digi-

boxista

Eilen oli uutisissa, että digiboxin hankinta sisältyisi toimeentulotukeen. No, hyvä niin. Kaikki juopot ja muut persaukiset saavat digiboxin, mutta iso osa ihmisiä jäisi ilman. Esimerkiksi minä itse. Eläkettä saan sen verran, että riittää välttämättömiin menoihin, mutta ei digiboxiin. Ja sen verran on sitä eläkettä, että en ole oikeutettu toimeentulotukeen.

17

765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reino

...TV-lupamaksu.

• eläkkeellä

...minä luovuin televisiosta aikoja sitten; nyt ei tarvitse ostaa sitä digiboxiakaan!
      Mieluummin laitan nekin rahat kirjoihin/matkoihin, kuin tv-luvan maksuun...niin huonoo ohjelmaa tulee...pelkkiä uusintoja vaan.

• 1234

olen miettinyt, tai oikeastaan se on pakon sanelema.
        Luopuminen TV-sta. Pieneläke ei riitä boxiin, mutta toimeentulotukeen eläke on liikaa.

Olen samaa mieltä että ohjelmat ovat huonoja. Minä en pidä tosi-tv jutuista vaan enemmänkin asiaohjelmista. Liian paljon on ohjelmat suunnattu nuorisolle. Suuret ikäluokat ja vanhemmat ihmiset on unohdettu.

• maisisko
        1234 kirjoitti:

olen miettinyt, tai oikeastaan se on pakon sanelema.
        Luopuminen TV-sta. Pieneläke ei riitä boxiin, mutta toimeentulotukeen eläke on liikaa.

Olen samaa mieltä että ohjelmat ovat huonoja. Minä en pidä tosi-tv jutuista vaan enemmänkin asiaohjelmista. Liian paljon on ohjelmat suunnattu nuorisolle. Suuret ikäluokat ja vanhemmat ihmiset on unohdettu.

Minulla taitaa olla sama tilanne, että moinen boxi jää ostamatta, tulot on sillä ja hilkulla.

Aion sanoa TV-luvan irti ja katsella vanhoja VHS-kasetteja, joissa minulla on yli 400 elokuvaa jemmassa. Niitä samoja kuvia näytetään uusintoina kaikenaikaa.
        Eiköhän me pärjätä, onhan meillä tämä masiina.

• meijän ikäsillä.

Pitäis olla sen verran pankkitilillä vuosikymmenten palkkarahoista säästettynä jotta sen digin saa ostettua. On ihmisiä,jotka VIIHTYY KOTONA TV:n kanssa. Tämä kyseessä oleva laite ostettiin heti,kun niitä tuli markkinoille ja 2 rupes näkyy moitteettomasti. Aijemmin oli aina "hukassa". Voipi hyvinki olla ettei ihan,joka "pummi" sitä saa. Tulleneekin tarkka syyni kuka saa ja ninne. Täytynee olla vaki asunto. EI OLE KENENKÄÄN PAKKO OSTAA SITÄ!

• -napi-

Olisikon niin, että ennenkuin saavat digiboxin, pitää olla voimassa oleva tv-lupa. Jos se vähän rajoittaisi pummien määrää. Toivon mukaan.
      Vielä on vuosi aikaa, kymppi kuussa säästöön jos mahdollista, sillä rahalla varmaan saat ensi vuoden heinäkuussa boxin.
      Vihjeenä, YLE teeman anti on todella laadukasta,
      ilman mainoskanavien hömppäohjelmia.

• Nörddi

Veit sanat suustani. Noin aattelin tätä digi-purnantaa kommentoida, mutta nää kerkesit ensin.

Vaikuttaa siltä, että täällä motkotetaan kyllä kohta vaikkapa 10 vuotta sitten löytyneestä hiiren papanastakin...Nooooo, ans kattoo. Löysin tämän Suomi24-foorumin vasta muuan päivä sitten, ei oo mulla rääpyä mennä kommenttejani laukomaan. Saas nähdä, kehittyykö mulle nyt se paljon puhuttu nettiaddiktio...

• Digi##

Uutisissa sanottiin, että mahdollisuus TV:n katsomiseen on kansalaisen perusoikeus. Se oikeus saattaa hävitä monelta, kun analogiset lähetykset loppuvat.

Koko ajatus sovittimen hankinnan avustuksesta on vasta alkuvaiheessa, joten asia voi vielä muuttua muuksikin kuin vain sosiaalitapauksien auttamiseksi.

• kymppiä

kuussa, päin vastoin. Muutama päivä ennen eläkkeen tuloa ei ole rahaa ollenkaan. Minulla on kyllä säästössä jonkin verran (vähän yli 1000 euroa), mutta en kyllä aio sitä tuhlata mihinkään digiboxiin. Säästö on pahan päivän varalle käytettäväksi terveyden/sairauden hoitoon. Täällä Helsingissä kun täytyy mennä yksityiselle, jos haluaa saada hoitoa.

• muuttuisikin
        Digi## kirjoitti:

Uutisissa sanottiin, että mahdollisuus TV:n katsomiseen on kansalaisen perusoikeus. Se oikeus saattaa hävitä monelta, kun analogiset lähetykset loppuvat.

Koko ajatus sovittimen hankinnan avustuksesta on vasta alkuvaiheessa, joten asia voi vielä muuttua muuksikin kuin vain sosiaalitapauksien auttamiseksi.

Pari-kolme vuotta sitten telkkarini hajosi ja jouduin ostamaan uuden. Oli silloin tietysti jo tietoa tästä digistä ja ostinkin sellaisen telkkarin , johon saa digisovittimen. Se oli silloin. Taidan vieläkin maksella sitä telkkaria (ostin luottokortilla). Nyt on tilanteeni kuitenkin muuttunut, ettei ole enää varaa mihinkään digiboxiin eikä tv-lupiinkaan, kun joka vuosi nousee enemmän kuin eläke.

• Nörddi kirjoitti:

Veit sanat suustani. Noin aattelin tätä digi-purnantaa kommentoida, mutta nää kerkesit ensin.

Vaikuttaa siltä, että täällä motkotetaan kyllä kohta vaikkapa 10 vuotta sitten löytyneestä hiiren papanastakin...Nooooo, ans kattoo. Löysin tämän Suomi24-foorumin vasta muuan päivä sitten, ei oo mulla rääpyä mennä kommenttejani laukomaan. Saas nähdä, kehittyykö mulle nyt se paljon puhuttu nettiaddiktio...

Sehän on vain tervettä muutosvastarintaa. "Digi joka taloon" liike on oikeastaan lähtenyt Teoston ahneudesta. Analogisignaalia ei saa muuttaa digiksi "yleiseen verkkoon" eikä päinvastoin ilman korvausta Teostolle!

YLE on mennyt samaan kuoroon mukaan kertomalla, että talokohtaisessa digi-analogiamuunnoksessa ei voida antaa samoja palveluja niille, jotka ovat tyytyneet analogiseen katseluun kuin niille, joilla on digiboxi! Kuinkahan moni meistä kaipaa esim äänestysoikeutta TV-ohjelman hyvyydestä.

Tietysti jokaisen oikeuksiin kuuluu nähdä, että "ohjelmasta ei ole tietoa saatavilla" - sehän on nykydigille elintärkeä viesti!

Kanavia kyllä riittäisi talokohtaisessa kaapeliverkossa jos meille vanhemmille koodattaisiin analogiseksi ne kanavat, jotka nytkin analogisina näkyvät, aivan ilman palvelutekstejä tai muuta palvelua.

Ahneudelleen eivät jotkut vaan voi mitään!

• Tupuliini

Tämä nyky-yhteiskuntamme taloudellinen eriarvo tasapainottomuus. Aivan kuin noiden päättäjien voimat tai peräti taito ei riittäisi ratkaisemaan kulloinkin kysymyksessä olevaa pulma tilannetta.

Naapurissa Ruotsissa on ratkaistu Dikiboksi ongelma sillä että taloyhtiö on saanut vastuukseen varustaa "antenninsa digittämisen". asukkaille ei koidu siitä kustannuksia.

Me emme taida itse osata tuoda asioitamme esille oikeassa paikassa, oikeaan aikaan että tietäisivät päättäjämme toimia kulloisessakin tilanteessa oikeudenmukaisesti.

• maija,,,,,,

mitäs omia rahoja taloyhtiöllä voi olla,

eiköhän ne ole yhtiövastikkeessa kerättyjä

asukkaiden rahoja.

• tupuliini
        maija,,,,,, kirjoitti:

mitäs omia rahoja taloyhtiöllä voi olla,

eiköhän ne ole yhtiövastikkeessa kerättyjä

asukkaiden rahoja.

Niinpä niin - riippuu kai yhtiön varallisuudesta. Olkoon sitten teidän sinne keräämiänne, mutta kertymä on kuitenkin yhteistä talon asukkaiden kesken. ja joka loosissahan se töllötin nurkassa pauhaa aamusta iltaan , ja dikittämisen myötä takuuvarmasti ympäri vuorokauden.

• Yksin asuva nainen

Saan pienen eläkkeen enkä mitään tukia. Päivälehti ja televisio kuuluvat kuulemma perusoikeuksiin. Olen luopunut jo lehdestä enkä osta digiboksia. Sitten säästyy televisioluvalta eikä tarvitse ostaa uutta televisiota, toivottavasti kestää vielä ensi vuoteen. Ohjelmat ovat tosiaan vain lapsille.

• jäävätkin

Ilman jää monet laitoksetkin.

• Adam

Sinun ei tarvitse maksaa lupamaksua jos sulla ei ole digiboksia sen jälkeen kun analogiset lähetykset loppuu. Lupamaksu on paljon kalliimpi kuin halvin digiboksi.

Ei sitä lupamaksua muutenkaan tarvitse maksaa jos ei jää kiinni. Ja sitä ei jää kiinni jos ei ole tyhmä ja päästä tarkastajaa sisään.
      Se on tyhmän lisävero. Näin sanoi yksi juristi. Juristeillahan ei ole moraalia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      35
      10519
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      124
      10109
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      21
      7911
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6304
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      30
      4862
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      54
      4679
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      114
      4031
    8. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      123
      3381
    9. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      62
      3107
    10. Adonikselle

Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin
      Ikävä
      217
      3026
    Aihe