Minkä ikäisenä ja missä aloitit näyttelemisen? Haluaisin aloittaa sen, mutta en oikeen tiedä missä nuorille suunnattuja ryhmiä olisi Helsingissä? Niin että tietäisiköhän joku täältä?
Vastaukset 5
- harrastelija-näyttelijä
Suomen Harrastajateatteriliittoon ja kysäise sieltä. Itse aloitin 15 vuotiaana, mutten ole helsinkiläinen, joten en ole kuin ollut ilmaisutaidon kurssilla hesassa, jonka järjesti Oranssi. Näyttelemisen voi aloittaa ihan milloin vain ja missä vain :) Onnea!
- mime
aloitin itse jo joskus 8-vuotiaana, mutta aktiivista siitä tuli vasta joskus 17-vuotiaana, kouluun pääsin muutama vuosi sen jälkeen ja nyt siitä tuleekin jo ammatti. mulla meni näin. koskaan ei tietenkään ole myöhäistä aloittaa.
helsingissä on kellariteatteri tosi hyvä paikka mennä tekemään, samoin oranssilla toimiva reipas irma-ryhmä, sitten on ylioppilasteatteri, ilvesteatteri, ja onko narri vielä olemassa? kyllä niitä löytyy, mene rohkeasti. useimpiin on pääsykokeet syksyllä!- Tiksissä
Suosittelen Tikkurilan teatteri- ja sirkuskoulua
- aikuisiällä aloittanut
Itse aloitin teatterinharrastuksen vanhemmalla iällä, enkä pidä mahdottomana ajatuksena sitä, että joku aloittaa vakavemmankin teatterinopiskelun aikuisena. Nykyyään "aikuisille" on yhä enemmän mahdollisuuksia tulla teatterin tekooon mukaan. Onhan jo Pohjois-Pohjanmaalla ollut ammatillista teatterialaa työvoimapoliittisena koulutuksena. Kannattaa kysellä paikalliselta harrastajateatterilta, ottavat varmaan mielellään uusia akstiivisia harrastajia joukkoonsa. Kuitenkin kannustan näyttelemään oli ikäsi mikä tahansa. Älä luovuta!
- !!!
Itse aloitin aikuisiällä yli kolmekymppisenä, toki olin lapsenakin vähän aikaa näytellyt koulun näytelmissä, mutta ei ole oikeaa ikää milloin voi aloittaa, aina kannattaa aloittaa kun siltä tuntuu ja tykkää siitä, itse olen ollut kova jännittäjä ja teatterin lavalla nekin unohtui kun koen asian niin kun on rooli niin se on eri kuin minä... voin vain sanoa että tämä on se minun juttu, nykyään aikuisillekin on erilaisia kursseja, ja koulutusta ainakin kansanopistoissa jos vakavemmin haluaa opiskella alaa, mutta itse sanoisin että hyvä koulu on se kun on jossain kesäteatteri tai missä vaan teatteri produktiossa mukana! Helsingin seudulla on paljon kaikkia harrastaja teattereita. kannattaa googlella hakea vaikka niin löytyy varmasti monia, itse olen satakunnan alueella ja täälläkin joka kylässä melkein on vähintään yksi kesäteatteri joissa harjoitukset alkaa usein vuodenvaihteen jälkeen, ottavat mielellään uusia harrastajia mukaan, ja joka vuosi niissä väki ainakin vähän vaihtuu. kannattaa ottaa yhteyttä yleensä niissä ei tarvita kokemusta riittää että olet innostunut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 601049
- 981024
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i21872Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔60810- 135802
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t123793Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke25669- 45666
- 51650
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45620- 19607
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen14605Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.83586- 46578
- 35570
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast47568Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka141565Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok125562- 48527
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi9513