Hygienia?

Lähdössä.....

Lähinnä kiinnostaa tuo käsien pesu,mitenkä olette/kannattaa pitää puhtaana?Voiko pestä kraana vedellä saippuan kera vai kannattaako käyttää sitä käsien desifiointi ainetta?Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.Saa toki laittaa muutakin tietoa jos haluaa.Olemme siis menossa syyskuussa SB:lle.muita menijöitä ja kokemuksia?

35

2853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan

kraana vedellä hotellilla mutta eihän se haittaa jos sitä käsi desiä on mukana.Varsinkin jos käyttää yleisiä vessoja niin hyvä sen jälkeeen putsata kädet kunnolla.Meillä ei ollut käsidesiä mukana itsellä mutta tuttavaperheellä oli.

• Corydalis

Hei!

Jos vain on hana ja saippua lähellä (esim.hotellihuoneessa) niin ehdottomasti käytätte niitä ensin. Niissä on riittävä puhtaussuoja vähäksi aikaa.

Mutta jos menette ensin vaikka kauppoihin liikuskelemaan ja käsittelemään rahaa,ym,hypistelette vaatteita,ym ja sen jälkeen menette suoraan vaikka syömään,niin siinä tilanteessa suosittelen kyllä käsidesin käyttöä.

Käsidesi (meilläki oli tietty mukana) on kyllä tosi hyvä juttu!! Tietty,jos sitä käyttäis aina,vaikka jokapäivä elämässä,se ei kai enää olis niin hyvä juttu??

Hyvää matkaa ja lämpöä ainakin riittää!

• aina

käsidesi ehdottomasti mukaan. käsidesiä ei koskaan käytä liikaa, nykyään ohje on sairaaloissakin, että kädet pestään vain jos ne on selvästi likaiset, muutoin käytetään käsidesiä.

• -miäs-
        aina kirjoitti:

käsidesi ehdottomasti mukaan. käsidesiä ei koskaan käytä liikaa, nykyään ohje on sairaaloissakin, että kädet pestään vain jos ne on selvästi likaiset, muutoin käytetään käsidesiä.

En kai mää ny mittään käsidesiä illal kapakois raahaa.

• mennä !
        -miäs- kirjoitti:

En kai mää ny mittään käsidesiä illal kapakois raahaa.

Vesi on Bulgariassa yhtä käyttökelpoista kuin Suomessa,
        siitä EI tule
        -vihreitä näppylöitä
        -HIViä
        -spitaalia
        eikä muutakaan.
        Saippua ja vesi toimii niin siellä kuin täällä.
        Jos vain järki toimii...

• vatsataudin haluat
        mennä ! kirjoitti:

siitä EI tule
        -vihreitä näppylöitä
        -HIViä
        -spitaalia
        eikä muutakaan.
        Jos vain järki toimii...

käsidesiä myydään erittäin pienissä pulloissa, joka mahtuu hyvin taskuun tai laukkuun. Kyse ei ole siitä, etteikö puhdasta vettä olisi, vaan kuinka pyyhkii kätensä pesun jälkeen. mikäli sulkee hanan puhtaalla kädellä, pöpöset tulevat jälleen käsiin...
        käsidesi ei ole neuroottisten puuhaa, vaan mm.bulgariassa on huonot käsienpesumahdollisuudet hyvin monissa paikoissa, vatsataudin voi hyvin välttää hyvällä käsihygienilla.

• kolme kertaa
        vatsataudin haluat kirjoitti:

käsidesiä myydään erittäin pienissä pulloissa, joka mahtuu hyvin taskuun tai laukkuun. Kyse ei ole siitä, etteikö puhdasta vettä olisi, vaan kuinka pyyhkii kätensä pesun jälkeen. mikäli sulkee hanan puhtaalla kädellä, pöpöset tulevat jälleen käsiin...
        käsidesi ei ole neuroottisten puuhaa, vaan mm.bulgariassa on huonot käsienpesumahdollisuudet hyvin monissa paikoissa, vatsataudin voi hyvin välttää hyvällä käsihygienilla.

Bulgarianlomalla, ilman hysteriaa, desejä ja maitohappobakteereja.

Olenkohan ihan normaali, kun en ole koskaan sairastunut ?

• Pattiin..
        vatsataudin haluat kirjoitti:

Mua ihan tosissaan ärsyttää nämä terveydenhoito tädit,jotka tulevat tänne antamaan neuvojaan, Eikö riitä että töissä opastatte ihmisiä, vai jääkö vähän levy päälle?

Ja jumalauta voit työntää ne käsidesipullosi...

• lisäksi
        Pattiin.. kirjoitti:

Mua ihan tosissaan ärsyttää nämä terveydenhoito tädit,jotka tulevat tänne antamaan neuvojaan, Eikö riitä että töissä opastatte ihmisiä, vai jääkö vähän levy päälle?

Ja jumalauta voit työntää ne käsidesipullosi...

vatsataudin saaminen riippuu paljon paljon enemmän siitä onko kokki/keittiöhenkilökunta pessyt kätensä.
        Vai syökö suomalaiset sormin siellä ?

• Corydalis
        mennä ! kirjoitti:

siitä EI tule
        -vihreitä näppylöitä
        -HIViä
        -spitaalia
        eikä muutakaan.
        Jos vain järki toimii...

ja olen sitä mieltä että liiallinen käsidesin käyttö ei enää ole suositeltavaa.
        Vesi ja saippua ensi kädessä!

Sairaalat ovat eri asia (edelliselle kirjoittajalle) koska siellä on normaalia enemmän erilaisia bakteereja sekä myöskin heikon immuniteetin omaavia potilaita,jotenka ei ole hyvä myöskään viedä sisään sairaalaan lisää pöpöjä. Silloin on hyvä käyttää käsidesiä,sitäpaitsi,mitä siitä tulisi jos kaikki menisivät aina vessan kautta pesemässä käsiään kun sairaalassa visiteeraavat? Ihmiset eivät edes muistaisi. Käsidesin voi hoitaa missä vaan,siksi se on helppoa.
        Toisekseen,aina on sanottu että liiallinen desinfiointi on erittäin huono. Vastustuskyky heikkenee ja allergiat lisääntyvät.

JEP, järjellä tässäkin tosiaan pärjää ;)...

• sinyah..

ihan kraanavedellä ja saippualla pesin. Ruokailua ennen saatoin pyyhkäistä käsidesiä, sillä ravintoloissa ei välttämättä ole sitä saippuaa.. tosin en sitä ruokaakaan sormin syönyt mutta ei vara venettä kaada :)

• mitä murmeleita

Minä en käyttänyt käsidesiä ja kuolin.

• palsta.
        mitä murmeleita kirjoitti:

Minä en käyttänyt käsidesiä ja kuolin.

Jos SINÄ JA sinunkaltaisia ei vierailisi täällä!

• -miäs-
        palsta. kirjoitti:

Jos SINÄ JA sinunkaltaisia ei vierailisi täällä!

Eiköhän nämä käsidesi jutut ole vähän liioittelua..

• kaikessa
        -miäs- kirjoitti:

Eiköhän nämä käsidesi jutut ole vähän liioittelua..

Normaali käsienpesu riittää.
        Seuratkaapa menijät onko saksalaisilla,hollantilaisilla,ruotsalaisilla jne.mukana pikkuinen pullo,josta ruutataan käsiin ainetta.Ei taida näkyä.
        Mahatauti,jos on tullakseen....keittiöstä kiinni.
        Eli järki käteen ja hyvää matkaa!
        ps.Seitsemän matkaa tähänkin maahan tehnyt.

• menee vähän överiksi
        kaikessa kirjoitti:

Normaali käsienpesu riittää.
        Seuratkaapa menijät onko saksalaisilla,hollantilaisilla,ruotsalaisilla jne.mukana pikkuinen pullo,josta ruutataan käsiin ainetta.Ei taida näkyä.
        Mahatauti,jos on tullakseen....keittiöstä kiinni.
        Eli järki käteen ja hyvää matkaa!
        ps.Seitsemän matkaa tähänkin maahan tehnyt.

Nämä terveydenhoitotädit on täällä oikein vauhdissa, mikseivät matkusta Kreikkaan jos pelkäävät mahatautia.

• suomalainen

Vesi ja saippua ok, mutta koska vessat saattaa olla mitä on niin paketti savettia laukun pohjalle, reppuun, taskuun jne. Ja kun vessassa käyt niin näppärä kosteuspyyhe vesipesun päälle. Samoin ennen kuin alat syömään. Tämä siksi jos olet käsitellyt rahaa, ottanut kaiteesta tai ovenkahvasta kiinni, varsinkin jos olet ottanut wc:n ovenkahvasta kiinni.

• hyvä neuvo...

Laittakaa kertakäyttö kumihanskat käteen, kun otatte wc:n ovenkahvasta kiinni...

• hui

Kyllä mie taian ens kerralla ku lähen tavaratalloon täällä Suomessa,ottaa koko arsenaalin mukkaan.
      Linja-autosta poistuessa desiä ,liukuportaitten jäläkeen kosteuspyyhettä,oven aukasun jäläkeen käyn pesasemassa...Taitaa aineet loppuu,ennenku pääsen kahville.
      Siellä ulukomailla ei ollu ees ommaa saippuaa mukana.Terveenä oon aina pois päässy.
      Että silleen.

• H26

itse ostin apteekista pienen pullollisen sitä käsihuuhdetta mitä sairaaloissakin käytetään desifioimiseen... Maksoi n.3€ ja on riittävää... Kannattaa vaikka ensin pestä kädet normaalisti ja sen jälkeen pyöräyttää kädet huuhteella vielä, jos tuntuu ettei niitä tarpeeksi "pöpöttömiksi" saanut... Pieni hinta mielenrauhan saavuttamiseksi ja kätevä kuljettaa esim. laukussa tai taskussa...

• Hyvä että löysit

No hyvää käsienpesumatkaa sitten vaan.

• keksintö
        Hyvä että löysit kirjoitti:

No hyvää käsienpesumatkaa sitten vaan.

tuo käsidesi,kannatan.tehkää kuten tykkäätte..jokasen oma asia.

• Puhuit asiaa..
        keksintö kirjoitti:

tuo käsidesi,kannatan.tehkää kuten tykkäätte..jokasen oma asia.

Tulihan se sieltä,kun vähän potkii...

• ja kyllä
        Puhuit asiaa.. kirjoitti:

Tulihan se sieltä,kun vähän potkii...

Nimenomaan, se on ihan jokaisen oma asia.

• toki
        ja kyllä kirjoitti:

Nimenomaan, se on ihan jokaisen oma asia.

tottakai joakinen tekee niinkuin lystää, mutta neuvojahan täältä nimenomaan kysytään! paljon bulgariassa käyneenä ja siellä asuneena suosittelen käsidesiä, se ei ole liioittelua koska esim. juuri vessat aika törkyisiä paikkoja ja käsidesi aika vaivaton juttu hoitaa hygienia. samoin lentokenttien vessat usein järkyissä kunnoissa.

• ole siisti maa..
        toki kirjoitti:

tottakai joakinen tekee niinkuin lystää, mutta neuvojahan täältä nimenomaan kysytään! paljon bulgariassa käyneenä ja siellä asuneena suosittelen käsidesiä, se ei ole liioittelua koska esim. juuri vessat aika törkyisiä paikkoja ja käsidesi aika vaivaton juttu hoitaa hygienia. samoin lentokenttien vessat usein järkyissä kunnoissa.

Euroopan lentokentät ovat yleensä siistejä, samoin vessat muissa maissa, paitsi Bulgariassa, Romaniassa, Albaniassa, Kroatiassa sekä Serbia-Montenegrossa.

• vuodesta -85 alkaen
        ole siisti maa.. kirjoitti:

Euroopan lentokentät ovat yleensä siistejä, samoin vessat muissa maissa, paitsi Bulgariassa, Romaniassa, Albaniassa, Kroatiassa sekä Serbia-Montenegrossa.

eikä ainuttakaan salmonella tartuntaa tai vatsatautia ole ollut.
        Ainoastaan surettaa siivoja ressukoiden kohtalo,koska he joutuvat sikailijaturistien jälkiä
        puhdistamaan.
        Kaikenlaista on nähty ohikulkiessa, ovien ollessa auki käytävään siivouksen aikana.
        Kukahan ne lentokentän WC:tkin sotkee?

• ja paska lentää
        vuodesta -85 alkaen kirjoitti:

eikä ainuttakaan salmonella tartuntaa tai vatsatautia ole ollut.
        Ainoastaan surettaa siivoja ressukoiden kohtalo,koska he joutuvat sikailijaturistien jälkiä
        puhdistamaan.
        Kaikenlaista on nähty ohikulkiessa, ovien ollessa auki käytävään siivouksen aikana.
        Kukahan ne lentokentän WC:tkin sotkee?

Kyllä ne köyhät turistit ne sotkee.

• mä vaan
        ja paska lentää kirjoitti:

Se sitten on siisti!

PS, en tiedä maailmalla totuutta tässä asiassa, mutta Suomessa tätini ollessa kerrossiivoojana hienossa hotellissa, kertoi, että mitä isompi nilkki, sen paskasempi oli kämppä!
        Rikas luulee olevansa kaiken yläpuolella.

• 5x ollut
        toki kirjoitti:

Hotellit missä mä olen asunut, niin vessat olleet tosi siistejä, siellä asioidessani olen käyttänyt samaa käsihygieniaa kuin kotonakin eli pesyt kädet.
        Se eri asia, jos uteliaisuutta käy nuohuamassa kaikki yleiset WC:t!
        Kyllä mä olen huolellinen Suomessakin, jos joudun käymään yleisissä paikoissa. Ei sitä tartte istua pytylle, ei hiplata joka paskakohtaa.

• nähnyt
        ja paska lentää kirjoitti:

Vessakulttuurista yhtikäsmitään!
        Jos olisit käynyt seikytluvulla siperiassa neuvostokultuurisissa paskaloissa, niin et puhuit negatiiviseen sävyyn Bulgarialaisista mukavuuslaitoksista.

• mikään uskon asia..
        5x ollut kirjoitti:

Hotellit missä mä olen asunut, niin vessat olleet tosi siistejä, siellä asioidessani olen käyttänyt samaa käsihygieniaa kuin kotonakin eli pesyt kädet.
        Kyllä mä olen huolellinen Suomessakin, jos joudun käymään yleisissä paikoissa. Ei sitä tartte istua pytylle, ei hiplata joka paskakohtaa.

Oksenna, paskanna ja kärsi vatsataudista.

• jäämistöjä
        nähnyt kirjoitti:

Vessakulttuurista yhtikäsmitään!
        Jos olisit käynyt seikytluvulla siperiassa neuvostokultuurisissa paskaloissa, niin et puhuit negatiiviseen sävyyn Bulgarialaisista mukavuuslaitoksista.

En ole koskaan käynyt neuvostoliitossa, enkä venäjällä. Enkä muuten menekään, samoin on viro boikotissa. Bulgariaan voi mennä juuri ja juuri. On hivenen kehittyneempää, ei paljon.

• musta kuule
        jäämistöjä kirjoitti:

En ole koskaan käynyt neuvostoliitossa, enkä venäjällä. Enkä muuten menekään, samoin on viro boikotissa. Bulgariaan voi mennä juuri ja juuri. On hivenen kehittyneempää, ei paljon.

Bulkit eestimaasta jäjessä!

• vessoja
        5x ollut kirjoitti:

toki hotellin vessat voi olla puhtaita, mutta mikäli liikkuu hotellin ulkopuolella, voi pisu tai kakkihätä tulla ja on turvauduttava esim.ravintoloiden vessoihin. vaikka olisi tasokkaan näköinen rafla, voi huussi olla järkyttävässä kunnossa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2892
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2742
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2342
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1668
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      240
      1568
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1495
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1256
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe