AMK ja haalarit???

haalari

siis mitä häh??!! AMK-opiskelijoilla HAALARIT?!
onko naurettavampaa kuultu..eikös ne, jotka pidä haalareita, ole yliopistossa opiskelevia?

31

13628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      Ei. KYllä AMK-OPISKELIJOILLAKIN ON HAALARIT! AINA OPPII UUTTA!:)

    • --------

      Olen aina ihmetellyt mihin opiskelussa haalareita tarvitaan. Joutuuko siellä koulussa putsaan likaisia putkia vai mitä ?
      Autoremontissa ne on kyllä hyvät.
      Vai onko se kaipuuta kunnon työn tekoon ?

      • etkö päässyt kouluun?

        toiset tykkää äidistä toiset tyttärestä. ompa se iso asia nyt että opiskelijaelämään kuuluu haalarit. ne jotka eivät pidä, jättääköön hankkimatta ja pitäköön mölyt mahassaan. ne joille se luo yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja on yksi osa niitä aikoja joita muistellaan mummona, antaa palaa vaan. kyllä se on yksi niitä kummallisuuksia joita pitää opiskelija-aikoina tehdä. kai sille joku historiakin on mistä haalarikulttuuri juontaa juurensa!


      • AMK-opiskelija
        etkö päässyt kouluun? kirjoitti:

        toiset tykkää äidistä toiset tyttärestä. ompa se iso asia nyt että opiskelijaelämään kuuluu haalarit. ne jotka eivät pidä, jättääköön hankkimatta ja pitäköön mölyt mahassaan. ne joille se luo yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja on yksi osa niitä aikoja joita muistellaan mummona, antaa palaa vaan. kyllä se on yksi niitä kummallisuuksia joita pitää opiskelija-aikoina tehdä. kai sille joku historiakin on mistä haalarikulttuuri juontaa juurensa!

        Haalarit kuuluvat yliopistoon, eivät ammattikorkeakouluihin. Turhanpäiväistä matkimista.


      • Ei ihan noinkaan
        AMK-opiskelija kirjoitti:

        Haalarit kuuluvat yliopistoon, eivät ammattikorkeakouluihin. Turhanpäiväistä matkimista.

        Oikeastaan haalarit olivat alunperin vain teekkareiden juttu,
        mutta myöhemmin muutkin yliopisto-opiskelijat alkoivat
        kopioimaan tuota tapaa. Sen jälkeen sitten AMK-opiskelijat.

        Haalarit eivät siis periaatteessa kuulu "normaaliin" yliopistoon yhtään
        sen enempää kuin ammattikorkeakouluunkaan, vaan pelkkiin
        teknillisiin yliopistoihin.

        Haalarit olivat oikeastaan sellainen vitsi, kun tulevassa työssä
        harvemmin joutuu haalareita päälle vetämään, niin sitten
        niitä käytettiin vitsillä opiskeluaikana. Sittemmin niistä
        kehittyi ihan oma juttunsa kaikkine hihanvaihtoineen yms.


      • lellukka40
        AMK-opiskelija kirjoitti:

        Haalarit kuuluvat yliopistoon, eivät ammattikorkeakouluihin. Turhanpäiväistä matkimista.

        Mitä v... välii sellä nyt on kenen idea se haalarin käyttö aluperin oli? Pääasia on että on hauskaa, ja se yhteenkuuluvaisuuden tunne on tärkeetä!


      • haalareita
        AMK-opiskelija kirjoitti:

        Haalarit kuuluvat yliopistoon, eivät ammattikorkeakouluihin. Turhanpäiväistä matkimista.

        onkäytety AMK:ssa kohta kymmenen vuotta, joten ei se mikään uusi juttu ole. Sitä paitsi ne luovat hyvin yhteenkuuluvuudentunnetta, josta on pelkästään hyötyä. Ja muutenkin on kiva, kun isommissa tapahtumissa näkee mistä koulutussuunnista porukkaa on läsnä. No, vaikeapa sitä on haalarittomalle ei opiskelijalle selittää.


      • Ei ihan noinkaan
        lellukka40 kirjoitti:

        Mitä v... välii sellä nyt on kenen idea se haalarin käyttö aluperin oli? Pääasia on että on hauskaa, ja se yhteenkuuluvaisuuden tunne on tärkeetä!

        Juuri tuota minä tuolla tarkennuksellani hain takaa.
        Yliopistossa opiskelevat syyttävät AMK-opiskelijoita
        haalareiden omimisesta, vaikka ovat itsekin kopioineet
        perinteen teekkareilta.

        Ei minua ainakaan haalareiden käyttö häiritse. Hauskaahan se
        on, kun tunnistaa missä kukin opiskelee ja luo samalla
        sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta.


      • raittiina opiskelijana
        haalareita kirjoitti:

        onkäytety AMK:ssa kohta kymmenen vuotta, joten ei se mikään uusi juttu ole. Sitä paitsi ne luovat hyvin yhteenkuuluvuudentunnetta, josta on pelkästään hyötyä. Ja muutenkin on kiva, kun isommissa tapahtumissa näkee mistä koulutussuunnista porukkaa on läsnä. No, vaikeapa sitä on haalarittomalle ei opiskelijalle selittää.

        En haaskaa aikaa AMK-tapahtumissa(=ryyppäjäisissä)enkä aio haalaria ostaa. Omasta mielestäni vain rahan tuhlausta nuo haalarit ja tapahtumat.


      • Hauskaakin pitää olla
        raittiina opiskelijana kirjoitti:

        En haaskaa aikaa AMK-tapahtumissa(=ryyppäjäisissä)enkä aio haalaria ostaa. Omasta mielestäni vain rahan tuhlausta nuo haalarit ja tapahtumat.

        Kukin tavallaan. Minun mielestäni opiskeluajasta kyllä kannattaa
        ottaa ilo irti, vaikka ei ryyppäisikään. Oli meidänkin luokallemme
        yksi absolutisti, joka oli siitä huolimatta tapahtumissa
        mukana, eivätkä kaikki muutkaan kaatokännejä ottaneet.

        Kyllä työelämässä sitten ehtii tylsistymään moneen kertaan.
        Opiskeluaika ja nuoruus on kuitenkin ainutlaatuinen aika
        elämässä. Ei sitä kannata liian vakavasti ottaa, vaikka
        kunnolla opiskelisikin ja haluaisi valmistua nopeasti.

        Kaikki hauskanpitohan on lopuksi ajanhaaskausta, mutta minä
        en ainakaan haluaisi elämää, jossa kaikki arvotetaan pelkän
        tehokkuuden perusteella.


      • ä'öhkjgfdsahgjkl
        raittiina opiskelijana kirjoitti:

        En haaskaa aikaa AMK-tapahtumissa(=ryyppäjäisissä)enkä aio haalaria ostaa. Omasta mielestäni vain rahan tuhlausta nuo haalarit ja tapahtumat.

        On meidänkin ryhmässä pari raitista opiskelijaa, joilla on haalarit ja jotka ovat mukana myös monissa tapahtumissa. Ilmeisesti et ole edes aloittanut opiskeluja saati ollut missään tapahtumissa mukana, saati tiedä mitä niissä tehdään? Siinä tapauksessa vaikutat aika kalkkikselta, ei kai nuttura ole liian kireällä? :)


      • nimenomainen
        Ei ihan noinkaan kirjoitti:

        Juuri tuota minä tuolla tarkennuksellani hain takaa.
        Yliopistossa opiskelevat syyttävät AMK-opiskelijoita
        haalareiden omimisesta, vaikka ovat itsekin kopioineet
        perinteen teekkareilta.

        Ei minua ainakaan haalareiden käyttö häiritse. Hauskaahan se
        on, kun tunnistaa missä kukin opiskelee ja luo samalla
        sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta.

        Juurikin näin, ja vielä lisäyksen se, että teekkarit matkivat tuon tavan ruotsalaisilta. Eli ei ole haalareiden käyttö teekkareidenkaan keksimä juttu.


      • aköka
        haalareita kirjoitti:

        onkäytety AMK:ssa kohta kymmenen vuotta, joten ei se mikään uusi juttu ole. Sitä paitsi ne luovat hyvin yhteenkuuluvuudentunnetta, josta on pelkästään hyötyä. Ja muutenkin on kiva, kun isommissa tapahtumissa näkee mistä koulutussuunnista porukkaa on läsnä. No, vaikeapa sitä on haalarittomalle ei opiskelijalle selittää.

        Olenko ainoa jonka mielestä haalarit ovat todella nolon näköisiä? Enkä tarkoita edes hauskalla tavalla nolon näköisiä. Itse en kyllä kehtaisi sellaista laittaa päälle ellen olisi kauheassa kaatokännissä ja silloinkin tarkkaa harkiten. No, ihmisiä on tietenkin kaikenlaisia... haalarit kuuluvat minusta ennemmin amiksille ja muille "haalariammattilaisille".


      • iiiiiso-tyttö
        aköka kirjoitti:

        Olenko ainoa jonka mielestä haalarit ovat todella nolon näköisiä? Enkä tarkoita edes hauskalla tavalla nolon näköisiä. Itse en kyllä kehtaisi sellaista laittaa päälle ellen olisi kauheassa kaatokännissä ja silloinkin tarkkaa harkiten. No, ihmisiä on tietenkin kaikenlaisia... haalarit kuuluvat minusta ennemmin amiksille ja muille "haalariammattilaisille".

        .. mun päällä meinaan! Olen aika iso nainen ja en siksi KEHTAA laittaa haalaria... onkohan mun kokosiakaan!? Olen vähän kateellinen niille jotka mahtuu niihin..


      • .......
        iiiiiso-tyttö kirjoitti:

        .. mun päällä meinaan! Olen aika iso nainen ja en siksi KEHTAA laittaa haalaria... onkohan mun kokosiakaan!? Olen vähän kateellinen niille jotka mahtuu niihin..

        No sovitaan sitten niin että haareiden käyttö on ERITTÄIN NOLOA! EI KANNATA KÄYTTÄÄ ELLEI HALUA NÄYTTÄÄ TYHMÄLTÄ!


      • niinuska...s
        aköka kirjoitti:

        Olenko ainoa jonka mielestä haalarit ovat todella nolon näköisiä? Enkä tarkoita edes hauskalla tavalla nolon näköisiä. Itse en kyllä kehtaisi sellaista laittaa päälle ellen olisi kauheassa kaatokännissä ja silloinkin tarkkaa harkiten. No, ihmisiä on tietenkin kaikenlaisia... haalarit kuuluvat minusta ennemmin amiksille ja muille "haalariammattilaisille".

        Kuuluuko suomalaiseen perinteeseen hävetä ja pitää kaikkea normaalista poikkeavaa, iik, nolona? Tuollainen asenne kuuluu peruskouluun.


      • iiiiiso-tyttö
        ....... kirjoitti:

        No sovitaan sitten niin että haareiden käyttö on ERITTÄIN NOLOA! EI KANNATA KÄYTTÄÄ ELLEI HALUA NÄYTTÄÄ TYHMÄLTÄ!

        En sanonut että muiden päällä haalarit näyttää noloilta! Päinvastoin, olen oikeesti kateellinen niille jotka voi niitä käyttää! Ja asia on mulle ihan todellinen, olen 100 kiloinen, joten voit varmaan uskoa kun sanon ettei kokoani todella löydy...


      • iiiiiso-tyttö
        niinuska...s kirjoitti:

        Kuuluuko suomalaiseen perinteeseen hävetä ja pitää kaikkea normaalista poikkeavaa, iik, nolona? Tuollainen asenne kuuluu peruskouluun.

        en tiedä oliko palautteesi olevinaan kannustava vai vittuileva, mutta jos on oikeasti iso ihminen ja elää joka päivä niitä vaikeuksia joita iso ihminen vain kohtaa, nolottaisi sinuakin, AIVAN VARMASTI. Ja huom! Tykkäisin kyllä haalareista...


      • > 120 kg & 2Xhaalari
        iiiiiso-tyttö kirjoitti:

        en tiedä oliko palautteesi olevinaan kannustava vai vittuileva, mutta jos on oikeasti iso ihminen ja elää joka päivä niitä vaikeuksia joita iso ihminen vain kohtaa, nolottaisi sinuakin, AIVAN VARMASTI. Ja huom! Tykkäisin kyllä haalareista...

        Itse olen 120 kg mies ja minulle on ihan mukavasti sopivat haalarit löytyneet kummastakin opiskelupaikasta. Eli oletko tosiaan selvittänyt, ettei Sinullekin löytyisi.

        Mukavaa kesän jatkoa toivotellen.


      • iiiiiso-tyttö
        > 120 kg & 2Xhaalari kirjoitti:

        Itse olen 120 kg mies ja minulle on ihan mukavasti sopivat haalarit löytyneet kummastakin opiskelupaikasta. Eli oletko tosiaan selvittänyt, ettei Sinullekin löytyisi.

        Mukavaa kesän jatkoa toivotellen.

        En ole ottanut selvää asiasta... joo, nyt tuntuu typerältä vaahdota täällä ilman että on edes tarkistanut asian. Kiitos sinulle, voi olla että se ihana haalari mullekin löytyy!?


      • Anonyymi
        raittiina opiskelijana kirjoitti:

        En haaskaa aikaa AMK-tapahtumissa(=ryyppäjäisissä)enkä aio haalaria ostaa. Omasta mielestäni vain rahan tuhlausta nuo haalarit ja tapahtumat.

        Ei kukaan pakota osallistumaan, ryyppäämisestä puhumattakaan.

        Olen itse käynyt lähinnä muutaman tunnin istumassa ja juonut limpparia.

        Kokis on hyvä valinta. Kukaan ei tule kysyyn, juotko kossukolaa tai pelkkää kolaa.

        Toinen hyvä vaihtoehto on alkoholiton olut. Kukaan ei tuu kysyyn, onko se alkoholitonta vai tavallista olutta.


      • Anonyymi
        iiiiiso-tyttö kirjoitti:

        En sanonut että muiden päällä haalarit näyttää noloilta! Päinvastoin, olen oikeesti kateellinen niille jotka voi niitä käyttää! Ja asia on mulle ihan todellinen, olen 100 kiloinen, joten voit varmaan uskoa kun sanon ettei kokoani todella löydy...

        Sama mulla. On tuota elopainoa sellainen 110 kiloa, josta valtaosa vyötärön kohdalla, niin ei ole vielä hyvältä näyttäviä haalareita tehty mua varten.


      • Anonyymi
        > 120 kg & 2Xhaalari kirjoitti:

        Itse olen 120 kg mies ja minulle on ihan mukavasti sopivat haalarit löytyneet kummastakin opiskelupaikasta. Eli oletko tosiaan selvittänyt, ettei Sinullekin löytyisi.

        Mukavaa kesän jatkoa toivotellen.

        Joo mutta jakautuuko sulla se 120 kg ympäri kehoa, vai onko se pääasiassa mahan kohdalla?


    • A.Andersen

      Eikö kaikki haalarien käyttäjät ole vähän naurettavia...

      • ---------------------------...

        kyllä


      • Anonyymi

        Ai poliisitkin?


    • Merikotilo

      Mistä tälläsen haalarin saa hommattua? Informoidaanko siitä sitten koululla, kun sinne menee vai pitäiskö jostain omatoimisesti repiä semmonen? :D

      Kuinka isoja kokoja näitä haalareita on? Jos on lyhyt ja "pönäkkä" niin löytyykö ittelle sitä oikeaa kokoa?

      • F(Ygbp9ushgpa

        Ainakin itselleni on informoitu kun menin kouluun


      • hankinnasta

        Meilläpäin ainakin koulun oppilasyhdistys hommaa haalarit koululle, josta niitä saa sitten ostaa. On kuitenkin myös paikkoja, joissa ne joutuu itse tilaamaan, mutta se on kai koulukohtaista. Yleensä siellä koululla joku alkuun niistä infoaa.

        Ja koosta sen verran, että itse hoidin haalaritilauksen meidän yksikköön ja voin sanoa että jokaiselle kyllä löytyy koko. Niitä on sekä pieniä että todella, siis todella isoja kokoja myös. Sitäpaitsi haalarin ei tarvitse olla tyköistuva.

        Haalari on myös käytännöllinen kun ei tarvitse miettiä, että mitä sitä laittaisi päälleen. Sen kanssa voi myös istua missä haluaa ja vettäkin se pitää, joten se sopii päälle joka säällä.


      • iiiiiso-tyttö
        hankinnasta kirjoitti:

        Meilläpäin ainakin koulun oppilasyhdistys hommaa haalarit koululle, josta niitä saa sitten ostaa. On kuitenkin myös paikkoja, joissa ne joutuu itse tilaamaan, mutta se on kai koulukohtaista. Yleensä siellä koululla joku alkuun niistä infoaa.

        Ja koosta sen verran, että itse hoidin haalaritilauksen meidän yksikköön ja voin sanoa että jokaiselle kyllä löytyy koko. Niitä on sekä pieniä että todella, siis todella isoja kokoja myös. Sitäpaitsi haalarin ei tarvitse olla tyköistuva.

        Haalari on myös käytännöllinen kun ei tarvitse miettiä, että mitä sitä laittaisi päälleen. Sen kanssa voi myös istua missä haluaa ja vettäkin se pitää, joten se sopii päälle joka säällä.

        Kiva kuulla, että isoja kokoja löytyy! Ehkä en siis minäkään joudu tyytymään juuri tohon mainitsemaasi "tyköistuvaan"!


    • Anonyymi

      Minulla on teekkarihaalarit enkä ole koskaan laittanut niitä päälle. Repikää siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe