Vartijan palkka ja eläminen?

jotainmenipieleen

Voiko joku rehellisesti väittää,että vartijan palkalla pystyy tulemaan toimeen?
Tietysti ovat ne luottovartijat,joilla on parhaat tehtävät,vuorot ja bonuksena ylityöt halutessa.Nämä ehkä ovat saavuttaneet suomalaisen miehen keskimäärisen vuosiansion.
Mutta entä tavallinen perusvartija jolla on normaalipäivätyö ilman sisäpiirisuhteita ja on nokkimishierarkian alimmilla tikkailla?Tulot ovat ilmeisesti paljon alle keskimääräisten valtakunnallisten ansiotasojen?

Olisin kiinnostunut tietämään,että miten tavalliset perusvartijat onnistuvat rahoittamaan elämisensä(vuorat,velat,liikkumiset:oma auto(?)/julkinen väline,harrastukset,matkailu,elintarvikkeet,perhellisen extra menot...yms)?

24

3868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanottuna

      Olen nyt ollut 5 vuotta vartijana ja tulen toimeen hyvin koska saan pientä bonusta firmalta kokemuksesta, mutta muistan todella hyvin kun aloitin työt kun kokemusta ei ollut ja sunnuntai vuorot teki myös kokemusta omaavat työntekijät(niin kuin pitääkin)niin ei sitä rahaa tullut yhtään ylinmääräistä vaan päinvastoin joutui välillä jopa lainaamaan kavereilta rahaa että sai kaikki kulut hoidetuksi ja edes joskus lähtemään johonkin bilettämään. En tiedä miksi jatkoin vartiointi alaa sillä palkalla, mutta olen nyt tyytyväinen että jatkoin, koska ala on mielenkiintoinen ja palkkaa tulee kokemuksen myötä. Ohjeena anna että kaikki on aloittanut pienellä palkalla ja jos suostuu tekemään työt kunnolla ja hetken pihtailemaan rahan käytössä niin se kyllä lähtee varmasti parempaan suuntaan. Saat parempia hommia ja parempaa rahaa. Jaksamisia kaikille!!!

      • no huh huh

        Ehkä parempi,kun ei sano yhtään mitään. Niin tulee toimeen, kun tekee 12h työpäiviä ilman vapaata. Ehkä se noin menee.


    • Muuten ei pärjää

      Jotkut myyvät huumeita ja järjestelevät alamaailman kassa keikkoja omiin kohteisiin. Eikä se ole alan konkareille mikään salaisuus.

    • Alalla vuosia

      Ei todellakaan tule toimeen ja ns. parhaat kohteet ja liksat saavat parhaat esimiesten perseen nuolijat palvelus vuosista riippumatta. Onneksi on sivuduuneja joiden liksalla tulee toimeen ilman perseen nuolemistakin. Jatkoja vaan kaikille.

      • dingo ja dango

        Joo,näinhän se menee,niin kuin alalla vuosia ollut kirjoitti.

        Ps.Vartijointialaa ei tule verrata ns.normaalityöhön tai yrityksiin.Lähtökohdat ovat täysin toiset:Muutamat kaverit halusivat kokeilla onneaan ja ehkä saada hieman lisätienistejä ja kekesivät perustaa vartijointiliikkeen.Ottivat työnsä tekijöiksi muutaman marginaalityypin,joilla ei ollut ymmärrystä eikä edellytyksiä pyytää työstään asianmukaista korvausta,työehdoista puhumattakaan.
        Nykyinen tilanne on edelleen sama ja nykyvartijat jatkavat näiden alkuperäisten "marginaalivartijoiden" viitoittamaa tietä...Ja pomoille menee se pikkunen kakku,mitä näistä hommista voi saada.


      • makkiks

        "parhaat kohteet ja liksat" meillä on kyllä piirissä sama liksa oli kohde mikä tahansa.


        Enkä ymärrä tätä iän ikuista itkemistä että liksa on paska! Vaihda duunia josta tienaa enemmän. Niin helppoa se on. Aina valitetaan ja valitetaan mut alalla ne kuitenkin aina pysyvät!


    • gadg

      tehä koko elämän jotain piiriä tai myymälää? Wake up!

      • Vartija

        "Jotain piiriä ja myymälää" Siinä kommentti joka paljastaa heti ettet tiedä koko työstä hevon paskaa, mutta pakko oli taas päteä. Vartijan ammatti minulle on enempi kutsumusammatti. En tee töitä pelkästään rahan vuoksi. Kurssinkin (jokam uuten kesti 7kk eikä mitään 5 päivää) alussa sanoi kouluttaja: Ne jotka hakevat tähän ammattiin pelkän rahan vuoksi, tuolla on ovi. Sitäpaitsi työ ainakin omalla kohdalla on suht vapaata ja omatoimista. Mielummin teen sitä kuin että istuisin toimistossa tekemässä paperitöitä ja pomo läähättäisi niskaan koko ajan.

        Työtä voi tehdä rahan perässä tai senkin vuoksi että siitä pitää vaikkei palkka aina olisikaan niin älyttömän hyvä.


      • Vartija
        Vartija kirjoitti:

        "Jotain piiriä ja myymälää" Siinä kommentti joka paljastaa heti ettet tiedä koko työstä hevon paskaa, mutta pakko oli taas päteä. Vartijan ammatti minulle on enempi kutsumusammatti. En tee töitä pelkästään rahan vuoksi. Kurssinkin (jokam uuten kesti 7kk eikä mitään 5 päivää) alussa sanoi kouluttaja: Ne jotka hakevat tähän ammattiin pelkän rahan vuoksi, tuolla on ovi. Sitäpaitsi työ ainakin omalla kohdalla on suht vapaata ja omatoimista. Mielummin teen sitä kuin että istuisin toimistossa tekemässä paperitöitä ja pomo läähättäisi niskaan koko ajan.

        Työtä voi tehdä rahan perässä tai senkin vuoksi että siitä pitää vaikkei palkka aina olisikaan niin älyttömän hyvä.

        Voithan ottaa vaikka homppeleillta ja pomoiltasi suihin jos se on kutsumus ammattisi mutta suurin osa vartijoista haluaa asiallisen TES.ssin ja ehdot duuniin. Saat puolestani tuuppia ostoskarryja vaikka koko loppu-urasi mutta suuuuuuuurin osa ei halua. Ja voin sanoa kokemuksesta et pomot nussiiiiii sua perseeeeseen kimpassa marketin vastaavan kanssa ja asiakkaat/rosvot myos. Jos ajat AP.ria niin se se vasta onkin pomo ja asiakasvittuilu vapaa duuni. Ilm . olet ollut alalla vasta muutaman hekuma hetken mutta todellisuus iskee, onneton perseen nuolija ja TES.sin parantamisen vastustaja.Kunhan mutsisi ei anna ruokaa ja asuntoa niin..........


      • Vartija
        Vartija kirjoitti:

        Voithan ottaa vaikka homppeleillta ja pomoiltasi suihin jos se on kutsumus ammattisi mutta suurin osa vartijoista haluaa asiallisen TES.ssin ja ehdot duuniin. Saat puolestani tuuppia ostoskarryja vaikka koko loppu-urasi mutta suuuuuuuurin osa ei halua. Ja voin sanoa kokemuksesta et pomot nussiiiiii sua perseeeeseen kimpassa marketin vastaavan kanssa ja asiakkaat/rosvot myos. Jos ajat AP.ria niin se se vasta onkin pomo ja asiakasvittuilu vapaa duuni. Ilm . olet ollut alalla vasta muutaman hekuma hetken mutta todellisuus iskee, onneton perseen nuolija ja TES.sin parantamisen vastustaja.Kunhan mutsisi ei anna ruokaa ja asuntoa niin..........

        Taidat vissiin olla itse niitä miehiä kun noin kovasti kiinnostaa pyllyhommat ja miehiltä suihin otto. Se on voi voi jos luonteesi ei vittuilua kestä.
        Olen ollut alalla useamman vuoden ja kokemus on opettanut että se riippuu paljon työnantajista ja paikoista sekä ennen kaikkea omasta suhtautumisesta kuinka työssä pärjää. Pitää vielä sanoa että minulla on suht paha vika selässä, se kun ei taivu perseennuolentaan. TESin parantamisen suhteen olen kyllä samaa mieltä. Mutta kaltaisesi ennakkoluuloinen heppu ei sitä kuitenkaan usko. Vaihda alaa jos noin kovasti hajottaa.


      • EsiMIES
        Vartija kirjoitti:

        Taidat vissiin olla itse niitä miehiä kun noin kovasti kiinnostaa pyllyhommat ja miehiltä suihin otto. Se on voi voi jos luonteesi ei vittuilua kestä.
        Olen ollut alalla useamman vuoden ja kokemus on opettanut että se riippuu paljon työnantajista ja paikoista sekä ennen kaikkea omasta suhtautumisesta kuinka työssä pärjää. Pitää vielä sanoa että minulla on suht paha vika selässä, se kun ei taivu perseennuolentaan. TESin parantamisen suhteen olen kyllä samaa mieltä. Mutta kaltaisesi ennakkoluuloinen heppu ei sitä kuitenkaan usko. Vaihda alaa jos noin kovasti hajottaa.

        Jos haluat sunnuntai tunteja aina kun on sunnuntai tai arkisellainen niin saat vuorot jos otat poskeen. Diggaan nuorista ja naiveista poskeenottajista ja perseen nuolijoista. Laita vaikka tkp ja valkoinen ruusu niin tunnistan sinut kontulan metro asemalla, rakas.


      • just¨'
        EsiMIES kirjoitti:

        Jos haluat sunnuntai tunteja aina kun on sunnuntai tai arkisellainen niin saat vuorot jos otat poskeen. Diggaan nuorista ja naiveista poskeenottajista ja perseen nuolijoista. Laita vaikka tkp ja valkoinen ruusu niin tunnistan sinut kontulan metro asemalla, rakas.

        Taas 14 vuotiaat vaudissa!


      • tehovartija
        Vartija kirjoitti:

        "Jotain piiriä ja myymälää" Siinä kommentti joka paljastaa heti ettet tiedä koko työstä hevon paskaa, mutta pakko oli taas päteä. Vartijan ammatti minulle on enempi kutsumusammatti. En tee töitä pelkästään rahan vuoksi. Kurssinkin (jokam uuten kesti 7kk eikä mitään 5 päivää) alussa sanoi kouluttaja: Ne jotka hakevat tähän ammattiin pelkän rahan vuoksi, tuolla on ovi. Sitäpaitsi työ ainakin omalla kohdalla on suht vapaata ja omatoimista. Mielummin teen sitä kuin että istuisin toimistossa tekemässä paperitöitä ja pomo läähättäisi niskaan koko ajan.

        Työtä voi tehdä rahan perässä tai senkin vuoksi että siitä pitää vaikkei palkka aina olisikaan niin älyttömän hyvä.

        Voi lapsi parka. Kyllä töissä käydään ihan pelkästään rahan vuoksi. Tärkeintä on että, saa laskut ja velat maksettua. Ne joille ala on kutsumus ammatti voidaan varmasti laskea yhden käden sormilla. Minä en jaksa ymmärtää mitä "kicksejä" joku voi saada piirin kiertämisestä tai myymälässä pönöttämisestä.


    • Dkyse

      Mä oon piirikierrosten sijaan ottanu ihan omia
      kierroksia sellasille alueille , missä dokataan paljon. Siis puistot, huoltsikat ym. - aamulla piiriauto tyhjiä pulloja / purkkeja ihan täys.
      Ihan hyvät lisät tulee noihin tautisiin liksoihin.

      • pullonkerääjä myös

        Tää oli kyl päivän paras, kiitos tästä :)


      • FalckMan
        pullonkerääjä myös kirjoitti:

        Tää oli kyl päivän paras, kiitos tästä :)

        ovat erittäin epäterveelliset, lue (donitseja, mäkkisafkaa 24/7 ) huh huh, läskit lätisee ja parketit paukkuu..


    • on kertynyt

      yli kymmenen. Vat käytynyä. YV. Piirihommissa. Omakotitalo ja auto. Pankkilainaa muutama kymppitonni. Ei rahaongelmia, kaikki laskut aina ajallaan maksetaan ja rahaa jää yli vielä riittävästi mukavaan elämiseen. Tietysti palkka voisi olla parempi tällä alalla, mutta ongelmaa ei kädenkäänteessä poisteta.

    • Turun tarkin

      Kyllähän sitä toimeen tulee, kun tekee sivutöitä portsarina 12€/tunti tai haalii kaikki ylityöt. Jos kantti riittää, ei kannata aina kulkea kädet taskussakaan. Lisäksi voi asua kotona tai tyttöystävällä tai hankkia kämppiksen, että tulee toimeen. Mitään omaa vartijan palkalla ei juurikaan hankita.

      Perseennuoleminen tunnetusti auttaa saamaan yö/viikonloppukohteita, eli sitäkään ei kannata unohtaa. Yleensäkin ihmettelen miksi vartijoita on niin paljon, ja kuitenkin moni vain osa-aikainen tai erikseen töihin kutsuttava. Vartiointifirmat toimivat laittomasti palkatessaan uutta työvoimaa tarjoamatta ensin lisätyötä osa-aikaisille, joita myös erikseen töihin kutsuttavat ovat tässä tapauksessa.

      • vuoden

        Olen ollut alalla vuoden ja tämän vuoden ansioksi tulee öbaut 25 000e enkä oo painanu ylitöitä ikinä, enemmänkin vajailla tunneilla. Pyhätyöt hyvä plussa.


      • Kannattavaako?
        vuoden kirjoitti:

        Olen ollut alalla vuoden ja tämän vuoden ansioksi tulee öbaut 25 000e enkä oo painanu ylitöitä ikinä, enemmänkin vajailla tunneilla. Pyhätyöt hyvä plussa.

        Eipä kyseessä ole sulla ainakaan mikään perus TESsin mukainen homma (millainen siis melkein kaikilla aloittavilla vartjoilla on). 25000€/vuosi tekee n. 13€/h. Vuoden alalla olleelle - ja vielä vajailla tunneilla ja ilman ylitöitä aika kova palkka. Ettei vain olisi summassa vähän nettilisää tai provoilua... (voitko vähän tarkentaa toimenkuvaasi?)

        Itse olen hiljattain aloittanut vartijan työt ja onnekkaasti sain paikan, josta palkkaa maksetaan n.10€/h eli 1600€/kk plus lisät. Aloittavana olen tuohon hyvinkin tyytyväinen, yleensä uusille maksetaan TES 2-3:n mukainen palkka eli 8,37-8,80€/h (->n. 1340-1408€/h ilman lisiä).

        Kyllä tätä vähän aikaa varmaan voipi tehdä, mutta pitemmän päälle ei tällä herroiksi elellä, ellei sitten satu pääsemään siihen vartijoiden eliittiin, eli niihin jotka hoitavat mm. henkilönsuojaus ym. tehtäviä. Ja sinne päästäkseen pitää tehdä kovasti duunia huono(hko)lla palkalla.


      • fsbciakgvbg

        Totta puhut ja kirjoitat, firmat osaa kusettamisen jalon taidon ja liitto nuolee omia muniaan ja hoitaa Siwan kassojen asoita.


    • makkiks

      Kun kerran koko ajan kitisette että palkka on paska niin kuinka paljon sitä rahaa kuukaudessa oikein pitäisi saada että tulisitte toimeen?

      • Mestari Vartija

        12 000 euroa kuukaudessa olisi kiva ja sillä saisi itsellekin jo jotain. Millään 1450 eurolla kuussa mitään rolexia osta.. :p


    • Kaupunkilaiserakko

      Niinpä. Minä oon ajatellu, että hakisin vartijan tehtävään ja pyytäsin kuukausi palkkaa noin 50000 euroa. Varmaan työnantajat kilpailisivat minusta tai oikeastaan olen sata varma asiasta. Sit ostelisin itselleni eka tilistä alushousut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe