Vanhojen sielujen kokoontuminen.

OneOldSoulFromSomewhere

Oletteko koskaan ajatellut että vanhat sielut kokoontuisivat jonnekkin jonain päivänä ja tervehtisivät toisia. Vaikkapa jossakin mökillä, tai talolla, no paikka sovittaisiin kaikkien kesken yhdessä.

Jotenkin minulla on sellainen tunne siitä kun astuisin sisään, puhe lakkaisi, kaikki katsoisivat minua, istuisin sohvalle tai tuolille, katse ei lakkaisi, näkisin ympärilläni tyttöjä ja poikia. Tytöillä olisi mustat pitkät hiukset ja vähän lesot vaatteet. Pojilla olisi sellainen leukaan asti oleva pitkä tukka, silmiltä vähän siirretty sivuun hiuksia. Tuntuisi että sinne tunkisi wannabe vanhoja sieluja ja sitten sellaisia vähän synkempiä vanhoja sieluja. Ajattele, se katse. Miltä se oikein sisällä tuntuisi itsessään.

Sitten siinä vähän noloissaan istua pitäisi ja jotain sanaa suustaan päästää mutta mitä sitä sanoisi. Pitäisi mennä kaapu päällä ja naaman edessä maski ettei kukaan näe kuka se tyyppi on joka sisälle tulisi. Jotenkin tuntuisi että minulle vanhojen sielujen kokoontuminen olisi jotenkin liikaa. En tiedä sitten, joillakin vanhoilla sieluillakin on oma ujoutensa tai pelkonsa joka tulee esille joskus. En minä sellaisesti pelkää tai ujoa, että ahdistaa vain se katse mitä siellä tulisi ympärillä tunnettua.

Kun vaikka en vilkaise taaksepäin, tunnen selkäpiissäni montako tyyppiä minua katsoo takanapäin. Kerron tässä vähän että miksi en tulisi vaikkapa nuihin kokouksiin, että mikä ahdistaisi pahamaisesti. Usein on wannabe vanhoja sieluja liikkeellä, joten sinne voisi soluttautua wannabe vanhoja sielujakin joukkoon mukaan. Eli sellaisia jotka esittävät vanhaa sielua ja haluavat nöyryyttää jotakin vanhaa sielua siinä vieressä ja sellaista. Mutta ainakin tunne tulee siitä kokoontumisesta että siellä ollaan synkkänä.

Jotenkin tulee kuvaa että on naurua ja sitten synkkää, joku juo alkoholia ja juhlii ja joku istuu yksin jossakin. Jotkut kaveriporukassa nauravat, joku katsoo yksin touhua. Joku lähtee pois ja muut perässä huutavat jotakin mitä ei pitäisi. Kaikilla on kuitenkin yksinäistä eikä hauskaa vaikka hymyillään. Hmm... Jokin tämmöinen kuva voisi olla siitä kokoontumisesta. Wannabe villityksien takia minä en oikein viitsisi lähteä kokoontumisiin koska tiedän että sinne tunkee wannabeja ja sitten aitoja.

Mites te sitten, oletteko koskaan käynyt tälläisissä kokoontumisissa. Jos olette voitte laittaa kokoontumisiin littyvää tai muutakin. Voitte myös laittaa että mitä puhuitte kokoontumisessa. Juu, laitelkaapas, minä tässä viestiä odottelen nyt. ^^

Nyt moro.

17

2028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ganda

      Olet jo varmasti tekemisissä täällä monen vanhan sielun kanssa tai sitten tulet heihin tutustumaan elämäsi aikana. Vanhat sielut vetävät magneetin lailla toisiaan puoleensa ja kaikki tapahtuu lähes itsestään.

      Vanhat sielutkin ovat kaikki yksilöitä ja kiinnostuneita eri asioista. Välttämättä toinen vanha sielu ei edes aina pidä toisesta vanhasta sielusta. Helpompaa onkin löytää "sielukumppaneita" harrastusten tai työn kautta, kuin senssipalstoilta yms.

      Eri ikäiset sielut voivat tulla myös erinomaisesti toistensa kanssa toimeen. Välttämättä näin käykin, koska sielut ovat niin eri ikäisiä. Vanha sielu voi olla esim. naimisissa nuoren sielun kanssa ja omat lapsetkin saattavat olla eri ikäisiä sieluja, puhumattakaan muista sukulaisista ja ystävistä. Täällä on tarkoituskin oppia tulemaan toimeen kaiken ikäisten sielujen kanssa ja kaiken ikäisiä sieluja tarvitaan, jotta oppisimme monen tärkeän "läksymme"!

      Unohda siis moiset kokoontumiset!

      Kyllä vanha sielu toisen vanhan sielun tunnistaa. ;-)

      • OneOldSoulFromSomewhere

        Taisit ymmärtää väärin koko jutun kun tuolla luki näin.

        "Unohda siis moiset kokoontumiset! "

        Siis tuota noin en ollut kokousta haaveilemassa vaan otin puheen aiheeksi. Sitten lopussa kerroin miksi en oikein viitsisi osallistua sellaiseen.

        "Täällä on tarkoituskin oppia tulemaan toimeen kaiken ikäisten sielujen kanssa ja kaiken ikäisiä sieluja tarvitaan, jotta oppisimme monen tärkeän "läksymme"! "

        Kyllähän täällä pakostakin joutuu olemaan eri ikäisten sielujen joukossa tai lähipiirissä. Katson sillä tavalla sieluja että jos on mukava sielu niin ei ole väliä sielun iän kanssa oikeastaan. Kaveruus syntyy siitä kun on mukavaa, että en katso kaveriksi jonkun kiusaaja porukan ryhmää tai ärhäköinti jengejä. Lajittelen nuoret ja vanhat sielut siten että minkälaisia he ovat. En lajittele yleensä oikeastaan sillä tavalla sieluja vanhoiksi tai nuoriksi että kuinka vanha sielun ikä on, vaan lajittelen siten minkälaisia sielut ovat.

        Ovatko oppineita jo, ymmärtäväisiä toisia kohtaan, miten käyttäytyvät jne jne. Kaikkia pitää arvostaa vaikka kuka olisi, että sellainen sana pitää muistaa että "ketään ei jätetä yksin." Moni on kuullut varmasti tuon sanan ja se on hyvin kertova sana asioista joita täällä maailmassa katsotaan. Täällä maapallolla asustelee rikkaita, köyhiä, ilkeitä, hauskoja, pahoja, mukavia, jne jne. Olento on olento ja jokainen olento oppii aikanaan opintien että mikä on oikein.

        Tässä tuli nyt jotakin, tältä kerralta tämä oli siinä, nyt moi.


      • Midas

        Nimenomaan vanhaan sielua ei kiinnosta vain vanhojen sielujen seura. Kaikilla on annettavaa, ainakin melkein :)

        ps. takuulla vanha sielu haalii ympärilleen vanhoja sielujakin ennemmin tai myöhemmin.


    • Alkuperäinen Aurora.

      Minkälaiset on lesut vaatteet.

    • Keisari Neron lapsi

      ...osallistumaan kanssa? Siis jos kokous olisi.

    • itse, minä,

      henkilökohtaisesti pidän niin paaaaaljon enemmän vanhoista sieluista!

    • vesipeto

      minä tiedän kuinka "vanha" minun sielu on? Ja kuinka vanha sen pitäisi olla että pääsisi mukaan tähän, selvästikin elitistiseen, joukkoon?

      • ehkä olen, ehkä en

      • OneOldSoulFromSomewhere
        ehkä olen, ehkä en kirjoitti:

        Tässä jotain:

        http://www.michaelkirjat.fi/vanha_sielu.htm

        Tiedä nyt tuostakin...

        ;-)

        Osa kohdista jäi mieleen kovasti ja mietityttävästi. Kaikilla vanhoilla sieluilla tulee jossain iän muodossa vastaan - Kuka minä olen, mistä tulen ja milloin tulin. Mutta tällä tarkoitan, mitä tarkoittaa tulemisella vastaan nuo asiat, tarkoitan tällä että kaikki nuo asiat tuleekin yhtäkkiä. Se mikä olen, olen myös se, enkä muutu siitä toiseksi. Miksi elävä olento on sellainen kuin on, miksi kaikki elävät olennot eivät ole samanlaisia kuin muut. Se asia riippuu jokaisesta itsestään minkälainen on ja miksi haluaa tulla.

        Minäkin olen jollain tavalla erilainen, enkä halua yhdistyä kenenkään kanssa samanlaiseksi kuin toinen. Itse elän elämäni, ja itse päätän mitä teen. Kukaan ei ole komentamaan elämääni johonkin päin, itse päätän mihin päin tietä lähden. Monia nuoria sieluja olen kohdannut. Monet nuoret sielut ovat itsekkäitä ja inhottavia ja ahdistavia. Negatiivinen energia pyörii joidenkin ympärillä ja se tekee ahdistavaksi. Aina kun kävelen jonnekkin, tunnen aina selkäpiissä negatiivisen energian joka karmii pahamaisesti.

        Tiedän, ihmiset tuijottavat ja ihmettelevät - Kuka tuo henkilö voisikaan olla, en ole nähnyt tuota koskaan. Yleensä nuorilla sieluilla ilmentyy tämä asia mieleen - Outo, friikki, sairas, hullu. Kävelet joidenkin nuorien sielujen ohi, voit tuntea jotain inhottavaa heidän piirissä. Nuoren sielun tuntee käytöksestään, miten se käyttäytyy. Kun katsot nuorta sielua silmiin, näet tulevaisuuden ja menneisyyden hänessä ja minkälainen hän on. No ei tarkalleen mutta sanonta on että silmät ovat sielun ovet, vai mitenkä se menikään.

        Tarkoitin tuolla sielun ovet jutuilla sitä, ja tulevaisuus ja menneisyys jutuilla sitä että, jokainen kun katsoo toista silmään, näkee todellakin hänet itsensä siellä omassa itsessään. En tiedä tajusitteko vieläkään, no mutta kummiskin se on jotenkin noin. ^^

        Tuosta sivusta minkä laitoit, kuvasi oudon jännästi vanhoja sieluja. Mutta hän unohti kertoa yhden asian siinä. Jokainen on itsessään omanlainen ja jokainen päättää elämänsä niinkuin haluaa. Jokainen kulkee oman tiensä yksinänsä, jokainen on yksinäinen kävelijä tiellä vaikka tuntuisi että muut olisivat samalla tiellä. Pimeä on käytävä, mutta loputon valo toisessa päässä valaisee, yrität saada kynsin ja hampain valoa kiinni mutta se juoksee aina kauemmaksi sinusta.

        Moni on sanonut että vanhat sielut eivät koskaan kertoisi itsestään jos olisi. Muistakaa te nuoret ja vanhat sielut jotka toistavat samaa sanaa. Jokainen on erilainen itsessään. Tuo lause pitäisi ratkaista koko kysymyksen, miksi me vanhat sielut oikein kerromme itsestämme täällä julkisesti että muut saavat lukea. En tiedä sitten moniko vanha sielu on uskaltanut kertoa itsestään, mutta en voinut pitää aina jokapäivä ikuisesti mielessäni näitä asioita. Eli en halunnut lukita itseäni siihen tilaan jossa sanon itselleni - En kerro tästä kenellekkään, enkä halua kertoa, kukaan ei saa tietää mikä olen, miksi ja milloin, pidän vain omassa mielessäni ja ahdistunuisuuteni nousee entistä korkeammalle.

        Yleensä nykyään tällä hetkellä olisi ollut enemmän mietittävää. Joten päätin kertoa sitten teille sen mitä oli tarvittava. Tai no ei ollut kovin paljoa hinkua mutta kun täältä löytyi joitakin keskustelijoita niin aloin keskustella asiasta. Ensin luulin new age palstaa joksikin sellaiseksi palstaksi jossa ei olisi minulle yhtään aihetta. Yhtenä päivänä sitten tuli yksi viesti, jota katselin, tuo voisi näyttää mielenkiintoiselta. Katsoin viestin, huomasin että oli joku muukin joka oli vanhan sielun tyyppiä kuin minäkin.

        No siitä lähti kaikki, aloin kertomaan toiseen keskusteluun itsestäni vähän enemmän. Jotkut muistaakseni ymmärsivät ensin väärin mitä tarkoitin, mutta sitten hetken päästä kerroin mitä tarkoitin ja he sen jälkeen ymmärsivät minusta enemmän. Eli vanha sielukin oppii tuntemaan eri ihmisiä, mutta mielummin vanha sielu haluaa oppia tuntemaan heitä jotka arvostavat eri ihmisten maailmankuvaa eikä tule heti sanomaan jotakin tälläistä - Sinä olet hörhö kun sinä puhut tuollaisia, tämä on parempaa faktaa mitä minä sanon ja minua uskotaan paremmin kuin sinua.

        Eli kokonaan vapaa keskustelu jää sivutielle. Nykyään palstojen negatiivisuus on kasvanut kun enemmän on lapsia täällä jotka eivät ennen ole olleet. Eli tarkoitan niitä lapsia jotka ovat kasvaneet isommiksi ja oppivat lukemaan. Mutta monet aikuisetkin ovat ryhtyneet täällä rajatiedon palstalla höpöttämässä tyhjää ja ei järkevää. Välissä on rauhallista, välissä villiä. Keskusteluun jätetään negatiivinen viesti ja se on sillä selvä puhuttu. Ei kukaan sitten enää viitsi sen jälkeen vastata kun ymmärtävät sen niin minkälaisena ensimmäinen henkilö keskustelussa sanoi.

        En viitsi itsekkään oikein täällä rajatiedon palstalla kulkea useasti enää kun tänne on tullut villimpää porukka kuin viime vuonna oli. Vanhoihinkin sieluihin vaikuttaa ilmapiiri, että onko negatiivinen vai positiivinen. Jos negatiivisuutta on enemmän ilmassa, menee mukavuus koko jutusta pois. Jää vain sellainen tunne että, jaa, enpä taida jaksaa enempää samaa katsoa. Eli ei sitä jaksa negatiivisia juttuja aina katsella, sitten jonkin ajan päästä voi tulla tilanne että ei enää kiinnosta siellä kulkea koska siellä ei ole positiivista keskustelua yhtään, muutakuin pienen verran.

        Ei kai tässä muuta sanottavaa ole kuin että moikka ja pitäkää positiivinen ilmapiiri yllä. ;)


      • Jonku ikänen sielu
        OneOldSoulFromSomewhere kirjoitti:

        Osa kohdista jäi mieleen kovasti ja mietityttävästi. Kaikilla vanhoilla sieluilla tulee jossain iän muodossa vastaan - Kuka minä olen, mistä tulen ja milloin tulin. Mutta tällä tarkoitan, mitä tarkoittaa tulemisella vastaan nuo asiat, tarkoitan tällä että kaikki nuo asiat tuleekin yhtäkkiä. Se mikä olen, olen myös se, enkä muutu siitä toiseksi. Miksi elävä olento on sellainen kuin on, miksi kaikki elävät olennot eivät ole samanlaisia kuin muut. Se asia riippuu jokaisesta itsestään minkälainen on ja miksi haluaa tulla.

        Minäkin olen jollain tavalla erilainen, enkä halua yhdistyä kenenkään kanssa samanlaiseksi kuin toinen. Itse elän elämäni, ja itse päätän mitä teen. Kukaan ei ole komentamaan elämääni johonkin päin, itse päätän mihin päin tietä lähden. Monia nuoria sieluja olen kohdannut. Monet nuoret sielut ovat itsekkäitä ja inhottavia ja ahdistavia. Negatiivinen energia pyörii joidenkin ympärillä ja se tekee ahdistavaksi. Aina kun kävelen jonnekkin, tunnen aina selkäpiissä negatiivisen energian joka karmii pahamaisesti.

        Tiedän, ihmiset tuijottavat ja ihmettelevät - Kuka tuo henkilö voisikaan olla, en ole nähnyt tuota koskaan. Yleensä nuorilla sieluilla ilmentyy tämä asia mieleen - Outo, friikki, sairas, hullu. Kävelet joidenkin nuorien sielujen ohi, voit tuntea jotain inhottavaa heidän piirissä. Nuoren sielun tuntee käytöksestään, miten se käyttäytyy. Kun katsot nuorta sielua silmiin, näet tulevaisuuden ja menneisyyden hänessä ja minkälainen hän on. No ei tarkalleen mutta sanonta on että silmät ovat sielun ovet, vai mitenkä se menikään.

        Tarkoitin tuolla sielun ovet jutuilla sitä, ja tulevaisuus ja menneisyys jutuilla sitä että, jokainen kun katsoo toista silmään, näkee todellakin hänet itsensä siellä omassa itsessään. En tiedä tajusitteko vieläkään, no mutta kummiskin se on jotenkin noin. ^^

        Tuosta sivusta minkä laitoit, kuvasi oudon jännästi vanhoja sieluja. Mutta hän unohti kertoa yhden asian siinä. Jokainen on itsessään omanlainen ja jokainen päättää elämänsä niinkuin haluaa. Jokainen kulkee oman tiensä yksinänsä, jokainen on yksinäinen kävelijä tiellä vaikka tuntuisi että muut olisivat samalla tiellä. Pimeä on käytävä, mutta loputon valo toisessa päässä valaisee, yrität saada kynsin ja hampain valoa kiinni mutta se juoksee aina kauemmaksi sinusta.

        Moni on sanonut että vanhat sielut eivät koskaan kertoisi itsestään jos olisi. Muistakaa te nuoret ja vanhat sielut jotka toistavat samaa sanaa. Jokainen on erilainen itsessään. Tuo lause pitäisi ratkaista koko kysymyksen, miksi me vanhat sielut oikein kerromme itsestämme täällä julkisesti että muut saavat lukea. En tiedä sitten moniko vanha sielu on uskaltanut kertoa itsestään, mutta en voinut pitää aina jokapäivä ikuisesti mielessäni näitä asioita. Eli en halunnut lukita itseäni siihen tilaan jossa sanon itselleni - En kerro tästä kenellekkään, enkä halua kertoa, kukaan ei saa tietää mikä olen, miksi ja milloin, pidän vain omassa mielessäni ja ahdistunuisuuteni nousee entistä korkeammalle.

        Yleensä nykyään tällä hetkellä olisi ollut enemmän mietittävää. Joten päätin kertoa sitten teille sen mitä oli tarvittava. Tai no ei ollut kovin paljoa hinkua mutta kun täältä löytyi joitakin keskustelijoita niin aloin keskustella asiasta. Ensin luulin new age palstaa joksikin sellaiseksi palstaksi jossa ei olisi minulle yhtään aihetta. Yhtenä päivänä sitten tuli yksi viesti, jota katselin, tuo voisi näyttää mielenkiintoiselta. Katsoin viestin, huomasin että oli joku muukin joka oli vanhan sielun tyyppiä kuin minäkin.

        No siitä lähti kaikki, aloin kertomaan toiseen keskusteluun itsestäni vähän enemmän. Jotkut muistaakseni ymmärsivät ensin väärin mitä tarkoitin, mutta sitten hetken päästä kerroin mitä tarkoitin ja he sen jälkeen ymmärsivät minusta enemmän. Eli vanha sielukin oppii tuntemaan eri ihmisiä, mutta mielummin vanha sielu haluaa oppia tuntemaan heitä jotka arvostavat eri ihmisten maailmankuvaa eikä tule heti sanomaan jotakin tälläistä - Sinä olet hörhö kun sinä puhut tuollaisia, tämä on parempaa faktaa mitä minä sanon ja minua uskotaan paremmin kuin sinua.

        Eli kokonaan vapaa keskustelu jää sivutielle. Nykyään palstojen negatiivisuus on kasvanut kun enemmän on lapsia täällä jotka eivät ennen ole olleet. Eli tarkoitan niitä lapsia jotka ovat kasvaneet isommiksi ja oppivat lukemaan. Mutta monet aikuisetkin ovat ryhtyneet täällä rajatiedon palstalla höpöttämässä tyhjää ja ei järkevää. Välissä on rauhallista, välissä villiä. Keskusteluun jätetään negatiivinen viesti ja se on sillä selvä puhuttu. Ei kukaan sitten enää viitsi sen jälkeen vastata kun ymmärtävät sen niin minkälaisena ensimmäinen henkilö keskustelussa sanoi.

        En viitsi itsekkään oikein täällä rajatiedon palstalla kulkea useasti enää kun tänne on tullut villimpää porukka kuin viime vuonna oli. Vanhoihinkin sieluihin vaikuttaa ilmapiiri, että onko negatiivinen vai positiivinen. Jos negatiivisuutta on enemmän ilmassa, menee mukavuus koko jutusta pois. Jää vain sellainen tunne että, jaa, enpä taida jaksaa enempää samaa katsoa. Eli ei sitä jaksa negatiivisia juttuja aina katsella, sitten jonkin ajan päästä voi tulla tilanne että ei enää kiinnosta siellä kulkea koska siellä ei ole positiivista keskustelua yhtään, muutakuin pienen verran.

        Ei kai tässä muuta sanottavaa ole kuin että moikka ja pitäkää positiivinen ilmapiiri yllä. ;)

        Ei ole helppoa olla "nuori vanha sielu". Tarkoitan, että vanhan sielun on joskus raskasta olla nuori ihminen. Vanha sielu on väkisinkin henkinen ihminen ja maallinen nuoruus usein rankkaa. Nuorena kun pitäs dokailla ja sekoilla eikä vanha sielu oikein ymmärrä moisen päälle ja silloin saakin usein osakseen pilkkaa ja naureskelua. Onneksi nuoruus menee aika äkkiä ohi.

        Pitää myös muistaa, että olimme itsekkin aikoinamme nuoria sieluja ja samanlailla suhtauduimme "outoihin" vanhoihin sieluihin. Näemme siis oikeastaan itsemme noissa vielä nuoremmissa sieluissa, aivan kuten vanhempikin näkee itsensä lapsena omassa lapsessaan. Sitä se vaan on. Elämän kiertokulkua.

        Vanhat sielut välillä "löytävät" itsensä vasta kolmekymppisinä ja vasta sitten alkavat elää omaa elämäänsä, joten älä huoli jos elämä on nuorena välillä aika rankkaa katselessa kun nuoremmat sielut käyttää mitäkin aineita, sekoilee ja sähläilee muutenkin. Se kuuluu heidän kohdallaan vaan asiaan! Hekin kyllä kasvavat ja oppivat.

        Vanhan sielun pitää vaan jaksaa, ymmärtää ja suvaita! Siitä vanhan sielun usein myös tunnistaa.

        ;)


      • Miisat
        Jonku ikänen sielu kirjoitti:

        Ei ole helppoa olla "nuori vanha sielu". Tarkoitan, että vanhan sielun on joskus raskasta olla nuori ihminen. Vanha sielu on väkisinkin henkinen ihminen ja maallinen nuoruus usein rankkaa. Nuorena kun pitäs dokailla ja sekoilla eikä vanha sielu oikein ymmärrä moisen päälle ja silloin saakin usein osakseen pilkkaa ja naureskelua. Onneksi nuoruus menee aika äkkiä ohi.

        Pitää myös muistaa, että olimme itsekkin aikoinamme nuoria sieluja ja samanlailla suhtauduimme "outoihin" vanhoihin sieluihin. Näemme siis oikeastaan itsemme noissa vielä nuoremmissa sieluissa, aivan kuten vanhempikin näkee itsensä lapsena omassa lapsessaan. Sitä se vaan on. Elämän kiertokulkua.

        Vanhat sielut välillä "löytävät" itsensä vasta kolmekymppisinä ja vasta sitten alkavat elää omaa elämäänsä, joten älä huoli jos elämä on nuorena välillä aika rankkaa katselessa kun nuoremmat sielut käyttää mitäkin aineita, sekoilee ja sähläilee muutenkin. Se kuuluu heidän kohdallaan vaan asiaan! Hekin kyllä kasvavat ja oppivat.

        Vanhan sielun pitää vaan jaksaa, ymmärtää ja suvaita! Siitä vanhan sielun usein myös tunnistaa.

        ;)

        Aivan huuhaalta tuo kuulostaa,jokainen noista asioista kiinnostunuthan voi halutessaan luokitella itsensä "vanhaksi sieluksi",tuo kirjoituski oli niin ympäripyöreää höpötystä mielestäni.
        Vaatii aikamoista herkkäuskoisuutta mennä tollaiseen.


      • Zamiel
        ehkä olen, ehkä en kirjoitti:

        Tässä jotain:

        http://www.michaelkirjat.fi/vanha_sielu.htm

        Tiedä nyt tuostakin...

        ;-)

        Hieno linkki,hienoja ajatuksia;).
        Elämän laatu ja muut jutut,hienoa pohdittavaa.
        Kiittäen Z.


    • sielu

      Te vanhat sielut, luetelkaapa vanhan sielun erilaisia ominaisuuksia.
      Juuri noista ominaisuuksista heidät tunnistaa.

    • söpö.

      Vanhaa mummoa vaikka tuosta ylhäältä sellaisen kuvan saakin.

    • GreyHawk

      Wannabe-ilmiö ihmisillä liittyy nyt ihan kaikkeen. Voi vaan miettiä montako eri wannabe kategoriaa on olemassa. Aina kun keksitään uusi identiteetti ryhmä, siihen liittyy enemmän wannabe porukkaa kuin aitoja.

      Ensin on oman tiensä kulkijat, jotka omaksuvat identiteetin ensimmäisenä(aidot). Ja heti perässä tulee valtava lauma, joka kulkee toisten jalajälkiä(wannabeet). Erikoisimmat tapaukset taitavat liittyä sairauksiin. Onhan meillä jo wannabe ADHD lapsia, kun vanhemmat ja lääkärit keksivät omasta päästään terveelle lapselle sairauksia.

      Wannabe vanhasielut, wannabe indicolapset ja kaikki muut wannabeet syntyvät mielestäni ihmisen tarpeesta kuulua johonkin identiteetti ryhmään. Samasta syntyy myös muoti. TÄRKEÄMPÄÄ on kuitenkin olla OMA ITSENSÄ, kuin kuulua johonkin ryhmään. Siksi kaikki ryhmään perustuvat sosiaaliset identiteetit ovat loppujenlopuksi valheellisia wannabe identiteettejä. Omana itsenään olo korvataan valheellisella wannabe määritelmällä "vanhasielu", "gangsta", "uskovainen" jne.

      Olen törmännyt tähän identiteetin falskiuteen omassa ajattelussani ja etsiessäni omaa paikkaani. En tunne kuuluvani mihinkään. Kaikki identiteetit ovat valhetta. Tärkeämpää kuin olla vanhasielu tai yhtään mitään, on olla oma itsensä. Ehkä olemme vain tyhjyyttä. Identiteetit ovat mielemme harhaa.
      Valitettevasti tälläinen sosiaalisesta identiteetistä luopuminen johtaa väistämättä erakoitumiseen. Olen tämän omakohtaisesti huomannut.

      Kaikki ns. nuoretsielut(valta väestö) tavoittelevat valheellista sosiaalista identiteettiä ylitse kaiken. Minä julistan ettei ns. vanhalla sielulla voi olla vanhasielun identiteettiä tai mitään muutakaan sosiaalista identiteettiä. Ennenkaikkea hän on vain oma itsensä ilman sosiaalista tarvetta määritellä itsensä johonkin ryhmään. Tällöin hänestä tulee henki, joka ei ole identiteettinsä kautta sidoksissa maailmaan. Tätä voitaisiin kutsua hengen identiteetiksi tai jopa tyhjyyden identiteetiksi.

      Toisaalta voisihan sitä keksiä Hengen kokeen vanhalle sielulle. Ei mitään naistenlehtien kyselyä, "testaa oletko vanhasielu", vaan kunnon henkinen testi, joka karsii jyvät akanoista, hengen "wannabe special" egosta. Tosin oma käsitykseni on, että tuo testi tulee näille ihmisille elämässä, joka tapauksessa vastaan.

      Ainiin se kokous. Onko tuollaiselle kaiken muuttavalle kokoukselle todella tarvetta? Vanhasielut syömässä yhdessä makkaraa ja muuttamassa maailmaa. On muinaisten sielujen kokoontumisen aika. Vanhasielut kaikkialla Suomessa ovat lähteneet liikkeelle luolistaan kohti perähikiää. Kaikkialla vaeltaa oudon näköisiä, kumarassa kulkevia, liimalettisiä ihmisiä, jotka sopertavat hiljaa ääneen: "Muinaiset...yhdistyminen...kokoontuminen...täytyy...mennä". Aika on vaihtumassa. Vanhasielut kokoontuvat ja muuttavat maailman. :D

      • God_of_nothing

        No onse hyvä, että edes jollakin vielä täällä leikkaa. Teinit tunttuvat vallanneen koko kakkosnelosen kaikki "henkisimmätkin" palstat.

        Kyllähän tuo omana itsenänsä oleminen on usein juuri se mikä erottaa jyvät akanoista. Oli sitten vanha tai nuori, niin kaikilla on ne "omat juttunsa" ja kiinnostuksensa kohteet. Joskushan voi aina sen sukulaissielunsa/parisielunsa kyllä kohdata ja nirvana onkin jo lähellä.

        ja "testejä" tosiaankin tulee vastaan ja mitä vit...siis vaativampi testi on psyykelle, niin sitä todennäkösempi "vanha" jo on.

        Moni taiteilija ainakin, jos ei nyt aivan kaikkein vanhimpia sieluja ole, niin ainakin hyvin kypsyneitä sellaisia saattaisivat olla. Kypsä ja vanhempi sielu saattavat mennä helposti sekaisin ja moni kypsä tuntua vanhalta. Vähän niinku keski-ikästä ihmistä vertais vanhukseen. Keski-ikänen on yleensä aika aktiivinen ja elämänkokemustakin alkaa olla riittävästi kaikenlaiseen, kun vanha alkaa olla jo vähän passiivinen ja muista erillään.

        Mitä näistä kokoontumisajoistakin? Kaikki ollaan ennenkaikkea yksilöitä. Ja sehän menee vähän niin, että sitä hakeutuu jo ihan automaattisestikkin kaltaistensa seuraan, ilman että tartteis ihan väkisin sitä yrittää. Luultavasti sitä vaan tulis pettyneeksi, kun huomais, että "wanhat sielut" on ihan samanlaisia juntteja kuin muutkin, ehkä jopa juntimpia!


      • Zamiel

        Siinä oli kanssa karkevää ja järkevää asiaa;),näinhän se on,pitäisi löytää Itsestä 'Itse',ei vain matkittu muotti:),keep on rockin...
        T:Power Rancer;).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2092
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. 161
      1231
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe