näyttelemisen aloittaminen?

nhn

Minkä ikäisenä ja missä aloitit näyttelemisen? Haluaisin aloittaa sen, mutta en oikeen tiedä missä nuorille suunnattuja ryhmiä olisi Helsingissä? Niin että tietäisiköhän joku täältä?

5

1389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harrastelija-näyttelijä

Suomen Harrastajateatteriliittoon ja kysäise sieltä. Itse aloitin 15 vuotiaana, mutten ole helsinkiläinen, joten en ole kuin ollut ilmaisutaidon kurssilla hesassa, jonka järjesti Oranssi. Näyttelemisen voi aloittaa ihan milloin vain ja missä vain :) Onnea!

• mime

aloitin itse jo joskus 8-vuotiaana, mutta aktiivista siitä tuli vasta joskus 17-vuotiaana, kouluun pääsin muutama vuosi sen jälkeen ja nyt siitä tuleekin jo ammatti. mulla meni näin. koskaan ei tietenkään ole myöhäistä aloittaa.

helsingissä on kellariteatteri tosi hyvä paikka mennä tekemään, samoin oranssilla toimiva reipas irma-ryhmä, sitten on ylioppilasteatteri, ilvesteatteri, ja onko narri vielä olemassa? kyllä niitä löytyy, mene rohkeasti. useimpiin on pääsykokeet syksyllä!

• Tiksissä

Suosittelen Tikkurilan teatteri- ja sirkuskoulua

• aikuisiällä aloittanut

Itse aloitin teatterinharrastuksen vanhemmalla iällä, enkä pidä mahdottomana ajatuksena sitä, että joku aloittaa vakavemmankin teatterinopiskelun aikuisena. Nykyyään "aikuisille" on yhä enemmän mahdollisuuksia tulla teatterin tekooon mukaan. Onhan jo Pohjois-Pohjanmaalla ollut ammatillista teatterialaa työvoimapoliittisena koulutuksena. Kannattaa kysellä paikalliselta harrastajateatterilta, ottavat varmaan mielellään uusia akstiivisia harrastajia joukkoonsa. Kuitenkin kannustan näyttelemään oli ikäsi mikä tahansa. Älä luovuta!

• !!!

Itse aloitin aikuisiällä yli kolmekymppisenä, toki olin lapsenakin vähän aikaa näytellyt koulun näytelmissä, mutta ei ole oikeaa ikää milloin voi aloittaa, aina kannattaa aloittaa kun siltä tuntuu ja tykkää siitä, itse olen ollut kova jännittäjä ja teatterin lavalla nekin unohtui kun koen asian niin kun on rooli niin se on eri kuin minä... voin vain sanoa että tämä on se minun juttu, nykyään aikuisillekin on erilaisia kursseja, ja koulutusta ainakin kansanopistoissa jos vakavemmin haluaa opiskella alaa, mutta itse sanoisin että hyvä koulu on se kun on jossain kesäteatteri tai missä vaan teatteri produktiossa mukana! Helsingin seudulla on paljon kaikkia harrastaja teattereita. kannattaa googlella hakea vaikka niin löytyy varmasti monia, itse olen satakunnan alueella ja täälläkin joka kylässä melkein on vähintään yksi kesäteatteri joissa harjoitukset alkaa usein vuodenvaihteen jälkeen, ottavat mielellään uusia harrastajia mukaan, ja joka vuosi niissä väki ainakin vähän vaihtuu. kannattaa ottaa yhteyttä yleensä niissä ei tarvita kokemusta riittää että olet innostunut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8948
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2368
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1552
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1320
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe