Matti Nykänen ja Mika Myllylä...

Urheilu-uran jälkeen

Uskomatonta, että entinen huippu-urheilija, MM- ja olympiavoittaja voi tippua näinkin alas!

Toinen on istunut useampaankin otteeseen vankilassa, toinen taas epäonnistui vieroitushoidossa ja sai potkut! Tämän päivän uutisen (IL 8.8.06) mukaan Myllylä oli nähty taluttavan polkupyöräänsä umpihumalassa ja kaatuneen ojaan...

Miksei entisiä huippu-urheilijoita tueta, kun kilpailu-ura loppuu ja elämä muuttuu voimakkaasti? Miksei?

Tuleeko junioreistamme uusia Nykäsiä ja Myllylöitä?

214

61134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tulossa hyvää vautia tähän porukkaan, tosin kimillä on varaa kustantaa vieroitukset ja hoidot kokoporukalle jos vain halua ja tahtoa löytyy.....

      • ne....

        juovat....


      • nikki
        ne.... kirjoitti:

        juovat....

        mutta samalla pilaavat lasten ja muiden elämää.


      • Selkärankainen
        nikki kirjoitti:

        mutta samalla pilaavat lasten ja muiden elämää.

        lasten, he siitä eniten kärsivät! Pikkuhiljaa nämä julkkis/huomionkipeät alkkikset voisivat jo pikkuhiljaan ajatella lapsiansakkin! Sama koskee näitä julkisesti eroavia perheitäkin!
        Kelleen ei varmaan tule mieleen, että miten hävettävää ja nöyryyttävää on olla koulussa ym. ympyröissä.
        Voin kokemuksesta sanoa, että ei ollut kiva olla koulussa kun juopottelevasta isästäni puhuttiin. Kaikenkukkuraksi hän tuli usein koululle örveltää ja hakemaan kaatokännissä taksilla minua ja veljeäni koulusta. Onneksi en ollut julkkis perheen lapsi, silloin nöyryytys olisi ollut vielä kamalampaa!


      • hopo

        no se kakara on kans tapaus vaikka ei edes ole urheilija vaan häkkisen kanssa vero pakolainen


      • hurttis
        Selkärankainen kirjoitti:

        lasten, he siitä eniten kärsivät! Pikkuhiljaa nämä julkkis/huomionkipeät alkkikset voisivat jo pikkuhiljaan ajatella lapsiansakkin! Sama koskee näitä julkisesti eroavia perheitäkin!
        Kelleen ei varmaan tule mieleen, että miten hävettävää ja nöyryyttävää on olla koulussa ym. ympyröissä.
        Voin kokemuksesta sanoa, että ei ollut kiva olla koulussa kun juopottelevasta isästäni puhuttiin. Kaikenkukkuraksi hän tuli usein koululle örveltää ja hakemaan kaatokännissä taksilla minua ja veljeäni koulusta. Onneksi en ollut julkkis perheen lapsi, silloin nöyryytys olisi ollut vielä kamalampaa!

        Onkohan tämä oikea lähestymistapa? Ihmisillä on vaikeaa ja sortuvat vaikka mihin, pitääkö lyötyä lyödä uudestaan ja uudestaan? He tarvitsevat tukea ja apua. Julkisesti eroavia perheitä? Nii julkkikset vissii pystyy eroamaan ilman sitä julkisuutta kiitos seiskan ym. Voin myös kokemuksesta sanoa että ei ollut kivaa, kasvoin siitä kuitenkin. Olisiko sinun aika kasvaa? Ihmisiähän hekin vain loppujen lopuksi ovat. Voiko nöyryytys olla pahempi kuin äskeinen viestisi?


    • ......

      nykäsen nyt jotenki ymmärtää, sen elämä on niin sekasi ollu jo kauan, mutta myllylästä en kyllä uskonu että sekin painuu noin alas...mutta tosiasiahan se on että alkoholismi on sairaus.

      • pellolle

        ...niin on moni muukin tauti...
        sairaus eikä "niitä" hyysätä työpaikoilla kuten alkkareita.
        Kyllästyttää tuo alkoholismin hyväksyntä, itsepähän kurkustaan viinat alas latkivat toista se on kun saa tilaamattaan esim. syövän tai astman!!!


      • olli47

        Taitaa olla Suomessa melko paljon alkoholisteja...meinaan vaan jos polkupyörän työnnöstä humalassa tulee alkoholisti!!!??Kuinka moni tähänkin kirjoittaneista on alkoholisti??


      • Iris
        pellolle kirjoitti:

        ...niin on moni muukin tauti...
        sairaus eikä "niitä" hyysätä työpaikoilla kuten alkkareita.
        Kyllästyttää tuo alkoholismin hyväksyntä, itsepähän kurkustaan viinat alas latkivat toista se on kun saa tilaamattaan esim. syövän tai astman!!!

        En tiedä, missä työpaikoilla olet olllut, mutta ainakaan oman kokemukseni mukaan alkoholisteja ei todellakaan hyysätä työpaikoilla. Vakavan tilanteen kohdalla ohjataan hoitoon, ja jos sen lyö leikiksi saa potkut.
        Tunnen itse muutaman entisen tai sanotaanko "ikuisen alkoholistin", koska se on todella sairaus, joka kulkee mukana lopun elämäää.
        En ole ikinä kuullut, että joku haluaisi sairastua alkoholismiin. Se on sairaus siinä kuin astma tai syöpäkin, jos puhutaan ihmisistä, joille alkoholin käyttö on edennyt sairauteen asti.


      • Viisaampi

        Alkoholin voi jättää mutta sairautta ei.


      • nodrink
        pellolle kirjoitti:

        ...niin on moni muukin tauti...
        sairaus eikä "niitä" hyysätä työpaikoilla kuten alkkareita.
        Kyllästyttää tuo alkoholismin hyväksyntä, itsepähän kurkustaan viinat alas latkivat toista se on kun saa tilaamattaan esim. syövän tai astman!!!

        Totta. Ovat työpaikan mätäpaiseita, joita hyysätään.


      • Entinen doku

        Viinan juonti ei ole mikään sairaus vaan luonteen heikkoutta. Ja siin se


      • oire
        nodrink kirjoitti:

        Totta. Ovat työpaikan mätäpaiseita, joita hyysätään.

        alkoholismi on useimmiten oire muusta mm. henkisestä pahoinvoinnista ja ihmisen tapa lääkitä vaikkapa masennustaan - vaikkakin jälkitila lisää henkistä pahoinvointia. kun alkoholismi on nyt kerran määritelty sairaudeksi se samalla antaa monille syyn olla tarttumatta asiaan. "en mä jaksa lopettaa ryyppäämistä kun mä oon sairas ja muutenkin asiat on jotenkin huonosti..." - eikä alkoholismin myöntäminen välttämättä helpota asiaa jos potilas siitä vaipuu masennukseen -> josta seuraa alkoholinkäyttöä. alkoholismi on selvästi myös omista ratkaisuista kiinni samoin kuin tupakanpoltto. se on tapa josta muodostuu riippuvuus - mutta se miksi joku juo onkin jo toinen asia. urheilijoiden kohdalla päihteidenkäyttö aktiiviuran päätyttyä onkin mielenkiintoinen asia. onko ns huippu-urheilijat uransa aikana riippuvaisia endorfiinista (luonnon amfetamiini) jota muodotuu aivoissa urheilun yhteydessä? (suoritusta parantavista aineista puhumattakaan) silloinhan olisi "luonnollista" hakea mielihyvää aiheuttavaa olotilaa muilla päihteillä.


      • se totuus
        Entinen doku kirjoitti:

        Viinan juonti ei ole mikään sairaus vaan luonteen heikkoutta. Ja siin se

        tulikin! Todellakin on luonteen heikkoutta!
        Kun huonosti menee, meinaako se sitä, että alkoholi auttaisi oloa? Joo, auttaahan se, saa ainakin näkyvää huomiota!
        Luulisi nämä kuuluisat urheilija alkkisten omaavan taistelijan luonetta? Mutta luonne on tainnut sitten jäädäkkin mäkeen ja ladulle.


      • siitä
        Viisaampi kirjoitti:

        Alkoholin voi jättää mutta sairautta ei.

        Voi parantua


      • olet
        Iris kirjoitti:

        En tiedä, missä työpaikoilla olet olllut, mutta ainakaan oman kokemukseni mukaan alkoholisteja ei todellakaan hyysätä työpaikoilla. Vakavan tilanteen kohdalla ohjataan hoitoon, ja jos sen lyö leikiksi saa potkut.
        Tunnen itse muutaman entisen tai sanotaanko "ikuisen alkoholistin", koska se on todella sairaus, joka kulkee mukana lopun elämäää.
        En ole ikinä kuullut, että joku haluaisi sairastua alkoholismiin. Se on sairaus siinä kuin astma tai syöpäkin, jos puhutaan ihmisistä, joille alkoholin käyttö on edennyt sairauteen asti.

        lämminhenkinen ja tietävä.
        Sairaus se on alkoholismi. Ei sitä alkoholismiakaan tilata jotkut vain sairastuu siihen. Kuka on ketään mollaamaan. Katsokoon itseään jokainen peilistä ja sanokoon kymmenen kertaa kyllä minä olen hyvä ja hieno ihminen. Kokeilkaa kaikki jos tunette olevanne hyviä, löydätte sitä kautta ehkä itsenne


      • Kun on alkoholisti
        se totuus kirjoitti:

        tulikin! Todellakin on luonteen heikkoutta!
        Kun huonosti menee, meinaako se sitä, että alkoholi auttaisi oloa? Joo, auttaahan se, saa ainakin näkyvää huomiota!
        Luulisi nämä kuuluisat urheilija alkkisten omaavan taistelijan luonetta? Mutta luonne on tainnut sitten jäädäkkin mäkeen ja ladulle.

        Urheilijakin on tavallinen matti meikäläinen ja saattaa olla holisti, vaikka urheileekin.
        Sairaus puhkeaa liian rankan psyykkisen rasituksen yhteydessä!!!!
        Kokemuksia on!!


      • Pellervo
        Entinen doku kirjoitti:

        Viinan juonti ei ole mikään sairaus vaan luonteen heikkoutta. Ja siin se

        Heikkoluonteinen joka ryhdistyy ja pullistuu noonpaljon, että uskoo toisten puolesta tietävänsä, joutaisi kyllä vielä juomaan. Jos viinasta vaikka sitä viisautta vähän lisää löytyisi!


      • olliveli
        siitä kirjoitti:

        Voi parantua

        Niin voi tosiaan parantua, mutta voi pahentuakin. Selviääkö Mika Myllylä tai Matti Nykänen hengissä 65 vuotiaaksi saakka ?
        Jos kuolevat ennen 65 v niin tappoiko urheilu vaiko viina ?


      • Ymmäl-lään
        Iris kirjoitti:

        En tiedä, missä työpaikoilla olet olllut, mutta ainakaan oman kokemukseni mukaan alkoholisteja ei todellakaan hyysätä työpaikoilla. Vakavan tilanteen kohdalla ohjataan hoitoon, ja jos sen lyö leikiksi saa potkut.
        Tunnen itse muutaman entisen tai sanotaanko "ikuisen alkoholistin", koska se on todella sairaus, joka kulkee mukana lopun elämäää.
        En ole ikinä kuullut, että joku haluaisi sairastua alkoholismiin. Se on sairaus siinä kuin astma tai syöpäkin, jos puhutaan ihmisistä, joille alkoholin käyttö on edennyt sairauteen asti.

        Jos se on sairaus. ja alkoholi ei sovi, niin miks ottaa viinaa? Thäh?
        - Ei kai allerginen ihminenkään ota ainetta, joka tekee pahoinvoivaksi.

        Siis; alkoholistit, pidättäytykää nyt ihmeessä wäkijuomista. Vai onko se sit nii hauskaa?
        - Vastatkaa joku sairastunut.

        Varmaan taas joku alkoholisti pillastuu, kun ehdotan alkoholista pidättäytymistä. Mutta niin se vaan on, ei kannata sit leikkii tulella.


      • liisi?
        Ymmäl-lään kirjoitti:

        Jos se on sairaus. ja alkoholi ei sovi, niin miks ottaa viinaa? Thäh?
        - Ei kai allerginen ihminenkään ota ainetta, joka tekee pahoinvoivaksi.

        Siis; alkoholistit, pidättäytykää nyt ihmeessä wäkijuomista. Vai onko se sit nii hauskaa?
        - Vastatkaa joku sairastunut.

        Varmaan taas joku alkoholisti pillastuu, kun ehdotan alkoholista pidättäytymistä. Mutta niin se vaan on, ei kannata sit leikkii tulella.

        alkoholisti ei tulekaan viinasta, vaan kestää reippaasti viikon putken. Tavallinen tallaaja olisi jo joutunut teholle tai maan poveen.


      • itseiv
        olet kirjoitti:

        lämminhenkinen ja tietävä.
        Sairaus se on alkoholismi. Ei sitä alkoholismiakaan tilata jotkut vain sairastuu siihen. Kuka on ketään mollaamaan. Katsokoon itseään jokainen peilistä ja sanokoon kymmenen kertaa kyllä minä olen hyvä ja hieno ihminen. Kokeilkaa kaikki jos tunette olevanne hyviä, löydätte sitä kautta ehkä itsenne

        Köyhyys eikö sekin ole sairaus kun ihminen on niin "saamaton" ettei kykene hankkiin rahaa ja hyvinvointia se on luonteen heikkoutta kuten viinasta luopuminenkin .


      • Lekuri¨<
        Iris kirjoitti:

        En tiedä, missä työpaikoilla olet olllut, mutta ainakaan oman kokemukseni mukaan alkoholisteja ei todellakaan hyysätä työpaikoilla. Vakavan tilanteen kohdalla ohjataan hoitoon, ja jos sen lyö leikiksi saa potkut.
        Tunnen itse muutaman entisen tai sanotaanko "ikuisen alkoholistin", koska se on todella sairaus, joka kulkee mukana lopun elämäää.
        En ole ikinä kuullut, että joku haluaisi sairastua alkoholismiin. Se on sairaus siinä kuin astma tai syöpäkin, jos puhutaan ihmisistä, joille alkoholin käyttö on edennyt sairauteen asti.

        Koukuttaa ihmisen siinä missä huumeetkin,kun tarpeeksi ja riittävän kauan juo niin keho ei tule ilman sitä toimeen.
        Muodostuu tavallaan kaksoispersoona,toinen sanoo että älä juo ja toinen käskee juomaan.
        Se on mielen sairaus joka muodostuu kun juo riittävästi,loppupeleissä se on pakonomainen ja riippuvuus on jo pitkällä,kyse ei ole mistään selkärängattomuudesta tai saamattomuudesta,on sairaus joka vaatii hoitoa.
        Tällä menolla tulevaisuudessa on alkoholisteja aina vain enemmän ja nuoria joka on huolestuttavin asia,normaalikäyttäjät on ihan ok,jokainenhan voi testata onko ongelma vai onko se muodostumassa pikkuhiljaa.
        Itse olen hoitanut "juoppoja" viimeiset 30 vuotta ammatikseni ja tiedä mitä kirjoitan.


    • Kuinka Suomi muistaa sankar...

      On se häpeällistä, kuinka Suomi muistaa kansallissankareitamme!

      Noloa kertoa ulkomaisille vieraille, että Mika ja Matti ovat...öhöm...hieman rappiolla.

      • Omaa syytä

        Lahden kisojen jälkeen, Myllylä on ollut suomalainen kansallishäpeä, ei suinkaan sankari.

        Eikä Myllylää kukaan pakota juomaan, itse kaataa kurkustaan alas.


      • kuuluisia ole.

        Ketä ulkomaalaista kiinnosta Mika ja Matti. Me Suomalaiset vain kuvitellaan, että kaikki tietenkin tuntee Mikan Ja Matin Kimistä puhumattakkaan. Ulkomailla vain urheiluporukka tietää noi hemmot, mut tavalliset kaduntallaajta tuskin tietää esim. Mikä Myllylää.


      • MN, MM
        kuuluisia ole. kirjoitti:

        Ketä ulkomaalaista kiinnosta Mika ja Matti. Me Suomalaiset vain kuvitellaan, että kaikki tietenkin tuntee Mikan Ja Matin Kimistä puhumattakkaan. Ulkomailla vain urheiluporukka tietää noi hemmot, mut tavalliset kaduntallaajta tuskin tietää esim. Mikä Myllylää.

        Nykänen on maailman kaikkien aikojen menestynein mäkihyppääjä ja hyvin tunnettu maissa joissa ko lajia enemmän harrastetaan. Matti on vakiovieraita keskieuroopan mäkiviikolla ja mainosarvoltaan siellä hyvinkin suuri.

        Myllylä on vain yksi kärähtanyt hiihtäjä monien muiden joukossa eikä maailmalla enää kovinkaan tunnettu.


      • Entinen Urheilija

        Sehän se vielä puuttuisi, että valtio niille viinat ostaisi. Kyllä se on niin, että jokaisen täytyy kantaa vastuu itsestään. Urheileminen on kuitenkin vapaaehtoista hommaa.


      • Suomalainen....
        MN, MM kirjoitti:

        Nykänen on maailman kaikkien aikojen menestynein mäkihyppääjä ja hyvin tunnettu maissa joissa ko lajia enemmän harrastetaan. Matti on vakiovieraita keskieuroopan mäkiviikolla ja mainosarvoltaan siellä hyvinkin suuri.

        Myllylä on vain yksi kärähtanyt hiihtäjä monien muiden joukossa eikä maailmalla enää kovinkaan tunnettu.

        Entiset Keski-Eurooppalaiset mäkihyppääjät ovat menestyviä herrasmiehiä Rolexeineen ja valkaistune hymyineen.

        Mutta meidän Matti laulaa baarissa ja Mika jossain muualla...


      • Nimetön

        Pitäiskö nyt sitten alkaa vahtimaan aikusia miehiä 24/7, että eivät tartu pulloon. Mitäs asialle tekisit. No juu... annetaan pojille lisää kaljarahaa ja taputetaan selkää. Kaikki voidaan huutaa yhteen ääneen, että ootte vieläkin meidän sankareita. Kyllä se dokaamine sitten loppuu... joo joo.


      • tavallaan
        Nimetön kirjoitti:

        Pitäiskö nyt sitten alkaa vahtimaan aikusia miehiä 24/7, että eivät tartu pulloon. Mitäs asialle tekisit. No juu... annetaan pojille lisää kaljarahaa ja taputetaan selkää. Kaikki voidaan huutaa yhteen ääneen, että ootte vieläkin meidän sankareita. Kyllä se dokaamine sitten loppuu... joo joo.

        Olet tavallaan oikeassa. Toinen hyvä vinkki(joskaan ei niin suosittu, nykyajan juoru-ukkien ja -ämmien piireissä, joihin me, siis sinä herra Nimetön ja minä, emme tietenkään kuulu? :),olisi jättää nämä persekärpäset nimeltä Iltalehti, Iltasanomat, Seiska jne. nuolemaan näppejään itsekunkin kukkaron- ja juorunkipeyden osalta...

        Lordin turpavärkistä nousi hirmu häly maanlaajuisesti. Kun Matti Nykänen tai Mika Myllylä juovat lärvinsä samannäköisiki, suurin porukasta vaan kauhistelee ja puukottaa selkään jätkiä. Jos Nimettömällä on pakkomielle huudella milloin kenellekin "sankarille", niinkuin näyttää: "ootte vieläkin meidän sankareita", niin senkuin mölyät. Useimmiten ne tapaisesi huutajat ovat aluksi niitä selkääntaputtajia ja sitten selkäänpuukottajia...
        Ei voi muuta sanoa, kuin että eläisit joskus omaankin elämääsi, jos sellainen yleensä sinulla on.


      • Nimetön
        tavallaan kirjoitti:

        Olet tavallaan oikeassa. Toinen hyvä vinkki(joskaan ei niin suosittu, nykyajan juoru-ukkien ja -ämmien piireissä, joihin me, siis sinä herra Nimetön ja minä, emme tietenkään kuulu? :),olisi jättää nämä persekärpäset nimeltä Iltalehti, Iltasanomat, Seiska jne. nuolemaan näppejään itsekunkin kukkaron- ja juorunkipeyden osalta...

        Lordin turpavärkistä nousi hirmu häly maanlaajuisesti. Kun Matti Nykänen tai Mika Myllylä juovat lärvinsä samannäköisiki, suurin porukasta vaan kauhistelee ja puukottaa selkään jätkiä. Jos Nimettömällä on pakkomielle huudella milloin kenellekin "sankarille", niinkuin näyttää: "ootte vieläkin meidän sankareita", niin senkuin mölyät. Useimmiten ne tapaisesi huutajat ovat aluksi niitä selkääntaputtajia ja sitten selkäänpuukottajia...
        Ei voi muuta sanoa, kuin että eläisit joskus omaankin elämääsi, jos sellainen yleensä sinulla on.

        Jeesustele sinä vaan ihan rauhassa. Mä haen moran ja puukotan selkään.


      • matkalla oot

        oot säkin vitun moinen daijumaiju, kun et mitää tajua. nykäsellä on fyrkkaa, rikas muija yms, sä oot kateellinen sille. myllyläl mitää ongelmaa ole lehdet vaan kirjoittaa paskaa.


      • kipeään..
        Nimetön kirjoitti:

        Jeesustele sinä vaan ihan rauhassa. Mä haen moran ja puukotan selkään.

        ..paikkaan..:) Ensin napero runoilee hirmu eepoksen
        lapsuuden sankareistaan, jotka sitten ovat tämän "Nimetön"-raukan pettäneet alkamalla ryyppäämään.
        Ei kai tuohon voi muuta neuvoa nuorukaiselle antaa, kuin että jatka sohvalla makoilua, äläkä koskaan hankkiudu suomen-, euroopan- tai maailmanmestariksi.
        Juopoksi kyllä voit ruveta, jos et vielä ole ehtinyt..tosin otaksun, että jutuistasi päätellen viina maistuu. Koska olet normaali kapakkakärpänen, voit huoletta läskimahoinesi jatkaa muiden "normaali"juoppojen kanssa kateuksissasi juoruämmätyyliä, (ja iltalehtien toimittajien perseennuolemista), koska ainut ero sika-nykäsellä, sikä-myllylällä tai muilla julkkisjuopoilla on se, että he ovat muutaman vuoden elämästään tehneet muutakin, kuin istuneet lässyttämässä paskaa ns. julkkisjuopoista..


      • Nimetön
        kipeään.. kirjoitti:

        ..paikkaan..:) Ensin napero runoilee hirmu eepoksen
        lapsuuden sankareistaan, jotka sitten ovat tämän "Nimetön"-raukan pettäneet alkamalla ryyppäämään.
        Ei kai tuohon voi muuta neuvoa nuorukaiselle antaa, kuin että jatka sohvalla makoilua, äläkä koskaan hankkiudu suomen-, euroopan- tai maailmanmestariksi.
        Juopoksi kyllä voit ruveta, jos et vielä ole ehtinyt..tosin otaksun, että jutuistasi päätellen viina maistuu. Koska olet normaali kapakkakärpänen, voit huoletta läskimahoinesi jatkaa muiden "normaali"juoppojen kanssa kateuksissasi juoruämmätyyliä, (ja iltalehtien toimittajien perseennuolemista), koska ainut ero sika-nykäsellä, sikä-myllylällä tai muilla julkkisjuopoilla on se, että he ovat muutaman vuoden elämästään tehneet muutakin, kuin istuneet lässyttämässä paskaa ns. julkkisjuopoista..

        Juu. Meissä kaikkissa asuu pieni kotipsykologi. Ai niin ja nimi on muuten Timo. Joten nytpä on sitten kirjoitettu oikein omalla nimellä, kun se tuntuu olevan sinulle niin iso kynnys. En mä omia mielipiteitäni häpeä.

        Ai niin ja tuo edellinen viestini oli höystetty sarkasmilla, mutta sinun on kai sitä vaikea ymmärtää. Huh... mä nauran sulle ja julkkisjuopoille. Minä en niitä puolustele. XD


      • ohoh

        Häpeä itse itseäsi vaan siellä!
        Ei kumpanenkaan ole sen kummoisempi sankari enää.
        Kansallissankareita ovat sotaveteraanit,jotka taistelivat MEIDÄN puolestamme siellä aikoinaan.
        Viis urheilijoitten sijoituksista!


      • vertaus.
        ohoh kirjoitti:

        Häpeä itse itseäsi vaan siellä!
        Ei kumpanenkaan ole sen kummoisempi sankari enää.
        Kansallissankareita ovat sotaveteraanit,jotka taistelivat MEIDÄN puolestamme siellä aikoinaan.
        Viis urheilijoitten sijoituksista!

        "Kansallissankareita ovat sotaveteraanit,jotka taistelivat MEIDÄN puolestamme siellä aikoinaan."

        Vanhempi sukupolvi varmaan muistaa että näitä samoja ongelmia esiintyi suurella osalla myös näillä oikeilla kansallisankareilla. Monet heistä kokivat vähemmän sankarillisen loppunsa alkoholisoituneena paskaisissa tilapäismajoissaan. Eivät siis olleet ympäristönsä mielestä "kummoisia sankareita enää". Myös heidät muistettiin pääasiassa vain juhlapuheissa. Sehän oli halpa tapa osoittaa kiitollisuutta.


    • Pohdiskelija

      Osa urheilijoista hankkii nuoruudessaan myös koulutuksen ja ammatin. He siirtyvät uran loputtua luontevasti töihin. Samanlainen tyhjyyden tunne lienee joillakin eläkeikää lähestyvillä. He pyrkivät olemaan työssä mahdollisimman pitkään peläten mahdollisesti juuri suurta tyhjyyden ja tarpeettomuuden tunnetta. Lisäksi, jos ihminen tarttuu voimallisesti pulloon siinä ei isänmaakaan pelasta - mihin se suomalainen sisu on silloin kadonnut?

      • painaa

        Mika tietää, että lähes kaikki mitalit Naganosta lähtien ovat tulleet dopingin avulla. Eli ovat arvottomia, eikä näytä jeesuskaan auttavan vaikka uskovaista leikkiikin.


    • Huipulta on lyhyt matka alas

      Miten pitäisi tukea??? Urheijat ovat itse tehneet tietoisen päätöksen siitä, että panostavat kaiken urheiluun täysin tietoisena siitä, että ei kukaan ole huipulla ikuisesti. Jos tätä ei olla ymmärretty, niin on jossain vika.
      Tapaus Myllyllälle oli tarjottu työtä (ja ihan oikeaa sellaista, eikä perinteistä nurmikon leikkausta) mutta onko työnantajan velvollisuus katsoa läpi sormien kun on kyse huippu-urheilujasta.

      • RuohonLeikkuri

        Mitäs vikaa nurmikon leikkaajan työssä?
        Kyllä meillä nostetaan aivan turhaan urheilijat sankareiksi. Hehän VAIN viihdyttävät meitä taviksia.
        Mitä sankaruutta huippu-urheilijassa on?
        Sankari on sellainen, joka tekee uroteon vaatimatta siitä ITSELLEEN mitään korvausta.

        Nämä "urheilun sankarit" ovat kaikkea muuta kuin sankareita. Oikeita sankareita olivat ennen muuta sotiemme miehet ja naiset. He tekivät parhaansa ilman henkilökohtaista edun tavoittelemista.

        Onhan sen moni filosofi todennutkin, että huippu-urheilu on ihmisen tyhmintä aluetta. Siinä on sankaruus kaukana, kun ITSE pitää millä keinoilla tahansa olla paras.
        Ei siis ihme, että moni repsahtaa, kun ura on ohi.
        Voisimme siis presidentti Koiviston ajatuksiin yhtyä ja jättää se huippu-urheilusta hösöttäminen vähemmälle!
        Paljon tärkeämpää Suomelle on tieteen ja taiteen tekijät ja - tutkijat.


      • sä oot
        RuohonLeikkuri kirjoitti:

        Mitäs vikaa nurmikon leikkaajan työssä?
        Kyllä meillä nostetaan aivan turhaan urheilijat sankareiksi. Hehän VAIN viihdyttävät meitä taviksia.
        Mitä sankaruutta huippu-urheilijassa on?
        Sankari on sellainen, joka tekee uroteon vaatimatta siitä ITSELLEEN mitään korvausta.

        Nämä "urheilun sankarit" ovat kaikkea muuta kuin sankareita. Oikeita sankareita olivat ennen muuta sotiemme miehet ja naiset. He tekivät parhaansa ilman henkilökohtaista edun tavoittelemista.

        Onhan sen moni filosofi todennutkin, että huippu-urheilu on ihmisen tyhmintä aluetta. Siinä on sankaruus kaukana, kun ITSE pitää millä keinoilla tahansa olla paras.
        Ei siis ihme, että moni repsahtaa, kun ura on ohi.
        Voisimme siis presidentti Koiviston ajatuksiin yhtyä ja jättää se huippu-urheilusta hösöttäminen vähemmälle!
        Paljon tärkeämpää Suomelle on tieteen ja taiteen tekijät ja - tutkijat.

        mee hoitoo tieteen ja taiteen kanssa


      • nurmenleikkaaja
        RuohonLeikkuri kirjoitti:

        Mitäs vikaa nurmikon leikkaajan työssä?
        Kyllä meillä nostetaan aivan turhaan urheilijat sankareiksi. Hehän VAIN viihdyttävät meitä taviksia.
        Mitä sankaruutta huippu-urheilijassa on?
        Sankari on sellainen, joka tekee uroteon vaatimatta siitä ITSELLEEN mitään korvausta.

        Nämä "urheilun sankarit" ovat kaikkea muuta kuin sankareita. Oikeita sankareita olivat ennen muuta sotiemme miehet ja naiset. He tekivät parhaansa ilman henkilökohtaista edun tavoittelemista.

        Onhan sen moni filosofi todennutkin, että huippu-urheilu on ihmisen tyhmintä aluetta. Siinä on sankaruus kaukana, kun ITSE pitää millä keinoilla tahansa olla paras.
        Ei siis ihme, että moni repsahtaa, kun ura on ohi.
        Voisimme siis presidentti Koiviston ajatuksiin yhtyä ja jättää se huippu-urheilusta hösöttäminen vähemmälle!
        Paljon tärkeämpää Suomelle on tieteen ja taiteen tekijät ja - tutkijat.

        Juu...näin on ! Itsensä takia he urheilevat ja näyttääkseen muille,kuinka hyviä ihmisiä he ovat.
        Sotaveteraanit ovat ARVOKKAIMPIA,kuin urheilijat!
        Heitä olisi Suomen valtio saanut tukea ja auttaa jo aikoja sitten, vaan u-r-h-e-i-l-u....siihen löytyy AINA rahhoo, vaikka on loppujenlopuksi ihan typerä juttu.


      • MEE HOITOON HETI
        sä oot kirjoitti:

        mee hoitoo tieteen ja taiteen kanssa

        Ethän sä osaa edes raukka parka kirjoittaa suomen kieltä kunnolla! Mee nyt äkkiä koulunpenkille takaisin istuksiin,tai jos siellä olet jo,niin ota opiksesi,mitä sulle opetetaan.....URPO! On sulla ihan KAUNIS nimi!
        Toivottavasti et kärsi nimestäsi.
        Aijuu...hoitopaikka sulle olis myös omiaan!!!


    • muutaman maratonin juosseena ja nyt pyöräretkeilijänä voin sanoa että kyllä treenaminen on melkein yhtä rankkaa touhua kuin raju ryyppääminen, ei niihin pystykkään joka takarivintaavi!

      • juoppoja

        molemmat. Otetaan pari lonkeroa, kakitaan housuun ja itkeskellään. Ei löydy enää kunnon alkoholisteja Suomenmaasta. Huippu-urheilijasta ei kertakaikkiaan näytä tulevan kunnon karskia dokua.


    • jts

      täällä kotimaassa moni entinen huippurh.tukeutuu viinaan..mut tuolla suuressa maailmassa moni on haksahtanut huumeisiin!!
      se on vaikee juttu..siihen jää niin suuri tyhjiö elämää mikä pitäs saada täytetyksi jollain..ja noi lehtijutut saa mun puolesta olla mitä on..en kiistä ettei asiassa ole perää..elämä vaan on sellane..ei tiije mitä tulee!!
      jotkut vaa tuntuu nauttivan toisten ihmisten epäonnistumisesta..tyypillistä suomalaista kaunaa ja oman itsetunnon pönkittämistä!
      mun mielestä myllylä on kovin hiihtäjä kautta aikojen..ja pysyy sellasena!!
      toivotaan mikalle kaikkea hyvää tulevaisuuteen!

    • kaunismerenneito

      matti nykäsestä on nyt aina saannut lukea sen toilailuista ja hän nauttii ilmeisti roikkua vaimonsa kanssa lehdistön pelleinä,uutta loi kuitenkin lukea mika myllylän humalassa sähläilystä.minun mieltäni päihdehoidosta pitäsi tulla pakkohoito juttu

      • että pakkohoitoon ei taida olla oikeusvaltioon sopiva homma, mutta entäs jos minä haastan valtion oikeuteen kun se myy ja markkinoi terveydelle vaarallista ainetta!?


    • Törkeyden huippu

      On se, että mm. Iltalehti rahastaa näillä surullisen hahmon ritareilla. Ja on rahastanut jo vuosikymmeniä. Ja sama jatkuu niin kauan kun kansa maksaa ostamalla lehtiä. Törkeää!

    • taksi m

      PARAS tuki Myllylälle sekä Nykäselle on 9mm pistoolin laukaus.. päähän

      Kyllä Suomessa jo liikaa juoppoja hyysätään taoudellisesti..

      • mika myllylä

        olet täysin oikeassa.


      • Taksilla ajava

        Ei taida taksikuskinkaan palkka häävi olla,kun noin rankasti vituttaa juoppojen kuskaaminen ja hyysääminen....Kokeile vaihteeksi vaikka viikko hoitajana alkoholidementikkojen hoito-osastolla,niin näkisit miten heitä oikein hyysätään.Voisit pian juosta äitis tissille takaisin!Olisko tuo nyt sitten piilojuoppoutta,kun ajaessa vituttaa ja selvinpäin on pakko olla.Istun taas ensi kerralla taksin takapenkille,voi olla niinkin,että annan vähän ekstraakin.Jos vaikka satun olemaan juopunut...kuten 8 viime kertaa kymmenestä.TATU


    • Huolta huomisesta...

      Lasse Viren, Ari Vatanen, Pertti Karppinen....

      Ikuistetaanko Matti Nykänen ja Mika Myllyläkin joskus postimerkkiin tai juhlarahaan?

      Toiset vain unohdetaan yksin pullon kanssa...

      • (toinen matti..)

        MAAILMAN paras mäkihyppääjä EVER.. Toista yhtä hyvää ei ole eikä tule. Vähän niinkuin schumi F1:ssä. Vähän voisi kaveria tsempata.


      • never
        (toinen matti..) kirjoitti:

        MAAILMAN paras mäkihyppääjä EVER.. Toista yhtä hyvää ei ole eikä tule. Vähän niinkuin schumi F1:ssä. Vähän voisi kaveria tsempata.

        Matti, paras mäkihyppääjä? Ever! Never!
        Olen samaa mieltä, kukaan ei ole korvaamaton


      • ___Marika____

        ..joten se siitä narinasta


    • Kuka haluaa....

      Kuka vielä haluaa että oman lapsen idoli on Mika tai Matti??

      • Puuha Pekka

        Ja pekka voi taas olla lasten isä joka dokaa vähän enemmän kuin esim Matti,mutta ketä Pekka kiinnostaa?


    • Laardibonanza

      Miksei entisiä työntekijöitä tueta, kun tehdas lopetetaan ja elämä muuttuu voimakkaasti?

      Kohta on meno kuin Ruotsissa.

    • tangokuninkaaksi

      tai ainakin lavatähdeksi. Sais rahaa ja kansalla olis hauskaa, ota vaan Mika reilusti yhteyttä meikäläiseen. Terv. Sierra.

    • Huippuja alalla kun alalla

      Huippu-urheilu vaatii luonteenpiirteen joka PANEUTUU tekemiseensä 100-prosenttisesti.
      Urheilu-uran jäätyä taakse paneudutaan uuteen asiaan täysillä:
      -politiikkaan
      -uskontoon
      -valmentamiseen
      -yrittämiseen

      Valitettavasti Matti ja Mika, hienot urheilijat ovat paneutuneet huippu-urheilijan antaumuksella
      juomiseen.

    • Naisolio

      Eihän se mikään kumma oo että ns. kansakunnan aarteet sortuu. Ku oot huipulla, sull on kavereita, selkääntaputtelijoita, olet suosittu. Luulet, että oot maailman napa.

      Sit tulee arki vastaan, loppuu tulokset ja ootki yksin. Ja se yksinäisyys on kaikkein kauhein ihaillulle ihmiselle. Vaikka sulla ois perhe takana, mikään ei korvaa menetettyä!

      Enkö ookkaan mittään? Eikö kukaan minusta välitä? Miten täyttäisin päiväni?
      Kaikki ajat oot viettänyt esim. urheillessa ja sit yhtäkkiä, ei oo mitään.

      Aatelkaapa, ennen ku tuomitsette!

      • miesolio

        mielipiteeseesi täysin.Ensin omistaudutaan koko elämällään uraan ja urheiluun ja kun se loppuu niin..


      • Ryökäs

        Ei ne oo kavereita ne on käyttäjiä jotka tykkää enemmän rahasta kuin alkosta.


      • tätä mieltä olen

        Niin olisi monta syytä juoda, jos vain haluaa keksiä syitä? Mikalla on kuitenkin ihana perhe, vanhemmat, ystävät??(ei monilla ole) talo, kesämökki ja varmasti hyvin pärjännyt noin muutenkin( ei niin kuin työttömällä)ei moni kuitenkaan ota viinaa??aina vain selityksiä. Onhan se varmaan ihanaa, kun kaikki hyysää ja autetaan miestä mäessä??ei tarvitse mitään tehdä, kun kaikki pelaa ympärillä. Alkoholismi on itse hankittu sairaus, mutta tuntuu kivalta sanoa, että löytyy edes jokin syy siihenkin, kun sairaus puhkeaa??


      • kerran
        tätä mieltä olen kirjoitti:

        Niin olisi monta syytä juoda, jos vain haluaa keksiä syitä? Mikalla on kuitenkin ihana perhe, vanhemmat, ystävät??(ei monilla ole) talo, kesämökki ja varmasti hyvin pärjännyt noin muutenkin( ei niin kuin työttömällä)ei moni kuitenkaan ota viinaa??aina vain selityksiä. Onhan se varmaan ihanaa, kun kaikki hyysää ja autetaan miestä mäessä??ei tarvitse mitään tehdä, kun kaikki pelaa ympärillä. Alkoholismi on itse hankittu sairaus, mutta tuntuu kivalta sanoa, että löytyy edes jokin syy siihenkin, kun sairaus puhkeaa??

        metroaseman kupeessa olevalta alkkikselta, että miksi hän juo? (Hän vaikutti ihan järkevän oloiselta, eli senvuoksi pari sanaa vaihdoimme). Siinä se itsekkin ihmetteli! Eli eipä ne syyt ole aina itselläkään tiedossa.


      • sen vuoksi
        miesolio kirjoitti:

        mielipiteeseesi täysin.Ensin omistaudutaan koko elämällään uraan ja urheiluun ja kun se loppuu niin..

        kannattaa lukea jo hyvä ammatti valmiiksi. Tyhjän päältä on varmasti hankala lähteä uutta uraa puurtamaan. Pitäisi miettiä elämää vähän laajemmin kuin vain yhden kortin varassa kaikki.


      • ja vastausta ei tiedä
        kerran kirjoitti:

        metroaseman kupeessa olevalta alkkikselta, että miksi hän juo? (Hän vaikutti ihan järkevän oloiselta, eli senvuoksi pari sanaa vaihdoimme). Siinä se itsekkin ihmetteli! Eli eipä ne syyt ole aina itselläkään tiedossa.

        Kiva,että kysyit mutta niinhän se ompi, että syytä ei juomiseen itsekään välttämättä tiedä.
        En tinnyt mäkään,kunnes onneksi havahduin!!!
        Tajusin nimittäin, että pakenen omia pahanolon tunteitani juomiseen.En pystynyt,mukamas,ja uskaltanut kohdata tunteitani selvinpäin. Nyt elämä on upeeta,kun voi ja jo uskaltaa kohdata asiat siten,kun ne on kohdattava.


    • j.s

      Kuten eräs euroviisuilija sanoi, että olette aika ämpäripäitä! Kannattaa kahdesti miettiä kun alkaa arvostella muita.

    • Merhaba

      Mika aiheutti itse romahduksensa pilleri hommillaan ja siksi pidän häntä enempi syyllisenä - sääli... Matilla oli elämä sekaisin jo urheiluaikanaan, mutta Matti ei tuhonnut elämäänsä urheilussa laittomilla keinoilla. Matti ja hetkenkuluttua Kimi Räikkönen kuuluvat ehkä paremmin samaan sarjaan.

      • Mika Myllän parta

        Menetettyä mainettaan suree, ikonin asemaa. Suureellisen kristusmaiset maaliintulot ja muut olivat iskostuneet syvälle Mikan mieleen ja imagoon.

        Kestävyyslajeissa ei yhtään pistesijaa nappailla ilman läketieteen lisälykkyä; epoja, hepoja mitä lienee. Kaikki niitä siis käyttävät, jotka eivät minuutitolkulla häviä kärjelle. Suomalaishiihtäjillä oli vain vanhentunutta doupink-tietoa tuonna vuonna käytössään, johtune ehkäpä sisäpolitiittisista tekijöistä. Pelkillä epoilla tai muilla ei kuitenkaan mitää voiteta, ne ovat vain se viimene silaus, joita on otettava jokaisen huipun oli sitten mistä maasta tahansa. Ihan tuhra joiden dählien tai muiden jeesustella, mutta tottahan ne sitä tekevät, koska aina kuuluu esittää puhtoista, vaikka kaikki täysjärkiset tietävt todellisen laidan.


    • tuumailija

      Olympiavoittokaan ei välttämättä suojaa sairaudelta nimeltä alkoholismi. Uskon, että sekä Nykänen, että Myllylä ovat tosissaan ja aidosti yrittäneet selättää alkoholismin, mutta jääneet toiseksi. Urheillessaan he eivät nöyrtyneet vastustajien edessä ja olivat lähes voittamattomia. Alkoholismin edessä heidän on toipuakseen nöyrryttävä ja myönnettävä tappionsa ja siitä alkaa toipuminen. Alkoholismi ei iskiessään kysy ammattia, olit sitten pappi, poliisi, lääkäri tai huippu-urheilija, kaikki käy.

      • kespi

        Sattuuhan sitä paremmissakin piireissä!tämä on julkista myllylän osalta ,mutta on niitä muitakin piilojuoppoja eduskuntaa myöden!ALKOHOLISMI KANSANSAIRAUS!!!!!!!!!


      • 22 vuotta päissään

        Juoppous ei ole mikään sairaus...siis alkoholismi!
        Sitä en ymmärrä miksi käytetään nimiä alkoholisti ja alkoholismi? Reilusti vaan suomenkieliset versiot: Juoppo ja Juoppous!!!
        Itse 22 vuotta juoneena ja omin avuin juoppoudesta päässeenä tiedän mistä puhun! Se vaatii keskustelua oman minänsä kanssa...keskustelu on yleensä melkoisen pitkä! Siinä on oltava realisti ja käytävä yksin se keskustelu. Mukaan ei parane ottaa ns. ammattiauttajia eikä muitakaan teoreettisia terapeutteja ja uskosta höpöttäviä lähimmäisiä!
        Kyllä sen tuntee sisimmässään kun aika on kypsä, on saavuttanut vapauden! Kysymys ei ole raitistumisesta, vaan yksinkertaisesti viinanhimon katoamisesta. Raitistuminen ja viinanhimon katoaminen on kaksi eri asiaa! Kun viinanhimo katoaa, tietää jokainen juoppo että nyt ei tarvitse enää juoda.
        Olen itse ollut nyt 10 vuotta ilman viinaa. Sinä aikana on elämässäni ollut suuriakin vaikeuksia. Omaishoitajana olemista, omia sairauksia...mutta viinaa ei ole tarvinnut ottaa vitutukseen ja vituttanut on kyllä monet kerrat! Sillon kun viinanhimo katosi, en hakenut tilalle mitään korvaavia tekemisiä...annoin vaan ajan kulua, elämän selkiintyä omalla vaudillaan. Kaikki juopot: Herätys!!!! Nouskaa pois sieltä isesäälissä rypemisestä...ei teitä kukaan sääli! Ette ole sen arvoisia!!!


      • selväpäinen
        22 vuotta päissään kirjoitti:

        Juoppous ei ole mikään sairaus...siis alkoholismi!
        Sitä en ymmärrä miksi käytetään nimiä alkoholisti ja alkoholismi? Reilusti vaan suomenkieliset versiot: Juoppo ja Juoppous!!!
        Itse 22 vuotta juoneena ja omin avuin juoppoudesta päässeenä tiedän mistä puhun! Se vaatii keskustelua oman minänsä kanssa...keskustelu on yleensä melkoisen pitkä! Siinä on oltava realisti ja käytävä yksin se keskustelu. Mukaan ei parane ottaa ns. ammattiauttajia eikä muitakaan teoreettisia terapeutteja ja uskosta höpöttäviä lähimmäisiä!
        Kyllä sen tuntee sisimmässään kun aika on kypsä, on saavuttanut vapauden! Kysymys ei ole raitistumisesta, vaan yksinkertaisesti viinanhimon katoamisesta. Raitistuminen ja viinanhimon katoaminen on kaksi eri asiaa! Kun viinanhimo katoaa, tietää jokainen juoppo että nyt ei tarvitse enää juoda.
        Olen itse ollut nyt 10 vuotta ilman viinaa. Sinä aikana on elämässäni ollut suuriakin vaikeuksia. Omaishoitajana olemista, omia sairauksia...mutta viinaa ei ole tarvinnut ottaa vitutukseen ja vituttanut on kyllä monet kerrat! Sillon kun viinanhimo katosi, en hakenut tilalle mitään korvaavia tekemisiä...annoin vaan ajan kulua, elämän selkiintyä omalla vaudillaan. Kaikki juopot: Herätys!!!! Nouskaa pois sieltä isesäälissä rypemisestä...ei teitä kukaan sääli! Ette ole sen arvoisia!!!

        Jollain kumman tavalla Suomeen pääsi pesiytymään sellainen ammattikunta, kuin 'ammattiauttajat'...oikein ammattiymmärtäjät, juoppojen ja muiden pahantekijöiden hyysääjät!!!
        Heillähän oma leipä kyseessä...työ ja toimmentulo! Näin ollen ymmärtäjiä/ymmärrystä tulee jatkossakin löytymään juopoille ja muille paskiaisille! Ja siitä heidän 'ymmärtämisestään'...taitaa monesti heitäkin vituttaa ymmärryksensä pyörteissä:)))...mutta kukapa ei palkan edestä ymmärtäisi!!!!


      • huutomerkeistä !
        selväpäinen kirjoitti:

        Jollain kumman tavalla Suomeen pääsi pesiytymään sellainen ammattikunta, kuin 'ammattiauttajat'...oikein ammattiymmärtäjät, juoppojen ja muiden pahantekijöiden hyysääjät!!!
        Heillähän oma leipä kyseessä...työ ja toimmentulo! Näin ollen ymmärtäjiä/ymmärrystä tulee jatkossakin löytymään juopoille ja muille paskiaisille! Ja siitä heidän 'ymmärtämisestään'...taitaa monesti heitäkin vituttaa ymmärryksensä pyörteissä:)))...mutta kukapa ei palkan edestä ymmärtäisi!!!!

        oikeen huokuu miehen "terve"tila!


      • ja syystäkin
        huutomerkeistä ! kirjoitti:

        oikeen huokuu miehen "terve"tila!

        Sillä olen melko terve ja tyytyväinen elämääni!!!!!!!!!
        Itselläsi ei taitaisi sisua ja tahtoa piisata...toivottavasti sinulla ei ole ongelmaa...sitä juoppous ongelmaa!!!!!!


      • Tuurijuoppo
        22 vuotta päissään kirjoitti:

        Juoppous ei ole mikään sairaus...siis alkoholismi!
        Sitä en ymmärrä miksi käytetään nimiä alkoholisti ja alkoholismi? Reilusti vaan suomenkieliset versiot: Juoppo ja Juoppous!!!
        Itse 22 vuotta juoneena ja omin avuin juoppoudesta päässeenä tiedän mistä puhun! Se vaatii keskustelua oman minänsä kanssa...keskustelu on yleensä melkoisen pitkä! Siinä on oltava realisti ja käytävä yksin se keskustelu. Mukaan ei parane ottaa ns. ammattiauttajia eikä muitakaan teoreettisia terapeutteja ja uskosta höpöttäviä lähimmäisiä!
        Kyllä sen tuntee sisimmässään kun aika on kypsä, on saavuttanut vapauden! Kysymys ei ole raitistumisesta, vaan yksinkertaisesti viinanhimon katoamisesta. Raitistuminen ja viinanhimon katoaminen on kaksi eri asiaa! Kun viinanhimo katoaa, tietää jokainen juoppo että nyt ei tarvitse enää juoda.
        Olen itse ollut nyt 10 vuotta ilman viinaa. Sinä aikana on elämässäni ollut suuriakin vaikeuksia. Omaishoitajana olemista, omia sairauksia...mutta viinaa ei ole tarvinnut ottaa vitutukseen ja vituttanut on kyllä monet kerrat! Sillon kun viinanhimo katosi, en hakenut tilalle mitään korvaavia tekemisiä...annoin vaan ajan kulua, elämän selkiintyä omalla vaudillaan. Kaikki juopot: Herätys!!!! Nouskaa pois sieltä isesäälissä rypemisestä...ei teitä kukaan sääli! Ette ole sen arvoisia!!!

        Kirjoitit aivan oikeata asiaa!!
        Samankaltasta olen itsekin kokenut,tosin aina silloin tällöin.
        Kun jätin kaljoittelun pari vuotta sitten,elämä muuttui vähitellen elämisen arvoiseksi.
        Olen käynyt ammattiauttajalla ja käyn edelleen,sillä omalla kohdallani pakenin kaljaan jotain pahaaoloa itsessäni.
        Elämä ei todellakaan ole ruusuilla tanssimista mutta PALJON PALJON IHANAMPAA SELVINPÄIN!!!
        ONNEA SINULLE RAITISTUMISESTASI!!!


      • Hemmo Hess
        kespi kirjoitti:

        Sattuuhan sitä paremmissakin piireissä!tämä on julkista myllylän osalta ,mutta on niitä muitakin piilojuoppoja eduskuntaa myöden!ALKOHOLISMI KANSANSAIRAUS!!!!!!!!!

        Aloittaisi Mikakin laulajan uran, aloitussinkku voisi olla Hemohes-rap.


      • psykiatrian työläinen
        22 vuotta päissään kirjoitti:

        Juoppous ei ole mikään sairaus...siis alkoholismi!
        Sitä en ymmärrä miksi käytetään nimiä alkoholisti ja alkoholismi? Reilusti vaan suomenkieliset versiot: Juoppo ja Juoppous!!!
        Itse 22 vuotta juoneena ja omin avuin juoppoudesta päässeenä tiedän mistä puhun! Se vaatii keskustelua oman minänsä kanssa...keskustelu on yleensä melkoisen pitkä! Siinä on oltava realisti ja käytävä yksin se keskustelu. Mukaan ei parane ottaa ns. ammattiauttajia eikä muitakaan teoreettisia terapeutteja ja uskosta höpöttäviä lähimmäisiä!
        Kyllä sen tuntee sisimmässään kun aika on kypsä, on saavuttanut vapauden! Kysymys ei ole raitistumisesta, vaan yksinkertaisesti viinanhimon katoamisesta. Raitistuminen ja viinanhimon katoaminen on kaksi eri asiaa! Kun viinanhimo katoaa, tietää jokainen juoppo että nyt ei tarvitse enää juoda.
        Olen itse ollut nyt 10 vuotta ilman viinaa. Sinä aikana on elämässäni ollut suuriakin vaikeuksia. Omaishoitajana olemista, omia sairauksia...mutta viinaa ei ole tarvinnut ottaa vitutukseen ja vituttanut on kyllä monet kerrat! Sillon kun viinanhimo katosi, en hakenut tilalle mitään korvaavia tekemisiä...annoin vaan ajan kulua, elämän selkiintyä omalla vaudillaan. Kaikki juopot: Herätys!!!! Nouskaa pois sieltä isesäälissä rypemisestä...ei teitä kukaan sääli! Ette ole sen arvoisia!!!

        Alkoholismi ON sairaus!! Perusteluja en ehdi kirjoittamaan, mutta laitan tuosta Stakesin laatimasta, nykyisin käytössä olevasta PSYKIATRIAN TAUTILUOKITUSKÄSIKIRJASTA...
        F10.2 on diagnoosinro. ALKOHOLIRIIPPUVUUDELLE joka määritellään siis varsin selkeästi sairaudeksi. Juopot ovat vain "pieni harmi", kun puhutaan alkoholiriippuvuudesta sairautena. Toki, eihän sitä kukaan "ulkopuolinen" voi myöntää--varsinkaan jos liippaa liian läheltä itseään....
        Ja vielä yksi kysymys, vastatkaapas miksi alkoholismia hoidetaan, jos se ei ole sairaus???


      • tytti
        ja syystäkin kirjoitti:

        Sillä olen melko terve ja tyytyväinen elämääni!!!!!!!!!
        Itselläsi ei taitaisi sisua ja tahtoa piisata...toivottavasti sinulla ei ole ongelmaa...sitä juoppous ongelmaa!!!!!!

        olet varmaan mies paikallaan. Aurinkoisia päiviä sinulle jatkossakin.


      • ikuinen alkoholisti

        Tosiaan,mikään rokote ei suojaa alkoholismilta.Itse olen tuhon partaalta pelastunut AA-n avulla.Lääketiede ei voinut auttaa,kaikki mahdolliset on kokeiltu ja huonoiksi havaittu.Kahdeksas raitis vuosi menossa,uusi ammatti opiskeltu,työvuosia vielä paljon edessä,kun vain terveenä pysyy.Terveen itsetunnon kohottaminen on alkoholistille vaikeaa.Miettikö kukaan näitä seikkoja,kun selän takana mollataan langennutta???Tuomitseminen on helppoa,avun antaminen vaikeampaa.Kuinka usein sinä,lukija,pystyt tukemaan a-ongelman kanssa painivaa?Nykyään kaikki pyrkivät vain pitämään oman pesän puhtaana,toisista ei niin väliä olekaan.Itsekkyys ja oman edun tavoittelu ovat kuin kiveen hakattuja teesejä,joita pitää palvoa.Alkoholismi on tunne-elämän sairaus,jonka syiden ja seurausten selvittäminen vie eniten voimia alkoholistilta itseltään.Tie on kivinen,mutta ei mahdoton.Raittiuden pitäminen on helppoa,jättää vain ensimmäisen ryypyn ottamatta.Jos jotakuta kiinnostaa testata oma alkoholiriippuvuutensa,kokeile seuraavaa:mene kapakkaan 7 päivänä viikossa,ota kaksi olutta ja lähde kotiin.Jos et juo kotona lisää,niin ei ole syytä huoleen.Jos taas unohdut ottamaan 24 karaatin etunojan,on varmasti syytä arvioida omaa riippuvuuttaan alkoholiin nähden.Elämä on toki elämisen arvoista,selvänäkin...Ilman todellista nöyrtymistä ei apua löydä.Lämpimät terveiset kaikille AA-laisille.TEVE


      • Toinen holisti
        ikuinen alkoholisti kirjoitti:

        Tosiaan,mikään rokote ei suojaa alkoholismilta.Itse olen tuhon partaalta pelastunut AA-n avulla.Lääketiede ei voinut auttaa,kaikki mahdolliset on kokeiltu ja huonoiksi havaittu.Kahdeksas raitis vuosi menossa,uusi ammatti opiskeltu,työvuosia vielä paljon edessä,kun vain terveenä pysyy.Terveen itsetunnon kohottaminen on alkoholistille vaikeaa.Miettikö kukaan näitä seikkoja,kun selän takana mollataan langennutta???Tuomitseminen on helppoa,avun antaminen vaikeampaa.Kuinka usein sinä,lukija,pystyt tukemaan a-ongelman kanssa painivaa?Nykyään kaikki pyrkivät vain pitämään oman pesän puhtaana,toisista ei niin väliä olekaan.Itsekkyys ja oman edun tavoittelu ovat kuin kiveen hakattuja teesejä,joita pitää palvoa.Alkoholismi on tunne-elämän sairaus,jonka syiden ja seurausten selvittäminen vie eniten voimia alkoholistilta itseltään.Tie on kivinen,mutta ei mahdoton.Raittiuden pitäminen on helppoa,jättää vain ensimmäisen ryypyn ottamatta.Jos jotakuta kiinnostaa testata oma alkoholiriippuvuutensa,kokeile seuraavaa:mene kapakkaan 7 päivänä viikossa,ota kaksi olutta ja lähde kotiin.Jos et juo kotona lisää,niin ei ole syytä huoleen.Jos taas unohdut ottamaan 24 karaatin etunojan,on varmasti syytä arvioida omaa riippuvuuttaan alkoholiin nähden.Elämä on toki elämisen arvoista,selvänäkin...Ilman todellista nöyrtymistä ei apua löydä.Lämpimät terveiset kaikille AA-laisille.TEVE

        Onneksi olkoon kahdeksannen raittiin vuoden johdosta!!! Tuntui mahtavalta lukea aitoa,oikeaa textiä,joka oli toden totta asiaa.
        Elämän tie on rosoinen mutta kaikesta selviää,kun vaan ei tartu pulloon! Se on tie tuhoon.
        Alkoholismi on sairaus sairauksien joukossa ja vei minulta vuosia käsittää,että :-Hei,mähän olen holisti!Se oli kova ja kaamea paikka mutta AA:han päästyäni tunsin suurts helpotusta ja pikkuhiljaa ns.uusi elämä on päässyt alkamaan.
        Tunne-elämän sairaus se kyllä on ja pitää omalla kohdallani myös paikkaansa.
        Asiat kuitenkin ratkeavat hissuksiin ja uskon,että kaikella on tarkoitus,sillä ilman menneisyyttä,en olisi tällainen,kuin olen.
        VOIMIA SINULLE JA KAIKKEA HYVÄÄ !!! - 5.4. -


      • Koneen osa
        Toinen holisti kirjoitti:

        Onneksi olkoon kahdeksannen raittiin vuoden johdosta!!! Tuntui mahtavalta lukea aitoa,oikeaa textiä,joka oli toden totta asiaa.
        Elämän tie on rosoinen mutta kaikesta selviää,kun vaan ei tartu pulloon! Se on tie tuhoon.
        Alkoholismi on sairaus sairauksien joukossa ja vei minulta vuosia käsittää,että :-Hei,mähän olen holisti!Se oli kova ja kaamea paikka mutta AA:han päästyäni tunsin suurts helpotusta ja pikkuhiljaa ns.uusi elämä on päässyt alkamaan.
        Tunne-elämän sairaus se kyllä on ja pitää omalla kohdallani myös paikkaansa.
        Asiat kuitenkin ratkeavat hissuksiin ja uskon,että kaikella on tarkoitus,sillä ilman menneisyyttä,en olisi tällainen,kuin olen.
        VOIMIA SINULLE JA KAIKKEA HYVÄÄ !!! - 5.4. -

        Kannatta sitä pröystäillä raittiudellakin. Loppujen lopuksi sinua käytetään rajusti hyväksi. Joku tienaa paremmin avullasi, kun olet selvä. Ja vanhat raitistuneet juopot ne vasta töitä paahtavat, kun yrittävät todistaa itselleen kuinka uusi ja ihana elämä on ilman viinaa. Kaikki on loppujen lopuksi valetta. Herrat nauravat taustalla partaansa ja ottavat konjakkia. Työläinen paahtaa hiki hatussa itsensä kuoliaaksi. Mitään prenikkaa kummempaa ei tulla koskaan rintaan vainajalle laittamaan. Naurun alaisena koko elämänsä viettänyt saatetaan krematorion jälkeen tuhkana muistolehtoon. Ja taas herrat nauraa partaansa.

        Haluan vain sanoa, että kohtuus kaikessa ja raittiudessakin. Puoli pulloa viinaa päivässä voi hyvin ottaa läpi elämän ja terveys sen kun paranee loppua kohti. Täysraittiit kaverit on siinä lopun vaiheessa jo aikaa haudattu sydänvaivojen tai vatsahaavan takia.


      • ikuinen holisti
        Koneen osa kirjoitti:

        Kannatta sitä pröystäillä raittiudellakin. Loppujen lopuksi sinua käytetään rajusti hyväksi. Joku tienaa paremmin avullasi, kun olet selvä. Ja vanhat raitistuneet juopot ne vasta töitä paahtavat, kun yrittävät todistaa itselleen kuinka uusi ja ihana elämä on ilman viinaa. Kaikki on loppujen lopuksi valetta. Herrat nauravat taustalla partaansa ja ottavat konjakkia. Työläinen paahtaa hiki hatussa itsensä kuoliaaksi. Mitään prenikkaa kummempaa ei tulla koskaan rintaan vainajalle laittamaan. Naurun alaisena koko elämänsä viettänyt saatetaan krematorion jälkeen tuhkana muistolehtoon. Ja taas herrat nauraa partaansa.

        Haluan vain sanoa, että kohtuus kaikessa ja raittiudessakin. Puoli pulloa viinaa päivässä voi hyvin ottaa läpi elämän ja terveys sen kun paranee loppua kohti. Täysraittiit kaverit on siinä lopun vaiheessa jo aikaa haudattu sydänvaivojen tai vatsahaavan takia.

        Ajatuksesi on ehkä toinen,kun maksasi sanoo poks.Valtiohan siinä rikastuu,jos sinä juot.Elämä on täynnä valintoja,mutta ei aina tarvi tehdä väärää.Elätkö elämääsi itsellesi vai muille,perheelle,lapsillesi...Karu totuus on se,että viina on pakotie tunne-elämän kyvyttömyydestä kokea aidosti kaikkia tunne-elämän tunteita laidasta laitaan.Vain sellainen henkilö,joka itse on lamaannuttanut itsensä viinalla ja toipunut siitä vähitellen,tietää,mistä puhuu.Seuraapa huviksesi kavereita,jotka ovat juoneet kauan.Kerro sitten mullekin,monenko näit hymyilevän tyytyväisyydestä.Tietosi ovat aika hataralla pohjalla,jos luulet,että raittius aiheuttaa sydänvaivoja ja vatsahaavoja.Eiköhän niitä ole enemmän siellä juovien joukossa???Kyllä minulle työ on ainakin osa elämääni,nautin siitä.Rahan vuoksi minun ei sitä tarvitsisi tehdä.Aikaa jää vielä paljon muuhunkin käytettäväksi.Tässä kohdin saan tehdä valintani itse eikä kysellä muilta.Terveitä päiviä sullekin,joit tai et....


      • ikuinen alkoholisti
        Toinen holisti kirjoitti:

        Onneksi olkoon kahdeksannen raittiin vuoden johdosta!!! Tuntui mahtavalta lukea aitoa,oikeaa textiä,joka oli toden totta asiaa.
        Elämän tie on rosoinen mutta kaikesta selviää,kun vaan ei tartu pulloon! Se on tie tuhoon.
        Alkoholismi on sairaus sairauksien joukossa ja vei minulta vuosia käsittää,että :-Hei,mähän olen holisti!Se oli kova ja kaamea paikka mutta AA:han päästyäni tunsin suurts helpotusta ja pikkuhiljaa ns.uusi elämä on päässyt alkamaan.
        Tunne-elämän sairaus se kyllä on ja pitää omalla kohdallani myös paikkaansa.
        Asiat kuitenkin ratkeavat hissuksiin ja uskon,että kaikella on tarkoitus,sillä ilman menneisyyttä,en olisi tällainen,kuin olen.
        VOIMIA SINULLE JA KAIKKEA HYVÄÄ !!! - 5.4. -

        Kyllä lämmitti tuo tekstisi...Tämä keskustelu sisältää enemmän tietäjiä kuin Itämaalla koskaan on ollut.Vähän kuin yhden valtion perusajatus aikoinaan:ei laatu ole tärkeä,jos määrä on tarpeeksi iso!!Elämän tarkoitusta etsiessä voi kuluttaa paljon energiaa hukkaan,mutta me toipuneet olemme löytäneet jotain,mitä mikään raha tai mahti korvaa.TYYNEYS.Kun ryhmässä juttelee,voi aistia sen hyvän olon ja vakauden toisesta henkilöstä.Sinä olet yksi niistä,ainakin minun mielestäni.On osattava antaa tilaa toisen ajatuksille juuri silloin,kun on se aika.Hyvää elokuun jatkoa Sinulle ja voimia,mielenrauhaa.Päivä kerrallaan,enempää ei kukaan vaadi...


      • 5.4
        ikuinen alkoholisti kirjoitti:

        Kyllä lämmitti tuo tekstisi...Tämä keskustelu sisältää enemmän tietäjiä kuin Itämaalla koskaan on ollut.Vähän kuin yhden valtion perusajatus aikoinaan:ei laatu ole tärkeä,jos määrä on tarpeeksi iso!!Elämän tarkoitusta etsiessä voi kuluttaa paljon energiaa hukkaan,mutta me toipuneet olemme löytäneet jotain,mitä mikään raha tai mahti korvaa.TYYNEYS.Kun ryhmässä juttelee,voi aistia sen hyvän olon ja vakauden toisesta henkilöstä.Sinä olet yksi niistä,ainakin minun mielestäni.On osattava antaa tilaa toisen ajatuksille juuri silloin,kun on se aika.Hyvää elokuun jatkoa Sinulle ja voimia,mielenrauhaa.Päivä kerrallaan,enempää ei kukaan vaadi...

        Kylläpä sinä sait mun syömmeni lämpenemään juuri,kun olen menossa lukemaan sänkyyn kirjaa.
        SYDÄMENLÄMPÖINEN KIITOS! Ihanaa, jos sain mäkin sun mielesi lämpenemään ja rentoutumaan.
        Muista,että täällä jossain on kohtalontoverisi ja jokainen päivä on elämisen arvoinen,juuri sellaisena,kuin jokainen päivä eteen tulee.
        Ylä-ja alamäet kuuluvat asiaan mutta todentotta...tyyneys...se vasta on jotain!
        Muistetaan yhdessä myös se,että meitä kohtalontovereita on paljon tässä suomen maassa ja tietty koko maailmassa,ikävä kyllä mutta sairaus kun on, niin on. Siitä ei koskaan parane mutta siitä voi toipua!!!
        VOIMIA SINULLEKIN JOKAISEEN PÄIVÄÄN JA IHANAA LOPPUKESÄÄ!!!!


      • paitsi minä
        ikuinen holisti kirjoitti:

        Ajatuksesi on ehkä toinen,kun maksasi sanoo poks.Valtiohan siinä rikastuu,jos sinä juot.Elämä on täynnä valintoja,mutta ei aina tarvi tehdä väärää.Elätkö elämääsi itsellesi vai muille,perheelle,lapsillesi...Karu totuus on se,että viina on pakotie tunne-elämän kyvyttömyydestä kokea aidosti kaikkia tunne-elämän tunteita laidasta laitaan.Vain sellainen henkilö,joka itse on lamaannuttanut itsensä viinalla ja toipunut siitä vähitellen,tietää,mistä puhuu.Seuraapa huviksesi kavereita,jotka ovat juoneet kauan.Kerro sitten mullekin,monenko näit hymyilevän tyytyväisyydestä.Tietosi ovat aika hataralla pohjalla,jos luulet,että raittius aiheuttaa sydänvaivoja ja vatsahaavoja.Eiköhän niitä ole enemmän siellä juovien joukossa???Kyllä minulle työ on ainakin osa elämääni,nautin siitä.Rahan vuoksi minun ei sitä tarvitsisi tehdä.Aikaa jää vielä paljon muuhunkin käytettäväksi.Tässä kohdin saan tehdä valintani itse eikä kysellä muilta.Terveitä päiviä sullekin,joit tai et....

        Totta puhut. Join tai en, aina hyöty menee toisaalle, itse saan vain maksettua viihdettä. Jos terveys ja maksa ei tätä viihdekäyttöä kestä, lääketieteen opiskelijat saavat sorkkia tarvitsemaansa oppimateriaalia (ja mennä sitten opiskelijakapakkaan kaljalle illalla).

        Alkoholi on niin verotettua, kuten esim. bensiini. Valtiovalta ei voi muuttaa mitään tulolähteitä huonommaksi. Toisaalta on todettava, että valtiovalta tukee juopottelua autoilun sijaan, koska en tehnyt vapaa-ajan autoilusta kalliimpaa kuin juopotteleminen.

        Nyt olisikin eduskuntavaalien edellä hyvä tietää edustajaehdokkaansa mielipide näistä asioista.


      • Otsikot Poikivat
        ikuinen holisti kirjoitti:

        Ajatuksesi on ehkä toinen,kun maksasi sanoo poks.Valtiohan siinä rikastuu,jos sinä juot.Elämä on täynnä valintoja,mutta ei aina tarvi tehdä väärää.Elätkö elämääsi itsellesi vai muille,perheelle,lapsillesi...Karu totuus on se,että viina on pakotie tunne-elämän kyvyttömyydestä kokea aidosti kaikkia tunne-elämän tunteita laidasta laitaan.Vain sellainen henkilö,joka itse on lamaannuttanut itsensä viinalla ja toipunut siitä vähitellen,tietää,mistä puhuu.Seuraapa huviksesi kavereita,jotka ovat juoneet kauan.Kerro sitten mullekin,monenko näit hymyilevän tyytyväisyydestä.Tietosi ovat aika hataralla pohjalla,jos luulet,että raittius aiheuttaa sydänvaivoja ja vatsahaavoja.Eiköhän niitä ole enemmän siellä juovien joukossa???Kyllä minulle työ on ainakin osa elämääni,nautin siitä.Rahan vuoksi minun ei sitä tarvitsisi tehdä.Aikaa jää vielä paljon muuhunkin käytettäväksi.Tässä kohdin saan tehdä valintani itse eikä kysellä muilta.Terveitä päiviä sullekin,joit tai et....

        Matin lisäksi valtiovalta rikastuu länsimaissa kovaa vauhtia.

        Ennen vanhaan ryyppyporukoissa kortti toi ja kortti vei. Ja omaisuudet vaihtuivat.

        Kaipa myös 20-luvun pirtukuninkaat hoisivat jännityksestä vapisevia hermojaan myös alkoholin avulla. Ja parhaat edustavat tänä päivänä Suomen rikkaimpia sukuja.

        Jne...


      • Paljastaja!?
        ikuinen holisti kirjoitti:

        Ajatuksesi on ehkä toinen,kun maksasi sanoo poks.Valtiohan siinä rikastuu,jos sinä juot.Elämä on täynnä valintoja,mutta ei aina tarvi tehdä väärää.Elätkö elämääsi itsellesi vai muille,perheelle,lapsillesi...Karu totuus on se,että viina on pakotie tunne-elämän kyvyttömyydestä kokea aidosti kaikkia tunne-elämän tunteita laidasta laitaan.Vain sellainen henkilö,joka itse on lamaannuttanut itsensä viinalla ja toipunut siitä vähitellen,tietää,mistä puhuu.Seuraapa huviksesi kavereita,jotka ovat juoneet kauan.Kerro sitten mullekin,monenko näit hymyilevän tyytyväisyydestä.Tietosi ovat aika hataralla pohjalla,jos luulet,että raittius aiheuttaa sydänvaivoja ja vatsahaavoja.Eiköhän niitä ole enemmän siellä juovien joukossa???Kyllä minulle työ on ainakin osa elämääni,nautin siitä.Rahan vuoksi minun ei sitä tarvitsisi tehdä.Aikaa jää vielä paljon muuhunkin käytettäväksi.Tässä kohdin saan tehdä valintani itse eikä kysellä muilta.Terveitä päiviä sullekin,joit tai et....

        Jos perustaa narsistisen luonteensa mukaisen mainosfirman itsensä elättämistä varten, niin silloin pitää saada julkisuutta konstilla millä hyvänsä. Nykänen on esimerkkinä, ja sai nimeään kantavasta elokuvasta mukavasti "voittoa". Nyt saatetaan tehdään "Suo ja Myllylä"-elokuva. Siinä olisi mielenkiintoisesti kahdenlaisia elämän soita suksittavana. Eikä varmaan tulisi olemaan mikään läpihuutoelokuva, vaan "Tuntemattoman" veroinen!


      • Koneen osa
        ikuinen holisti kirjoitti:

        Ajatuksesi on ehkä toinen,kun maksasi sanoo poks.Valtiohan siinä rikastuu,jos sinä juot.Elämä on täynnä valintoja,mutta ei aina tarvi tehdä väärää.Elätkö elämääsi itsellesi vai muille,perheelle,lapsillesi...Karu totuus on se,että viina on pakotie tunne-elämän kyvyttömyydestä kokea aidosti kaikkia tunne-elämän tunteita laidasta laitaan.Vain sellainen henkilö,joka itse on lamaannuttanut itsensä viinalla ja toipunut siitä vähitellen,tietää,mistä puhuu.Seuraapa huviksesi kavereita,jotka ovat juoneet kauan.Kerro sitten mullekin,monenko näit hymyilevän tyytyväisyydestä.Tietosi ovat aika hataralla pohjalla,jos luulet,että raittius aiheuttaa sydänvaivoja ja vatsahaavoja.Eiköhän niitä ole enemmän siellä juovien joukossa???Kyllä minulle työ on ainakin osa elämääni,nautin siitä.Rahan vuoksi minun ei sitä tarvitsisi tehdä.Aikaa jää vielä paljon muuhunkin käytettäväksi.Tässä kohdin saan tehdä valintani itse eikä kysellä muilta.Terveitä päiviä sullekin,joit tai et....

        Puolet eli alkuosa tekstistäsi vaikutti ulkoaopitulta terveysopin luennolta vuodelta 1925.
        Loppuosa sopii jotenkin minunkin järkeeni.

        Mitä tulee maksakirroosiin, niin tuntemistani juopoista vain muutama nainen on siihen kuollut; ei yhtään miestä. Tuntemani ryyppymiehet ovat kuolleet yleensä sydänkohtauksiin. Siihenkin vain sen takia, ettei ole ollut ambulanssi vieressä valmiina.

        Alkoholia tulee tietenkin käyttää joka päivä, mutta kohtuullisesti. Sen tarkoitus on rentouttaa. Ne, jotka eivät rentoudu, sairastuvat niihin lääkärikirjojen luettelemiin tuhansiin muihin tauteihin.
        Pitäisi jo ymmärtää, että täysraittius on 1000 kertaa vaarallisempaa kuin kohtuukäyttö. Eri asia on se tietenkin, jos on pakkoraitis, jonka terveys ei kestä enää mitään. Silloin pitää vain nostaa itsetuntoa ajattemalla olevansa eliittiä tai uutta Suomen Raitista Aatelia. Jotta se raittius kestää.

        Kun nyt on perjantai, taidankin hakea jääkaapilta huurteisen...


      • Eri mieltä
        Tuurijuoppo kirjoitti:

        Kirjoitit aivan oikeata asiaa!!
        Samankaltasta olen itsekin kokenut,tosin aina silloin tällöin.
        Kun jätin kaljoittelun pari vuotta sitten,elämä muuttui vähitellen elämisen arvoiseksi.
        Olen käynyt ammattiauttajalla ja käyn edelleen,sillä omalla kohdallani pakenin kaljaan jotain pahaaoloa itsessäni.
        Elämä ei todellakaan ole ruusuilla tanssimista mutta PALJON PALJON IHANAMPAA SELVINPÄIN!!!
        ONNEA SINULLE RAITISTUMISESTASI!!!

        Kun olin ollut 8 vuotta (20 ryyppyvuoden jälkeen) täysraittiina, niin huomasin, että elämä voi loppua kesken kaiken, kun kavereita lakosi, oli selviä tai ei. Siispä päätin alkaa nautiskelemaan elämästä uudelleen ja täysillä. Kaljoittelun lomassa tulee aina ottaa vähän Gambiinaa, jotta myös vitamiinit tulee nautittua.

        Täysraittius on ylemmyyden tunnon hakemista. Ja mielisairautta.


      • vielä...
        Eri mieltä kirjoitti:

        Kun olin ollut 8 vuotta (20 ryyppyvuoden jälkeen) täysraittiina, niin huomasin, että elämä voi loppua kesken kaiken, kun kavereita lakosi, oli selviä tai ei. Siispä päätin alkaa nautiskelemaan elämästä uudelleen ja täysillä. Kaljoittelun lomassa tulee aina ottaa vähän Gambiinaa, jotta myös vitamiinit tulee nautittua.

        Täysraittius on ylemmyyden tunnon hakemista. Ja mielisairautta.

        ...juonut riittävän kauan. Tekstistäsi päätellen et ole ruudinkeksijä, oletko huomannut sitä itse?


      • Jessus sentään
        Toinen holisti kirjoitti:

        Onneksi olkoon kahdeksannen raittiin vuoden johdosta!!! Tuntui mahtavalta lukea aitoa,oikeaa textiä,joka oli toden totta asiaa.
        Elämän tie on rosoinen mutta kaikesta selviää,kun vaan ei tartu pulloon! Se on tie tuhoon.
        Alkoholismi on sairaus sairauksien joukossa ja vei minulta vuosia käsittää,että :-Hei,mähän olen holisti!Se oli kova ja kaamea paikka mutta AA:han päästyäni tunsin suurts helpotusta ja pikkuhiljaa ns.uusi elämä on päässyt alkamaan.
        Tunne-elämän sairaus se kyllä on ja pitää omalla kohdallani myös paikkaansa.
        Asiat kuitenkin ratkeavat hissuksiin ja uskon,että kaikella on tarkoitus,sillä ilman menneisyyttä,en olisi tällainen,kuin olen.
        VOIMIA SINULLE JA KAIKKEA HYVÄÄ !!! - 5.4. -

        Mikä saatana se onni ja autuus se AA on,yks perkeleen juorukerho,päivästä toiseen puidaan kui paljon sitä on imetty kitusiin viinaa elämän aikana ja miten on omaisuus ja perhe menetetty,itse raittina 18v ilman AAta ja hyvin on tultu toimeen.


    • awa

      se kansa uskoo ja mitä ei, iltalehti on just samanarvoinen kuin joku 7-päivää lehti. Keväällä Myllylä oli televisio-ohjelmassa, jonka nimeä en nyt muista ja hän sanoi siinä, että lehdet kirjoittavat aivan puuta heinää ja sorkkivat ihmisten asioita. Antaisivat ihmisten olla rauhassa.

      • 911

        On todella kurja lukea monen ymmärtämättömän puheita sairaudesta nimeltä alkoholismi.Alkoholisti on kykenemätön omaan tilaansa ellei hän saa ulkopuolista tukea niin omin avuin hän ei itse selviä.Suomessa on niinsanottuja "suurkuluttajia, viikonloppujuoppoja,perjantaipullon ostajia, vain kahden paukun juoppoja" aivan tarpeeksi .Miettikää mihin ryhmään kuulutte ennen kuin alatte arvostelemaan muita.Yleensä "se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa" kaikista pahimpia arvostelijoita ovat ihmiset joilla on oma ongelma.Huonon itsetunnon omaava ihminen hakee tukea omalle sairaudelleen kiinnittämällä huomion toisen ongelmaan.Tällä hetkellä suomessa on nousemassa todella suuri ongelma nuorison alkoholin käytöstä.Siintä tulee pussikalja sukupolvi eläköön vapaan alkoholi kulttuurin ja vanhempien antaman esimerkin.Kuka voi vetää rajan suurkuluttajan ja alkoholistin välillä.Ei todella kukaan ,väitän että suurin osa maanantaiaamuna töihin menevistä "kunnon ihmisistä"tuntee sisällään moraalista rapulaa kun tuli taas vähän otettua kavereiden kanssa.Alkoholismi on psyykkinen sairaus jolla on monta astetta lopullinen suurkulutus johtaa varmaan ennenaikaiseen kuolemaan.Nuorena aloitettu ura päättyy noin 50 vuotiaana oman käden kautta,tapaturmaisesti tai jonkun elimen (maksa,haima,munuaiset)pettämisen kautta.Alkoholistit ovat tunneihmisiä heistä monet ovat erittäin lahjakkaita osaavia mutta oman rajansa äärirajoilleen ajamia ihmisiä.Voidaan haukkua mitä sairauksia tahansa niitä on turha verrata keskenään.Ei mikään pakkohoito auta alkoholismiin ruotsi on siinä hyvä esimerkki maa.Jos pystyt myöntämään itsellesi olevasi alkoholisti niin se on ensimmäinen askel raittiuteen silti siinä on vasta alku mutta hyvä sellainen.Siintä myös alkaa koko elämän kestävä parantuminen.Toivon monen tarttuvan siihen oljenkorteen ennen kuin on liian myöhäistä.Paukkuja tarkkaillen raitis elämä on laadukkaampaa kuin paraskaan känni.


      • avun saanut
        911 kirjoitti:

        On todella kurja lukea monen ymmärtämättömän puheita sairaudesta nimeltä alkoholismi.Alkoholisti on kykenemätön omaan tilaansa ellei hän saa ulkopuolista tukea niin omin avuin hän ei itse selviä.Suomessa on niinsanottuja "suurkuluttajia, viikonloppujuoppoja,perjantaipullon ostajia, vain kahden paukun juoppoja" aivan tarpeeksi .Miettikää mihin ryhmään kuulutte ennen kuin alatte arvostelemaan muita.Yleensä "se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa" kaikista pahimpia arvostelijoita ovat ihmiset joilla on oma ongelma.Huonon itsetunnon omaava ihminen hakee tukea omalle sairaudelleen kiinnittämällä huomion toisen ongelmaan.Tällä hetkellä suomessa on nousemassa todella suuri ongelma nuorison alkoholin käytöstä.Siintä tulee pussikalja sukupolvi eläköön vapaan alkoholi kulttuurin ja vanhempien antaman esimerkin.Kuka voi vetää rajan suurkuluttajan ja alkoholistin välillä.Ei todella kukaan ,väitän että suurin osa maanantaiaamuna töihin menevistä "kunnon ihmisistä"tuntee sisällään moraalista rapulaa kun tuli taas vähän otettua kavereiden kanssa.Alkoholismi on psyykkinen sairaus jolla on monta astetta lopullinen suurkulutus johtaa varmaan ennenaikaiseen kuolemaan.Nuorena aloitettu ura päättyy noin 50 vuotiaana oman käden kautta,tapaturmaisesti tai jonkun elimen (maksa,haima,munuaiset)pettämisen kautta.Alkoholistit ovat tunneihmisiä heistä monet ovat erittäin lahjakkaita osaavia mutta oman rajansa äärirajoilleen ajamia ihmisiä.Voidaan haukkua mitä sairauksia tahansa niitä on turha verrata keskenään.Ei mikään pakkohoito auta alkoholismiin ruotsi on siinä hyvä esimerkki maa.Jos pystyt myöntämään itsellesi olevasi alkoholisti niin se on ensimmäinen askel raittiuteen silti siinä on vasta alku mutta hyvä sellainen.Siintä myös alkaa koko elämän kestävä parantuminen.Toivon monen tarttuvan siihen oljenkorteen ennen kuin on liian myöhäistä.Paukkuja tarkkaillen raitis elämä on laadukkaampaa kuin paraskaan känni.

        Todella asiallinen kommentti.


      • 911 kirjoitti:

        On todella kurja lukea monen ymmärtämättömän puheita sairaudesta nimeltä alkoholismi.Alkoholisti on kykenemätön omaan tilaansa ellei hän saa ulkopuolista tukea niin omin avuin hän ei itse selviä.Suomessa on niinsanottuja "suurkuluttajia, viikonloppujuoppoja,perjantaipullon ostajia, vain kahden paukun juoppoja" aivan tarpeeksi .Miettikää mihin ryhmään kuulutte ennen kuin alatte arvostelemaan muita.Yleensä "se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa" kaikista pahimpia arvostelijoita ovat ihmiset joilla on oma ongelma.Huonon itsetunnon omaava ihminen hakee tukea omalle sairaudelleen kiinnittämällä huomion toisen ongelmaan.Tällä hetkellä suomessa on nousemassa todella suuri ongelma nuorison alkoholin käytöstä.Siintä tulee pussikalja sukupolvi eläköön vapaan alkoholi kulttuurin ja vanhempien antaman esimerkin.Kuka voi vetää rajan suurkuluttajan ja alkoholistin välillä.Ei todella kukaan ,väitän että suurin osa maanantaiaamuna töihin menevistä "kunnon ihmisistä"tuntee sisällään moraalista rapulaa kun tuli taas vähän otettua kavereiden kanssa.Alkoholismi on psyykkinen sairaus jolla on monta astetta lopullinen suurkulutus johtaa varmaan ennenaikaiseen kuolemaan.Nuorena aloitettu ura päättyy noin 50 vuotiaana oman käden kautta,tapaturmaisesti tai jonkun elimen (maksa,haima,munuaiset)pettämisen kautta.Alkoholistit ovat tunneihmisiä heistä monet ovat erittäin lahjakkaita osaavia mutta oman rajansa äärirajoilleen ajamia ihmisiä.Voidaan haukkua mitä sairauksia tahansa niitä on turha verrata keskenään.Ei mikään pakkohoito auta alkoholismiin ruotsi on siinä hyvä esimerkki maa.Jos pystyt myöntämään itsellesi olevasi alkoholisti niin se on ensimmäinen askel raittiuteen silti siinä on vasta alku mutta hyvä sellainen.Siintä myös alkaa koko elämän kestävä parantuminen.Toivon monen tarttuvan siihen oljenkorteen ennen kuin on liian myöhäistä.Paukkuja tarkkaillen raitis elämä on laadukkaampaa kuin paraskaan känni.

        Kiitos viisaista sanoistasi..olet aivan oikeassa..


    • ...uskomatonta

      Anteeksi maalaisuuteni, mutta olen aina ollut siinä uskossa, että urheilijat eivät juo viinaa! Juoko he todellakin?

    • Henkka211

      lopettakaa toi paasaaminen. Ei se ny ihmisestä pahaa tee jos vähän punssii tykkää ottaa. Hitlerki oli vegaani absolutisti. Pitäkää huoli omista asioistanne

    • huippu urheilijalla on yleensä ihan huippu palkkakin. vertaa normaaliin työläiseen. ja mihin niillä rahaa menisi? sponsori auto bensat....velkaa toki jos talon laittaa mutta nopeesti sen maksaa...toki urheilija saa jotain tukeakin(lukenu joskus jostain). mut mitä urheilija sillä rahalla? mihin helvettiin ne sen laittaa? pelit ja vehkeet ostaa sponsori. riittä kun itse elät ja tee sitä mistä tykkäät...eli urheilet! sit kun loppuu urakka niin miksi ei voi olla kuin normaali ihminen. menee töihin, eikä ryve itsesäälissä et vittu kun loppuu rahat tätä menoa... olisiko silloin kannattenut säästää kun oli mahdollisuus...sijoituskaan ei olisi paha idea!

      • Kukin vastatkoon itse

        Alkoholismi ei ole mikään sairaus. Älytöntä medikalisointia kun ihminen vetää huumeita niin, ettei enää ilman osaa olla. Alkoholismi samoin kuin tupakointi on narkomaniaa, ei sairaus, vaikka nämä riippuvuudet kuinka keinotekoisesti medikalisoitaisiinkin.


      • On sairaus
        Kukin vastatkoon itse kirjoitti:

        Alkoholismi ei ole mikään sairaus. Älytöntä medikalisointia kun ihminen vetää huumeita niin, ettei enää ilman osaa olla. Alkoholismi samoin kuin tupakointi on narkomaniaa, ei sairaus, vaikka nämä riippuvuudet kuinka keinotekoisesti medikalisoitaisiinkin.

        Kyllä näin vaan on,halusitpa tai et.
        Ei kukaan juo ns.tahallaan,vaan se jokin ajaa ihmisen aina yhä uudelleen ja uudellen juomaan,vaikka sisimmässään tietää ja tuntee tekevänsä väärin.
        Tässä ainakin on yksi selvä tapaus. Onneksi tänäpäivänä olen todella selvä! Tupakointi taas on tapa munkin kohdalla mutta myös riippuvuus.
        Kun lopetin juomisen,aloin polttaa enemmän mutta silti juoksen koirieni kanssa ja pidän huolta kunnostani.
        Ei kannata stressata tässä elämässä esim.tupakoinnista,sillä se viimeinen hetki voi tulla esim.juuri vaikka autonaalle juostessa,tai ihan missä tilanteessa tahansa.
        Yhteiskunta ns.pakottaa nykyajan ihmiset stressaamaan jonnin joutavista asioista,etteivät ihmiset ehtisi ja jaksaisi ajatella asioita,joita olisi hyvä ajatella. Esim.mitä"herrat" oikeasti touhuaa.......


      • Se ei jeesustelulla muutu
        On sairaus kirjoitti:

        Kyllä näin vaan on,halusitpa tai et.
        Ei kukaan juo ns.tahallaan,vaan se jokin ajaa ihmisen aina yhä uudelleen ja uudellen juomaan,vaikka sisimmässään tietää ja tuntee tekevänsä väärin.
        Tässä ainakin on yksi selvä tapaus. Onneksi tänäpäivänä olen todella selvä! Tupakointi taas on tapa munkin kohdalla mutta myös riippuvuus.
        Kun lopetin juomisen,aloin polttaa enemmän mutta silti juoksen koirieni kanssa ja pidän huolta kunnostani.
        Ei kannata stressata tässä elämässä esim.tupakoinnista,sillä se viimeinen hetki voi tulla esim.juuri vaikka autonaalle juostessa,tai ihan missä tilanteessa tahansa.
        Yhteiskunta ns.pakottaa nykyajan ihmiset stressaamaan jonnin joutavista asioista,etteivät ihmiset ehtisi ja jaksaisi ajatella asioita,joita olisi hyvä ajatella. Esim.mitä"herrat" oikeasti touhuaa.......

        Kyllä sinä juurikin tahalleen juot. Oma on valintasi, juotko vai etkö. Kukaan ei sinua pakota juomaan. Mielesi tekee juoda enemmän kuin olla juomatta tai tehdä parempia valintoja, joten juot.

        Tuo syyttömäksi tekeytyminen on pahin asia mitä alkoholisti voi itselleen ja perheelleen tehdä. Tämä ajattelutapa on peräisin amerikkalaisista kristittyjen "hoito"poppoista, jotka tännekin ovat levinneet (AA, uskovainen järjestö). Tarkoituksena on, että jeesustelemalla voi vapautua syyllisyyden tunteesta, siitä mitä on perheelleen ja muulle ympäristölleen tehnyt.

        Se on itsepetosta, eikä se noin toimi. Perheesi muistaa kyllä aina mitä olet sille tehnyt.


      • Myös juominen...
        Se ei jeesustelulla muutu kirjoitti:

        Kyllä sinä juurikin tahalleen juot. Oma on valintasi, juotko vai etkö. Kukaan ei sinua pakota juomaan. Mielesi tekee juoda enemmän kuin olla juomatta tai tehdä parempia valintoja, joten juot.

        Tuo syyttömäksi tekeytyminen on pahin asia mitä alkoholisti voi itselleen ja perheelleen tehdä. Tämä ajattelutapa on peräisin amerikkalaisista kristittyjen "hoito"poppoista, jotka tännekin ovat levinneet (AA, uskovainen järjestö). Tarkoituksena on, että jeesustelemalla voi vapautua syyllisyyden tunteesta, siitä mitä on perheelleen ja muulle ympäristölleen tehnyt.

        Se on itsepetosta, eikä se noin toimi. Perheesi muistaa kyllä aina mitä olet sille tehnyt.

        Tuo alkoholiongelma on herran tahto eikä ihminen voi näitä asioita päättää...


      • Mie -71
        Se ei jeesustelulla muutu kirjoitti:

        Kyllä sinä juurikin tahalleen juot. Oma on valintasi, juotko vai etkö. Kukaan ei sinua pakota juomaan. Mielesi tekee juoda enemmän kuin olla juomatta tai tehdä parempia valintoja, joten juot.

        Tuo syyttömäksi tekeytyminen on pahin asia mitä alkoholisti voi itselleen ja perheelleen tehdä. Tämä ajattelutapa on peräisin amerikkalaisista kristittyjen "hoito"poppoista, jotka tännekin ovat levinneet (AA, uskovainen järjestö). Tarkoituksena on, että jeesustelemalla voi vapautua syyllisyyden tunteesta, siitä mitä on perheelleen ja muulle ympäristölleen tehnyt.

        Se on itsepetosta, eikä se noin toimi. Perheesi muistaa kyllä aina mitä olet sille tehnyt.

        Höpö sun juttujasi! Et ymmärrä lainkaan,mistä paasaat siellä! Valinta ja valinta. Ei se ihan noin mene!
        Kuka muistaa mitä? Mistä sä tiedät mun elämän tilanteeni? Lopeta tuomitseminen,ettei sua tuomittaisi.Siks toisekseen....parempi uskossa,kuin pullon suussa!!!!
        Älä puutu asioihin,joista sulla kaikkitietävällä ei ole mitään tietoa,tai kokemusta!
        Toi sun käytös on sairautta,jos mikä!


      • Menneisyys tulee vielä vastaan
        Mie -71 kirjoitti:

        Höpö sun juttujasi! Et ymmärrä lainkaan,mistä paasaat siellä! Valinta ja valinta. Ei se ihan noin mene!
        Kuka muistaa mitä? Mistä sä tiedät mun elämän tilanteeni? Lopeta tuomitseminen,ettei sua tuomittaisi.Siks toisekseen....parempi uskossa,kuin pullon suussa!!!!
        Älä puutu asioihin,joista sulla kaikkitietävällä ei ole mitään tietoa,tai kokemusta!
        Toi sun käytös on sairautta,jos mikä!

        Perheesi ei ikinä anna sinulle anteeksi, vaikka oman etunsa vuoksi mitä joskus valehtelisikin.


      • EN YMMÄRRÄ
        Menneisyys tulee vielä vastaan kirjoitti:

        Perheesi ei ikinä anna sinulle anteeksi, vaikka oman etunsa vuoksi mitä joskus valehtelisikin.

        Mistä perheestä sä paasaat? Ehkä omastasi!
        Mä olen yksineläjä ja seurustelen mahtavan miehen kanssa.
        LOPETA TUOMITSEMINEN TAI PALAT HELVETISSÄ!!!


      • alkoholisti
        Kukin vastatkoon itse kirjoitti:

        Alkoholismi ei ole mikään sairaus. Älytöntä medikalisointia kun ihminen vetää huumeita niin, ettei enää ilman osaa olla. Alkoholismi samoin kuin tupakointi on narkomaniaa, ei sairaus, vaikka nämä riippuvuudet kuinka keinotekoisesti medikalisoitaisiinkin.

        mutta sitä ei ihmiset ymmärrä jotka eivät ole alkoholisteja!
        on juotava vaikka ei haluaisikaan..siis pakkomielteistä juomista,olin täysin voimaton viinaan nähden kunnes sain avun ja toipuminen alkoi..vertaistukiryhmän avulla!
        elän tällä hetkellä elämäni parasta aikaa..raittiina..!


    • Rappiotila
      • esko

        Mikahan joutui lopetaan käytännössä uransa jäätyään, vihdoin?, kiinni kielletyistä aineista. Voiko sellainen henkilö muutenkaan olla itseään kunnoittavan kansan sankari? Matti taisi olla jo uransa aikana samanlainen sähläri kuin nytkin, huippu urheilijasta ei vaan silloin haluttu kirjoittaa totuutta.


      • HessU_
        esko kirjoitti:

        Mikahan joutui lopetaan käytännössä uransa jäätyään, vihdoin?, kiinni kielletyistä aineista. Voiko sellainen henkilö muutenkaan olla itseään kunnoittavan kansan sankari? Matti taisi olla jo uransa aikana samanlainen sähläri kuin nytkin, huippu urheilijasta ei vaan silloin haluttu kirjoittaa totuutta.

        Mika ja muut jätettiin kiinni, huijattiin vanhoilla tiedoilla. Arvostan miehen menestyksiä ihan yhtä paljon nyt kuin ennen käräytystä. Kaikista kun ei ole voittajiksi, vaikka samat metodit on muillakin. Rääkkiä, reeniä ja hurhaa luonnettaa se vaatii aina, ei vellihousuista tule voittajia, mutta ilman lisävitamiineja aamuvelliin, ei voittajaa tule senkään vertaan nykyurheilussa. Piristeitä käytettiin jo pussihousuhiihtäjien aikoihin "vitamiineina".


    • ss-7

      Kun urheilet niin et tervettä päivää nää joko viinan kirot tai muut paikat pettää, eli urheilu on vaarallista tavalla tai toisella ..

    • PÄIVÄNÄ

      ei voi puhua alkoholismista ja esim. Myllylästä.
      On oikeiden alkoholistien häpäisemistä liittää Myllylä tai Nykänen samaan sarjaan. Kumpikin on surkeita tissuttelijoita, itkuiikkoja. Huumorintaju nolla.

      • ja näkyleipä

        Oikeat juopot eivät tule itkemään ja mouruamaan elämäänsä iltapäivälehtien sivuille! He ovat herrasmiehiä ja kärsivät itse aiheuttamansa tilan. Täällä joku eilen kyseli miksi käytetään nimityksiä alkoholisti ja alkoholismi? Olen kysyjän kanssa samaa mieltä: Reilusti Juoppo ja Juoppous...vai onko se joidenkin mielestä loukkaavaa kutsua heitä oikeilla nimillä?
        Sitä ihmettelen, miten itse selvisin viinasta ja sen mukanaan tuomista ongelmista? Sillä minä todella join, enkä tissutellut! Olin poliisien, taksikuskien, omaisteni ja kavereideni painajainen...
        Niin, johtuuko selviytymiseni siitä, että syntyessäni tänne, menetin jotain, saaden samalla jotain tilalle. Lujan tahdon, tahdonvoiman, jota olen 'jakanut' muillekin esimerkin kautta. Joku mainitsi myös näistä hyysääjistä ja ammattiauttajista...minäkin pääsin ilman heidän tukeaan vapauteen. Sillä lujalla tahdolla, halusin viinasta eroon ja pääsin myös, samalla myös tupakasta. On sanonta että viina on viisasten juoma. Minun mielipiteeni on, että se ei ole edes viisatenkaan juoma!


      • Olli47
        ja näkyleipä kirjoitti:

        Oikeat juopot eivät tule itkemään ja mouruamaan elämäänsä iltapäivälehtien sivuille! He ovat herrasmiehiä ja kärsivät itse aiheuttamansa tilan. Täällä joku eilen kyseli miksi käytetään nimityksiä alkoholisti ja alkoholismi? Olen kysyjän kanssa samaa mieltä: Reilusti Juoppo ja Juoppous...vai onko se joidenkin mielestä loukkaavaa kutsua heitä oikeilla nimillä?
        Sitä ihmettelen, miten itse selvisin viinasta ja sen mukanaan tuomista ongelmista? Sillä minä todella join, enkä tissutellut! Olin poliisien, taksikuskien, omaisteni ja kavereideni painajainen...
        Niin, johtuuko selviytymiseni siitä, että syntyessäni tänne, menetin jotain, saaden samalla jotain tilalle. Lujan tahdon, tahdonvoiman, jota olen 'jakanut' muillekin esimerkin kautta. Joku mainitsi myös näistä hyysääjistä ja ammattiauttajista...minäkin pääsin ilman heidän tukeaan vapauteen. Sillä lujalla tahdolla, halusin viinasta eroon ja pääsin myös, samalla myös tupakasta. On sanonta että viina on viisasten juoma. Minun mielipiteeni on, että se ei ole edes viisatenkaan juoma!

        Niinpä viina on viisasten juoma....mutta tyhmät sitä juovat!!(joku viisas on todennut!!?).Vielä kerran miten perr....siitä alkomaholisti tulee jos kylän raitilla pyörää taluttaa????Kuka muistaa tämän kesän pyöräilyt.....oisko ollut syytä taluttaa.


    • KOTIMAINEN ELOKUVA

      jossa Jasper Pääkkönen esiintyy fiktiivisesti Mikana.

      Tarina kertoo Mikan huippuhetkistä, osoittaa suuren salaliiton Lahden Doping-juttuun ja kertoon Mikan ryyppäämisten hauskat hetket.

      O Tempora O Mores.

    • Tanelikk

      Kun on satsannut suurimman osan elämästään ja ajastaan hiihtoon, Lahden skandaalin jälkeen tietenkin on jäänyt suuri aukko. Mutta Mikalla on kuitenkin ollut perhe, vaimo ja lapset, tukenaan. Luulisi miehen saaneen itsensä viidessä vuodessa takaisin jaloilleen, mutta ei. Vaikka jonkinlaisen suruajan olisi pitänytkin, tähän mennessä olisi hyvin ehtinyt opiskella itselleen ammatin ja pääsisi elämässä taas eteenpäin.

      Erätukun työpaikan saaminen taisi olla Mikalle ja perheelle lottovoittoon verrattava asia. Mikan olemattomalla työkokemuksella ja koulutuksella mannekiinin, mainosmiehen ja "tuotekehittäjän" pesti oli varmasti parasta mitä löytyy. Mutta kauanpa sitä lystiä kesti. Kukahan tämän jälkeen uskaltaa ottaa Mikan töihin?

      Mitä juorulehtiin tulee, kenen on pakko käsitellä asioitaan lehtien palstoilla? Matit ja Mikat ovat vain niin julkisuudenkipeitä ja riippuvaisia palstamillimetreistä. Myllyläkin antoi perheensä kanssa kevään mittaan useisiin eri lehtiin haastatteluja, joissa mainostettiin uutta onnellisempaa elämää. Olisi vain pitänyt matalaa profiilia.

      Enemmän säälin Mikan perhettä kuin Mikaa itseään. Kuinkahan kauan vaimon ja lasten psyyke vielä kestää pitkään jatkunutta tilannetta. Vaimon pitäisi tehdä ainoa oikea ratkaisu, ottaa lapset matkaansa ja antaa Mikalle kenkää. Kenenkään ei kannata pilata omaa elämäänsä ihmisen kanssa, jolla ei ole edes omaa halua parantua alkoholismistaan. Myllylä ei ole ilmeisesti käynyt vielä tarpeeksi alhaalla, jotta toipuminen voisi alkaa.

      Tässä vaiheessa Mikan pitäisi antaa ottaa itse ohjat elämässään. Eivätköhän muut ole hyyssänneet ja koettaneet nostaa sankaria takaisin jaloilleen tarpeeksi monta kertaa. Jos Mika ryyppää itsensä hengiltä, niin ei mahda mitään. Toivottavasti jossain vaiheessa tulee kuitenkin tilanne, jossa ressukka itse haluaa ihan aikuisten oikeesti päästä viinasta eroon. Niin kauan kun omaa halua ei löydy, muiden on aivan turha yrittää auttaa.

      • alkoholisti?

        Kuka muistaa Myllylän "kootut" selitykset Lahden aikoihin???Kaikki muut olivat syyllisiä mutta ei meidän Mika!Osa tyypeistä piti mölyt mahassa kun oli jo paskat housuissa,olivat ilm fiksumpia!?Sitten tuli kirjat ja muut tarinat....ja "mummelit " meni ja ostivat uskonveljeltään kirjan!Voi että on maailma paha...


    • selvästi

      jokin asia. Mika varmaan haluaisi kertoa totuuden dopingista, mutta määrätyt tahot eivät sitä salli..

      • ...vaan kaiken julki

        Antaisi tulla vaan kaiken ilmi! Sitten meillä vasta hauskaa olisi, kun isot pamput antasivat koottuja selityksiä paskat housuissa!!!!


    • kauppinen

      siinähän olis kova kolmikko:nykänen,myllylä ja räikkönen.jokaiselle viina maistuu ku pienelle sialle.

      • olli47

        Mihinkäs jäi Karalahti....nimittäin jos ruvetaan oikeen juhlimaan, niin eikös hänelle tullut noottia joskus pikkasen kovemmista aineista kuin six-packin juomisesta!?


      • samuli
        olli47 kirjoitti:

        Mihinkäs jäi Karalahti....nimittäin jos ruvetaan oikeen juhlimaan, niin eikös hänelle tullut noottia joskus pikkasen kovemmista aineista kuin six-packin juomisesta!?

        Tuossa edellisessä viestissä. Karalahtihan jääkiekkoilija ja niillähän ei tunnetusti ole urheilun kanssa oikeastaan mitään tekemistä...


    • Leikki leikkinä

      tuolla iltalehden etusivulla, väistämättä tulee mieleen HS:n kuukausiliitteen hehän ovat kuin kaksi marjaa -osio, liekköhän tahallista?

      http://www.iltalehti.fi/etusivu/

      Joo mutta tuosta dokailuhommasta sen verran että kait se vähän miestä painaa kun omaisuudet on mahdollisesti hankittu vilunkipelillä ja ne tulot ovat sitten olleet pois puhtailla jauhoilla pelaavilta. kait sen sitten kestäis jos ei ois jäänyt kiinni ja sais sankaria esittää edelleen mutta nyt kun vastaantulijat tietää totuuden "karpaaseista" niin on varmaan helpompi olla pikkuhiivassa kuin tiedostaa ympäristönsä selvinpäin.

      Kait se on niin että kun elämä ja hyvinvointi vuosia perustuu valheeseen on vaikea elää sitten normaalisti kun kuitenkaan ei menestystä enää saavuta pikku vilunkipelillä eikä kukaan ole neuvomassa miten eri tilanteissa tulisi toimia. Hankalaa varmasti on kun hiihtoaikoina "kaikki muutkin" douppasivat ja se oli siten itsellekin sallittua mutta nyt ei voi enää sanoa että "kaikki muutkinhan kellahtavat juomaan pariksi viikoksi sillointällöin" kun useimmat eivät kuitenkaan kellahda.

    • kestävyysurheilija

      Ei kannata käyttää douppinkia. Siitä voi kärähtää ja kaikki eivät välttämättä saa enää kärähtämisen jälkeen jengoja päänupissa kohdalleen.

      Eniten vaan ottaa pattiin nämä menneiden vuosikymmenien pyhimykset, jotka eivät ole jääneet kiinni, kun testit olivat silloin niin huonoja.

      Masan hillumisella taas ei ole rehellisesti sanottuna urheilun kanssa mitään tekemistä. Tuollainen siitä olisi tullut, vaikka ei olisi ikinä mäkisuksia jalkaan laittanut. Väittäisin jopa, että Nykäsen tapauksessa urheilu on pelastanut paljon.

    • sk_

      Mika tarvitsee juuri nyt kaikkein eniten tukea ja ymmärrystä. Ymmärrystä erityisesti, sillä sitä ei hänen työnantajaltaan herunut. Tuo Juudas petti niinkuin aiemminkin Mikan kaltaiset petetään: pahimmalla mahdollisella tavalla.

      Miksei Mika saanut hoitaa tehtäviään parhaaksi katsomallaan tavalla? Mika itse on tuonut Suomelle runsain mitoin mainetta ja kunniaa: Monikertainen Olympiavoittaja, Palvottu Sankari, mitä muuta? Nyt hänet hyljätään oman onnensa nojaan, tuuliajolle kuin keloontunut ajopuu.

      Mikaa pitäisi kohdella ansioittensa mukaan. Mika on kuin valkea joutsen pulujen seassa.

    • tuohonen

      Myllylä ja Nykänen ottavat niin pitkään, kunnes tulee jokin ylitsepääsemätön asia, joka pysäyttää. Tuolloin valinta on henkilökohtainen: rappiolle vai ei. Se päätös on todellakin hlökohtainen, ei mikään sairaus tms. Olen itse tämän asian käynyt lävitse. Päätöksen jälkeen elämä on vain vaikeampaa, jos on valinnut oikein. Mutta silloin ei menetä elämäänsä.

    • tavallinen tallaaja

      etenkin, kun tässä mekin setvimme toisten asioita. Juoppoja on Suomi täynnä, ei ehkä tarvitsisi urhata aikaa Myllylään, kunhan muut juopot hoitaisivat omat asiansa. Niitähän on joka paikassa jo 14-15 vuotiaista lähtien. Ja perheellisten kännäreiden lapset ja koko lähipiiri kärsii.Mika on siis nykyoloissa tavallinen suomalainen miesressukka.

      • Mitkä syyt johtaa juomiseen nykyään varsinki nuorilla


      • ...johda juomiseen
        jake-81 kirjoitti:

        Mitkä syyt johtaa juomiseen nykyään varsinki nuorilla

        Nuorten juominen ei johdu mistään syistä, sen paremmin kuin vanhemmillakaan. Niitä syitä on vain joidenkin pakko keksiä. Jos näiden julkkisjuoppojen elämästä media ei kirjoittaisi mitään...jättäisi 'heitteille', niin voisi olla hyväkin keino saada heidät miettimään, kannattaako jatkaa. Kun he huomaisivat että heillä ei olekaan mitään uutisarvoa, eikä ihmiset välitä heidän tekemisistään hevon paskaa! Olisivat samanlaisia retkuja kuin kaikki muutkin juopot! Tuskin tuo heitä raittiiksi tekisi, mutta huomaisivat ainakin itsesäälissä rypiessään että kukaan ei ole kiinnostunut heistä.
        Niin kauan kuin heistä iltapäivälehdet ym. kirjoittavat ja kansa lukee heidän paskan jauhamistaan...niin, meno jatkuu samanlaisena. Yltyy vaan, voi verrata bensan heittämistä avotuleen.
        Mikään ei ole helpompaa, kuin keksiä viinapäissään pullon takaa syitä juomiseen. Pätee myös nuoriin, he menevät massan mukana. Eivät uskalla olla erilaisia (selviä)koska kaveritkin juo. Heidän mielestään hauskanpitoa ei voi olla ilman viinaa ja sekoilua!


    • P-sykiatri

      F10.2 on alkoholiriippuvuuden diagnoosinumero, ja lääketieteessä puhutaan alkoholismista varsin selkeästi sairautena. Nämä kaksi entistä, palvottua urheilusankaria ovat sairastuneet, joten on aika siis heittää lisää "paskaa niskaan"?? Niinkö?? Mutta josko olisikin "vain" masennus kyseessä, saisivat ko. herrat täydet sympatiat koko kansalta. Toki, en epäile hetkeäkään etteikö kohtalaisen vaike-asteinenkin masennus olisi sekä Mattia, että Mikaa, vaivannut jossain vaiheessa--ehkä juuri eniten urheilu-uran päättymisen jälkeen.

      • onhan

        kaikkeen oma syynsä. Kun urheilijoitten ympärillä pyörii lekureita jokalähtöön muutenkin, niin luulisi myös joillakin olevan puhtia sanoa ja puuttua asiaan, ennenkuin noin pahasti alkaa mennä. Vai onko lekureilla liian iso kynnys sanoa psyykepuolen asioista huolensa? Tarvittaessa he voisivat myös ohjata oikealle taholle hoidettavaksi.
        Ihmisiähän me vaan ollaan, joillakin vaan tuntuu kumminkin olevan enemmän itsesäälitaipumuksia. Tietenkin silloin pitää heitäkin autaa.


      • sivuten
        onhan kirjoitti:

        kaikkeen oma syynsä. Kun urheilijoitten ympärillä pyörii lekureita jokalähtöön muutenkin, niin luulisi myös joillakin olevan puhtia sanoa ja puuttua asiaan, ennenkuin noin pahasti alkaa mennä. Vai onko lekureilla liian iso kynnys sanoa psyykepuolen asioista huolensa? Tarvittaessa he voisivat myös ohjata oikealle taholle hoidettavaksi.
        Ihmisiähän me vaan ollaan, joillakin vaan tuntuu kumminkin olevan enemmän itsesäälitaipumuksia. Tietenkin silloin pitää heitäkin autaa.

        Olen katsonut erään elokuvan, jonka loppurepliikki kuului jotakuinkin näin..."Jos teillä on legenda ja totuus, painakaa legenda ja se muuttuu totuudeksi"...tai asian voinee sanoa myös näin..."Tarina tietää enemmän kuin ihminen, se on yhteisön ydintä. Se muokkaa käsitystämme siitä, mitä nimitämme todeksi".
        Näille Myllylöille, Nykäsille ja muille juoppo reppanoille sanoisin... mahdollisuuksiin tarttuminen tuottaa aina parempia tuloksia, kuin ongelmien vatvominen!


      • Lääkäri mutta ei psykiatrian.

        En ole ennen kirjoittanut tänne, mutta kun näin kirjoituksen, oli pakko kirjoittaa ja varmaan sinusta jotain pakko-oireilua tämäkin. Mutta ensialkuun en usko alkuunkaan että olet mikään lääkäri, sen huomaa jo noviisikin sinun kirjoituksesta. Itse olen "oikea" lääkäri enkä mikään teini kuten sinä. Paskaa niskaan, ei todellakaan ole oikein ketään riippuvuudesta kärsivää kohtaan, mutta lääkärinä tiedän että vastuunottaminen ja oman tilanteen tunnustaminen auttaa parhaiten, eikä mikään pään silittely, muuten miksi suurin osa alkoholisteista on myös pillereiden väärinkäyttäjiä ja kuka niitä määrä, mieti sitä.


      • mummeli2

        En usko, että sairaus vaan ihmiseltä puuttuu itsensä kunnioitus. Jos se olisi sairaus silloin Suomen kansasta sairastas tätä ihmeellistä tautia 72% / kansasta. Miettikääpä sitä


      • alkoholisti
        mummeli2 kirjoitti:

        En usko, että sairaus vaan ihmiseltä puuttuu itsensä kunnioitus. Jos se olisi sairaus silloin Suomen kansasta sairastas tätä ihmeellistä tautia 72% / kansasta. Miettikääpä sitä

        suuri osa suomalaisista sairastaa alkoholismia tietämättään,enhän minäkään ymmärtänyt sitä ollenkaan "entisessä" juovassa elämässä.
        tänä päivänä on niin paljon juovia ihmisiä etenkin nuorissa(en yleistä)joilla on jo kehittynyt paha riippuvuus viinaan.kaikki elämän alueet rakentuvat viinan ympärille,joka on valitettava asia mutta se on heidän elämäänsä.
        olen seurannut hyvin läheltä alkoholiriippuvaisia ihmisiä,se on varsinainen "pommi" joka räjähtää 10-20 v kuluttua!
        tuo sairausprosentti voi olla hyvinkin lähellä oikeata tulevaisuudessa,ei ehkä nyt ihan noin korkea!
        nuorimmat mitä minä tiedän jotka ovat jo koukussa viinaan ovat 12-14 vuotiaita,ovat ryypänneet jo useita vuosia kuin "aikamiehet"!!
        itse ryyppäsin n.35 vuotta aktiivisesti ja viimeiset 5 vuotta 24 h vuorokaudessa ja olen ihme ja kumma vielä hengissä!
        nyt olen ollut raittiina muutamia vuosia ja on ollut hienoa aikaa,siitä voin kiittää vertaistukiryhmää jossa käyn säännöllisesti.

        hyvää syksyä kaikille..tasapuolisesti!


      • 911
        mummeli2 kirjoitti:

        En usko, että sairaus vaan ihmiseltä puuttuu itsensä kunnioitus. Jos se olisi sairaus silloin Suomen kansasta sairastas tätä ihmeellistä tautia 72% / kansasta. Miettikääpä sitä

        Lukiessani näitä kommentteja mietin kuinka moni edes tietää minkälaisesta sairaudesta on kysymys?On aivan turhaa nimetä ketään oli hän urheilija,johtaja,ehkä tavallinen työläinen tai työtön sairaus on aina sama.Ketään ei todella pakoteta juomaan mutta on olemassa oma alkoholikulttuuri.Menet minne kauppaan vaan niin aina törmäät nykypäivänä yleistyneeseen "mäyräkoira tarhaan" samoin niiden taluttajiin.Ei sekään silti oikeuta ketään juomaan mutta ymmärtääkö kasvava lapsi sellaista esimerkkiä.Kommenttina eriasteisesta alkoholisoitumisesta voidaan miettiä mistä masennus johtuu ,masennusta sairastavia ihmisiä on vaikka he eivät käytä alkoholia.Alkoholin liikakäyttö tuo tullessaan masennuksen ahdistuksen vapinat yms.Oireet tulevat ihmisellä esiin kun lopettaa juomisen silloin ollaan jo liian pitkällä juomisen suhteen.On myös englantilaisen tutkimuksen mukaan löydetty ihmiseltä geeni mikä huom, altistaa alkoholisoitumisen eli kukaan ihminen ei ole sairas syntyessään.Silti toisin esiin asian hoitaa ihminen kuntoon ei ketään tarvitse heitteille jättää mutta alkoholistin päätä on turha silitellä vaatii todella järeitä aseita ennenkuin alkoholisti herää haavekuvistaan.Niinkauan kuin sukulaiset ja ystävät antavat käyttää itseään hyväksi niin alkoholisti juo.Ei mikään mahti maailmassa tai mitkään arvot eivät siinä vaakakupissa paina mitään alkoholistille on vain yksi ja ainoa asia tärkeä vastauksen varmasti tiedätte .Raitista syksyä kaikille.


      • Pappa for heaven
        mummeli2 kirjoitti:

        En usko, että sairaus vaan ihmiseltä puuttuu itsensä kunnioitus. Jos se olisi sairaus silloin Suomen kansasta sairastas tätä ihmeellistä tautia 72% / kansasta. Miettikääpä sitä

        Miettikääs sitä? tyhmä kysymys, niinhän ne sairastaa.


      • Raitis.
        911 kirjoitti:

        Lukiessani näitä kommentteja mietin kuinka moni edes tietää minkälaisesta sairaudesta on kysymys?On aivan turhaa nimetä ketään oli hän urheilija,johtaja,ehkä tavallinen työläinen tai työtön sairaus on aina sama.Ketään ei todella pakoteta juomaan mutta on olemassa oma alkoholikulttuuri.Menet minne kauppaan vaan niin aina törmäät nykypäivänä yleistyneeseen "mäyräkoira tarhaan" samoin niiden taluttajiin.Ei sekään silti oikeuta ketään juomaan mutta ymmärtääkö kasvava lapsi sellaista esimerkkiä.Kommenttina eriasteisesta alkoholisoitumisesta voidaan miettiä mistä masennus johtuu ,masennusta sairastavia ihmisiä on vaikka he eivät käytä alkoholia.Alkoholin liikakäyttö tuo tullessaan masennuksen ahdistuksen vapinat yms.Oireet tulevat ihmisellä esiin kun lopettaa juomisen silloin ollaan jo liian pitkällä juomisen suhteen.On myös englantilaisen tutkimuksen mukaan löydetty ihmiseltä geeni mikä huom, altistaa alkoholisoitumisen eli kukaan ihminen ei ole sairas syntyessään.Silti toisin esiin asian hoitaa ihminen kuntoon ei ketään tarvitse heitteille jättää mutta alkoholistin päätä on turha silitellä vaatii todella järeitä aseita ennenkuin alkoholisti herää haavekuvistaan.Niinkauan kuin sukulaiset ja ystävät antavat käyttää itseään hyväksi niin alkoholisti juo.Ei mikään mahti maailmassa tai mitkään arvot eivät siinä vaakakupissa paina mitään alkoholistille on vain yksi ja ainoa asia tärkeä vastauksen varmasti tiedätte .Raitista syksyä kaikille.

        Aika sekavasti ilmaisit asian, ei millään pahalla mutta ehkä olit humalassa, mutta onnea kuitenkin sinulle raitistumisessa, ota päivä kerrallaan siitä se lähtee :).


      • P-sykiatri
        Lääkäri mutta ei psykiatrian. kirjoitti:

        En ole ennen kirjoittanut tänne, mutta kun näin kirjoituksen, oli pakko kirjoittaa ja varmaan sinusta jotain pakko-oireilua tämäkin. Mutta ensialkuun en usko alkuunkaan että olet mikään lääkäri, sen huomaa jo noviisikin sinun kirjoituksesta. Itse olen "oikea" lääkäri enkä mikään teini kuten sinä. Paskaa niskaan, ei todellakaan ole oikein ketään riippuvuudesta kärsivää kohtaan, mutta lääkärinä tiedän että vastuunottaminen ja oman tilanteen tunnustaminen auttaa parhaiten, eikä mikään pään silittely, muuten miksi suurin osa alkoholisteista on myös pillereiden väärinkäyttäjiä ja kuka niitä määrä, mieti sitä.

        Ettet tosiaankaan ole psykiatrian kanssa lienee missään tekemisissä. Näin valitettavan usein joudumme huomaamaan, kun te "oikeat lääkärit" lähetätte meille psyk.osastolle potilaita. Usein edes M1-lähetteen kirjoittaminen ei onnistu!!
        Jatkakaa vaan arvokasta työtänne esim. perusterveydenhuollossa...
        Ja ihan pienenä vinkkinä, "P-sykiatri" voi olla vain ns. "nikki" eli lempinimi. Ehkäpä olenkin vain "tyhmä hoitopoika", joka on työskennellyt akuuttipsykiatrian osastolla 15-vuotta.
        Mutta joka toistuvasti joutuu "oikeiden lääkäreiden" puutteellisia, lainvastaisia, lähete ym. asioita selvimään...
        Mutta, enpähän ole kuin vain tyhmä hoitopoika, ja sinä "oikeana lääkärinä" kuvittelet että hoitopoika pomppii edessäsi justiinsa siun pillin mukaan?? Eheiiii, olet ihan väärässä..Tulehan kokeilemaan psykiatrian puolelle joskus, niin ehkä sinullekkin selviää mitä on ryhmätyö. Ja samalla voit hieman tarkentaa/päivittää tietojasi...Koska, se ei ole mukavaa keskellä yötä alkaa metsästämään jopa niinkin kummallista asiaa kuin allekirjoitus, jonka "oikea lääkäri" unohti kirjoittaa lähettäessään potilaan psyk. sairaalaan...


      • Alkoholisti
        mummeli2 kirjoitti:

        En usko, että sairaus vaan ihmiseltä puuttuu itsensä kunnioitus. Jos se olisi sairaus silloin Suomen kansasta sairastas tätä ihmeellistä tautia 72% / kansasta. Miettikääpä sitä

        Alkoholismi on sairaus ja NIMENOMAAN häneltä puuttuu itsekunnioitus!
        Kuka itseään kunnioittava joisi,vaikka tietää sen olevan väärin itseään ja lähimmäisiään kohtaan? NIIIIIIN ON ASIA !


    • Lion Hki SM

      Punainen Sulka Lions-kampanja auttaa ja sen tarkoitus on tukea nuorten hyvinvointia eli kääntäen : poistaa nuorten pahoinvointia.
      Hyvä ja toimiva kampanja vaatii kanslaisaktiivisuutta 1 euro/kansalainen , jolla tuetaan nuoria kunnon aktiviteetteihin ja harrasteisiin , että ei tapahtuisi tälläisiä NykäsMylly - ilmiöitä. Elämä on elämisen arvoista ilman huumaavia aineitakin , eli elämä sinällään on parasta huumetta.Positiivista energiaa tv Lion Hki SM

    • mal

      Onhan se surkeeta, että kavereilla menee päin p:tä, mutta mitenkäs näitä olisi pitänyt oikein jeesiä? Matti nyt on Matti ja se ois varmaan sekottanut elämänsä vaikka sitä ois tuettu tukemasta päästyään. (oma arvioni) Myllyllä oli hyvät työt ja perheet, mutta viina vei. Miksi? Sitä emme varmaan koskaan saa tietää, mutta kohtalon tovereita (tavallisia duunareita) on ihan helvetisti, eikä niitäkään ole varmaan liiaksi tuettu? (oma mielipide)

      • Konda

        Duunareita mitenkään väheksymättä, mutta on kai se selvää, että urheilusankarit ovat uhranneet aika paljon aikaa omasta elämästään menestyksen saavuttamiseksi. Douppingia käyttää hiihdossa kaikki, jotka ovat kymmenen sakissa, joten siitäkään on turha Mikaa syyttää enempää. Erot ovat huipputasolla niin pienet, että douppaa on lähes pakko käyttää, jos meinaa ammattia harjoittaa niin, että siitä saa leivän koko perheelle. Asiassa on myös tämä kääntöpuoli, eli sitten kun jäät kiinni niin menee maine ja työpaikka. Ei se varmaan olis helppoa kellekään! Sä tuskin olet koskaan päässyt tollasilla panoksilla edes pelaamaan ja, jos olisit niin olisitko mieluummin ollut hiihtäjä 20-30 joukossa (ei tienaa juurikaan mitään) vai tehnyt niinkuin muutkin ja doupannut itsesi kärkeen?


      • HELVETTI!
        Konda kirjoitti:

        Duunareita mitenkään väheksymättä, mutta on kai se selvää, että urheilusankarit ovat uhranneet aika paljon aikaa omasta elämästään menestyksen saavuttamiseksi. Douppingia käyttää hiihdossa kaikki, jotka ovat kymmenen sakissa, joten siitäkään on turha Mikaa syyttää enempää. Erot ovat huipputasolla niin pienet, että douppaa on lähes pakko käyttää, jos meinaa ammattia harjoittaa niin, että siitä saa leivän koko perheelle. Asiassa on myös tämä kääntöpuoli, eli sitten kun jäät kiinni niin menee maine ja työpaikka. Ei se varmaan olis helppoa kellekään! Sä tuskin olet koskaan päässyt tollasilla panoksilla edes pelaamaan ja, jos olisit niin olisitko mieluummin ollut hiihtäjä 20-30 joukossa (ei tienaa juurikaan mitään) vai tehnyt niinkuin muutkin ja doupannut itsesi kärkeen?

        ITSEHÄN URHEILIJAT OVAT URANSA VALINNEET, EI HEILLE SEN TAKIA MITÄÄN ERILLISIÄ TUKIA PIDÄ ANTAA!!! YHTÄ HYVIN HE OLISIVAT VOINEET MENNÄ TEKEMÄÄN OIKEITA TÖITÄ EIKÄ RUVETA URHEILEMAAN!!! MÄ EN AINAKAAN SUOSTU MAKSAMAAN KELLEKÄÄN MITÄÄN TUKEA!!!


    • ei fani

      No nythän se Myllylä kans voi alkaa laulaan..Juoppo Trio Nykänen Tapola ja Myllylä,vaik kukaanhan niist ei kyl laulaa osaa mut voihan ne siä kännissä heilua ja tyhmät suomalaiset tykkää!!!

    • pitäs

      tukea mun mielestä mitalit ja tontit pois kieroudella tullut kaikki ei puhtaalla pelillä

    • sdflöö

      kyseessähän on salaliitto alkoholin piilomainonnalle.

    • norm suom mies

      Kaikkea sitä vaaditaan kuuluisalta urheilijalta??!! Polkupyörän työntäminen pienessä tai isossa sievässä ei mielestäni ole nyky-Suomessa mitenkään erikoista. Päinvastoin ne ovat epänormaaleja, jotka pysyvät nykymaailmassa raittiina. Kaikki raittiit pitäisi laittaa mielentilatutkimukseen ja sen jälkeen parantumattomaksi katsotut pakkopaitaan.

      • nyt....

        ...vedät muutaman vuoden putken itse, tuhoat elämäsi ja terveytesi totaalisesti. Jos sen jälkeen vielä selviät raittiiksi, et varmaan piruile yhtään niitä jotka ovat päässeet raittiuteen ja selvyyteen. Etkä puhu mielentilatutkimukseen ja pakkopaitaan laittamisesta sanaakaan! Jos kommenttisi oli vitsi, se oli helvetin huono...
        Tulevaisuuttasi ajatellen...ole varovainen ettet satu putoamaan...


      • norm suom mies
        nyt.... kirjoitti:

        ...vedät muutaman vuoden putken itse, tuhoat elämäsi ja terveytesi totaalisesti. Jos sen jälkeen vielä selviät raittiiksi, et varmaan piruile yhtään niitä jotka ovat päässeet raittiuteen ja selvyyteen. Etkä puhu mielentilatutkimukseen ja pakkopaitaan laittamisesta sanaakaan! Jos kommenttisi oli vitsi, se oli helvetin huono...
        Tulevaisuuttasi ajatellen...ole varovainen ettet satu putoamaan...

        Tarkoitin pakkopaitaan sopivilla "raittiilla" sileäotsaisia tunteettomia henkilöitä (psykopaatteja) ja terveysfasisteja, enkä suinkaan raittiuteen kovan koulun läpi käyneitä entisiä ja nykyisiä normaaleja suomalaisia miehiä ja naisia. Kuulun itse tähän raitistuneitten joukkoon. Tosin se alkoi 10 vuoden absolutismin jälkeen livetä kohtuukäytön suuntaan, liika on likaa raittiudessakin. Voi sydän pettää. Suunta on kyllä vielä aika lailla hakusessa, mutta terveys on kestänyt. Painovirheitäkään tule 7-kymmenestä ikävuodestani huolimatta niin paljoa, ettei tekstistäni saisi selvää (paitsi väärinkäsityksiä). Anteeksi.


    • kuin

      vaa ryyppäisivät :D:D

    • Doupattu ukko

      Nykänen pärjäsi sentään oikealla harjoittelulla ja äärimmäisen kovalla yrittämisellä, Myllylä sai menestyksensä vilpillisin keinoin doupattuna ja jäi onneksi kiinni.

      Myllylähän juo omiaan (rahaa kyllä on sillä hiihdossa rahastettiin ja kovaa SHL organisaatioineen pumppasi rahaa vielä lisää) Joukoon kun juoppo on mitä se ketään liikuttaa miehen mainehan meni jo urheilijanakin.

      Nykänen on sentään yhä edelleen maailman paras mäkihyppääjä saavutustenkin valossa. Nykäsen juomisessa taasen ei ole mitään järkeä.

      Mutta säälittelyä nuo vanhat kehäketut ei tarvi eikä kaipaa.

      • olen

        samaa mieltä kanssasi,olisi pitänyt nuo Myllylän rahat periä takaisin


    • pateri

      Matti hyppäs taidolla ja kovalla treenillä. Matti oli kovassa kunnossa ja huippuurheilija ilman aineita. Matti on tämänkin hetken maailman paras mäkihyppääjä (mitallitilastollaan) Myllylä treenas, otti kielletyt aineet avuksi kun ei muuten pärjännyt. Jäi kiinni huijaamisesta mutta siltikin on hienot talot ja autot, ne ei menny niinkuin Matille kävi. Mattille soisin ryyppäämisen kun kaikki meni. Myllylä doopas,kärähti mutta ei menettäny mitään. Mutta nyt se onneton ukko sössii sitten muuten vaan kaikki nekin asiat pois. Ja miks valittaa ettei urheilun jälkeen jäänyt mitään. Saihan Mikakin nyt hyvän työpaikan joka on paljo parempi kuin monella suomalaisella yleensä.

      • JJj.

        Ei se mitään oo valittanut, mitä ihmettä te tietämättömät lapset tänne kirjoittelette, kun ette tiedä mitään, eikö teillä ole mitään muuta elämää, on surkeeta teidänkin elämä.


      • Lehtitieto...

        Lehtien mukaan Matilla saattoi olla vielä aamupäivän karsinnoissa "dopingia" veressä kostean illan ja yön jäljiltä. Siksi hän jätti usein aamun harjoitukset kokonaan väliin. Ihmiset tulkitsivat tämän siten, että Matin ei edes tarvitse harjoitella! :D


    • muilla

      Huolet on muilla ei näillä miehillä.

    • Toope

      Jos ei Myllylän pää kestänyt kiellettyjen aineiden käyttöä niin omapahan on asiansa jos dokaa itsensä pilalle. Huippu-urheilijat EIVÄT KAIPAA TUKEA VALTIOLTA, PITÄISIKÖ HEILLE ANTAA KAIKILLE PAIKKA EDUSKUNNASTA??? MIKSI HELVETISSÄ HEITÄ PITÄISI ERIKSEEN TUKEA KUN EIVÄT OLE KOSKAAN MITÄÄN OIKEATA TYÖTÄ TEHNEET??? VASTAA!!!

      • Tavis.

        Rukoilkaa Mikan ja Matin puolesta!


      • TÄSTÄ ASIASTA

        Ei todellakaan tarvitse minkäänlaisia tukia sun muuta saatika vielä paikka eduskunnasta!!HUHUHUH!!
        Eihän tässä maassa auteta ns.tavallistakaan ihmistä,niin miksi jotain urheilijaa,joka ei kuitenkaan ole tehnyt "kunnon" työtä.
        Urheilu on harrastus,josta joillekin voi muodostua työ ja en vähättele,kovaa työtä se urheileminen onkin. Silti,mikäli urheilijoita autetaan,niin sitten myös työttömiä,vähäosaisempia jne....


    • Ei ammattiurheilija

      Ammattiurheilu on yksi ammatti muiden joukossa.Eihän tavallisia duunareitakaan höösätä ja auteta eläkkeellä. Ketään ei kiinnosta, miten ja missä kunnossa eläkepäiväsi vietät.Jokaisella on vastuu oman elämänsä laadusta ja suunnasta. Miksi urheilijoita pitäisi pelastaa parempaan elämään, kun todellista apua tarvitsevat hylätään.

      • Mika Myllylän parta

        Ei tarvitte ylettömästi hyysätä, mutta ei tavisduunarinkaan elämäntyötä tuosta vaan kipata viemäriin. Ilmna douppausta ei huipulle ole mitään asiaa, eikä velliperseet pääse huipulle vain mitä aineita käyttäisivät. Voittajat on voittajia. Ehkä mäkihyppyä voi harjoittaa vähän retkummallakin meiningillä, mutta kestävyysurheilua on askeetikkojen touhua, jota tavisvelliperse ei kestäis kahta päivää.


    • + alkoholi

      Urheilua harrastavat nuoret käyttävät enemmän alkoholia kuin muut.

    • Säälikö sairautta?

      Eiköhän osasyyllisiä olla kaikki me, jotka ahneina lööppejä tutkien ostamme lehtiä ,joissa mässäillään ihmisen alennustilalla. Eniten kehoittaisin sellaisen ihmisen katsomaan peiliin, joka myy "havaintojaan ja tietojaan" lehdille. Meillä Suomessa ei osata "hoitaa" huippu-urheilijaa, kun aktiiviura on ohi. Eihän sellaisella urheilijalla ole mitään arvoa enää. Tässä kohden unohdetaan ihminen siellä urheilijan taustalla ja sumeilematta lyödän lyötyä. Kyllä näitä nurkissa vahtaajia ja vaanijoita riittää lööppejä myymään. Miksei tämäkin Myllylän ojaan kaatumisen nähnyt mennyt ja auttanut hänet ylös ja vienyt vaikka kotiin?

    • piikki lihassa

      Myllyläkin hankki "urallaan" kasan mitaleja ja hulppean omaisuuden epärehellisiä keinoja käyttäen.

      Vieläkö pitäisi tämmöiselle rahallista tukea antaa???

    • melkein koko kesän kuivin s...

      Kylläpäs rupes tekemään kaljaa mieli kun luki tuon jutun kuinka Mika oli tullut kesähelteellä kauniissa suomen suvessa laitamyötäsessä kirkolta pyörällä lonkeropullot messissä.
      Kieltämättä kateeksi käy.

      Voin oikein kuvitella kuinka hyvät fiilikset Myllylällä on ollu... perseet olalla ja aurinko paistaa ja linnut laulaa... voiko enempää toivoa.

      Sitten Myllylä on varmaan mennyt isoon taloonsa ja lämmittänyt saunan ja juonut kuistilla muutaman lonkeron saunan lomassa...

      Tuommosen ryyppykaverin kun sais kuin Mika, siinä varmaan juttua riittäs. Varmaan Mika on sellanen tyypillinen pohjalainen että sillä kännissä irtoaa suusta perkeleet sun muut ja asiat sanotaan niinkun ne on, turhia hienostelematta.
      Vois sitä sitten lohduttaa, että "juu, kyl mä ymmärrän... otetaas taas." ja taputella olalle.

      Oon pitäny ennen Myllylää marjanpoimijana, mutta nyt näyttää että myllylä onkin Äijä.

      • Ryyppykaveri

        Jeps!
        Itsekin kutsuisin kyllä Mikan ottamaan muutaman huurteisen kaverina.
        Mukava olisi kuistilla saunan jälkeen kuunnella linnun laulua ja ottaa huurteisen kylmää suomalaista olutta.
        Sitten lähiterassille voisi mennä pyörää taluttaen "pikkupienissä" kun pyörällä ei saa ajaa yli 0,5-huppelissa.
        Kunnon MIES!


    • muumio

      Jos alkoholismi on sairaus, pitää sairas laittaa hoitoon ja jos hän ei omaa parastaan ymmärrä, pitää hänet laittaa pakkohoitoon.
      Laki sanoo ; ihminen joka on itselleen tai muille vaarallinen on laitettava pakkohoitoon.
      Jos alkoholisti ei muille ole vaaraksi niin itselleen kuitenkin, siis pakkohoitoon.

      • omissakin tekemistä

        luulempa et aasi-muumio


      • omissakin tekemistä

        luulempa et aasi-muumio


    • omassakin tekemistä

      se on perke-e jokaisen oma asia miten elämänsä käyttää ,eikä juorulehtien päätettävissä.seuraisivat toimittajatkin toistensa,itsensä elämää noin3v. ajan niin eiköhän sieltä jotain luurankoja löytyis.

    • vakvaa asiaa

      Lähes 1200 on jo allekirjoittanut tämän vetoomuksen turvallisemman Suomen puolesta.
      Pieni prosentti tahraa rikoksllaan rehellisten ulkomaalaisten elämän.
      Allekirjoita hyvän asian, raiskattujen ja ryöstettyjen puolesta.

      www.adressit.com Siellä sivulla kaksi vetoomus "rikollisten ulkomaalaisten karkoittaminen"
      Kiitos.

    • mietittäväksi

      Koko keskustelun taso kertoo viestimien voimasta. Tämä yhteisöllinen julkisuus on mennyt niin pitkälle, että viestimien kertoma on koko totuus. Viinaa on juotu aina ja juodaan vastakin. Rakkikoirat ja kateelliset palkataan kytikselle ja vapaata riistaa löytyy jo kerran lyödyistä.Mitähän olisi kirjoitettu nykyjournialismilla heti jatkosodan jälkeen sotasankareista ,selvisivätkö he "kastumatta".Realismia kehiin.

      • ...niin

        Ja minulle pitäisi jonkun selvittää mitä se tuen antaminen juopoille oikein on? Kongreettisesti...onko se esim. että minun pitäisi jollekin juopolle, tässä tapauksessa Myllylälle, sanoa että..'ole kuule nyt juomata'...'yritä nyt vaan'...'kyllä se siitä'. Vai pitäisikö lyödä käteen nippu eurovaluuttaa ja sanoa että, 'anna palaa'!
        Lööpit kertoivat tänään kuinka Myllylän isä antaa kaiken tukensa hänelle! Samaa kun poliitikot kertovat ottavansa täyden vastuun jostain. Mitä se tuen antaminen ja vastuun ottaminen todellisuudessa on tänä päivänä?
        Pitäisikö meidän kaikkien jotka tännekin kirjoittelemme, 'pönkittää' Myllylää tai joitain muita juoppoja? Auttaisiko se? En usko!!! Sillä kaikilla juopoilla on vastuu itsestään, ei se pullo itsestään suuhun mene. Niin, ja mitä se vahva itsetunto on? Kun siihen vedotaan niin helposti? Ihmettelen nykyajan ihmisiä! Moniin haistanpaskan juttuihin osataan ottaa osaa ym. Mutta oman minänsä hallintaan ollaan kykenemättömiä...tarvitaan 'ammattiauttajia' ja tukijoita! Vai onko niin, että juopoilla 'tuulee' keskimääräistä enemän korvien välissä, mitä sellaisilla jotka ei käytä viinaa?


    • pelleilyä

      Ei viikon putki kenestäkään alkoholistia tee...
      Vituttaa kun ihmiset ei sitä ymmärrä että jokainen meistä joskus viinaa juo mutta jos Mika Myllylä nähdään kännissä työntävän pyörää ni johan kolahti holistin leima... kummallista...

      • repe

        Itsekin olen ollut tänä kesänä muutamaan otteeseen melko hyvästi maistissa ja talutellut pyörää pullot povessa haapajärven kadulla... Missä toimittajat piileksi silloin? Mökillä oltiin ukkojen kanssa viikko ryyppäämässä ja eikä meistä mitään alkoholisteja siellä kuitenkaan tullut. Kyllä se Mika vielä ponnistaa kun antaa sen hoidella asiansa rauhassa.


      • Nimetön
        repe kirjoitti:

        Itsekin olen ollut tänä kesänä muutamaan otteeseen melko hyvästi maistissa ja talutellut pyörää pullot povessa haapajärven kadulla... Missä toimittajat piileksi silloin? Mökillä oltiin ukkojen kanssa viikko ryyppäämässä ja eikä meistä mitään alkoholisteja siellä kuitenkaan tullut. Kyllä se Mika vielä ponnistaa kun antaa sen hoidella asiansa rauhassa.

        Juomat ale hintaan.

        Ja mainokseen vaikka teksti
        " maistuu myös huipuille "


    • riimanni

      kun ajattelee, miten moni urheilija on kuollut viinaan, ja kuinka moni joukkuelajeissa juniori-iässä loistanut urheilija, joukkueiden ulkopuolelle pudottuaan jää tyhjän päälle, siitä on helppo aloittaa!!

    • eivät myyneet Mikalle Alkossa

      Seiskassa kuvat tuosta Myllylän pyöräilyepisodista :)
      Melko kännisen näkönen on, ja pyörä ei tahdo pysyä hyppysissä ja lonkerot putoilee mieheltä maahan. :) Lisäksi Alkossa eivät suostuneet myymään Mikalle, joten piti hakea ärrältä.

      • almaxi

        miedän ei pitäisi olla ilkeitä. kelle tahansa voi sattua sama mutta tavallisten ihmisten elämää ei seurata suurennuslasilla, kuten julkkiksien ja entisten urheilijoiden.

        mistä me tiedämme millaisia paineita mikalla on, siksi pitäisi yrittää ymmärtää. en vertaisi nykästä ja myllylää ollenkaan toisiinsa.


      • miten..
        almaxi kirjoitti:

        miedän ei pitäisi olla ilkeitä. kelle tahansa voi sattua sama mutta tavallisten ihmisten elämää ei seurata suurennuslasilla, kuten julkkiksien ja entisten urheilijoiden.

        mistä me tiedämme millaisia paineita mikalla on, siksi pitäisi yrittää ymmärtää. en vertaisi nykästä ja myllylää ollenkaan toisiinsa.

        ...juoppoja pitää ymmärtää? Olen itse ollut myöskin juoppo! Ei minua kukaan ymmärtänyt ja kenen pitäisikään? Kuka ymmärtää itsesäälissä rypevää juoppoa, en minä ainakaan? Itse en kaivannut ymmärtäjiä, koska en ymmärtänyt heitä enkä heidän 'paijaamistaan'. Kyllä se on tuo korvien väli, jossa juopon on se prosessi itse käytävä ja ymmärrettävä tilansa! Jos juoppo ei siihen kykene, niin sitten ei muuta kuin kierroksia lisää...tulee se viimeinen pysäkki...luonnollinen poistuma!


      • JjJ.
        miten.. kirjoitti:

        ...juoppoja pitää ymmärtää? Olen itse ollut myöskin juoppo! Ei minua kukaan ymmärtänyt ja kenen pitäisikään? Kuka ymmärtää itsesäälissä rypevää juoppoa, en minä ainakaan? Itse en kaivannut ymmärtäjiä, koska en ymmärtänyt heitä enkä heidän 'paijaamistaan'. Kyllä se on tuo korvien väli, jossa juopon on se prosessi itse käytävä ja ymmärrettävä tilansa! Jos juoppo ei siihen kykene, niin sitten ei muuta kuin kierroksia lisää...tulee se viimeinen pysäkki...luonnollinen poistuma!

        Niinpä, entinen juoppo onkin yleensä nykyisen juopon pahin vihollinen, muuten pahimmat juoppojen kyykyttäjät ja viinatrokarit on entisiä juoppoja, aika julma on ihminen.


      • asiassa
        JjJ. kirjoitti:

        Niinpä, entinen juoppo onkin yleensä nykyisen juopon pahin vihollinen, muuten pahimmat juoppojen kyykyttäjät ja viinatrokarit on entisiä juoppoja, aika julma on ihminen.

        Olen entinen juoppo ja olen yrittänyt 'tukea' vielä vauhdissa olevia, kunnes huomasin etteivät he kuuntele! Kavereita ollaan edelleen ja mitenkään en heitä kyykytä enkä painosta. Heidän on elämänsä ja valintansa. Taitaa olla sinulla oma lehmä ojassa, tai muuten vaan olet 'paapoja' tyyppiä...humaani, kuten hienosti sanotaan. Realismia kehiin, eikä mitään turhaa paskan jauhamista!


    • ohhoijjaa

      ...eikös se oo niin että tuollaiset "huippu-urheilijat" on tehneet itelleen uransa aikana sen verran paalua(rahaa,se miten sen on käyttäneet/käyttää on niitten oma asia),ettei sunkaan tarvitse murehtia niiden ongelmista!
      -mut se jos viikkolehdet ja muut paskasanomat kantaa otsikoissaan juurikin tuonlaisten kusipäiden törttöilyjä sillä vaan saadaan kansa ostamaan.PISTE!

      "Miksei entisiä huippu-urheilijoita tueta, kun kilpailu-ura loppuu ja elämä muuttuu voimakkaasti? Miksei?"

      ööö,omaa tyhmyyttä!urheiluliittoko ne on molemmat juomaan laittanut?

      "Tuleeko junioreistamme uusia Nykäsiä ja Myllylöitä?"

      -tohonkin vois löytyä ratkaisu: sen verran raju ehkäisy ettei synny uusia "lupauksia"


      vitut susta!

    • Mitä Äksyin Ämmä

      kenessä tahansa ihmisessä, joka on perimässään saanut kyseiseen sairauteen altistavat geenit ja joka rupeaa käyttämään alkoholia. Loistava menneisyys ei siitä pelasta, ja surullisen usein alkoholijärveen hukuksiin joutuneella on takanaan myös loistava tulevaisuus.
      Tuki urheilu-uran jälkeen pitäisi olla itsestäänselvyys, ja mikäli urheilijalla ilmenee esim. päihdeongelmaan viittaavaa käytöstä, niin siihen pitää heti puuttua. Näinhän asian pitäisi olla meidän muidenkin elämässä...

    • Ettäkö tukea? missä järki.

      Olen sitä mieltä, että jokaisen pitää olla itsestään ja elämästään huolehtiva yksilö, eikä muuttua lapsen asemaan huollettavaksi, kun urheilu-ura on taakse jäänyttä elämää. Heillä on hermoja suorittaa urheilukisoissa tuloksia, pitää olla ne samat hermot myös orjentautua ja valmentautua itse jo tulevaan *tyhjiöön* uran loppuessa. Samahan ilmiö on monella eläkkeelle siirtyjällä, eikä heitä olla tukemassa ja paapomassa silloin. Ei nämä ihmiset ole sen kummempia heihin verrattuna.Ja, kun itse pulloon tarttuu, niin itse sieltä on noustava, siinä ei pehmoilu auta, eikä kukaan voi heitä sieltä nostaa, jos itsellä ei ole siihen luonnetta! Lopettakaa tuollainen jonnin joutava lässytys tukemisesta. Nykänenkin on vaan entisillä urheilutuloksillaan ratsastava turha vankilatuomionkin saanut *nykypäivänä plussaa* julkkis, en periaatteessa osta niitä lehtiä edes, jossa komeilee hänen pöhöttynyt mitään sanova naamataulu eukkonsa rinnalla.Ihan sama, kun jos kuvaavat veneen alla eläjiä tuolta kaupunkien satamista, sieltä löytyy myös samanlaisia sankareita pilvin pimein! Lehdet käyttää hyväksi heitä maksamalla tällaisista toilailuista.

      • hopo

        seiska ja muut paska lehdet tässä pilaa ihmisten elämän


    • Ryppyotsa

      On se kumma että näitä huippu-urheilijoita pitäisi paapoa koko ajan. Uran alussa on valmentajat ja sponsorit. Kunnon tuloksia tekevät saavat valtion avustuksia yms. urheilija tuki maksuja. Sitten kun ura päättyy ryhtyvät ryyppäämään ne jotka eivät ole ymmärtäneet että huipulla tuulee. Ei kukaan voi koko ikäänsä olla maailman paras. Katsokaa esim. Marjo Matikaista. Hänellä oli älliä enemmän kuin nykäsillä ja myllylöillä yhteensä. Ammattiin pitää opiskella samalla ja luoda näin pohja tulevaisuudelle. Joku viettihän siihen kilpailuun ja julkisuuteen hakee, pitää myös kestää seuraukset ilman parkumista! Ei elämä ole mitään ruusuilla tanssimista tavallisilla tallaajillakaan...

    • kokenut

      on viisasten juoma,ei ihmistä voi tukea,jos korvien välissä ei tapahdu mitään ei kukaan voi sanoa älä juo.Se on vanha totuus että viinaan riittää rahaan ,niin miten joku tuki autausi.Urheilijat käyttävät kaikkia mömmöjä,niin kyllä pää pehmenee.
      Jo se että ylipäätään lähtee tollaseen urheilu rääkkiin todistaa älykkyydestä jotain,jollain täytyy saada elintasoa.

      • melkein urheilija

        Moi arvostelijat,

        Onko varaa arvostella, menkää itse tekemään ekana tommoset jutut ja tulokset ja eläkää sitten jatkuvassa median myllytyksessä(lässä(nykäsessä)).
        Mestarit ovat hieman ottaneet relaxiä, toinen enemmän toinen vieläkin enemmän, mutta sankareita molemmat. Tuohon ei pysty Suomalaisista kukaan muu. Saapi koittaa ihan vapaasti.(ootellaan)

        Mikalle ja Suville ja jälkikasvulle, sekä samalla Nykäsen Matille TSEMPPIÄ ihan kympillä.
        Enempi meitä on puolesta, kun vastaan,uskon täysillä.

        Br
        Mestareita kannustanut ikänsä


      • tarkemmin
        melkein urheilija kirjoitti:

        Moi arvostelijat,

        Onko varaa arvostella, menkää itse tekemään ekana tommoset jutut ja tulokset ja eläkää sitten jatkuvassa median myllytyksessä(lässä(nykäsessä)).
        Mestarit ovat hieman ottaneet relaxiä, toinen enemmän toinen vieläkin enemmän, mutta sankareita molemmat. Tuohon ei pysty Suomalaisista kukaan muu. Saapi koittaa ihan vapaasti.(ootellaan)

        Mikalle ja Suville ja jälkikasvulle, sekä samalla Nykäsen Matille TSEMPPIÄ ihan kympillä.
        Enempi meitä on puolesta, kun vastaan,uskon täysillä.

        Br
        Mestareita kannustanut ikänsä

        esim. Nykäsen turvonnutta naamaa! Ei perkele herätä kunnioitusta, vaikka on kuinka hyvin hypännyt joskus mäessä!!!


    • Myllylää

      Ei stondaa edes kännissä

      • et kai...

        ...ole niitä miehiä? Vai miten tiedät asiasta? Voithan kyllä olla nainenkin:)))
        Mutta miten tosiaan tiedät siitä, kun mediakaan ei vielä tiedä? Oletko käynyt jalkovälissä koettamassa?


    • karte1972

      Em. ihmiset ovat vain ja ainoastaan ihmisiä kuten me muutkin. He ovat lahjakkuutensa ja ankaran harjoittelun ansiosta päässeet kansainväliselle huipulle. Ainoa ero ns. tavallisiin pulliaisiin urheilu-uran päätyttyä on se, että he ovat edelleen julkista riistaa. Hyvät ihmiset antakaa heidän olla rauhassa, jolleivat he itse halua tulla julkisuuteen riepoteltaviksi.

      • kun...

        ...suurin osa haluaa julkisuutta vielä varsinaisen uransa jälkeenkin. Oli sitten kysymyksessä laulajat tai jotkut muut julkkikset. Kun varsinainen ura ei tuota julkisuutta, niin sitä tehdään keinolla millä hyvänsä. Pienistäkin jutuista tehdään 'suuria', kunhan vain päästään lööppeihin. Se on narsismia se!


      • karte1972
        kun... kirjoitti:

        ...suurin osa haluaa julkisuutta vielä varsinaisen uransa jälkeenkin. Oli sitten kysymyksessä laulajat tai jotkut muut julkkikset. Kun varsinainen ura ei tuota julkisuutta, niin sitä tehdään keinolla millä hyvänsä. Pienistäkin jutuista tehdään 'suuria', kunhan vain päästään lööppeihin. Se on narsismia se!

        Ihmisten täytyy olla tosi dorkia kun haluavat olla negatiivisessa mielessä julkisuudessa. Kannattaa ottaakin kossua oikein reilusti.


      • pimpula
        karte1972 kirjoitti:

        Ihmisten täytyy olla tosi dorkia kun haluavat olla negatiivisessa mielessä julkisuudessa. Kannattaa ottaakin kossua oikein reilusti.

        Todella typerää riepotella lehdissä Myllylää ja Nykästä oikein tympii. Ne molemmat on tiensä valinnut,josta ei oo paluuta enään. En osta enään iltalehtiä. Enkä katso enään hiihtokisoja petyin todella Myllylään ja muihin maanpettureihin. Hävetä saavat enkä koskaan anteeksi anna, kun vetivät suomen lokaan.


      • karte1972
        pimpula kirjoitti:

        Todella typerää riepotella lehdissä Myllylää ja Nykästä oikein tympii. Ne molemmat on tiensä valinnut,josta ei oo paluuta enään. En osta enään iltalehtiä. Enkä katso enään hiihtokisoja petyin todella Myllylään ja muihin maanpettureihin. Hävetä saavat enkä koskaan anteeksi anna, kun vetivät suomen lokaan.

        Puhut asiaa.


      • Mika Myllylän parta
        pimpula kirjoitti:

        Todella typerää riepotella lehdissä Myllylää ja Nykästä oikein tympii. Ne molemmat on tiensä valinnut,josta ei oo paluuta enään. En osta enään iltalehtiä. Enkä katso enään hiihtokisoja petyin todella Myllylään ja muihin maanpettureihin. Hävetä saavat enkä koskaan anteeksi anna, kun vetivät suomen lokaan.

        Maanpetturieta olivat kylläkin vain ajantasaista toupink-tietämystä pantanneet tahot.


    • Jukka Keskisalo, euroopan m...

      Tuossa olisi Myllyläkkin oppimista. Toiset osaa puhtain keinoin toiset ei.
      Jukka is best!

      Juo sinä Mika vaan viinaa.

    • Kapo

      Onhan entisellä huippuurheiallakin oikeus elää oikeeta elämää ja nauttia siitä!Lähtisin mielelläni Mikan kanssa kuppilaan keskustelemaan esim:mites Haapajärvellä menee,onko marjat kypsyneet tai joko kotivinkku on loppu!

      • joopa joo

        nuttku kaikki ei tajuu sitä että ex huippu urheiliaki on vaan ihminen ei kaikkien tartte olla tajoomassa olut tuoppia ja taputtamassa selkää et sä oot pirun kova jätkä


    • Näipä

      Nykänen =alkoholisti.
      Myllylä =Normaali ihminen

      • on kaksi

        Nykänen=Juoppo!
        Myllylä=Juoppo!
        Yhteensä kaksi juoppoa!


      • juoppo.-.-
        on kaksi kirjoitti:

        Nykänen=Juoppo!
        Myllylä=Juoppo!
        Yhteensä kaksi juoppoa!

        juoppo!


    • Jorski78,5

      Kyllä niitä aina tulee olemaan,noita urheilijoita jotka uran jälkeen vähän ottavat. Mitäs sitten? Normaali Suomalainen mies ottaa vaikkei ees urheile. Kattoo vaan olkkarin sohvalta miten ne toiset menestyy. Urheilijakin on ihminen,myös hän voi vetää perseet jos siltä tuntuu. Sen tekee moni julkkis,vain harvat päätyvät lehtiin ongelmineen. huonoa tuuria Matilla ja Mikalla,kun sattuu kohdalle ne juorulehtien rahanhimoiset kuvaajat,ja rahan himoiset tuttavat.

    • ...

      se on jatkuvasti otsikoissa kerjäten kansalta sääliä kuinka huonosti hänellä menee jne jne jne.helvetti koko jätkän huippu urheilu ura oli bluffia alusta asti. kun kupla puhkes en voinut muutako todeta että olipa typerä äijä.kaikki sen teot omalle kotipitäjällekin mitä aikanaan teki oli todella törkeää.kansa rakensi sille talot talkoilla ja äijä otti ja myi hyvään hintaan pois. ei immonen ja kirvesniemi ja isometsä ole lehtien palstoilla kerjännyt sääliä vaikka saman kohtalon lahdessa joutuivat käymään läpi!! turha sääliä ,ihtepähän on ongelmansa aiheuttanut.seuraavaksi se sitten varmaan hurahtaa uskoon ja luulee kaiken olevan ok sen jälkeen.näinhän yleensä!!!!!

      • EI SAIRAUS

        VAAN TAHDONVOIMAN PUUTETTA. Jokainen tässä valtakunnassa tietää mihin alkoholin juominen voi johtaa.


      • Mika Myllyän parta

        Immonen ja Hartsa ei mitää voittajia olleetkaa ja hei eivät käräyttämisestä kärsi yhtä lailla. Mikahn koetti palailla 2 vuoden tuomionsa jälkeen kuvioihin, mut yleinen jeesustelu pisti hanttiin ja sulki ovet. Huipulle ei säälittävät nouse, eikä Myllylä ongelmiaan ite aiheuttanut. Käytti sitä silausta jota kaikkien on huipulla käytettävä, mut omat koirat purivat kotimaassa. tietoja pimitettiin, niin ei ole tehty muissa hiihtomaissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe