASSA VANHEMPIEN IHMISTEN KOKEMUKSIA ELÄMÄSTÄ!
Luulette onnettomat että vanhemmilla ei ole kokemusta?
EI! Vanha en ole ja tyhmä olisinkin jos sanoisin olevani! Nuoreksi en enää tule, joten vittuillessanikin sanon että mieti poika että minkä ikäinen olen!minkäs sille mahtaa... ja ei me täällä niinkään epäkunnioittavasti vanhempiamme kohdella.. pikemminkin päinvastoin.. tuola kadulla kun joku vanhempikin ihminen kävelee vastaan niin nuoret kyllä väistää, mutta auta armias jos vanhuksen eteen kävelee nuori.. siinä vaiheessa tää vanhempi ihminen vaan jatkaa posottaa suurinpiirtein nuorempansa yli kun ei voi väistää..
että noin omahyväsiä te olette ni en yhtään ihmettele ikärasismin ilmestymistä.. - Ei kiinteistö Välittäjä.
Ricoch3t kirjoitti:
yhtä levotonta on muuallaki riksussa et älä yhtään ala..
ja sitäpaitsi: peltsi kuuluu kysytyimpiin alueisiin tällä hetkellä kun hinnat on alkanut putoilemaan ja alue paranemaan siitä mitä oli vielä joskus 8-10 vuotta sitten..
yks riksun parhaimmista asuinympäristöistä..Siis mitä ei kukaan täys järkinen osta peltosaaresta osaketta tää on tosiaan niin surkea alue että joutuu myymään osakkeen alehintaan että pääsee pois ongelma paikasta. Tämä paikka on todella vaikea myyntikohde.
- Ricoch3t
Ei kiinteistö Välittäjä. kirjoitti:
Siis mitä ei kukaan täys järkinen osta peltosaaresta osaketta tää on tosiaan niin surkea alue että joutuu myymään osakkeen alehintaan että pääsee pois ongelma paikasta. Tämä paikka on todella vaikea myyntikohde.
ihmisiä tulee vapaaehtoisesti aika paljon verrattuna esim sipusaareen tai keskustaan tai vaikka tohon vielä enemmän kriminalisoituneeseen RÄÄTYKÄNMÄKEEN..
minkäs teet kun lapsetkin saavat rauhassa olla ja mennä.. enkä ole todellakaan ainoa joka näin ajattelee.. voitte vaikka kysyä monelta peltsiläiseltä niin saman vastauksen tulette saamaan aivan varmasti ja aika helvetin monelta..
- peltsistä minäkin
jotka ette täällä iltaisin kulje,kulkisitte jossain ilomäessä,sipusaaressa tai vaikka keskustassa iltaisin?
Muuttakaa pois jos kerran on niin kamalan pelottavaa,ja antakaa meidän,jotka täällä viihtyy olla..
Ei kai teitä kukaan täällä väkisin pidä??
Koulu on yksi maan parhaista,opettajat on huippu tasoa,ja kuinka monessa koulussa on töissä ihminen joka voi puuttua lapsien koulun ulkopuolellakin tapahtuviin kiusaamisiin ym?Eipä taida löytyä..
Ja joku tuosta tutkimuksesta,et peltosaari olis suomen vaarallisimpia asuin alueita,saiskos siitä faktaa,kai se tutkimustulos netistä löytyy?- P.O.P
niin Ilomäki taisi olla se pahin alue joskus 70-80 luvun tienoilla ennenkuin väki muutti Peltosaareen jossa alkoi "ongelmat", mutta mielestäni sekin on rauhoittunut pahimmasta ja pahimmat olisivat nykyään Vasikkahaassa ja palannut Ilomäkeen..
Itelläni ei ole kokemusta Peltosaaressa asumisesta ja voin sanoa että enempi puheet paikasta ovat vaikuttaneet siihen ettei sinne koskaan ole tehnyt mieli muuttaa.. Tosin itse sitten asustelin pari vuotta Ilomäessä joka tuskin on yhtään sen parempi paikka kuin Peltosaari..
Ja Peltosaaresta taitaa vain aseman seutu olla sitä levotonta aluetta mutta kun mennään pidemmälle niin vastaan tulee ihan eri maailma..
Sitten on tultu asuttua Hirsimäessäkin ja kuten kaikissa kerrostalo alueissa niin kyllä sielläkin sitä levottomuutta on..
Niin nyt olen kyllä itse muuttanut pois Riihimäeltä, mutta olen siellä kuitenkin päivittäen ja muuton syynä ei ole se että kaupungissa olisi vikaa vaan se että hivenen sivummasta sai talon halvemmalla... - Möttöskä
P.O.P kirjoitti:
niin Ilomäki taisi olla se pahin alue joskus 70-80 luvun tienoilla ennenkuin väki muutti Peltosaareen jossa alkoi "ongelmat", mutta mielestäni sekin on rauhoittunut pahimmasta ja pahimmat olisivat nykyään Vasikkahaassa ja palannut Ilomäkeen..
Itelläni ei ole kokemusta Peltosaaressa asumisesta ja voin sanoa että enempi puheet paikasta ovat vaikuttaneet siihen ettei sinne koskaan ole tehnyt mieli muuttaa.. Tosin itse sitten asustelin pari vuotta Ilomäessä joka tuskin on yhtään sen parempi paikka kuin Peltosaari..
Ja Peltosaaresta taitaa vain aseman seutu olla sitä levotonta aluetta mutta kun mennään pidemmälle niin vastaan tulee ihan eri maailma..
Sitten on tultu asuttua Hirsimäessäkin ja kuten kaikissa kerrostalo alueissa niin kyllä sielläkin sitä levottomuutta on..
Niin nyt olen kyllä itse muuttanut pois Riihimäeltä, mutta olen siellä kuitenkin päivittäen ja muuton syynä ei ole se että kaupungissa olisi vikaa vaan se että hivenen sivummasta sai talon halvemmalla...Mitä tästä siis opimme?
ELÄ HELEVETISSÄ ASETU PELTOSAAREEN JOS HALUUT ELÄÄ RAUHASSA!
Todentotta! Me lähdemme kunhan saamme asunnon muusta kaupungista!
Tänne emme jää hakattavaksi ja ryöstettäväksi! - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
Mitä tästä siis opimme?
ELÄ HELEVETISSÄ ASETU PELTOSAAREEN JOS HALUUT ELÄÄ RAUHASSA!
Todentotta! Me lähdemme kunhan saamme asunnon muusta kaupungista!
Tänne emme jää hakattavaksi ja ryöstettäväksi!> ELÄ HELEVETISSÄ ASETU PELTOSAAREEN JOS HALUUT
> ELÄÄ RAUHASSA!
Elä ikinä asetu ilomäkeen jos haluut elää rauhassa.. peltsissä ei oo läheskään niin vaarallista kuin jossain ilomäessä tai tollases.. vaikka samapa tuo missä liikkuu, yhtä heikolla todennäköisyydellä sä turpaas saat tai sut raiskataan..
ulkopaikkakuntalaisethan täällä kyllä huomataan mut kotikuntalaiset saa olla ihan rauhassa..
> Tänne emme jää hakattavaksi ja ryöstettäväksi!
eipäs väritellä asioita, taaskaan..
- puoli vuotta asunut
Ymmärrän ihmisiä, jotka muuttavat muualta, eikä ole tietoa kyseisestä paikasta. Senkin ymmärrän, jos on kaupungin vuokra-asunnoista riippuvainen, eikä muualta asuntoa tarjota, niin sinnehän se on pakko mennä. Opiskelijat ovat pakotettuja sinne slummiin, jos ei satu vanhemmat maksamaan opiskelija-kämppää jostain muualta.
Sitä en ymmärrä, että jotkut ostavat osakkeita sieltä ja asuvat siellä ihan vapaaehtoisesti.
Talvi siellä menee ihan ok, mutta kun kesä tulee niin ei ole mikään lapsiperheen paikka ollenkaan. Tuntuu, että kaikki maailman hörhöt möngertää jostain luolistaan ulos, eikä niitä kestä kukaan selväjärkinen.- Ricoch3t
eipä tuokaan nyt ihan pidä paikkaansa.. älä puhu puolen vuoden asumiskokemuksella niille jotka on asunut täällä sen yli 10 vuotta (aika moni muukin mun ja esim tuon Jannican lisäksi)..
tää on ihan yhtä rauhallinen/rauhaton kuin mikä tahansa muukin alue näillä main et ei siitä sen enempää.. kato ei kaikki jotka näyttää naamansa tossa kaupoilla ole hörhöjä tai mitään muitakaan friikkejä.. oppikaa siihen että ihmiset on vaan ihmisiä vaikka ne olis elämänsä aineilla tai muilla mömmöillä täyttänytkin.. :) - Möttöskä
OLET AIVAN OIKEASSA!
Minäkin porukkani kanssa olen asunut täällä jo kohta kaksi vuotta ja olen samaa mieltä asiasta kanssasi!
Talvella kun ei noi "örkit" tuolla ulkosalla pärjää, painuvat kuka minnekkin sisätiloihin "häiriköimään" ja mellastamaan. Kunhan kesä saapu, saapuu myös kaikki öykkärit ja möykkärit ja kaiken maailman pikku ja isot kriminaalit.
Ei tää oo lasten hyvä asuinpaikka ja vanhemmillekkin (jotka vielä haluaa ulkoilla ja pitää kunnostaan huolta) vaarallista!
RYÖSTETYKSI TÄÄLLÄ TULEE ILLALLA PIMEEN AIKAAN! - jhsdlkghahg
Möttöskä kirjoitti:
OLET AIVAN OIKEASSA!
Minäkin porukkani kanssa olen asunut täällä jo kohta kaksi vuotta ja olen samaa mieltä asiasta kanssasi!
Talvella kun ei noi "örkit" tuolla ulkosalla pärjää, painuvat kuka minnekkin sisätiloihin "häiriköimään" ja mellastamaan. Kunhan kesä saapu, saapuu myös kaikki öykkärit ja möykkärit ja kaiken maailman pikku ja isot kriminaalit.
Ei tää oo lasten hyvä asuinpaikka ja vanhemmillekkin (jotka vielä haluaa ulkoilla ja pitää kunnostaan huolta) vaarallista!
RYÖSTETYKSI TÄÄLLÄ TULEE ILLALLA PIMEEN AIKAAN!Oletkos koskaan käyny S-marketilla?
Siinä "hienostoalueen" nurkilla,linja-autopysäkeillä ja aseman kulmilla pyörii enemmän näitä "örkkejä".. - Möttöskä
jhsdlkghahg kirjoitti:
Oletkos koskaan käyny S-marketilla?
Siinä "hienostoalueen" nurkilla,linja-autopysäkeillä ja aseman kulmilla pyörii enemmän näitä "örkkejä"....ihan SIELLÄKIN asti!
- ajfgajfgajfh
Möttöskä kirjoitti:
..ihan SIELLÄKIN asti!
Ja ne on tietenkin kaikki peltosaaresta kotoisin vai?
vai kuuluuko sekin seutu nykyään peltosaareen?
Elämän tavat,elämänrytmit ym on muuttuneet koko maailmassa,ei pelkästään peltosaaressa.. - Möttöskä
ajfgajfgajfh kirjoitti:
Ja ne on tietenkin kaikki peltosaaresta kotoisin vai?
vai kuuluuko sekin seutu nykyään peltosaareen?
Elämän tavat,elämänrytmit ym on muuttuneet koko maailmassa,ei pelkästään peltosaaressa....tuntuu levinneen.
- ajhgjhfgahg
Möttöskä kirjoitti:
..tuntuu levinneen.
et peltosaari on tosi pelottava paikka,jos kaikki mitä muuallakin kaupungissa tapahtuu,johtuu jostain syystä peltosaaresta..
ja asema ei kuule kuulu peltosaareen,joten ei sielläkään tapahtuneita juttuja voi peltsin piikkiin pistää. - on niin..
ajhgjhfgahg kirjoitti:
et peltosaari on tosi pelottava paikka,jos kaikki mitä muuallakin kaupungissa tapahtuu,johtuu jostain syystä peltosaaresta..
ja asema ei kuule kuulu peltosaareen,joten ei sielläkään tapahtuneita juttuja voi peltsin piikkiin pistää.että kaikki puliveivarit, jotka aseman ja S-marketin seudulla liikkuvat, ovat nimenomaan Peltosaaresta. Ei ne sen pitemmälle jaksais raahautua.
- hgjsfhgfhg
on niin.. kirjoitti:
että kaikki puliveivarit, jotka aseman ja S-marketin seudulla liikkuvat, ovat nimenomaan Peltosaaresta. Ei ne sen pitemmälle jaksais raahautua.
et riihimäelläkin on noin fiksuja ihmisiä,ja sanoisinko jopa avarakatseisia..
- Möttöskä
hgjsfhgfhg kirjoitti:
et riihimäelläkin on noin fiksuja ihmisiä,ja sanoisinko jopa avarakatseisia..
...kuinkahan mahtaa olla ITSE RIIHIMÄKELÄISET?
Tuntuu siltä että olette tynnyreissä kasvaneita ja laput silmillä liikkuvia ihmisiä, jotka ette liimemmin ole muissa kaupungeissa liikkuneet ja niitä nähneet... - samaa mieltä
Möttöskä kirjoitti:
...kuinkahan mahtaa olla ITSE RIIHIMÄKELÄISET?
Tuntuu siltä että olette tynnyreissä kasvaneita ja laput silmillä liikkuvia ihmisiä, jotka ette liimemmin ole muissa kaupungeissa liikkuneet ja niitä nähneet...Eivät ole niistä luolistaan juuri ulostautuneet. Eikä niillä peruspäivärahoilla varmaan alkoa pidemmälle pääsekään...
- Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
OLET AIVAN OIKEASSA!
RYÖSTETYKSI TÄÄLLÄ TULEE ILLALLA PIMEEN AIKAAN!örkkejä taidatte olla te kun tohon malliin puhutte.. eikö teidän pieneen pääkoppaanne mahdu ettei tää ole niin paha paikka mitä huhut antaa ymmärtää? niistäkin huhuista jokaista on väritetty vähintäänkin se 75 prosenttia (eli 75 prosenttia on pelkkää paskaa ja loput totta)..
ettehän te oo nähny vielä todellista peltsiä jos vasta 2 vuota asunu.. sit ku ootte asunu sen 4-5 vuotta ni voidaan jo puhua että ootte nähny peltsin.. :D ite asunu sen yli 10 vuotta, enkä mä täältä vapaaehtoisesti olisi pois muuttamassa vaikka mikä olis..
POMMITTAKAA PELTSI MURUSIKS, MUA EI TÄÄLTÄ SAA LÄHTEMÄÄN SILTIKÄÄN!
tosin silloinhan ei enään olisi tätä mukavaa asuinympäristöö missä asustella.. :( - sinä...
Ricoch3t kirjoitti:
örkkejä taidatte olla te kun tohon malliin puhutte.. eikö teidän pieneen pääkoppaanne mahdu ettei tää ole niin paha paikka mitä huhut antaa ymmärtää? niistäkin huhuista jokaista on väritetty vähintäänkin se 75 prosenttia (eli 75 prosenttia on pelkkää paskaa ja loput totta)..
ettehän te oo nähny vielä todellista peltsiä jos vasta 2 vuota asunu.. sit ku ootte asunu sen 4-5 vuotta ni voidaan jo puhua että ootte nähny peltsin.. :D ite asunu sen yli 10 vuotta, enkä mä täältä vapaaehtoisesti olisi pois muuttamassa vaikka mikä olis..
POMMITTAKAA PELTSI MURUSIKS, MUA EI TÄÄLTÄ SAA LÄHTEMÄÄN SILTIKÄÄN!
tosin silloinhan ei enään olisi tätä mukavaa asuinympäristöö missä asustella.. :(mahduttaa kaaliis, että vaikka sulle ei ole tapahtunut siellä mitään, niin joillekin on tapahtunut ja tulee tapahtumaankin ikäviä asioita, vaikka kuinka elät ruususen untasi.
- Ricoch3t
jhsdlkghahg kirjoitti:
Oletkos koskaan käyny S-marketilla?
Siinä "hienostoalueen" nurkilla,linja-autopysäkeillä ja aseman kulmilla pyörii enemmän näitä "örkkejä"..että ihmiset liikkuu muuallakin kuin vain peltsissä.. kerran meinannu tulla asemalla puukosta mut kaveri ite sai murtuneen käden..
- ei pitäisi..
sinä... kirjoitti:
mahduttaa kaaliis, että vaikka sulle ei ole tapahtunut siellä mitään, niin joillekin on tapahtunut ja tulee tapahtumaankin ikäviä asioita, vaikka kuinka elät ruususen untasi.
joutua pelkäämään omalla kotipihallaan...
- juu...
Ricoch3t kirjoitti:
että ihmiset liikkuu muuallakin kuin vain peltsissä.. kerran meinannu tulla asemalla puukosta mut kaveri ite sai murtuneen käden..
ja peltosaarelaiset eivät olleet millään tavalla agressiivisia?
- Ricoch3t
juu... kirjoitti:
sen aggressiivisenpia kuin missään muuallakaan asuvat..
- Ricoch3t
sinä... kirjoitti:
mahduttaa kaaliis, että vaikka sulle ei ole tapahtunut siellä mitään, niin joillekin on tapahtunut ja tulee tapahtumaankin ikäviä asioita, vaikka kuinka elät ruususen untasi.
ehkä jollekin on tapahtunut joskus 10 vuotta sitten mut kyllä se niin menee että peltsi on vähintään 200 prosenttia parempi paikka kuin sillon aikoinaan 10-15 vuotta sitten..
ja tosta ruususenunesta: mä en kertaakaan nähny minkään sortin ruususenunta, mä elän vaan todellisessa maailmassa enkä missään vitun matrixissa niinku te muut.. - peltsistä minäkin
Ricoch3t kirjoitti:
ehkä jollekin on tapahtunut joskus 10 vuotta sitten mut kyllä se niin menee että peltsi on vähintään 200 prosenttia parempi paikka kuin sillon aikoinaan 10-15 vuotta sitten..
ja tosta ruususenunesta: mä en kertaakaan nähny minkään sortin ruususenunta, mä elän vaan todellisessa maailmassa enkä missään vitun matrixissa niinku te muut..mä kans jo päivällä mietin,et missäköhän rinnakkais maailmassa nää yhdet asuu = )
Mut,ehkä tää peltsi tästä VIELÄ paranee entisestään,ku noi täältä pois lähtee,täytyypi sanoa,et ikävä ei tuu - todellakin..
Ricoch3t kirjoitti:
ja tosta ruususenunesta: mä en kertaakaan nähny minkään sortin ruususenunta, mä elän vaan todellisessa maailmassa enkä missään vitun matrixissa niinku te muut..Umpiluu mikä umpiluu. Ei auta vaikka kuinka vääntäis rautalangasta
- Ricoch3t
ei pitäisi.. kirjoitti:
joutua pelkäämään omalla kotipihallaan...
täällä otavanktu 2:en päässä tarvi.. eikä tuola toisessakaan päässä ole tarvinnu pelätä koskaan yhtään mitään.. sä tietysti asut just jossain telluskatu 4 tai 7 jotka on just ne levottomimmat talot koko peltsis.. ei täällä muualla oo mitään pahaa sattunu..
- Ricoch3t
todellakin.. kirjoitti:
Umpiluu mikä umpiluu. Ei auta vaikka kuinka vääntäis rautalangasta
nähtävästi sieläkin päässä, valitettavasti.. :(
- korjaus
Ricoch3t kirjoitti:
täällä otavanktu 2:en päässä tarvi.. eikä tuola toisessakaan päässä ole tarvinnu pelätä koskaan yhtään mitään.. sä tietysti asut just jossain telluskatu 4 tai 7 jotka on just ne levottomimmat talot koko peltsis.. ei täällä muualla oo mitään pahaa sattunu..
Telluskatu 4 kyllä on levoton, mutta ei seiska. Sillä on vaan huono maine johtuen aiemmista levottumuuksista. Jos siellä nyt vähän musiikkia kuunnellaan, ni ei se levotonta siitä tee...
Itse asunut jo muutaman vuoden siinä talossa, eikä mitään valittamista. Alaovi menee kiinni jo kuudelta ja rapussa kamerat. - Ricoch3t
korjaus kirjoitti:
Telluskatu 4 kyllä on levoton, mutta ei seiska. Sillä on vaan huono maine johtuen aiemmista levottumuuksista. Jos siellä nyt vähän musiikkia kuunnellaan, ni ei se levotonta siitä tee...
Itse asunut jo muutaman vuoden siinä talossa, eikä mitään valittamista. Alaovi menee kiinni jo kuudelta ja rapussa kamerat.seiskasta on hiljanen tullu? vastahan niissä taloissa palo kämppä ja joku oli hypänny seiskan jostain parvekekatokselta tai jotain, hypänny kuitenki..
- Möttöskä
juu... kirjoitti:
..tunnustaudu Peltosaarelaiseksi, vaikka asun (pakosta) täällä vielä!
- kauhiast hämmästynyt
Ricoch3t kirjoitti:
seiskasta on hiljanen tullu? vastahan niissä taloissa palo kämppä ja joku oli hypänny seiskan jostain parvekekatokselta tai jotain, hypänny kuitenki..
Etkös juuri ole paasannut kuinka rauhallinen alue on Peltosaari????
- Ricoch3t
kauhiast hämmästynyt kirjoitti:
Etkös juuri ole paasannut kuinka rauhallinen alue on Peltosaari????
jos oot lukenut nuo mun muut postaukset, niin et ole voinut olla huomaamatta että mainitsin myös juuri noiden Telluskadun 4- ja 7-talojen levottomuudesta ja siitä kuinka rauhallista muualla peltsissä on..
lukisit tarkemmin noita kirjoitettuja niin ei tarvitsisi hämmästellä..
perkele.........
- sdfsdfsdf
Eipä tää nyt sen levottomampi paikka oo kuin muukaan asuinalue jossa on paljon ihmisiä pienellä alueella. Paska säkä jos jollekin on jotain sattunut, mutta sattuu sitä muuallakin.
Ite olen Peltsissä asunut nelisen vuotta (ja vielä omassa osakkeessa, herra varjele!). Peltsin katuja olen kulkenut kaikkina vuorokaudenaikoina, yksin ja kaverin seurassa, selvänä ja kännissä, kesällä ja talvella, enkä vielä ole mihinkään pelottavaan törmännyt.- jfkljsdfhjdfhjksdhfsdjfhs
...mahda olla sitten nainen...
- sdfsdfsdf
jfkljsdfhjdfhjksdhfsdjfhs kirjoitti:
...mahda olla sitten nainen...
Ja kolmen lapsen äitikin vielä!
En minäkään iltaisin täällä (-kään) ulkoile,mut enpä ulkoile muuallakaan..
Eli ei se peltosaaresta riipu.
Ihan yhtä paljon sitä varmaan muuallakin ja jopa "paremmissa" paikoissa nää samat ongelmat on..Vai väitätkö,et keskustassa esim uskallat kävellä yöisin,mut täällä et?
Se,et rauhattomuus ja väkivalta on lisääntynyt maailmassa,ei ole pelkästään peltosaaren vika.. - asjdaskdsdjkfhur
sdfsdfsdf kirjoitti:
Ja kolmen lapsen äitikin vielä!
En minäkään iltaisin täällä (-kään) ulkoile,mut enpä ulkoile muuallakaan..
Eli ei se peltosaaresta riipu.
Ihan yhtä paljon sitä varmaan muuallakin ja jopa "paremmissa" paikoissa nää samat ongelmat on..Vai väitätkö,et keskustassa esim uskallat kävellä yöisin,mut täällä et?
Se,et rauhattomuus ja väkivalta on lisääntynyt maailmassa,ei ole pelkästään peltosaaren vika..Niinpäs niin!
Toiset, työssä ja opsikelemassa käyvät ihmiset, jotka HALUAVAT kunnostaan pitää huolta, ei heillä ole mahdollisuutta muulloin kuin illalla mennä kuntoilemaan ja sitä en ehdottaisi täällä! - jshdghgh
asjdaskdsdjkfhur kirjoitti:
Niinpäs niin!
Toiset, työssä ja opsikelemassa käyvät ihmiset, jotka HALUAVAT kunnostaan pitää huolta, ei heillä ole mahdollisuutta muulloin kuin illalla mennä kuntoilemaan ja sitä en ehdottaisi täällä!muutenkaan mieleen ulkoilla täällä..ei sillä et olis pelottavaa,mut kouluako aattelit kierrellä?
Hyvä lenkki on mennä patastemäen sillan yli,sieltä sakon risteykseen ja vanhainkodille,sieltä pohjoiselle koululle ja peltsinsillankautta kotiin..
Jos ei niitä 5min peltosaaressa uskalla kävellä,ni jo on arka ihminen.. - lähtee...
jshdghgh kirjoitti:
muutenkaan mieleen ulkoilla täällä..ei sillä et olis pelottavaa,mut kouluako aattelit kierrellä?
Hyvä lenkki on mennä patastemäen sillan yli,sieltä sakon risteykseen ja vanhainkodille,sieltä pohjoiselle koululle ja peltsinsillankautta kotiin..
Jos ei niitä 5min peltosaaressa uskalla kävellä,ni jo on arka ihminen..niin kait se on niitä hörhöjä muita menninkäisiä tuupittava sivuun ensin, että pääsee niille lenkkipoluille, vai helikopterillako ajattelit, että ihmiset niistä luukuistaan pääsevät johonkin rauhallisemmille vesille?
- dfjghagh
lähtee... kirjoitti:
niin kait se on niitä hörhöjä muita menninkäisiä tuupittava sivuun ensin, että pääsee niille lenkkipoluille, vai helikopterillako ajattelit, että ihmiset niistä luukuistaan pääsevät johonkin rauhallisemmille vesille?
Tuolta keskeltäkin kävelee ulos alueelta 5min max..
Jos joka kerta ne hörhöt sun ovellas päivystää,ni ehkä niillä on sit joku syykin..
Ja kannattaiskos jo poliisit soittaa jos ne just sua vainoaa..Lähestymiskielto? - teidän kanssanne
dfjghagh kirjoitti:
Tuolta keskeltäkin kävelee ulos alueelta 5min max..
Jos joka kerta ne hörhöt sun ovellas päivystää,ni ehkä niillä on sit joku syykin..
Ja kannattaiskos jo poliisit soittaa jos ne just sua vainoaa..Lähestymiskielto?taitaa olla aika tosikkomaista sakkia siellä Peltsissä...
- adgjhjhg
teidän kanssanne kirjoitti:
taitaa olla aika tosikkomaista sakkia siellä Peltsissä...
kannata lenkille mennä suoraan töistä,ni ei tartte ku kerran niitä hörhöjä töniä edestään pois..siis palatessaan kotiin,vai onkohan ne hörhöt sellaisia,jotka ilmestyy pihaan vain kun asunnosta poistutaan = )
- Ricoch3t
asjdaskdsdjkfhur kirjoitti:
Niinpäs niin!
Toiset, työssä ja opsikelemassa käyvät ihmiset, jotka HALUAVAT kunnostaan pitää huolta, ei heillä ole mahdollisuutta muulloin kuin illalla mennä kuntoilemaan ja sitä en ehdottaisi täällä!minäkin kun kunnostani pidän huolta siinä mielessä että rullaluistelen pitkin riihimäkee.. en oo vielä törmännyt tilanteeseen missä olisin tuntenut mitään pelkoa tai mitään vastaavaa.. ja minä kun en pahemmin tykkää pitkiä matkoja päivällä luistella kun on niin tajuttoman kuuma, luistelen mielelläni iltaisin siinä 21 jälkeen kun on viileämpää.. enkä kyllä kato että missä luistelen ja mihin kellonaikaan, sama se mulle..
- Ricoch3t
lähtee... kirjoitti:
niin kait se on niitä hörhöjä muita menninkäisiä tuupittava sivuun ensin, että pääsee niille lenkkipoluille, vai helikopterillako ajattelit, että ihmiset niistä luukuistaan pääsevät johonkin rauhallisemmille vesille?
arkajalkoja.. ei näytä teilläkään olevan oikein noi elämänarvot kohdillaan kun noin paljon pelkäätte pihalle astumista..
teiät pitäis opettaa olemaan pelkäämättä peltosaaressa asumista kun täällä ei todellakaan (kuten jo 10000 kertaa olen sanonut) ole niin vaarallista mitä ihmiset tästä alueesta sepustaa..
verratkaapa "vanhan ajan" (10-15 vuotta sitten) peltosaarta ja nykypeltosaarta, niin parannus on päätä huimaava.. tänne ne lapsiperheetkin mielellään tulee kun ne ei sentään usko kaikkee paskaa mitä peltosaaresta puhutaan, koska se on vaan se historiallinen maine mikä kummittelee.. - Ricoch3t
teidän kanssanne kirjoitti:
taitaa olla aika tosikkomaista sakkia siellä Peltsissä...
ni näät ollaanko täällä tosikkoja vai ei.. vai pelottaako tulla tunnelin toiselle puolelle? :D
- toi vaahtoaminen
Ricoch3t kirjoitti:
ni näät ollaanko täällä tosikkoja vai ei.. vai pelottaako tulla tunnelin toiselle puolelle? :D
ja tee jotain hyödyllistä sinäkin
- Ricoch3t
toi vaahtoaminen kirjoitti:
ja tee jotain hyödyllistä sinäkin
itsekin täällä sitten kirjottelet jos on jotain parempaakin tekemistä.. :D
älä piipitä vaan tee jotain yhteiskunnalle hyödyllistä, esim vaikka keräämään kolehtia tai jotain sellasta.. - ja naamasi
Ricoch3t kirjoitti:
itsekin täällä sitten kirjottelet jos on jotain parempaakin tekemistä.. :D
älä piipitä vaan tee jotain yhteiskunnalle hyödyllistä, esim vaikka keräämään kolehtia tai jotain sellasta..esittelyllä sinulle voi vielä käydä kalpaten, etenkin kun nimittelet täällä ihmisiä narkkareiksi ym.
Olet melkoinen piipittäjä kun näköjään nyt jostain sait selville tämän sivun, ethän muuta sen jälkeen näköjään olekkaan tehnyt kuin istut koneen edessä ja kirjoittelet tänne, vaihda ne vaipat vaikka välillä - Ricoch3t
ja naamasi kirjoitti:
esittelyllä sinulle voi vielä käydä kalpaten, etenkin kun nimittelet täällä ihmisiä narkkareiksi ym.
Olet melkoinen piipittäjä kun näköjään nyt jostain sait selville tämän sivun, ethän muuta sen jälkeen näköjään olekkaan tehnyt kuin istut koneen edessä ja kirjoittelet tänne, vaihda ne vaipat vaikka välillämä vaihdoin.. ja syötinkin vielä.. älä tuu mulle moralisoimaan, mulla vaan sattuu tänään olemaan hieman enemmän aikaa..
- eilenkin
Ricoch3t kirjoitti:
mä vaihdoin.. ja syötinkin vielä.. älä tuu mulle moralisoimaan, mulla vaan sattuu tänään olemaan hieman enemmän aikaa..
ja varmaan huomennakin
- Ricoch3t
eilenkin kirjoitti:
ja varmaan huomennakin
kun vaimoke nyt kerran baariin lähtee ni voi olla että aika hiljasta pitää aamupäivästä.. kattoo sit 16 jälkeen ellen satu saamaan neitiä nukkumaan..
nii ja mitä noihin muihin postauksiin tulee niin pelkkää faktaahan ne on.. ei voi mitään jos joku on niin tyhmä et luulee muuta.. :D
- oli kuitenkin
ryöstäjä Peltosaaresta...
- Ricoch3t
jos olis niin artikkelissa olisi todennäköisesti kirjoitettu: "35-vuotias mies pahoinpideltiin Peltosaaressa Keskuskadulla"..
Kyllä niitä hyökkäyksiä on muuallakin ihan yhtä lailla ku peltsissäkin.. - Ricoch3t
oli kuitenkin kirjoitti:
ryöstäjä Peltosaaresta...
vaikka keskustan alueelta tai hirsimäestä tai ilomäestä tai mistä tahansa muualta.. ei kaikki rikokset mitä täällä tehdään ole yksinomaan peltsiläisten tekemiä.. on niitä muuallakin vai ooteko te niitä tynnyrissä laput silmillä eläneitä jotka ei nää mitä peltsin ulkopuolella tapahtuu vann kaikki "johtolangat" vievät suoraan peltsiin?
saa ajatella myös omilla aivoilla eikä aina tarvi sen massan mukana liikkua.. tai kuulopuheita uskoa.. tässä kaupungissa pätee aika hyvin se periaate että kaikkee ei kannata uskoo mitä kuulee (koski asia sitten peltsiä tai mitä tahansa muuta)
- myöskin peltsistä
et nämä koteihinsa lukkiutuneet on katsonut pikkasen liikaa telkkaa siellä asunnoissaan,ja alkaa jo taru ja todellisuus sekoittumaan..
Ylös ulos ja lenkille,ja jättäkää se töllön tuijotus vähän vähemmälle..- älkää aina...
Peltsissä asuu 1/8 riihimäkeläisistä muutaman hehtaarin alueella, ja kuten kellokkaan jutussa mainittiin, ei asukasmäärään nähden tapahdu enempää kuin muuallakaan riksussa.
Ajattele: Mukava työkaverisi voi olla peltosaarelainen *taustamusiikki psykosta*... - siellä..
älkää aina... kirjoitti:
Peltsissä asuu 1/8 riihimäkeläisistä muutaman hehtaarin alueella, ja kuten kellokkaan jutussa mainittiin, ei asukasmäärään nähden tapahdu enempää kuin muuallakaan riksussa.
Ajattele: Mukava työkaverisi voi olla peltosaarelainen *taustamusiikki psykosta*...kaikille tietenkään tapahdu mitään, mutta niille joille tapahtuu, niin on hyvin ikävä juttu, ettei kotipihoillaan tunne oloansa turvalliseksi...
- täti 36v
älkää aina... kirjoitti:
Ajattele: Mukava työkaverisi voi olla peltosaarelainen *taustamusiikki psykosta*...Eiköhän nyt sitten suosiolla sovita, että kaikki paha tulee Peltosaaresta. Ehdotus: Kaikkien peltsikkalaisten tulee ommella takin/paidan rintamukseen iso punainen P, jotta heidät tunnistaa. Rakennettakoon iso muuri Peltosaaren ympäri. Peltosaarelaiset irtisanottakoon työpaikoistaan ja kiviäkin saa heittää. Myöh. peltosaarelaiset voi näppärästi siirtää rautateitse vartavasten tarkoitukseen perustetuille leireille. Tarkemmat toimintaohjeet A. Hitlerin teoksessa "Mein Kampf" :D
(Tämä oli nyt varmaan sitä sarkasmia? En ole aivan varma, koska olen Peltosaaresta :( - Möttöskä
..sellaiset henkilöt jotka eivät uskalla ENÄÄ liikkua missään ja miksi? RIKOLLISUUDEN TAKIA!
Kukapas viitsii liikkua tuolla kun oksennuskin pelkästä ajattelusta että nurkantakaa saattaa tulla vanhalle viinalle lemuava tyyppi vastaan, tai että sieltä saattaa iltapimeellä jopa puukosta saada taikka joku "yli-innokas" hepinheiluttaja iskee...
Ryöväreitä täällä on!
Se sanon ja mainitsen! - hgajhgöjh
Möttöskä kirjoitti:
..sellaiset henkilöt jotka eivät uskalla ENÄÄ liikkua missään ja miksi? RIKOLLISUUDEN TAKIA!
Kukapas viitsii liikkua tuolla kun oksennuskin pelkästä ajattelusta että nurkantakaa saattaa tulla vanhalle viinalle lemuava tyyppi vastaan, tai että sieltä saattaa iltapimeellä jopa puukosta saada taikka joku "yli-innokas" hepinheiluttaja iskee...
Ryöväreitä täällä on!
Se sanon ja mainitsen!samoja rikollisia,joille tuo naapurinkin mummo huutelee?
kyse 5-6v pojista jotka kävelee nurmikolla,ja saavat kulla olevansa tulevia nuorisorikollisa.. - Möttöskä
hgajhgöjh kirjoitti:
samoja rikollisia,joille tuo naapurinkin mummo huutelee?
kyse 5-6v pojista jotka kävelee nurmikolla,ja saavat kulla olevansa tulevia nuorisorikollisa.....kokeilees kysyys.
Saattasit saada muutakin VITTU vastaukseks. Mä luulen vaan että kyseessä saattaa olla mainitsemasi pikkuvekarat, joista hyvää vauhtia ON TULOSSA niitä pikkurikollisia, mutta ne joista nyt on kyse, on ihan jo täys kasvusii... - Möttöskä
täti 36v kirjoitti:
Eiköhän nyt sitten suosiolla sovita, että kaikki paha tulee Peltosaaresta. Ehdotus: Kaikkien peltsikkalaisten tulee ommella takin/paidan rintamukseen iso punainen P, jotta heidät tunnistaa. Rakennettakoon iso muuri Peltosaaren ympäri. Peltosaarelaiset irtisanottakoon työpaikoistaan ja kiviäkin saa heittää. Myöh. peltosaarelaiset voi näppärästi siirtää rautateitse vartavasten tarkoitukseen perustetuille leireille. Tarkemmat toimintaohjeet A. Hitlerin teoksessa "Mein Kampf" :D
(Tämä oli nyt varmaan sitä sarkasmia? En ole aivan varma, koska olen Peltosaaresta :(Kerro ihmeessä milloin se juna tulee... Lähen ite karkuun ja seuraan nurkan takana milloin toiset on saatu junaan!
- Ricoch3t
kyllä pakko sanoo et alkaa joo itestäkin hieman tuntumaan siltä.. :D mut eihän ne voi pihalle mennä ilman helikopteria tai poliisisaattuetta kun peltsissähän on "niin hirveesti" kaikkia pahoja ihmisiä joilla on tarkotus tehdä vaan jotain pahaa..
voi kyynel.. :D alkaa jo huvittamaan tollanen.. ;) - Ricoch3t
täti 36v kirjoitti:
Eiköhän nyt sitten suosiolla sovita, että kaikki paha tulee Peltosaaresta. Ehdotus: Kaikkien peltsikkalaisten tulee ommella takin/paidan rintamukseen iso punainen P, jotta heidät tunnistaa. Rakennettakoon iso muuri Peltosaaren ympäri. Peltosaarelaiset irtisanottakoon työpaikoistaan ja kiviäkin saa heittää. Myöh. peltosaarelaiset voi näppärästi siirtää rautateitse vartavasten tarkoitukseen perustetuille leireille. Tarkemmat toimintaohjeet A. Hitlerin teoksessa "Mein Kampf" :D
(Tämä oli nyt varmaan sitä sarkasmia? En ole aivan varma, koska olen Peltosaaresta :(meidät peltosaarelaiset tunnistettaisi kaupungilla.. varmaan saatais kaikesta mitä ostamme todella kiltisti vähintään 75% alennuksen ilma että edes kysymme.. :)
pitäisikö kokeilla? ;) - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
Kerro ihmeessä milloin se juna tulee... Lähen ite karkuun ja seuraan nurkan takana milloin toiset on saatu junaan!
toi sun vaahtoamises.. ihan ku täällä olis jotain niin kauheeta että peltsi pitää haukkua alimpaan helvettiin..
kun täällä ei todellisuudessakaan ole mitään niin pahaa että peltsi olis ansainnut nykyisen paskamaineensa.. sekin on vaan siitä lähtöisin kun tää oli levotonta aluetta silloin 10-15 vuotta sitten, mutta se on historiaa ja nyt puhaltaa taas uudet tuulet.. miks pitää leimata hyvä asuinalue vanhalla leimalla ku sille saa sen uudenkin jos vaan haluaa.. - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
Ryöväreitä täällä on!
Se sanon ja mainitsen!etkö nyt jo usko että peltsi ei ole sama kuin 10-15 vuotta sitten jolloin täällä ehkä olikin tuollainen meininki.. mistä luulet lapsiperheiden tänne ilmestyneen? pakosta? ei! vaan siitä että tää on hyvä kasvuympäristö lapsille.. levottomin alue täällä on tuo telluskatu 4 ja 7, enkä ole ainakaan tähän päivään mennessä vielä törmännyt mihinkään rikollisiin uutisiin muualta peltsistä..
- 20hobitti06
Hei,
enpä voi sanoa muuta kuin että Pelzikka on lähiö siinä missä muukin. Kun "suht' pienelle" alueelle rakennetaan taloja vieri viereen ja niihin "istutetaan" erilaisia persoonia erilaisine taustoineen ja kulttuureineen, niin aika näyttää että mitä tulee tapahtumaan. Nyt näemme itäneen siemenen tuloksen. Mikäli menet katsomaan Espoon Keskuksen liepeille menoa samoihin aikoihin kuin mitä teistä Pelzissä tuntuu häiriöiden olevan niin näette kovasti yhtäläisyyttä.
Sama on koskenut aikoinaan Sipusaartakin, jonne vaan muuttaa paljon lapsiperheitä ja sitten kun ne saavuttavat tietyn iän, niin tämä itsetutkiskelun paikka alkaa egon etsimisellä, toisten nälvimisellä, kiusaamisella, ilkivallalla (varsinkin mikäli ei ole nuorisolle suunnattua pihamaastoa [jota en ole vielä nähnyt tässä maassa kertaakaan ..]) sekä loppujen lopuksi pitää selvittää itselle kuinka kova gimma/kundi on ja aletaan tuottamaan harmia myös sen lähiön henkilöstölle.
Lähes kaikki käyttäytymismallit opitaan kotona ja kun aikuiset ei tänä päivänä kerkee muuta tehdä kuin töitä, olla depiksessä tai maata seiskalla tai lähikuppiloissa, niin mitä voi nuorisosta odottaa ? Ainakin sen, että ne toisiaan opettaa ja mikä kasvaakaan ryhmässä erittäin hyvin ? Tyhmyys tietysti ja se vielä oikein tiivistyy kuin jää joten järjenhivenen saa kaivaa sen jälkeen aika syvältä selkärangasta, joskin turhaan ...
# Kulttuuri,
parempi ihminen
rikas perhe vs. köyhä tai tavis perhe
(isä inssi, äiti opettaja vs. äiti siivooja, isä vahtimestari)
osaketalo vai vuokratalo
vanha vai uusi asuinalue
mitkä palvelut lähellä (esim pubi)
ympäristöviihtyisyys (esim. joki, lampi)
Tuossa yllä paljon itsestään selviä sanoja joista jokaisen päässä muodostuu lauseita ja ajatuksia, miksi lähiöt toimivat kuten toimivat sekä niiden pääseminen ajoittain iltapäivä- ja paikallislehtiin.
Onko tää nyt niin ihmeellistä ? EI OO !!
t.HOBITTI- POIS ÄKKIÄ
Ei todellakaan lähiö missä muutkin
tietyissä paikoissa kun kuljet niin saat todella olla tarkkana.Olen asunnut monessa paikassa suomessa niin en ole todellakkaan ole kohdannut vastavaa missään päin peltosaari on todella hörhöjen/juoppojen asuinpaikkana OK mutta työssä käyvät kärsivät todella kun eivät yö untaan saa hörhöjen/juoppojen mellastaen läpi yön kenenkään puuttumatta. - Möttöskä
POIS ÄKKIÄ kirjoitti:
tietyissä paikoissa kun kuljet niin saat todella olla tarkkana.Olen asunnut monessa paikassa suomessa niin en ole todellakkaan ole kohdannut vastavaa missään päin peltosaari on todella hörhöjen/juoppojen asuinpaikkana OK mutta työssä käyvät kärsivät todella kun eivät yö untaan saa hörhöjen/juoppojen mellastaen läpi yön kenenkään puuttumatta.TOTTA ON!
Sääliksi käy ja en tosiaan jää tänne! - peltsistä minäkin
POIS ÄKKIÄ kirjoitti:
tietyissä paikoissa kun kuljet niin saat todella olla tarkkana.Olen asunnut monessa paikassa suomessa niin en ole todellakkaan ole kohdannut vastavaa missään päin peltosaari on todella hörhöjen/juoppojen asuinpaikkana OK mutta työssä käyvät kärsivät todella kun eivät yö untaan saa hörhöjen/juoppojen mellastaen läpi yön kenenkään puuttumatta.ehkä kapungin rauhallisimmista ja arvokkaimmista alueista...muutama kerrostalo,muuten omakotiasutusta (omistusasuntoja kaikki)
Ja viimeiset 30v,siinä taloyhtiössä on AINA asunut joku häirikkö,alkuun 2 asunnossa alkoholisteja jotka metelöivät ja häiriköivät,rikkoivat oven laseja jatkuvasti jne jne myöhemmin riiteleviä pariskuntia,meluavia nuoria,ja taas vaihteeksi juoppoja..
ei se metelöinti ole ainoastaan peltosaaressa tapahtuvaa = )
Ja omassa pihapiirissäni täälä peltsissä,ainoa häiriötekijä on noi naamat norsun vit.ulla olevat ikäihmiset,jotka kuvittelevat et lapset edelleenkin istuu polvihousuissaan kiltisti puiston penkillä ja puhuvat vain kun heitä puhutellaan.. - Ricoch3t
POIS ÄKKIÄ kirjoitti:
tietyissä paikoissa kun kuljet niin saat todella olla tarkkana.Olen asunnut monessa paikassa suomessa niin en ole todellakkaan ole kohdannut vastavaa missään päin peltosaari on todella hörhöjen/juoppojen asuinpaikkana OK mutta työssä käyvät kärsivät todella kun eivät yö untaan saa hörhöjen/juoppojen mellastaen läpi yön kenenkään puuttumatta.peltsin ongelma vaan oot vaan sattunut juuri väärään taloon asumaan.. kas kun en muualla ole kuullut tuommoisia "mekkalointeja ym ym" pikku miinuksia..
jos jossain talossa kuuluu meteliä ei tarkoita sitä että samanlaista on muualla peltsissä..
sen sanon ja vannon yli 10 vuoden kokemuksella, ja olen aika monessa talossa asunut täällä peltsissä, tai pikemminkin monessa pihapiirissä eikä itselläni ole mitään valittamista ollut asian suhteen.. eikä vanhemmillanikaan kun täällä vielä asuivat.. - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
TOTTA ON!
Sääliksi käy ja en tosiaan jää tänne!
- Möttöskä
..edelleenkin ja aina vaan enemmän ja enemmän että pois täältä muutamme!
Oli hyvä saada keskustelu aikaiseksi ja hyvä että on muitakin asiasta tietäviä kuin nuo, jotka eivät tosiaan ole nähneet muuta elämää ja kaupunkeja kuin tämä Riihimäki.
Joku joskus maininnut: "Riihimäki on risteysasema. Tänne ei jäädä ja ne jotka jäävät, ovat ***** (- hjljhfl
ja nenä pystyssä tuolla maailmassa kulkee,ei ole ihmekkään et ihmiset ei juurikaan ystävällisyyttään näytä.
kokeileppa joskus hymyillä ulkoillessasi,vois vaikka auttaa..
ja se,et sä et täällä viihdy mut me viihdytään,ei liity sun paremmuutees pätkääkään. - peltsistä
Miksi olet asunut monessa eri kaupungissa/paikassa..
Työn perässäkö olet muuttanut,vai etkö ole viihtynyt missään paria vuotta pidempään? - on nähty
hjljhfl kirjoitti:
ja nenä pystyssä tuolla maailmassa kulkee,ei ole ihmekkään et ihmiset ei juurikaan ystävällisyyttään näytä.
ja se,et sä et täällä viihdy mut me viihdytään,ei liity sun paremmuutees pätkääkään.Toiset ihmiset ei viihdy missään. Mutta onneksi Suomi on iso maa. Kannattaa kaivaa netistä: Jostain Kainuusta löytyy kyllä halvempia ja parempia asuntoja, ei naapurit häiritse jne.
Myönnän olevani Riihimäen alkuasukas, joten enhän mää mistään mitään tiiä, sen verran sanon vaan, että lasteni kanssa en asuisi esim. Helsingin Lauttasaaressa, jossa vietin muutaman vuoden nuoruudessa. Yksinasuvalla nuorella naisella oli tietysti ihanaa stadissa, mutta kyllä siellä riitti päiväsaikaan sekä iltaisin juoppoja, narkkeja, huutelijoita ym. Ja vielä siihen aikaan oli ns. "parempi" kaupunginosa.
Möttöskälle: Ei Peltsikka ole elinkautinen tuomio, vapailla markkinoilla liikkuu vuokra-asuntoja vaikka kuinka. Ja omistusasuntoja pilvin pimein. Ei täällä ole pakko olla, täältä voi ihan koska tahansa lähteä pois. - Möttöskä
hjljhfl kirjoitti:
ja se,et sä et täällä viihdy mut me viihdytään,ei liity sun paremmuutees pätkääkään.Luulet ihan OIKEESTI että olen sulkeutunut...
OUKKI DOUKKI!
täältäpäs pesee!
Olen ollut ihan kiitettävän kauan liike-elämässä mukana ja oi oi! vielkin enemmän asiakaspalvelussa!
Minut tunnetaan entisessä kaupungissani hyvänä, aurinkloisena ihmisläheisenä ja hymyilevänä ihmisenä!
Siksipäs menemmekin takaisin sinne missä kuulumme olevamme ihmisiä ihmisten joukossa, missä ei teidänlaisenne epäilijät ja pullossa kasvaneet omaan napaan tuijottavat ihmiset, jotka eivät näe muuta kuin hyvän, eivät pahaa ja vaaraa, ole! - Möttöskä
on nähty kirjoitti:
Toiset ihmiset ei viihdy missään. Mutta onneksi Suomi on iso maa. Kannattaa kaivaa netistä: Jostain Kainuusta löytyy kyllä halvempia ja parempia asuntoja, ei naapurit häiritse jne.
Myönnän olevani Riihimäen alkuasukas, joten enhän mää mistään mitään tiiä, sen verran sanon vaan, että lasteni kanssa en asuisi esim. Helsingin Lauttasaaressa, jossa vietin muutaman vuoden nuoruudessa. Yksinasuvalla nuorella naisella oli tietysti ihanaa stadissa, mutta kyllä siellä riitti päiväsaikaan sekä iltaisin juoppoja, narkkeja, huutelijoita ym. Ja vielä siihen aikaan oli ns. "parempi" kaupunginosa.
Möttöskälle: Ei Peltsikka ole elinkautinen tuomio, vapailla markkinoilla liikkuu vuokra-asuntoja vaikka kuinka. Ja omistusasuntoja pilvin pimein. Ei täällä ole pakko olla, täältä voi ihan koska tahansa lähteä pois...lähdemmekin!
Ei tarvitse edes kahdesti ajatella tai miettiä!
Siinä vaiheessa kun olemme kaikki asiapaperit ja tiedot saaneet, siitä varmaan vielä kuullaan! - hahahahhahahahha
Möttöskä kirjoitti:
Luulet ihan OIKEESTI että olen sulkeutunut...
OUKKI DOUKKI!
täältäpäs pesee!
Olen ollut ihan kiitettävän kauan liike-elämässä mukana ja oi oi! vielkin enemmän asiakaspalvelussa!
Minut tunnetaan entisessä kaupungissani hyvänä, aurinkloisena ihmisläheisenä ja hymyilevänä ihmisenä!
Siksipäs menemmekin takaisin sinne missä kuulumme olevamme ihmisiä ihmisten joukossa, missä ei teidänlaisenne epäilijät ja pullossa kasvaneet omaan napaan tuijottavat ihmiset, jotka eivät näe muuta kuin hyvän, eivät pahaa ja vaaraa, ole!Kummallakohan meistä on ahdasmielisempi kuva maailmasta?
En ole väittänyt etteikö täällä (-kin) jotain aina välillä tapahdu,mut se,et täällä saisi 24/7 pelätä henkensä edestä,on pikkasen liioiteltua.
Ja se,et itse kuvittelet muuttamisen toiseen paikkaan pelastavan sinut,koska eihän missään muualla mitään voi tapahtua kuin peltosaaressa,on aika yksioikoinen ajatusmaailma..
Ja itsekkin olen asiakaspalvelussa töissä,joten..
Hauskaa muuttoa,haluatko pakkaus/kanto apua? - Möttöskä
peltsistä kirjoitti:
Miksi olet asunut monessa eri kaupungissa/paikassa..
Työn perässäkö olet muuttanut,vai etkö ole viihtynyt missään paria vuotta pidempään?.. tottakai!
Työn perässä tässä on aina menty ja en ole kuin ylpeä siitä että jaksan mennä edelleenkin!
En ole nyt tätä sinulle keljuiluksi tarkoittanut (ihan selvennys) vaan muiden luettavaksi myös ettei tule väärää käsitystä ja ettei tästä saa sitten väärin väännettyä juttua. - Möttöskä
hahahahhahahahha kirjoitti:
Kummallakohan meistä on ahdasmielisempi kuva maailmasta?
En ole väittänyt etteikö täällä (-kin) jotain aina välillä tapahdu,mut se,et täällä saisi 24/7 pelätä henkensä edestä,on pikkasen liioiteltua.
Ja se,et itse kuvittelet muuttamisen toiseen paikkaan pelastavan sinut,koska eihän missään muualla mitään voi tapahtua kuin peltosaaressa,on aika yksioikoinen ajatusmaailma..
Ja itsekkin olen asiakaspalvelussa töissä,joten..
Hauskaa muuttoa,haluatko pakkaus/kanto apua?...sinullekkin jollet ole mitään ennättänyt kokea!
Kuljen---tai ainakin koitin alussa kulkea niin kuin ennenkin entisessä kaupungissa täällä Peltsissä. En kulkenut enää sen jälkeen kun itse koin sen viimeisimmän.
Porukan kanssa menen sellaiseen kaupunkiin jossa ei tarvitse pelätä...
Ollos hyvät vaan ne jotka haluavat sulkeutua omaan kämppäänsä, me emme... siksi muutamme! - taas minä
Möttöskä kirjoitti:
...sinullekkin jollet ole mitään ennättänyt kokea!
Kuljen---tai ainakin koitin alussa kulkea niin kuin ennenkin entisessä kaupungissa täällä Peltsissä. En kulkenut enää sen jälkeen kun itse koin sen viimeisimmän.
Ollos hyvät vaan ne jotka haluavat sulkeutua omaan kämppäänsä, me emme... siksi muutamme!eikä sulkeudutakkaan..
- Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
..lähdemmekin!
Ei tarvitse edes kahdesti ajatella tai miettiä!
Siinä vaiheessa kun olemme kaikki asiapaperit ja tiedot saaneet, siitä varmaan vielä kuullaan!ei enään ikinä tarvitse lukea sun mistään mitään tietämättömiä kommenttejas yhtään mistään..
ei millään pahalla mutta voisit pitää se suus kiinni kun et mitään nähtävästi asiasta tiedä.. - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
Luulet ihan OIKEESTI että olen sulkeutunut...
OUKKI DOUKKI!
täältäpäs pesee!
Siksipäs menemmekin takaisin sinne missä kuulumme olevamme ihmisiä ihmisten joukossa, missä ei teidänlaisenne epäilijät ja pullossa kasvaneet omaan napaan tuijottavat ihmiset, jotka eivät näe muuta kuin hyvän, eivät pahaa ja vaaraa, ole!olette sitten asuneet jossain missä ei ole muita kuin tuollaisia nenä pystyssä kulkevia omaan napaansa tuijottavia pikku kakaroita jotka ei tiedä millainen on hyvä asuinalue..
vertaapa espoota ja riihimäkee, niin huomaat että riihimäki ja jopa peltosaari yksin on hyvin paljon rauhallisempaa aluetta kuin mikään espoon alueista..
espoo on hyvä esimerkki kriminalisoituneesta kaupungista, toisin kuin riihimäki, tai joku peltosaari.. - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
...sinullekkin jollet ole mitään ennättänyt kokea!
Ollos hyvät vaan ne jotka haluavat sulkeutua omaan kämppäänsä, me emme... siksi muutamme!et toi nyt lähinnä vaikuttaa sitä että te ootte muuttamassa pakoon itseänne.. mikäli nyt ette kerran kykene täällä liikkumaan ni minkäs sille mahtaa..
monesti oon jo täälläkin ehtinyt sanomaan että jos olet ulkopaikkakuntalainen, ja vielä noin itseäsi täynnä niin en yhtään ihmettele jos jotain tapahtuu.. ulkopaikkakuntalaiset täällä huomataan joten valttikortit on kädessä silloin kun on paljon tuttavia ym ympärillä..
oma vikas jos jotain on sattunut, itselleni kun ei ole tapahtunut mitään vaan olin ihan normaalisti niin ei mitään ongelmia koskaan ollut.. ja tuttavapiiri senkus kasvaa..
olis ainakin kannattanut yrittää olla kuten muut näillä seuduilla niin ei välttämättä olisi sattunut mitään.. - Ricoch3t
taas minä kirjoitti:
eikä sulkeudutakkaan..
eikä kannatakaan.. silloin pysyt todennäköisisesti pitkään tuntemattomana ja muiden ihmisten silmätikkuna että kukas toi on kun ei ole ennen näkynyt (vaikka olisit vuodenkin päivät riihimäellä asunut, missä tahansa täällä)..
- Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
.. tottakai!
Työn perässä tässä on aina menty ja en ole kuin ylpeä siitä että jaksan mennä edelleenkin!
En ole nyt tätä sinulle keljuiluksi tarkoittanut (ihan selvennys) vaan muiden luettavaksi myös ettei tule väärää käsitystä ja ettei tästä saa sitten väärin väännettyä juttua.jos pelkää liikkua jossain päin suomee, niin kannattaa pysyä sielä missä tuntee itsensä turvatuksi (esim itse pysyttelen peltsis) ja kulkee työn perässä niissä lhikunnissa eikä mene merta edemmäks kalaan niin ei satu mitään ikävää.. junalla ja autolla pääsee vaikka perhe kotiin jäiski..
- Möttöskä
Ricoch3t kirjoitti:
ei enään ikinä tarvitse lukea sun mistään mitään tietämättömiä kommenttejas yhtään mistään..
ei millään pahalla mutta voisit pitää se suus kiinni kun et mitään nähtävästi asiasta tiedä.....Veetä sää poika tuut sitten kattelemaan näitä kirjotuksia?
Kyllä täällä saa kirjottaa ja jos se sua harmittaa, nii se ei vähääkään mua kaivele!
Sua se kyllä tuntuu kaivavan kun täällä puhutaan TOTUUKSIA PELTOSAARESTA! - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
...Veetä sää poika tuut sitten kattelemaan näitä kirjotuksia?
Kyllä täällä saa kirjottaa ja jos se sua harmittaa, nii se ei vähääkään mua kaivele!
Sua se kyllä tuntuu kaivavan kun täällä puhutaan TOTUUKSIA PELTOSAARESTA!paskamaineisesta kaupunginosasta molemminpuolin ja vielä sellasesta kaupunginosasta jossa on oikeestikin hyvä asua ja olla kunhan ei tee suuria virheitä tyyliin TULE AUKOMAAN PÄÄTÄÄN kaikille jotka vastaan tulee..
- perheen..
Asuneet ihmisiän Peltosaaressa ja olivat niin tarkkoja lapsensa kanssa, ettei päässyt huonoon seuraan Peltsissä, että tämä nykyään aikuinen lapsi ei liiku vieläkään mihinkään ilman vanhempiaan ja tuskin ikinä osaa itsenäistyä ennenkuin vanhemmista aika jättää.
- Ricoch3t
sanalla "vapaudenriisto" tai jotain.. :(
tossa ollaan jo oltu ehkä hieman ylisuojelevaisia ja -pelokkaita.. sääliks käy lapsiparkoja jotka saa saman kohtelun jo pelkästään kotona.. :(
- sitten..
kaikenkaikkiaan koko Riihimäki on jälkeenjäänyt paikka. Keskusta samannäköinen kuin joskus 60-luvulla suurinpiirtein, eikä ole kävelykatua rakennettu viihtyisämmän keskustan luomiseksi, eikä rakennetakaan, vaikka EU-rahoitus sille jo saatiin..
Ainoa hyvä on tämä kaupunginpuutarhuri, joka on osannut loihtia kauniita kukkapenkkejä sinne tänne ankeaa kaupunkiamme sulostuttamaan. Hänelle kiitos hyvästä työstä.- Möttöskä
MITÄ IHMETTÄ JA KUMMAA?!
Mihin ne EU rahat on menneet?
Niin ja tosiaan.. kaupunki ei ilman niitä kauniita kukkia ja muita sellaisia asetelmia olisi ulkonäöltään mitään.
Kiitos kukista ja muista sellaisista kaupungin ulkonäköön vaikuttavista seikoista.
"NET KUKAT, JOTKA POLKUAMME KORISTAA......" - peltsistä
Möttöskä kirjoitti:
MITÄ IHMETTÄ JA KUMMAA?!
Mihin ne EU rahat on menneet?
Niin ja tosiaan.. kaupunki ei ilman niitä kauniita kukkia ja muita sellaisia asetelmia olisi ulkonäöltään mitään.
Kiitos kukista ja muista sellaisista kaupungin ulkonäköön vaikuttavista seikoista.
"NET KUKAT, JOTKA POLKUAMME KORISTAA......"siis niitä rahoja,koska kauunginvaltuusto tms ei saanut "lupaa" sille kävelykadulle,koska olisi haitannut liikkeiden menestystä tms
Sitähän täällä on puitu vuos kaudet,toiset on puolesta,toiset vastaan.
Ja itseasiassa,nekin rahat vis laittaa lasten leikkipuistojen kunnostamiseen,eikä kävelykatuun = ) - leikkipuistojen
peltsistä kirjoitti:
siis niitä rahoja,koska kauunginvaltuusto tms ei saanut "lupaa" sille kävelykadulle,koska olisi haitannut liikkeiden menestystä tms
Ja itseasiassa,nekin rahat vis laittaa lasten leikkipuistojen kunnostamiseen,eikä kävelykatuun = )Kuka uskaltaa tänä päivänä viedä muksujaan puistoon? Käytetyt ruiskut ne voivat törröttää mistä vaan ja eikös juuri siellä PELTOSAARESSA tehty jotain ilkivaltaa taannoin lasten liukumäkeen. Onneksi kukaan ei ehtinyt loukata itseänsä.
- peltsistä minäkin
leikkipuistojen kirjoitti:
Kuka uskaltaa tänä päivänä viedä muksujaan puistoon? Käytetyt ruiskut ne voivat törröttää mistä vaan ja eikös juuri siellä PELTOSAARESSA tehty jotain ilkivaltaa taannoin lasten liukumäkeen. Onneksi kukaan ei ehtinyt loukata itseänsä.
Mut jos päivisin kaupungin puistoja kiertelee,niin ankkapuistossa varmiten törmää juoppoihin ym
Seuraavaksi vissiin sankarihaudan puistossa..
Onhan täällä noita hörhöjä,mut tuolla ne penkeillä istuu,tai jossain muualla ku pihoissa ja puistoissa,toisin ku keskustassa. - Ricoch3t
peltsistä kirjoitti:
siis niitä rahoja,koska kauunginvaltuusto tms ei saanut "lupaa" sille kävelykadulle,koska olisi haitannut liikkeiden menestystä tms
Ja itseasiassa,nekin rahat vis laittaa lasten leikkipuistojen kunnostamiseen,eikä kävelykatuun = )peltsiäki vois ehkä jonkin verran ehostaa.. tai jopa laajentaakin.. talojen julkisivukin on joissain taloissa totaalisesti remontin tarpeessa, samoin kuin suurin osa näistä asunnoista joita ei ole peruskorjattu vuosiin..
mut toi lasten leikkipuistojen kunnossapito oli kyllä ihan asiallinen.. ja näin yleisesti vois sanoo et kaikkien muidenki puistojen kuntoo vois ehkä ylläpitää vähän paremmin.. - Ricoch3t
leikkipuistojen kirjoitti:
Kuka uskaltaa tänä päivänä viedä muksujaan puistoon? Käytetyt ruiskut ne voivat törröttää mistä vaan ja eikös juuri siellä PELTOSAARESSA tehty jotain ilkivaltaa taannoin lasten liukumäkeen. Onneksi kukaan ei ehtinyt loukata itseänsä.
tapauksia joilla ei ole paljonkaan painoarvoa.. asuttiin vielä edelliskeväänä otavankatu 18 ja siinä takapihalla oli vähäväliä kaadettu se liukumäki.. aina se oli kuitenki seuraavana päivänä taas pystyssä ja käytössä ja lapset viihty jopa siinä hiekkalaatikolla ja muualla siinä lähistöllä..
- täällä!!!!
Muutama naama huutaa ja mesoo omaa näkemystään täällä. Olisipa mahtavaa saada noi jannicamöttösetymymym tuohon tellustorille naamatusten vaahtoamaan! Siinä olisi kerrankin viihdettä ja menoa, voitaisiin myydä lippuja kansalle tähän keskustelutilaisuuteen. Nimittäin onhan se helppo täällä mellastaa, mutta naamatusten ei sitten pukahdetakaan - tämä on havaittu usein.
- tosiaan..
Kun ei siellä Peltissä osata edes seinänaapuria tervehtiä..
- Ricoch3t
oo keskustelu olluka enää siitä lähtien ku möttönen ensimmäisen kerran vastas täällä jollekin.. siitäkös se VÄITTELY sitten syntyikin.. :D
- Ricoch3t
tosiaan.. kirjoitti:
Kun ei siellä Peltissä osata edes seinänaapuria tervehtiä..
päin peltsiä?
- -sinne muuttava-
Mä oon ainakin erimieltä että Peltsi olis paska! Itse muutan sinne toisesta kaupungista!!!
- oli...
Toista kaupunkia ikinä nähnytkään muuten kuin päiväunissas...
- TARPEEKS WANHA KAPAKKAAN ;;;
oli... kirjoitti:
Olen tarpeeksi nähnnyt täällä Peltosaaresta kaIKKI hörhöt narkkarit juopot varkaat.
- heh heh
TARPEEKS WANHA KAPAKKAAN ;;; kirjoitti:
Olen tarpeeksi nähnnyt täällä Peltosaaresta kaIKKI hörhöt narkkarit juopot varkaat.
sepä se...
- Ricoch3t
oli... kirjoitti:
täällä vittuillaan muille?
"vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa" vois sanoo tähän väliin..
menkää vittuilemaan ihmisille tonne yleiskeskustelu palstoille mitä nyt löydättekin kunhan painutte täältä vittuilemasta..
- "SELVIYTYJÄ"
25 vuotta asuin Peltosaaressa, kertaakaan itselleni ei tapahtunut mitään.. Tai no 10 vuotiaana sain käkättimeeni mutta kuului ehkä siihen ikään..
Ja hyvät ihmiset, valta muuttaa sieltä pois on teidän.. Lopettakaa se itkeminen..
Ahtiala jne.. Ostappa kuule Möd. uudet okuläärit ja seuraa kyseisen paikkakunnan asioita, samanlailla siellä sattuu ja tapahtuu.. Welcome to the reality, where ever you are..
Vaikeaa.. Oi, niin vaikeaa.. Elämä..- Möttöskä
..paremminkin ASUA siellä missä on ne paikkakunnan kaupunginosat joista mainitsin aiemmin (eli Ahtiala, Saksala, Liipola)!
Oon ravannut viimeisen 1,5v aikana sen verran tiuhaan että kyllä himo takaisin vaan entistä enemmän kasvaa! Otan vaikka sen kaupungin pahamaineisimmasta osasta asunnon perheeni kanssa ja ei tasan vedä vertojaan tämän Peltosaaren touhuille!
Ja ehkä sinunkin on viisainta ostaa sen paikkakunnan rikoshistoriaa käsittelevää aineistoa, jotta tiedät että sen kaupungin väestöön nähden on vähemmän rikollisuutta kuin tämän Riihimäen kaupunkiin nähden!
Silmälaseissasi saattaa myös itselläsi olla vahventamisen varaa!
- vaan..
kaikille ja hyvää kesän jatkoa..aikani kuluksi vaan kiusasin teitä paatoksellisesti Peltsiä puolustavia. Itse en onneksi enää asu siellä. Sainpahan hyvät naurut.
- Möttöskä
...huomasit että toisetkin ovat huomanneet kuinka PASKA paikka Peltsikka on?
Hyvää kesänjatkoa ja onnea uuteen asuinpaikkaan!
Ps. Peräs seurataan!
- Möttöskä
...Aamupostissa Peltosaarta koskettava ja liikuttava uutinen: "Naiskuski hurjasteli satasta Peltosaaressa"
Vanha juttu, ei siis nyt tapahtunut, mutta antaa aihetta sille ajatukselle että onko täällä rauhallista?- Ricoch3t
te ette vaan oo vielä tahunnu sitä.. satunnaisia tapauksia.. :D
- flsdjkfksdrjksjdhf
Ricoch3t kirjoitti:
...sitten itse tiedät kaiken mistä olet kirjoittanut ja puolustellut?
Vaikka vain SINULLA satunnaisia tapauksia lateltavaksi, ovat ne IHAN TOTISTA TOTTA mitä tuossa ollaan kirjoitettu!
Peltosaari ON levoton paikka ja kk kuukaudelta vaan levottomammaksi käy! - Möttöskä
Ricoch3t kirjoitti:
..minä kirjoittanut tuohon että on vanha juttu... muttei ihan niin vanha ettei sitä olisi tehty viimeisen 2kk aikana!
Kyllä täällä on muutakin... ei tarvii kuin nk. juttelee muutamien asukkaiden kanssa niin saa selville että tuolla parkkipaikalla se rikollisuus kukoistaa.
Milloin "palautetaan" varastettu auto ja milloin murtaudutaan autoihin..!!!
Kuka niitä rikoksia tekee?
Kriminaaliyksilöt!
Ja ne raiskausjutut, ei niitä kaikkia edes LAITETA lehtiin julkaistavaksi! Yksinkertaisesti siksi että asianomainen nuori voi pahoin jo pelkästään siitä että on joutunut sen rikoksen uhriksi! Tai että joku on hakattu täällä (oli sitten mikä tahansa "matkan" syy ollut). Ihan vaan siksi että ei joutuisi uudelleen sen rikoksen uhriksi!
Poika poika!!! (pojittelen siksi että itse kerroit minun olleen vanha?!)
Mietis pikkisen: Nuorena ei taida ajatella nenäänsä pidemmälle (siksi niin paljon nykyään onkin rikollisuutta) ja se että TEILLÄ noin 20kymppisillä on ollut 80luvun nk. "vapaakasvatusmalli" on vaan edesauttanut kriminaalisoitumisen tässä yhteiskunnassa. MUTTA ETTÄ SE SITTEN TUNGETAAN PELTOSAAREEN KOKO KRIMINAALI SAKKI?
Se on muuten aikaas vaarallista!
Muutto pois, toiselle paikkakunnalle on meitin perheelle aivan totta ja toivon että ihan pian!
Edelleenkin: EMME JÄÄ TÄNNE RYÖSTETTÄVÄKSI JA PAHOIPIDELTÄVÄKSI!
Täällä pääsee takuuvarmasti hengestään jos aikoo asua pidempään! - peltsistä minäkin
Möttöskä kirjoitti:
..minä kirjoittanut tuohon että on vanha juttu... muttei ihan niin vanha ettei sitä olisi tehty viimeisen 2kk aikana!
Kyllä täällä on muutakin... ei tarvii kuin nk. juttelee muutamien asukkaiden kanssa niin saa selville että tuolla parkkipaikalla se rikollisuus kukoistaa.
Kriminaaliyksilöt!
Ja ne raiskausjutut, ei niitä kaikkia edes LAITETA lehtiin julkaistavaksi! Yksinkertaisesti siksi että asianomainen nuori voi pahoin jo pelkästään siitä että on joutunut sen rikoksen uhriksi! Tai että joku on hakattu täällä (oli sitten mikä tahansa "matkan" syy ollut). Ihan vaan siksi että ei joutuisi uudelleen sen rikoksen uhriksi!
Mietis pikkisen: Nuorena ei taida ajatella nenäänsä pidemmälle (siksi niin paljon nykyään onkin rikollisuutta) ja se että TEILLÄ noin 20kymppisillä on ollut 80luvun nk. "vapaakasvatusmalli" on vaan edesauttanut kriminaalisoitumisen tässä yhteiskunnassa. MUTTA ETTÄ SE SITTEN TUNGETAAN PELTOSAAREEN KOKO KRIMINAALI SAKKI?
Muutto pois, toiselle paikkakunnalle on meitin perheelle aivan totta ja toivon että ihan pian!
Täällä pääsee takuuvarmasti hengestään jos aikoo asua pidempään!maailma on paha paikka,ei pelkästään peltosaari..
Oikeesti tuo sun mouhoomises alkaa kuulostaa todella naurettavalta..
sinisilmäisyyttä kuvitella,et muuttaminen pelastaa kaikelta pahalta.
Ja ehkä täällä tapahtuu kaiken näköistä,mut niin tapahtuu muuallakin..Autoja varastetaan ja rikotaan keskustassa ja hirsimäessä,ihmisiä pahoinpidellään ilomäessä (muutama vuos sitten ammuttiinkin yksi) ja räätykänmäessä,juppalassa pyörii namusetiä...mut,joo,peltosaari vaan on vaarallinen paikka. - Möttöskä
Ricoch3t kirjoitti:
Ikärasismista muuten tulikin mieleeni että niin se keski-ikäisen naisen pillu kelpaa sullekkin kun oot ollut vokottelees 40 huoneessakin!
VOIHAN VEE SENTÄÄ! - Möttöskä
peltsistä minäkin kirjoitti:
maailma on paha paikka,ei pelkästään peltosaari..
Oikeesti tuo sun mouhoomises alkaa kuulostaa todella naurettavalta..
sinisilmäisyyttä kuvitella,et muuttaminen pelastaa kaikelta pahalta.
Ja ehkä täällä tapahtuu kaiken näköistä,mut niin tapahtuu muuallakin..Autoja varastetaan ja rikotaan keskustassa ja hirsimäessä,ihmisiä pahoinpidellään ilomäessä (muutama vuos sitten ammuttiinkin yksi) ja räätykänmäessä,juppalassa pyörii namusetiä...mut,joo,peltosaari vaan on vaarallinen paikka....sitten yleensä tulit lukemaan juttuja tältä palstalta?
Olisit hyvin voinut mennä sen 3lapsen ja eukkosi kanssa nk. "erittäin rauhalliselle ja hiljaiselle" Peltosaaren metsätielle... TAI EI! Mee sittenkin perheen kanssa Peltsikan ostarille... siellähän ne Peltosaaren kaiken tietävät ja niin kauniit komistukset; juopot ukot ja akat sekä huumehörhöt majailee... Mut, annan neuvon:
PIDÄ SILMÄT AUKI!
ja muuten... olisit lukenut tään palstan alusta asit JOKA ikisen jutun niin oisit tietonen siitä että mikä oli alunperin jutun aiheeseen liittyvä kommentini!
Turhaan sinä höyryät itse!
PELTOSAARI JA SEN MAINETTA TULEE VARMAAN VIELÄ USEESTI MYÖHEMMINKIN "MAINOSTETTUA"!!! Sitten varsinkin kun muutetaan pois! - peltsistä minäkin
Möttöskä kirjoitti:
...sitten yleensä tulit lukemaan juttuja tältä palstalta?
Olisit hyvin voinut mennä sen 3lapsen ja eukkosi kanssa nk. "erittäin rauhalliselle ja hiljaiselle" Peltosaaren metsätielle... TAI EI! Mee sittenkin perheen kanssa Peltsikan ostarille... siellähän ne Peltosaaren kaiken tietävät ja niin kauniit komistukset; juopot ukot ja akat sekä huumehörhöt majailee... Mut, annan neuvon:
PIDÄ SILMÄT AUKI!
ja muuten... olisit lukenut tään palstan alusta asit JOKA ikisen jutun niin oisit tietonen siitä että mikä oli alunperin jutun aiheeseen liittyvä kommentini!
PELTOSAARI JA SEN MAINETTA TULEE VARMAAN VIELÄ USEESTI MYÖHEMMINKIN "MAINOSTETTUA"!!! Sitten varsinkin kun muutetaan pois!Mistäs mä sen eukon nappaan..vais tuo mies tykätä huonoa jos vaihtaisin sen naiseen..
Niin,eli olen siis nainen,ja ulos olen menossakin,lapsien kanssa pihalle,ja kävelemään tuonne ympäriinsä..
Tosin noi isommat siellä jo keskenään pyörivät,ikää kun jo löytyy sen verran..
Ja ei,en pälyile ympärilleni,koska ei siellä pelättävää ole = ) - peltsistä minäkin
Möttöskä kirjoitti:
PIDÄ SILMÄT AUKI!
PELTOSAARI JA SEN MAINETTA TULEE VARMAAN VIELÄ USEESTI MYÖHEMMINKIN "MAINOSTETTUA"!!! Sitten varsinkin kun muutetaan pois!Ensimmäisessä jo aloitit kertomalla kuinka kättä pidempää pitää mukana olla,jos aikoo ulos uskaltaa mennä..
Ja 10v olen siis täällä liikkunut,milloin mihinkin aikaan (töistä joskus tulin junalla vasta 2 aikaan yölläkin) eikä mitään koskaan ole tapahtunut..siksi en pelkää.. - Möttöskä
Ensimmäisessä jo aloitit kertomalla kuinka kättä pidempää pitää mukana olla,jos aikoo ulos uskaltaa mennä..
Ja 10v olen siis täällä liikkunut,milloin mihinkin aikaan (töistä joskus tulin junalla vasta 2 aikaan yölläkin) eikä mitään koskaan ole tapahtunut..siksi en pelkää.....siis IHAN OIKEESTI... AIKUISTEN OIKEESTI Peltsikassa yöllä liikkunut jalkaisin?
Katselin viimeyönä parvekkeeltani kun ei ole ristinsielua ulkona. MISTÄ SE KERTOO??
Se kertoo siitä ettei ihmiset USKALLA liikkua Peltsissä yöllä!
Ja ei sitä oikeastaan voinut sanoa yöksi edes; 23 aikaan!
Sieltä mistä muutimme perheeni kanssa tänne, liikkui AINA vänhintään muutama henkilö ulkona ja vielä perjantaisin /lauantaisinkin.
Oletkos sinä muuten edes malttanut lukea tässä keskustelussa alussa olevaa juttua kun kerroin että NAISET (!!!!!!!!) ja vanhemmat henkilöt ovat suurinosa niistä, jotka joutuvat rikoksen uhreiksi!?
Et varmaankaan ole lukenut, koska tulit paasaamaan keskenkaiken...Lue alku ja kommentoi sitten! - Lue ja katso ihmeissäs!
Ensimmäisessä jo aloitit kertomalla kuinka kättä pidempää pitää mukana olla,jos aikoo ulos uskaltaa mennä..
Ja 10v olen siis täällä liikkunut,milloin mihinkin aikaan (töistä joskus tulin junalla vasta 2 aikaan yölläkin) eikä mitään koskaan ole tapahtunut..siksi en pelkää..Nyt käsitän!
Olet jokseenkin isokokoinen nainen!
Eihän tuon kokoisen tarvitse edes mieheltään silloin kysyä milloin maate mennään!
Peltsikka ja koko Riksu pikku ja vähän isompine rikollisineen on perseestä!
Kun täältä lähtee, ei tänne kaipaa! - jookos!?
Möttöskä kirjoitti:
Kriminaaliyksilöt!
Täällä pääsee takuuvarmasti hengestään jos aikoo asua pidempään!Olen lukenut kaikki tän ketjun viestit, ja ohhoijaa... Möttöskälle sanoisin vaan, että LOPETA JO!!!
Itse olen 3-kymppinen Peltosaaressa asuva nainen eikä täällä ole koskaan ikinä tarvinnut mitään pelätä mun ainakaan!!!
Ja olen "Ricon" kans aivan samaa mieltä, että PELTSI ON HYVÄ PAIKKA ASUA!!!
V...ttaa kun omaa kotipaikkaa aletaan tuolla tapaa mollaamaan, ja vielä tosiaan aiheetta!!! Huhhuh...
Luovuttakaa jo, Peltsin mollaajat! - Ricoch3t
flsdjkfksdrjksjdhf kirjoitti:
...sitten itse tiedät kaiken mistä olet kirjoittanut ja puolustellut?
Vaikka vain SINULLA satunnaisia tapauksia lateltavaksi, ovat ne IHAN TOTISTA TOTTA mitä tuossa ollaan kirjoitettu!
Peltosaari ON levoton paikka ja kk kuukaudelta vaan levottomammaksi käy!siihen mitä mä nään, en siihen mitä kuulen.. ja mä nään täällä kauoungilla liikkuessa aika paljo.. ainoot asiat mihin voin muuten kuin näkemällä uskoo, on lehtijutut, eikä niitä nyt peltsistä niin hirveästi ole viimeaikoina kirjoiteltu..
olkaa te kuulopuheisiin uskovat vaan hiljaa.. - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
Kriminaaliyksilöt!
Täällä pääsee takuuvarmasti hengestään jos aikoo asua pidempään!on kasvatettu tällä sun "vapaalla kasvatusmallilla" mut sen voin sanoo ettei siitä tähän päivään mennessä oo mitään haittaakaan ollut.. :D
eipähän olla ainakaan missään 4 seinän sisällä kasvettuja pelosta jäykkinä olevia massassaliikkujia.. se että ollaan saatu "kasvaa vapaasti" ei aiheuta kriminalisointia yhtään sen enempää kuin mikään muukaan kasvatusmenetelmä.. kyllä mä annan mun tyttären kasvaa vapaasti että näkee millanen ulkomaailma on enkä lukitse sitä vaatehuoneeseen ku joku kaveri pyytäis pihalle tai pyytää päästä kylään leikkimään..
ja sitäpaitsi, jokainen meistä 4 sisaruksesta on kasvatettu samalla periaatteella, eikä me olla mitään muutaku etukäteen itsenäistyneitä.. ollaan koettu ja nähty suhteessa muihin ikäisiimme aika paljon enemmän (tarkoittaen niitä jotka ei saanu mennä kotikuistiaan pidemmälle leikkimään lapsena) ja siitä johtuen tiedetään tilanteesta pikkasen enemmän ku ne jotka levittelee jotain perättömiä huhuja tästäkin kaupunginosasta..
ja vielä sen verran tosta minuun sovelletusta kasvatusmenetlemästä: en ole lapsuuteni aikana selvinyt ilman fyysisiä kolhuja kotona, joten osaan olla pelkäämättä pikkuasioita ja elää omaa elämääni rakastamallani alueella rakastamani tyttären kanssa.. - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
PIDÄ SILMÄT AUKI!
PELTOSAARI JA SEN MAINETTA TULEE VARMAAN VIELÄ USEESTI MYÖHEMMINKIN "MAINOSTETTUA"!!! Sitten varsinkin kun muutetaan pois!sä voisit kyllä oikeesti avata ne silmäs ja tottua siihen ajatukseen et ne ketkä on peltsiä vastaan ovat ehkä hieman alakynnessä tässä asiassa.. lapsiperheet, aikuiset aikuiset ja nuoretkin ovat olleet samaa mieltä; eli peltsissä voi asua ja olla ihan rauhassa ilman mitään suurempia tapaturmia..
ei täällä kukaan järkevä turpaansa oo saanu, saatika sitten puukosta.. 95-prosenttisesti voin uskoo siihen et jos turpaansa saa niin siihen on sitten syytäkin.. - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
...siis IHAN OIKEESTI... AIKUISTEN OIKEESTI Peltsikassa yöllä liikkunut jalkaisin?
Katselin viimeyönä parvekkeeltani kun ei ole ristinsielua ulkona. MISTÄ SE KERTOO??
Se kertoo siitä ettei ihmiset USKALLA liikkua Peltsissä yöllä!
Ja ei sitä oikeastaan voinut sanoa yöksi edes; 23 aikaan!
Sieltä mistä muutimme perheeni kanssa tänne, liikkui AINA vänhintään muutama henkilö ulkona ja vielä perjantaisin /lauantaisinkin.
Oletkos sinä muuten edes malttanut lukea tässä keskustelussa alussa olevaa juttua kun kerroin että NAISET (!!!!!!!!) ja vanhemmat henkilöt ovat suurinosa niistä, jotka joutuvat rikoksen uhreiksi!?
Et varmaankaan ole lukenut, koska tulit paasaamaan keskenkaiken...Lue alku ja kommentoi sitten!>...siis IHAN OIKEESTI... AIKUISTEN OIKEESTI >Peltsikassa yöllä liikkunut jalkaisin?
Kyllä! Täällä voi liikkua öisin, ja vieläpä jalkaisin, ilman mitään epämääräisiä pelkotiloja tai mitään vastaavaa..
>Katselin viimeyönä parvekkeeltani kun ei ole >ristinsielua ulkona. MISTÄ SE KERTOO??
>Se kertoo siitä ettei ihmiset USKALLA liikkua >Peltsissä yöllä!
Tai sitten se kertoo siitä että kello on 2 yöllä ja kaikki on nukkumassa koska on ollut perjantai ja työpäivä.. (nykyään baareihin mennään vasta lauantaina)
>Ja ei sitä oikeastaan voinut sanoa yöksi edes;
>23 aikaan!
No tässä tapauksessa voisi sanoa että ihmiset ovat kotiutuneet perheidensä luokse ja valmistautuvat nukkumaan..
>Sieltä mistä muutimme perheeni kanssa tänne, >liikkui AINA vänhintään muutama henkilö ulkona >ja vielä perjantaisin /lauantaisinkin.
No siinä tapauksessa puhut hieman isommasta kaupungista (tyyliin vaikka joku esppoo tai joku muu pk-seudun "kylistä") ja sellaisesta jossa nuo muutamat henkilötkin ovat voneet olla jotain kriminaaleja etsimässä sopivia kohteita..
>Oletkos sinä muuten edes malttanut lukea tässä >keskustelussa alussa olevaa juttua kun kerroin >että NAISET (!!!!!!!!) ja vanhemmat henkilöt >ovat suurinosa niistä, jotka joutuvat rikoksen >uhreiksi!?
Mitä voit sanoo naiselle joka asunut täällä yli 10 vuotta? Ja oliko naiselle tapahtunut mitään tämän 10 vuoden aikana? Tai sen lapsille? Eipä taida olla tapahtunut..
>Et varmaankaan ole lukenut, koska tulit >paasaamaan keskenkaiken...Lue alku ja kommentoi >sitten!
Älä tule puhumaan siitä mistä muut ovat oikeassa.. :D - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
Ikärasismista muuten tulikin mieleeni että niin se keski-ikäisen naisen pillu kelpaa sullekkin kun oot ollut vokottelees 40 huoneessakin!
VOIHAN VEE SENTÄÄ!harrasta vanhempia naisia.. täytyy varmaan joskus kokeilla jos ne maistuis paremmilta ku nää "ikärasismia" harrstavat nuoret naiset.. :D
jos et vielä ole huomannut niin en pelkää kirjotella täällä kuvattoman nimen takana, joten kirjoitan aina kirjautuneena.. :D
PELLE!! - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
VOIHAN VEE SENTÄÄ!mitähän vaimos sanois jos kuulis että sä pörräilet jossain 40-huoneessa muitten naisten perässä? taitaa vaimos olla kyrpiintyny tohon sun "työn perässä juoksemiseen" ja aikoo jäädä peltsiin ja potkasta sut pihalle asunnosta..
voi sua parkaa.. :D - ja hmmm
Ricoch3t kirjoitti:
mitähän vaimos sanois jos kuulis että sä pörräilet jossain 40-huoneessa muitten naisten perässä? taitaa vaimos olla kyrpiintyny tohon sun "työn perässä juoksemiseen" ja aikoo jäädä peltsiin ja potkasta sut pihalle asunnosta..
voi sua parkaa.. :DEikös Möttöskä ole nainen? Vai olenko väärässä?
- Ricoch3t
ja hmmm kirjoitti:
Eikös Möttöskä ole nainen? Vai olenko väärässä?
kumpi se on.. pääasia että se oppis olemaan kunnioittavampi ja asiallisempi.. :D
aina vittuilemassa kaikille kun nyt sattunut itselleen tapahtumaan peltsissä jotain ni hirvee meteli et nyt ne teki sen mulle!!
hermot menee tollasiin jotka ei osaa muutaku kiehauttaa muiden peltsiläisten pannut kuumiks noilla typerillä mollauksillaan ym ym..
avautuu vielä sellasille ketkä asunu jollain alueella sitä kauemmin ja rupee väittää vastaan.. - sydämestäni..
Ricoch3t kirjoitti:
on kasvatettu tällä sun "vapaalla kasvatusmallilla" mut sen voin sanoo ettei siitä tähän päivään mennessä oo mitään haittaakaan ollut.. :D
eipähän olla ainakaan missään 4 seinän sisällä kasvettuja pelosta jäykkinä olevia massassaliikkujia.. se että ollaan saatu "kasvaa vapaasti" ei aiheuta kriminalisointia yhtään sen enempää kuin mikään muukaan kasvatusmenetelmä.. kyllä mä annan mun tyttären kasvaa vapaasti että näkee millanen ulkomaailma on enkä lukitse sitä vaatehuoneeseen ku joku kaveri pyytäis pihalle tai pyytää päästä kylään leikkimään..
ja sitäpaitsi, jokainen meistä 4 sisaruksesta on kasvatettu samalla periaatteella, eikä me olla mitään muutaku etukäteen itsenäistyneitä.. ollaan koettu ja nähty suhteessa muihin ikäisiimme aika paljon enemmän (tarkoittaen niitä jotka ei saanu mennä kotikuistiaan pidemmälle leikkimään lapsena) ja siitä johtuen tiedetään tilanteesta pikkasen enemmän ku ne jotka levittelee jotain perättömiä huhuja tästäkin kaupunginosasta..
ja vielä sen verran tosta minuun sovelletusta kasvatusmenetlemästä: en ole lapsuuteni aikana selvinyt ilman fyysisiä kolhuja kotona, joten osaan olla pelkäämättä pikkuasioita ja elää omaa elämääni rakastamallani alueella rakastamani tyttären kanssa..että ei mitään ikävää teille ja tyttärellesi tapahdu Peltsissä tai yleensä kenellekään, mutta onhan se todennäköisempää silloin kun ihmisiä ahdetaan tuhoton määrä pienelle alueelle, niin joukkoon mahtuu yhtä sun toista.
- Möttöskä
ja hmmm kirjoitti:
Eikös Möttöskä ole nainen? Vai olenko väärässä?
Et oo väärässä ja nauroin makeasti kun tuo rikokki vai mikä hän mahtoikaan olla, kirjoitti tuossa että mitä vaimosi sanoisi?
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH!
Kaikella kunnioituksella, ei viittitä hei jooko kiusata tollasta nuorta... Eihäää ? ;-)
Annetaa pojun olla! - POIS MUUTTAVA
Ricoch3t kirjoitti:
>...siis IHAN OIKEESTI... AIKUISTEN OIKEESTI >Peltsikassa yöllä liikkunut jalkaisin?
Kyllä! Täällä voi liikkua öisin, ja vieläpä jalkaisin, ilman mitään epämääräisiä pelkotiloja tai mitään vastaavaa..
>Katselin viimeyönä parvekkeeltani kun ei ole >ristinsielua ulkona. MISTÄ SE KERTOO??
>Se kertoo siitä ettei ihmiset USKALLA liikkua >Peltsissä yöllä!
Tai sitten se kertoo siitä että kello on 2 yöllä ja kaikki on nukkumassa koska on ollut perjantai ja työpäivä.. (nykyään baareihin mennään vasta lauantaina)
>Ja ei sitä oikeastaan voinut sanoa yöksi edes;
>23 aikaan!
No tässä tapauksessa voisi sanoa että ihmiset ovat kotiutuneet perheidensä luokse ja valmistautuvat nukkumaan..
>Sieltä mistä muutimme perheeni kanssa tänne, >liikkui AINA vänhintään muutama henkilö ulkona >ja vielä perjantaisin /lauantaisinkin.
No siinä tapauksessa puhut hieman isommasta kaupungista (tyyliin vaikka joku esppoo tai joku muu pk-seudun "kylistä") ja sellaisesta jossa nuo muutamat henkilötkin ovat voneet olla jotain kriminaaleja etsimässä sopivia kohteita..
>Oletkos sinä muuten edes malttanut lukea tässä >keskustelussa alussa olevaa juttua kun kerroin >että NAISET (!!!!!!!!) ja vanhemmat henkilöt >ovat suurinosa niistä, jotka joutuvat rikoksen >uhreiksi!?
Mitä voit sanoo naiselle joka asunut täällä yli 10 vuotta? Ja oliko naiselle tapahtunut mitään tämän 10 vuoden aikana? Tai sen lapsille? Eipä taida olla tapahtunut..
>Et varmaankaan ole lukenut, koska tulit >paasaamaan keskenkaiken...Lue alku ja kommentoi >sitten!
Älä tule puhumaan siitä mistä muut ovat oikeassa.. :DNo ei tästä oo montaa viikkoo kun nuori nainen hakattiin PELTOSAARESSA !. Kannattaa lukea lehdet tarkemmin
- viitti...
Möttöskä kirjoitti:
Et oo väärässä ja nauroin makeasti kun tuo rikokki vai mikä hän mahtoikaan olla, kirjoitti tuossa että mitä vaimosi sanoisi?
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH!
Kaikella kunnioituksella, ei viittitä hei jooko kiusata tollasta nuorta... Eihäää ? ;-)
Annetaa pojun olla!On jo mokannut itsensä noilla jutuilla jo tarpeeksi...
- Möttöskä
Ricoch3t kirjoitti:
kumpi se on.. pääasia että se oppis olemaan kunnioittavampi ja asiallisempi.. :D
aina vittuilemassa kaikille kun nyt sattunut itselleen tapahtumaan peltsissä jotain ni hirvee meteli et nyt ne teki sen mulle!!
hermot menee tollasiin jotka ei osaa muutaku kiehauttaa muiden peltsiläisten pannut kuumiks noilla typerillä mollauksillaan ym ym..
avautuu vielä sellasille ketkä asunu jollain alueella sitä kauemmin ja rupee väittää vastaan..SINÄ IHAN ITSE ALOITIT TÄMÄN "kamppailun"!
Itse olet ollut alunperinkin haukkumassa että minä olisin vanha!? Olen kyllä sinua vanhempi ja minun nuoruudessani teroitettiin että VANHEMPIA KUNNIOITETAAN JA HEIDÄN ELÄMÄNKOKEMUSTA MYÖSKIN!
Olet huomattavasti nuorempi ja EN kunnioita tuollaista rääväsuuta!
Jos olisit poikani, saisit selkääsi! - Möttöskä
Ricoch3t kirjoitti:
avautuu vielä sellasille ketkä asunu jollain alueella sitä kauemmin ja rupee väittää vastaan..Vittuilen ihan varmasti tästäkin eteenpäin!
Voit hyvin olla poissa täältä palstalta jollet arvostelua kestä! - Ricoch3t
sydämestäni.. kirjoitti:
että ei mitään ikävää teille ja tyttärellesi tapahdu Peltsissä tai yleensä kenellekään, mutta onhan se todennäköisempää silloin kun ihmisiä ahdetaan tuhoton määrä pienelle alueelle, niin joukkoon mahtuu yhtä sun toista.
ainakin on tullut kaikensorttisten ihmisten kanssa ihan hyvin toimeen.. eipä ole ollut valittamista..
pitää vaan ymmärtää lievää erilaisuutta niin kaikki sujuu mutkitta eikä tarvi kirota että perkele tuli otettua nenille.. - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
SINÄ IHAN ITSE ALOITIT TÄMÄN "kamppailun"!
Itse olet ollut alunperinkin haukkumassa että minä olisin vanha!? Olen kyllä sinua vanhempi ja minun nuoruudessani teroitettiin että VANHEMPIA KUNNIOITETAAN JA HEIDÄN ELÄMÄNKOKEMUSTA MYÖSKIN!
Olet huomattavasti nuorempi ja EN kunnioita tuollaista rääväsuuta!
Jos olisit poikani, saisit selkääsi!ei millään pahalla mutta kyllä mä voin sulta selkääni ottaa jos se sun mieltäs niin paljon parantais.. toivon ettet vaan tulisi sen jälkeen katumapäälle, sillä olen noita selkäsaunoja jo isältäni aikoinaan saanut ihan tarpeeks..
enkä sitä paitsi ole missään vaiheessa HAUKKUNU ketään vanhaksi, vaan totesin että myös vanhemmilla ihmisillä on vaikeuksia kunnioittaa niitä nuorempiaan..
mietipä siltä kannalta jos olisin poikasi ja sanoisin sinulle että jos sä muutat peltsistä ni sitten muutat ilman mua koska tykkään asua täällä (ja tähän tulee perustelut miksi), joten muuta sinä vain ihan rauhassa pois täältä..
MITÄ TEKISIT? Opiskelijana voisin muuttaa takaisin peltsiin koulun takia, eikä siinä vaiheessa olisi sinulla sananvaltaa yhtään koska pakottaisit siinä vaiheessa minut lopettamaan opiskeluni sen takia koska et itse tykkää tästä paikasta.. missä on ihmisen sanavapaus tässä tapauksessa?
järki käteen ja aivot käyntiin.. - Ricoch3t
Möttöskä kirjoitti:
Vittuilen ihan varmasti tästäkin eteenpäin!
Voit hyvin olla poissa täältä palstalta jollet arvostelua kestä!tosta sun vittuilustas, mutta joku muu voi ehkä välittää.. mä vaan huomautan että se ei jumalauta ole oikein soveliasta.. :D
mulle saa vittuilla kuin paljo lystää mut on se kyllä aika turhaa ja mitään aikaansaamatonta.. omaan sen verran tuota vanhempieni jästipäisyyttä että ei paljo hetkauta jonkun epäpätevän ihmisen vittuiluyritykset.. :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789