Selittämättömiä tuntemuksia

Malice.

Tuolla oli alempana jo oudoista tuntemuksista mutta lisää tulee;) Minä uskon että on paljon sellaista mitä ihminen ei kykene selittämään, tieteen ja ymmärryksen keinot ovat liian vajaavaiset.

Minulla on paljon outoja kokemuksia. Unimaailmani ovat pelottavan aidon tuntuisia. Tapaan ihmisiä, eläimiä ja erilaisia olentoja joka yö. Erilaisia hahmoja on tullut vastaan jo tuhansia, kaikkea en jaksa laittaa ylös. Oma hahmoni esiintyy myös useanlaisena ja saattaa hiljalleen muuttua kesken unen, sukupuoli ja ikä vaihtelee, saatan olla eläin tai pelkkä leijuva tajunta. Saatan olla osa unen juonta tai pelkkä sivullinen tarkkailija. Käyn paikoissa joita ei ole olemassakaan ja rakennuksissa joissa en ole koskaan käynyt mutta osaan tarkasti kuvailla näkemääni. Jotkut paikat ovat kammottavan kouriintuntuvia. Aistin niin paljon. Ilman kosteuden, rakennuksissa saattaa joskus olla homeenhaju. Jos olen ulkosalla unissa tunnen tuulen ihollani. Kaikki aistit ovat unissa mukana, joskus hieman turtuneina, joskus täysin terävinäkin.

Kuten unimaailmaankin myös valvetilaan kuuluu voimakkaita tuntemuksia asioista. Olen aina tuntenut olevani väärässä ruumiissa. Olen luonnonläheinen ihminen ja metsissä kuljeskellessa tunnen olevani lähellä ja silti niin kaukana "omistani" ketä he sitten ovatkaan. Tunnen aina olevani koditon. Kuulostan ehkä hullulta mutta tunne on välillä todella kiduttava. Tunnen myös joskus hirveää kaipuuta kuolla ja tulla osaksi luontoa. Ihmisenä oleminen ei tunnu oikealta. Koska jonkin verran uskon henkimaailman juttuihin, enkä ole osannut selittää tuntemuksiani muutenkaan arvelen olevani sellainen vanha sielu ja edellisistä elämistä on jäänyt jäänteitä jotka nyt häiritsevät ja sekoittavat minääni.

Sisältäni kumpuaa paljon kuvajaisia, tunteita ja tuntemuksia joita en osaa selittää. Lapsuudenkodissani oli eräs nurkka josta kuulin usein kuiskattavan nimeäni, varsinkin kun olin yksin. Outoja aistimuksia on lukuisia. Olen aina pystynyt tuntemaan mielessäni esineitä ja pintoja kuin sormenpäillä koskettelisi mutta tuntuu kuin esine olisi pään sisällä. En osaa sanoa mitä esineet ovat mutta osa on rosoisia osa pehmeitä. Sitä miten "tunnen" niitä ei voi kutsua aivan tuntoaistiksi, sellaiselle tuntemiselle ei ole ainakaan suomen kielessä mitään sanaa, tavallaan ne ovat kuin muistoja. Sitten tunnen joskus tajuntani ikäänkuin venyvän tai supistuvan. Kerran sängyllä maatessani tunsin lähteväni venymään ja venyväni seinästä läpi kunnes kimposin taas kasaan kuin kumilenkki, se oli erittäin outo kokemus :o Tunnen selkäni takana seisovan jonkun vaikkei siellä ketään ole. Joskus on myös näitä että jokin tuntuu leijuvan kehoni päälllä kun olen makuullani, se on erittäin ahdistavaa ja tuntuu raskaalta ja kangasmaiselta. Musiikki saa aikaan suunnattomat määrät kuvia ja näkymiä, myöskin liikkuvia "animaatioita" mielessäni ja ne ovat luovuuteni lähde. Pari kertaa olen tuntenut näkymättömän käden koskettavan itseäni. Olen myös tuntenut leijuvani jaloistani katossa niin selvästi että on täytynyt avata silmät ja huomata makaavani edelleen sängyllä. Viimeisimmän olen pistänyt kyllä tasapainoaistin sekoilun piikkiin, mutta siinäpä esimerkkejä kokemuksistani. Näistä ei tosiaan ole helppo puhua koska minua ei uskota. En itsekään tiedä miten suhtautua. Mutta koska nämä tuntemukset ovat aina läsnä en voi olla tuntematta itseäni hieman oudoksi :)

12

1387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mui mui

      aika mielenkiintoisia kokemuksia sulla. itsellä on muutama kans. ehkä mielenkiintoisin kerran parvekkeelle mennessä aloin kuulemaan laulua jota lauloi ihan ku enkel kuoro iso sellainen. ikinä en vastaavaa ole kuullut. ja kun monesti olen miettinyt kun musiikki korvaa on ja muuta sellaista että miten ihmiset niikun kuule mielessään laulun tai kappaleen. lähin siinä sitten mietiskelemään sanoja ja kuoro lauloi niitä, aivan uskomaton kokemus mulle varsinkin näin jälkikäteen ajateltuna. siinä tilanteessa ajattelinkin että näin kai ne ihmiset kappaleita kuule päässään ja lopetin kuuntelun ja jatkoin tupakan polttelua. olinpa tyhmä :)

      muutaman kerran on kyl ollu nuitakin et on tuntunu että leijun kroppani yläpuolella ja siitä tunteestä tykkäsin ja en halunut edes kokeilla silmien avausta. Pyörittelin kroppaani siinä ilmassa ajatuksella ja jossain vaihees kai rupesin sit nukkumaan kun en muista. nyttekin ruumista irtaantumista harjoitellut mut eipä ole onnistunut :D sillon en ees ajatellut tuommoista.

      voin kirjoitella muitakin jos kiinnostaa.
      kirjotelkaa ja kommeintoikaa muutkin omia kokemuksianne.

      • Malice

        enemmänkin. Minua ainakin kiinnostaa kuulla. Jotkut kokemukset on aika kammottaviakin. Iho nousee usein kananlihalle joka kohdasta kun alkaa tapahtua :) Ja ihmiset! Rohkeesti nyt niitä kokemuksia lisää vain.


      • mui mui
        Malice kirjoitti:

        enemmänkin. Minua ainakin kiinnostaa kuulla. Jotkut kokemukset on aika kammottaviakin. Iho nousee usein kananlihalle joka kohdasta kun alkaa tapahtua :) Ja ihmiset! Rohkeesti nyt niitä kokemuksia lisää vain.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001149&posting=22000000018426876

        tuossa linki ihan mielen kiintosesta uni keskustelusta. itse kirjotan nimella "tuota".

        kyllähän näitä outojo juttuja on muitaki esim. paine otsassani jota pystyn ikään kuin muokkaamaan tai kasvattamaan. tämäkin jossain vaiheessa muutui ärsyttäväksi mitä se ei kyllä nykyään enää ole. monesti nukkamaan mennesäni sitä aloin tutkimaan ja kasvattelelin ja supistelin sitä. joskus tuntui viileältä kun siihen ei hirveesti ajatusta laittanut. heti keskittyessäni johonkin paine alkoi kasvaa ja kirjaakin lukeassa jomotti aika lailla. ja joka päivä melkein sitä pyörittelin sun muuta kunnes en enää yksi yö voinut nukkua kun paine oli liian kova ja aina kun yritti olla ajattelematta sitä se pulpahti mieleen pakostakkin kun tunne oli jo nii "iso". onneksi joka tapauksessa jossain 5-6 aikaa sit nukahin. tästä otin oppija ja jätin tunteen kasvattamisen joksikin aikaa. nykyäänkin kyllä tunne tulee helposti päälle esim. nyt se tuntuu kun sitä ajattelin;)

        kädessänni tunnen kun yhtään ajattelen asiaa kuin sähkön sormen päissäni. outoa. sekin on outoa että nämä kaksi asiaa ilmaantui samalla hetkellä mulle jutellesani serkkuni kanssa näistä "henkimaaliman" asioista. joskus tunnen taas kroppani huojuvan vaikka en liikahtaisikaan. kädelläni tämän eka kertaa koin. makasin sängyllä ja pidin kättäni kyynerpäästä sormiin ylöspäin. kohta tuntui että käteni huojui, ihan kun olisi tehnyt ilmaan ympyrää. ajatuksella tätä huojuntaa pystyin ohjaamaan. tätä en kyllä ole enää kokenut en sen puolin paljoo yrittänytkään. outoja juttuja. esim. tälläisen juttujen takia olen ruvennut kiinnostumaan enemmänkin näihin "henkimaaliman" asioihin. ja ihmeelisiä juttuja sitä tulee luettuakin. sellaisen kannan näihin asioihin olen ottanut että kaikkea nyt tarvitse oikeaksi tai vääräksi heti tuomita. hulluksi tai ei hulluksi. kuka senkin määrittää. sinä vai, vai minä en usko siihen. joitakin juttuja muitakin olen kokenut kun näitä olen ruvennut vähä niinkun treenailemaan;) meditaatioksi jos sitä siksi voi kutsua mitä teen olen joskus nähnytkin muutamia outoja välähdyksiä/kuvia. joskus jopa näin pätkää pelistä mitä pelasin aikasemmin koneella. ikinä en moista ollut kokenut, että näkisin jotain vaikka silmät on kiinni ihan pitkääkin pätkää. tietysti unessa mut tässä oli täysin hereillä. en tietysti halunnut nähdä mitän tyhmää pätkää pelistä mitä pelasin päivemmällä ja sammutin aina kuvat ja yritin nähnä jotain muuta. eihän se onnistunu vaan sama peli hyppäsi silmiin. kyllästyin siihen ja lopetin koko homma, rupesin koisii. vaikka nyt kun ajattelee että tollasta kun kerrankin kokee niin miksipä en ois katellu sitä. Muut välähdyset on ollu lähinnä jotain vaikesti selittäviä kuvia. esim. hehkuva pallo tai vähä niinkun kauka ollu hehkuva pallo tai semmonen valon kajo. vaikee selittää. kyllä kun ois hyvällä piirtäjän lahjoilla syntyny ni ois mukava piirtään tuokin. noh ehkä joskus kokeilen en sentään ihan tunari ole. muistampahan ainakin tapauksen.

        tässäpä taas näitä. sekoja juttuja :D pöpilään vaan :D


      • mui mui
        mui mui kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001149&posting=22000000018426876

        tuossa linki ihan mielen kiintosesta uni keskustelusta. itse kirjotan nimella "tuota".

        kyllähän näitä outojo juttuja on muitaki esim. paine otsassani jota pystyn ikään kuin muokkaamaan tai kasvattamaan. tämäkin jossain vaiheessa muutui ärsyttäväksi mitä se ei kyllä nykyään enää ole. monesti nukkamaan mennesäni sitä aloin tutkimaan ja kasvattelelin ja supistelin sitä. joskus tuntui viileältä kun siihen ei hirveesti ajatusta laittanut. heti keskittyessäni johonkin paine alkoi kasvaa ja kirjaakin lukeassa jomotti aika lailla. ja joka päivä melkein sitä pyörittelin sun muuta kunnes en enää yksi yö voinut nukkua kun paine oli liian kova ja aina kun yritti olla ajattelematta sitä se pulpahti mieleen pakostakkin kun tunne oli jo nii "iso". onneksi joka tapauksessa jossain 5-6 aikaa sit nukahin. tästä otin oppija ja jätin tunteen kasvattamisen joksikin aikaa. nykyäänkin kyllä tunne tulee helposti päälle esim. nyt se tuntuu kun sitä ajattelin;)

        kädessänni tunnen kun yhtään ajattelen asiaa kuin sähkön sormen päissäni. outoa. sekin on outoa että nämä kaksi asiaa ilmaantui samalla hetkellä mulle jutellesani serkkuni kanssa näistä "henkimaaliman" asioista. joskus tunnen taas kroppani huojuvan vaikka en liikahtaisikaan. kädelläni tämän eka kertaa koin. makasin sängyllä ja pidin kättäni kyynerpäästä sormiin ylöspäin. kohta tuntui että käteni huojui, ihan kun olisi tehnyt ilmaan ympyrää. ajatuksella tätä huojuntaa pystyin ohjaamaan. tätä en kyllä ole enää kokenut en sen puolin paljoo yrittänytkään. outoja juttuja. esim. tälläisen juttujen takia olen ruvennut kiinnostumaan enemmänkin näihin "henkimaaliman" asioihin. ja ihmeelisiä juttuja sitä tulee luettuakin. sellaisen kannan näihin asioihin olen ottanut että kaikkea nyt tarvitse oikeaksi tai vääräksi heti tuomita. hulluksi tai ei hulluksi. kuka senkin määrittää. sinä vai, vai minä en usko siihen. joitakin juttuja muitakin olen kokenut kun näitä olen ruvennut vähä niinkun treenailemaan;) meditaatioksi jos sitä siksi voi kutsua mitä teen olen joskus nähnytkin muutamia outoja välähdyksiä/kuvia. joskus jopa näin pätkää pelistä mitä pelasin aikasemmin koneella. ikinä en moista ollut kokenut, että näkisin jotain vaikka silmät on kiinni ihan pitkääkin pätkää. tietysti unessa mut tässä oli täysin hereillä. en tietysti halunnut nähdä mitän tyhmää pätkää pelistä mitä pelasin päivemmällä ja sammutin aina kuvat ja yritin nähnä jotain muuta. eihän se onnistunu vaan sama peli hyppäsi silmiin. kyllästyin siihen ja lopetin koko homma, rupesin koisii. vaikka nyt kun ajattelee että tollasta kun kerrankin kokee niin miksipä en ois katellu sitä. Muut välähdyset on ollu lähinnä jotain vaikesti selittäviä kuvia. esim. hehkuva pallo tai vähä niinkun kauka ollu hehkuva pallo tai semmonen valon kajo. vaikee selittää. kyllä kun ois hyvällä piirtäjän lahjoilla syntyny ni ois mukava piirtään tuokin. noh ehkä joskus kokeilen en sentään ihan tunari ole. muistampahan ainakin tapauksen.

        tässäpä taas näitä. sekoja juttuja :D pöpilään vaan :D

        noh nykyään kumminkin olen yrttänyt niin sanottua OBE elik ruumista irtaantumista jossa tosin en ole onnistu. kumminkin kun aiheesta paljon on netissä tietoja ja monet sen sanovat todeksi niin miksipä en kokeilisi. yhtä hyvinhän sitä voi kokeilla ja olla nyrpistelemmättä nenää "et oon nää ihmiset sekoja" ennen kun itse sitä kokeilee vaikka sitä en tee vaikka en onnistuisikaan. ihmiset on muutenkin outosakkia :D oma mielipide on olevinaan aina oikea eikä monesti myönnettä itsellekkään että olin väärässä. toivottavasti en ikinä rupea moiseen. tämmösii ajatuksii taas ;)


      • mui mui
        mui mui kirjoitti:

        noh nykyään kumminkin olen yrttänyt niin sanottua OBE elik ruumista irtaantumista jossa tosin en ole onnistu. kumminkin kun aiheesta paljon on netissä tietoja ja monet sen sanovat todeksi niin miksipä en kokeilisi. yhtä hyvinhän sitä voi kokeilla ja olla nyrpistelemmättä nenää "et oon nää ihmiset sekoja" ennen kun itse sitä kokeilee vaikka sitä en tee vaikka en onnistuisikaan. ihmiset on muutenkin outosakkia :D oma mielipide on olevinaan aina oikea eikä monesti myönnettä itsellekkään että olin väärässä. toivottavasti en ikinä rupea moiseen. tämmösii ajatuksii taas ;)

        taisin unohtaa tosta tekstistä mitä alun pitäin piti kirjottaa :D:D elik siitä obe yrityksistä. todellakin saan kroppani säkenöimään/virtaamaan ja josku tunne on voimakaskin. Joskus tunnen selvästi erottuvaa lämpö. kerran ranteissani ja kerran selkärangassani. Olen kyl kuunnelut muutaman kerran jotain ääni nauhoitusta missä opastetaan astralii matkalle. näissä just chakroja ladataan sun muuta suoja kenttää ympärille ajatellaan sitten yriteään visualisoida vaikka joku ympäristö sun muuta missä olen kyl todella surkea. kai pitäs vaan harjoitella. minulle kai paras taktiika olis olla ajattelematta mitään. Nämä chakratkyl jonku verran ruvennut kiinnostamaan ja niitäkin olen ruvennut tuntemaan pikku hiljaa enemmän. tosin tuo otsan paine kyllä paljon aikasemmin. esim. päälaella tunnen nytkin pienen paineen/säkenöinin tämäkään ei yleensä tunnu vaik yrittäisin. outo homma ;) semmosta sirinääkin kuulen ja sekin vahvituu jos haluan. muistan tuon äänen lapsesta asti ja kuvittelin tulevani kuuroksi tai vastaavaa jos kuuntelen sitä. jostainhan olin kuullu että jotkut kuule piiiiiiiip ääntä korvissaan jatkuvasti ja aina vaimensin sen kun pelkäsin itekkin saavani sen :D:D lapsesta saakka olen kyllä kuulut myös jos tv on päällä kun astun sisään. jotenki sen vininä vaan kuului vaikka telkkari saattoi olla kaukanakin ja äänettömällä. jostainhan sitten luvin et jotkut myös kuule sitä sirinään ja keskittyvät siihen yrittä essään OBE:ta. huh enpä oo jaksanu ennen näin paljoo kirjotella :D ja ihan samahan se kumminkin on kirjoittaa kun ei kukaan tuu sormella osottaa et hullu sää oot. monesti näistä on kiva jutskailla esim serkun kaa joka myös pikkusen tutkiskee asiota. ja mukavahan sitä on mietteitä vaihella.


      • Malice
        mui mui kirjoitti:

        taisin unohtaa tosta tekstistä mitä alun pitäin piti kirjottaa :D:D elik siitä obe yrityksistä. todellakin saan kroppani säkenöimään/virtaamaan ja josku tunne on voimakaskin. Joskus tunnen selvästi erottuvaa lämpö. kerran ranteissani ja kerran selkärangassani. Olen kyl kuunnelut muutaman kerran jotain ääni nauhoitusta missä opastetaan astralii matkalle. näissä just chakroja ladataan sun muuta suoja kenttää ympärille ajatellaan sitten yriteään visualisoida vaikka joku ympäristö sun muuta missä olen kyl todella surkea. kai pitäs vaan harjoitella. minulle kai paras taktiika olis olla ajattelematta mitään. Nämä chakratkyl jonku verran ruvennut kiinnostamaan ja niitäkin olen ruvennut tuntemaan pikku hiljaa enemmän. tosin tuo otsan paine kyllä paljon aikasemmin. esim. päälaella tunnen nytkin pienen paineen/säkenöinin tämäkään ei yleensä tunnu vaik yrittäisin. outo homma ;) semmosta sirinääkin kuulen ja sekin vahvituu jos haluan. muistan tuon äänen lapsesta asti ja kuvittelin tulevani kuuroksi tai vastaavaa jos kuuntelen sitä. jostainhan olin kuullu että jotkut kuule piiiiiiiip ääntä korvissaan jatkuvasti ja aina vaimensin sen kun pelkäsin itekkin saavani sen :D:D lapsesta saakka olen kyllä kuulut myös jos tv on päällä kun astun sisään. jotenki sen vininä vaan kuului vaikka telkkari saattoi olla kaukanakin ja äänettömällä. jostainhan sitten luvin et jotkut myös kuule sitä sirinään ja keskittyvät siihen yrittä essään OBE:ta. huh enpä oo jaksanu ennen näin paljoo kirjotella :D ja ihan samahan se kumminkin on kirjoittaa kun ei kukaan tuu sormella osottaa et hullu sää oot. monesti näistä on kiva jutskailla esim serkun kaa joka myös pikkusen tutkiskee asiota. ja mukavahan sitä on mietteitä vaihella.

        Sähköää sormenpäissä minullakin. Itsellä tuntuu nykyään vasemman käden etusormessa ja peukalossa. Ennen tuntemus oli laajemmalla alueella, yläselässä varsinkin. Jos laittoi käden omaa kehoa vasten se pistely yltyi. Nyt en ole pitkään aikaan taas kokeillut vieläkö tulee tunne että nousen ilmaan jos istun sohvalla, mielellään silmät kiinni ja liikahtamatta. Monesti koko sohva on tuntunut nousevan ilmaan ja alkavan pyöriä. Ihna jännäähän se on vaikkei siinä varmaan mitään kovin ihmeellistä tai mystistä ole.

        Minulla on esineitä edelleen pään sisällä tai tuntemuksia. Äsken ennen kuin nukahdin vähäksi aikaa tunsin jonkin esineen, mutta tuskin se voi olla yksi ainut, koska koko, muoto, kaikki ominaisuudet vaihtelevat nopeassa tahdissa. Se muuttuu valtavan suuresta hirveän pieneksi, karheasta sileäski jne. Esine on tajunnassa sellaisen valoräpätyksen keskipisteenä. Monesti kun suljen silmät silmissä räpättää valo, liekö migreeniä, mutta samalla niitä muotoja ja pintoja tuntee. Omituisinta että aistit sekoittuvat kun yritän hahmottaa sitä mikä se on. Samalla sen jotenkin maistaa ja kuulee ja näkee ja tuntee. Todella vaikea selittää, sen verran omituinen tuntemus.

        Tv ja kaikki muutkin sähkölaitteet pitävät sellaista sirinää, se on minusta ärsyttävää. Niin ja ei tuohon äskeiseen liittyen, yks ilta oli vähän pelottavakin kokemus. Olin selällään sängyllä ja suljin silmät ja korvat. Keho tuntui tyhjältä kuorelta tai kaikukopalta ja siellä kajahteli, sydämen lyönnit varmaan. Kroppa tuntui aina tärähtävän voimakkaasti kun sydän löi. Ihankuin olisi joku potkaissut. Lisäksi kuului huminaa ja kaikenlaista pientä äänisälää josta en saanut selvää. Kaikki ne äänet ei kuuluneet pelkästään pään sisällä vaain tuntuivat menevän aina varpaisiin asti. Kehon sisällä nousi hiljalleen ihan hirveä metakka ja silloin avasin korvat ja silmät, koska se meteli tuntui tulevan ulkopuolelta ja säikähdin. Talo oli täysin hiljainen ja kokeilin uudestaan, sama homma. En jaksanut sinä iltana sitten enää säikähdellä. Tosiaan oli vaikea uskoa että se meteli voisi tulla minun sisältä :D ei ole aisteihin luottamista


      • mui mui
        Malice kirjoitti:

        Sähköää sormenpäissä minullakin. Itsellä tuntuu nykyään vasemman käden etusormessa ja peukalossa. Ennen tuntemus oli laajemmalla alueella, yläselässä varsinkin. Jos laittoi käden omaa kehoa vasten se pistely yltyi. Nyt en ole pitkään aikaan taas kokeillut vieläkö tulee tunne että nousen ilmaan jos istun sohvalla, mielellään silmät kiinni ja liikahtamatta. Monesti koko sohva on tuntunut nousevan ilmaan ja alkavan pyöriä. Ihna jännäähän se on vaikkei siinä varmaan mitään kovin ihmeellistä tai mystistä ole.

        Minulla on esineitä edelleen pään sisällä tai tuntemuksia. Äsken ennen kuin nukahdin vähäksi aikaa tunsin jonkin esineen, mutta tuskin se voi olla yksi ainut, koska koko, muoto, kaikki ominaisuudet vaihtelevat nopeassa tahdissa. Se muuttuu valtavan suuresta hirveän pieneksi, karheasta sileäski jne. Esine on tajunnassa sellaisen valoräpätyksen keskipisteenä. Monesti kun suljen silmät silmissä räpättää valo, liekö migreeniä, mutta samalla niitä muotoja ja pintoja tuntee. Omituisinta että aistit sekoittuvat kun yritän hahmottaa sitä mikä se on. Samalla sen jotenkin maistaa ja kuulee ja näkee ja tuntee. Todella vaikea selittää, sen verran omituinen tuntemus.

        Tv ja kaikki muutkin sähkölaitteet pitävät sellaista sirinää, se on minusta ärsyttävää. Niin ja ei tuohon äskeiseen liittyen, yks ilta oli vähän pelottavakin kokemus. Olin selällään sängyllä ja suljin silmät ja korvat. Keho tuntui tyhjältä kuorelta tai kaikukopalta ja siellä kajahteli, sydämen lyönnit varmaan. Kroppa tuntui aina tärähtävän voimakkaasti kun sydän löi. Ihankuin olisi joku potkaissut. Lisäksi kuului huminaa ja kaikenlaista pientä äänisälää josta en saanut selvää. Kaikki ne äänet ei kuuluneet pelkästään pään sisällä vaain tuntuivat menevän aina varpaisiin asti. Kehon sisällä nousi hiljalleen ihan hirveä metakka ja silloin avasin korvat ja silmät, koska se meteli tuntui tulevan ulkopuolelta ja säikähdin. Talo oli täysin hiljainen ja kokeilin uudestaan, sama homma. En jaksanut sinä iltana sitten enää säikähdellä. Tosiaan oli vaikea uskoa että se meteli voisi tulla minun sisältä :D ei ole aisteihin luottamista

        aika huiman kuulosta. mulki monesti ruvennu kuulu äänii kun makaillu vaan, ei kyl lähiaikoina. semmosta outoa pianon pimputusta ja tämäkin kuului kahdessa eri paikassa. sit kerran on ollu semmonen luostarin kellon kaukainen kumina. oon kuullu et jotku kuule kuiskauksia sun muuta epämäärästä puhetta, vois kai olla vähä pelottava jos siihen ei asennoidu. tossaki tänään juttelin velipojan kaa ni vähä oon ruvennu miettii onkohan tää tämmönen kiinnostus viisasta. mut jotenki mun luonto haluu itse oppia ymmärtämään.


      • Malice
        mui mui kirjoitti:

        aika huiman kuulosta. mulki monesti ruvennu kuulu äänii kun makaillu vaan, ei kyl lähiaikoina. semmosta outoa pianon pimputusta ja tämäkin kuului kahdessa eri paikassa. sit kerran on ollu semmonen luostarin kellon kaukainen kumina. oon kuullu et jotku kuule kuiskauksia sun muuta epämäärästä puhetta, vois kai olla vähä pelottava jos siihen ei asennoidu. tossaki tänään juttelin velipojan kaa ni vähä oon ruvennu miettii onkohan tää tämmönen kiinnostus viisasta. mut jotenki mun luonto haluu itse oppia ymmärtämään.

        Mistähän se johtuu kun kuuntelee musiikki niin alkaa kuulua kaikkea taustamelua, lasten naurua, omaa nimeä huudetaan, kuulee itseltään kysyttävän jotain, juoksuaskeleita ja vaikka mitä. Yksi kerta tunsin selvästi jonkun ravistavan minua. Napit oli korvilla ja makasin kyljelläni, just rupeemassa nukkumaan mutta ei väsyttänyt. Kaveri nukku siinä selän takana. Kuulin musiikin seasta miten se puhu jotain aika epäselvää ja ravisti olkapäästä. Nousin sitten istumaan ja kysyin että mitä sanoit. Kaveri olikin selin minuun, aika kaukana ja oli vähän ärtynyt kun herätin höpisemällä yksinäni :)

        Pitäis varmaan kuulo tutkituttaa :D Saa kai sitä kiinnostua, ihan mistä vain. Ainakin näiden juttujen miettiminen on hauskaa. Olisi tosin alkuun järkytys jos omaan elämään alkaisi todella virrata kaikenlaista "yliluonnollista", joka siis olisi aivan todellista eikä paranoiaa.
        Kuutamo saa kyllä kans jänniä värinöitä aikaan. Puoli kahden aikaan viime yönä katselin. Siinä on vain jotain vetovoimaa. Taidan kuuhullu vähäsen olla :)


      • tuota
        Malice kirjoitti:

        Mistähän se johtuu kun kuuntelee musiikki niin alkaa kuulua kaikkea taustamelua, lasten naurua, omaa nimeä huudetaan, kuulee itseltään kysyttävän jotain, juoksuaskeleita ja vaikka mitä. Yksi kerta tunsin selvästi jonkun ravistavan minua. Napit oli korvilla ja makasin kyljelläni, just rupeemassa nukkumaan mutta ei väsyttänyt. Kaveri nukku siinä selän takana. Kuulin musiikin seasta miten se puhu jotain aika epäselvää ja ravisti olkapäästä. Nousin sitten istumaan ja kysyin että mitä sanoit. Kaveri olikin selin minuun, aika kaukana ja oli vähän ärtynyt kun herätin höpisemällä yksinäni :)

        Pitäis varmaan kuulo tutkituttaa :D Saa kai sitä kiinnostua, ihan mistä vain. Ainakin näiden juttujen miettiminen on hauskaa. Olisi tosin alkuun järkytys jos omaan elämään alkaisi todella virrata kaikenlaista "yliluonnollista", joka siis olisi aivan todellista eikä paranoiaa.
        Kuutamo saa kyllä kans jänniä värinöitä aikaan. Puoli kahden aikaan viime yönä katselin. Siinä on vain jotain vetovoimaa. Taidan kuuhullu vähäsen olla :)

        siis kuuhullu vähän saa olla :D


      • mui mui
        Malice kirjoitti:

        Mistähän se johtuu kun kuuntelee musiikki niin alkaa kuulua kaikkea taustamelua, lasten naurua, omaa nimeä huudetaan, kuulee itseltään kysyttävän jotain, juoksuaskeleita ja vaikka mitä. Yksi kerta tunsin selvästi jonkun ravistavan minua. Napit oli korvilla ja makasin kyljelläni, just rupeemassa nukkumaan mutta ei väsyttänyt. Kaveri nukku siinä selän takana. Kuulin musiikin seasta miten se puhu jotain aika epäselvää ja ravisti olkapäästä. Nousin sitten istumaan ja kysyin että mitä sanoit. Kaveri olikin selin minuun, aika kaukana ja oli vähän ärtynyt kun herätin höpisemällä yksinäni :)

        Pitäis varmaan kuulo tutkituttaa :D Saa kai sitä kiinnostua, ihan mistä vain. Ainakin näiden juttujen miettiminen on hauskaa. Olisi tosin alkuun järkytys jos omaan elämään alkaisi todella virrata kaikenlaista "yliluonnollista", joka siis olisi aivan todellista eikä paranoiaa.
        Kuutamo saa kyllä kans jänniä värinöitä aikaan. Puoli kahden aikaan viime yönä katselin. Siinä on vain jotain vetovoimaa. Taidan kuuhullu vähäsen olla :)

        Mitäs malicelle kuuluu? hiljasia nää palstat ni kysellään sit vaik kuulumisia :)


      • Malice
        mui mui kirjoitti:

        Mitäs malicelle kuuluu? hiljasia nää palstat ni kysellään sit vaik kuulumisia :)

        Eksyinpäs ihan vahingossa tänne taas. Alkanut kiinnostaa tuo aurojen näkeminen ja ruumiista irtautuminen. Oikeastaan ihan hyvää kuuluu. Noh nykyinen lääkitys alkanut aiheuttaa kuulo ja näköharhoja, ja aivan hirveitä paniikkikohtauksia. Harhat tulee siis yöaikaan kun jostain syystä herään. Jokin voima tempas minut yhdellä kertaa ilmaan, siinä vaiheessa olin luultavasti oikeasti unessa. Samana yönä kuitenkin kävin muutamia kertoja hereilläkin ja kummia juttuja kyllä tapahtui. Jännittävää, mutta laskin silti annosta, voi olla epäterveellistä tuollainen :D Mitäs sinulle kuuluu?


    • lafee

      Kaikennäköistä tuollaista tapahtuu koko ajan. Itse olen pitemmän aikaa harjoitellut ruumiistairtautumista, mutta onnistunut en vielä ole. Kaikkia outoja kokemuksia siitä on kyllä seurannut, ja sellaisia tulee välillä muutenkin, yleensä rentoutumisen yhteydessä.

      Lapsena kuulin aina hiekkalaatikolla ollessani että joku huusi nimeäni metsässä. Yritin aina ajatella että kuvittelen vain ja olla pelkäämättä mutta aina oli jossain vaiheessa pakko juosta sisälle :)

      Nykyään usein nukkumaankäydessä kuuluu rapinaa, kävelyä, aseen laukauksia, joskus yhtäkkistä kovaa huutoakin. Nämä usein katoavat yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin. Joskus saattan katsella väliinpitämättömänä kaappiani ja tavaroita, avata sitten silmäni ja ihmetellä että mitä perkelettä, olivatko silmäni äsken kiinni? miksi siis näin? Kun suljen silmät, näen edelleen tai sitten en, riippuu kerrasta.

      Usein "halvaannun" ennen nukahtamista, eli en tunne kroppaani lainkaan tai se tuntuu hyvin raskaalta, enkä pysty nousemaan ylös tai liikkumaan. Tämä voi tapahtua myös herättyäni keskellä yötä. Rasittavinta tässä on se, että jos ei saa heti unta, eipä ole pahemmin muuta tekemistä/vaihtoehtoja kuin odotella että sitä unta saa.

      Kerran sanoin kaverilleni:"älä häiritse minua." ja aloin meditoida sängylläni. (kartiomeditaatio.) Hetkenpäästä ystäväni tuli tökkimään minua olkapäähän, avasin silmät ja sanoin kärttyisästi:"Minähän kielsin häiritsemästä." Ja just sillä hetkellä radio jumittui, jäi vain toistelemaan paria merkityksetöntä ääntä tyyliin: diuu, diuu, diuu.
      Katsottiin toisiamme hetki ja kaveri avasi oven, viereisestä huoneesta sama kanava kuului vielä ihan hyvin. SUljettiin radio ja uudelleen päälle. Siitä eteenpäin on toiminut ihan normaalisti.

      Eilen katsoin elokuvaa ja söin samalla. (Beverly hills kyttä) En ollut ennen nähnyt, mutta sitten just siinä kun ne jotkut tyypit hakkas sen axelin kaverin, pilkoin appelsiinia ja missasin sen kaverin nimen. No sitten selitin kaverilleni siitä kohtauksesta kun se kyseli että mitä siinä oli tapahtunut ja sanoin nimeksi mickey, jotain sanoaksen, kun en nimeä tiennyt. Kohta huomasin leffan edetessä että sehän se nimi oli.

      Välillä tulee mietittyä että eipä ole sitäkään jaanaa pitkään aikaan näkynyt ja samana tai seuraavana päivänä kyseinen henkilö soittaa tai kirjoittaa tai tulee käymään.

      Joskus tulee yhtäkkisiä näköharhoja, ihan pikkujuttuja: Laitan hanskaa käteen ja näen äkkiä että peukalo tuleekin keskeltä läpi tai autossa istuessani näen punapukuisen miehen kävelevän (sivusilmällä) kun katson kohti, paikalla ei ole kuin puu. Tämä on hyvin häiritsevää sillä aikaisempi täysin selvä näköhavainto aiheuttaa kovasti hämmennystä.

      Joskus kun istun esim sängyllä ja vilkaisen pöydälle että voi perkele, penaali tai kirja tai joku vastaava on noin kaukana, saattaa se pudota lattialle ilman näkyvää syytä.

      Usein tunnen häiritsevää tunnetta, kuin joku muu olisi huoneessa kanssani, kuten nyt. Mutta enpäs katso taakseni, piruuttanikaan.

      Joskus kaikennäköiset oudot kokemukset ovat ihan mukavia, mutta joksus saatanan pelottavia. Olen nähnyt mustaan pukeutuneen miehen kiertävän pihapuumme kolme kertaa takaperin ja katoavan sitten ja muuta mukavaa.

      Tällaiset kokemukset ja niiden liian tiheä esiintyminen ärsyttää, toisaalta kiinnostaa ja toisaalta tekee ihmisestä hieman neuroottisen ja saa hänet epäilemään omaa mielenterveyttään.
      En pysty tänä päivänäkään sammuttamaan valoja ja menemään sänkyyn. Minun on sytytettävä ensin yövalo huoneen perältä, sitten käytävä sammuttamassa kattolamppu, mentävä sänkyyn makaamaan, otettava yölampun katkaisija käteen, suljettava silmät ja sammutettava valo.
      Tämän jälkeen en kovin herkästi uskalla avata silmiäni. Mieluummin vain kuunteleen kummaa hyörinää ympärilläni, sillä ajatuskin siitä mitä saattaisin nähdä, ahdistaa. (Vaikka luultavasti en näkisi kuin tyhjän huoneen.)

      Suihkussa pelkään katsoa peiliin, ja muualla varsinkin pimeällä mietin, onko parempi piää katseeni peilissä vai ikkunassa, sillä jos ikkunan takana näkyy jotain, onko parempi nähdä se suoraan ikkunasta vai peilin kautta heijastuneena.

      tällaista pientä hermostuneisuutta välillä esiintyy. :D
      Mutta - elämä on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe