syömisestä

mikä ärsyttää

Niin tässä pientä galluppia mikä asia ruokailussa, joko omassa, toisten tai missä tahansa ruokailuun liittyvässä tilanteessa ärsyttää sinua eniten?
Itseä ärsyttää suunnattomasti jos kuulen toisen syömisen äänet. Vaikka sitten suu olisikin kiinni niin se rouske ja rutina ja kaikki äänet mikä syömisestä tulee inhottaa jostain syystä. Isossa porukassa aterioidessa se ei häiritse koska usein samalla on puheen sorinaa tai jos on musiikkia, tms. Pahiten nousee niskakarvat pystyyn jos hiljaisuudessa syö ja toinen ihan korvan vieressä syö ja rouskuttaa ruokaa... äääk. Se on vain asia jolle en itse voi mitään. (Telkkaria katsoessa ei voi istua sipsejä syövän vieressä hetkeäkään.)

24

2930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyty mies

      No eiköhän se massutus eniten ärsytä.

    • eppulainen

      saattaa syödä ranskanpastilleja kun puhuu puhelimessa...kuulostaa ihan kivalta korvan juuressa...

      • cascas

        itse pesen hampaani samalla kun puhun puhelimessa, kaverit eivät pidä tästä :)


    • Todella ihana

      Inhoan:
      *Suu auki syömistä!!! (Kaikki ei halua nähdä miten hampaasi jauhavat ruuan kauniiksi muhennokseksi. Ei voi olla niin laiska, ettei sitä turpavärkkiä jaksaisi pistää kiinni pureskelun ajaksi ja avata taas kun laittaa suuhun lisää ruokaa.)
      *Mässytystä
      *Ruoka suussa puhumista. Jos on pakko vastata, niin ruuan voi siirtää kielellä toisen posken puolelle, jolloin molinasi ei kuulosta läheskään niin pahalta.
      *Ryystämistä. Miksi niin monella aikuisella ihmisellä on tapana ryystää kahvia?? Itse olen aloittanut vasta kahvin juonnin, ja kyllä se ilman ryystämistäkin alas menee. Tuo on vain tyhmä, opittu tapa. Kahvikuppia ei tarvitse kaataa niin täyteen, että siitä ei voisi juoda normaalisti.
      *Hörppimistä. Samanlainen totuttu tapa kuin ryystäminenkin. Keitto menee alas samalla tavalla ja maistuu varmasti yhtä hyvälle, vaikka sitä ei siitä lusikasta imisikään.

    • Goya

      Kärkipäästä on se, että syöjä mussaa perunat haarukalla! Vaikka vierasruokana ei ehkä ihan ensimmäisenä pitäisikään tarjota keitettyjä perunoita, niin onhan niitä erityistilanteita. Silloin tulee ihan ajatukseksi että MITÄ HÄH???
      Tosin, oma aikuinen poikakin tekee niin, vaikka olen muuta opettanut ja jopa kieltänyt. Mutta varmaan kapinallisuuttaan...

      • Todella ihana

        Onko tuo sitten kovin paha tapa? Vaikka herkkänahkainen olenkin monissa asioissa, ainakin mitä ruokailuun tulee (ks. edellinen viesti), minua ei ainakaan häiritse tuollainen. Itsekin muussaan perunat, koska niin on vanhemmat opettaneet.
        Vai onko se jokin ns. "etikettivirhe"?


      • Goya
        Todella ihana kirjoitti:

        Onko tuo sitten kovin paha tapa? Vaikka herkkänahkainen olenkin monissa asioissa, ainakin mitä ruokailuun tulee (ks. edellinen viesti), minua ei ainakaan häiritse tuollainen. Itsekin muussaan perunat, koska niin on vanhemmat opettaneet.
        Vai onko se jokin ns. "etikettivirhe"?

        Kyllä, perunan muussaaminen on todella paha etikettivirhe, ja vielä ihan pahimmasta päästä (no kaikki on suhteellista, tietysti röyhtäily on paljon pahempi). Siis jos näin tekee muulloin kuin kotipiirissä tai oman väen keskuudessa.


    • Hannatäti

      Tässä näitä:
      -ruoka suussa puhuminen
      -tölkistä tai pullosta suoraan juonti
      -röyhtäily piereskely
      -haarukat ja veitset väärinpäin
      -ruoalla leikkiminen
      -ruoan kanssa liikkuminen
      -ruoan lautaselle kyläpaikassa jättäminen
      -puhelimessa mussutus
      -ruoka ja salaatti sotketaan samaan lautaseen
      -pullanpalan kasto kahviin
      -kahvilusikan kilistys
      -samalla lusikalla lapselle syöttäminen
      -ruoan puhaltaminen
      -ruoan arvostelu.

      • tarvi kun

        yhen lisäyksen

        -veitsi suuhun, jak!


    • ...ruokailuärsytyksistä

      -Ryystäminen ihan kauheinta mitä on.
      -Maiskutus - no ihan yhtä paha...
      -Suu auki syöminen joka yleensä liittyy siihen että pitää välttämättä puhua suu täynnä ruokaa. On kiva siinä vieressä katsella kun toisen suunsisällykset roiskuvat takaisin lautaselle tai rinnuksille.
      -Pääruan syöminen vain haarukalla kauhoen eikä haarukalla ja veitsellä (ts. jenkkitapa)
      -Edelliseen liittyen: ruoan sössääminen mössöksi (perunat kastike) joka sitten lapioidaan haarukalla - eikö se pöperö mene muuten alas kuin "piltiksi" soossattuna?
      -Röyhtäily ym. "luonnonäänet"
      -Pöydässä niistäminen
      -Pöydässä kännykkään puhuminen
      -Hotkiminen lautasen ylle kumartuneena (näkee varsinkin juuri armeijasta päässeillä nuorilla miehillä, jotka tottuneet syömään nopeasti).
      -Buffetpöydästä "lastaaminen" - pitää ottaa kaikkea mahdollista samalle lautaselle valtava kasa. Laivalla näkee varsinkin - vieläkin - tätä porukkaa joka pelkää että ruoka loppuu kesken ja lappaa lautaselleen alkupalat ja pääruoat sekaisin isoksi keoksi. Käyvätpä vielä saman tien hakemassa lautasellisen jälkkäreitä siihen viereen odottamaan.

      • Zhanna

        Mua ärsyttää eniten seuraavat:

        - jos joku syö spagettia ja kastiketta haarukalla ja VEITSELLÄ...grrrr

        - henkilöt jotka uudessa työpaikassa alkaa heti utelemaan uudelta työntekijältä ruokalan pöydässä kaikkea mahdollista; yritä siinä sitten syödä, vastailla ja olla tukehtumatta ja olla sanomatta: Kuule pidä nyt turpas kiinni et mä saan syödä rauhassa ni järjestän sitte myöhemmin audienssin.

        - Otti kupoliin eräässä työpaikassa läskiäijät jotka lastas tän ison eeerittäin menestyvän firman tiskiltä itteleen lautaselle kaiiikkea mahdollista samalla kertaa, esim kerrankin eräs äijä kekos siihen samalle lautaselle kanaa ja silakoita, hyh. Ja multa sitte tiskin takana oleva läski tyttö kysy joka ikinen päivä: Oot SÄ tosiaan töissä täällä vai oletko kesätyttö? Siis joka päivä vaikka mä olin ed. päivänä kertonu et olen siellä tstosihteerinä.
        Ite viel otin sellasen kohtuukokosen annoksen aina, ja maksoin tietty saman summan ku noi ahtaajat.

        - Kerran eräässä baarissa joku böndegimma joka yritti vaikuttaa kai sivistyneeltä söi salaatilla täytettyä Reissumies-leipää VEITSELLÄ JA HAARUKALLA

        - Mua ärsyttää ihmiset jotka kuvittelee et ruokaa täytyy ehdottomasti syödä aina veitsellä ja haarukalla

        - Toisaalta ärsyttää ihmiset jotka kiinalaisessa ravintolassa pyytää veitsen ja haarukan jos niit ei oo pöydissä eikä ikinä yritä syödä puikoilla mikä ei vaikeeta, opettelis edes kotona, siis sehän on tosi helppoa

        - Henkilöt jotka alkaa aina pääruuan jälkeen mankumaan jälkiruokaa, "Eiks tääl oo mitään jälkiruokaa?". Kuka on keksiny et reilun aterian päälle pitäs aina syödä jotain kiisseliä tai yleensä makeeta?

        - Yököttää tyypit jotka syö pizzan niin et ne ottaa sen ylös lautaselta, taittaa puoliskot päällekkäin ja alkaa sit syödä, yäk.

        - Etoo tyypit jotka ei missään nimessä halua ruokaansa valkosipulia.

        - Inhottaa ihmiset jotka VAATII salaattinsa sitä perinteistä vetistä makeeta salaattikastiketta mitä on kaikissa lähiö-örderäkälöissä.

        Ja onhan näitä....


    • gsdkjgps

      - Kuumien juomien ryystäminen

      - Lasista kiinnipitäminen syödessä ja juominen ruoan sekaan.

      - Perunoiden muussaaminen ravintolassa ja eri ruokalajien etukäteen sekoittelu.

      - Haetaan noutopöydästä kerralla kauhea annos ruokaa kerralla.

      - Hampaiden kaivelu avoimesti muiden syödessä.

    • ärsyttää.

      Onko ruokaa pakko tunkea yhdellä kertaa suuhun niin paljon että syöminen on hankalaa eikä sitä pysty tekemään suu kiinni? Se on kamalaa..jo sen katsominen saa voimaan pahoin, suu täynnä posket pullollaan yrittää pureskella ja nieleskellä, ja näyttää siltä kuin oksentaisi siinä silmänräpäyksessä..sitten siihen vielä lisäksi se ääni, inhottava maiskutus kun suu ei mahdu kiinni ja ruokaa täytyy käännellä suussa jotta sen saisi jotenkin alas. Käytöstapoja ihmiset!!!

      • Ruokaa yleensä on

        Kaikenlaista paskan valittajaa sitä maa päällään kantaa. Eli meillähän voisi olla oikeastikin nälkä, ja jokainen kyllä hankkii ruokansa, eli tavoista ei tarvitse naputtaa. Ainakaan minun tavoista..


      • käytöstapoja
        Ruokaa yleensä on kirjoitti:

        Kaikenlaista paskan valittajaa sitä maa päällään kantaa. Eli meillähän voisi olla oikeastikin nälkä, ja jokainen kyllä hankkii ruokansa, eli tavoista ei tarvitse naputtaa. Ainakaan minun tavoista..

        mielestäsi tarvita?


    • sr

      ko. sairauden nimi on misophonia.

    • sattuneista syistä

      Sukulaismiehellä (ulkomaalais syntyinen) on tapana sytyttää tupakka ruokapöydässä , vaikka muut vielä syö ja meillä ei saa sisällä edes polttaa. Sitten se tumppaa sen siihen lautaselle... voitteko kuvitella !
      Ei viitsi nostaa rähinääkään mutta ruokahalut menee.
      Samoin eräs tuttava syö ja polttaa ruokapöydässä...yäk !

      Entinen anoppi mässytti aina ruokansa suu auki. Oikein maiskutteli. Hänen pojallaan tapana pieraista äänekkäästi pöydässä , sanoa ohoh ja nauraa päälle.
      --emme syö kovinkaan usein yhdessä....

      • Annatko

        oikeasti polttaa sisällä, vaikkei teillä saa polttaa?
        Lakkaa kutsumasta tätä moukkaa syömään.


    • Tädin silmät

      Kun saan ruokaseuraa kotiin en huomaa mitään huonoa vierraissani, olen niin täpinöissäni.
      Mutta kun menen tädilleni, se ruokailu on melkoista tuskaa tuskan perää.
      Hänellä on tapana:

      - tyrkyttää
      - seurata jokaista suupalaa

      Ei voi mitään puhua rentoutuneesti kun huomaa toisen silmät vaan seuraa koko ajan.
      Mutta tää on mennyt jo niin kehveliksi koko ruokailu, äitini haukkui viimeksi pataluhaksi kun en kaikkia laatuja "suvainnut ottaa"!
      Niin, enhän ole ollut kuin kymmennen viimeistä vuotta ilman lihaa.
      Syön kalaa, kananmunia ketterästi.
      Ollaankohan me jotenkin outoja?

    • 12+12

      Edellisten täydennykseksi: Sekään ei kuullosta kivalta kun veitsellä sahataan lautasta....Pihvistä on jo pala leikattu mutta veitsi vaan sahaa lautasta samalla kun sahuri itse keskustelee muitten ruokailijoitten kanssa.

      Taitaa suurelle osalle olla tuo äänimaailma se ärsyttävä asia. En siis olekaan yksin...

      • pon appertite

        Joo et. Yksi asia mikä mua just noissa äänissä häiritsee ...
        Sillontällön mennään ystävien kanssa salaatille ja kebapille paikalliseen etniseen kebaperiaan. Ihan ettei tartte itse laitella ja tykkätään muutenki.

        Kun kuvittelee nautiskelevansa sen aterian rauhassa niin paikalle päräyttää lauma yläasteelaisia. Pari ostaa limun että saavat istua sisällä.

        Ja voi härregud sitä kielenkäyttöä... ei tosiaan meiän aikaan tehtäs noin.
        Kiroillan, meuhkataan, revitään servettejä, haukutaan pari kaveria ja yleensä myös paikan pitäjä mukamas salaa. Joku on h..ra, toinen h.mo jne.

        Mistä nämä käytösmallit heille tulee... kotontako... ?


      • Tottahan ne
        pon appertite kirjoitti:

        Joo et. Yksi asia mikä mua just noissa äänissä häiritsee ...
        Sillontällön mennään ystävien kanssa salaatille ja kebapille paikalliseen etniseen kebaperiaan. Ihan ettei tartte itse laitella ja tykkätään muutenki.

        Kun kuvittelee nautiskelevansa sen aterian rauhassa niin paikalle päräyttää lauma yläasteelaisia. Pari ostaa limun että saavat istua sisällä.

        Ja voi härregud sitä kielenkäyttöä... ei tosiaan meiän aikaan tehtäs noin.
        Kiroillan, meuhkataan, revitään servettejä, haukutaan pari kaveria ja yleensä myös paikan pitäjä mukamas salaa. Joku on h..ra, toinen h.mo jne.

        Mistä nämä käytösmallit heille tulee... kotontako... ?

        käytöstavat sieltä kotoa tulevat. Mistäs muualta?
        Samanlaiset nuoret hakeutuvat toistensa seuraan eli se kiroiljaporukka vetää puoleensa kiroilijoita. Yleensä tämä porukka on sitä joka ei edes voi mennä kenenkään kotiin viettämään aikaa.

        Eiköhän kuitenkin suurin osa nuorista ole fiksua porukkaa, jotka osaavat käyttäytyä! Onneksi! Itsekin katselin tyytyväisenä viikonloppuna kun talo oli täynnä nuoria ja he alkoivat väkertämään pizzaa. Hienosti söivät ja "siivosivat" keittiönkin.


    • mäenainakaan

      Ärsytti kun eräällä entisellä työtoverilla oli tapana puhua hiljaisella äänellä pöydässä, ja oli pakko ottaa kantaa. Hän ei halunnut muiden kuulevan muttei toisaalta voinut hillitä itseään ja antaa ruokarauhaa.
      Tuijottaminen oli myös raskasta, olisin vienyt maksun ruoasta jos olis ollut raha mukana, sinäkö täällä tarjoilet, joku sanoikin, menenpäs kotiin syömään jollei tölläys lopu. Hyvänen aika kun hän ihmetteli, olen kaiken huonon käytöksen eliminoinut kun niin pelätään.
      Vaikka kuinka hyvä kokki meillä, tahtoi ruokahalut mennä.

    • Ärtzyttäääääääääääää

      Eniten ehkä ärsyttää se, kun joku vie veitsen suuhun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe