Elkää immeiset höyrähtäkö

soilike

Unet ovat harvoin ennusunia.

Tosin oma elimistömme yrittää joskus vimmatusti viestittää, että kaikki ei oo kunnossa

Joka yö, mun ihana aivotietokoneeni, käsittelee koko esille tulleen aineiston ja järjestelee sen omiin lokeroihinsa

Uneni ovat uskomattomia, ihania, hyvin yllättäviä yhteyksiä, mutta en usko niiden ennustavan perheeni tai maailman tapahtumia.
Meitä uneksijoita on täällä pallollamme miljardeja

21

1236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lea

Unet voi olla ihania ,mutta myös painajaisia.Kerran olen nähny unen joka tapahtu juuri niin kun sen näin ja se oli outo ja pelottava kokemus. Uni tuli aivan aamulla kun olin jo lähes hereillä.En ole vieläkään varma nukuinko vai näinkö sen muuten. Omituista jokatapauksessa.

• Angi *

..enneuniin. Se on kasvua kaikki. Eräänlaista eteenpäin menoa. Jos olet jalatmaassa oleva luonne niin sinulle täytyi näyttää uni painajasena että uskoisit sen nähneesi. Joskus meitä ihmisiä ravistellaan kovin kourin kun ollaan niin mahdottoman omahyväisiä ei uskota mihinkään mitä ei ominsilmin nähdä, kuulla tai tunneta.

• Angi *

...omaan ettei hän koskaan näe enneunia. Silloin et näe. Et ole henkinen sillä tasolla millä minä olen ja tuo joka vastasi minun avauksessani nähneensä tälläisiä selviä enteitä. Mehän olemme kaikki eritasoisia kaikissa muissakin elämään liittyvissä asioissa. Sinä olet parempi minua jossain minulle käsittämättömässä asiassa ja minä olen sinua parempi näissä henkisissä asioissa. Että niin meidän elämämme täällä maanpäällä kulkee toisilla kuin etanoilla ja toisilla pikaliitäjillä. ;-)

• £eo

On näkemystä unimaailman suhteen. Aivot ovat tutkijoidenkin mukaan
      eräänlaisia tietokoneita. Ne tunnistavat sekä valvetilassa, että
      unitilavaiheessa meidän olosuhteitamme.

Alitajunta muokkaa päivätajunnan kokemuksia, prosessoi niitä.

Unifriikit sanovat unimaailman viestejä aidoiksi ja lahjomattomiksi.
      Olen oppinut tulkitsemaan unien antamia vihjeitä vasta keski-iän jälkeen.

Isäkin näki konkreettisia enneunia. Puolisonsa, ja meitin äidin
      poismenon isä näki korkeuksiin nousevina valkoisina portaina, joita äiti asteli.

En näe merkittäviä enneunia. Yhden sentään muistan.
      Talomme katto ja seinä oli tulessa. Palo ei tuhonnut koko taloa. Sammui itsestään.
      Siitä lähtien olen tiennyt, mitä uneni voivat merkitä.

• Angi *

enneunia. Minä näin viimetalvena unisarjan, kolme eri vaihetta. Ensimmäinen oli, näin ampulanssin kiitävän hurjaa vauhtia se tuli ensin minua kohti mutta juuri viimetingassa muutti suuntaa. Toinen kohta oli että sitten tuli kuitenkin ampulanssi johon minä muka kiipesin itse sisälle. Ja kolmas kohta oli että joku kantoi minulle sairaalan käytävällä valtavan suurta sydäntä jonka ojensi minulle. Olin varma herätessäni että jonkun meistä on lähdettävä sairaalaan. Lähdimme joukolla hiihtelemään mäkeen. Varottelin muita kaikesta mahdollisesta ja kerroin nähneeni unen ampulanssista. Unohdin siinä varotellessa muita että olen ihminen minäkin ja niin kaaduin jäätikköön ja löin selkäni etten päässyt ylös. Minut vietiin ensin vastaan ottoon paikallisella ampulanssilla ja toisella ampulanssillla sairaalaan. Seuraavana päivänä minulle tuotiin jälkiruuaksi mansikka kiisseliä kuten muillekkin mutta minun lautasella loisti iso sydän maito oli laskeutunut punaisen kiisselin sivuille sydämen muotoon, katsoin kiisseliä kyyneleet silmissäni ja niin myös sain yleisön ympärilleni ihmettelemään samaa ilmiöö...? Kertokaapas mikä kertoi minulle unessa nämä tapahtumat ensin? En usko että minun mielikuvitus olisi niin mahdottoman hyvä keksimään seuraavaa kahtapäivää ennen tapahtuvaa asiaa..?

• tulenlieskat
        Angi * kirjoitti:

enneunia. Minä näin viimetalvena unisarjan, kolme eri vaihetta. Ensimmäinen oli, näin ampulanssin kiitävän hurjaa vauhtia se tuli ensin minua kohti mutta juuri viimetingassa muutti suuntaa. Toinen kohta oli että sitten tuli kuitenkin ampulanssi johon minä muka kiipesin itse sisälle. Ja kolmas kohta oli että joku kantoi minulle sairaalan käytävällä valtavan suurta sydäntä jonka ojensi minulle. Olin varma herätessäni että jonkun meistä on lähdettävä sairaalaan. Lähdimme joukolla hiihtelemään mäkeen. Varottelin muita kaikesta mahdollisesta ja kerroin nähneeni unen ampulanssista. Unohdin siinä varotellessa muita että olen ihminen minäkin ja niin kaaduin jäätikköön ja löin selkäni etten päässyt ylös. Minut vietiin ensin vastaan ottoon paikallisella ampulanssilla ja toisella ampulanssillla sairaalaan. Seuraavana päivänä minulle tuotiin jälkiruuaksi mansikka kiisseliä kuten muillekkin mutta minun lautasella loisti iso sydän maito oli laskeutunut punaisen kiisselin sivuille sydämen muotoon, katsoin kiisseliä kyyneleet silmissäni ja niin myös sain yleisön ympärilleni ihmettelemään samaa ilmiöö...? Kertokaapas mikä kertoi minulle unessa nämä tapahtumat ensin? En usko että minun mielikuvitus olisi niin mahdottoman hyvä keksimään seuraavaa kahtapäivää ennen tapahtuvaa asiaa..?

Minä olen nähnyt enneunia ja ovat käyneet toteen. Tästä on aikaa ja tämä on vain esimerkki siitä miten uneni pitävät paikkansa. Ystäväni meni kihloihin. Hän näytteli onnellisena sormustaan. Parinviikon jälkeen näin unen. Ystäväni antoi sormustaan pois sanoen: Tässä on sormuksesi, en olisi sinusta uskonut. Kerroin hänelle uneni. Hän totesi vain ettei pidä paikkaansa, kun on vasta kihloin mennyt.
        Meni toiset kaksiviikkoa. Kuulin hänen kertovan eräälle toiselle juuri samoin sanoin kuin unessani. Minut nähdessään hän tokaisi: herran tähden sinä kerroit tämän. Itsellänikin iho nousi kananlihalle.

• Angi *
        tulenlieskat kirjoitti:

Minä olen nähnyt enneunia ja ovat käyneet toteen. Tästä on aikaa ja tämä on vain esimerkki siitä miten uneni pitävät paikkansa. Ystäväni meni kihloihin. Hän näytteli onnellisena sormustaan. Parinviikon jälkeen näin unen. Ystäväni antoi sormustaan pois sanoen: Tässä on sormuksesi, en olisi sinusta uskonut. Kerroin hänelle uneni. Hän totesi vain ettei pidä paikkaansa, kun on vasta kihloin mennyt.
        Meni toiset kaksiviikkoa. Kuulin hänen kertovan eräälle toiselle juuri samoin sanoin kuin unessani. Minut nähdessään hän tokaisi: herran tähden sinä kerroit tämän. Itsellänikin iho nousi kananlihalle.

..kananlihalle. Tai en minä ihmettele enään, olen tottunut kaikkeen pidän, kaikkea aivan luonnollisena. Kaikki yliluonnollisuus on minulle joikapäiväistä elämää kuten ruoka.

Niin se on kaikkien kohdalla, jotka ovat tarpeeksi montakertaa nähneet enneunia jotka ovat toteutuneet.

• Tupuliini

Unethan ovatkin annettu meille mielen tasapainoittamista varten. Unessa käsittelemme valvetilassa keskenjääneitä, ongelmallisia tai muuten vain vaikeita tilanteita, ikäänkuin selkeämpään tilaan alitajunnan keventämiseksi. Siis jos ihminen tuntee itsensä jostakin syystä esim. ahdistuneeksi painostetuksi hän todennäköisimmin lentää unessaan. Ilman välinettä, ilman siipiä, mutta ah-, niin autuaan vapaana korkealla ilmassa ja katselee sieltä milloin maisemia, milloin itseään tai milloin mitäkin, ja mieli lepää tuon ajan täydellisesti. Aamulla onkin sitten seesteisempi olo ja jaksaa paremmin käsitellä ongelmatilannettaan.

• katriina64

Minä kyllä uskon, että unet voivat tarkoittaa jotain, kuten varoittaa, tai muuten ilmoittaa jostain tulevasta tapahtumasta jne.
      En vain itse osaa tulkita uniani, sillä en näe koskaan sellaista unta, mikä sitten tapahtuisi valvetilassa juuri niinkuin uni näytti.
      En myöskään muista unia joita näen ja ehkä en niitä näekään joka yö, vai voiko nukkua näkemättä unta?

• ei ole samaa kuin että asiat mitä unessa näkee toteutuisivat juuri sellaisina myös todellisuudessa.
        Unet ovat ikäänkuin "vertauskuvia"; jos esim. näet pienen lapsen unessa, niin sen ei tarvitse merkitä vierasta pientä lasta vaan sinua itseäsi, lasta sinussa.

Yhteen aikaan (kun elämässäni oli sellainen vaihe että näin paljon unia) olin kovin kiinnostunut unien tulkkaamisesta, mutta en enää.
        En enää muistakaan uniani niin helposti kuin aikaisemmin, vaikka tiedän että näen unia joka yö. Kaikki ihmiset näkevät unta, mutta eivät muista näkemästään mitään aamulla.

• Markeliina
        MdK-MdK kirjoitti:

ei ole samaa kuin että asiat mitä unessa näkee toteutuisivat juuri sellaisina myös todellisuudessa.
        Unet ovat ikäänkuin "vertauskuvia"; jos esim. näet pienen lapsen unessa, niin sen ei tarvitse merkitä vierasta pientä lasta vaan sinua itseäsi, lasta sinussa.

Yhteen aikaan (kun elämässäni oli sellainen vaihe että näin paljon unia) olin kovin kiinnostunut unien tulkkaamisesta, mutta en enää.
        En enää muistakaan uniani niin helposti kuin aikaisemmin, vaikka tiedän että näen unia joka yö. Kaikki ihmiset näkevät unta, mutta eivät muista näkemästään mitään aamulla.

koettanut etsiä selityksiä unilleni, mutta siellä leimataan melkein kaikki unikuvat seksistisiksi.

Enkä usko ollenkaan, että minä näen vain sen sortin unia.

Näen paljon unia ja nuorin tyttäreni myös. Meillä on tosi hauskaa, kun aamusin puhelimessa kerromme toisillemme uniamme ja yritämme selitellä niitä.

Hupihan se on sekin.

• katriina64
        Markeliina kirjoitti:

koettanut etsiä selityksiä unilleni, mutta siellä leimataan melkein kaikki unikuvat seksistisiksi.

Enkä usko ollenkaan, että minä näen vain sen sortin unia.

Näen paljon unia ja nuorin tyttäreni myös. Meillä on tosi hauskaa, kun aamusin puhelimessa kerromme toisillemme uniamme ja yritämme selitellä niitä.

Hupihan se on sekin.

ainut "yliluonnollinen", mihin pikkuisen uskon ovat unet, vaikka en ainakaan Freudin teoriolle pane mitään painoa. Eiväthän kaikki unet voi tarkoittaa jotain oidipaalisuhdetta, tai muuten seksuaalisia asioita.

• capt. cöpenick
        katriina64 kirjoitti:

ainut "yliluonnollinen", mihin pikkuisen uskon ovat unet, vaikka en ainakaan Freudin teoriolle pane mitään painoa. Eiväthän kaikki unet voi tarkoittaa jotain oidipaalisuhdetta, tai muuten seksuaalisia asioita.

"vaikka en ainakaan Freudin teorioille pane mitään painoa"!

Kyllähän Freudin Sigge tiesi yhtä ja toista ihmisen piilotajunnan sisällöstä.

Kuulemma moderni psykologia on etääntynyt monista SF:n opeista mm. viettielämän suhteen.
        Silti laajalti pitävät SF nykyaikaisen psykologian isänäkin.

Maallikkona en usko unielämän olevan lainkaan yliluonnollista, vaan loogista, tosin
        verhoonpuettua, myös arkaaista manifestia unennäkijän arkitodellisuudesta.

Hyvin runsasta omaa uniennäkemistä pidän oireena liian "yksiniitisesti` eletystä elämästä.

• Catleija
        capt. cöpenick kirjoitti:

Kuulemma moderni psykologia on etääntynyt monista SF:n opeista mm. viettielämän suhteen.

Maallikkona en usko unielämän olevan lainkaan yliluonnollista, vaan loogista, tosin

Hyvin runsasta omaa uniennäkemistä pidän oireena liian "yksiniitisesti` eletystä elämästä.

Ihminen sairastuu, ellei nukkuisi. Ilmeisesti aivot järjestelevät nukkuessamme sitä valtavaa aistikokemustemme määrää, joka meille kertyy. Jossain kerroksissa on muistitietoa, jota emme saa palautettua mieleemme, mutta kaikki on tallennettuna.

Todisteet siitä, että aivomme työskentelevät nukkuessamme saamme silloin kun aamulla herätessämme jokin ratkaisematon ongelma tuodaan eteemme ratkaistuna kristallin kirkkaana. Sanotaankin, että pannaan se asia hautumaan.

Minä olen ajatellut enneunista näin, että aivot kokoavat vanhoista kokemuksista ja jatkuvista tallennetuista huomioista syiden ja seurausten lain mukaan lopputuloksen, jota unena katselemme. Siihen on lisätty vielä alitajuisesti toivomiamme tai pelkäämiämme tapahtumia. Sitten aivot muodostavat siitä tuloksen-unen. Joillakin ihmisillä voivat aivot olla tässä taitavampia, ja unessa nähty toteutuu.

• Angi *
        Catleija kirjoitti:

Ihminen sairastuu, ellei nukkuisi. Ilmeisesti aivot järjestelevät nukkuessamme sitä valtavaa aistikokemustemme määrää, joka meille kertyy. Jossain kerroksissa on muistitietoa, jota emme saa palautettua mieleemme, mutta kaikki on tallennettuna.

Todisteet siitä, että aivomme työskentelevät nukkuessamme saamme silloin kun aamulla herätessämme jokin ratkaisematon ongelma tuodaan eteemme ratkaistuna kristallin kirkkaana. Sanotaankin, että pannaan se asia hautumaan.

Minä olen ajatellut enneunista näin, että aivot kokoavat vanhoista kokemuksista ja jatkuvista tallennetuista huomioista syiden ja seurausten lain mukaan lopputuloksen, jota unena katselemme. Siihen on lisätty vielä alitajuisesti toivomiamme tai pelkäämiämme tapahtumia. Sitten aivot muodostavat siitä tuloksen-unen. Joillakin ihmisillä voivat aivot olla tässä taitavampia, ja unessa nähty toteutuu.

Ihminen on aina yrittänyt vaikka millä konstin olla itse tietäväisyys. Mutta selityksessäsi ei ollut mitään vikaa vaan osasit hyvin uskottavasti kertoa miten sen ajattelet.

Minulle on sattunut niin erikoisia enneunia ettei järkeni voi millään etukäteen rakentaa sellaisia tapahtumia. Ei kenenkään järki. Olen yrittänyt alkuaikoina ymmärtää kuten sinä tätä unimaailmaa. Uskoin kuten sinäkin ja rakentelin kaikenmaailman teoriat. Mutta niin vain minä putosin kelkasta jo ajat sitten. Enään minun ei tarvitse uskotella mitään muuta kuin että meidän kaikkien päässä aivoissa on tuo pienen pieni käpynen jonka läpi me saamme nämä enneunet. Meihin ottaa yhteyttä henkimaailmasta meidän oma kaksois sielumme ja me jotka olemme oppineet avaamaan tuon kävyn saamme eräänlaisena

"lahjana, telpatian, selväkuulon, ajatusten siirron,selvänäön, pikakirjoituksen, enneunet, osaamisen siirtyä astraalikehoon, parantajanlahjat, henkiparannus,pystyä kommunikomaan eläintenkanssa, saada rukoukselle vastaus, selväsanaisuuden, verenpysäytyksen,ja oikeuden tavata maailmasta pois siirtyneitä henkiä.

• Virdahebo
        capt. cöpenick kirjoitti:

Jep. Asiaa haastoit.

Mutta hei, jos on alitajunnassa on paaaaljon monien puolustusmekanismiemme sinne työntämää ainesta - niin kyllähän unissa ne asiat temmeltävät ja yrittävät järjestäytyä/siivoutua !!!

• Virdahebo
        Angi * kirjoitti:

Ihminen on aina yrittänyt vaikka millä konstin olla itse tietäväisyys. Mutta selityksessäsi ei ollut mitään vikaa vaan osasit hyvin uskottavasti kertoa miten sen ajattelet.

Minulle on sattunut niin erikoisia enneunia ettei järkeni voi millään etukäteen rakentaa sellaisia tapahtumia. Ei kenenkään järki. Olen yrittänyt alkuaikoina ymmärtää kuten sinä tätä unimaailmaa. Uskoin kuten sinäkin ja rakentelin kaikenmaailman teoriat. Mutta niin vain minä putosin kelkasta jo ajat sitten. Enään minun ei tarvitse uskotella mitään muuta kuin että meidän kaikkien päässä aivoissa on tuo pienen pieni käpynen jonka läpi me saamme nämä enneunet. Meihin ottaa yhteyttä henkimaailmasta meidän oma kaksois sielumme ja me jotka olemme oppineet avaamaan tuon kävyn saamme eräänlaisena

"lahjana, telpatian, selväkuulon, ajatusten siirron,selvänäön, pikakirjoituksen, enneunet, osaamisen siirtyä astraalikehoon, parantajanlahjat, henkiparannus,pystyä kommunikomaan eläintenkanssa, saada rukoukselle vastaus, selväsanaisuuden, verenpysäytyksen,ja oikeuden tavata maailmasta pois siirtyneitä henkiä.

Vapaus uskoa tai olla uskomatta.

Vapaus omaan totuuteen, omaan tietämiseen. Omaan.

Vapaus tuoda ajatuksensa julki. Kirjoittamisen ja puhumisen vapaus.

Jes.

• Angi *
        Virdahebo kirjoitti:

Vapaus uskoa tai olla uskomatta.

Vapaus omaan totuuteen, omaan tietämiseen. Omaan.

Vapaus tuoda ajatuksensa julki. Kirjoittamisen ja puhumisen vapaus.

Jes.

...runo tuosta asiasta. Se on hieno asia että voimme ilmaista itseämme, puhumalla, viittomalla, laulamalla, kirjoittamalla, voimme auttaa tai olla autettavia. Voimme suuttua, tai olla suuttumatta. Voimme uskoa tai olla uskomatta. Tämä elämän vapaus on aivan taivaallisen ihana..."

• Pystyt varmaan näkemään metrin päähän? Tarkoitan siis tässä kolmiulotteisessa avaruudessamme. Avaruus kuitenkin on vähintään 10-ulotteinen ja aika on siinä neljäs ulottuvuus, joka meillä ikäänkuin soluu eteenpäin. Menneeseenkään et pysty suoraan näkemään. (Itse asiassa se, minkä näet metrin päässä, onkin tapahtunut n. 3 ns sitten ;-)

Entäpä jos unessa ei meitä enää sidokaan niin tarkkaan tämän 3-ulotteisen maailman lait.

PS jumaluuteen kuuluu hallita useampi ulottuvuus kuin inhimillisesti on mahdollista!

• capt. cöpenick

Ns. virusturvattu yksikkö. Sen palomuurissa on helposti häiriköitäviä aukkoja.
        Tunnen naishenkilön, jonka uniin tuli toistuvasti aivan hirvittävä painajainen.

Se tuli yksinasuvan naisen huoneen ovenkynnykselle kaikessa kaameudessaan.

Häiritty oli aivan hermoromahduksen partaalla. Pyysin että nainen antaisi avaimensa minulle. Menisin hänen makuuhuoneeseensa työssäoloaikanaan peräämään kummituksen laatua.

Oli marraskuun pimeä ilta. Menin valot sammutettuna odottamaan hirviötä
        kasvot oveen päin. Mitään ei tietenkään tapahtunut, vaikka pyysin, tule nyt kummitus.

Osottautui, että eräs voimakastahtoinen nainen pystyi aiheuttamaan mielestäni
        tarkoituksellisesti nuo painajaiset.

Sen kokija pyysi minut vierailulle woimanaisen vierailun ajaksi.
        Emäntä näytti olevan täysin vieraansa johdateltavissa.
        Esitin "kummittelijalle", että jättäisi uhrinsa rauhaan. Rikoin heidän "ystävyytensä".

Painajaiset loppuivat. Häiritty solmi uuden miessuhteen.
        Hän teki selväksi, ettei minun huolenpitoani enää jatkossa tarvita.

• En pidä itseäni kovin höyrähtäneenä vaikka näenkin paljon unia!
      Unet tulevat ja menevät ja asiantuntijoitten mukaan ne ovat kirjeitä meiltä itseltämme juuri meille itsellemme. Aivot yrittävät jäsentää ja järjestellä asioita, joita emme valvetilassa ole ehtineet työstää.

Joskus (harvoin) voi jokin uni olla sellainen, että se muistuu mieleen, vaikka yleensä unet unohtuvat niin pian kuin olemme heränneet todellisuuteen.
      Näin on minulle käynyt joskus eikä varmaan kukaan voi selittää järkeenkäyvästi, miksi esim. tuolla toisessa ketjussa kertomani unet näin.

Uskon, että jotkut ihmiset ovat herkempiä ja vastaanottavaisempia kuin toiset tuntemaan asioita joita "ei pitäisi tuntea".

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      160
      6586
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      206
      4205
    3. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      487
      2891
    4. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      32
      2794
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2385
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2209
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      149
      1528
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      61
      1400
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1334
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1151
    Aihe