miten masennuksest pääsee eroon?
mul on ollu sairas masennus koht vuoden ja mä en vaa pääse siit eroon.
ja se alko joskus ku alotin seiskan ja mua alettiin kiusaamaan.
kiusaaminen on kuitenki jonkun verran vähentyny mut masennus ei oo häipyny.
mä en tiiä mist se ees johtuu...
mut tää on ihan kauheeta...=(
mua ei edes naurata tai hymyilytä enää...tai ainaki tosi harvoin...
mä oon viillelly itteeni ja kädet on järkyttävän näköset.
mun jätkä on yrittäny saada mut lopettamaan viiltelyn.
vaikka tuskin sitä oikeesti kiinnostaa.
mä luulen et tää mun "masennus" on vaa jotai vitun pellee teini pelleilyy...
onks kellää kokemuksii?
no hyvää jouluu kumminki
masennus
9
488
Vastaukset
- fellow
totuttele elämään sen masennukses kanssa.
oon itse sairastanut masennusta jo 8 vuotta (nyt 24v)
vaikka jengi ihmettelee et miks mä oon masentunut, kun mikään ei viittaa ulkoisesti siihen, oon fiksu, hyvässä duunissa, hyvintoimeentuleva, komeakin jne..
en paljon hymyile, mutta oon oppinut elämään masennukseni kanssa, ja suhtaudun siihen eri tavalla kuin ennen, silleen kaurismäkiläisen komeasti.. you know, arvokkaasti masentunut
Mut älä viiltele ittees se on sitä typerää teini hommaa, eikä se auta masennukseesi!
itsetuhoisiakin ajatuksia tulee mieleen, mutta oon onnistunut karkoittamaan ne, ja ajatellut ettei ainakaan nuorena kannata itseensä tappaa, lykätään ajatusta, ja tehdään se sit vaikka neli-viis kybäsenä komeesti ajamalla chevroletti grand canyoniin ;)
t: Fellow (suupielet alaspäin kun kohdataan..)- Anonyymi
Et oo varakas. Oot työkyvyttömyyseläkkeellä.
- sähikäinen
mä tiedän kyl hyvin, miltä se tuntuu. se on todella kuluttavaa. mä suosittelen oikeesti, että haet apua jostain. masennuksella ei kannata leikkiä. se on hyvin vaarallista. *tietää kokemuksesta*
- Da Khuul Guy
Tää ei nyt varsinaisesti sun ongelmaasi liity jos masennuksesi johtuu kiusaamisesta mutta mä tiedän kyllä millaista masennus on.. oon masentunu täysin turhista asioista ja aika pahastikin mutta mä pääsin kyllä siitä eroon ja silleen kun vaan otin uuden ajattelutavan asioihin että mietin vaan kuinka paljon on hyvää enemmän kuin huonoa ja kuinka hyvin loppujen lopuks menee.. oon tästä kirjoittanut tuonne rakkauspalstalle vaikkei se ehkä sinne kuulukkaan mutta kuitenkin...
Masentuminen on hirveää, tiedän enkä suosittele sitä kellekkään ja siksi juuri kirjoituksesi oli surullista luettavaa...
Koita selvitä kuitenkin ja lue nämä...
Tämä http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=106&conference=639&posting=20500000000282450
Ja tämä http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=106&conference=639&posting=20500000000286926
Hyvää joulua ja talvenjatkoa!!=) - Snobi
Käy kertomassa terveydenhoitajalle että sinulla on masennusta niin se kyllä auttaa.
Ei masennuksesta tarvii kärsiä kun siihen kerta on parannuskeinot! - kyynel
saattaa olla ihan periytyvää vaikkakin sul se on kestäny tosi kauan...mul on esim. ihan todettu et masennukseni on ns. sukuvika....
viiltely ei auta yhtään ja oot varmaan sen huomannu..lähe tuulettuu jonnekkii muualle...kyl tietty mielialanvaihtelut kuuluu murrosikään ja sillee mut ei kannata ottaa niin vakavasti...yritä rentoutuu..haistattele vaikka niille sun kiusaajille...älä anna toisten alistaa sua...ja puhu jollekkin tost...vaikka sit jätkälles..uskon että se välittää susta kuitenkin...- Anonyymi
Mäkin oon masentunut,oikeastaan ollut varmaan koko iän. Tunsin jo lapsena ahdistusta. Äitini kuoli hiljattain. Sekin lisäsi pahaa oloa.
- freakazoid
en osaa vastata miten masennuksesta pääsee eroon koska itse en ole päässyt. olen kärsinyt masennuksesta reilut kolme vuotta. itsekin viiltelin joskus mutta itsetuhoisen käyttäytymisen olen lopettanut. en kuitenkaan aina ole masentunut mutta suurimman osan ajasta. sen olen huomannut että elämä on paskaa mutta on sitä silti joskus hauskaa ettei ainakaan kannata itseään lopettaa.
- Henzu
Tiedän tunteen, aivan tasan tarkkaan.
Elämä potki päähän ja mikään ei kiinnostanut, ei edes eläminen jne.
Miten siitä pääsee yli, no tota, ei helpolla, ei nopeasti (valitettavasti näin). Mutta jaksamalla aina vaan yrittää ja yrittää, niin joskus tulee se hymynkin aika ... :)
Jos kiinnostaa enemmänkin ja luottamuksella jutella, niin älä (tai muutkaan jotka haluu keskustella) epäröikö heittää s-postilla :)!
Hyvää joulunodotus kaikille !!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316