Lombok

Tiedon hakija

Olisin tiedustellut teiltä jotka olette olleet Lombokin saarella, teittekö havaintoja eläimistä. Ja jos huomasitte mitä ne olivat. Sekin kiinnostaa tietää onko syyskuun alussa saarella ukkosia. Mitä tällä saarella ei missään nimessä kannata jättää näkemättä, perustelut miksi. Sekin kiinnostaa onko meren aallot rannassa isot vai pienet hieman gili saarten ala puolella olevalla rannalla lombokin saarella. Liekkö ilmasto samanlainen Thaimaan ja Malesian ilmastoon verrattuna, kuuma ja kostaa.

4

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaaja12

      Googleta: "lombok"

    • Pari viikkoa Lombokille

      Eikö tosiaan kukaan viitsi jakaa tietoa jos on käynyt Lombokin saarella, haluaisin että lomani onnistuu mahdollisimman hyvin. Kaikki tieto on tervetullut. Kieltämättä lomakuume alkaa jo pikkuhiljaa kiipiä vatsanpohjaan.

      • innoissaan

        Olen lähdössä Balille ja Lombokiin tammikuussa. Kun palailet takaisin, voisitko sitten kertoa täällä kokemuksistasi ja antaa vinkkejä!


      • mmä

        Ehkä olet jo reissussa, mutta vastailen silti. Tosin en osaa juuri sanoa juuta taikka jaata nimenomaisiin kysymyksiisi.

        Olen ollut Lombokilla n. 7 vuotta sitten, reilun viikon osana laajempaa Indonesian tourneeta. Kiva saari se on. Gileillä en ollut, enkä biitsejä juurikaan harrastanut. Ilmasto on (kuten Indonesiassa yleensä) kuuma ja kostea, kyllä. Muistaakseni olin Lombokilla nimenomaan tuossa syys-lokakuun tienoilla, ja silloin oli kyllä sadekausi. Ne sadekauden sateet ei normaalia päiväohjelmaa juuri häiritse, mutta osittain sadekauden takia jätin suunnittelemani Rinjani-vuoren kiipeämisen väliin (mutavyöryvaara, eikä juuri näkymiä, kun vuori on pilvessä).

        Olin Mataramissa Balin vastaisella rannikolla, keskellä Lombokia pienessä kylässä (nimi unohtunut, mutta siellä koin unohtumattomia kulttuurielämyksiä), sekä Labuhan Lombokissa, viehko rannikkokaupunki Lombokin itärannalla, sieltä pääsee mahtaville kalastusalusristeilyille Floresille asti, matkalla nähdään myös mm. Komodon varaanit ja muita luonnonihmeitä. Upea reissu, mutta vain tarpeeksi aikaa omaaville (koko matka 5 päivää, päättyy Floresille) ja seikkailuhenkisille (kalastusaluksilla ei moderneja mukavuuksia, mutta aterioiksi tuoretta trooppista kalaa, njam!).

        Mahtavaa reissua joka tapauksessa! Selamat jalan ke Indonesia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe