Minkälainen öljy samurai 110 moottoriin? Joku normaali automoottoriöljy vai liittyykö kytkimen toiminta jotenki asiaan? Löytyiskö keltään em. vehkeeseen etujarrukahvaa säiliölla? Mistä saa uusia? Kalliita?
samurai 110 öljy?
13
11993
Vastaukset
- """
Varaosia ei välttämättä saa mistään. Ainoa paikka mistä noita voi saada, on maahantuoja. Tosin samantapaisia laitteita tuo moni pulju, eli luulisi joltain löytyvän.
- kuis
Moottoripyörään tarkoitettu öljy jossa on lisäaineita kytkimelle. Joku 15W40
- käytän
ompelukoneen öljyä ja kone tikkaa paremmin
- tapiska
ei kai teille tarvii näitä nyt oikeesti ruveta selostaa. te ketkä kyselette ja mietitte teil ei varmaan näit vekottimii ittellänne ole? paras mitä tohon voi laittaa on 15w 50. esim teboilin täyssynteettinen, sellanen oranssimusta purnukka maksaa vissiin 12€. toi kone on 1-mäntänen ja se kiertää ja ottaa lämpöö niin helvetisti et kannattaa tota 15w 50 laittaa. koht kyl tulee joku sanoo ettei noin pieneen koneeseen tarvii tollast öljyy. mut mitäs toi nyt kiertää. omast mielest menee siihen 10000rpm. ja mieti jos 2-sylinterin prätkä kiertää 7500 eli yhelle sylinterille tulee sillo vaan puolet tost eli vajaa 4000 ja silti käytetään noit. jos haluut et se kone kestää niin laita sitä 15w 50.
- sylinterien
lukumäärä vaikuttaa kampiakselin kierroksiin??
- tapiska
sylinterien kirjoitti:
lukumäärä vaikuttaa kampiakselin kierroksiin??
no kai sä osaat sen laskee et jo 1 sylinterinen kiertää 10000 nii se yks mäntä heiluu 10000 kertaa minuutissa mut jos 4 sylinterinen kiertää saman verran niin yks mäntä heiluu vaan 2500 kertaa minuutis! siks ne kestää paremmin kun ei oo niin paljo liikettä.
- Tumppi-82
tapiska kirjoitti:
no kai sä osaat sen laskee et jo 1 sylinterinen kiertää 10000 nii se yks mäntä heiluu 10000 kertaa minuutissa mut jos 4 sylinterinen kiertää saman verran niin yks mäntä heiluu vaan 2500 kertaa minuutis! siks ne kestää paremmin kun ei oo niin paljo liikettä.
Ei se kyllä noin mene. Ensinnäkin kierroksilla tarkoitetaan kampiakselin kierroksia, ei männän.
Eli jos kone kiertää 10000kier/min niin nelarissa mäntä käy ylhäällä/alhaalla 20000kertaa/min
ja yksi- ja nelisylinterisessä koneessa männät liikkuvat aivan yhtä taajaan, mikäli kierrosluku on sama. ja mikäli iskunpituuskin on sama niin ne liikkuvat jopa samalla nopeudella. - sipeRR
tapiska kirjoitti:
Vitsi haluan nähdä tuon vaihdelaatikon ;)
ja alkuperäiseen... laita ihan vaan moottoripyörille tarkoitettua öljyä. Ei sillä niin hirvittävää eroa ole. Jos olet Lapissa ja on kova pakkanen. Älä silloin mitään "kawasakiöljyä" laita (siis vaseliinia... eihän niissä muut pysy sisällä) ;) - ??????+
käyks toi 15w40 tohon 4t samuraihin ?????
- sdfsd
varaosia samurai 110cc pyörään saa www.moposoppi.fi
- ???
minkä lainen öljy pitää olla 110cc samuraihin pitääkö siinä olla erikseen öljylle ????? onko se toi 15w40 vai 10w40
- saqqeeh
Ite en muista öljyä mutta siihen pitään laittaa vain yksi öljy joka voitelee vaihdelaatikkoa ja mäntää. :P
- saqqeeh
saqqeeh kirjoitti:
Ite en muista öljyä mutta siihen pitään laittaa vain yksi öljy joka voitelee vaihdelaatikkoa ja mäntää. :P
Ite laitoin tuossa juuri Motox 10W-40 4T motorcycleä jota saa motonetistä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559