moottorijarrutus

volkkarilla

tuli vahingossa laitettua ykkönen päälle kolmosvaihteelta ja siitä seuras aika raju moottorijarrutus. auto onneks toimi normaalisti sen jälkeen.
eli voiko rajusta moottorijarrutuksesta mennä moottori rikki? ja jos voi niin mitä osia saattaa hajota?

9

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muha

      Voipi ottaa venttiilit mäntiin jos ei pysy nostajat/painimet vauhdissa mukana, kierrokset kun voivat nousta korkeiksi...

      • ettei tuo

        tee kovin hyvää kytkimelle ja vaihteistollekaan, varsinkin jos on suht. kova nopeus ja pienin vaihde kytketään..


    • ellei ollu kakkonen "vedettunä tappiin"
      eli jos kierroslukupittari ei vetänyt piiiiiiitkälle punaviivan taakse, ni tuskin mitään on tapahtunut.

    • Vaihtaja2

      Tottakai se voi hajota, hyvä kun kesti, tarpeeksi rajussa vauhdissa kun sen tekee niin alkaa tapahtumaan kun kierrokset menevät ylitse. Mutta useinhan se ykkönen ei vauhdissa kovin helposti mene sisälle. Mitä raskaammasta autosta on kysymys sitä suurempi vaara. Liukkaalla auton löytää tuossa tilanteesta äkkiä lepikosta.

    • asiasta tietoinen

      Minulle kävi niin, että laitoin 80km/h vauhdissa pakin päälle ja ei käynyt muuta kuin auto lähti vaan pakittamaan. Onneksi ei takaa tullut ketään.
      Olihan se kuin oisi kumipalloa päin ajanut.

      • vazman

        Millä konstilla saa pakin päälle 80 vauhdissa?!?!No okei,ehkä se automaatilla onnistuu kun yrittää mutta manuaalilla,en usko.Tai olenhan minäkin joskus pistänyt pakin päälle vauhdissa mutta sitä ennen vetävät pyörät ovat olleet pysähdyksissä...


      • asiasta tietoinen
        vazman kirjoitti:

        Millä konstilla saa pakin päälle 80 vauhdissa?!?!No okei,ehkä se automaatilla onnistuu kun yrittää mutta manuaalilla,en usko.Tai olenhan minäkin joskus pistänyt pakin päälle vauhdissa mutta sitä ennen vetävät pyörät ovat olleet pysähdyksissä...

        eli kun laiton pakin päälle 80km/h auto lähti taaksepäin. Mitä niin ihmeellistä siinä on jota sinä et ymmärrä?


      • pakki ?
        asiasta tietoinen kirjoitti:

        eli kun laiton pakin päälle 80km/h auto lähti taaksepäin. Mitä niin ihmeellistä siinä on jota sinä et ymmärrä?

        Ja mikä olisi merkki jossa tällainen lisävaruste olisi olemassa. millaisilla renkailla saat pitoa että vauhti vaihtuisi 2 pyörällä 80kmt miinus jotain? miinus koska vauhtia pitäisi tiputtaa enemmän kuin käytetty nopeus. Menisin huomenna ostamaan tällaisen uniikin spesiaali auton kunhan merkki selviää.


      • vazman
        asiasta tietoinen kirjoitti:

        eli kun laiton pakin päälle 80km/h auto lähti taaksepäin. Mitä niin ihmeellistä siinä on jota sinä et ymmärrä?

        Voisi meinaan aiheuttaa useammankin vaaratilanteen..Itsekkin olen nähnyt ja kuullut useamman kerran kun on vauhdissa yritetty pakkia tavottaa epähuomiossa.Jos nämä kaikki kerrat olisivat onnistuneet,olisi tiellä jo jonkun verran laatikon palasia ja irtonaisia hammaspyöriä ym. hilpettä...Viimestään siinä vetarit pyörähätää mutkalle jos kitkaa riittää vetopyörissä :-D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe