Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Super Blackbird Suomessa - turha peli?

Moottoripyöräilijä

Tervehdys,

Kysymys: Kuka haluaa ajaa / tarvitsee 160 heppaisen moottoripyörän Suomen maanteille? Pyörän, jonka huippunopeus on kait n. 300 km/h.

Olen ajanut kyseisellä pyörällä. Kaksi tuntia.

Moottori on sähkökoneen lailla värinätön, vastaa kaasuun kuin sveitsiläinen kello - tarkasti. Tehoja pannussa on HIRMUISESTI. Liikaa. Sairaasti. Tappavasti!

Ajoasento oli minulle (178 ) liian etukeno. Takana ei matkusta pitkää matkaa kuin anoppi (pahasisuinen sellainen...). Kyykky, mikä kyykky - siis pyörä.

Ok, huima konepyörä. Ajotuntuma mielestäni tarkka. Otin tosin kurvit mutkateillä melko rauhallisesti. Runko "rautaa"; yhtä palkkia. Ei vaappunut mp suorilla eikä kurveissa. Menee eteenpäin kuin juna.


Kuka tällaisilla pyörillä ajaa Härmän köyhillä kinttupoluilla?

Ok, oikea moottoritie - vapaat nopeudet- näkyvyyttä (aina) 500 metriä eikä pelkoa hirvistä... Siis, Saksan moottoritiet ja em. fillari.

Matka taittuu ja adrealiinia erittyy vereen... mutta Suomessa, jossa 140 km/h yleisillä teillä on jo hurjaa kyytiä. Minulle ainakin.

Allekirjoittaneella on takana yli 20 kesää mp:n puikoissa. Nyt ajan alle 100 heppaisella. Naftisti alle 100 heppaisella. ;)

Kysymys em. pyörästä on maltilla ja rakkaudella moottoripyöräilyn jaloa harrastusta kohtaan asetettu - siis, ei idiootti kommentteja em. pyörän puolesta / vastaa.

Ps. Ajan joskus Porvoon moottoritiellä pyörälläni jopa 160 km /h.

23

6777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Transalp

      Onhan tietysti niitäkin, jotka haluaa vouhottaa kylän raitilla, mutta jos kovaa pitää saada ajaa, niin se pitäisi tehdä illalla moottoritiellä! Onhan tuo n.50hv riittänyt ainakin minulle, jonka mielestä sorateitä voittanutta ei olekkaan..

    • Blackkäri

      Juuri oikeanlainen pyörä minulle, voi ajaa hiljaa, voi ajaa tosi kovaa. Takana on muuten hyvä istua, kertoo vaimo (12. pyörä/31 vuotta pyöräilyä). Menee kivasti sorallakin, helppo hallita sladissa.

    • Cyclery

      Blackbird onkin tehty elvistelyä varten, kuten Goldwingin, ei sellaisia kukaan tarvitse.

    • tdipd ja hajis

      ajoin 50tkm onnellista kilometriä erittäin hyvällä ja mukavalla 2:lle hengelle tilavalla ja tehokkaalla pyörällä.
      Kyykky? Etpä paljon ole 20v aikana oppinut jos tuota kyykyksi haukut.
      Takana ei ole tilaa? Ainakin meillä oli ihan hyvä matkustaa 2 kamat päällä sekä suomessa että ulkomailla.
      Kuka jaksaa ajaa jollakin alle 100hp mopolla, kun parempaakin on tarjolla?
      Tehoja liikaa? No ei nyt sentään. Ehkä jollekin vasta-alkajalle, joka ei ole ajanut vasta kuin 20v.... Itse olenkin ajanut 30v mopoilla ja se ei tuntunut ollenkaan liian tehokkaalta. Siksi vaihdoin Hajikseen. Nyt on voimaa :)
      Ai että saksassa ei ole pelkoa hirvistä? No jopas pomppas! Sielläkin on hirviä. Eikä näkyvyyttä ole läheskään aina 500m tai ainakaaan tie ei ole monestikaan tyhjä tuolla matkalla. Ei kukaan pakoita ajamaan sen kovempaa kuin haluaa!
      Bläkkäri ja Hajis ovat sport matkaajia. Ne on tarkoitettu ajettavaksi mukavaa matkavauhtia 160-210km/h autobahnalla. Suomessa taas voi nauttia muista ominaisuuksista, esim. mainitsemastasi kaarreajosta ja hyvästä väännöstä ja jopa mielenhäiriössä voi mennä jopa radalle (tosin ei se mikään ratapyörä ole, mutta...).
      Tehoa tappavasti? Kaikissa pyörissä on nykyään paljon tehoa. Silti esim. minun pyöräni eivät ole kertaakaan tehneet mitään uhkaavaa kenellekään. Kerrankin laitoin kaupungilla pyörän parkkiin ja siinä se oli ihan kiltisti, ei edes murissut kenellekään....

    • JH-Ulvila

      Turhia pelejä on vain kaikki autot sulan aikana.

      Moottoripyöristä jokainen valitkoon omansa, varmasti kaikki on mukavia. Täytyy vain löytää omiin näppeihin ja käyttötarkoitukseen sopiva.

      Itselläni on ollut XX 97,99 ja nyt 2002 jolla ajoin viimekesänä 26.000 km.
      Takana 3 laukkua, yhtäsuntoista lisärelettä esim. ohjausiskari, lämpökahvat, ermaxia ja sen sellaista.

      Ei oo "kyykky" haitannu, vaimolle tosin tehdään kevääksi mukavempi pepunalusta ja astinlaudat alemmas jalkatappien sijaan.

      Ollaan nelivitosia ja pyörä tumtuu olevan meille paras. Tietysti vääris käsis tappopeli, mutta mikä pyörä ei olisi?
      Ihan mukavaa silloinkin kun itseä lapsetta yksin ajaessa. Keulii mistä vauhdista tahansa.

      Kevättä odotellen ja toivoen, että ei sakkoja ensikesänäkään.

      Järjestäispä joku XX-kokoontumiset. Moi

      • Nancy

        Nämä jutut on niin turhia, niin turhia ...
        XX on paras prätkä meille tällä hetkellä, sillä on kiva ja turvallista ajella ja hyvä myös matkustaa takapenkillä. Jollekin toiselle DragStar on se omanlainen juttu. Aikuistukaa miehet ja kunnioittakaa toistemme valintaa. Me motoristit ollaan kuitenkin samaa sakkia, muutamia nimeltä mainitsemattomia rähinäporukoita lukuunottamatta :)


    • BladeMan

      Itselläni oli vuoden -99 blade viime syksyyn asti, kilometrejä tuli noin 16000 km(omistin pyörän 2 kautta.

      Pyörän mitattu huippunopeus, vakiona, lienee noin 275 km/h. Tehoja koneessa on, takanakilla, noin 140 hp. Paljon on, ei käy kiistäminen. Onko liikaa sitä en osaa sanoa muiden puolesta, ei minulle ainakaan.

      Itse en kokenut ajoasentoa (185 cm) mitenkään väsyttäväksi, pisimmät päiväreissut ovat olleet 600 km enkä ole tuntenut minkäänlaista puutumista tai jälkiseuraamuksia. Tosin ajoasento on hyvin henk kohtainen asia.

      XX:ssä on muutama heikkous/puute , mitä ei tuon hintaluokan pyörässä saisi/pitäisi olla:

      - liki säätämätön alusta (täysin säätämätön keula ja puristusvaimennus takaiskarille, vai paluuvaimennus?). tosin alustan säätö oli aika kohdallaan kun ajoin yksin mutkateitä.

      -Dual CBS jarrujärjestelmä on huonoin asia mitä moottoripyöriin on koskaan jarrupuolella keksitty (ABS on tosin aika lähellä). Systeemi sopii niille jotka pyrkivät, syystä tai toisesta, jarruttamaan takajarrulla (kokemattomat?). "Oikein" käytettynä voi käydä niin että kovassa jarrutuksessa takajarru lukkiutuu (mutkaan mentäessa/mutkassa,liukkaalla) ja pyörä kaatuu!!!! anteeksiantamaton suunnittelumoka! Periaatteessa Dual CBS on ok suoralla, kuivalla tiellä, vaikkakin sen hyöty kuitenkin on marginaalinen.

      Muita hieman pienempiä negatiivisia ominaispiirteitä on:

      -vääntö alkaa vasta 5000 rpm jälkeen (vertaa esim busaan, Busan vääntö suurempi jo 3000 rpm:ssä kuin XX:n maximi)

      -lievästi ylipainoinen

      -takapenkkiläisellä saattaa reidet puutua

      XX:n hyviä piitteitä on:

      -erinomainen matkasportti
      -miellyttävä ajoasento(minulle)
      -värinätön
      -lähtee käskettäessä(vaatii vain hieman vaihteilla pelaamista, tämäkin on kuskikohtainen piirre)
      -tehokkaat jarrut(ei kuitenkaan johdu DUAL CBS:stä)

      Pyörä on , putteineenkin, mielestäni erinomainen. Soveltuu niin matkaan, mutkaan kuin nakkikioskillekin. Pyörä on myös kaunis katsella.

      Tehon suhteen voi sanoa että liki jokainen moottoripyörä on väärissä käsissä hengenvaarallinen. Toki mitä enemmän tehoa sitä enemmän potentiaalia olla vaarallinen.

    • xx rules

      Tuli mieleen, kun on aloitellut, eka pyörä oli 28hp joka vaihtui 80hp sen jälkeen tuli 134 hp nyt 165hp. Jokaisen pyörän kohdalla on käynyt samalla tavalla - tehoa sais olla vähän enemmän!!!! Ihmettelen suuresti kuinka joku voi nauttia skootteritehoista vuosi toisensa jälkeen, kun itsellä ruokahalu on kasvanut syödessä. Luultavasti näma kyseenalaistajat ajavat jollain itäpyörällä tai saksmannilla.
      Ne ovat ainoita jotka moittivat suurta tehoa ja kulkevuutta. Mun mielestä on hieno ajaa xx:ll sataa, moottori kuiskaa värinättömästi ja tietää ettei se ole edes lujilla ja halutessa saa rajuakin kyytiä. Käsiteltävyydestä tulee 1,5 hp mieleen. Niin kevyt ja tottelevainen.

    • gsx-r 1000

      ostin tossa suzuki gsx-r :än kyllä kulkee lujaa mutta ei sitä kaasua pohjaan tarvii vääntää (aina) ja kyllä melkeen kaikilla moottoriteillä voi ajaa vaikka 300 ei se niin vaikeeta oo... itte ajoin länsiväylällä pikku pätkän 240 km/h tossa taannoin ja kovempaaki olis voinu mennä. :D

    • räksä

      mun mielestä se bläkkärin jarrusysteemi on tosihyvä .
      tasapainottaa mukavasti kun esim mutkassa jarruttaa etujarrulla se laittaa pikkusen takajarrua mukaan just sopivasti ... ei oo koskaan meinannukkaan lähteä käsistä vaikka aika haipakkaa on tullu mutkateitä laseteltua.
      etujouset oon vaihtanu öhlinsseihin ... muuttui ihan toiseksi pyöräksi bläkkäri ... suosittelen.
      kaikenkaikkiaan hyvä pyörä vähän tylsä ehkä ... johtuu kai siitä kun on tasasen hyvä kaikessa.
      miinukseksi vois mainita kaasukahvan turhan suuri liike... pitäis melkein ottaa uusi ote että saa käännettyä loppuun asti .
      2000 malli vanhemmalla ruiskulla on se tehokkain ja on pelannu ilman mitään teknistä vikaa.
      56000 on lasissa just on kolmannet ketjut ja rattaat laitettu ja akku tuli myos kesällä ekan kerran vaihtoon jarrupalat on kerran vaihdettu ,kohta sais varmaan toisen kerran vaihtaa ... renkaita on menny sopivaan tahtiin ei mitään muuta remppaa ole ollut joten luotettavuus on kohillaan.

      • tuplaäksä

        Takana 6 vuotta Bläkkärillä. Olen käynyt kokeilemassa kaikkia mahdollisia vastaavanlaisia pyöriä mutta mikään pyörä ei ole ollut mieleen. Bläkkärin vahvuus on sen hyvyys kaikilla osa-alueilla. Toki Hajabusa on kiireisempi mutta siihe se jää. Kun pyörällä kuitenkin ajetaan etupäässä ns normaalisti niin Bläkkäri on mielestäi ylivoimainen siinä. Voi tuntua erikoiselta mutta eka pyöräksi voisi sitä suositella, Pyörä on niin tasapainoinen ja rauhallinen eikä se yllätä vaikka kahvaa välillä kääntäisi enemmänki.
        Jos haluaa vähän leikkiä niin sitten on syytä painaa jalat lujasti tankkiin kiinni ja puristaa reilusti kahvoista nimittäin kun kierrokset nousee noin 6000 rmp iin sitten on piru irti. Yhtäkkiä pyörän luonne muuttuu. Tuntuu kuin alla olisi raivo härkä. 1:llä 100 km/h alle 3 :ssa sekunnissa, 2 :lla 140, kolmosella menään jo yli 200km/h. 6 :lla jos baanaa riittää loppunopeus nousee 330 km/h. (testattu Saksassa).
        Mitä Dual jarruista kirjoitellaan niin totuus on se että jarrut ei yllätä koskaan. Ne ovat alyttömän tehokkaat eikä etupyörä mene lukkoon milloinkaan. Moottori on täysin värinätön, ajoasento on vähän liikaa kyykky normaalissa matka-ajossa mutta kun tehot otetaan irti siinä se on OK. Penkissä saisi olla peffalle tukea koska pyörän kiihtyvyys on aivan älytön.
        76000 km on mittarissa. Renkaita, ketjuja, rattaita ja jarrupaloja on vaihdettu,
        Öljyt, suodattimet, jarru- ja kytkinnesteet ja jarrupalat olen vaihdellut itse koska työ on tosi helppoa.
        Moottoripyörämessuilla katsellaan taas uusia pyöriä josko sieltä parempi löytyisi, epäilen.


      • Vääksy
        tuplaäksä kirjoitti:

        Takana 6 vuotta Bläkkärillä. Olen käynyt kokeilemassa kaikkia mahdollisia vastaavanlaisia pyöriä mutta mikään pyörä ei ole ollut mieleen. Bläkkärin vahvuus on sen hyvyys kaikilla osa-alueilla. Toki Hajabusa on kiireisempi mutta siihe se jää. Kun pyörällä kuitenkin ajetaan etupäässä ns normaalisti niin Bläkkäri on mielestäi ylivoimainen siinä. Voi tuntua erikoiselta mutta eka pyöräksi voisi sitä suositella, Pyörä on niin tasapainoinen ja rauhallinen eikä se yllätä vaikka kahvaa välillä kääntäisi enemmänki.
        Jos haluaa vähän leikkiä niin sitten on syytä painaa jalat lujasti tankkiin kiinni ja puristaa reilusti kahvoista nimittäin kun kierrokset nousee noin 6000 rmp iin sitten on piru irti. Yhtäkkiä pyörän luonne muuttuu. Tuntuu kuin alla olisi raivo härkä. 1:llä 100 km/h alle 3 :ssa sekunnissa, 2 :lla 140, kolmosella menään jo yli 200km/h. 6 :lla jos baanaa riittää loppunopeus nousee 330 km/h. (testattu Saksassa).
        Mitä Dual jarruista kirjoitellaan niin totuus on se että jarrut ei yllätä koskaan. Ne ovat alyttömän tehokkaat eikä etupyörä mene lukkoon milloinkaan. Moottori on täysin värinätön, ajoasento on vähän liikaa kyykky normaalissa matka-ajossa mutta kun tehot otetaan irti siinä se on OK. Penkissä saisi olla peffalle tukea koska pyörän kiihtyvyys on aivan älytön.
        76000 km on mittarissa. Renkaita, ketjuja, rattaita ja jarrupaloja on vaihdettu,
        Öljyt, suodattimet, jarru- ja kytkinnesteet ja jarrupalat olen vaihdellut itse koska työ on tosi helppoa.
        Moottoripyörämessuilla katsellaan taas uusia pyöriä josko sieltä parempi löytyisi, epäilen.

        Viimoinen kaasariversio 98 alla.Huimasti liikkuu,vaihdoin cliponien tilalle normi tangon niin jaksaa ajaa pitempäänkin.Loistopeli kaikin puolin 32v mp ajoa ja noin 30 pyörää ajossa ollut.


      • Tuollainen olis
        Vääksy kirjoitti:

        Viimoinen kaasariversio 98 alla.Huimasti liikkuu,vaihdoin cliponien tilalle normi tangon niin jaksaa ajaa pitempäänkin.Loistopeli kaikin puolin 32v mp ajoa ja noin 30 pyörää ajossa ollut.

        myynnissä ja huom. ajettu vain 28 tkm. En tiedä, kiinnostaisko ketään kun on niin vanhakin. Ostin itselleni mutta löysin vähän myöhemmin X4:sen jonka otin omaan käyttöön paremmin soveltuvana.


      • pyh ja pyh
        tuplaäksä kirjoitti:

        Takana 6 vuotta Bläkkärillä. Olen käynyt kokeilemassa kaikkia mahdollisia vastaavanlaisia pyöriä mutta mikään pyörä ei ole ollut mieleen. Bläkkärin vahvuus on sen hyvyys kaikilla osa-alueilla. Toki Hajabusa on kiireisempi mutta siihe se jää. Kun pyörällä kuitenkin ajetaan etupäässä ns normaalisti niin Bläkkäri on mielestäi ylivoimainen siinä. Voi tuntua erikoiselta mutta eka pyöräksi voisi sitä suositella, Pyörä on niin tasapainoinen ja rauhallinen eikä se yllätä vaikka kahvaa välillä kääntäisi enemmänki.
        Jos haluaa vähän leikkiä niin sitten on syytä painaa jalat lujasti tankkiin kiinni ja puristaa reilusti kahvoista nimittäin kun kierrokset nousee noin 6000 rmp iin sitten on piru irti. Yhtäkkiä pyörän luonne muuttuu. Tuntuu kuin alla olisi raivo härkä. 1:llä 100 km/h alle 3 :ssa sekunnissa, 2 :lla 140, kolmosella menään jo yli 200km/h. 6 :lla jos baanaa riittää loppunopeus nousee 330 km/h. (testattu Saksassa).
        Mitä Dual jarruista kirjoitellaan niin totuus on se että jarrut ei yllätä koskaan. Ne ovat alyttömän tehokkaat eikä etupyörä mene lukkoon milloinkaan. Moottori on täysin värinätön, ajoasento on vähän liikaa kyykky normaalissa matka-ajossa mutta kun tehot otetaan irti siinä se on OK. Penkissä saisi olla peffalle tukea koska pyörän kiihtyvyys on aivan älytön.
        76000 km on mittarissa. Renkaita, ketjuja, rattaita ja jarrupaloja on vaihdettu,
        Öljyt, suodattimet, jarru- ja kytkinnesteet ja jarrupalat olen vaihdellut itse koska työ on tosi helppoa.
        Moottoripyörämessuilla katsellaan taas uusia pyöriä josko sieltä parempi löytyisi, epäilen.

        Ei mene alta 3s 0-100km/h...se on fakta.


    • >TurbotOn<

      Eiköhän tämä 10 vuotta sitten avatun ketjun aloituksen jälkeen ole Bläkkärikin muuttunut kategoriassaan suhteellisen tehokkaaksi matkapyöräksi ennemmin kuin "liian tehokkaaksi" superpyöräksi. 164 hv ei nykyään ole juuri hirveän mairitteleva tehomäärä yli 200-heppaisten ja kevyempienkin pyörien rinnalla. Onhan se nykyäänkin vielä oiva matkapyörä siihen tarkoitukseen ihan sopivalla tehomäärällä ja ajoasennolla. Ruiskun myötä Bläkkärin tehoja tiputettiin kymmenkunta hevosta mutta silti se kulkee riittävästi eteenkin kaksi päällä ja laukkujen kanssa matkaa tehdessä. Oma Bläkkäri oli vuonna-97 hyvä pyörä suurella teholla ja huippunopeudella mutta moottori oli sähkömoottorin tuntuinen,luonteeton ilman tehopiikkiä. Keskialue oli moottorissa jopa laiskan oloinen koska siihen oli osunut kuoppa vääntökäyrään. Suutinsarjalla yritin käyrää parantaa ja siinä osittain onnistuinkin. Erkki Siukolan dynossa tehoa saatiin suutinsarjalla 147hv takapyörälle. Vakioputkistolla ja ilmanputsareilla.

    • CB1300...

      joo sitten nää hondan bläkkärit on tosi lujaa tekoa moottoriltaan ja ei oo mitään lasten tauteja, hienoja pyöriä kaiken kaikkiaan..

    • kawamies30

      Honda on edelleen kova luu vaikka tehoa kaasariversiossa 164hv rauhotettiinkin alas päin ruiskuversiossa 145hv,silti 0-100kmh 2,8 sekuntia bmw K1200s 3s. ,kawa 12r 3,2s,hayabusa 3,3 s samassa bike lehden testissä.Toinen bike bmw s1000rr 3 sekkaa vaikka yli 200hp,honda cbr 1000rr 3,1 s. ,kawasaki zx10r 3,2 s. ,ktm rc8r 3,2s. ,mv agusta f4 1000r kova aika 2,9s,suzuki gsxr 1000 3,1 s. ,yamaha yzf-r1 3,2s. ,bike 6-2011 testissä ,bike 2013 testissä bmw k1300s hp 3,08s. ,kawasaki zzr1400 se yli 200hv uusin malli 3.2 s. ja suzuki hayabusa gsx 1300r se uusin malli jossa lähes 200hv 3,11s joten kukas se nopein 0-100km kiihtyjä onkaan kun ihan vakiona testataan,noi yli 150hv alkaa johtaa vasta yli 150kmh nopeuksilla mutta ihailijat ei enää nää että voitit ,ne näkeen sen alku kiihytyksen.Isoa tehoa on hankalampi käsitellä joten tästä johtuu erot heikomman hyväksi ja tietty välityksistäkin mutta tässä nyt näkee että kauheesti järkevää ei yli 140hv tehoilla tapahdu ellei rikota lakia

      • Mikä testi miellyttä

        Niin Bike-lehden testaamista pyöristä 0-100km/h nopein on edelleen Suzukin RF 900! 2.5 sekunttia. Toisaalta jokainen testi on aina oma juttunsa. Monissa testeissä Bläkkärillä on päästy "vain" 3.2 - 3.4 sekunnin. Useimmissa testeissä Haybusa,12R ym. ovat lyöneet Blackbirdin niin kiihtyvyyksissä kuin huipuissakin. Kukin voi siis uskoa ja pitää "oikeana" testituloksen sen mikä itseään eniten miellyttää.


      • Ratapyörä
        Mikä testi miellyttä kirjoitti:

        Niin Bike-lehden testaamista pyöristä 0-100km/h nopein on edelleen Suzukin RF 900! 2.5 sekunttia. Toisaalta jokainen testi on aina oma juttunsa. Monissa testeissä Bläkkärillä on päästy "vain" 3.2 - 3.4 sekunnin. Useimmissa testeissä Haybusa,12R ym. ovat lyöneet Blackbirdin niin kiihtyvyyksissä kuin huipuissakin. Kukin voi siis uskoa ja pitää "oikeana" testituloksen sen mikä itseään eniten miellyttää.

        Meneekö alle vai vähän päälle 3 sekunnin ei käytännössä ole mitään merkitystä.
        Luotettavaa mittausta ei normaalikelloilla voi edes mitata. Lähes 200 hv tehon välittäminen tiehen ottamalla huomioon parhaan mahdollisen väännön /tehon optimaalisella kierroluvulla on taitolaji joka ei joka pojalta onnistu. Älytön revittely johtaa helposti konerikkoon.
        Jos nyt kiihdytellään vaikka tuohon 4 sekunnin tuntumaan niin kaikilla on kiva olla ja lohdutetaan sillä että yksikään sarjatuotantoinen auto ei vilkuttele perävaloja.


      • Suorituskyky myy!!!!
        Ratapyörä kirjoitti:

        Meneekö alle vai vähän päälle 3 sekunnin ei käytännössä ole mitään merkitystä.
        Luotettavaa mittausta ei normaalikelloilla voi edes mitata. Lähes 200 hv tehon välittäminen tiehen ottamalla huomioon parhaan mahdollisen väännön /tehon optimaalisella kierroluvulla on taitolaji joka ei joka pojalta onnistu. Älytön revittely johtaa helposti konerikkoon.
        Jos nyt kiihdytellään vaikka tuohon 4 sekunnin tuntumaan niin kaikilla on kiva olla ja lohdutetaan sillä että yksikään sarjatuotantoinen auto ei vilkuttele perävaloja.

        Bugatti Veyron pesee niin kiihtyvyydessä kuin huippunopeudessakin kaikki sarjavalmisteiset moottoripyörät! Ja neljään sekunttiin menee jo muutama Ferrari ja Lambokin Göniggsegistä puhumattakaan.

        Autoja ja moottoripyöriä myydään mielikuvilla. On aivan eri kiinnostus ihmisillä maailman nopeimmin kiihtyvää moottoripyörää kohtaan kuin vaikka kolmanneksi kiihtyvintä vaikkei niiden todellisella kiihtyvyydellä olisi eroa kuin vaikka 0.2 sekunttia. Nopein,tehokkain ja kiihtyvin myy/kiinnostaa parhaiten. Se kiinnostaa eikä se millä marginaalilla se tapahtuu eikä se miten ne suorituskyvyt todellisuudessa peruskuskin alla menee.


      • Ratapyörä
        Suorituskyky myy!!!! kirjoitti:

        Bugatti Veyron pesee niin kiihtyvyydessä kuin huippunopeudessakin kaikki sarjavalmisteiset moottoripyörät! Ja neljään sekunttiin menee jo muutama Ferrari ja Lambokin Göniggsegistä puhumattakaan.

        Autoja ja moottoripyöriä myydään mielikuvilla. On aivan eri kiinnostus ihmisillä maailman nopeimmin kiihtyvää moottoripyörää kohtaan kuin vaikka kolmanneksi kiihtyvintä vaikkei niiden todellisella kiihtyvyydellä olisi eroa kuin vaikka 0.2 sekunttia. Nopein,tehokkain ja kiihtyvin myy/kiinnostaa parhaiten. Se kiinnostaa eikä se millä marginaalilla se tapahtuu eikä se miten ne suorituskyvyt todellisuudessa peruskuskin alla menee.

        Täkyyn tartuit! arvasin että joku ottaa kopin 4 sekunnista. Jos nyt kuitenkin ajatellaan kulkupelejä mitä iltasella liikkuu nakkikioskeilla niin montako mainitsemaasi Lamportsiinia ja Veyronia näet. Et yhtään. Ja jos kisaa ruvetaan ottamaan niin auto kuin auto jää 200 hv prätkälle ja kevyesti.
        Olet oikeassa että mainonta puree ja mielikuvilla myydään pyöriä ja autoja. Harvat lähtevät kisaamaan liikenteessä mutta aina silloin tällöin joku tulee keikuttamaan Porche kotteroaan liikennevaloissa uhmakas ilme kasvoillaan että kohta mennään, No sitten mennään ja kas kummaa Porche katosi peileistä
        Poitsulla pupu meni pöksyyn, kait vai eikö tehot riittänyt??


      • Suorituskyky myy!
        Ratapyörä kirjoitti:

        Täkyyn tartuit! arvasin että joku ottaa kopin 4 sekunnista. Jos nyt kuitenkin ajatellaan kulkupelejä mitä iltasella liikkuu nakkikioskeilla niin montako mainitsemaasi Lamportsiinia ja Veyronia näet. Et yhtään. Ja jos kisaa ruvetaan ottamaan niin auto kuin auto jää 200 hv prätkälle ja kevyesti.
        Olet oikeassa että mainonta puree ja mielikuvilla myydään pyöriä ja autoja. Harvat lähtevät kisaamaan liikenteessä mutta aina silloin tällöin joku tulee keikuttamaan Porche kotteroaan liikennevaloissa uhmakas ilme kasvoillaan että kohta mennään, No sitten mennään ja kas kummaa Porche katosi peileistä
        Poitsulla pupu meni pöksyyn, kait vai eikö tehot riittänyt??

        Niin kysehän ei ollut siitä mitä näkee liikenteessä tai ei näe vaan siitä että mikä liikkuu ja mikä ei. Se on totta että 200hv:n pyörälle (joita markkinoilla muuten taitaa olla myytävänä peräti kaksi mallia!) häviää kiihtyvyydessä kaikki superautot Veyronia ja ehkä Königgsegiä lukuunottamatta mutta kun riittävän pitkä motari löytyy joutuu nopeimmatkin vakiopyörät nöyrtymään näiden 800-1000 hevosvoimaisten autojen edessä. Tavis-Porchet ym. eivät siihen välttämättä pysty. Alastaron moottoriradalla on parikin kertaa ottanut yhteen ratpyörä ja Lamborghini/Ferrari vuosien saatossa eikä niiden välille ole konkreettista ero saatu kumpi kyseistä rataa nopemmin kiertää. Kyse on joka tapauksessa vain sekunnin kymmenyksistä.

        On totta että toisinaan liikennevaloissa ja motarillakin tulee erilaisia sporttiautoja haastamaan pyörää ja useimmiten niillä ei juurikaan ole mahdollisuuksia. Tosin nykyään tehokkaaksi rakennettu auto voi olla jopa kova pala tehokkaallekin pyörälle eteenkin roll-on-kiihdyttelyssä. Stripillä matalia kymppejä tai jopa 9-aikoja ajava henkilöauto voi olla kiusallisen kova pala. Tosin niiden vauhdit loppuvat välityksistä johtuen motarilla paljon ennen kuin 300km/h-luokan pyörän vauhtivarat loppuvat.


      • Ratapyörä
        Suorituskyky myy! kirjoitti:

        Niin kysehän ei ollut siitä mitä näkee liikenteessä tai ei näe vaan siitä että mikä liikkuu ja mikä ei. Se on totta että 200hv:n pyörälle (joita markkinoilla muuten taitaa olla myytävänä peräti kaksi mallia!) häviää kiihtyvyydessä kaikki superautot Veyronia ja ehkä Königgsegiä lukuunottamatta mutta kun riittävän pitkä motari löytyy joutuu nopeimmatkin vakiopyörät nöyrtymään näiden 800-1000 hevosvoimaisten autojen edessä. Tavis-Porchet ym. eivät siihen välttämättä pysty. Alastaron moottoriradalla on parikin kertaa ottanut yhteen ratpyörä ja Lamborghini/Ferrari vuosien saatossa eikä niiden välille ole konkreettista ero saatu kumpi kyseistä rataa nopemmin kiertää. Kyse on joka tapauksessa vain sekunnin kymmenyksistä.

        On totta että toisinaan liikennevaloissa ja motarillakin tulee erilaisia sporttiautoja haastamaan pyörää ja useimmiten niillä ei juurikaan ole mahdollisuuksia. Tosin nykyään tehokkaaksi rakennettu auto voi olla jopa kova pala tehokkaallekin pyörälle eteenkin roll-on-kiihdyttelyssä. Stripillä matalia kymppejä tai jopa 9-aikoja ajava henkilöauto voi olla kiusallisen kova pala. Tosin niiden vauhdit loppuvat välityksistä johtuen motarilla paljon ennen kuin 300km/h-luokan pyörän vauhtivarat loppuvat.

        Totta puhut veliseni, täsmälleen näin se menee!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe