Moikka höpsöt

-neitokakaduhullu-

Ihan perusjutskuja kyselisin.:)
Itselläni 2 neitokakadua joista toinen 17 vuotta ollut mulla:)Kumpikaan ei ole kesy koska sillon oli vielä vaikeeta ees suomesta saada lintua:D

Elikkäs miten kauan lintunne on elänyt?
Minkälaisia ongelmia ikä on tuonut tullessaan?:)
Vanhemmalla linnullani on nokka alkanut kasvamaan väärin ja sitä pitää leikellä kerran kuukaudessa että pystyy syömään:)Muuten tyytyväinen vanha papparainen:D

Kovin ovat neitokakaduni nirsoja syömään oikeastaan muuta kuin undulaatin siemenseosta...
Ja juu salaatti on lempparia kanssa,ja sipsit(joita kyllä annan todella harvoin) mutta siihen se sitten jääkin.

Millä ihmeen ilveellä saisin ne syömään terveellisemmin?

Ja kuinka voisin olla hyvä äippä jatkossakin vanhentuville mussukoilleni?:)

13

699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisit

      Sulla ei ole tarvis täältä kysellä neuvoja neitojen hoitoon. Osaat näköjään hoitaa niitä tarpeeksi hyvin.

    • ceylan250

      Sinä et tarvitse neuvoja neitojen suhteen, hyvin olet mussukat hoitanut.
      Tämä viestini on asian vierestä, mutta samasta lajista on kysymys!
      Minulla on yksi neitsikkauros. Ostin sen eläinkaupasta ja valintaperusteeni oli se, että juuri tämä poika oli lajitovereiden kiusaama eli lintujen arvojärjestyksessä alimmalla tasolla.
      Tällä siivekkäällä ystävälläni on nokan liikakasvua ja tuskin koskaan saan sitä kesyyntymään koska joudun ottamaan sen kiinni kerran kuukaudessa nokan lyhentämistä varten.
      Kovin hiljainenkin on, liekö vielä sopeutumisaikaa viettää ja istuu häkissä vaikka ovet ovat auki ja saisi lennellä mielin määrin.
      Toiveikkaana odotan iloisia siiveniskuja.

      Eläinkaupassa eivät osanneet sanoa lintuni tarkkaa ikää, mutu tuntumalla arvioivat sen vuoden ikäiseksi.
      Parakiittiseosta syö, mutta kurkku ei kelpaa eikä myöskään salaatti. Hirssipötkö on herkkua, mutta annas olla kun laitan herkkutikun häkkiin, niin jo tulee poikaan liikettä:)

      Toivottavasti minä onnistun neitsikkani kanssa yhtä hyvin kuin sinä ja saan sen elämään yhtä kauan! Hyvää loppukesää sinulle ja siivekkäille ystävillesi!

      • aloittaja

        Ihanaa kun vastasitte:DItse ostin myös eläinkaupasta 17v sitten:)Eikä ole kesy.Silloin oli vielä kyse sellaisesta tapauksesta että tämä mussukkani oli palautettu kauppaan koska ei kesyyntynyt..Nooh, helpoimmin ne käsin ruokitut kesyyntyvät:)ja tuskin niitä eläinkaupoissa on.

        Multa kysyttiin että haluanko ottaa tämän "hylätyn" vai odottaa omaani vielä 2kk.En pystynyt enää odottamaan, lapsi kun olin silloin ja niinpä minulla on edelleen sihisevä kullannuppu:DSellanen se on ja sellaisena saa ollakin.:)

        Hassu juttu toi nokan kasvu?Mä kun luulin että se liittyis jotenki vanhuuteen mutta ei ilmeisesti.Mä olen nyt muutaman vuoden leikellyt tän nokkaa ja hyvin se on siihen sopeutunut.Aluksi oli toki järkyttynyt operaatiosta ja siitä että minä kävin käsiksi, mutta parempi näin kun kuljettaa ja antaa vieraan ihmisen (eläinlääkäri) leikata.On se matkustus jo yksinään niin kova rasite:)

        Mua ei oo enää vuosiin haitannut ettei mun mussu kesyynny:)Alussa se oli toki lapselle ihmetys mutta kyllä sen yli pääsee:DOn näissä tyypeissä kuitenki niin paljon muutakin kuin se kesyyntyminen;)
        Parempihan yksinäisen linnun ois kesyttää sosiaalisia kun ovat.
        Mulla oli tää 17v ekat 4v isseksee ja sitten päätin ostaa kamun:)Ei se taival helposti lähteny käyntiin poikia kun ovat:)Onneksi kuitenkin tänä päivänä synkkaa.
        Tämä uusi tulokas olisi ollut kesyyntyvää sorttia, mutta olen tietoisesti ollut kesyttämättä koska halusin ostaa kaverin linnulleni en itselleni...kuulostaa ehkä oudolta mutta näin se vaan menee:D

        Mielenkiinnosta kyselisin että kuinka käytännössä leikkaat nokan?
        Ja kuinka kauan tämä siivekäs ystävä on sulla ollu?
        Syökö kädestä tai meneekö totaalisesti sekaisin kun laitat käden häkkiin?
        Jos sinulla on 1 lintu se kaipaa paljon huomiota:DTykkäävät kovasti kun niille höpöttelee rauhallisella äänellä tai vaikkapa laulaa lurauttaa:D

        Olisi kivaa kuulla lisää juttuja joten kirjotelkaahan jatkossakin:D


      • ceylan250
        aloittaja kirjoitti:

        Ihanaa kun vastasitte:DItse ostin myös eläinkaupasta 17v sitten:)Eikä ole kesy.Silloin oli vielä kyse sellaisesta tapauksesta että tämä mussukkani oli palautettu kauppaan koska ei kesyyntynyt..Nooh, helpoimmin ne käsin ruokitut kesyyntyvät:)ja tuskin niitä eläinkaupoissa on.

        Multa kysyttiin että haluanko ottaa tämän "hylätyn" vai odottaa omaani vielä 2kk.En pystynyt enää odottamaan, lapsi kun olin silloin ja niinpä minulla on edelleen sihisevä kullannuppu:DSellanen se on ja sellaisena saa ollakin.:)

        Hassu juttu toi nokan kasvu?Mä kun luulin että se liittyis jotenki vanhuuteen mutta ei ilmeisesti.Mä olen nyt muutaman vuoden leikellyt tän nokkaa ja hyvin se on siihen sopeutunut.Aluksi oli toki järkyttynyt operaatiosta ja siitä että minä kävin käsiksi, mutta parempi näin kun kuljettaa ja antaa vieraan ihmisen (eläinlääkäri) leikata.On se matkustus jo yksinään niin kova rasite:)

        Mua ei oo enää vuosiin haitannut ettei mun mussu kesyynny:)Alussa se oli toki lapselle ihmetys mutta kyllä sen yli pääsee:DOn näissä tyypeissä kuitenki niin paljon muutakin kuin se kesyyntyminen;)
        Parempihan yksinäisen linnun ois kesyttää sosiaalisia kun ovat.
        Mulla oli tää 17v ekat 4v isseksee ja sitten päätin ostaa kamun:)Ei se taival helposti lähteny käyntiin poikia kun ovat:)Onneksi kuitenkin tänä päivänä synkkaa.
        Tämä uusi tulokas olisi ollut kesyyntyvää sorttia, mutta olen tietoisesti ollut kesyttämättä koska halusin ostaa kaverin linnulleni en itselleni...kuulostaa ehkä oudolta mutta näin se vaan menee:D

        Mielenkiinnosta kyselisin että kuinka käytännössä leikkaat nokan?
        Ja kuinka kauan tämä siivekäs ystävä on sulla ollu?
        Syökö kädestä tai meneekö totaalisesti sekaisin kun laitat käden häkkiin?
        Jos sinulla on 1 lintu se kaipaa paljon huomiota:DTykkäävät kovasti kun niille höpöttelee rauhallisella äänellä tai vaikkapa laulaa lurauttaa:D

        Olisi kivaa kuulla lisää juttuja joten kirjotelkaahan jatkossakin:D

        Minä en voinut olla ottamatta juuri tätä muiden lintujen "sorsimaa" poikaa ja sillä hetkellä, kun myyjä haavinsa kanssa meni poikaa ottamaan kiinni se jäi vain istumaan paikoilleen muiden lentää kaahottaessa sinne tänne. Silloin tiesin, että luonnetta löytyy kyllä ja valintani osui nappiin. Pojan ostin 1.7.06 eli ihan uusi tulokas. Kavereina sillä on undulaatipariskunta, tietysti viereisessä häkissä, ja pikkuhiljaa on ääntäkin alkanut tulla. Matkii undupojan viserrystä. Sitä on todella hauska kuunnella.
        Minä itse en laulaa lurauttele vaan vihellän ja olen jo saanut vastauksiakin!
        Minulle on vielä tulossa parin päivän kuluttua seeprapeippo pariskunta, joten sirkutusta ei tule puuttumaan!

        Minä olin ihan niin sanotusti pihalla, kun oli aika leikata nokkaa, mutta pakko oli. Onneksi hätiin tuli ystäväni, jolla on kokemusta neitsikoista. Hän piteli kiinni ja minä leikkasin pikkukoirille tarkoitetuilla kynsisaksilla. Oli siinä hommaa kerrakseen, kun poika sihisi, nokki ja työnsi kieltä koko ajan eteen. Ensin ajattelin, ettei operaatiosta mitään tule, mutta hyvin siinä lopulta kävi. Nokka saatiin leikattua ja poika vähän aikaa osoitti mieltään, mutta rauhoittui pian.

        Minuakaan ei haittaa vaikka ei kesyynny ikinä. Sen kanssa on niin kiva seurustella ja kun juttelen sille, niin selvästi nauttii ja välillä levittelee siipiään kuin näyttääkseen kuinka komea poika on!

        Suihkuttelusta alkaa jo nauttia silminnähden. Ensi alkuun sekin tuntui olevan niitä ei toivottuja puuhia ja paineli pitkin häkin seiniä, mutta sinnikkäästi vaan jatkoin vähän kerrallaan parin päivän välein muutama suihkaus kerrallaan. Jo alkaa toimia!

        Olen yrittänyt syöttää kädestä, mutta ihan menee ukkeli sekaisin ja hömpöttää pitkin häkkiä.
        Jos ei suostu kädestä syömään ei väliä. Pääasia, että lintu viihtyy ja voi hyvin.
        Kohta alkaa taas se pimeä vuodenaika ja on aika hankkia UV-lamppu(ja). Onko sellaisesta kokemusta?

        Minustakin olisi kiva kuulla lisää juttuja, joten kirjoitelkaa ja kertokaa kokemuksianne!


      • aloittaja
        ceylan250 kirjoitti:

        Minä en voinut olla ottamatta juuri tätä muiden lintujen "sorsimaa" poikaa ja sillä hetkellä, kun myyjä haavinsa kanssa meni poikaa ottamaan kiinni se jäi vain istumaan paikoilleen muiden lentää kaahottaessa sinne tänne. Silloin tiesin, että luonnetta löytyy kyllä ja valintani osui nappiin. Pojan ostin 1.7.06 eli ihan uusi tulokas. Kavereina sillä on undulaatipariskunta, tietysti viereisessä häkissä, ja pikkuhiljaa on ääntäkin alkanut tulla. Matkii undupojan viserrystä. Sitä on todella hauska kuunnella.
        Minä itse en laulaa lurauttele vaan vihellän ja olen jo saanut vastauksiakin!
        Minulle on vielä tulossa parin päivän kuluttua seeprapeippo pariskunta, joten sirkutusta ei tule puuttumaan!

        Minä olin ihan niin sanotusti pihalla, kun oli aika leikata nokkaa, mutta pakko oli. Onneksi hätiin tuli ystäväni, jolla on kokemusta neitsikoista. Hän piteli kiinni ja minä leikkasin pikkukoirille tarkoitetuilla kynsisaksilla. Oli siinä hommaa kerrakseen, kun poika sihisi, nokki ja työnsi kieltä koko ajan eteen. Ensin ajattelin, ettei operaatiosta mitään tule, mutta hyvin siinä lopulta kävi. Nokka saatiin leikattua ja poika vähän aikaa osoitti mieltään, mutta rauhoittui pian.

        Minuakaan ei haittaa vaikka ei kesyynny ikinä. Sen kanssa on niin kiva seurustella ja kun juttelen sille, niin selvästi nauttii ja välillä levittelee siipiään kuin näyttääkseen kuinka komea poika on!

        Suihkuttelusta alkaa jo nauttia silminnähden. Ensi alkuun sekin tuntui olevan niitä ei toivottuja puuhia ja paineli pitkin häkin seiniä, mutta sinnikkäästi vaan jatkoin vähän kerrallaan parin päivän välein muutama suihkaus kerrallaan. Jo alkaa toimia!

        Olen yrittänyt syöttää kädestä, mutta ihan menee ukkeli sekaisin ja hömpöttää pitkin häkkiä.
        Jos ei suostu kädestä syömään ei väliä. Pääasia, että lintu viihtyy ja voi hyvin.
        Kohta alkaa taas se pimeä vuodenaika ja on aika hankkia UV-lamppu(ja). Onko sellaisesta kokemusta?

        Minustakin olisi kiva kuulla lisää juttuja, joten kirjoitelkaa ja kertokaa kokemuksianne!

        Vaikuttaa oikeen hienolta:)Kavereita ainakin riittää:)
        Teillähän on varsin pitkä taival vielä edessä:DMulla iskee välillä neitokakadukuume ja tekis niin kamalasti ostaa uusi tulokas, mutta realistisesti ajateltuani en siihen sitten ryhdykkään:D
        Joillainhan niitä on enemmänkin mutta minulle riittää 2 sirkuttajaa.

        Meillä nokan leikkuu menee niin että minä otan kiinni ja pitelen, kaveri avaa tikuilla nokan ettei kieli mene väliin ja sitten minä leikkaan:D
        Melkosen useasti tuota saa leikellä että pysyy terveenä ja tyytyväisenä:)

        Tuota UV-lamppua en ole koskaan kokeillut.Onhan ne iltojen pimetessä syksyllä pikkasen hiljasempia mutten muuten ole huomannut mitään erityistä käyttäytymisessä:)

        Nautinnollista matkaa sinulle ja kamuillesi:D
        Olkoon se pitkä ja riemukas:D


      • ceylan250
        aloittaja kirjoitti:

        Vaikuttaa oikeen hienolta:)Kavereita ainakin riittää:)
        Teillähän on varsin pitkä taival vielä edessä:DMulla iskee välillä neitokakadukuume ja tekis niin kamalasti ostaa uusi tulokas, mutta realistisesti ajateltuani en siihen sitten ryhdykkään:D
        Joillainhan niitä on enemmänkin mutta minulle riittää 2 sirkuttajaa.

        Meillä nokan leikkuu menee niin että minä otan kiinni ja pitelen, kaveri avaa tikuilla nokan ettei kieli mene väliin ja sitten minä leikkaan:D
        Melkosen useasti tuota saa leikellä että pysyy terveenä ja tyytyväisenä:)

        Tuota UV-lamppua en ole koskaan kokeillut.Onhan ne iltojen pimetessä syksyllä pikkasen hiljasempia mutten muuten ole huomannut mitään erityistä käyttäytymisessä:)

        Nautinnollista matkaa sinulle ja kamuillesi:D
        Olkoon se pitkä ja riemukas:D

        Kiitti nokanleikkuu vinkistä, kokeilen seuraavalla kerralla.

        UV-lamppu on kuulema tärkeä D3-vitamiinin saannin
        takia. Luin Papukaijat.net sivuilta artikkelin, jossa tästä kerrottiin. Taitaa kuitenkin olla tärkeämpi isoille linnuille, josta haaveilen ja haaveen toteutan jossain vaiheessa.

        Toivon sinulle mukavia hetkiä siivekkäittesi kanssa!


      • aloittaja
        ceylan250 kirjoitti:

        Kiitti nokanleikkuu vinkistä, kokeilen seuraavalla kerralla.

        UV-lamppu on kuulema tärkeä D3-vitamiinin saannin
        takia. Luin Papukaijat.net sivuilta artikkelin, jossa tästä kerrottiin. Taitaa kuitenkin olla tärkeämpi isoille linnuille, josta haaveilen ja haaveen toteutan jossain vaiheessa.

        Toivon sinulle mukavia hetkiä siivekkäittesi kanssa!

        eläinlekurista sanottiin aikoinaaan että vatsa on näillä linnuilla tosi arka paikka.Kiinni ottaessani otankin kiinni kaulasta ja toisella kädellä tuen jalkoja:)Ja istutan polvelleni pitäen edelleen kaulasta kiinni.Ja sitten eikun leikkaamaan:DSiinä vaiheessa ei enää rypistele karkuun vaikka varmasti voisi päästäkin:)

        Mutta muutkin leikkaaja!Muistakaa varoa ettette kiinni ottaessanne purista vatsaa:)


      • ceylan250
        aloittaja kirjoitti:

        eläinlekurista sanottiin aikoinaaan että vatsa on näillä linnuilla tosi arka paikka.Kiinni ottaessani otankin kiinni kaulasta ja toisella kädellä tuen jalkoja:)Ja istutan polvelleni pitäen edelleen kaulasta kiinni.Ja sitten eikun leikkaamaan:DSiinä vaiheessa ei enää rypistele karkuun vaikka varmasti voisi päästäkin:)

        Mutta muutkin leikkaaja!Muistakaa varoa ettette kiinni ottaessanne purista vatsaa:)

        päästä tuossa otteessa pahemmin puremaan.
        Kiinniottokädessä ollaan käytetty käsinettä,
        tuossa otteessa se lienee tarpeeton?
        Hyvä vinkki taas!


      • aloittaja
        ceylan250 kirjoitti:

        päästä tuossa otteessa pahemmin puremaan.
        Kiinniottokädessä ollaan käytetty käsinettä,
        tuossa otteessa se lienee tarpeeton?
        Hyvä vinkki taas!

        tosi hyvä tai sitten pieni pyyhe:)En paljain käsin viitsi...
        Pyyhkeessä se hyvä ettei pääse niin kovasti räpyttämään:DMut kyl ne nopeesti tottuu tohon kiinni ottamiseen:)Ihan ku tää munki jo tajuis mistä on kyse kun sen jälkeen voi taas syödä paremmin:D


    • --Sandstorm--

      Terve!

      Ihan vaan lähdin kirjotteleen että meillä on kans vanhempi neitsikka. Tytöllä ikää on n. 16 vuotta. Kovasti sille urosta oltas ajateltu mutta on vaan mietityttäny se, että kuinkahan se sitä kaveria enää kaipais kun on ollu kuitenki meillä ollessaan yksin. Viimeaikoina se on kyllä kovasti kujerrellu peilipallolle ja hinkkaa siihen selkäänsä niin ittekseni ajattelin että mahtaisko se olla kaveria vaille kuitenkin. Muuten on kovasti seurallinen vaikkei varsinaisesti kesy olekkaan. Sipsit on senkin suurta herkkua ja niitä tulee kyllä kädestä syömään (suorastaan röyhkeästikkin jos ei meinaa antaa sille niitä) vaikka vähempi tulee annettuakin kun tuskin kovin terveellisiä sille ovat. kurkkua se syö ja appelsiinia mutta muuten kaikki muut rehut ei tunnu kelpaavan. Siemenseoksia syö kyllä. Ja ne hirssipötkylät ja kaikki herkkutikut -varsinkin hunajalla maustetut- on suurta herkkua.
      Sillä on häkissä parikin kylpyammetta joissa se kylpee mieluusti. Joskus jopa on mahallaan altaan pohjalla ja pirskottaa vettä ympäriinsä. Kovasti tulee olalle tai rinnalle sohvalle telkkarin ääreen. Sen verran kiinni välillä sitä tarttee ottaa että kynsiä on täytyny lyhentää. Eikä se anna kauheesti pidellä tai silitellä vaikka tykö tuleekin. Muniakin se on tehny mutta eihän niistä mitään tule kun ei oo sitä miestä sille. Joku sanoi että uroksen tarttis olla vanhempi kuin naaraan. Onko kenelläkään kokemusta siitä että uros oliskin nuorempi ja miten on mennyt...? kun ei tuota vanhempaa urosta tahdo löytyä ja jos löytyy niin eihän niistä tahdota luopua. Eihän mekään tahdota luopua tuosta =)
      Tulipas sitä tekstiä... Mut kerran kun pääsee vauhtiin niin juttua riittää =)

      • aloittaja

        en valitettavasti osaa auttaa paritusasiassa mutta hauskaa kuulla muidenkin iäkkäiden olemassaolosta:)itselläni olisi asiasta kuitenkin sellainen tuntuma että parempi jo noinkin iäkkään linnun olla itsekseen:)On jo niin tottunut omaan elämäänsä ilman lajitoveria.Juu sipsien kanssa pitää olla tarkkana:Den joka kerta itse syödessäni edes anna vaikka huuto olisi miten kovaa:)Mutta silloin tällöin tuskin on pahitteeksi:Deiköhän linnuilla päde samat säännöt kuin meillä muillakin elukoilla:DOnnellisuus on pitkän iän salaisuus:D


      • ...

        Sinun ei kannata hankkia vastakkaista sukupuolta kaveriksi, sama sukupuoli ajaa hyvin saman asian kaverina.

        Noin vanhalle linnulle voi olla vaaraksi enään ryhtyä mihinkään pesimäpuuhiin, jos ei ole koskaan muninut. Neitokakadut nimittäin ovat lintumaailman kaneja, ja jos sattuu niin että koiras ja naaras päättävät omistajan mielipiteestä huolimatta alkaa pesimään, niin sitä on vaikea estää. Tämä tuo taas mukanaan omat ongelmansa, mikäli ei ole valmis ylipäätänsä lintujen iästä huolimatta antaa niiden pesiä ainakin kerran vuodessa mikä on niille luonnollista.

        Siksi suosittelisin ottamaan samaa sukupuolta kaveriksi=)


      • --Sandstorm--
        ... kirjoitti:

        Sinun ei kannata hankkia vastakkaista sukupuolta kaveriksi, sama sukupuoli ajaa hyvin saman asian kaverina.

        Noin vanhalle linnulle voi olla vaaraksi enään ryhtyä mihinkään pesimäpuuhiin, jos ei ole koskaan muninut. Neitokakadut nimittäin ovat lintumaailman kaneja, ja jos sattuu niin että koiras ja naaras päättävät omistajan mielipiteestä huolimatta alkaa pesimään, niin sitä on vaikea estää. Tämä tuo taas mukanaan omat ongelmansa, mikäli ei ole valmis ylipäätänsä lintujen iästä huolimatta antaa niiden pesiä ainakin kerran vuodessa mikä on niille luonnollista.

        Siksi suosittelisin ottamaan samaa sukupuolta kaveriksi=)

        Kiitoksia kovasti tiedoista! Asia jää nyt sitten varmaanki niin että ei me sitä kaveria oteta. Uros oli vaan mielessä siksi kun viimeksi keväällä muniessaan teki tyttö 4 munaa ja ajateltiin että miksipäs ei sitten poikasiakin. Tosin näin koiria ja hevosia kasvattaneena tietää kyllä vastuun ja sen että hyvä koti on löydyttävä, että poikasia ei voi minne tahansa lykätä. Ja kun tuo nyt on aina yksin ollut niin eipä se välttämättä osaa sitä kaveria sen kummemmin kaivatakkaan. Ja onnellinen se näkyy olevan. Se voi tosiaan olla huonompikin homma sille seuralaista ottaa enää. Ja kun neiti käyttäytyy kuin nuori plikka niin eipä tarvi siitä huolissaan olla, että se masentunut olis tai muuta. Saa nyt nää muut eläinkaverit sitten riittää =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe