Raiskauksen yrityksen kriteerit

xxxxx

Vuosia sitten, kun olimme vasta tutustuneet nykyisen poikaystäväni kanssa, tapahtui baari-illan jälkeen jotain mitä en vieläkään ole unohtanut. Olen miettinyt, mahtoiko kyseessä olla raiskausyritys.

Emme olleet vielä harrastaneet seksiä, vaikka poikaystäväni oli jo osoittanut halukkuutensa siihen. Kyseisen baari-illan jälkeen olimme humalassa, minä vähemmän humalassa tosin. Mentyämme hänen kotonaan vierekkäin nukkumaan, hän alkoi suudella minua ja riisua vaatteitani. Annoin hänen riisua itseltäni päällysvaatteet, koska halusin kuumuuden takia nukkua alusvaatteissa. Hän kuitenkin yritti jatkaa riisumista estelyistäni huolimatta. Hän mm. piti käsistäni kiinni, jotta en pystyisi estämään häntä. Pyysin aluksi nauraen häntä lopettamaan, koska en olisi uskonut että hän saattaisi oikeasti tehdä minulle jotain. Hän kuitenkin määrätietoisesti jatkoi kiinnipitämistä ja riisumista, joten aloin tosissani vaatia häntä lopettamaan. Kun hän oli saanut minut riisutuksi alastomaksi, ja tuli päälleni, olin jo pelon vuoksi alkanut hyperventiloida ja käteni ja osa kasvoistani olivat maitohapoilla. Ääntäkään ei enää millään meinannut tulla, mutta hetken keskityttyäni sain huudetuksi kovaan ääneen "lopeta", mikä jotenkin havahdutti hänet huomaamaan mitä oli tekemässä, ja hän lopetti heti.

Halusin unohtaa tapauksen ja vähättelin sitä mielessäni. Nyt olemme seurustelleet jo muutaman vuoden, eikä hän ole sen koommin koskaan ollut väkivaltainen minua kohtaan tms. Emme ole koskaan puhuneet asiasta. Olen kuitenkin miettinyt, että oliko kyseessä raiskauksen yritys tai seksuaalinen väkivalta tvs, joka olisi oikeudessa tuomittu rikolliseksi teoksi, jos olisin silloin ilmoituksen tehnyt...

28

6252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo täyttää

Raiskausyrityksen tuntomerkit. Mies yritti selkeästi päästä panemaan sinun vastusteluistasi huolimatta. Syytteen olisi voinut nostaa, mutta sitten on eri asia miten tuomioistuin tämän katsoo, jos se sinne asti olisi mennyt.

Syynä on humala (joka ei ole lieventävä asianhaara) minkä takia hän ei tajunnut sinun oikeasti tarkoittavan ei. Hän todennäköisesti käsitti väärin kun annoit hänen riisua itsensä ja pyysit nauraen lopettamaan, että sinäkin olisit halunnut seksiä. Nämä olisi todennäköisesti tulkittu oikeudessa lieventäviksi asianhaaroiksi (sen lisäksi että seurustelitte), oikeus kun ei Suomessa toimi... Onneksi mitään vakavampaa ei päässyt tapahtumaan.

• 2105

Jos tuosta olisi tehty rikosilmoitus, poliisi olisi tutkinut sitä raiskausyrityksenä.

Mutta oikeuteen se olisi mennyt enintään seksuaalisena hyväksikäyttönä.

Tytön olisi heti ja ensimmäiseksi pitänyt karjaista EI, eikä suinkaan sallia vaatteiden riisumista yms joka oikeudessa käytännössä aina tulkitaan luvaksi.

• mitä ihmettä
        2105 kirjoitti:

Jos tuosta olisi tehty rikosilmoitus, poliisi olisi tutkinut sitä raiskausyrityksenä.

Mutta oikeuteen se olisi mennyt enintään seksuaalisena hyväksikäyttönä.

Tytön olisi heti ja ensimmäiseksi pitänyt karjaista EI, eikä suinkaan sallia vaatteiden riisumista yms joka oikeudessa käytännössä aina tulkitaan luvaksi.

"Tuo ei täytä mitään tunnusmerkkejä"

"Jos tuosta olisi tehty rikosilmoitus, poliisi olisi tutkinut sitä raiskausyrityksenä."

Eihän noissa lauseissa ole mitään järkeä... kumoat omat väitteesi. Jos tuo ei kerta olisi täyttänyt mitään tunnusmerkkejä, niin ei poliisikaan olisi ruvennut asiaa tutkimaan.

Samalla perusteella poliisi voisi tutkia lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä sitä, että äiti niisti lapsensa nenän... eihän sekään täytä tunnusmerkkejä.

Valitettavasti on kaksi täysin eri asiaa minkä rikoksen tunnusmerkit tapaus täyttää ja mitä oikeus lopulta päättää.

• Juristi turisti
        mitä ihmettä kirjoitti:

"Tuo ei täytä mitään tunnusmerkkejä"

"Jos tuosta olisi tehty rikosilmoitus, poliisi olisi tutkinut sitä raiskausyrityksenä."

Eihän noissa lauseissa ole mitään järkeä... kumoat omat väitteesi. Jos tuo ei kerta olisi täyttänyt mitään tunnusmerkkejä, niin ei poliisikaan olisi ruvennut asiaa tutkimaan.

Samalla perusteella poliisi voisi tutkia lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä sitä, että äiti niisti lapsensa nenän... eihän sekään täytä tunnusmerkkejä.

Valitettavasti on kaksi täysin eri asiaa minkä rikoksen tunnusmerkit tapaus täyttää ja mitä oikeus lopulta päättää.

Jos joku menee tekemään rikosilmoituksen ja sanoo joutuneensa raiskausyrityksen kohteeksi, poliisi joutuu aloittamaan esitutkinnan nimikkeellä "epäilty raiskausyritys", vaikka todellisuudessa olisi kyse vaan siitä että ohikulkija vahingossa ruuhkaisessa metrossa kyynärpäällä tönäisi ja se hipaisi rintaa.

Laki lähtee siitä, että rikosilmoitus on aina aiheellinen kunnes se aiheettomaksi todetaan.

• kaakun.

Kyllä tuo mun mielestä oli raiskauksen yritys tai seksuaalinen hyväksikäyttö, en tunne nimistöä niin hyvin...
      Eri asia kuinka oikeudessa olisi voinut todistaa yhtään mitään.

MUTTA, kysymys kuuluu: miksi sitä nyt vasta mietit.
      Olet kuitenkin jo seurustellut hänen kanssaan vuosia?

Onko jotain tapahtunut sen jälkeen?

• typerä tyttö

Entäs seuraava? Nuorena ja typeränä (olin silloin yhä neitsyt) menin miehen luo "treffeille". Oltiin jo etukäteen puhuttu että seksistä ei ole kyse. Mies kuitenkin suuteli minua mikä oli ihan ok ja vastasinkin suudelmaan. Siinä vaiheessa kun miehen kädet eksyivät paitani alle sanoin että "hei! Eikö tästä ollut puhetta? En halua seksiä" johon mies vastasi että "joo joo, ei tämä ole vielä seksiä, se on se kun olen sun sisällä". Typeränä ajattelin että ehkä se sitten tosiaan jää tuohon. Siinä vaiheessa kun vaatteet alkoivat lähteä sanoin uudelleen että "ihan oikeasti, en halua". Tähän mies ei enää vastannut mitään vaan jatkoi määrätietoisena loppuun asti ja kieltäytyi käyttämästä ehkäisyä. Itse epäuskoisena ja omaan tyhmyyteeni suuttuneena en sitten osannut kuin maata. Pois lähtiessäni olo oli todella nöyryytetty, mutta ajattelin että oma vika kun menin. Eli miten tulkitsette tämän tilanteen sitten?

• Juristi turisti
        typerä tyttö kirjoitti:

Entäs seuraava? Nuorena ja typeränä (olin silloin yhä neitsyt) menin miehen luo "treffeille". Oltiin jo etukäteen puhuttu että seksistä ei ole kyse. Mies kuitenkin suuteli minua mikä oli ihan ok ja vastasinkin suudelmaan. Siinä vaiheessa kun miehen kädet eksyivät paitani alle sanoin että "hei! Eikö tästä ollut puhetta? En halua seksiä" johon mies vastasi että "joo joo, ei tämä ole vielä seksiä, se on se kun olen sun sisällä". Typeränä ajattelin että ehkä se sitten tosiaan jää tuohon. Siinä vaiheessa kun vaatteet alkoivat lähteä sanoin uudelleen että "ihan oikeasti, en halua". Tähän mies ei enää vastannut mitään vaan jatkoi määrätietoisena loppuun asti ja kieltäytyi käyttämästä ehkäisyä. Itse epäuskoisena ja omaan tyhmyyteeni suuttuneena en sitten osannut kuin maata. Pois lähtiessäni olo oli todella nöyryytetty, mutta ajattelin että oma vika kun menin. Eli miten tulkitsette tämän tilanteen sitten?

Jos olet täysi-ikäinen, mies ei käyttänyt väkivaltaa, uhkailuja, huumaavia aineita tai katteettomia lupauksia (kuten vihille menoa, elokuvarooleja, rahaa, vaatteita tms) niin asia ei tule edes oikeuskäsittelyyn asti pääsemään.
        Saatat tuntea itsesi raiskatuksi tai hyväksikäytetyksi, mutta kyse ei ole kummastakaan.

Se käytetäänkö ehkäisyä ei muuta tilannetta mitenkään, varsinkaan kun mies on vielä järjestelmällisesti kieltäytynyt sellaisen käytöstä.

Sinun olisi pitänyt huutaa, lyödä, raapia, potkia yms keinoin tehdä täysin selväksi ettet todellakaan halua olla yhdynnässä. Jos sen jälkeen kuitenkin mies vielä olisi sinut ottanut, olisit tullut raiskatuksi.

• sinisilmäinen.
        Juristi turisti kirjoitti:

Jos olet täysi-ikäinen, mies ei käyttänyt väkivaltaa, uhkailuja, huumaavia aineita tai katteettomia lupauksia (kuten vihille menoa, elokuvarooleja, rahaa, vaatteita tms) niin asia ei tule edes oikeuskäsittelyyn asti pääsemään.
        Saatat tuntea itsesi raiskatuksi tai hyväksikäytetyksi, mutta kyse ei ole kummastakaan.

Se käytetäänkö ehkäisyä ei muuta tilannetta mitenkään, varsinkaan kun mies on vielä järjestelmällisesti kieltäytynyt sellaisen käytöstä.

Sinun olisi pitänyt huutaa, lyödä, raapia, potkia yms keinoin tehdä täysin selväksi ettet todellakaan halua olla yhdynnässä. Jos sen jälkeen kuitenkin mies vielä olisi sinut ottanut, olisit tullut raiskatuksi.

Enkä tunne eikä tulisi mieleenkään, että se juridisesti olisi raiskaus ollut. Totta kirjoitin vähän aiheen ohi. Ken leikkiin ryhtyyn se leikin kestäköön. Enkä ole mikään neiti. Tuli vaan mieleen. Se täýtyy kyllä sanoa, että tapaus on vaikuttanut käytökseeni ja ennakkoasenteisiini.

• Wastaaja
        typerä tyttö kirjoitti:

Oletko siis "typerä tyttö" sama kuin ketjun aloittaja "xxxxx", vai eri henkilö?

No joka tapauksessa, molemmille voin sanoa saman asian:

Seksissä on aika normaalia että nainen voi muodon vuoksi vastustella. Eli sanoo vaatteita riisuessa että "en mää halua", "mä en ole vielä valmis tähän", jne. Ja sitten kuitenkin vapaaehtoisesti halukkaana ryhtyy seksiin. Suurin osa naisista ei tee näin, mutta aika monet tekevät. Joillekin se voi olla osa esileikkiä, jotkut taas haluavat pitää kiinni kiltistä kunnon tytön imagostaan ja "vastustelevat" muodon vuoksi.

Äänensävystä huomaa helposti, että onko nainen tosissaan, vai leikkiikö vain. Mutta jos molemmat ovat humalassa, niin tulkintavirheitä voi tulla.

Myöskin käsien painaminen patjaa vasten, agressiivinen toisen vaatteiden riisuminen, jne, on aika tavallist esileikkiä. Itselleni monet NAISET ovat tehneet noin, ja olen myös itse tehnyt monille naisille noin (Ja he ovat pitäneet siitä).

Ja taas: Jos molemmat ovat humalassa, tulkintavirheitä voi tulla.

ENSIMMÄINEN TAPAUS (xxxxx):

Ei ole mitään tekemistä raiskausyrityksen kanssa. Kun mies riisui vaatteitasi, annoit hänen tehdä niin. Kommentoit asiaa naureskellen. Kun sanoin hänelle SELKEÄSTI, että hän ei saa jatkaa, hän lopetti. Eli selvästikään tyyppi ei ole raiskaaja-ainesta. Hän vain luuli että leikitte jonkin verran kinkyä esileikkiä.

TOINEN TAPAUS (Typerä tyttö)

Tämä on rajatapaus. Eli koska en tiedä kuinka paljon vastustelit ja kuinka uhkaava mies oli. Kirjoituksestasi päätellen et vastustellut, eikä mies käyttäytynyt uhkaavasti. Eli mielestäni ei ollut raiskaus. Mutta tässä tapauksessa sanon kuitenkin, että jos olisist vastustellut enemmän, tilanne olisi saattanut muuttua raiskaukseksi. Sitä on vaikea tietää.

• xxxxx
        Wastaaja kirjoitti:

Seksissä on aika normaalia että nainen voi muodon vuoksi vastustella. Eli sanoo vaatteita riisuessa että "en mää halua", "mä en ole vielä valmis tähän", jne. Ja sitten kuitenkin vapaaehtoisesti halukkaana ryhtyy seksiin. Suurin osa naisista ei tee näin, mutta aika monet tekevät. Joillekin se voi olla osa esileikkiä, jotkut taas haluavat pitää kiinni kiltistä kunnon tytön imagostaan ja "vastustelevat" muodon vuoksi.

Äänensävystä huomaa helposti, että onko nainen tosissaan, vai leikkiikö vain. Mutta jos molemmat ovat humalassa, niin tulkintavirheitä voi tulla.

Myöskin käsien painaminen patjaa vasten, agressiivinen toisen vaatteiden riisuminen, jne, on aika tavallist esileikkiä. Itselleni monet NAISET ovat tehneet noin, ja olen myös itse tehnyt monille naisille noin (Ja he ovat pitäneet siitä).

Ei ole mitään tekemistä raiskausyrityksen kanssa. Kun mies riisui vaatteitasi, annoit hänen tehdä niin. Kommentoit asiaa naureskellen. Kun sanoin hänelle SELKEÄSTI, että hän ei saa jatkaa, hän lopetti. Eli selvästikään tyyppi ei ole raiskaaja-ainesta. Hän vain luuli että leikitte jonkin verran kinkyä esileikkiä.

Tämä on rajatapaus. Eli koska en tiedä kuinka paljon vastustelit ja kuinka uhkaava mies oli. Kirjoituksestasi päätellen et vastustellut, eikä mies käyttäytynyt uhkaavasti. Eli mielestäni ei ollut raiskaus. Mutta tässä tapauksessa sanon kuitenkin, että jos olisist vastustellut enemmän, tilanne olisi saattanut muuttua raiskaukseksi. Sitä on vaikea tietää.

on kaksi eri tapausta. Olen "xxxxx", enkä ole "typerä tyttö", heh...

• JAkke R
        typerä tyttö kirjoitti:

olisit voinut hiukan edes vastustella, tyhmä olit kun annoit periksi. Toivottavasti oli opiksi.

Hyväksikäyttö toi oli, muttei lainkirjaimen mukaan tuomittava..

• Juristi turisti
        JAkke R kirjoitti:

olisit voinut hiukan edes vastustella, tyhmä olit kun annoit periksi. Toivottavasti oli opiksi.

Seksuaalinen hyväksikäyttö on laissa aina tuomittavaa. Se millaisen tuomion kulloinkin saa riippuu mahdollisista lieventävistä asianhaaroista yms asioista jotka oikeudessa esille tuodaan.

• typerä tyttö
        JAkke R kirjoitti:

Kiitos kun kerroit, enpä itse olekaan tuota aikaisemmin tajunnut.

• Calle
        typerä tyttö kirjoitti:

Mitäpäs jos jo ennen kylään menoa päättäisit tiukasti itse itsellesi, että ei seksiä ja pitäisit siitä kiinni?

Kun pidät jalkasi tiukasti yhdessä, et saa seksiä, et millään.

Et voi jokaista elämänkokemustasi luokitella raiskaukseksi ja pyytää siitä maksua oikeusjuttuna myöhemmin.

• Utelias
        sinisilmäinen. kirjoitti:

Enkä tunne eikä tulisi mieleenkään, että se juridisesti olisi raiskaus ollut. Totta kirjoitin vähän aiheen ohi. Ken leikkiin ryhtyyn se leikin kestäköön. Enkä ole mikään neiti. Tuli vaan mieleen. Se täýtyy kyllä sanoa, että tapaus on vaikuttanut käytökseeni ja ennakkoasenteisiini.

Miten sitten asioit miesten kanssa nykyään? Menetkö jokaisen kanssa naimisiin ja antaudut vasta hääyönä tai kuukausien perästä, kun olet vakuuttunut siitä, ettei mies pääse hyötymään Sinusta luvattasi?

• mitä ihmettä?
        Calle kirjoitti:

Mitäpäs jos jo ennen kylään menoa päättäisit tiukasti itse itsellesi, että ei seksiä ja pitäisit siitä kiinni?

Kun pidät jalkasi tiukasti yhdessä, et saa seksiä, et millään.

Et voi jokaista elämänkokemustasi luokitella raiskaukseksi ja pyytää siitä maksua oikeusjuttuna myöhemmin.

Haloo! toi on tapahtunut kerran, enkä ole nostamassa oikeusjuttua enkä muutenkaan "anna" joka kerta kylään mennessäni. Toi oli yksi kerta, jota en tosiaankaan luokittele raiskaukseksi vaan ehkä enemmänkin henkisesti nöyryyttäväksi kokemukseksi, jossa minun olisi itsekin kannattanut toimia toisin.

Myönnetään, olihan kirjoittaminen juuri tähän keskusteluun vähän aiheen vierestä, koska en ole kiinnostunut tapauksen juridisesta puolesta. Toisekseen en myöskään ole katkeroitunut enkä jauha tapahtuneesta edes ystävilleni.

• "muodon" vuoksi.
        Wastaaja kirjoitti:

JOS tyttö ekoilla treffeillä kieltää miestä on miehen lopetettava.
        Hän EI voi tietää onko kieltely tytön tavanomaista esileikkiä vai ei!
        Siksi se täytyy ottaa sananmukaisesti.

Jos taas tuntee tytön ja on sekstailtu jo useamman kerran ja tietää VARMASTI, että estely kuuluu asiaan, on asia toinen.

• Make A
        "muodon" vuoksi. kirjoitti:

Jos taas tuntee tytön ja on sekstailtu jo useamman kerran ja tietää VARMASTI, että estely kuuluu asiaan, on asia toinen.

Höpö höpö

• Jos..
        "muodon" vuoksi. kirjoitti:

Jos olisin tuota neuvoa noudattanut, niin olisi useampikin naissuhde elämäni aikana jäänyt syntymättä. Jos nainen haluaa seksiä, mutta mies vaikuttaa "nyhveröltä", jolla ei ole munaa, niin nainen ei halua enää toista kertaa seksiä.

Eli jos nainen tahallaan kiusaa leikkimielellä "vastustelemalla" ja samalla testaa että onko miehellä munaa... Niin jos mies antaa saman tien periksi, se viestittää kyseiselle naiselle, että mies on nössykkä, jonka kanssa nainen EI halua harrastaa seksiä, eikä halua suhdetta.

Voi kuulostaa sinulta oudolta, mutta on todellisuudessa hyvin tavallista. USEIMMILLA naisilla on tapana tuntea vetoa miehiin, joilla on itsevarmuutta, määrätietoisuutta, sopivasti röhkeyttä, voimakas libido, ja tervettä agressiivisuutta. Eli siis sellaista agressiivisuutta, joka EI ilmene raiskauksena.

Jos olisin noudattanut neuvosi elämäni aikana, niin totuuden nimissä moni hieno seurustelu/seksi suhde mitä minulla on ollut, olisi jäänyt toteutumatta jos olisin heittäytynt nyhveröksi, kun nainen testasi että onko minulla munaa vaiko ei.

Sellaista se elämä - ja seksi - on.

• Wastaaja
        Jos.. kirjoitti:

Jos olisin tuota neuvoa noudattanut, niin olisi useampikin naissuhde elämäni aikana jäänyt syntymättä. Jos nainen haluaa seksiä, mutta mies vaikuttaa "nyhveröltä", jolla ei ole munaa, niin nainen ei halua enää toista kertaa seksiä.

Eli jos nainen tahallaan kiusaa leikkimielellä "vastustelemalla" ja samalla testaa että onko miehellä munaa... Niin jos mies antaa saman tien periksi, se viestittää kyseiselle naiselle, että mies on nössykkä, jonka kanssa nainen EI halua harrastaa seksiä, eikä halua suhdetta.

Voi kuulostaa sinulta oudolta, mutta on todellisuudessa hyvin tavallista. USEIMMILLA naisilla on tapana tuntea vetoa miehiin, joilla on itsevarmuutta, määrätietoisuutta, sopivasti röhkeyttä, voimakas libido, ja tervettä agressiivisuutta. Eli siis sellaista agressiivisuutta, joka EI ilmene raiskauksena.

Jos olisin noudattanut neuvosi elämäni aikana, niin totuuden nimissä moni hieno seurustelu/seksi suhde mitä minulla on ollut, olisi jäänyt toteutumatta jos olisin heittäytynt nyhveröksi, kun nainen testasi että onko minulla munaa vaiko ei.

Sellaista se elämä - ja seksi - on.

Eli edellisen viestin kirjoitti myös Wastaaja...

• vaan
        Utelias kirjoitti:

Miten sitten asioit miesten kanssa nykyään? Menetkö jokaisen kanssa naimisiin ja antaudut vasta hääyönä tai kuukausien perästä, kun olet vakuuttunut siitä, ettei mies pääse hyötymään Sinusta luvattasi?

ei, vaan aluksi deittailen ihmisiä ihan julkisilla paikoilla ja tutustun ensin. Kyllä ihmisestä aika nopeasti huomaa millä mielellä liikenteessä. Tämän lisäksi olen alkanut arvostaa itseäni sen verran että en harrasta seksiä ihmisten kanssa jos olen epävarma ymmärtäisikö toinen jos kieltäydyn. Ei tässä mitään avioliittoja ole tapauksen jälkeen odoteltu.

• toinen tyttö

Yllätyin luettuani nämä viestit, että jollain voi olla samantapainen tilanne, tai jotenkin muistuttaa sitä mitä minulla oli.
      Itse seurustelen miehen kanssa, joka oli myös ensimmäiseni. Emme molemmat ole mitään teinejä enää. Olemme hänen kanssaan alkuun paljon suuseksi, yms linjalla, koska en ollut vielä valmis. Sitten kerran kun me peuhasimme jonkin aikaa, niin sanoin että kokeillaan ihan vähän, sillä pelkäsin kipua. No, yritimme, mutta mies ei päässyt sisälle tiukkuuteni/jännitykseni vuoksi. Sanoin hänelle, että yritetään joku toinen kerta, mutta hän jatkoi vaan. En oikein osannut odottaa sitä, kun hän käänsi mut vatsalleen ja tuli sisääni. Sanoin, että päästä irti, mutta hän piti kiinni. En oikein tajunut mitään, hän kyllä vetäytyi hyvin pian koska häneltä tuli.
      On jotenkin hölmö olo, kaikki kävi niin äkkiä ja jälkeenpäin hän sanoi ettei kuullut minun sanovan, että jatketaan joku toinen kerta. En tiedä, seurustelen edelleen hänen kanssaan, mielestäni hän on hellä ja ottaa minut aina ekana huomioon seksissä (ainakin tähän asti tätä tapausta lukuunottamatta).
      tapauksesta on vasta vähän aikaa, ja huomaan, että välttelen yhdyntää, oikeastaan emme ole sen jälkeen olleet yhdynnässä. tuntuu jotenkin surulliselta ja toisaalta hän on mielestäni hyvä ihminen.
      Nimimerkki Wastaaja puhui muuten paljon asiaa, tämä on totta, mutta siinä on se hienon hieno viiva, miten nainen tällaisen käytöksen kokee. olen varmaan vain yliherkkä.

• Anonyymi

Et sitten erityisen tiukka ollut jos tk päin mies pääsi sisään mutta Jätä se mies.. aattelin vn itteensä tuossa..

• Kantrikundi

Jos ei varsinainen raiskaus, niin sitten raiskausyritys, pääasia että nainen tuntee niin.

• pykälä mitä vaan

Laki ja tunteet ovat ihan eri asia. Suomessa raiskaus on niin järjettömällä tavalla luokiteltu kaiken maailman asteisiin, ettei voi kuin ihmetellä mitä tapahtuisi jos joku noiden pykälien laatijoista kokisi raiskauksen jonkin asteen tai yhdyntään pakottamisen. Luultavasti laki muuttuisi aika nopeasti. Ikävä tosi asia kuitenkin on, että siihen asti saamme varmaan vain haaveilla paremmasta.

Tosi elämässähän on kuitenkin niin, ettei sillä ole mitään väliä onko antanut riisua vaatteensa vai. Selvä kielto on aina selvä kielto. Ja kiinni pitäminen estelyistä huolimatta on selvä merkki vallankäytöstä ja alistamisesta. Mitenkäs siinä muuten esim. juristi turisti voisi panna vataan ja rimpuilla ja hakata, jos on kiinni pidettynä? Itse olen ollut tilanteessa, että päälläni on ollut itseäni 30cm pidempi mies ja huomattavasti vahvempi. Osasi muuten pitää hienosti jaloillaan minun jalkani kurissa. Päätäni viuhdoin puolelta toiselle, mutta shokissa en osannut edes huutaa. Toivon vain, että tilanne olisi pian ohi. Huutamistakaan kun ei voi vaatia. Ei ihminen toimi uhkaavassa tilanteessa kirjaoppinen ja lakipykälien vaatimusten mukaisesti. Useimmiten juuri tekohetkellä uhri on vain hiljaa ja odottaa teon loppumista, sen jälkeen menee jokunen minuutti että teon tajuaa, sitten tulee mieleen pois pääsy ja vasta sitten se huuto. Mikä on ojo myöhäistä. Myöskään uhri ei välttämättä ala vaistomaisesti rimpuilla irti otteesta eikä tajua sitä järjelläkään siinä tilanteessa. Uhri vain on lamaantuneena, aivot kiertävät yhtä ainoaa kehää.

Ennen kuin noita lakimääritelmiä tehdään pitäisi tutustua myös siihen psyykkiseen puoleen. Oli sitten vaikka alasti kylässä, ihan omasta tahdostaan, niin ei se tarkoita, että toisella on lupa tunkeutua sisääsi. Silloin kaikki on vain sanahelinää ja jos tapahtuneen hiljaa hyväksyy ja alkaa syyttää siitä itseään (kuten itse tein vuosia) siinä tuhoaa oman elämänsä. Jonka saattaa huomata liian myöhään...

• Erittäin_outoa

En enään nykyään muista mistä kuulin,mutta raiskauksesta mies sai 0,5vuotta, kun toinen sai elin kautisen, siitä että heitti jäte astian jokeen.

• klih

Rikoslain mukaan raiskaus on sukupuoliyhteyteen pakottamista. Raiskauksen yritys on siis sukupuoliyhteyteen pakottamisen yritys. Oleellista on, että toinen osapuoli ei halua, ja ilmaisee sen. Molemmissa kerrotuissa tapauksissa oli juuri noin. Puhutaan siitä, että on suuret kulttuurierot vaikkapa arabimiesten ja suomalaisten naisten välillä ja siksi sattuu noita ei-toivottavaa tapauksia. Mutta tästäkin keskustelusta näkee, että suuret on kulttuurierot myös suomalaisten miesten ja suomalaisten naisten välillä. Ymmärretään tilanne eri tavalla. Suurin osa raiskauksista Suomessa tapahtuu tuttujen kesken ja jää siksi ilmoittamatta, kun loukattu osapuoli ei kehtaa. Puskaraiskaukset ilmoitetaan helpommin, ja ovatkin varmaan karmeampia vielä.

• jytgt

Aloittaja varmaankin arvostaa tätä yksitoista vuotta myöhemmin tarjoamaasi nollavastausta, jossa edes kaikki yksinkertaisetkaan faktat eivät ole kohdillaan.

Monesko kymmenes sivu se oli, jolta foorumin arkistosta tämän keskustelun löysit?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3537
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1835
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1611
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1352
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1194
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      108
      1162
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      915
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe