Bokserin kestävyys

repi

Onko kokemuksia kuinka paljon ajaa bokserin koneella jos sitä huollattaa kymppitonnin välein.Itselläni on r850r ja aika vanha

81

24776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsep

      Taannoin oli Moto1-lehdessä RT 1100 avattu 100.000 km ajon jälkeen. Motti oli edelleen hyväkuntoinen.
      Tuo 850 on sama kone pienemmin männin, joten luulisi tuo 100 tuhatta menevän helpostikin. Mitä nyt kytkin saattaa ajotavasta riippuen vaatia uusimisen ennen sataatonnia.

      • 1150

        Kytkin mitä ilmeisemmin menee 100tkm kieppeillä vaihtoon. Koneiden kestävyys riippuu käytöstä mutta yleensä boxereja ajellaan aikas normaalisti, eli ei jatkuvaa läpät auki hinkaamista radalla tai kaupungissa mutta joskus sentään pitää laulattaa.
        Niin normaaliajolla koneet kai kestää ilman remppoja sellaiset 200tkm tai yli. Joillakin millä on oikein ajettu piiitkiä matkoja (USA) ovat ajaneet reilusti yli 300tkm.


    • 300 000

      Neljä vuotta sitten myin pois vanhan "ystäni" R100RS;n. Sillä oli mittarissa 240 000 eikä moottorissa ollut minkäännäköistä huolta: edes öljynkulutus ei ollut kuin 0,5/100km
      Kaveri, jolle pyörän myin, ajoi sillä melkein 40000 km. Nyt pyörä on minulle tuntemattomissa käsissä mutta myyntihetkellä kuntoo oli täysin ok. pyörä on vuosimallia 1982.
      Joten uskallan luvata kokemuksesta, että bokseri kestää normaaliajossa ja kunnon öljyissä tuon 300 000 km!

      • on todella

        kestävä mutta saatanan ruma. Kuka älypää onkin keksinyt istuttaa moisen härvelin moottoripyörään? Ihan älyttömän näköinen ja levee kun pytyt sojottaa tanassa kummaltakin puolen pyörää... ööh...


      • Repi
        on todella kirjoitti:

        kestävä mutta saatanan ruma. Kuka älypää onkin keksinyt istuttaa moisen härvelin moottoripyörään? Ihan älyttömän näköinen ja levee kun pytyt sojottaa tanassa kummaltakin puolen pyörää... ööh...

        Katsoppa peiliin niin näet kuka on helvetin ruma


      • pekkavee

        Oliko toi pilkkuvirhe?
        0.5l/100 km. Sehän tekee 5 litraa tuhannella.
        Pitää ottaa iso kanisteri öljyä tarakalle.

        Mun pyörä ei kuluta kahta desiä 10.000 km öljynvaihtovälillä. R1100GS 1999.

        Pekka


      • martti 18

        Itselläni on R 1100 RT -98 aj.70 000 eikä kuluta öljyä 10 000 vaihtovälillä ollenkaan. 0,5L / 1000km on mielestäni aika paljon!?


      • pekkavee
        martti 18 kirjoitti:

        Itselläni on R 1100 RT -98 aj.70 000 eikä kuluta öljyä 10 000 vaihtovälillä ollenkaan. 0,5L / 1000km on mielestäni aika paljon!?

        Eli jos öljynkulutus on 0.5 litraa/10.000 km niin se tuntuu realistiselta ainakin mun kokemuksella.
        R1100GS, ajettu 78.000 km eikä öljyä kulu juuri ollenkaan öljynvaihtovälillä.

        Jotkut kyllä on valittaneet, että R pyörät kuluttaa öljyä. Se kai johtuu väärästä ( liian notkeasta, joku 5W-50 öljy ) öljystä tai sitten huonosta sisäänajosta ( liian löysää menoa, jolloin sylinterit ei kulu sileiksi )

        Pekka


      • mä sen
        Repi kirjoitti:

        Katsoppa peiliin niin näet kuka on helvetin ruma

        tiedän kuka on ruma ja itseni peilistä valitettavasti tunnistan mutta onni vaikka ruma olenkin etten näytä kuitenkaan boxerilta siinäkään tapauksessa että en ole moottoripyörä... luullakseni... Järjetön ajatus pistää mukit sojottamaan sivuille... huoh... Siinähän voi vaikka sattua kun vetäsee parin männyn välistä.. ja siihen kun tumppaa niin sen jälkeen naama vasta boxerilta näyttääkin.


      • pitää
        pekkavee kirjoitti:

        Eli jos öljynkulutus on 0.5 litraa/10.000 km niin se tuntuu realistiselta ainakin mun kokemuksella.
        R1100GS, ajettu 78.000 km eikä öljyä kulu juuri ollenkaan öljynvaihtovälillä.

        Jotkut kyllä on valittaneet, että R pyörät kuluttaa öljyä. Se kai johtuu väärästä ( liian notkeasta, joku 5W-50 öljy ) öljystä tai sitten huonosta sisäänajosta ( liian löysää menoa, jolloin sylinterit ei kulu sileiksi )

        Pekka

        välillä käydä vetämässä radalla niin että kipinät lentää... ei tosin jalkatapeista.

        Mulla on sylinterit sileänä nyt joka pinnalta.


      • pekkavee
        pitää kirjoitti:

        välillä käydä vetämässä radalla niin että kipinät lentää... ei tosin jalkatapeista.

        Mulla on sylinterit sileänä nyt joka pinnalta.

        radallakin.

        Pyörä on R1100GS ja oikea jalkatappi on lyhentynyt sentin tuolla Kemorassa.

        Pekka


      • tietty myös
        pekkavee kirjoitti:

        radallakin.

        Pyörä on R1100GS ja oikea jalkatappi on lyhentynyt sentin tuolla Kemorassa.

        Pekka

        mahdollista että kun ensin hioo muualta vaan kovalla kädellä niin alkaa jossakin vaiheessa laahaamaan niitten pyttyjen lisäksi jo jalkatapitkin.


      • 300 000
        pekkavee kirjoitti:

        Eli jos öljynkulutus on 0.5 litraa/10.000 km niin se tuntuu realistiselta ainakin mun kokemuksella.
        R1100GS, ajettu 78.000 km eikä öljyä kulu juuri ollenkaan öljynvaihtovälillä.

        Jotkut kyllä on valittaneet, että R pyörät kuluttaa öljyä. Se kai johtuu väärästä ( liian notkeasta, joku 5W-50 öljy ) öljystä tai sitten huonosta sisäänajosta ( liian löysää menoa, jolloin sylinterit ei kulu sileiksi )

        Pekka

        Pilkkuvirhe - tosiaan! Ja olihan siinä väärin asetetut sanatkin. Tarkoitus oli sanoa, ettei pyörä kuluttanut EDES sitä käsikirjan mainitsemaa 0.5l/1000km jonka se käsikirjan mukaan MUISTAAKSENI saa hyväksyttävästi kuluttaa.
        Nykyisen pyöräni (R1100RS)käsikirjassa sallitaan 0.1L/100km
        Olen kanssanne täysin samaa mieltä, että käytännössä bokseri ei noin paljoa öljyä kuluta!
        Anteeksi huolimaton kirjoitukseni näiltä osin.
        Kuitenkin pääasia; bokseri kestää, oli - ja on - faktaa!
        Hienoja ajokelejä edelleen!


      • tekniikoista
        on todella kirjoitti:

        kestävä mutta saatanan ruma. Kuka älypää onkin keksinyt istuttaa moisen härvelin moottoripyörään? Ihan älyttömän näköinen ja levee kun pytyt sojottaa tanassa kummaltakin puolen pyörää... ööh...

        Jaa-a, sinä "helvetin ruma" - viitsitkö ottaa selvä mikä ero on kun männät työntävät voimiaan toisiaan vasten tai - no, en viitsi selittää kun et kuitenkaan ymmärtäisi. Jos kuitenkin ymmärrät niin asiasta on helppo ottaa selvää.
        Teepäs se irvistelyn sijaan!


      • se ero....
        tekniikoista kirjoitti:

        Jaa-a, sinä "helvetin ruma" - viitsitkö ottaa selvä mikä ero on kun männät työntävät voimiaan toisiaan vasten tai - no, en viitsi selittää kun et kuitenkaan ymmärtäisi. Jos kuitenkin ymmärrät niin asiasta on helppo ottaa selvää.
        Teepäs se irvistelyn sijaan!

        että sellainen kone jossa pytyt ovat niin että toinen sojottaa itään ja toinen länteen, näyttää suorastaan järjettömälle varsinkin moottoripyörään tällättynä.


      • tekniikoista
        se ero.... kirjoitti:

        että sellainen kone jossa pytyt ovat niin että toinen sojottaa itään ja toinen länteen, näyttää suorastaan järjettömälle varsinkin moottoripyörään tällättynä.

        Sinä vasta viisas olet ja perillä tekniikan saloista paremmin kuin vuosia opiskelleet insinöörit ja vuosikymmeniä tuotekehittelyjä tehneet ihmiset!
        Minklä kyvyn moottottoripyöräteollisuus ja muu maailma onkaan sinussa menettänyt!
        Osaatko käyttää kykyjäsi muuhun kuin muiden luomien laitteiden mollaamiseen?
        Minä vain kysyn.


      • tikotiko...
        tekniikoista kirjoitti:

        Sinä vasta viisas olet ja perillä tekniikan saloista paremmin kuin vuosia opiskelleet insinöörit ja vuosikymmeniä tuotekehittelyjä tehneet ihmiset!
        Minklä kyvyn moottottoripyöräteollisuus ja muu maailma onkaan sinussa menettänyt!
        Osaatko käyttää kykyjäsi muuhun kuin muiden luomien laitteiden mollaamiseen?
        Minä vain kysyn.

        Mikään ei ole niin fiksu kuin insinööri.

        Kyllä moottoripyörässä kuuluu silti olla rivikirnu eikä mikään ihme himmeli missä pytyt sojottaa leveelleen kuin jokisen eväät. Tosi epäkäytännöllistä. Onneksi on valmistajia jotka osaavat tehdä oikeankin moottorin.


      • martti18

        R 1100 RT 80 000km ja perän laakeri hajalla ja ristikko uusilla. Paljonkohan kustantaa? Oliko jo aika??


      • xs2jammu
        martti18 kirjoitti:

        R 1100 RT 80 000km ja perän laakeri hajalla ja ristikko uusilla. Paljonkohan kustantaa? Oliko jo aika??

        Miten oireili ja miten huomasit vian ? Kiinnostaa tietää tulevaisuutta ajatellen. Nyt omani ajettu runsaat 57tkm ja kuuluu helkutin moinen ulina/ujellus kun kanttaa ysikympin nopeudessa.


      • tekniikoista
        tikotiko... kirjoitti:

        Mikään ei ole niin fiksu kuin insinööri.

        Kyllä moottoripyörässä kuuluu silti olla rivikirnu eikä mikään ihme himmeli missä pytyt sojottaa leveelleen kuin jokisen eväät. Tosi epäkäytännöllistä. Onneksi on valmistajia jotka osaavat tehdä oikeankin moottorin.

        Tuliko mieleesi, että esittämäsi ajatukset ovat vain sinun omaa tuotantoasi.
        Kuka muu sinun kanssasi sanoo, että; "moottoripyörässä tulee olla rivikirnu"
        Ja mihin varma muuhun tietosi perustuu kuin omaan mielikuvaasi? Esim. minä olen kyllä aivan eri mieltä kuin sinä; moottoripyörässä saa olla ihan millainen "kirnu" hyvänsä kunhan pyörän omistaja tykkää siitä!
        Ei ole olemassakaan sitä ainoaa oikeaa moottoripyörää vaikka aina joku silloin tällöin tälläkin foorumilla niin väittää.


      • olet...
        tekniikoista kirjoitti:

        Tuliko mieleesi, että esittämäsi ajatukset ovat vain sinun omaa tuotantoasi.
        Kuka muu sinun kanssasi sanoo, että; "moottoripyörässä tulee olla rivikirnu"
        Ja mihin varma muuhun tietosi perustuu kuin omaan mielikuvaasi? Esim. minä olen kyllä aivan eri mieltä kuin sinä; moottoripyörässä saa olla ihan millainen "kirnu" hyvänsä kunhan pyörän omistaja tykkää siitä!
        Ei ole olemassakaan sitä ainoaa oikeaa moottoripyörää vaikka aina joku silloin tällöin tälläkin foorumilla niin väittää.

        boxerimieheksi osoitat jopa poikkeavaa älykkyyttä. Ei tullut mieleen mutta kun tarkemmin ajattelen asiaa, esittämäni ajatukset ovat todellakin omaa tuotantoani. Kiitos hyvästä huomiosta.

        Jos insinööri olisi suunnitellut bemarin, ne pytyt eivät harittaisi sojossa levällään. Sehän on piru jo vaarallinen. Sillä voi juuttua kahden männyn väliinkin. Saksalaisten jäykkäpolvimänttien kehitelmiä mokoma vispilä.


      • martti18
        xs2jammu kirjoitti:

        Miten oireili ja miten huomasit vian ? Kiinnostaa tietää tulevaisuutta ajatellen. Nyt omani ajettu runsaat 57tkm ja kuuluu helkutin moinen ulina/ujellus kun kanttaa ysikympin nopeudessa.

        ei mitään kuuluvaa tai tuntuvaa. ainoastaan oljy vuoto stefasta joka hälytti. laakerin kuulien jakorengas oli kappaleina.


      • 1100rt
        xs2jammu kirjoitti:

        Miten oireili ja miten huomasit vian ? Kiinnostaa tietää tulevaisuutta ajatellen. Nyt omani ajettu runsaat 57tkm ja kuuluu helkutin moinen ulina/ujellus kun kanttaa ysikympin nopeudessa.

        Mun pyörässä oli sama vaiva; just 90km/t kohdalla kova ulina ja vonkuna joka väheni ja hävisi lähes kokonaan kovemmilla nopeuksilla. Kävin merkkikorjaamollakin vaivan kanssa. Eivät osanneet sanoa mitään varmaa. Vaiva jatkui kolmisen kesää kunnes vaihdoin rengasmerkkiä.
        Yllätys yllätys; kaikki ulina loppui siihen paikkaan! Eli ainakaan minun rt;ni ei sovi Michelinin renkaat - ajoin kahdet Michelinit joten kyse ei ollut yksistä renkaista!
        En tiedä onko kenelläkään muulla ollut vastaavia kokemuksia!
        Mun rt on mennyt n. 110 000km, suuri osa erittäin raskaalla kuormalla eikä mitään laakeriongelmia ole ollut. Kytkinremontti tehtiin 100 000 km;n kohdalla joka onkin pyöräni ainoa remontti!
        Joten, nimim."xs2jammu", ulina saattaa johtua renkaista!


      • tekniikoista
        olet... kirjoitti:

        boxerimieheksi osoitat jopa poikkeavaa älykkyyttä. Ei tullut mieleen mutta kun tarkemmin ajattelen asiaa, esittämäni ajatukset ovat todellakin omaa tuotantoani. Kiitos hyvästä huomiosta.

        Jos insinööri olisi suunnitellut bemarin, ne pytyt eivät harittaisi sojossa levällään. Sehän on piru jo vaarallinen. Sillä voi juuttua kahden männyn väliinkin. Saksalaisten jäykkäpolvimänttien kehitelmiä mokoma vispilä.

        "...Jos insinööri olisi suunnitellut bemarin, ne pytyt eivät harittaisi sojossa levällään"

        " Mikään ei ole niin fiksu kuin insinööri."

        " Kuka älypää onkin keksinyt istuttaa moisen härvelin moottoripyörään? "

        "Ei tullut mieleen mutta kun tarkemmin ajattelen asiaa, esittämäni ajatukset ovat todellakin omaa tuotantoani. Kiitos hyvästä huomiosta. "

        " Ei tullut mieleen mutta kun tarkemmin ajattelen asiaa, esittämäni ajatukset ovat todellakin omaa tuotantoani."

        "Sehän on piru jo vaarallinen. Sillä voi juuttua kahden männyn väliinkin."

        Eli kukahan sen on sitten suunnitellut? Joku kaltaisesi, ehkä?
        Sitäpaitsi; ainakin yhdessä asiassa ajatuksesi harittavat kuin boxserin pytyt; Ei r-sarjaa ole todellakaan suunniteltu metsäkäyttöön. Harvemmin olen Suomenkaan teillä tavannut niin taajassa puita, ettei boxserini olisi niiden välistä mahtunut.
        Lopuksi yksi ystävän neuno; kun boxseri on niin "saatanan ruma." -kuten kirjoiti niin älä ihmeessä osta sellaista. Kuitenkin se tuntuu sinua hemmetisi kiinnostavan kun jaksat näitä sivuja lukea ja asiasta kirjoitella.
        Jotenkin tunnut epänormaalilta...


      • hieman...
        tekniikoista kirjoitti:

        "...Jos insinööri olisi suunnitellut bemarin, ne pytyt eivät harittaisi sojossa levällään"

        " Mikään ei ole niin fiksu kuin insinööri."

        " Kuka älypää onkin keksinyt istuttaa moisen härvelin moottoripyörään? "

        "Ei tullut mieleen mutta kun tarkemmin ajattelen asiaa, esittämäni ajatukset ovat todellakin omaa tuotantoani. Kiitos hyvästä huomiosta. "

        " Ei tullut mieleen mutta kun tarkemmin ajattelen asiaa, esittämäni ajatukset ovat todellakin omaa tuotantoani."

        "Sehän on piru jo vaarallinen. Sillä voi juuttua kahden männyn väliinkin."

        Eli kukahan sen on sitten suunnitellut? Joku kaltaisesi, ehkä?
        Sitäpaitsi; ainakin yhdessä asiassa ajatuksesi harittavat kuin boxserin pytyt; Ei r-sarjaa ole todellakaan suunniteltu metsäkäyttöön. Harvemmin olen Suomenkaan teillä tavannut niin taajassa puita, ettei boxserini olisi niiden välistä mahtunut.
        Lopuksi yksi ystävän neuno; kun boxseri on niin "saatanan ruma." -kuten kirjoiti niin älä ihmeessä osta sellaista. Kuitenkin se tuntuu sinua hemmetisi kiinnostavan kun jaksat näitä sivuja lukea ja asiasta kirjoitella.
        Jotenkin tunnut epänormaalilta...

        epänormaali kun näillä sivuilla käyn mutta onneksi miulla on kaltaisiani. Kiitos sinun ja teidän.

        Onhan noita mettässä "mentäviä" bemuja joissa harittaa... ja jäähän niillä mäntyjen väliin. Et vain ole mennyt riittävän tiheässä pöheikössä... vielä.

        Siitä voit olla varma etten boxeria osta kun on hienoja ja toimiviakin vaihtoehtoja.


      • xs2jammu
        1100rt kirjoitti:

        Mun pyörässä oli sama vaiva; just 90km/t kohdalla kova ulina ja vonkuna joka väheni ja hävisi lähes kokonaan kovemmilla nopeuksilla. Kävin merkkikorjaamollakin vaivan kanssa. Eivät osanneet sanoa mitään varmaa. Vaiva jatkui kolmisen kesää kunnes vaihdoin rengasmerkkiä.
        Yllätys yllätys; kaikki ulina loppui siihen paikkaan! Eli ainakaan minun rt;ni ei sovi Michelinin renkaat - ajoin kahdet Michelinit joten kyse ei ollut yksistä renkaista!
        En tiedä onko kenelläkään muulla ollut vastaavia kokemuksia!
        Mun rt on mennyt n. 110 000km, suuri osa erittäin raskaalla kuormalla eikä mitään laakeriongelmia ole ollut. Kytkinremontti tehtiin 100 000 km;n kohdalla joka onkin pyöräni ainoa remontti!
        Joten, nimim."xs2jammu", ulina saattaa johtua renkaista!

        Kyllä se oli se melkein loppuun kulunut misukka joka sen äänen päästi. Nyt Metzelerin Z6 alla ja hiljaista on.


      • te.....
        xs2jammu kirjoitti:

        Kyllä se oli se melkein loppuun kulunut misukka joka sen äänen päästi. Nyt Metzelerin Z6 alla ja hiljaista on.

        pölvästit pysty erottamaan milloin ulisee voimansiirto ja milloin rengas? Vaikutatte päteviltä!!


      • 1100rt
        te..... kirjoitti:

        pölvästit pysty erottamaan milloin ulisee voimansiirto ja milloin rengas? Vaikutatte päteviltä!!

        Kyllä minä sitten olen pölvästi - samoin kuin ammattimiehet Suomen mp-korjaamoilla!
        Minähän kerroin käyneeni vaivan kanssa jopa merkkikorjaamolla eikä siellä ollut yhtään niin viisasta kuin sinä! Jokainen epäili äänen tulevan MELKO varmasti voimansiirrosta.
        Ostapa itselles mopo ja hanki kokemusta - päänsä aukominen ja toisten nimittely ei kuulu sivistykseen


      • rousto
        on todella kirjoitti:

        kestävä mutta saatanan ruma. Kuka älypää onkin keksinyt istuttaa moisen härvelin moottoripyörään? Ihan älyttömän näköinen ja levee kun pytyt sojottaa tanassa kummaltakin puolen pyörää... ööh...

        boxeri bmw on tehty ajamista varten. Erikseen on sitten koriste mp.t . Bmw on tosimiesten mp
        Mamarit ajellee koriste-esineillä!


      • tosi Elli
        rousto kirjoitti:

        boxeri bmw on tehty ajamista varten. Erikseen on sitten koriste mp.t . Bmw on tosimiesten mp
        Mamarit ajellee koriste-esineillä!

        Kyllä bokseri-Bemari tosi naisillekin sopii, itselläni on ollut vuodesta -86. Nykyään R100GS ja en vaihtais...


      • xs2jammu
        te..... kirjoitti:

        pölvästit pysty erottamaan milloin ulisee voimansiirto ja milloin rengas? Vaikutatte päteviltä!!

        Pelastit päiväni, kiitos sinulle suuri guru siitä.


      • hyvät
        xs2jammu kirjoitti:

        Pelastit päiväni, kiitos sinulle suuri guru siitä.

        vaan oi suuret mäntit. Ei siihen toki gurua tarvita toteamaan tuleeko ulina renkaasta vai voimansiirrosta. Vaatii vähän kokemusta ja tuntemusta vain. Niinh.. se toinenhan minulle jo kommentoi kuin ei minulla pyörää olisikaan. Hauska nähdä että teillä näkyy olevan jutuista päätellen jo toista kuukautta ensipyörä.

        Hyviä ulinoita teille untuvikot.


      • kieltämättä
        1100rt kirjoitti:

        Kyllä minä sitten olen pölvästi - samoin kuin ammattimiehet Suomen mp-korjaamoilla!
        Minähän kerroin käyneeni vaivan kanssa jopa merkkikorjaamolla eikä siellä ollut yhtään niin viisasta kuin sinä! Jokainen epäili äänen tulevan MELKO varmasti voimansiirrosta.
        Ostapa itselles mopo ja hanki kokemusta - päänsä aukominen ja toisten nimittely ei kuulu sivistykseen

        vähän pölvästiltä vaikutat. Ne ammattimiehet on toinen juttu. Niille se sallittakoon ovathan he amiskasvatteja eikä heidän työnkuvaansa kuulu ajella jokaisella mopolla kaikilla erirenkailla ja eri kuluneisuusasteilla kuuntelemassa ääniä joita kaikki uusiomotoristit tekniikkaa tuntematta kuuntelee ja ihmettelee ja kyselee.

        Toisekseen, ei ne kaiffarit muuten noilla merkkikorjaamoilla ole tosiaan sen kummempia kuin muutkaan ihmiset. Siitä nyt on faktaakin mutta tämä foorumi on sellainen vitsi että en täällä ala moista edes yrittää näytää toteen.

        Tosiaan, sitä olen ihmetellyt kyllä miten on mahdollista että merkkikorjaamossa ei huoltomies loppujen lopuksi tiedä esim. sitä miten ruisku toimii, ajoitukset, ohjaus yms. ja kuitenkin on korjaavinaan noita vehkeitä. Pistää hieman miettimään...


      • jiiaah
        Repi kirjoitti:

        Katsoppa peiliin niin näet kuka on helvetin ruma

        No enpä mäkään aluksi bokserista alukis niin ulkonäöllisesti pitänyt, mutta nyt en sitä kyllä
        vaihtias ja ulkonäöllisesti se on upea ja sitäpaitsi siinä ovat kierrokset paikallaan.


      • Kun BMW
        hieman... kirjoitti:

        epänormaali kun näillä sivuilla käyn mutta onneksi miulla on kaltaisiani. Kiitos sinun ja teidän.

        Onhan noita mettässä "mentäviä" bemuja joissa harittaa... ja jäähän niillä mäntyjen väliin. Et vain ole mennyt riittävän tiheässä pöheikössä... vielä.

        Siitä voit olla varma etten boxeria osta kun on hienoja ja toimiviakin vaihtoehtoja.

        Menee vaan, ketjuja rasvatessasi. Kyllä 100 hp vie pöpelikössäkin, pitää vaan olla MIES ajamassa.


      • Hä!
        pekkavee kirjoitti:

        Eli jos öljynkulutus on 0.5 litraa/10.000 km niin se tuntuu realistiselta ainakin mun kokemuksella.
        R1100GS, ajettu 78.000 km eikä öljyä kulu juuri ollenkaan öljynvaihtovälillä.

        Jotkut kyllä on valittaneet, että R pyörät kuluttaa öljyä. Se kai johtuu väärästä ( liian notkeasta, joku 5W-50 öljy ) öljystä tai sitten huonosta sisäänajosta ( liian löysää menoa, jolloin sylinterit ei kulu sileiksi )

        Pekka

        Jos viskositeetti 50 on liian notkeaa, niin pikeäkö meinasit laittaa?


      • 20W-50
        Hä! kirjoitti:

        Jos viskositeetti 50 on liian notkeaa, niin pikeäkö meinasit laittaa?

        Sitä hurahtaa käynnistettäessa lusikallinen mäntien ohi ja palaa savuna ilmaan. Katso vaan pakoputken päätä käynnistettäessä.

        Itse käytän 20W-50 öljyä, joka toimii erinomaisesti eikä kulu mihinkään


      • GS kurvailija
        pitää kirjoitti:

        välillä käydä vetämässä radalla niin että kipinät lentää... ei tosin jalkatapeista.

        Mulla on sylinterit sileänä nyt joka pinnalta.

        No tossa mun R1100GS:ssässä on vissiin vähän erilainen runko ja jousitus kuin jossain RT:ssä. Oikeesti ne jalkatapit ottaa ekana kiinni.


      • stormer5
        hieman... kirjoitti:

        epänormaali kun näillä sivuilla käyn mutta onneksi miulla on kaltaisiani. Kiitos sinun ja teidän.

        Onhan noita mettässä "mentäviä" bemuja joissa harittaa... ja jäähän niillä mäntyjen väliin. Et vain ole mennyt riittävän tiheässä pöheikössä... vielä.

        Siitä voit olla varma etten boxeria osta kun on hienoja ja toimiviakin vaihtoehtoja.

        Joo´`o. Kävin metsässä tänään ja siellä oli mäntyjen välissä useita bokseristeja bemuineen puiden välissä. Hämmentävä näky.
        Itellä r100r ja oon tosi tyytyväinen. Kenties joudun vielä itsekkin puunosalle enkä ymmärrä nousta pois.


      • 39 v pöristelyä bmw

        yli 500000 männät vaihdettu jakytkin no porattiin se 350 silloin ne männätkin meni vaihtoon r 75/5


      • rrrrrr1
        se ero.... kirjoitti:

        että sellainen kone jossa pytyt ovat niin että toinen sojottaa itään ja toinen länteen, näyttää suorastaan järjettömälle varsinkin moottoripyörään tällättynä.

        Mulla perskuta ne sojottaa toinen etelään ja toinen pohjoiseen, onkohan siinä jotain vikaa


      • 15+19=?
        tikotiko... kirjoitti:

        Mikään ei ole niin fiksu kuin insinööri.

        Kyllä moottoripyörässä kuuluu silti olla rivikirnu eikä mikään ihme himmeli missä pytyt sojottaa leveelleen kuin jokisen eväät. Tosi epäkäytännöllistä. Onneksi on valmistajia jotka osaavat tehdä oikeankin moottorin.

        Joo ja aloittivat Baierissa Boxerimoottorin tekemisen jo 100 vuotta sitten, Japanissa ei osattu vielä tehdä kopioitakaan mistään länsimaailman vekottimista!
        R1100RS vm.1996


      • Anonyymi
        olet... kirjoitti:

        boxerimieheksi osoitat jopa poikkeavaa älykkyyttä. Ei tullut mieleen mutta kun tarkemmin ajattelen asiaa, esittämäni ajatukset ovat todellakin omaa tuotantoani. Kiitos hyvästä huomiosta.

        Jos insinööri olisi suunnitellut bemarin, ne pytyt eivät harittaisi sojossa levällään. Sehän on piru jo vaarallinen. Sillä voi juuttua kahden männyn väliinkin. Saksalaisten jäykkäpolvimänttien kehitelmiä mokoma vispilä.

        Vaikka vanha kirjoitus ni mun on pakko ; miten se ohjaustanko leveämpänä kuin pytyt, ottaa niinkuin missä pyörässä vaan niihin mäntyihin kiinni??

        No boxer on just niin hassun näköinen että valitsin sen yhdeksi pyöräkseni.
        Noita rivikoneita nyt on tylsyyteen asti, mut boxerissa on aina jotain nostalgiaa.

        Nykyään niistä on tehty myös kivoja cafe racereita...


      • Anonyymi
        300 000 kirjoitti:

        Pilkkuvirhe - tosiaan! Ja olihan siinä väärin asetetut sanatkin. Tarkoitus oli sanoa, ettei pyörä kuluttanut EDES sitä käsikirjan mainitsemaa 0.5l/1000km jonka se käsikirjan mukaan MUISTAAKSENI saa hyväksyttävästi kuluttaa.
        Nykyisen pyöräni (R1100RS)käsikirjassa sallitaan 0.1L/100km
        Olen kanssanne täysin samaa mieltä, että käytännössä bokseri ei noin paljoa öljyä kuluta!
        Anteeksi huolimaton kirjoitukseni näiltä osin.
        Kuitenkin pääasia; bokseri kestää, oli - ja on - faktaa!
        Hienoja ajokelejä edelleen!

        Jokaiselle voi sattua pilkkuvirhe, mutta jos sen tulee tänne oikaisemaan ja pahoittelemaan sitä, niin kuinka tyhmä pitää olla, että vielä uudestaan kirjoittaa väärin ?! 0,1 litraa/100km muka käsikirjassa mainittu hyväksyttävä öljynkulutus,wtf?! Mimmoinenhan toope tuon vanhan kirjoituksen takaa mahtaa löytyä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiselle voi sattua pilkkuvirhe, mutta jos sen tulee tänne oikaisemaan ja pahoittelemaan sitä, niin kuinka tyhmä pitää olla, että vielä uudestaan kirjoittaa väärin ?! 0,1 litraa/100km muka käsikirjassa mainittu hyväksyttävä öljynkulutus,wtf?! Mimmoinenhan toope tuon vanhan kirjoituksen takaa mahtaa löytyä...

        On tää ihme touhua,kun joku asiallisesti alussa kyselee pyörästä,niin kumminkin se muuttuu toisten haukkumiseksi,eli pysytään asiassa.eli moottoripyörissä!


    • 1100RT

      Onks tää provo?
      Ensimmäinen 100 tuhatta ei varmaan vaadi yhtään mitään. Muuta kuin ajoa. Toisen aikana saataa jotain jo joutua vaihtamaan ja korjailemaan, mutta 300 tuhatta ajettuja boxereita löytyy varmasti!
      Miksi huollattaa? Tee itse. Säästät selvää rahaa ja huollot tulee kunnolla tehtyä. R-Bemarihan on kuin tehty itsehuollettavaksi!

    • tosi Elli

      Miehelläni oli R60 vm-78 ja sillä oli ajettu yli 350t km ennen ensimmäistä koneremppaa. Sillonkin se oli vasta hieman väljä.

      • r 75 7

        Voipi olla mahdollista. Nämä pienemmät boxerit on kestävämpiä kuin isommat. Johtuu varmaan siitä , että massavoimat on pienemmät. Kevyemmät männät jolloin rasitukset on pienemmät. Näin olen ainakin itse tuumaillut asiaa.


      • mlg
        r 75 7 kirjoitti:

        Voipi olla mahdollista. Nämä pienemmät boxerit on kestävämpiä kuin isommat. Johtuu varmaan siitä , että massavoimat on pienemmät. Kevyemmät männät jolloin rasitukset on pienemmät. Näin olen ainakin itse tuumaillut asiaa.

        220th ajettu bemu pohjois tuusulassa. yhtenä kesänä 50th?? lähetäänkö ens kesänä ajeleen??


      • olm
        mlg kirjoitti:

        220th ajettu bemu pohjois tuusulassa. yhtenä kesänä 50th?? lähetäänkö ens kesänä ajeleen??

        lähetään vaan


    • olm

      on vm.2000rt1100.ajettu 223000km ei ongelmia

    • tappilaa

      R 100 GS Paris-Dakar vm 90 ,neljättä kertaa menee mittari ympäri ,aika pienillä remonteilla ,en vielä vaihda edes Hondaan

    • pekkavee
    • fdhfdhgewg

      Sweet! I've just received my free minecraft giftcode!

      >> Minecraftcodes.info

    • Ainahan BMW-bokserit ovat kuluttaneet jonkinverran öljyä, se on ominaisuus, ja vaihtuu automaattisesti öljy kerran huoltojen välillä;-)
      Minulla oli 2002 vm Triumph Legend 900, siihen ei vielä 70000km ajettuna tarvinnut lisätä öljyä huoltovälillä (10000km)
      Eli jos öljynkulutus on kriteeri niin merkin vaihtoa suosittelen.
      Muuten voi jatkaa BMW:llä joka sekin on loistopyörä
      Hyvää Joulua!

    • BMW HESE

      Ostin just R1100R -99. Olen ajanut -98 mallilla, joka aiheutti sen, että oli pakko hankkia samanlainen, mutta ainut mikä pyörässä pikkusen häiritsi oli vakio pakarilla sen ääni. Katsoin youtubesta R1100R leo vince evo2 putkella varustetun puörän ajon, ainakin siinä ääni oli miellyttävä, eikä liian terävä. Miten mahtaa olla oikeasti? Kerrotko omista vaihtoputki kokemuksistasi.

    • mummu2

      Kyllähän moottoripyörässä kuuluu olla 1 kpl sylinteriä. mutta pokserilla ollaan menty, kannet ensin perää ( ventiiliremontti )noin 20000 km koneremontti 400000 km . näillä ollaan menty vuodesta 73 nyt ikää 57 vuotta mulla ei mopolla

      • noin se menee

        eipä oo mummu paljoja pyöräänsä huollatellu. Hangessa taitaa mopo talvensa viettää ja kevväällä otetaan käyttöön jos käyntiin lähtee. öljyjä ei ole edes tarkistettu vaihdoista puhumattakaan.
        Itselläni on kaksi bokseria, toisella olen ajanut 147 000km, toisella 55 000km.
        kumpaankaan ei ole tehty MITÄÄN varsinaista remonttia, ei venttiili, -kansi tai peräremontteja.
        Samaan kerhoon kuuluu bokserin omistaja joka on ajanut todistettavasti omallaan 380 000km.
        Bokseri on vähähuoltoinen ja erittäin luotettava moottori - sanoo mummo tai muut tyhjäntoimittajat mitä haluavat.
        PArhaita asianruntijoita tuntuu edelleen olevan ne jotka asiasta vähiten kokemusta omaavat.
        Noin se menee!


    • sierramies2

      Bmw, sama ku ei ois autoo ollenkaa. Itelläni on 5 litrane Turbo sierra, ni jättää noi teiä munanwenyttimet tulemaa iha millo vaa.

    • R 100 R

      Meneppäs sierramies ihan omille teiniosastoille kertoilemaan juttujas siellä ne saattaa vaikka joitain kiinnostaa

    • Savon motoristiukko

      joo,kova kone bokseri r 1150 rt .Perän laakerit meni usiksi 56000 ka vaikka enimmäkseen yksin ajoa.Abs alkoi temppuilla 82000 kmämmän paikkeilla.Kytkimen työsylinteri luli vinaaliin 92000 km.Syttyjohtojen päällystevauriot aiheuttivat syttyjen sekasotkunsamoissa km lukemissa.PyhäjärvenvJTM motors hoiti häiriöt kuntoon asiantuntemuksella.Ei tarvinnut pokkuroida kypärä kädessä "koskahan saisin bemarini huoltoon"Suosittelen em. huoltoa!!

      • Lapin motoristiukko

        Savon motoristiukolle - ja muutamile muillekin:
        Arvaas tuntuuko uskottavalta lueskella nöita sinun kertomisiasi kun itsellä oli 380 000km ajettu boxseri ja tällä hetkellä ajossa on kaksi boxseri, toinen on mennyt 22 000km ja toinen 135 000km.
        Toiseen on vaihdettu kytkin 120 000 km kohdalla - siinä onkin KAIKKI korjaukset joita borxereille on tehty. Plus asiaankuuvat huollot tietysti.
        Huonoa, erittäin huonoa tuuria sinulla "Savon motoristiukko"!
        Otan osaa....


    • asko48

      Löysinpä tälläisen ketjun. Itselläni on 302tkm (!) ajettu GS, suuremmat remontit ovat tähän mennessä pari kertaa laitettu kytkin ja perän laakerit. Konetta ei ole vielä avattu kertaakaan. Olen samalla pyörällä ajanut vuodesta 1998. Että kyllä nämä kestävät, ainakin jotkut yksilöt.



      t.Asko

    • humppila

      miten lie 2015 mallin 1200r gs.ssän.

    • Mootoripyörä

      Tarkoitus ostaa BMW 1100RT v2000 ajettu 135th/km.Remontteja ei ole tehty ,huollot vain ajallaan.Mitä olette mieltä .Pyörässä ei pitäisi olla mitään vikaa.Nyt kuitenkin on talvi eikä pääse koe ajaan joten mihin pitäisi erityisesti kiinnittää huomiota.
      Pyörä on halpa mielestäni pyynti vain 3200€ ..Pyörässä bemarin laukut ja taka boksi.Takarenkaan vaihto ainoastaan edessä noin 5000km tienoilla,ei naarmuja eikä kaaduttu.Mitäs olette mieltä olisiko kaupan aineksia!

      • PekkaTKontulasta

        Tuossa on piiiitkän ajon aineksia. Kilometrin eivät kaada tuota pataa. Minulla on vuosia seissyt R1100R, joka on135t ajettu, koska on ollut pari BMW:tä sen jälkeen. Panen vanhan kultani joskus vielä tulille jos saan aikaiseksi ennen hautaa.
        Onko ostattelemassasi peräöljyn vaihtoa varten proppu? Joskus, taisi olla kun 1150 moottori tuli, kehuivat perän öjyä ikuiseksi kuten silloin autoissa eli ei vaihtoa. Kertoivat tehtävän isoimman huollon yhteydessä jotain kardaanin irrotusta, ja siinä yhteydessä öljynvaihtoa tai jotain sellaista puhetta silloin oli. Höpöhöpö-juttuja, kun tarkoitus on ajaa satoja tuhansia samalla perällä. Myöhemmin huollon pojat noihin porasivat vaihtoreiän. R1100R perän öjynvaihto on helppo homma. Magneettiproppu on paras.


    • Captivated

      Itsellä n. 75tkm ajettu R1100s. Ostin 8 v sitten 12tkm ajettuna. Pyörä alunperin Saksassa rekisteröity. Öljyä kuluttanut aina n. 3dl / 1000km. Viimekesänä meni takapyörän
      (perän) laakeri. Kaasuläpän akseli on väljä, pitää naputusta ja menee vaihtoon.
      Muuta ei ole korjattu.
      Kestävyydestä en tiedä, mutta aika hyvä luotto on minulla tähän pyörään aina ollut. Huollotkin voi tehdä itse, joten aika edullista menoa on ollut.
      Ikä alkaa kylläkin jo vaivata ( molempia) ja 15v vanhaan pyörään voi tulla sen myötä jo ylimääräistä rassailua. Taidankin vaihtaa ainakin bensaletkut ja sytytysjohdot varoiksi.

      • Anonyymi

        Moottori joka vie öljyä 3dl/1000km ei ole kunnossa oleva moottori ! Tuohan tarkoittaa, että perus 10tkm kaudessa ajavalla se syö öljyä 3 litraa ! Eli öljyt vaihtuu moottorissa kauden aikana täysin ilman öljynvaihtojakin !


    • Kusinko_omiin_muroihin

      Mitenkäs tuo kytkimen ja vaihteiston input-akselin välinen ura-akseliliitos? Eikös kellään oo ollut haasteita niiden kaa? Miten on korjattu ja paljonkos pitää budjetoida moiseen korjaukseen, jos nuo akselinkin spoorit menevät pilalle?

      Tuolla Jenkkilässä joku yksityinen BMW- remonttimies on kohdannut useita vaurioita näissä öljyjäähdytteisissä.

      https://www.youtube.com/watch?v=Jx3e0gqzylY

      Tämä herra on myös ymmärtääkseni väittänyt, että nuo spoorit (splines ameriikan murteella) olisi syytä voidella 40 000 mailin välein.

      Sehän vaatii melkein koko mopon laittamisen keskeltä poikki! Ja lisäksi kuivan kytkimen navan ylenpalttisella rasvaamisella saadaan hyvin luistava kytkin.

      Eipä kukaan voi tietää, moniko yksilö on kärsinyt tästä kulumisongelmasta. Vaikuttaa valmistusepätarkuudesta johtuvalta. Tai jopa suunnitteluvirheeltä.

      Jos noita juttuja ottaa huomioon, niin on varsin jännittävää, että sattuuko omalle kohdalle sellainen kone, jossa spooriliitoksessa on jotain vikaa.

      Siis mukavaa ajokesää kaikille!

    • Tuplaurpo

      Varmaa tietoa Hämeenlinnasta valtuutetulta BMW korjaamolta. Vuosimallista en tiedä, mutta Gs:llä 400 000km pelkät huollot tekemällä.

    • Mootoripyörä

      Tietääkö kukaan mistä sais BMW 1100 RT 2000v mallin käytettyjä osia.Ruisku rungot perät jne..Ei viitsis 3000€ pyörään ostaa 3000€ osia..Kiitos vinkistä etukäteen.

      • Jutustelija1

        Niin no, oletko Saksasta koittanut?


      • Jutustelija1Vermeitä

      • Anonyymi
        Jutustelija1Vermeitä kirjoitti:

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.com/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

        Täälläkin se `the most annoying` Jutustelija1 spämmää vanhoja vehkeitään ! Mikä ihme noissa sun kahdessa vanhassa rouskussa on, että niitä pitää joka paikkaan työntää ? Mikä pointti siinä on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälläkin se `the most annoying` Jutustelija1 spämmää vanhoja vehkeitään ! Mikä ihme noissa sun kahdessa vanhassa rouskussa on, että niitä pitää joka paikkaan työntää ? Mikä pointti siinä on ?

        No jos katsoo noita Herra Viikatteen kuvia, Yksi kuva ok, sitten on kuvattu vähän jarrulevyä ja paskaista vannetta ja vielä pakoputki, niin ymmärtää ehkä vähän miestä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jos katsoo noita Herra Viikatteen kuvia, Yksi kuva ok, sitten on kuvattu vähän jarrulevyä ja paskaista vannetta ja vielä pakoputki, niin ymmärtää ehkä vähän miestä...

        Kunnon naurut :D


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Kunnon naurut :D

        Vai että naurattaa. Veikkaanpa, että todellisuudessa tuollaista lowlifespämmeriä enemmänkin itkettää yksin kotona.


    • Näpistelijä25

      Pokseri on ihan paska. Jos männät lyö samaan aikaan toisiinsa päin, ni remontin paikka on. Varma tieto Terskankulmalta.

      • Anonyymi

        Näin käy aina joskus kun 2 boxer kuljettajaa ajaa rinnakkain


    • Anonyymi

      Tunnen tyypin joka ajeli vuosikymmeniä samalla -74 R600 bokserillaan. Viidensadan tuhannen jälkeen hommasi uudemman.

    • Anonyymi

      Maaseudulta yksi isäntä sanoi, et hänellä olisi R80/7 -87 jouten, joutaisi myydä, kiinnostaisiko? Tuumasin, ettei ehdi koeajamaan, nin seuraavalla viikolla pyörä oli tupsahtanut pihamaalle. Laitto viestiä, et ajele ja kerro miltä tuntuu persiin alla. Eihän tuo pöllömpi mopo ole vaikka mittarissa 105 tkm. Ajattelin poistella takahäkin ja tehdä muokkauksia siten, että saa tarvittaessa vaikka museorekisteriin heittämällä vakio-osat paikalleen. Saksalaista insinööri työtä, joten käy ja kukkuu, vaikkei ole nykyisten BMW pyörien hienouksia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe