kokemuksia cla:sta ja kromista

laihduttaminen

Onko kokemuksia cla valmisteista ja kromista laihdutuksen apuna? Onko auttanut?

9

6027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahat meni

      Molempia "aineita" olen ostanut lukuisilla eri kauppanimillä. Ei mitään apua. Järki palasi päähäni kun olin viimeksi ostamassa cla-kapseleita: luontaistuotekaupan myyjä sanoi että muistathan että nämä edellyttävät oikeata ruokavaliota sekä lisättyä liikkumista, että tehoaisivat. Mitä??? Enhän minä tarvitsisi koko pillereitä jos osaisin liikkua ja syödä oikein. Sinne jäivät! Minun makeannälkään ei myöskään kromi auttanut mutta magnesiumilla tuntuu olevan vaikutusta sekä kipeisiin lihaksiin (niin, lisäsin sitä liikuntaa) että makeantuskaan. Viikko menee huomaamatta ettei sitä karkkia ole tarvinnut ostaakkaan.

    • helsili

      Olen yrittänyt laihduttaa noin 5 vuotta kahdeksaa lisäkiloa jotka raskaus toi. Olen ollut kevyellä noin 1800 kcal ruokavaliolla, mutta laihtumista ei tapahtunut ennen kuin aloin käyttää cla:ta. Luulen että rasva- ja sokeriaineenvaihduntani on jotenkin pielessä koska kiloni ovat kertyneet pelkästään vatsanseudulle, eikä laihtuminen ole helppoa. Yleensä jos yrittää laihduttaa veren sokerit heittelevät (vaikka syön 3 tunnin välein ja joka aterialla jotain proteiinia)ja tulee vapinaa ja ärtymystä ym. eikä tulosta synny.
      Aloitin cla-kalsiumpuryvaattivalmisteen syömisen helmikuussa ja tuolla samalla ruokavaliolla laihduin viidessä kuukaudessa noin kolme kiloa, eli vauhti reilu puoli kiloa kuussa. Nyt olen ollut lähes kuukauden ilman sitä ja paino ei ole sinä aikana laskenut ollenkaan, näyttää jopa muutama sata grammaa hiipineen takaisin. Siksi aion ottaa taas cla:n käyttöön. Mieheni laihtui toisella cla-valmisteella Tonalinilla samaan aikaan viisi kiloa. Itse olen ajatellut nyt kokeilla Twinlabin CLA FUELIA, koska siinä saa yhdessä kapselissa 1000 mg cla:ta, ongelmana on vain se etten tiedä mitä cla:n isomeerejä se sisältää, niilläkin vissiin on joku merkitys. Olis kiva jos joku kertoisi kokemuksia tuosta twinlabin tuotteesta.

      Kromiakin olen kokeillut (Kelasin) mutta en huomannut itselläni mitään vaikutusta. Mieheni kanssa kokeilimme pari vuotta sitten Contouril-nimistä laihdutuvalmistetta, mutta kumpikaan ei laihtunut sillä. Tuo cla näyttää oikeasti toimivan. Lisäbonuksena siinä on lihaksia selkeästi "elvyttävä" vaikutus. Minulla fibromyalgikkona tahtoo olla lihakset aina jumissa, vaikka ei mitään erityisempää olisi tehnytkään. Lisäksi minulla cla tasoitti selvästi ruokahalua, ei tullut ahmimiskohtauksía eikä verensokerin laskun aiheuttamia heikotuskohtauksia.

      • laihduttaminen

        ja kokemuksesi jakamisesta!


      • leo K.

        Parhaiten laihtuu kookosöljyllä ! (kylmäpuristettua)
        Neljä rkl. päivässä noin.
        Vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan.
        Rerveellisin öljy kuin myös oliivi ja voi.


    • hyötyä

      mutta tarve vaan on paljon isompi kuin mitä suomalaiset viranomaiset sallivat laittaa luontaistuotteisiin. Elokuun Diabetes care -lehti julkaisi tutkimuksen, jonka mukaan 1000 mikrogrammaa päivässä (sulfonyyliurean lisänä) parantaa tyypin 2 diabeetikon sokeritasapainoa ja insuliiniherkkyyttä sekä estää painon nousua ja sisäelinrasvan kertymistä.

      Siis, jos joku ei ole saanut apua kromista, se voi johtua siitä, että on käyttänyt väärää kromin laatua ja määrää. Epäorgaaninen kromihan ei vaikuta juuri mitään.
      http://care.diabetesjournals.org/cgi/content/abstract/29/8/1826

      • Sokerit heittää

        Mikä on sitä oikeaa kromia?
        Olen käyttänyt kromia, mutta en ole huomannut, et olis ollu hyötyä.


      • pikolinaatti
        Sokerit heittää kirjoitti:

        Mikä on sitä oikeaa kromia?
        Olen käyttänyt kromia, mutta en ole huomannut, et olis ollu hyötyä.

        on orgaanisessa muodossa oleva ravintokromi, siis pikolinaattina (eli pikoliinihapon kromisuolana) tai nikotinaattina (kromitrinikotinaattina eli B3-vitamiiniin sidottua kromia). Epäorgaaniset kromin suolat (kloridi, sulfaatti ym.) eivät imeydy juuri lainkaan eivätkä ne ole biologisesti tehokkaita. Jos olet käyttnyt niitä, ei ole ihme, ettet ole sanut vaikutusta. Toinen mahdollisuus tehottomuuteen on ollut liian pieni annostus.
        Alussa mainitussa tutkimuksessahan tehoa tuli 1000 mikrogramman päiväannoksella. Suomessa viranomaiset sallivat vain 50 mikrogrammaa/vrk, joskin joissakin valmisteissa on nykyään enemmän.
        Kromista on erinomainen katsaus suomeksi tässä
        http://tinyurl.com/768as


    • kiitollinentiedosta

      Muistaako kukaan mitä contouril tabletit sisältivät?

    • TerveSkeptikko

      Olen syönyt niitä jo vuosia. Ja olen täysin terve ja hyvinvoivat.
      Painan 55 kiloo ja olen 175 cm pitkä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe